Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miikka, en oo käyny siellä kontrollissa vielä, maanantaina meen käymään 13.00 aikaan äippäneuvolassa ku käyään laittamassa lähete sinne äippäpolille ku kerroin äitiysneuvolan terveydenhoitajalle että en mene yksityiselle kontrolliin ja maksa taas sitä 83€ siitä vajaasta puolesta tunnista ja terkkari sitten suostui siihen että laitetaan lähete menemään äitiyspolille ihan kunnalliseen. Mulla on tää väsymys kyllä raastanu niin hemmetisti että tekis mieli vaan nukkua kokoajan. :D Toivottavasti pääsen sinne kontrolliin heti kun lähetteen saa laitettua tai kyllä varmaan ensviikon aikana pääsenä käymään siellä, vähän jännittää jo sinne meno ja välillä pelottaa mennä sinne kun ultrataan :/ Mutta siellä näkee sitten onko kaikki hyvin :) Siihen asti siis jännitetään.

Huomenta, ihanat naiset, ja leppoisaa sunnuntaita!

Fenix
, oiii sulla on ollut ihana reissu! Ja vielä oviskin siihen sopivasti sattunut emoticon ! Toivotaan nyt, että siellä lomalla rentoillessa olis tulostakin tullut. Peukut pystyssä! Tiedän tunteen, kun on päässyt repsahtamaan ja peilistä kattoo turvonnu naama. Yäks! Mutta mulla se aina toimii motivaattorinakin, että nyt tarttee tehdä jotain emoticon ! Ja varsinkin vanhat valokuvat. No joo, kun mulla on se BMI ollu muutama vuosi sitten luokkaa 41-42, niin niihin lukuihin en tod. anna itteni enää ikinä repsahtaa... Nyt on lähteny 2 kk:n aikana jotain 6-7 kg, mutta BMI vieläkin 29,1. Vielä on matkaa normaalipainoon.

Tikru, tätipahoittelut.... Muttamutta, oliko Ikea-reissu tuottoisa? Saitko makkarit laitettua mieleiseksi? Ei sitä muuten aina jaksa eikä tarvitsekaan olla niin tehokas tuossa kuntoilussa, kyllä välillä on sallittua ihan olla vaan. Kun sitten yrittää olla jäämättä siihen liian pitkäksi aikaa. emoticon

Miikka
, jeejeejee, tosi hienoja uutisia! emoticon Nyt sitten teidän kohdalla toivotaan sen tädin vierailua vielä kerran ja sitten saa ollakin tulematta piiiitkään aikaan. Peukut teille!

Pirjel, halirutistus!!! emoticon  Sulla on ollut kyllä tosi paljon koettelemuksia ja on ihan ymmärrettävää, että mieli on varmasti maassa. Eikä pidä pyydellä anteeksi mitään synkistelyjä, sillon pitää purkaa, kun siltä tuntuu!  Heh, jos mie pyytäisin anteeks aina kun synkistelen, niin saisin varmaan täälläkin joka toisen lauseen jälkeen pahoitella. :D Mie muuten mietin tässä, että onko noilla Lugeillakin miten paljon vaikutusta mielialaan? Nimittäin kun olin vielä alkuviikosta toooosi maassa ja laitoin viimeiset Luget tiistai-iltana. Torstaina sitten mieliala kuin ihmeen kaupalla pomppas ylöspäin (vaikka se tätikin taas ihan tosissaan tuli) ja nyt on ollut paljon parempi fiilis. Jaksamista Pirjel teille ja toivottavasti siun kiertokin tasaantuisi. Hehhee, vähänkö muuten repesin tuolle sinun hymiöllesi!

Minnuskalle tsemppiä ultra-odotukseen! Toivottavasti siellä on kaikki niinkuin pitääkin, ja varmasti onkin. Kuitenkin hyvä varmasti on se tarkistaa, että voi sitten olla rauhallisin mielin. :)

