Pillereiden lopettamisen jälkeen..

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja .nenna.
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa kaikille, täällä olisi kanssa yksi kuumeilija. Meillä on ennestään 2v. poika ja nyt toinen toiveissa. Tämä on ensimmäinen kierto, jossa ollaan yritetty. Toivon niin kovasti, että heti tärppäsi niin kun esikoisestakin. Kuvittelen kaikki mahdolliset oireet jo. En ole viitsinyt niistä liikaa miehelle puhua, jotenkin tuntuu onko ne omaa mielikuvitusta vai oikeita alkuraskauden oireita. Turhaan mies innostuisi, jos vaan kuvittelin kaikki. Tein ensimmäisen raskaustestin tiistaina, negaa näytti. Tiedän kyllä että se oli hieman liian aikaisin. Lauantaina sitten uudelleen. Itselläni on clearbluen digi-testi, jotten lähtisi arvuuttamaan tulosta. Vaikka tiedän, että raskaus näkyy hyvin selvänä eikä haamuviivoina.
Toivottavasti saataisiin monta plussaa tällekkin porukalle ja paljon lokakuun vauvoja.

Siis plussa on plussa on se viiva haalea tai reilusti jo värikäs. Jokainen raskaus tekee "haamuviivan" ensin. Jos siinä vaan on väriä eikä ole pelkkä viivan paikka ja se on ajallaan niin on yleensä ihan plussa ellei ole viallinen testi :) Itsellänikin ensimmäistä plussaa mies kieltäytyi näkemästä kokonaan, kahden päivän päästä jo hänellekin erottui ja viikon päästä vasta oli selkeä viiva.

tintshulle täällä peukut pystyssä! :) Toivotaan että viiva olisi seuraavassa testissä jo vahvempi!

Täällä kiertopäivä 29 ja alkaa tuntua siltä, että täti on tulossa kylään. Muutama tippakin tuli jo. Tätähän sitä tältä kierrolta on nyt odotellutkin, mutta on se silti aina plääh. Positiivista, että kierto näyttäysi olevan edes joten kuten säännöllinen (edellinen 33), joten ehkä se tästä...

Hyvä asenne aida! :) toivottavasti pian tärppää.

Elmiina, juu, kyllä se plussa on aina se varma tulos. Tiedän vain tapauksia, joissa haaleaksi viivaksi on jopa tulkittu testissä näkyvä "viivan paikka". Monissa testeissä se näkyy (en ole itse kyllä katsonut) kuulemma hieman erivärisenä kuin muu osa. Kaikkea sitä on töissä kuullut :) Voisin itseni kuvitella tihrustamaan sitä testiä niin kauan, että näkisin siinä jotain, siksi digi-testi itselle ;) Muutamia vuosi sitten ihmettin, että kaikkea ne keksiikin digi-testi, kuka sellaisen ostaa kun on noin kallis.. hmm, MINÄ. No jooo, ei se niin kallis enään onneksi ole.
Tuntuu että tästä eteenpäin elämä on yhtä odottamista. Ensin odotti että kuukautiset alkavat, jotta kierto alkaa; sitten ovis; nyt tulosta; sitten ultria, jotta tietää onko kaikki ok; loppuraskautta, synnytystä.. Mutta sitten se odottaminen onneksi päättyy ja alkaa elämä päivä kerrallaan.

Mm joissain testeissä näkyy viivan paikka. Ja toisiin tulee sen ohjeissa mainitun ajan jälkeen "haihtumisviiva" missä saattaa olla jopa vähän väriä. Värittömiin viivoihin tai roskishaamuihin ei ole vielä luottamista, mutta kyllä siitä parin päivän päästä on jo silmälle näkyvä haalea viiva jos raskaana on. :) Itellä on myös jossain testeissä näkynyt se viivan paikka ja oon ajatellut sen niin, että jos sitä ei saa kameralle tallentumaan millään, vaan tarvii oikein käännellä ja väännellä, niin se on viivan paikka vain. Jos taas silmälle näkyy ja kameralle tallentuu, vaikka olisi kuinka hailu, niin viiva on viiva. Kunhan ei oo haihtumisviiva eli testausajan ohitse mennyt :)

