tintshu
Pidetään peukkuja nyt että plussa pärähtää!!
aida
On joo positiivista, et kierto on suht säännöllinen, koska säännöllisissä kierroissa todennäköisemmin tapahtuu ovulaatiokin. Normaali kuukautiskierto vaihtelee 23-35 päivän välillä ja on normaalia että se vaihtelee noin +-5päivää. Pitkältähän se tuntuu verrattuna niihin, joilla on kellontarkka 28 päivän kierto, mutta ihanaa että sulla on noinkin säännöllinen, ja toivottavasti pysyy säännöllisenä!! Eli sit suunnilleen 14-16 päivää ennen seuraavaa oletettua kuukautisten alkamispäivää on suunnilleen ovulaation ajankohta. Talletukset pankkiin hyvissä ajoin!
Kyllä se siitä!! :)
on
Nyt on gynellä käyty.
Verenpainekin oli koholla kun jännitti niin saakelisti :)
Gyne ymmärsi hyvin mitä olin hakemassa, kun selitin että haluaisin tosissaan "yrittää" enkä odottaa vaan aikaa, jolloin pääsee epäsäännöllisten kiertojen kanssa hoitoon. Kun on se kerta se edellinen kahden vuoden rumba koettu. PCOSää epäillyt itse jo.
Juttelimme aikamme ja gyne sitten sano että ottaa papan ja ultraa. Hän oli käytännössä lähestulkoon varma, että PCOS löytyy, mutta ultrassa ei näkynyt siihen viittaavaa. Hän tosin sanoi, että tilannetta täytyy silti seurata, kun muuten kaikki oireeni on viitanneet siihen jo viimeksi. Hän oli tuohtunut kun ei oltu tutkittu aiemmin kunnolla, kun kroppa oli jo ollut ilman pillereitä pidempään.
Terolut!!
Gyne määräsi mulle nyt 3kk terolutit, ekan voin ottaa vaikka tänään. Kun ei mitään raskautta ole, ja ei tiedä koska ne kuukautiset sitten sieltä alkaa, niin hän oli sitä mieltä että vaikka heti tänään aloittaa sen 10päivän kuurin, ja sitten sen loppumisesta 2 viikon sisässä pitäis tulla vuoto. Sitten "yritys" voi alkaa kunnolla. Jos niiden kolmen terokuurin jälkeen ei sitten kierrot ole säännöllistyneet (eli se "neljäs" kierto, eka kierto ilman teroja ei ole säännöllinen), niin soitto ja hän uusii reseptin ja syön toiset 3kk. Sit jos ei oo vieläkään apua senkään jälkeen niin sit pitäis tutkituttaa uudelleen, hormonimääritysten kera.
Apu tuli. Mieli keveni. Vaikka ei ne terolutit mitään taikapillereitä ole millä saa raskauden aikaiseksi, sillä ainakin saa aikaiseksi suht säännöllisen kierron ainakin toivon mukaan. Se jo keventää mun mieltä erittäin paljon!!
tuntuu että oli muuten eka gyne joka otti mut tosissaan. Aikaisemmin ei yksikään ottanut (olisko ollut nuori ikä, kun olin sillon 18-20v?). '
Gyne kyllä puhui myös, että painoa pitäisi saada pudotettua, että sekin saattaa auttaa. (Niinkuin jo tiesin). Iästä sanoi kans et olethan sä nuori, johon totesin että ei mulla kiire raskaaksi ole tulla, vaan saada kroppa toimimaan. Se ymmärsi!!