Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miikka: tässä tapauksessa kaiketi on sallittua sanoa, että hyvä täti tuli kylään :) harvemmin kai täällä on tuollaista syytä juhlia.

*FeniX*: harmi ettei matkalta tarttunut onnea matkaan. Samaa mieltä Miikkan kanssa, että ota vaan yhteyttä sinne klinikalle. Siis jos vähänkään siltä tuntuu.

Nymeria: toi on kyllä jännä juttu toi sun ovis. Miten se voi olla niin nopea?? Ja että jo tuossa vaiheessa kiertoa tollanen folli.. ei ymmärrä, mutta se nyt ei olekaan ymmärryksestä kiinni tämääkään asia. Niin ja kuuntelin itseäni, niin kuin sanoit ja miehenikin sanoi samaa ja varasin ajan 18.4. Saisin varmasti soittoajankin ko.gynelle, mutta sitä en vielä ole varannut. Tämä lääkäri on yksi alansa osaajia tällä minun asuinalueellani ja ensimmäinen vapaa-aikakin olisi ollut vasta 10.5 siis missä normaalisti käyn, mutta hän tekee päiviä aina välillä muuallakin ja siksi sain tuon ajan. Katsotaan sitten mitä mieltä hän on.

ON: Mä kun en ole tässä kierrossa testejä tehnyt lainkaan (josta olen enemmän kuin ylpeä.. ainakin toistaiseksi) niin en oikein tiedä nyt sitten milloin tädin pitäisi tulla visiitille. Toki nyt kuvittelen, että viimeistään kahden viikon kuluttua, mutta.. Sen näkee sitten. Lauantaina lähdin käymään ihan vaan kattelemaan kaupoille, mm. Kärkkäiselle ja kappas mukaan tarttui josjonkinlaista kevät sisustetta, no se on sivuseikka, mun jutut aina rönsyilee. No anyway olin siis siellä kaupassa, yksin ja noin yhdentoista maissa tuli vasemmalle alavatsalla ihan järjettömän kova kipu. Tai kai sitä joku sanoisi vihlaisuksi, mutta mun mielestä se kesti kauemmin kuin vihlaisu. Ehkä noin 30s. Jos olisin vähänkään herkempi, olisin lyhistynyt siihen paikkaan. Tai jos mies olisi ollut mukana olisin varmaan kironnut ääneen ja mennyt kippuraan. Mutta ei, yksin olin ja kestin sen kuin mies. Tosin mies ei olisi sitä kipua kestänyt. Kyllä se niiiiiiin paljon sattui. Tiedä sitten oliko se ovis siinä vai mikä lie se oli. Periaatteessa, jos se oli siinä, kuten aiemmin tuollaisen kivun jälkeen kahden viikon kuluttua täti on tullut kylään, niin kierto olis 30pv +-1-2pv.

Tässä on teille muuten taas yksi ihmetyksen aihe. Tämä liittyy jollain tpaa tuohon Nymeriankin kokemaan nopeaan ovulaatioon: tein siis laskelmia kalenterini, ovistestien ja tädin vierailujen mukaan. Aiemmassa kierrossa 15kp tein ovistestin joka oli siis vahvaakin vahvempi. Samana päivänä noin tunti testistä alavatsalla oli viiltävä kipu. Täti tuli kp27 jälkeen. Eli kierto oli siis 27pv. Ovulaatiotestissähän siis havaitaa nimenomaan se LH-huippu, joka edeltää ovulaatiota. Tämän huipun havaitsemisen jälkeen 12-36 tunnin (riippu hieman testistä) sisällä tapahtuu ovulaatio. Jos tähän on uskominen. Sain testiin positiivisen tuloksen siis kp15 kohdalla, ovulaation olisi pitänyt tapahtua aikaisintaan kp15 iltana - kp17 iltana, siis tällä välillä. Jos näin on ja ovulaation tahduttua menkkojen pitäisi alkaa 12-14päivän kuluttua, olisi kierron silloin oltava vähintäänkin 27. Ja kun kerran kierto oli 27pv myös ovulaation on täytynyt tapahtua samana päivänä kuin LH-huippu on havaittu. Eli melko nopea ovulaatio on kyseessä. Eikö? Jaksoikohan tätä kukaan lukea saati ymmärsikö kukaan mitä tässä tarkoitan. Jos tämä on niin sanottu nopea ovulaatio, emoticon  täytyisi harrastaa heti siltä istumalta, kun testistä saa positiivisen tuloksen. Eihän tuohon muuten emoticon  kukaan kerkiä mukaan!

Taas näin pitkä juttu.. seuraava on lyhyt. Lupaan emoticon !