ON: Täällä siis mieliala on ollut nyt loppuviikosta parempi. Muutaman päivän vapaa töistä teki kyllä eetvarttia. Ja tosiaan oon pohtinut tuota Lugejen vaikutusta mielialaan, että onko sillä ollut oma osansa. Vaikka olin kyllä muutenkin niin allapäin, että tuskin se kaikkea selittää. Mutta voi olla, että se pahensi sitä oloa. Täti siis tuli torstaina kunnolla. Nyt kun on parempi olla, niin ajateltiin, että jos jatkettais tässä kierrossa jo, kun seuraavassa saattaa tosiaan se pääsiäinen olla sotkemassa kuvioita. Huomenna mennään polille, tsekataan ultra ja katsotaan tilanne. Huomenna on siis jo kp 5, eli jos piikitykset alkaa, niin huomenna se on jo aloitettava. Toivottavasti se lääkkeellinen inssi siis nyt tulossa. Mie en halua enää kolmatta kertaa inssissä kuulla, että "ei täällä enää mitään näy", ois kiva, että kerrankin osuisi ajoitus kohdilleen. Mies on taas tiistaista lähtien loppuviikon reissussa, mutta ei sen oviksen kai pitäis vielä ens viikkoon osua, kun viime kiertokin venähti (ilmeisesti Lugejen ansiosta) 29 päivään. Tai mistäs minä tiedän, kun nuo miun munasolut on kahdessa viime kierrossakin karkailleet vähän ennen aikojaan... Mutta toivotaan ainakin, että nyt osuis ajoitus kohdalleen!

Ciao!

Miikka: olen hieman pihalla näistä hoidoista vielä, koska meillä ei ole vielä mitään hoitoja aloitettu, koska vasta 7kk ollaan yritetty ja 10yk menossa. Eli mitkä hoidot teillä aloitetaan?

Pirjel: välillä on ihan hyvä miettiä ja pohtia, vääntää ja kääntää asioita ympäri jaämpäri, mutta muista nyt kuitenkin sitten nähdä siellä tunnelin päässä sitä valoa, jota miehesikin sinulle kuitenkin tuo. Noista lugeista en tiedä mitään, mutta eikös aina ylimääräiset, ns keinotekoiset hormoonit (oletan että luget kuitenkin ovat hormooneja) vaikuta tuohon psyyken toimintaan. Ja tietysti jokaisella eritavalla ja ehkä sinulla ne toimivat näin. Tsemppiä ja aurinkoa tuleviin yrityksiin.

Meillä ainoa apukeinot, joita on käytössä ovat LadyVita Mama -vitamiinit, greippi-appelsiinitäysmehushotit aamuisin, jokatoinenpäivä-taktiikka, jalat kohti kattoa ja tyyny pepun alle puoleksi tunniksi. Kerroin viikonloppuna miehelle näistä kahdesta viimeisestä taktiikasta ja peittojen heiluttelun jälkeen mies nosti mun jalat ylös ja työnsi tyynyn takapuolen alle ja sanoi, että kokeillaan nyt sitten tätäkin. Vartin kuluttua kun mun oli pakko nousta, niin mies kysyi mitä sä nyt jo siinä teet  emoticon    IHANA!

Nymeria: kyllä, Ikea reissu oli tuottoisa. Sain ne suurimmat lipastot ja hyllyt hommattua mitkä halusinkin ja sain ne jopa ihan itsekseni kotiin asti. Olen ylpeä itsestäni! Tosin muutamalle kanssashoppailijalle olisin voinut opettaa kohteliaisuuden perussääntöjä, mutta hymyilin heille kauniisti ja he olivat kuin myrkyn nielleitä. Ihme porukkaa!!! Nyt on makkarit valmiit ja ennen kaikkea satukirjat ja pehmolelut löysivät juuri sopivat paikat itselleen. Nyt on sitten pikkuväen kyläilijöille puuhastelua emoticon

Tulin niin kovin hyvälle tuulelle viikonlopusta kun sain niiiiiiin paljon aikaiseksi! Nyt otan itseäni niskasta kiinni ja pidän tästä energiaboostista kiinni kynsin ja hampain.

Sen verran on vielä kysyttävä noista teidän hoidoistanne, joilla niitä käytössä on että mitä hoitoja ne on. jotain pintapuolisesti tiedän, esimerkiksi sen että kun meidät molemmat on tutkittu ja meissä ei mitään vikaa löytynyt jäämme yrittämään luomusti ensi syksyyn asti, jonka jälkeen sitten aloitetaan clomifenilla jos ei yritys ole tuottanut tulosta. Terolutitkin tiedän mutta siihen se sitten jääkin. Jos voisitte mua hieman valaista lyhyesti mikä teillä on ollut ns.ongelmana ja mitä hoitoa siihen saatte, oletteko hoidoissa vasta alussa vai jo pitkällä. Yritin tuolta aiemmista kirjoituksista faktoja poimia, mutta en saanut kiinni kuin ihan muutamasta kohdasta. Tähän ei siis ole pakko vastata jos tuntuu, että asiaa on jo liikaa vatvottu. Tää viestiketju on jo vaan NIIIIIIIIN pitkä, etten tahdo enää mitään löytää.

