Pikkusille ja itselle hankittua

Kiitokset hyvästä Seppälä-vinkistä!

Onko kukaan tuhlannut noihin aden and anais-harsoihin? Hankin yhden kapalointia varten, toimii myös kevyenä kesäpeittona ihanasti vähän isommallakin vauvalla minusta. Mutta pesuohje 30 asteen konepesusta on ihan käsittämätön, eihän eritteet, paska ainakaan, kolmessakympissä irtoa? :eek: Oon kyllä pessy sen ihan kuudessakympissä niin kuin kaikki muutkin jaskaset vauvan tekstiilit. Joissain vauvanvaatteissa kolmenkin pesun jälkeen kakkatahra vielä on silti muistona.
 
Vihdoin löysin itselleni imetysmekon. Kaupat myyvät ei-oota tai sellaisia, ei niin kauniita. Ja netissä on ollut uskomattoman kalliita. Nyt postipoikaa odotellessa :) ...
 
Apuva! Oliko niin ettei manducaan voi laittaa kasvot menosuuntaan? Jos on, meillä taitaa olla edessä repun vaihto... Poika ei tykkää sitten yhtään olla kasvot mua vasten, alkaa raivo nousta heti kun reppuun sullotaan. Mikähän vois olla vaihtoehto jos joudutaan vaihtamaan?
 
Joo manducassa aina kasvot kantajaan päin. Tietenkin jos reppu on selän puolella niin sillon lapsi on kasvot eteenpäin...
 
Lisäkysymys: onko kellään täällä Baby Björnin rintareppua? Niissä ei kai oo yhtä hyvää lantiovyötä ym. ku manducassa mut tosiaan tarviin sellasen jossa saa kasvot kantajasta poispäin... Tula ja manduca siis kai molemmat poissuljettu, ergokin luullakseni.
 
Mulla on Baby Björnin rintareppu ja siin on semmonen kova selkätuki ja eteen tulee sitten kiristettävä lantiovyö, mikä tulee siihen osaan kiinni, mikä on vauvan selkää/vatsaa vasten. Itse on kyllä vaan kyseisestä rintarepusta vaan positiivista sanottavaa. :)
 
Stokkella on joku kantojuttu myös. Siinä oli muistaakseni mahdollisuus kantaa edessä molemmin päin ja selässäkin. Mut se oli myös kallein, johon oon törmännyt. Kannattaa googlata :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mun selkä ei kyl kestä tota babybjörniä. Hartioitten varassa kaikki lapsen paino.

Oon käsittänyt ettei olis ergonomista lapselle, että kannetaan nenä eteenpäin muuten kuin sit selässä. Eiks täs nyt piankin jo voi alkaa viritellä selkään kannettavaksi.
 
Niin ja jos siis haluat, sarra, babybjörnin kokeiluun, niin multa löytyy sellanen ylimääränen, kun on muita kantovälineitä, enkä pysty tuota käyttää. Oon saanut sen siskoltani, joka on ostanut käytettynä, et ei oo mitään uusinta huutoa... Saat postikulujen hinnalla sen.
 
Mitäköhän mä teen ton Baby Björnin kanssa ku mä saan sen painon lantiolle..Tai sit oon niin pullukka et se kaikki paino jää kellumaan vararenkaan päälle. :p
 
Baby björnillä on useempi malli. Sulla on varmaan sellanen mikä on kantajalle ergonomisempi ja paino tulee lantiolle. Baby stylessa ainakin myydään 3 tosi erilaista mallia.
 
Hittolainen, määki oon selkävaivanen joten ei liene babybjörn meillekään sit paras. Pitääköhän mun nyt vaan odotella, jos tää on joku vaihe... ehkä poika suostuu myöhemmin reppuilemaan? Tai sit kokeilla joskus lonkalle. Meidän poika ois kovin kiinnostunu kattelemaan kaikkea, niin ei tosta manducasta tykkää.
Mä näin kaupassa jollain näppärännäkösesti vauvan repussa kasvot menosuuntaan mut se vauva oliki puolet pienempi ku mun...
 
Meillä on yks Aden&Anais-harso jostain saatuna. On kyllä tosi hyvä, ja oon pessyt kuudessakympissä kun en varmaan edes vilkaissut pesuohjetta. Ihan on kunnossa vielä.
 
Mulla on stokken rintareppu, jossa saa kuljettaa kasvot menosuuntaan. Tykkään kovasti tuosta itte. Kaupassa vertailin manducaa ja stokkee, niin stokke on tukevampi päällä..hirveen suuria eroja niis ei muuten oo, paitsi stokkes painoraja 15kg kun manducas 20kg. Stokke on kyl hieman kalliimpi kun manduca, mutta kyllä ihan hintansa arvonen ostos..niin ja siihen saa 3 vuoden takuun! :)
 
Näin helteellä mä mietin täällä talven pukeutumisasiaa... Millanen puku pitäis lapselle ostaa? Kattelen kirppareita ja tori.fi ja mielelläni ostaisin nyt etukäteen sen jostain. Ku tän ikänen ei vielä möyri maassa (ehkä keväällä vasta sitten), mutta meillä on kohtapuoliin muutto vaunukopasta ratasosaan ja siinä tarvinnee parempaa vaatetusta kun ei ole niin suojaisa kun vaunukoppa... Tää haalarien viidakko on vähintääkin yhtä sekava kuin lastenvaunuviidakko.
Tarviiko alle vuoden ikäinen hyvää ja teknistä haalaria kun ei kerta möyri ja käyttö on pääasiassa vain vaunussa. Eli riittääkkö halvempi toppis vai kantsiiko nyt jo maksaa merkistä ja kovemmasta laadusta? Ja koko on kanssa, 68 vai 74, who knows. aaaaargh
 
Jomsuli, otitko äitiyspakkauksen? Siinä on se toppahaalari n kokoa 70, jos se kelpaa :) siinä on myös se kevyttoppahaalari. Me mennään varmaan syksy jollain fleecehaalarilla, ja kun kylmempiä tulee, tuolla äitiyspakkaustoppahaalarilla :) ellei sälli kasva haalaria suuremmaksi ennen talvea! Pitää hankkia vielä joku talvimakuupussi tai tehdä ees reiät tuohon olemassa olevaan, että saa istuimen valjaat läpi.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Meil on ostettu tuulipuku alennuksella (Cirafin) ja meinaan varmaan ostaa Cirafin toppahaalarinkin. Ne kun ei oo kalliita ja kuitenkin ihan hyviä. :)
 
Hoh joo ittekki kuvittelin käyttäväni äp:n toppahaalaria talvella... enpä käytäkään kun ei tule mahtumaan meijän jötikälle! :P

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla on nyt äp-haalarin lisäksi ostettu käytetty Reiman toppis, ja tänään haetaan käytetty Cirafin välikausihaalari. Eiköhän noilla jo selviä. Kuvittelen että meillä menee tämän vuoden 68 ja keväällä 74, mutta se tosiaan on ihan mutua.

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top