Artemis, kiitos sanoistasi. On tässä omat asiat kieltämättä jääneet vähän taka-alalle, mut onneks on pari ystävää joiden kanssa voi keskustella tarvittaessa. Vuorotyöt on kyllä tosi rasittavia joskus juuri tuolta yhteiselämää rajoittavalta kannaltaan. Pääsittekös vkonloppuna nauttimaan kahdenkeskisestä ajasta? ;)
Miikasta tulee sitten hormoonihirviö ihan kohta taas :D Onnea sen johdosta ja onnea matkaan...Jännät ajat edessä taas! Meille tuli arvio lääkkeiden kustannuksista sen ajanvarausilmoituksen mukana, siinä oli et maksaisivat n 600 eur - tosin en tiä kuinka paljon ne meinaa niitä pumppailla meikäläiseen, tai itehän ne joutuu pumppaamaan... Tod näk ero selittyy sillä et meillä ei tehdä mitään omaan kiertoon eli lääkkeitäkin tarvitaan eka sammuttamaan omat toiminnot ja sitten kasvattelemaan ja irroittelemaan niitä muniksia.
Kiitokset myös Nymerialle *halit takaisin* Toivottavasti sait halipulaa viikonloppuna karkoitettua miehen kanssa :) Mulla tuppaa kans olemaan tuo oviksen metsästys aika tarkkaa puuhaa, kun näyttää et se 1 krt / vrk ei riitä. Nousee ja laskee pirun nopeasti, ja jos ei testaa oikeaan aikaan ei niitä viivoja mitenkään kerkeä nähdä samanvahvuisina. Sulla kyllä varmasti oli ovis just sillon kun ne kovat vihlaisut oli ja se to-illan tumma viiva oli se positiivinen testitulos... Vielähän ne hedelmälliset päivät on laskennallisesti ainakin oviksen jälkeiseen päivään asti, joten toivottavasti kerkesitte ;)
Tikru, kyllä se ihan ovikselta kuulostaa :) Mut noista sun laskutoimituksista pari kommenttia ;) Ns. luteaalivaihe, joka on aika oviksesta menkkoihin, pitäisi olla tosiaan tuon n 14 vrk tavallisesti, ja se on ihanteellinen myös kiinnittymistä ajatellen, mutta joskus se on lyhyempi, tai pidempi. Varmaan googlettamalla selviäisi tarkemmin, mut muistelen et joku 12-16 vrk lasketaan normaaliksi. Eli jos sulla on ovistesti plussa kp 15, sulla on ovis kuten laskitkin välillä kp15-17, ja luteaalivaiheeksi jää näin 11-12 päivää, mikä on jo aika lyhyt. Jos tuo on sinulla tavallista, se voi kertoa keltarauhashormonin vähyydestä, ( -> kohdun limakalvo rapistuu 'ennen aikojaan' eikä kunnon kiinnittymistä ehdi tapahtua vaikka olisi joku kiinnittymässäkin) ja sitä voi toki lisähormonein korjata... Mulla ja Nymerialla tuo 'nopea ovis' viittaa lähinnä siihen et lh-huippu, jonka ovistesti havaitsee ennen ovista on niin nopea että sitä ei aina kerkeä nähdä testeissä jos testaa kerran vuorokaudessa (kun yleensä se näkyy siellä pitempään). Anteeksi jos kuulostaa siltä kuin yrittäisin päteä - en yritä, mut en aina osaa ilmaista itseäni niin kuin haluaisin ;)
Fenix, isot halit täältä ja pahoittelut. Soitahan tosiaan yksityiselle, nehän saattaa keretä jo tähän kiertoon jotain tekemään. Tsemppiä!

Oon itse vähän samassa jamassa kuin Fenix. Ei tosiaan tarttenu sitten alkaa testailemaan, tuskin kerkesi edes alkaa laskemaan koska voisi testata kun täti jo tuli, tuliaisinaan iso vitutus (raapaisinpa sitten kunnon kännit sen kunniaksi). Mullakin luteaalivaihe jäi siis jonnekin 10 päivään. Ei hyvä. Nyt koitan tsempata itteä juolla Nykäsen "jokainen tsäänssi on mahdollisuus" meiningillä, et tämähän on taas uusi kierto ja uudet yritykset, mut... jotenkin ei nyt vaan jaksa. Lasken vaan uudestaan ja uudestaan kalenterista miten mun kierrot vois passata siihen loppukesän hormonikuuriin ja sit IVF:ään. En jaksa enää toivoa et tästä mitään luomuylläriä leivotaan.emoticon
Sisko laittoi kämppähakemuksen ja eropaperit vetämään. Uutta elämää siis ainakin tässä muodossa luvassa lähisuvussa, heh. Mutkikkaaksi on vain päässyt ja samaa lienee vielä luvassa ennen kuin asiat on selvät.

Bandida: kiitos toooooosi paljon!!! En todellakaan ota tuota milläänlailla pätemisenä vaan ihan todella tarpeellisena informaationa. Mullahan on ollut aiemmin ongelmana se, että en ole sitä lh-huippua saanut bongattua lainkaan. Nyt on siis 8kk ja 10yk takana ja niistä vain kahdesa viimeisimmässä olen sen saanut bongattua. Ja tein vielä uuden laskelman tuon perusteella ja molemmissa kierroissa missä olen sen plussan saanut, menkat on alkaneet 12 ja 13päivän kuluttua. Tämä kyllä vahvistaa omaa ajatusta siitä, että lääkärin pakeille marsmars. Kaikki verikokeet on kyllä ollut kunnossa, mutta josko niistä clomifeneista kuitenkin olisi meille apua. Ainakin toivon niin, todella sydämenipohjasta! Onko teillä tuo IVF jo tehty aiemminkin vain onko tämä ensimmäinen kerta? Oon vieläkin hieman pihalla noista lyhenteistä, mutta käyn aina googlaamassa tässä välissä että tiedän mistä puhutaan. Onko sinulla ollut lainkaan noita clomeja käytössä?

