Piinaviikkoilijoiden kokoontumisajot!

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oi että :) tuuthan sitten kertomaan?
Juu. Tulen. Kaks isoa munarakkulaa oli tosiaan, yks molemmin puolin. Torstaina tai perjantaina viikko inssin jälkeen tuli massiivinen ja pitkäkestoinen huimauskohtaus, oletin asentohuimaukseksi, mut jälkikäteen mietin, et voisko olla ollut jotain kiinnittymishommeleita. Hormonia tuntuu olevan aika paljon, et sen takia vähän jänskättää tuo määrä, plus et tosiaan yksinäni olen, niin siinäpä sitte kahden kanssa....ei ainakaan hommat lopu kesken. No, ultrassa selvii.
:excited001
Insomnia vaan nyt vaivaa, saan unta joskus 01 jälkeen ja herään 04 tai 05. Inhaa, mut ehkä tää on jotain "valmennusta" mahdolliseen tulevaan unettomuuteen.
 
Täällä nyt dpo5-7 (Flo, FF ja Womanlog näyttävät kaikki eripäiville :D )

Oireita:
lievää tissikipua(ei jatkuvaa)
Tukkoinen nenä aamuisin
Eilen repäisykipu oikealla puolella kohtua, kun kierähdin sängyssä
Tänään hetken ajan oli lievää menkkajomotusta

Oikeastaan ei siis juurikaan mitään ja luotto raskautumiseen on kyllä taas aika heikko :( ei vain tunnu että tärppäisi..

Mitenkäs muilla? :)
 
Kirjoitanpas tännekin, kun piinaviikot pahimmillaan. :nailbiting:

Nyt on todäk dpo 10-11ja kaikesta miettii, oisko tää ja tää raskausoire... Listailen alle kaiken, minkä muistan.

-dpo 1-2 oli aamulla noin 15min alavatsakramppikohtaus, helpotti hieman makuuasennossa.
-alaselkäkipuja
-nippailuja ja menkkajomotuksia ajoittain
-flunssa ja kurkkukipu (alkoi oviksen jälkeen, mut vihreästä räästä päätellen on ihan sitä itseään :joyful:)
-unettomuus (tää on mulle aivan uutta, olen nyt kohta viikon herännyt 4-5 välillä aamuyöstä enkä saa enää unta uudestaan
-mielialan heittelyä

Eli ei mitään, mikä ei voisi olla myös pms-oireita! Tämä on vasta oikeastaan ensimmäinen kunnon kierto kierukan jälkeen, ja jos nyt tuohon oviksen bongaamiseen on luottaminen, niin ensi viikolla voisi odottaa menkkoja. Kierto kylläkin venähti superpitkäksi, ovis oli vasta kp 30-31...

Ajatukset vaihtelee epäuskosta toiveikkuuteen, mut tiedän että nega kyllä tulee harmittamaan. :sorry:
 
Dpo8 ja joitain oireita, mutta ehken ees kiinnittäisi huomiota jos ei olis piinapäivät :grin

- huimausta (normisti myös matala verenpaine)
- itkuherkkyyttä varsinkin kun kuuntelee musiikkia
- välillä luulen että tissit ihan vähän arkana
- menkkajomotuksia ovulaatiosta lähtien, enää ei jatkuvaa

Siinäpä se. On ollu suhteellisen rauhallinen olo ovulaation jälkeen :)
 
Jospa minäkin tänne nyt osallistuisin...
Tänään siis ehkä dpo6-8 (riippuen, että oliko spontaani ovis, vai viime to pregnyl-piikistä 1-2vrk pistoksesta). Dippailin tikkuja 3 kertaa ja pistoksesta 7vrk oli hcg jo niin matala, ettei raskaustesteissä näkynyt.
Oireina ollut parina pv enemmän vv (normisti kuivuutta), alavatsalla erilaisia tuntemuksia (tuikkimista, reipäisykipua, täyteläistä tunnetta) ja närästystä jokusen pv jo ollut enemmän tai vähemmän; yks aamu oli lievää pahoinvointiakin. Finnejä nykyään on pitkin kiertoa aaltoillen, nyt taas ollut enemmän.. Mulla tosin on alkanut kai oviksen jälkeen olemaan noita oireita, niin eipä kerro mitään suuntaan eikä toiseen. Toivoahan aina kuitenkin saa :shy:

Tsemppiä ja plussia ketjuun!
:smiley-bounce016
 
Heippa. En oo tähän ketjuun kirjotellu, mutta nyt on kyllä piinojen piina, niin on pakko! :D
kp 27/24-29
Välillä ei oireita ollenkaan, tai ei ainakaan sellasia oireita mitkä ei liittyis myös menkkojen alkamiseen. Mutta nyt kun mietin niin ehkä paleltaa ja nälättää ja sitten kun syö niin närästää. Ja yhtäkkiä tuli mieleen että jo reilu viikko oletetusta oviksesta iho alkoi tuntuu tosi herkältä. Oon tavallisesti aina paijailua vailla, mutta ihan kuin miehen kädet tuntuis niin karhealta ettei voikkaan enää paijata. Onko kellään muulla samanlaista iho ongelmaa? o_O
 
Hmmm nyt dpo6-8:
Tänään tuli omituinen (anteeksi ällötys) klimppi kokeillessa kohdunnapukkaa. PVähän kuin eggwhite-limaa, mutta ei kuitenkaan.. muutoinkin kosteat paikat. Ovistestit negaa (testasin varmuuden vuoksi).
Huippasi kun nousin kyykystä ja näin valopilkkuja noin minuutin ajan. Sen jälkeen on vähän väliä tuikkinut oikealle puolelle kohtua.

Sellaista tänään :D mitenkä teillä muilla?
 
Mikä toi kohdunnapukkajuttu on, miten sitä tulkitaan? En ole koskaan edes kokeillut yllänkö sinne asti, vähän epäilen näillä töppösormilla.
 
Mikä toi kohdunnapukkajuttu on, miten sitä tulkitaan? En ole koskaan edes kokeillut yllänkö sinne asti, vähän epäilen näillä töppösormilla.

Kyllä varmasti yllät :) yleensä napukan paikka vain päivän mittaa vaihtelee ja välillä se on niin korkealla/syvällä emättimessä, että voi olla vaikea yltää.
Sitä tulisi kokeilla joka päivä samoihin aikoihin ja sanoisin, että ainakin kahden kierron ajan merkata ylös tiedot, jotta niissä olisi juurikaan mitään järkevää tulkittavaa :D

Itselleni helpointa on mennä kyykkyyn (iltaisin, silloin minulla helpoin löytää) ja upottaa etu- ja keskisormi (huolellinen käsipesu tai kondomi) emättimeen ja etsiä perältä donitsin muotoinen kohdunnapukka. Merkkaan ylös miten korkealla se on (keskisormen taipeet/nivelet ovat kätevät mitat -ensimmäinen on matalalla, sitten keskimmäinen on..noh keskivaiheilla ja jos koko sormi uppoaa, niin napukka on melko korkealla).
Myös napukan pehmeys kertoo paljon, sekä keskellä oleva pieni reikä. Yleisesti tästä siis apua ovulaation tunnistamisessa, sillä silloin napukka on pehmeä ja reikä avoin.
Itse myös pyöräytän sormet napukan ympäri ja kerään näin valkovuodon, joka myös tärkeä apu ovulaation bongauksessa.
Tässä nyt tämmöinen ylipitkä perustietopaketti :D

Netistä löytyy paljon tietoa varsinkin englanniksi. Silloin haetaan esim haulla: cervix during menstrual cycle
Beautifulcervix sivusto muuten tässä mielenkiintoinen. Siellä kuvia napukasta ja siitä millaista valkovuoto sen ympärillä on kierron eri vaiheissa( kuvat ei herkimmille, joita helposti ällöttää) :D
 
Ei sitä sitten ehdi tähän kiertoon enää soveltaa. Ajattelin että jos jotenkin helposti pystyisi tunnustelemaan onko tuolla tärpännyt vai ei :-D
 
Ei sitä sitten ehdi tähän kiertoon enää soveltaa. Ajattelin että jos jotenkin helposti pystyisi tunnustelemaan onko tuolla tärpännyt vai ei :-D
Mun kokemuksen mukaan siitä ei voi kauheesti päätellä. Toisilla on raskauden alkaessa kova ja ylhäällä, toisilla pehmeä ja alempana. Ja voi vaihdella myös sen mukaan monesko raskaus on, missä kunnossa lantionpohjan lihakset on ja vaikka mitä muuta..
 
Mun kokemuksen mukaan siitä ei voi kauheesti päätellä. Toisilla on raskauden alkaessa kova ja ylhäällä, toisilla pehmeä ja alempana. Ja voi vaihdella myös sen mukaan monesko raskaus on, missä kunnossa lantionpohjan lihakset on ja vaikka mitä muuta..

Samaa mieltä. Minä kokeilen huvikseni, että jos tuntuisi eriltä kun edellisessä kierrossa, mutta en sille paljoa painoa laita . :D parempi apu tästä tosiaan on ovulaation bongaamisessa.
 
Takaisin
Top