Pillereiden lopettamisen jälkeen..

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja .nenna.
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos elmiina! Tässä oon itekki pyöritelly päässäni sitä et eiks lapsen kanssa oo tärkeintä että se saa rakkautta ja huolenpitoa eikä rahalla materiaa?! Itse kun olin vauva niin isäni teki konkurssin ja silti pystyivät kasvattamaan kolme lasta vaikka rahasta oli pula. Ja voin vaan sanoa että miulla oli mahtava lapsuus, ja oon vaan onnellinen etten oo oppinut sellaseks -kaikki minulle heti- kermaperseeks. Tiedän että tää kaveri haluaa vain suojella miuta, mut tää on kuitenki miun elämä... Ei hänen.

Ihmiset heijastaa aina omia pelkojaan muihin. Mutta se että kaverilles se ei oo fiksu ratkaisu tai hän ei uskaltais ei tarkoita etteikö lapsi voisi silti olla sinulle oikea ratkaisu tässä elämäntilanteessa. Silti on hyvä, että ystäväsi välittää - ja eihän näitä asioita ikinä ole pahasta pohtia lisää. Siinä sitten joko vahvistuu se oma näkemys entisestään kun punnitsee muut vaihtoehdot tai sitten osaa ottaa sitä etäisyyttä ja harkita asiat uudelleen jos on syytä.

(Itse oon ollut hyvinkin tyytyväinen siihen, että "näin vanhalla iällä" vasta oon lapsia alkanut toivoa. Tässä on ihan itse ehtinyt oppia ettei se makea elämä ja raha ole ratkaisu yhtään mihinkään. Ehkä jos olisin aiemmin hankkinut lapsia olisin voinut kokea jääneni jostain paitsi.)

pepeXXL sanoi:
Juups Tintti :)

Itse kävin tänään siinä mittauksessa ja tarkat ruokavalio ohjeet sain sekä homeopaattista jolla vaikutusta pitkään kiertoon. Toivottavasti saan kierron pian normaaliksi :)
Toivotaan pepe!! :)

Perjantaista asti ollut samanlaisia tuntemuksia kuin viimeksi ku sain positiivisen ovis testin ja nyt kun viimein pääsin kotiin ja tein ovistestin ni positiivinen se oli <3 jeeee eli kierto alkaa tasaantuu jos tää on oikeesti totta! olis näitte mukaa joku paripäivää yli 30. Hiiihi:)

Tsemppiä muillekkin!

Meikäläinen jättänyt nyt pillerit pois 10 päivää sitten (desogestrel sandos=cerazette) eikä mittään kuulu/näy. Pelkään ettei näy/kuulu pitkiin aikoihinkaan. Onneks en oo ainoo kenel tällasii tunteita :)
Neljä vuotta sitten jätin pillerit pois mun ex-miehen kanssa, ja kaks vuotta kierrot oli ihan mitä sattuu 34-120pv, ja mä niin vihasin sitä! Nyt pelkään et sama toistuu.
Nyt sit ton takia himottais soittaa aikaa lääkäriin jo heti. Ajankin varmaan saa muutenkin kuukausien päähän, ja yksityisellehän pääsis ihan koska vaan (mut en tiedä viittinkö maksaa, kun opiskelija kuitenkin vielä olen).
Plääh!

Meikäläinen jättänyt nyt pillerit pois 10 päivää sitten (desogestrel sandos=cerazette) eikä mittään kuulu/näy. Pelkään ettei näy/kuulu pitkiin aikoihinkaan. Onneks en oo ainoo kenel tällasii tunteita :)
Neljä vuotta sitten jätin pillerit pois mun ex-miehen kanssa, ja kaks vuotta kierrot oli ihan mitä sattuu 34-120pv, ja mä niin vihasin sitä! Nyt pelkään et sama toistuu.
Nyt sit ton takia himottais soittaa aikaa lääkäriin jo heti. Ajankin varmaan saa muutenkin kuukausien päähän, ja yksityisellehän pääsis ihan koska vaan (mut en tiedä viittinkö maksaa, kun opiskelija kuitenkin vielä olen).
Plääh!

Tervetuloa mukaan :) toivottavasti kiertos ei jatku samanlain kun aikaisemmin! Lopetitko pillerit kesken laatan vaiko ihan normaalisti söit laatan loppuun?

Minipillereissä on ihan sama missä vaiheessa laattaa lopettaa kun ne ei säännöstele kiertoa samalla lailla kuin yhdistelmäehkäisy.

Jep, elmiina vastaskin jo mun puolesta, eli kun käytin minipillereitä, niin jätin "kesken laatan", jäljellä oli kaks pilleriä tosin, et väliäkö sillä :)
Mulla ei oo pillereitten kans ollut nyt vuoteen minkäänlaisia menkkoja, siksikin on nyt kauheena oottelemassa niitä ensimmäisiä! Tulisivat pian, haluaisin nauttia yrittämisestä, vaikka ei se nyt suurin nautinto ole, mut epäsäännöllisten kiertojen kans se on vielä vähemmän...