Täytyy kyllä sanoa, että tää on ollut ihan mahtava apu ja tiedonsaanti lähde minulle ja meille! SUURKIITOS TEILLE! emoticon

Niin ja olisittepa nähneet mieheni ilmeen, kun kävimme katsomassa viikonloppuna viikon ikäistä vauvaa. Sitä ei voi sanoin kuvata kuinka toisen ilmeestä näki, miten hän toivoo omaa. Sitä odotellessa emoticon  ja emoticon 

Fenixille jaksamista ja pahoittelut... emoticon Joko soitit? Tosiaan, kuten Miikkakin sanoi, yhteyttä vaan klinikalle, niin jospa se homma alkais selkiytymään sitä kautta. Tsemppihalit!

Voi Miikka mie olen niin onnellinen ja toiveikas teidän puolesta!! Onnellinen siksi, kun pääsette taas eteenpäin ja toiveikas, jospa NYT onnistaisi ja ihan loppuun asti! Täälläkin siis jännäviikot sit edessä, kun odotellaan teidän toimenpiteitä ja tuloksia emoticon .

Tikru, jep, vaikuttaa siltä, että sulla tosiaan tuo luteaalivaihe on turhan lyhyt. Siihen clomeilla ei mielestäni pystytä vaikuttamaan, vaan ne vaikuttavat munasolun kypsymiseen. Tuohon luteaalivaiheeseen taas voidaan vaikuttaa keltarauhashormonilla, joka auttaa limakalvoa paksuuntumaan ja mahdollista alkiota kiinnittymään. Hyvä, kun nyt olet saanut ajan lääkärille emoticon ! Pääsette tutkimuksiin ja osataan miettiä just teille sopiva hoito. Kannattaa vaikka valmiiksi miettiä kysymyksiä ja kirjata ne paperille, kun menet(te) lääkärille, niin ei unohdu tärkeät kysymykset. Tämän ohjeen sain minäkin juurikin tällä palstalla emoticon Ja hei, et ole todellakaan ainoa, joka täällä romaaneja kirjoittelee, mulla ainakin juttu myös aina rönsyilee ja kirjoitan tyyliin yhtä nopeesti ku ajatus päässä liikkuu. On siinä teillä muilla varmasti aina setvimistä, että mitähän tuo tuossakin yrittää sanoa. emoticon

Bandida
, onneksi siskosi on saamassa asioita järjestykseen. Hyvä, kun pääsee pois tuommoisesta tilanteesta. Tukijoukot on kyllä tärkeät aina rankoissa elämäntilanteissa, ja silloin mitataankin se todellinen välittäminen... Joo, kyllähän me viikonloppuna ahkeroitiin, mutta en miekään jotenkin enää osaa edes toivoa mitään luomuplussaa. On tässä niin moni asia nyt vähän vinksallaan. Ekaa kertaa todella pitkään aikaan odotan nyt oikeasti tädin tulemista, se nimittäin tarkoittaa uutta yritystä. Ja toivottavasti tää kierto jäisi lyhyeksi, että ehditään hoidot tehdä ennen pääsiäispaussia. Kovasti pahoittelut tätsystä, sullakin tosiaan tuo luteaalivaihe jäi niin lyhkäiseksi. Uhhuh, on tuossa vielä odottamista. Yleensä toivoo, että kesä menis hitaasti, mutta tänä vuonna se sais mennä pikavauhtia ja syksy tulla! Meilläkin, jos ei nämä inssit tuota tulosta, siis syksyllä koeputkihommat... Mutta onneksi yleensä sillä kesällä on taipumusta aika nopeasti kulua. emoticon

ON: Meillä oli eilen vähän keskustelua miehen kanssa tästä aiheesta. Nyt on taas tilanne, ettei oikein ymmärretä toisiamme. Mie en tajua, miten se voi ottaa tämän silleen, että jos ei onnistu niin ei onnistu, sitten pitää vaan sopeutua. Ja se on tosi väsynyt miun jatkuvaan hermoiluun ja aiheesta puhumiseen. Mutta kun en minä voi olla hermoilematta ja puhumatta! Ei se mies tajua tätä samalla tavalla, kun ei koe kaikkea konkreetisesti: hoidot ja itsensä tarkkailut. Kyllä minunkin mies sitä lasta haluaa, mutta kuulemma odottaa jo ihan täysillä sitä kesätaukoa, kun ei oo elämä aikataulutettu hoitojen mukaan ja saa mennä niinkuin haluaa. Minua ärsyttää tuo asenne, vaikka toisaalta ymmärränkin sen. Meillä lähtökohdat ovat kuitenkin sillä tavalla eri tasolla, että mulle on aina äidiksi tulo ollut se elämän tärkein asia, elämäntarkoitus. Miehelle lapsi taas on enemmänkin yksi asia muiden joukossa, joka tulee jos on tullakseen (toki siinä vaiheessa jos/kun tulee, siitä tulee se tärkein asia, ainakin niin on sanonut mulle). Hoitoihin lähtemisestä ei silti tarvinnut kummemmin edes keskustella ja mieskin haluaa toki kaikki vaihtoehdot kokeilla. Mutta enemmän ymmärrystä ja tukea toivoisin edelleen sieltä suunnalta...

