Miikka: tässä tapauksessa kaiketi on sallittua sanoa, että hyvä täti tuli kylään :) harvemmin kai täällä on tuollaista syytä juhlia.
*FeniX*: harmi ettei matkalta tarttunut onnea matkaan. Samaa mieltä Miikkan kanssa, että ota vaan yhteyttä sinne klinikalle. Siis jos vähänkään siltä tuntuu.
Nymeria: toi on kyllä jännä juttu toi sun ovis. Miten se voi olla niin nopea?? Ja että jo tuossa vaiheessa kiertoa tollanen folli.. ei ymmärrä, mutta se nyt ei olekaan ymmärryksestä kiinni tämääkään asia. Niin ja kuuntelin itseäni, niin kuin sanoit ja miehenikin sanoi samaa ja varasin ajan 18.4. Saisin varmasti soittoajankin ko.gynelle, mutta sitä en vielä ole varannut. Tämä lääkäri on yksi alansa osaajia tällä minun asuinalueellani ja ensimmäinen vapaa-aikakin olisi ollut vasta 10.5 siis missä normaalisti käyn, mutta hän tekee päiviä aina välillä muuallakin ja siksi sain tuon ajan. Katsotaan sitten mitä mieltä hän on.
ON: Mä kun en ole tässä kierrossa testejä tehnyt lainkaan (josta olen enemmän kuin ylpeä.. ainakin toistaiseksi) niin en oikein tiedä nyt sitten milloin tädin pitäisi tulla visiitille. Toki nyt kuvittelen, että viimeistään kahden viikon kuluttua, mutta.. Sen näkee sitten. Lauantaina lähdin käymään ihan vaan kattelemaan kaupoille, mm. Kärkkäiselle ja kappas mukaan tarttui josjonkinlaista kevät sisustetta, no se on sivuseikka, mun jutut aina rönsyilee. No anyway olin siis siellä kaupassa, yksin ja noin yhdentoista maissa tuli vasemmalle alavatsalla ihan järjettömän kova kipu. Tai kai sitä joku sanoisi vihlaisuksi, mutta mun mielestä se kesti kauemmin kuin vihlaisu. Ehkä noin 30s. Jos olisin vähänkään herkempi, olisin lyhistynyt siihen paikkaan. Tai jos mies olisi ollut mukana olisin varmaan kironnut ääneen ja mennyt kippuraan. Mutta ei, yksin olin ja kestin sen kuin mies. Tosin mies ei olisi sitä kipua kestänyt. Kyllä se niiiiiiin paljon sattui. Tiedä sitten oliko se ovis siinä vai mikä lie se oli. Periaatteessa, jos se oli siinä, kuten aiemmin tuollaisen kivun jälkeen kahden viikon kuluttua täti on tullut kylään, niin kierto olis 30pv +-1-2pv.
Tässä on teille muuten taas yksi ihmetyksen aihe. Tämä liittyy jollain tpaa tuohon Nymeriankin kokemaan nopeaan ovulaatioon: tein siis laskelmia kalenterini, ovistestien ja tädin vierailujen mukaan. Aiemmassa kierrossa 15kp tein ovistestin joka oli siis vahvaakin vahvempi. Samana päivänä noin tunti testistä alavatsalla oli viiltävä kipu. Täti tuli kp27 jälkeen. Eli kierto oli siis 27pv. Ovulaatiotestissähän siis havaitaa nimenomaan se LH-huippu, joka edeltää ovulaatiota. Tämän huipun havaitsemisen jälkeen 12-36 tunnin (riippu hieman testistä) sisällä tapahtuu ovulaatio. Jos tähän on uskominen. Sain testiin positiivisen tuloksen siis kp15 kohdalla, ovulaation olisi pitänyt tapahtua aikaisintaan kp15 iltana - kp17 iltana, siis tällä välillä. Jos näin on ja ovulaation tahduttua menkkojen pitäisi alkaa 12-14päivän kuluttua, olisi kierron silloin oltava vähintäänkin 27. Ja kun kerran kierto oli 27pv myös ovulaation on täytynyt tapahtua samana päivänä kuin LH-huippu on havaittu. Eli melko nopea ovulaatio on kyseessä. Eikö? Jaksoikohan tätä kukaan lukea saati ymmärsikö kukaan mitä tässä tarkoitan. Jos tämä on niin sanottu nopea ovulaatio,
täytyisi harrastaa heti siltä istumalta, kun testistä saa positiivisen tuloksen. Eihän tuohon muuten
kukaan kerkiä mukaan!
Taas näin pitkä juttu.. seuraava on lyhyt. Lupaan
!
