Pikkusille ja itselle hankittua

Meidän pojalle oon kans jo kattonu toppaa kirppiksiltä, vielä ei oo napannu. Mä ajattelin satsata kokoon 74 tai 80 :D. Nyt ollaan sillai 62/68 välimaastossa... Mutta kirppikseltä mä löysin sellasen toppamakuupussin, ei semmonen hieno jääkarhu vaan muistaakseni Emman mutta arvelin että sitä vois käyttää sillai et laittaa jonkun neulehaalarin tms ja tumput ja villasukat, niin siis vaunuissa.

Meidän turvakaukalo on pelottava, pakko hommata uudempi! Meil ei siis oo omaa autoa joten turvavyökiinnitteinen on mun mielestä järkevämpi. Autolla kuljetaan kuitenki ainakin 1-2ktt/vko vaikkei moista omistetakaan. Missä istuimessa ois näppärä se vyökiinnitys ja mitä sais käytettynä (mutta ei liian...) edullisesti?
 
Ai te mietitte jo talvea... Vielä en kehtaa talvivaatteita hankkia kun meidän poika venyy koko ajan pituutta. Nimiäisiin menin ostamaan juhlapuvun ja se taas oli liian iso :/ Tuntuu ettei 62-koon vaatteitakaan ehtinyt kuin hetken käyttämään, alkaa menemään jo pieneksi. (Poika oli syntyessään 48 cm. Isukki on hujoppi.)
 
Apua, noinkohan meillä käy huonosti kun tyttö tosiaan on isommasta päästä.. tänään punnittiin kotona tasan 7kg painoiseksi.. tosin meillä 62 vaatteet on vielä ihan sopivia.
Jännä nähdä kuin käy!

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Mut eiks toi äp:n toppapuku oo kuiteski aika iso? Mä pistän toivoni siihen että sopis vielä talvella... Hope!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Se on 68-74cm (lukee ainakin niin) ja tälle meidän jäpikälle alkaa osa 68cm bodyistä jäämään pieneksi....

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
Ohop! :) Näytti vaan niin isolta, en kurkannut kokoa. Meillä käytössä nyt 62 ja 68 vaatteita. Tai no, miten sen nyt ottaa. Käytännössähän poju on vaippasiltaan ollut viime viikot :) Saas nähdä siis miten käy haalarien kanssa...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Täälläkin hengailtu vaippasiltaan ja sinä aikana on moni vaate saattanut mennä pieneksi. Meillä muutenkin oli juuri muutto ja kaikki vaatteet on pakattuna, muutamaa lyhythihaista bodia oon tässä useemman kerran pukenut ja pessyt. Toivottavasti äp:sen toppapuku sopii sitten talvella, vielä sinne tuntuu kuitenkin olevan pitkä aika.
 
Äp:n koot on kyllä monessa vaatteessa tosi reiluja, tosin heittoja on. Meillä on käytössä 60 cm collarit, jotka on kyllä väljät mutta pakkauksen 50 koon puolipotkarit oli niitä paaaljon isommat. Lisäksi huomasin että ainakin just pesusta tulleina 50 ja 60 cm kokokoiset bodyt oli lähes saman kokoiset.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä on Lassietecin 68 välikausipuku syksyksi (varmaan just ja just menee, haalarit yleensä reilumpaa kuin sisävaatteet ja talveksi muistaakseni 80 cm toppahaalari, molemmat alesta ostettu 25 e ja 50 e maksoivat..)..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
meillä meni äp puku päälle vielä 80cm ja reilu 10kg pojalle, joten ihan reilua mitoitusta on. Ens talveksi on 92cm vaatteita käyttävälle 86cm talvipuku. Ulkovaatteet on yleensä aina jonkin verran reilumpaa mitoitusta, eikä liian iso paksu haalari ole mukava pitää etenkään kömpelösti liikkuvalla. Mut nää bebethän pötköttää vaan vaunuissaan ens talvena vielä.. Tai ainakin meillä.
 
Joo meilläkin kokeillaan mennä esikoisen perintöhaalareilla tää talvi :) Ne kun ei ole mennyt miksikään esikoisen vauva-ajalta. Hullua muuten jutella toppahaalareista kun ulkona on jo 26 hellettä ja kello ei ole kuin vasta 11 aamupäivällä :eek: :P
 
Mä en oo ees miettiny mitää haalareita :D mut luulisin et toi äp:n haalari mahtuu, kun nyt käytös 62.. on meil sit semmonen sininen nallehaalari mikä menee varmaa syksyllä...

Sent from my SM-G350 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla ei mennyt esikoiselle toi äippäpakkauksen puku kuin hetken (esikoinen oli syysvauva).. Mun kaverin lapselle se meni 2 talvea.. Aika yksilöllistä..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Tuli ostettua itselle changesta uudet imetysliivit.. oli kyllä hyvä ostos ja vihdoin kauppa mistä löyty tarpeeks isot. Poika sai serkkutytöiltä ison kasan vauva leluja :) ihan suosikiksi valikoitu soiva Karuselli :D

Sent from my SM-G350 using Vau Foorumi mobile app
 
Ylipäätään ulkovaatteet on mitotukselta aavistus reilumpia, kun sinne allekin tarkotus mahduttaa kampetta. Ite ostin tosiaa 68 kokosen, siihen verrattunu toi pakkauksen puku on aika paljon isompi. Tää miun jätkä vetelee edelleen 56 vaatteissa, mut jotai 62 kokostakin. Ikää huomenna tasan 3 kk
 
Halu ostaa nuorimmaiselle taminetta on suuuuri! Mutta me hukutaan jo tällä hetkelläkin vaatteiden määrään joten joska säästän pennoseni johonkin fiksumpaan, esim se kantoreppu?
 
Kauheesti tekis mieli ostaa pikkuselle kaikkea, mut just yks päivä mietin kun meillä ei puutu tuolta mitään..vaatteita on ihan liikaa ja oon pistänytki jo nettikirppareille myyntiin pieneks jääneitä, käyttämättömiäkin vaatteita..pelottaa jo et tästä tulee lellipentu...
 
Onko muuten suositella jotain jälleenmyyntipaikkoja vauvan vaatteille?


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä oon koittanut myydä paikallisilla nettikirppareilla. Torissa vois koittaa myydä pakettina, kun on iha älytön määrä pieneksi jääneitä..

Sent from my SM-G350 using Vau Foorumi mobile app
 
Minäpä juuri huomasinkin että saan hommata tälle toiselle koon 74 kampetta! :P JEE!
 
Takaisin
Top