Pikkusille ja itselle hankittua

Mie sit ostin jo ennakkoon ne mun haaveilemat emmaljungan scooterit apple värisenä jalkapeitteellä ja laukulla.. voihan vaunuhulluus!
 
Me saatiin kassillinen murulle kuteita 70 ja 80cm! Todella ihania ja hyviä merkkejä. Ei antanu maksaa siitä mitään. Voiko tollasia olla? :) Tämä oli ystävän naisystävä, jolta nää saatiin ja tavattiin ensimmäisen kerran!

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app
 
Mekin on saatu mun tätiltä kassillinen merkkivaatetta, tosi hyväkuntoisia (osa melkein uusia). Ovat vaan parin vuoden ikäiselle, eli aika pitkään saa vielä oottaa että on sopivia, mutta ei se mitään, onpahan valmiina. :) ei kuulemma ihan kenelle tahansa ois viittiny lahjottaa, mutta kun meille nyt synty poika niin antoi meille. Helppoa antaa kun ei ole pikkurahasta ( tai isommastakaan) puutetta. Ja he tietävät ettei meillä oo tulot samalla tasolla niin halusivat vähän tukea :)

Sent from my GT-S5301 using Vau Foorumi mobile app
 
Huippua! Löysin 10€ stokken ammeen mökille. Kotona meillä onkin jo

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app
 
Pitäis varmaan pikkuhiljaa meidänkin hommata se syöttötuoli. Ja matkasänky. Onko matkasängyissä teidän mielestä eroa?
 
omasta mielestä matkasängyn tärkein ominaisuus oli sellainen avattava pääty:grin! kätevää kun lapsi hiukan isompi niin pääsee itse kömpimään ulos..
 
Mun mielestä tärkein ominaisuus on pieni pakkauskoko ja helppo kasaus. Meillä on Emman matkis. Ihan ok. Vie aika paljon tilaa mut helppo kasata ja "purkaa"... aika vähällä käytöllä ollut kyllä. Vauva nukkunut vieressä tai vaunukopassa ja isompana vieressä.
 
meillä on tuommonen mallia jysk, on helppo kasata ja menee pieneen tilaan. Meillä Oli sellanen päädystä avattava, mutta yllätys yllätys lapset sai sen koko sängyn sen ansiosta hajalle. Eli sellasta mä taas en suosittelis.

matkis on siis meillä koko ajan ollut olkkarissa vauvan turvapaikkana/päikkärisänkynä.
 
Kiitti noista! Nyt saankin vissii halvalla sellaisen matkasängyn, joten en pääse vaikuttamaan merkkiin ja ominaisuuksiin. Toinen kyssäri: kannattaako talvea varten hommata toppapussi ja onko tuo äitiyspakkauksen makuupussi liian kylmä talvella?
 
Mun mielestä se on aivan liian ohut (röppö voi sanoa toista :p), vaatis monta kerrosta vilttiä seurakseen.
suosittelen lampaantaljapussia HEHE,
mutta talja alle tai hätätilassa jotain muuta eristävää, lämpöpussi ympärille ja seurakseen vaihteleva määrä fleece tms-peittoja..
kyllä sä sitten huomaat mikä on hyvä kun se pakkanen ja tuiske iskee:)
 
Mä myös mietin, että se voi olla kunnon pakkasella ihan liian ohut. Tosin jos täällä etelässä on plussakelit, niin sitten sekin käy. Mä tutustun toppapussivalikoimiin :)
 
niin sanonki :D

meillä on yleensä talja alla ja vaunun oma topattu jalkapeite päällä, et ihan pelkiltään ei pakkasilla, mut parilla pakkasasteella menee pelkiltäänkin. Oikein kovilla pakkasilla on talja alla ja päällä. Siis lampaan talja, ei karhun :D
 
mä tungin viime talvena porontaljankin vaunuun tolle isommalle, tuli niin kiva pesämainen tunnelma..mutta oi karhuntalja, sitten vois ihan itsekin torkkua ulkosalla:sleep002

Kannatan hyvää valikoimaa eri vaihtoehtoja, säät kun on..
 
Ostin sellaisen henkkamaukan toppapussukan 62/68-koossa ja sitten varmaan vielä myöhemmin sellainen kunnon iso toppapussukka esim. pulkkaan tms, joka menis helposti vielä parivuotiaalle. Mummolaan ostin somekirpparilta Ikean syöttötuolin ja tänään käyn hakemassa neljälläkympillä stokken tripptrappin meille. Porontaljakin muuten löytyy, saatiin lahjaksi muutama vuosi sitten. Kannatan kovasti ulkopäikkäreitä :)
 
Ulkona lapsi nukkuu ihanan autuaasti näin viileämmillä säillä meilläkin. Viimein päästään kunnolla lenkkeilemään ilman isompaa kikkailua!

Tuli hankittua Lindexiltä pari suloista bodyä ja ihana haalari tänään. Verkkokaupasta tuo haalari oli jo loppu ja toimituskulut ois tulleet yhteensä maksamaan 8 euroa tai 2 euroa silloinkin, jos ois käynyt hakemassa paikan päältä tilauksen. Tuollahan noita nökötti! Mamma kävi saalistamassa! Hilfigerin sukat on meillä iso hitti, tyttöjen sukat on ihania vaaleanpunaisia ja nuo jopa pysyvät jalassa kohtuullisen hyvin. Reilulla 11 eurolla irtosi 3 parin paketti ja kuutisen euroa oli 2 paria isompaa kokoa Stockalla. Ja siihen vielä kylkeen uusin Mother&Baby-lehti ilta-/imetyslukemisiksi :)
 
Sain kaverilta vauvapaketin, taas. Hän osti jo lahjan ja toi sen synnärille. Mahtoiko muistaa kun nyt antoi toisen. Sisällä Maxomorran ihana body, kynttilä ja pehmokirja.

Ja sitten hän ei löytänyt Stokken pehmusteita yms. Toivon mukaan löytää, mä maksoin ne jo hälle. Mutta tripptrapp ja kaukalokin on nyt tullut ostettua käytettynä.
 
Missäs se talvihaalarikeskustelu sijaitsikaan..? No, laitan tänne. Meillä ei ole äp haalarin lisäksi hankittuna vielä muuta. Toivon että rattaissa riittää tuo kyseinen haalari. Jos poju innostuu kovasti liikkumaan niin ehkä lopputalvesta pitää arvioida tarve uudelleen.
 
En ole ostanu mitään talvihaalareita, ajattelin pärjätä noilla äp. haalareilla nyt syksyllä kevyempi haalari ja talvelle sit se toppahaalari. tuntuu et on "rahan tuhlausta" ostaa monia haalareita kun ei ne oikeastaan mihinkään kulu, jos käy niin että jää pieneksi niin sit ostellaan isompia haalareita. nytkin on monia vaatteita mitä kerkesi pitämään vain kerran/ei ollenkaan kun kaikki toivat vauvan synnyttä samaa kokoa olevia vaatteita. Niin olenpa nyt kaikille sanonu että ei kannata ostaa niitä ihan pienempiä kokoja lahjoiksi kun ei niitä kerkeä kuitenkaan pitämään :)
 
Takaisin
Top