AURINKOISIA KEVÄTPÄIVIÄ KAIKILLE!emoticon

Pitkään tässä pähkäilin ja vastaan pyristelin, mutta kait minäkin nyt stten tänne pitemmän kaavan puolelle siirryn. Onhan se ehkäisy jo ehditty jättää pois vuonna 2009(?) vaikkakin välissä on ollut "ehkäisyllisiä" vaiheita (mm. tupakanesstolääkitys, ei saa syödä raskaana ollessa).

Eli siis kaikille niille, jotka eivät vielä täällä foorumilla pyörineet kun itse aloitin niin pienenä esittelynä, että täällä kirjoittelee 23-vuotias helsinkiläinen naisihminen ja yritettään tulevan aviomiehen kanssa esikoista, mies on vuosimallia -80. Ehkäisypillerien syönnin lopetin talvella 2009, (vielä ainakaan) ei ole minussa todettu mitään fysikaalista estettä (paitsi helvetistä oleva v-mäinen kierto, jonka vaiheita ei edes ovu-tikulla onnistu selvittämään), miehellä on sukurasitteena mahdollisesti laiskat pikku-kaverit (niitäkää ei siis ole testattu, kun tuo arvauskeskuksen kanssa tehty perhesuunnittelu meni pyllylleen ja sen jälkeen ollaan hoidettu projektia toistaiseksi vain kahdenkesken), niihinkin pitäisi auttaa pelkät testosterooni-piikit, jos siis todetaan etteivät ole mitään sprinttereitä.

pirjel: Ikävä kuulla, että teillä on noin paljon tullut surua kerralla osaksenne :( Voin myös samaistua tuohon ajatukseen, että mitä jos ei ikinä... Se tuntuu ihan kauhealta! Siltikkin välillä itse miettii ihan samaa.

Nymeria: Onnea oviksen metsästykseen! Joskus voi naisenkin kroppa tuntua niin anti-raskausmieliseltä, kun se ei yhtään ole mukana vauvanteko puuhissaemoticon

Omaa napaa: Mun pää vetää hirveetä vuoristoratarallia. Yhtenä hetkenä itkettää ja ketuttaa (koska kaikki muut raskautuu ja saa vauvoja vaikka vahingossakin), toisena hetkenä on naama ja sydän ihan rusinanan kun katselee muiden vauvoja ja kolmantena hetkenä valtaa pakokauhu siitä mitä meidän elämälle (suom. MUN elämälle) tapahtuu jos me saadaankin vauva. Mä yritän ajatella positiivisesti tätä ei-raskautumista. Eipähän tarvitse käydä ostamassa uuttaa hääpukua ja juhlissa voi nauttia rauhassa skumpaa. Mutta oikeasti mua ei yhtään haittaisi hankkia uutta pukua ja alkoholia en nykyää voi muutenkaan paljon nauttia. Lauantaina join kaksi (2!!) siideriä ja olin valmis menemään untenmaille jo ennen klo:21 sunnuntaina en edes juonut alkoholia ja silti olin nukkumassa jo klo:21:30.... Mä olen mummoutumassa. Miehen mukaan luonto valmistelee mua kotiäitiyteen, mutta mun mielestä mun pitäisi olla ensin edes raskaana ennen kun mun kroppa alkaa tehdä mulle tällaisia kepposia. Tää ei ole reilua....

Tikru, meil alotetaan kolmas ICSI, eli koeputki, koska miehellä on hyvät veijarit, mut niit on vaan about 1Milj/ml ja raskautumiseen laskettu ehdoton alaraja on 10. Googlaamalla klinikoiden (AVA, Graviditas...)sivuja saa tosi hyvät perustiedot kaikista hoidoista.
Se tarkoittaa siis myös isoja määriä erinäisiä hormonipistoksia.

Tikru, meil alotetaan kolmas ICSI, eli koeputki, koska miehellä on hyvät veijarit, mut niit on vaan about 1Milj/ml ja raskautumiseen laskettu ehdoton alaraja on 10. Googlaamalla klinikoiden (AVA, Graviditas...)sivuja saa tosi hyvät perustiedot kaikista hoidoista.
Se tarkoittaa siis myös isoja määriä erinäisiä hormonipistoksia.