Oooo, ihana kuulla Miikka, keväisiä tsempityksiä sulle lähettelen oikein sylin täydeltä että menee hyvin kaikki piikitykset :)

Ja toivon teille kaikille naisillle niitä keväisiä plussia, älkää ihmeessä luovuttako <3

Helou!!! Kiitos ihan hirveesti kaikille tsempityksistä emoticon , vitutus jatkuu vielä, mutta tästä on taas uuteen nousuun kivuttava! Mutta siis mä soitin tänään yksityiselle klinikalle ja saatiin aika ens ma! emoticon Yhtään en tiedä, millainen lääkäri on, mutta luulis nyt, että rahalla saa... Ja toivottavasti ottaa vakavast mun fiilaritkin ja kärsimättömyyden,i ja esittää toimenpide-ehdotukset kehiin. Isäntäkin oli ihan myötämielinen yksityiselle menosta, rassaa tää tilanne aika paljon häntäkin...

Mä luulen, että mun ongelma voi hyvinkin olla tuo luteaalivaiheen lyhyys, koska lyhyt kierto ja testit pos. kp 15-16. Mutta eiköhän tää tästä öähe rullaamaan, asioilla on tapana järjestyä, kuten äitimuori aina hokee emoticon

Miikalle tsempitykset, tosi hieno homma! Nymeria, kurja kuulla, että ei aaltopituus oo asiaan liittyen ihan sama miehesi kanssa. Toki on hyvä, että edes keskustelette aiheesta. Toiv. saisit enemmän tukea omille ajatuksillesi!

Jälleen kerran, KOVASTI PLUSSATUULIA KAIKILLE ja mukavaa viikkoa!!! emoticon

Heippa Naiset!!

Onpas tänne tullut juttua! Kiitoksia ihanaiset kannustuksestanne. emoticon  Toivottavasti nyt viimeiset hautajaiset pitkään aikaan olivat viikonloppuna ja nyt täytyy katsoa elämää eteenpäin ja laittaa tossua toisen eteen. Oon NIIN valmis kevään tuloon ja aurinkoisempiin päiviin.

Tikru, hyvä juttu, että pääset lääkärin juttusille. Tutkimukset kuitenkin ovat aina hyvä juttu siinä mielessä, että saa tietoa ja etenkin sitä toivoa! Luteaalivaihetta tosiaankin pystytään pidentämään esim.lugesteronilla -- ne clomit taas saa "munimaan" useamman munasolun. Kysyit onko meillä ennestään lapsia, niin ei valitettavasti; ekaa vasta yritetään.. Mä oon pikkusen tämmönen "myöhäisherännäinen" tän perheenlisäyksen suhteen -- oikea isäehdokaskin osui kohdalle vasta tän 3kympin puolella. Ja voi vitsit, kun oltaiskin onnellisia, että yksi saatais, toisesta lapsesta en edes uskalla haaveilla. Tsemppiä sulle ja hyvää vointia! Ihanalta kuulosti sun shoppailut, uudet jutut aina piristää kummasti.

Bandida, kovasti voimia sulle sisaresi tilanteen johdosta, hyvä että asunto on löytynyt ja eroa tehdään. Meillä on kyllä paljon samanlaisuuksia elämissämme, koska mulla oli samankaltainen tilanne mun pikkusiskon kanssa muutama vuosi sitten ja kirjoituksesi palautti kyllä mieleen ne fiilikset siltä ajalta. Sitä oli itsekin niin raivoa, turhautumista ja huolta täynnä rakkaan siskonsa puolesta, se oli raskasta aikaa koko perheelle. Olen niin onnellinen, että tänä päivänä siskoni voi hyvin ja on onnellisessa ja terveessä parisuhteessa. Samaa toivon myös sinne sun siskollesi! Voimahali sulle. emoticon Ja pahoittelut tädin saapumisesta. Me taidetaan jakaa myös samankaltainen 'usko' noihin luomuplussiin, mutta v-tuttaahan se tädin tulo silti aina...höh. Joskus pieni kännin raapaisu on ihan paikallaan....!

Miikalle ISOT onnittelut asioiden etenemisestä kohti hormoonihirviö-hommia! Tosi toimet edessä, mahtavaa.

Fenix, sulle myös suurpahoittelut siitä tädin tulosta, mutta tosi hienoa, että menette lääkäriä tapaamaan. Meidän kokemukset yksityisellä klinikalla ovat olleet yksinomaan positiivisia siinä mielessä, että henkilökunta on ollut tosi ymmärtäväistä ja asiantuntevaa. Eihän se halpaa touhua ole, mutta asiat liikkuu eteenpäin vauhdilla, ja se tuo jo pelkästään uutta virtaa ja toivoa näihin puuhiin. Tsemppiä!

Nymeria -- nuo miehet osaa välillä ottaa niin rasittavan stoalaisella tyyneydellä nää hommat, että tekis mieli kirkua... Kai nää hoitojutut sun muut ovat joskus vaan vähemmän konkreettisia niille, kun niiden ei tarvi vetää hormoneja huiviin tahi piikillâ vatsanahkaan, laskea hermorauniona kalenterin ääressä kiertoa ja maata vähän väliä takapuoli paljaana pöydällä spottivalossa..! Onneksi nyt kuitenkin miehesi on hyvin mukana hoitokuvioissa, ja pystytte puhumaan asioista. Voimia sinnekin ja toivottavasti mies jossain vaiheessa hoksaa, että tarvitset hieman enemmän komppia. Muuten, kun mainitsit siitä -- ällövaroitus täältäkin -- paksusta valkovuodosta, niin sama tilanne täälläkin ja sama päättelyn tulos; lugesteronit ne vaan taitaa vaikuttaa. 