*FeniX*: harmi ettei matkalta tarttunut onnea matkaan. Samaa mieltä Miikkan kanssa, että ota vaan yhteyttä sinne klinikalle. Siis jos vähänkään siltä tuntuu.
Nymeria: toi on kyllä jännä juttu toi sun ovis. Miten se voi olla niin nopea?? Ja että jo tuossa vaiheessa kiertoa tollanen folli.. ei ymmärrä, mutta se nyt ei olekaan ymmärryksestä kiinni tämääkään asia. Niin ja kuuntelin itseäni, niin kuin sanoit ja miehenikin sanoi samaa ja varasin ajan 18.4. Saisin varmasti soittoajankin ko.gynelle, mutta sitä en vielä ole varannut. Tämä lääkäri on yksi alansa osaajia tällä minun asuinalueellani ja ensimmäinen vapaa-aikakin olisi ollut vasta 10.5 siis missä normaalisti käyn, mutta hän tekee päiviä aina välillä muuallakin ja siksi sain tuon ajan. Katsotaan sitten mitä mieltä hän on.
ON: Mä kun en ole tässä kierrossa testejä tehnyt lainkaan (josta olen enemmän kuin ylpeä.. ainakin toistaiseksi) niin en oikein tiedä nyt sitten milloin tädin pitäisi tulla visiitille. Toki nyt kuvittelen, että viimeistään kahden viikon kuluttua, mutta.. Sen näkee sitten. Lauantaina lähdin käymään ihan vaan kattelemaan kaupoille, mm. Kärkkäiselle ja kappas mukaan tarttui josjonkinlaista kevät sisustetta, no se on sivuseikka, mun jutut aina rönsyilee. No anyway olin siis siellä kaupassa, yksin ja noin yhdentoista maissa tuli vasemmalle alavatsalla ihan järjettömän kova kipu. Tai kai sitä joku sanoisi vihlaisuksi, mutta mun mielestä se kesti kauemmin kuin vihlaisu. Ehkä noin 30s. Jos olisin vähänkään herkempi, olisin lyhistynyt siihen paikkaan. Tai jos mies olisi ollut mukana olisin varmaan kironnut ääneen ja mennyt kippuraan. Mutta ei, yksin olin ja kestin sen kuin mies. Tosin mies ei olisi sitä kipua kestänyt. Kyllä se niiiiiiin paljon sattui. Tiedä sitten oliko se ovis siinä vai mikä lie se oli. Periaatteessa, jos se oli siinä, kuten aiemmin tuollaisen kivun jälkeen kahden viikon kuluttua täti on tullut kylään, niin kierto olis 30pv +-1-2pv.
Tässä on teille muuten taas yksi ihmetyksen aihe. Tämä liittyy jollain tpaa tuohon Nymeriankin kokemaan nopeaan ovulaatioon: tein siis laskelmia kalenterini, ovistestien ja tädin vierailujen mukaan. Aiemmassa kierrossa 15kp tein ovistestin joka oli siis vahvaakin vahvempi. Samana päivänä noin tunti testistä alavatsalla oli viiltävä kipu. Täti tuli kp27 jälkeen. Eli kierto oli siis 27pv. Ovulaatiotestissähän siis havaitaa nimenomaan se LH-huippu, joka edeltää ovulaatiota. Tämän huipun havaitsemisen jälkeen 12-36 tunnin (riippu hieman testistä) sisällä tapahtuu ovulaatio. Jos tähän on uskominen. Sain testiin positiivisen tuloksen siis kp15 kohdalla, ovulaation olisi pitänyt tapahtua aikaisintaan kp15 iltana - kp17 iltana, siis tällä välillä. Jos näin on ja ovulaation tahduttua menkkojen pitäisi alkaa 12-14päivän kuluttua, olisi kierron silloin oltava vähintäänkin 27. Ja kun kerran kierto oli 27pv myös ovulaation on täytynyt tapahtua samana päivänä kuin LH-huippu on havaittu. Eli melko nopea ovulaatio on kyseessä. Eikö? Jaksoikohan tätä kukaan lukea saati ymmärsikö kukaan mitä tässä tarkoitan. Jos tämä on niin sanottu nopea ovulaatio,
täytyisi harrastaa heti siltä istumalta, kun testistä saa positiivisen tuloksen. Eihän tuohon muuten
kukaan kerkiä mukaan!Taas näin pitkä juttu.. seuraava on lyhyt. Lupaan
!
ja
.