Tikru, meillä aloitettiin siis hoidot nyt alkuvuodesta. Alunperin ongelmaa ajateltiin olevan vain miehen siittiöissä. Ne ovat aika laiskoja ja tiheydessäkin on ollut häikkää. Nyt sitten eilen polilla selvisi, että taitaa miun oviksessakin olla jotain ongelmaa... Kerron siitä tuossa alempana tarkemmin. Kaksi inseminaatiota meille on tehty, IVF-/ICSI-hoitoihin päästään (joudutaan?) syksyllä jos ei ennen sitä tärppää. Kaksi inseminaatiota meille on luvattu vielä tässä keväällä tehdä. Ekat inssit tehtiin lääkkeettömään kiertoon, seuraavaan tulee hormonit avuksi. Ja saa sitä kysellä, ei se ainakaan minua haittaa! Ei sitä itsekään aina jaksa selailla montaa sivua taaksepäin etsimässä jotain tiettyä viestiä. :)

Artemis
, tervetuloa, ollaan varmaan jossain toisessa ketjussa "törmättykin" aiemmin..? Huoh, eihän tänne tavallaan haluaisi, että kukaan joutuu, mutta on se kuitenkin kiva, että vertaistukea löytyy. :) Olettekos te harkinneet lähetettä ihan lapsettomuuspoliklinikan puolelle tutkimuksiin?

ON: Eilen siis oli polipäivä. Ja en ollu uskoa korviani, mitä ultrassa näkyi. Siis mullahan oli kp 5 ja siellä oli oikeella puolella 15 mm follikkeli! Ja limakalvokin paksuuntunut sen verran, että ovisaika lähellä. Lääkärikin oli aika ymmällään, että miten voi noin olla. Just vasta vuoto loppunut ja nyt jo paksu limakalvo ja tuommoinen folli!  Että jotain häikkää vissiin sit mullakin. Tosin mullahan oli Luget käytössä viime kierrossa, joten se on saattanut nyt vaikuttaa tähän. En ois halunnut kyllä enää yhtään huonoja uutisia. Tää kierto nyt meni sit harakoille, kun mies lähti just loppuviikoksi reissuun (tosin ihan varalta heiluteltiin illalla vähän peittoja emoticon ). Eilen illalla jo jomotteli aika kovasti sinne oikeelle puolelle, testasin illalla ja äsken ovulaatiota, mutta ei ollut plussaa. Oiskohan se jo eilen aamulla näyttänyt..? Nyt en tiiä, että miten kauan pitäis varalta testata. Ois ihan hyvä tietää se ovispäivä kuitenkin. Jatkot menee nyt niin, että kun vuoto alkaa seuraavan kerran, soitto polille. Kp 2-6 syön Femar-tabletteja ja kp 7 ultra. Eli tässä nyt vaan sitten ooooodooootetaaaan...

Tervetuloa Artemis joukkoon, vaikka eipä tosiaan tätä pitkää kaavailua kenellekään toivoisikaan. Mutta kylläpä tällekin palstalle on plussia vaan saatu!

Tikru, me ollaan mun miehen kanssa näitä selittämättömästi lapsettomia eli mitään vikaa ei ole löytynyt kummastakaan. Me ollaan jo reilusti 3kympin puolella, joten ikä tietty jonkin verran vaikuttaa, mutta mitään estettä ei raskautumiselle kuitenkaan pitäisi olla. Parisen vuotta ollaan aktiivisesti yritetty ja nyt meille on kaksi inseminaatiota tehty, jotka eivät valitettavasti ole onnistuneet. Inssiin liittyvät hoidot ovat mun kohdallani olleet clomifenit, ja sitten Pregnyl-piikki, mikä siis ajoittaa munasolun irtoamisen. Nyt viimeksi kokeiltiin tukihoidoksi Lugesteroneja, jotka on keltarauhashormonia -- mulla ei pitäis olla mitään häikkää noissa hormoneissakaan, mutta lääkäri vaan totesi, että onpahan kaikki "aseet" käytössä. Kiitos muuten tsemppisanoistasi! emoticon

Nymeria, sulle iso kiitos rutistuksesta ja ihan samat sulle takaisin!! emoticon  Tosi kurjaa, että on nyt noin haasteellista tuo teidän ajoitus! 15mm on kyllä reilu folli kiertopv 5 kohdalla, tosin eikös ne saata olla lähempänä 18-20mm ennen kuin ovis tapahtuu? No,mene ja tiedä, nää on kai niin yksilöllisiä juttuja, mutta hyvä on varmaan mittailla nyt ovista, että saisit selville koska se tapahtuu. Olis mielenkiintoista tietää, että vaikuttaako ne luget tuohon ilmiöön, koska jäihän mullakin tosiaan se lugejen jälkeinen kierto vaivaiseen 24 päivään. Saako muuten kysyä, että mitä ne Femar-tabletit on? Kovasti tsemppiä ja voimia sulle. <3