Miulla tais jäädä 1,5 laattaa laatikkoon microlutonia. Tarkoitus oli jatkaa uuden vuoden puolelle mutta sainkin luvan niiden jättämiseen jo ennen joulua. Saa nähdä aloittelenko niitä sitten tässä keväällä uudestaan vai jääkö laatikon pohjalle vastaisuudessakin... :) Mie oon varmaan niitä harvoja, joilla oli minipillereillä todella säännölliset menkat eikä mitään välivuotoja. Omat kierrot onkin sitten toinen juttu.

Minä täällä vähän välistä kyselen MadH91 kauanko käytit cerazette pillereitä?

Mulla ois kohta edessä kanssa niiden pois jättäminen ja tässä arvonkin että milloin ne sitten osaisi jättää pois, kun ei tiedä miten kroppa tasaantuu.. Olen kuullut monilta että minipillereiden jälkeen hormonitoiminta tasaantus nopeastikin, mutta kaippa sekin on yksilöllistä.. Mulla kyllä on tullut menkat koko käytön ajan, välillä jos olen unohtanut pillerin niin on tullut vähän liiankin usein vuotoa :) Mutta mitään välivuotoja tms..mulla ei ole ollut.

Itselle nää pillerit on uusi tuttavuus..ennen esikoista söin Yasmine yhdistelmäpillereitä 8 vuotta, esikko tärppäs yk4. Nyt sitten olen syönyt minipillereitä tässä välissä 5kk ja oltasiin kohta pikkukakkoselle antamassa luvan mutta, kun en vielä ole uskaltanut pillereitä pois jättää, jos kuulopuheet nopeasta tasaantumisesta pitävät paikkansa ja sattuiskin tärppäämään ihan heti :O

Onko muilla kokemusta kyseisistä pillereistä?

Miulla oli cerazette jonkin aikaa mutta sen jälkeen tuli implanon. Microlutonilta lopetin ennen raskautumista ja ensimmäiset 3 kiertoa tuli aika säännöllisesti kuten pillereilläkin, seuraavat kierrot alkoi heitellä (kuten teininä ennen hormonaalista ehkäisyä, kauan sitten). Eli itse veikkaan että se 3 kiertoa meni oman hormonitoiminnan tasaantumiseen pillereiden jäljiltä. Ja sit ne seuraavat 6 siihen et ne omat heittelevät hormonit sai aikaiseksi oikean kombon niiden miten sattuu kiertojen välissä :)

Mulla kävi noiden Yasmineiden kanssa silleen että 2 ekaa kuukautta lopetuksen jälkeen käytettiin vielä kondomia ja en varmaankaan ovuloinut vaikka menkat tulikin ajallaan..Koska sitten 3kierrossa joka olikin yk1 tunsin ovulaation todella selvästi, samoin tästä eteenpäin..joten varmaan se 2kiertoa meni ennenkun homma tasaantui. Mietinkin nyt vaan että uskaltaako ihan vielä jättää pillereitä pois jos noi minipillerit on sitä sorttia että niiden jälkeen voipi tärpätä heti.. Oliko elmiina noi sun viimeisimmät pillerit mini vai yhdistelmä?

Microluton on minipilleri, unohdin jälkimmäisessä viestissä mainita :) Tosiaan menkat tuli "ajallaan" mutta en usko ovuloineeni ekat 3 kiertoa. Miulla taas meni niin päin et ekat 3 kiertoa tunsin "ovulaation" ja seuraavissa kierroissa en. En tiedä mitä se nippaili, varmaan munarakkula kehittyi kystaksi ja kuoli pois tms. kun sitten toimineissa kierroissa ei vastaavia tuntemuksia ollut.

marinamelina
Mulla on cerazetteja takana 1,5v, sitä ennen puolikas vuosi mini-pill-merkkisiä. Minipillereitä kummatkin. Alkuun ekan puolen vuoden ajan kun aloitin minipilleillä, tiputteli jatkuvasti, noin parin viikon välein.
Cerazetteen vaihdoin ja sit loppu menkat. Vuos sitten oli jonkinmoista tiputtelua ja parit menkat puolen vuoden syömisen jälkeen ja sit menkat jäi kokonaan pois.
Kropan oman hormonitoiminnan tasaantuminen on tosi yksilöllistä ja siihen vaikuttaa niin moni muukin asia kuin pelkät pillerit... Voihan se olla, että sit sulla kierto normalisoituu heti, jos sulla on menkat ollut kuitenkin käytön aikana.
Joillain tasaantuu nopeastikin, ja voi olla jopa, että heti kun pillerit jättää pois, raskautuu aika pian. Sä sen itse päätät, koska on sopiva aika tulla raskaaksi, joten jos mietityttää, voihan sitä aina jatkaa vielä vähän aikaa. Onneksi cerazetet voi jättää koska vaan pois, ei tarvii liuskaa syödä loppuun edes :)
Yleensä puhutaan, et menee noin 6kk oman hormonitoiminnan tasautumiseen, tai ainakin kiertojen tasautumiseen.
vaikka voihan se aikaisemminkin tasautua, kun niin yksilöllistä se on...