Täällä on nyt sitten keskusteltu ja päätetty, että nyt keväällä, varmaan jo seuraavassa kierrossa, kokeillaan vielä kerran se inssi -- toiveella 'kolmas kerta toden sanoo' -- ja jos sekään ei tärppää, niin pidetään kesä vapaata ja elokuussa sitten on aika sille IVFlle. Se tuntuu nyt ihan hyvältä suunnitelmalta, kun tuo mieskin nyt sitä kolmatta inssiä niin haluaa vielä kokeilla. Sitten viime kirjoittaman on tuolla makkarissakin ehtinyt tapahtumaan kaikenlaista hauskaa, joten elpymään päin on elämä sillä saralla... emoticon yeah.

No niin, nyt tää yökyöpeli painuu nukkumaan. Mukavaa päivää huomiselle, naiset! 

*Fenix*: hieno juttu että otit yhteyttä ja pääsette vielä noinkin pian. Se on kuitenkin jo jonkilainen askel eteenpäin, tuo se sitten mitä tahansa tullessaan.

Pirjel: voi että kun hieno juttu, että päätitte lähteä kolmanteen yritykseen. Kovasti siihen peukkuja. Ja jotenkin tuo, että miehesi on se joka on vielä niin kovasti sitä haluaa yrittää, kertoo siitä miten nuo miehet omalla tavallaan ovat mukana tässä yrityksessä vaikka he eivät käy läpi sitä rumpaa samalla tavalla konkreettisesti läpi niin kuin me naiset. Mutta jotenkin vaan minusta on valtavan hienoa emoticon , että sinä ns. annoit miehesi toiveelle sijan. En siis tarkoita todellakaan, että sinä haluaisit sitä jotenkin vähemmän, mutta kuten sanoin miehet eivät pääse/joudu tässä samanlaisen paineen alle kuin me naiset, mutta miehesi kuitenkin haluaa että kaikkea on varmasti kokeiltu ennen mahdollista seuraavaa vaihetta. Toivottavasti ymmärsit mitä yritin sanoa..

ON sen verran, että mulla alotetaankin nyt seuraavasta kierrosta Primolutit. Yritetään saada se kierto nyt tasaiseksi ja samoin se luteaalivaihe hieman pidemmäksi noiden avulla. Onko teillä kenelläkään kokemusta noista?

Noh nii, tosiaan ensimmäinen neuvola Maanantaina klo: 8.00 ja sitten samana päivänä se kontrolliultra äitiyspolilla klo: 13.30 :) 5 päivää pitäs jaksaa odottaa :) Vähän jokseenkin pelottaa vaan mennä sinne ultraan ku saa tietää onko siellä ketään :/ mutta pakko se on käydä ku yksityisellä lääkäri käski käyä kontrollissa.

Fenix, hienoa, että ootte nyt päässeet askaleen eteenpäin ja aika varattu! Kyllä ne asiat alkaa selviimään kun pääsette asiantunteviin käsiin emoticon .

pirjel, jess, sielläkin tehty hieno päätös! Onhan nämä insseilyt toisaalta aika hermojaraastavia kokemuksia, kun niistäkin niin toivoo tulosta tulevan, vaikka se onnistumisprosentti ei ole kovin kummoinen. Mutta onpahan yritetty ja ei sitä koskaan tiedä, vaikka natsaiskin! Kyllähän joku aina onnistuu, kun se onnistumisprosentti ei kuitenkaan ole 0! Eikös niin? Meille näitä inssejä on melkeinpä ihan sama tehdä syksyä odotellessa, kun julkisella ei tarvii maksaa kuin polimaksut + tietty lääkkeet. Sekin on niin paikkakuntakohtaista, että miten nopeesti pääsee etenemään julkisella/yksityisellä. Meillä piti ensikäyntiä odottaa muutama kuukausi, mutta sen jälkeen on asiat menneet tosi nopeesti, kun miettii, että ensikäynti oli 26.1. ja sen jälkeen on tehty jo 2 inssiä. Eipä sitä tuon nopeemmin edes ois voinut edetä. Ja meillä ei taida edes varsinaista ivf-jonoa olla. Eli jos olis tutkimuksissa todettu, ettei inssejä kannata yrittää, olis niihin hoitoihin jo nyt keväällä päässyt. Mutta tietenkin lääkärit (ja me itsekin) haluaisimme tulosta kevyemmillä hoidoilla, jos vain mitään mahdollisuutta on. Vaikka se syökin hermoja. Millos siellä ois sitten mahdollisesti se kierto alkamassa? Meinaan mietin, että piinaillaanko me sitten taas yhtä aikaa? emoticon

Tikru
, ei ole Primoluteista kokemusta, kuten ei vielä oikeestaan paljon muustakaan. Hienoa kun jotain konkreettista tapahtuu ja pääsee hommassa eteenpäin! emoticon

Minnuskalle tsemppiä maanantaille! Käythän sitten infoomassa, mitä siellä näkyy!