Täällä suunnittelen ovistestien ostoa, mietiskellen, että joko on saanut kerättyä tarpeeksi sisua taas lähteä "geimeihin" mukaan -- on ollut kiinnostus noihin sänkyhommiinkin ihan nollissa viime aikoina. Tänään on ollut ekoja päiviä pitkästä aikaa, että tuntuu taas enemmän omalta itseltä ja vois yrittää keskittyä jälleen parisuhteeseen ja perheenlisäykseen... en mä edelleenkään siihen luomuplussaan jaksa uskoa, mutta tarvii elvytellä tuota sänkykamarielämää joka tapauksessa! emoticon Tuo mun miehenikin on ollut niin käsittämättömän kärsivällinen, että olen EHKÄ valmis harkitsemaan sitä kolmatta inssiäkin, kun se olis halukas vielä kerran sitä kokeilemaan. Kevät on toivoa täynnä.... 

Hyvää ja aurinkoista viikkoa teille kaikille!

Nymeria: Juu, taisi olla silloin -09 tai -10 kun pyörin täällä foorumilla aktiivisesti. "joko nyt onnistaisi" taisi olla se silloin aktiivisimmasta päästä oleva keskustelu.
Tuohon lapsettomuuspoli-asiaan olen vielä suhteellisen nihkeä. Tuolla potuttaa, jurppii-osastolla on pieni avautumiseni arvauskeskuksessa saamastamme palvelusta.
Nyt tosiaan mies kyllä totesi (taas kerran, tämäkin pohdinta on jo vuosi sitten kuultu ensimmäisen kerran mutta mitään ei ole asialle tapahtunut) että mitä jos hän kävisi tutkituttamassa pikku-kaverinsa, kun sukurasitteena saattaa olla laiskat ammukset.
pirjel: Toivossa on hyvä elää emoticon  Kyllähän niitä plussia silloin vuosi sitten alkoi ihmisille sadella, kun ilmoitin vetäytyväni palstalta, aina kun olin hetken poissa niin eiköhän vaan jollakulla mennyt ja tärpännyt! emoticon  Eli jos ei omalla kohdalla käy tuuri, niin jospa mun on-off suhde tähän foorumiin toisi teille muille enemmän plussa tuulia emoticon  Hyvä, että muistat huoltaa parisuhdettakin, sitä ei kannata pilata vain (toistaiseksi) epäonnistuneen vauva-projektin takia. Itse meinasin tähänkin kuoppaan joskus kompastua, täpärästi on tullut väistettyä.

Tänne ei kuulu kovin kummoisia. Lakanoita pitäisi kait silloin tällöin edes yrittää heilutella, mutta meillä tahti on hiipunut kerta viikkoon ja parannusta tuskin näkyy jos emäntää alkaa aina itkettämään jossain vaiheessa aktia. Meillä meni siis ihan hyvin kunnes taas eräs kaunis päivä tuttavapariskuntamme sai vauvan. Siis kun näin kuvan uudesta tulokkaasta niin rysähti vanha kunnon vauvakuume päälle oikein jytinällä. Eikä sillä hyvällä, vaaleanpunaisella happyhappy joyjoy-tavalla vaan synkkänä, märkänä ja v-mäisenä. Sen jälkeen on tuo makuukammari elämäkin mennyt aika synkäksi. Lapsen tulosta siis tiedettiin, mutta kun sen uuden tulokkaan näki, niin ei voinut olla kysymättä itseltään, miksi? Miksi kaikki muut saavat vauvoja, mutta me ei?

Tervetuloa Artemis joukkoon, vaikka toivonkin, että käyntisi olisi pikainen! emoticon Niinkuin kaikille meille täällä olen koko ajan toivonut...