on
Ei kuulu tätiä. Eipä kai kun sitä niin kovin odottaa.:((
Mä fuskasin :(
soitin terveyskeskukseen ajan lääkärille, sain ajan 6.3.2014, samalla saisin otatettua papa-kokeen kanssa, niin tietää et kaikki on siltä osin kunnossa.
hoitaja joka mulle aikaa varasi, nurisi sitä vuoden yrittämistä, mutta kun kerroin taustaa, niin sanoi et kyl hän voi antaa ajan lääkärille, muttei kannata odottaa mitään erityisiä lapsettomuustutkimuksia asian suhteen.
Ainoa mitä mä haluaisin, olis apua kierron säännöllisyyteen (vaikken mä nyt vielä tiedä sitä, mut kun se edellinen kummittelee mielessä, entä jos mulla onkin vaikka PCOS). Haluaisin oikeasti tietää "yrittäväni" raskautta, enkä vaan seurailevani että kuinka pitkä kierto tällä kertaa, se on raivostuttavaa... (ja edellinen kokemus puhuu)
Ja sit päätin, et jos sillon ei saa mitään apua julkiselta, siis ei mitään, ja kierto ei lähentele säännöllistä tai menkkoja ei oo tullut lainkaan, käyn sitten vaikka yksityisellä sen jälkeen. Mut jotenkin kummasti helpotti olo kun tietää et aika on varattu, muuta ei voi tehdä kuin odottaa. Tietty vaikka väestöliiton lapsettomuusklinikalle pääsis vaikka heti, mut aika tujun hintasta....

Mulla nyt ollu viikon verran alavattas outoo tunnetta. Vois ajatella et olis menkkakipui. Ja välil sellanen olo, et ei nahka riitä mahas, ihan sellanen turvonnu olo. Ja yks mikä täs viime aikoina on ollu, on hajuaisti jotenki entistä tarkempi. Helposti huomaa erilaisii hajui, mitä ennen ei oo noteerannu. Mulla nyt kiertopäivä 37. Eka kierto siis pillereitten jälkeen oli 41 päivää. Söin Yasmine-pillerei ja lopetin marraskuun 1. päivä, minkä jälkeen tyhjennysvuoto tuli normaalisti. Pitänee odotella nyt ja katella, oisko ne menkat alkamas vai olisko tärpänny jo.. Tosin kun ei tiiä siitä mikä se kierto oikeesti on ja koska se tasaantuu kunnol, niin on hankala laskeskella päiviä ym. Mut ei tästä mitää suurempaa ressii oo ollu, kahtellaa aika kerrallaan miten etenee.

Mulla nyt ollu viikon verran alavattas outoo tunnetta. Vois ajatella et olis menkkakipui. Ja välil sellanen olo, et ei nahka riitä mahas, ihan sellanen turvonnu olo. Ja yks mikä täs viime aikoina on ollu, on hajuaisti jotenki entistä tarkempi. Helposti huomaa erilaisii hajui, mitä ennen ei oo noteerannu. Mulla nyt kiertopäivä 37. Eka kierto siis pillereitten jälkeen oli 41 päivää. Söin Yasmine-pillerei ja lopetin marraskuun 1. päivä, minkä jälkeen tyhjennysvuoto tuli normaalisti. Pitänee odotella nyt ja katella, oisko ne menkat alkamas vai olisko tärpänny jo.. Tosin kun ei tiiä siitä mikä se kierto oikeesti on ja koska se tasaantuu kunnol, niin on hankala laskeskella päiviä ym. Mut ei tästä mitää suurempaa ressii oo ollu, kahtellaa aika kerrallaan miten etenee.

Kuulostaa hyvältä, yhtään testiä et tän kierron aikaa ole tehnyt? Tsemppiä sinne :)

Tein tossa 28. kiertopäivän illalla testin, ihan kokeilumielessä koska en oo sellasia liuskatestei ennen tehny. Ihan ku olisin nähny 2 viivaa siinä, toinen tosi himmee, melkein näkymätön. Tai sitte vaan toivossani näin siinä mukamas viivan. Mut nyt jos tässä ens viikon alkuun mennessä ei näy niitä menkkoja niin sitte testailen.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Ilmoittele ihmeessä mitä näyttää :) toivottavasti näkemäsi viiva olisi vahvistunut! ;)

Sitä toivon kans. Ja ilmottelen varmasti. Oottelen nyt kuitenkin vielä alkuviikkoon ainakin.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

tintshulle täällä peukut pystyssä! :) Toivotaan että viiva olisi seuraavassa testissä jo vahvempi!

Täällä kiertopäivä 29 ja alkaa tuntua siltä, että täti on tulossa kylään. Muutama tippakin tuli jo. Tätähän sitä tältä kierrolta on nyt odotellutkin, mutta on se silti aina plääh. Positiivista, että kierto näyttäysi olevan edes joten kuten säännöllinen (edellinen 33), joten ehkä se tästä...

Takaisin