Mie vähän epäilen että seuraavaksi saa sitten stressata siitä että kehittyykö se lapsi normaalisti ja miten koulussa sujuu ja tuleekohan se yöksi kotiin kuten lupasi... :wink Mutta ei se tosiaan enää samalla tavalla päivä ja kierto kerrallaan mene kuin yritysaika. Itselläni helpotti paljon ensimmäisen kolmanneksen jälkeen. Saa nähdä, miten loppupäivinä alkaa taas odottaa sitten puolestaan sitä synnytystä.

tintshu
Pidetään peukkuja nyt että plussa pärähtää!!

aida
On joo positiivista, et kierto on suht säännöllinen, koska säännöllisissä kierroissa todennäköisemmin tapahtuu ovulaatiokin. Normaali kuukautiskierto vaihtelee 23-35 päivän välillä ja on normaalia että se vaihtelee noin +-5päivää. Pitkältähän se tuntuu verrattuna niihin, joilla on kellontarkka 28 päivän kierto, mutta ihanaa että sulla on noinkin säännöllinen, ja toivottavasti pysyy säännöllisenä!! Eli sit suunnilleen 14-16 päivää ennen seuraavaa oletettua kuukautisten alkamispäivää on suunnilleen ovulaation ajankohta. Talletukset pankkiin hyvissä ajoin! ;)
Kyllä se siitä!! :)

on

Nyt on gynellä käyty. :oops:
Verenpainekin oli koholla kun jännitti niin saakelisti :)
Gyne ymmärsi hyvin mitä olin hakemassa, kun selitin että haluaisin tosissaan "yrittää" enkä odottaa vaan aikaa, jolloin pääsee epäsäännöllisten kiertojen kanssa hoitoon. Kun on se kerta se edellinen kahden vuoden rumba koettu. PCOSää epäillyt itse jo.
Juttelimme aikamme ja gyne sitten sano että ottaa papan ja ultraa. Hän oli käytännössä lähestulkoon varma, että PCOS löytyy, mutta ultrassa ei näkynyt siihen viittaavaa. Hän tosin sanoi, että tilannetta täytyy silti seurata, kun muuten kaikki oireeni on viitanneet siihen jo viimeksi. Hän oli tuohtunut kun ei oltu tutkittu aiemmin kunnolla, kun kroppa oli jo ollut ilman pillereitä pidempään.
Terolut!!
Gyne määräsi mulle nyt 3kk terolutit, ekan voin ottaa vaikka tänään. Kun ei mitään raskautta ole, ja ei tiedä koska ne kuukautiset sitten sieltä alkaa, niin hän oli sitä mieltä että vaikka heti tänään aloittaa sen 10päivän kuurin, ja sitten sen loppumisesta 2 viikon sisässä pitäis tulla vuoto. Sitten "yritys" voi alkaa kunnolla. Jos niiden kolmen terokuurin jälkeen ei sitten kierrot ole säännöllistyneet (eli se "neljäs" kierto, eka kierto ilman teroja ei ole säännöllinen), niin soitto ja hän uusii reseptin ja syön toiset 3kk. Sit jos ei oo vieläkään apua senkään jälkeen niin sit pitäis tutkituttaa uudelleen, hormonimääritysten kera.

Apu tuli. Mieli keveni. Vaikka ei ne terolutit mitään taikapillereitä ole millä saa raskauden aikaiseksi, sillä ainakin saa aikaiseksi suht säännöllisen kierron ainakin toivon mukaan. Se jo keventää mun mieltä erittäin paljon!!

tuntuu että oli muuten eka gyne joka otti mut tosissaan. Aikaisemmin ei yksikään ottanut (olisko ollut nuori ikä, kun olin sillon 18-20v?). '

Gyne kyllä puhui myös, että painoa pitäisi saada pudotettua, että sekin saattaa auttaa. (Niinkuin jo tiesin). Iästä sanoi kans et olethan sä nuori, johon totesin että ei mulla kiire raskaaksi ole tulla, vaan saada kroppa toimimaan. Se ymmärsi!!:smiley-angelic003

täällä tilanne muuttui kertaheitolla. viimeksi kirjottelin et menkat alkaa..nooh ei ne sit oikee kunnolla alkaneet. koko ajan tullu hyvin vähän rusehtavaa tuhrua, yhtenä päivänä kerran kirkasta verta mut se jäi tosi vähäiseksi. no ihmettelin vähä et miks ei ne menkat ny kunnolla ala ja päätin tehä testin varmuuden vuoks niin ei tarvii pohtia ja arpoo tätä tilannetta. digi testiin tuli raskaana 1-2. mitääh? onks nää ny jokku "vale menkat" ettei syytä huoleen vai pitääkö tästä pikku vuodosta olla huolissaan.. ny mä olen pihalla

Voih, onnea adele. Mulla eilen illalla tuli tippa verta ja itkuakin ehdin illalla tihrustaa. No yöllä ei ollut vuoto alkanut, joten toivoa vielä! Huomenna aamulla uusi testi, sitten olisi 28/26-28. Varmaan ravaan koko päivän kauhuissani vessassa, eihän ole alkanut eihän.. Tehokas työpäivä tulossa siis!