ON: Eilen luin eräältä toiselta keskustelupalstalta "spermanparannusvinkkejä", missä oli puhetta, kuinka elintavoilla on ehkä ollut osuutta siittiöiden parempaan laatuun. Sitten iltapäivällä miehelle sanoin nopeasti, että "saanko kertoa siulle yhden spermajutun ja sit oon loppupäivän hiljaa näistä jutuista?". Mies ällistyttikin vastaamalla: "Kerro vaan, ei minnuu nyt nuo jutut ärsytä". Mie olin ihan äimänkäkenä, kun pari päivää sitten oli ihan eri ääni kellossa. Että joo, ehkä miun pitääkin sitten ottaa se taktiikka, että pitää yrittää pitää taukoa noissa jutuissa eikä kerralla liikaa. No nyt se on vielä helppoa, kun on tää välikierto, mut sit taas kun alkaa tositoimet, niin se onkin vaikeempaa kun taas on sitä itsensätarkkailua ja polilla juoksemista.

Hei vaan kaikille! Päätin vihdoinkin uskaltaa kirjoittaa tänne itsekkin, luettuani teidän kirjoitteluita muutaman päivän.
Eli ollaan käyty toisessa IVF:ssä ja nyt ois toinen piinaviikko menossa, ennen kuin selviää miten käy. Sen takia halusin tänne kirjoittaa ku jännittää niin älyttömän paljon...ja kohtalotovereita tuntuu täällä riittävän. Lähipiirissä ei sellaisia pareja olekaan jotka eivät olisi lasta saaneet. Tuntuu, että kaikki on saanut lapsen niin helpolla ja itse on sitä odottanut jo 5 vuotta.
Vielä pitäis viikko jaksaa odottaa ennen kuin testin voi tehdä..miten sitä malttaa.

Huomenta ja tervetuloa mukaan Tintti81! Koskaanhan tämä ei kivaa ole, mutta ehkä kuitenkin parempi tänne on tulla, kuin jäädä itsekseen näitä asioita murehtimaan ja miettimään. Ja varsinkin jos ystäväpiirissä lapsia vaan tulla tupsahtelee ilman sen kummempia yrittämisiä, eivät he kuitenkaan voi asiaa ymmärtää. Sen verran kysyn näin heti alkuun, kun olette käyneet vasta toisessa IVF:ssä, niin oletteko tosiaan yrittäneet aktiivisesti jo 5vuotta??

Nymeria: ymmärsinkö nyt oikein että sinä et ole syönyt clomeja, teroluteja, primoluteja yms.lainkaan?? Jos näin on miten on mahdollista että olette päässeet "järeämpiin" hoitoihin? Vai onko todettu, että pelkistä lääkkeistä ei olisi kuitenkaan ollut teille apua? Utelias vain olen emoticon

ON: tänne ei mitään uutta. Kierron loppua odotellessa, että pääsee aloittamaan ensimmäisen kuurin.. kuten huomaatte, ei siis mitään järeitä odotuksia tämän kierron suhteen.

NYT NIITÄ PLUSSIA TULEMAAN TÄLLEKIN KETJULLE HUHTIKUUN JA KEVÄÄN KUNNIAKSI. KIITOS. emoticon

Tikru: Sanotaanko vaikka niin, että 5 vuotta sitten jätettiin ehkäisy pois. Siitä vuoden päästä tutkimuksiin, kummaltakaan ei syytä löydy. Ensin Clomit 2008 keväällä, sit aukiolotutkimus 2008 syksyllä ja sen jälkeen vasta 2008 marraskuussa alettiin puhua ivf:stä. Sitten ensimmäinen ivf elokuussa 2009, siitä 1 tuoresiirto ja 2 pakkaseen, ensimmäinen pakastesiirto joulukuussa 2009 ja toinen tammikuussa 2010. Sit haluttiin pitää taukoo näistä hommista ja yrittää ihan omin keinoin, mut koska se ei edelleenkään tuottanu tulosta ni sit varattiin uus aika ja tässä sitä nyt ollaan ja ootellaan :)
Täällä pohjois-pohjanmaalla kun menee yleiselle lääkärille ni kaikki tapahtuu vähän hitaammin...

Tervetuloa, Tintti! Teillä onkin jo tuota historiaa enemmälti takana. On se kumma, miten voi paikkakunnittain vaihdella tuo julkinen hoito. Kai tekin kuitenkin ihan lapsettomuuspoliklinikalla olette hoidossa? Meillä täällä kyllä on tahti ollut nopeampaa: vuoden yrityksen jälkeen lähti lähete lapsettomuuspolille viime syyskuun alussa. Ensikäyntiä piti odottaa, kun oli polilla huono lääkäritilanne, ja se oli siis tammikuun 26. päivä, aukiolotutkimus tehtiin 31.1. ja eka inssi 2.2. Mutta nyt siis on edetty ainakin minusta ihan hyvää vauhtia. Olen ollut tähän asti ainakin ihan tyytyväinen ja luulen, ettei yksityiselläkään olis päässyt tämän nopeammin etenemään. Varsinkin kun meidän kaupungissa mikään yksityinen ei edes tee ivf-hoitoja (inssejä kyllä), niin siinä pitäisi vielä matkustaa sitten naapurikaupunkiin.