! Pääsette tutkimuksiin ja osataan miettiä just teille sopiva hoito. Kannattaa vaikka valmiiksi miettiä kysymyksiä ja kirjata ne paperille, kun menet(te) lääkärille, niin ei unohdu tärkeät kysymykset. Tämän ohjeen sain minäkin juurikin tällä palstalla
Ja hei, et ole todellakaan ainoa, joka täällä romaaneja kirjoittelee, mulla ainakin juttu myös aina rönsyilee ja kirjoitan tyyliin yhtä nopeesti ku ajatus päässä liikkuu. On siinä teillä muilla varmasti aina setvimistä, että mitähän tuo tuossakin yrittää sanoa.
, vitutus jatkuu vielä, mutta tästä on taas uuteen nousuun kivuttava! Mutta siis mä soitin tänään yksityiselle klinikalle ja saatiin aika ens ma!
Yhtään en tiedä, millainen lääkäri on, mutta luulis nyt, että rahalla saa... Ja toivottavasti ottaa vakavast mun fiilaritkin ja kärsimättömyyden,i ja esittää toimenpide-ehdotukset kehiin. Isäntäkin oli ihan myötämielinen yksityiselle menosta, rassaa tää tilanne aika paljon häntäkin...

Ja pahoittelut tädin saapumisesta. Me taidetaan jakaa myös samankaltainen 'usko' noihin luomuplussiin, mutta v-tuttaahan se tädin tulo silti aina...höh. Joskus pieni kännin raapaisu on ihan paikallaan....!
yeah.
, että sinä ns. annoit miehesi toiveelle sijan. En siis tarkoita todellakaan, että sinä haluaisit sitä jotenkin vähemmän, mutta kuten sanoin miehet eivät pääse/joudu tässä samanlaisen paineen alle kuin me naiset, mutta miehesi kuitenkin haluaa että kaikkea on varmasti kokeiltu ennen mahdollista seuraavaa vaihetta. Toivottavasti ymmärsit mitä yritin sanoa..

)
Herranjestas muuten mitä hymiöitä täällä on?! Joku vetää jotain ja jotenkin päin... ainakin turpaan. Huh!
Mie käyn joka päivä täällä katsomassa, oisko joku kirjoittanut jotain, mutta vissiin kaikilla tosaan nyt joku odotteluvaihe päällä. Sit kun ite tosiaan vaan oottelen sitä seuraavaa tätiä eikä tällä kertaa oo oikeestaan mitään piinapäiviäkään (vaikka kyllähän ne peitot heilui oviksen jälkeen), niin ei oo paljon omiakaan kuulumisia jaettavana. No, tilanne muuttuu ihan varppina, kun seuraavat menkat alkaa ja aloitan sen Femar-kuurin, tulee folliultrat sun muut. Ovisoireiden perusteella oottelen tätiä pe tai la, jolloin kierto siis jäisi superlyhyeksi (22-23 pv), mutta kai se ois ihan järkeenkäypää ku mulla oli tosiaan se 15 mm folli kp 5 ja ovistuntemukset kp 9. Ja toivottavasti alkaakin ajoissa, ettei se pääsiäinen sotke inssisuunnitelmia. Toivottavasti sulla nyt ei se täti vielä tulis. Mutta toisaalta hyvähän se on tunnistaa, että mikä voi teillä mättää, jos tosiaan se luteaalivaihe jää lyhyeksi. Sitä kun voi kuitenkin korjailla noilla keltarauhashormoneilla.
Auttaisko kahvin korvikkeeksi tee? Onhan siinäkin kofeiinia, mutta ei niin paljon, ja makuvaihtoehtojahan riittää. Ite en kyllä pääse aamulla liikkeelle, jos en kahvia saa. Mutta en mie niin kauheesti sit päivän aikana enää juo, korkeintaan kupin tai kaks, joskus en niitäkään.
Joo, onhan tää aikamoinen viidakko termeineen ja lyhenteineen. Muistan itekin aikoinaan, että olin ihan pihalla, että mistä ne puhuu? Nyt on kuitenkin itsekin niin sisällä tässä touhussa, että puheissakin tulee koopeet, icsit, inssit sun muut ihan luonnostaan. Ja monesti sit joutuu selittämään huuli pyöreenä kuuntelevalle, että mitäkähäh?!? Teillä onkin jo aikamoiset kokemukset takana, toivottavasti nyt uusi yritys tuo onnellisen lopputuloksen! Pelottavaa ja jännittävää tää on minunkin mielestä. Pahinta on just se, että vaikka mitä tehtäis ja vaikka kuinka paljon rahaa kuluis, ei onnistumista voi kukaan varmaksi luvata. Mutta pakko vaan on yrittää laittaa mielestä pois tuollaiset ajatukset ja mennä eteenpäin. Kiva kun tulit juttelemaan meidän kanssa! Ja kovasti tsemppiä taipaleelle!