Kiitokset peukutuksista :) kahtotaan kuin käyp. Ja onnea plussanneille ja tsemppiä muille :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Mm joissain testeissä näkyy viivan paikka. Ja toisiin tulee sen ohjeissa mainitun ajan jälkeen "haihtumisviiva" missä saattaa olla jopa vähän väriä. Värittömiin viivoihin tai roskishaamuihin ei ole vielä luottamista, mutta kyllä siitä parin päivän päästä on jo silmälle näkyvä haalea viiva jos raskaana on. :) Itellä on myös jossain testeissä näkynyt se viivan paikka ja oon ajatellut sen niin, että jos sitä ei saa kameralle tallentumaan millään, vaan tarvii oikein käännellä ja väännellä, niin se on viivan paikka vain. Jos taas silmälle näkyy ja kameralle tallentuu, vaikka olisi kuinka hailu, niin viiva on viiva. Kunhan ei oo haihtumisviiva eli testausajan ohitse mennyt :)

Mie vähän epäilen että seuraavaksi saa sitten stressata siitä että kehittyykö se lapsi normaalisti ja miten koulussa sujuu ja tuleekohan se yöksi kotiin kuten lupasi... :wink Mutta ei se tosiaan enää samalla tavalla päivä ja kierto kerrallaan mene kuin yritysaika. Itselläni helpotti paljon ensimmäisen kolmanneksen jälkeen. Saa nähdä, miten loppupäivinä alkaa taas odottaa sitten puolestaan sitä synnytystä.

Adele toivottavasti oot oikeesti raskaana <3 onnea!

Oi! Ihanaa Adele, toivottavasti olet raskaana!

MadH91: Onpa ihanaa, että sait ymmärrystä ja apua! Toivotaan, että kierto nyt tasoittuu ja pääsette oikeasti yrittämään!

käyttäjä19he: Tervetuloa! Toivotaan että oireet ovat oireita, eikä mielikuvituksen tulosta! Minä kuvittelin itselleni ensimmäisellä yrityskierrolla kaikki mahdolliset raskausoireet. Toisella kierrolla en sitten taas tuntenut yhtään mitäään, edes ovulaatiota (liekö edes ovuloin). Saa nähdä mitä seuraava kuukausi tuo tullessaan...

ON:
Eilisen aamun tuntemukset olivat oikeassa eli nyt on sitten yk3 kp 2.

Isot tsempit täältä myös adele!! :) Mä kun täälä "leijuin" siitä,että mulla ei nuo kierrot ole ollenkaan sekasin,niin tänään aamulla menin vessaan ja pyyhin,niin kappas verta.. :/ Maanantaina tai tiistaina vasta piti alkaa normaalisti..

Tein taas piruuttani testin tossa äsken kun pääsin töistä, ja siihen tuli 2 viivaa. O-ou, voikohan se olla oikeesti totta... On kyl sellasia tuntemuksia ollu täs et ei oo normaali olo. Parina viime yönä heränny aamuyöstä siihen, et alavatta on outo, kipee ja ei tiiä oikein mis asennos pitäis olla. Maanantaina pitänee vissiin soittaa tohtoriaikaa. Apua... :)

Tein taas piruuttani testin tossa äsken kun pääsin töistä, ja siihen tuli 2 viivaa. O-ou, voikohan se olla oikeesti totta... On kyl sellasia tuntemuksia ollu täs et ei oo normaali olo. Parina viime yönä heränny aamuyöstä siihen, et alavatta on outo, kipee ja ei tiiä oikein mis asennos pitäis olla. Maanantaina pitänee vissiin soittaa tohtoriaikaa. Apua... :)

Eikää onnea <3 teitkö millasen testin?

Tintshu laita kuva testistä :)!

Jahas ja katotaas onnistuuks tää ny...

Liitteet

• 1390587110189.jpg
    1390587110189.jpg
    28 KB · Katsottu: 183
Takaisin