Tikru, meillä kun se isoin syy on ilmeisesti just noissa miehen simpoissa, niin inseminaatiolla on kuitenkin paremmat mahdollisuudet saada tulosta kuin luomuyrittämisellä. Mullahan ei hormonitoiminnassa ole todettu mitään vikaa, niin siksikin nuo kaksi ekaa inssiä on tehty ihan luomukiertoon. Vaikka nyt vähän tuntuu, että saattais jotain häikkää siis tässäkin päässä olla. Kun on kerran lapsettomuuspolilla hoidoissa, niin kyllä ne minun käsittääkseni (ainakin täällä) mahdollisimman pian lähtevät noihin inseminaatioihin, kun kuitenkin sitä yritysaikaa on takana aina vähintäänkin se 1 vuosi. Ja meilläkin kun ikää on jo sen yli 30, niin ei kai tässä enää turhia vitkastella. Eka käynnillä lääkäri kysyi, että haluatteko jo kokeilla inseminaatiota tähän kiertoon, ja tottakai haluttiin. Siinä ei siis ollut mitään hormoneja mukana. Sit tokassa yrityksessä oli ainoastaan Pregnyl-piikki 36 h ennen inssiä ja Lugesteron-kuuri loppukiertoon. Nyt siis menossa välikierto ja seuraavassa sitten aloitetaan se Femar-kuuri (joka siis on vaikutukseltaan sama kuin clomit, mutta vissiin parempia tuloksia saatu ja vähemmän sivuoireita) ja katellaan, tuleeko piikkejä avuksi vai ei. Itse katson oikeestaan vasta ivf-hoidot "järeämmiksi" hoidoiksi ja ne siis aloitetaan syksyllä, jos nyt ei natsaa. Ainahan tilanne katsotaan tapauskohtaisesti ja hoito sen mukaan. Jotkut lähtevät suoraan ivf-hoitoihin ilman mitään inssikokeilujakaan, jos niiden yrittäminen katsotaan turhaksi (jos esim. naisella tuubat tukossa tai miehen sperman laatu niin huono, ettei inssiäkään kannata yrittää). Toisilla taas saatetaan useampi kierto kokeilla pelkästään ovulaation induktiohoidoilla (munarakkulan kypsytys lääkkeellisesti, kun ongelmia ovuloimisessa), ja sitten vasta ekaan inssiin. Mutta kyllä täällä ainakin tuntuu olevan sellainen käytäntö, että aika nopeesti jo inssiin mennään, että saadaan asiat rullaamaan. (Edittiä: Tulipas taas pitkä sepustus, toivottavasti ei ollu mikään kauhee saarna! emoticon  emoticon )

Täällä vähän samat tunnelmat kuin Tikrulla, eli odotellaan vaan tämän kierron loppua ja seuraavan alkua, että pääsis alottaa sen Femar-kuurin.

Ketjussa vallitsee raastava, lähes piinaava hiljaisuus..

Kaikilla on ilmeisesti kierrossa menossa odotus tärppipäivään tai tädin kyläilyyn. Itsellä tuo jälkimmäinen ja voi että miten voikaan taas olla kamala tunne. Periaatteessa tädin pitäisi tulla vasta lauantaina, mutta alaselkää kuimii siihen malliin että niin pitkälle ei TAASKAAN päästä. Eli luteaalivaihe jää olemattomaksi. No ei kai se auta edelleenkään muuta kuin toivoa parasta ja pelätä pahinta.

Tsemppiä kaikille! Ilmotelkaahan jotain itsestänne.. vai olenko mä jäänyt yksinemoticon

Morjensta vaan Tikru, et sinä täällä yksin ole... pidin itse muutaman välipäivän, että pääsee näihin piikkeihin taas käsiksi.
emoticon Herranjestas muuten mitä hymiöitä täällä on?! Joku vetää jotain ja jotenkin päin... ainakin turpaan. Huh!

Meillä on keskiviikkona punktio, Jee! Ja siitä sitten eteenpäin eletäänkin hissukseen ja toivotaan että saadaan alkio/ita kyytiin. Miehelle lupasin jopa, että tämä yltiömäinen kahvin juonti loppuu ainakin kun seinään. Pitäs keksii joku fiksumpi korvike. Any ideas?

Hei kaikille!

Jonkin aikaa olen tätä palstaa taustoilla lueskellut, mutta en ole kehdannut kirjoittaa mitään. Enemmän olen vaikuttanut tuolla toisella palstalla.

Kerronpa hieman itsestäni/meistä. Olen itse tänä vuonna täyttänyt 30 ja mies on sitten melkein 14 vuotta minua vanhempi. Yhteistä taivalta on takana 2 vuotta ja siitä ajasta ollaan jo reilut 1½ vuotta lasta yritetty saada. Viime vuoden syksyllä olimme yhteydessä lapsettomuuspolille ja miehelle tehtiin simppatutkimus, jossa kaiken todettiin olevan kunnossa. Minä olin juuri menossa aukioolotutkimukseen, kun *puf* ja olin raskaana. Tuo raskaus kuitenkin meni kesken rv:lla 8. joulukuussa. Siitä asti on taas yritystä ollut tuloksetta takana ja nyt olemme parin viikon päästä menossa uudestaan polille, julkiselle puolelle.
Pelottaa ja jännittää niin pirusti, kun ei yhtään tiedä, mitä tulvaisuus tuo tullessaan.

Kierrot mulla on olleet suht. taisaisia. Viimeaikoina aika tarkkaan 27 päivää. Kahdessa viimeisessä kierrossa olen oviksen testannut kp:nä 13. Testeihin en ole kertaakaan saanut yhtä vahvoja viivoja, mutta selvät viivat kuitenkin. Ovisoireita en ole keskemenon jälkeen tuntenut ollenkaan... enkä kyllä mitään menkkaoireitakaan liiemmin.

Noista lapsettomuushoidoista en tiedä oikeastaan mitään vielä tässä vaiheessa ja kaikki nuo lyhenteet ovat ihan hepreaa. Paljon olen kyllä googlettamalla lukenut, mutta asiat vaan tuntuvat vielä kovin sekavilta omassa päässä, kun ei niistä omakohtaista kokemusta ole.

Tuli nyt tämmöinen omakohtainen sepustus, mutta koitan tutustua teihin paremmin jatkossa.

Paljon tsemppiä kaikille!

Tikru, et sie yksin oo jäänyt, turha pelko! emoticon Mie käyn joka päivä täällä katsomassa, oisko joku kirjoittanut jotain, mutta vissiin kaikilla tosaan nyt joku odotteluvaihe päällä. Sit kun ite tosiaan vaan oottelen sitä seuraavaa tätiä eikä tällä kertaa oo oikeestaan mitään piinapäiviäkään (vaikka kyllähän ne peitot heilui oviksen jälkeen), niin ei oo paljon omiakaan kuulumisia jaettavana. No, tilanne muuttuu ihan varppina, kun seuraavat menkat alkaa ja aloitan sen Femar-kuurin, tulee folliultrat sun muut. Ovisoireiden perusteella oottelen tätiä pe tai la, jolloin kierto siis jäisi superlyhyeksi (22-23 pv), mutta kai se ois ihan järkeenkäypää ku mulla oli tosiaan se 15 mm folli kp 5 ja ovistuntemukset kp 9. Ja toivottavasti alkaakin ajoissa, ettei se pääsiäinen sotke inssisuunnitelmia. Toivottavasti sulla nyt ei se täti vielä tulis. Mutta toisaalta hyvähän se on tunnistaa, että mikä voi teillä mättää, jos tosiaan se luteaalivaihe jää lyhyeksi. Sitä kun voi kuitenkin korjailla noilla keltarauhashormoneilla.

Miikka, jee, tsempit punktioon!! Käythän sitten kertomassa miten meni, millaista oli ja mikä oli lopputulos? Mie ite pelkään tosi paljon tuota punktiota, se ois sit syksyllä varmaan edessä, jos ei nyt onni potkaise ennen sitä. Joo, aikamoinen hymiökatras tuolla on. Hirveesti jotain ihan outoja, valitse niistä sitten! emoticon Auttaisko kahvin korvikkeeksi tee? Onhan siinäkin kofeiinia, mutta ei niin paljon, ja makuvaihtoehtojahan riittää. Ite en kyllä pääse aamulla liikkeelle, jos en kahvia saa. Mutta en mie niin kauheesti sit päivän aikana enää juo, korkeintaan kupin tai kaks, joskus en niitäkään.

Maikkie, tervetuloa! emoticon  Joo, onhan tää aikamoinen viidakko termeineen ja lyhenteineen. Muistan itekin aikoinaan, että olin ihan pihalla, että mistä ne puhuu? Nyt on kuitenkin itsekin niin sisällä tässä touhussa, että puheissakin tulee koopeet, icsit, inssit sun muut ihan luonnostaan. Ja monesti sit joutuu selittämään huuli pyöreenä kuuntelevalle, että mitäkähäh?!? Teillä onkin jo aikamoiset kokemukset takana, toivottavasti nyt uusi yritys tuo onnellisen lopputuloksen! Pelottavaa ja jännittävää tää on minunkin mielestä. Pahinta on just se, että vaikka mitä tehtäis ja vaikka kuinka paljon rahaa kuluis, ei onnistumista voi kukaan varmaksi luvata. Mutta pakko vaan on yrittää laittaa mielestä pois tuollaiset ajatukset ja mennä eteenpäin. Kiva kun tulit juttelemaan meidän kanssa! Ja kovasti tsemppiä taipaleelle!

Vettä tulee ihan kunnolla. Hyvä, jospa se vauhdittaisi tuota lumien sulamista. Joutais jo pois mokomat!

Oikun mukava kuulla teistä emoticon

Miikka: voi että mä niin pidän teille / sulle peukkuja!! Kahvinjuonnille en osaa neuvoa antaa, koska en itse käytä kahvia enkä teetä. Tosin mulla on sitten noi limpparit sellainen pahatapa, josta olisi päästävä eroon. Huimasti olen kyllä vähentänyt niitä!

Maikkie: tervetuloa mukaan joukkoon. Mukava, että uskalatuduit kirjoittamaan! Täältä saa kyllä aivan varmasti vertaistukea ja informaatiota myös.

Nymeria: kyllähän sitä salaa niin kovasti toivoo ja olettaa. Ja jotenkin tuntuu, että taas tullaan niin korkealta ja kovaa alas jos täti tulee. Edellisessä kierrossa luteaalivaihe jäi lyhyeksi ja jos siihen on vertaaminen alkaisi näillä päivillä olemaan tädin paikka kyläillä. Edelleen vahvasti toivotaan parasta! Toivotaan että teillä kierto osuisi tosiaan niin ettei pääsiäinen asiaa enempää sotke. Mä niin tiedän ton tunteen, kun sitä vaan joutuu odottamaan ja odottamaan, taas kerran odottamaan. Tässä asiassa kun vaan toivois, että syy löytyisi pian, se hoidettaisiin ja voilá raskaana, mutta kun ei niin ei!

Oi, olipa kiva taas kirjoitella emoticon

Takaisin