Tikru, täällä ollaan myös kolmekympin paremmalla, tai tässä tapauksessa jo huonommalla, puolella ja yritystä takana muutama kk vajaa kaks vuotta. Viime syksynä tutkittiin julkisella ja kesken tutkimusten luomuraskaus, joka siis päättyi km:oon joulukuussa -10. Mun ongelma on ollu epäsäännöllinen kierto ja ovisten olemattomuus.Eli en oo joka kierrossa onnistunu bongaamaan. Nyt alkaa olla henkinen tila semmonen, että seuraavaks varaan ajan yksityiseltä, makso mitä makso. Julkiselta tiputtivat meidät pois spontaanisti alkaneen raskauden takia. Kerettiin perustutkimukset käydä, niissä ei kait ihmeitä ollu, kun ei oo mitään palautetta ikinä tullu. Paitsi miehen tulokset omin jälkikäteen tehtyjen tutkiskelujen jälkeen mietityttää, joten siksi ajattelin ihan yksityiselle menoa... Mitään hoitoja me ei olla läpikäyty, mut katotaan niitä vaihtoehtoja sitte varmaan kevään aikana, jos ei mitään tapahdu.Täytyy vielä kommentoida, että Tikru sun mies oli aika ihku ton tyyny pepun alle -tsydeemin kanssa, vähän on meillä samaa miehessä ollu havaittavissa. emoticon

ON: Täällä taas ristiriitasin fiilarein. Tuossa aiemmin kirjottelin tässä kierrossa bongaamastani oviksesta ja oli kauheen hyvät fiilikset, että "josko nyt?!!", no mut sit eilen alko tulla pientä tihkua, ja vasta kp 23 kyseessä. No se loppu kyllä, mutta alavatsassa menkkakipuja vastaavia nippailuja, joten eiköhän se täti sieltä ole tulossa kuitenki, kun yleensä aina pientä tuhrua etukäteen. Taitaa sitten jäädä taas lyhyenlännäksi tääkin kierto, veikkaan, että huomenna täti kyläilee. emoticon  Toki sitä elättelee toiveita, et jos ne olis muka jotai kiinnittymisvuotoja, mut sit hokee samaan aikaan itelleen, että "hölmö, yrität vain elätellä turhia toiveita" emoticon  No sehän jää pian nähtäväksi, miten asia on.

Tässä tämän päivän masentavat tunnelmat, tsemppiä kaikille kuitenki IHAN HIRVEESTI!!!!!!! emoticon

pirjel ja Artemis, juu kyllä se on tärkeää yrittää pitää yllä elämää tuolla sänkypuuhissakin. Kun on sillä parisuhteessa kuitenkin niin iso merkitys ja se tarkoitus ei oo pelkästään se lisääntyminen (tai siis näissä meidän tapauksissa sen yrittäminen). Ei aina jaksa kiinnostaa eikä väkisin pidäkään, se on selvää. Onneksi meillä kaikilla taitaa kuitenkin olla ymmärtäväiset miehet tämän asian suhteen. Ehkä (ainakin omalla kohdalla siis ajattelen näin, Artemis oot aika paljon nuorempi, mutta varmasti 100 kertaa kypsempi kuin minä tuossa iässä! emoticon ) iälläkin on jotain merkitystä. Kun ikää on sen yli kolmenkympin ja parisuhdekin jo yli 11 vuotta kestänyt, on ihan normaalia, että ei jaksa olla pupuilemassa jatkuvasti niinkuin silloin alkuvuosina. Ja sitten kun vielä tämä tosi asia, että ennen tutkimuksia se sessyily tuppasi olemaan pelkästään sitä vauvanyritystä... Jaa, mitähän mie olinkaan sanomassa..? emoticon No, kuitenkin meillä ehkä vähän toisaalta helpotti tuo hoitojen alkaminen, kun nyt se seksi on tosiaan enemmän vain meitä varten ja ne vauvahommelit hoidetaan polilla. Kliinistä ja ikävää, mutta niin se vain nyt on. Ottikohan tuosta sepustuksesta kukaan selvää. Ja hymiöistä taas, nyt bongasin moisen: emoticon  Että siitäpä sitten peitot heilumaan vaan, ihan omaksi ja toisen iloksi! (mie joudun oottamaan viikonloppuun kun armaani palaa työmatkalta)

Fenix, toivottavasti ne menkat ei nyt tulis kumminkaan... Tuo on kyllä niin raastavaa, kun yrittää itelleen aina hokea, että ei pidä toivoa, mutta kumminkin sitä aina ihan pienesti edes toivoo... Ja vaikka ei toivoiskaan, niin silti ne menkat on aina iso pettymys. Mutta tosiaan, nyt peukkuja sinne, että kyse ei olis tällä kertää siitä!

ON: Joo noista Femareista. Mullekin olivat ihan uusi tuttavuus ja etsin netistä tietoa. Ne ovatkin ensisijassa rintasyöpälääkkeitä!! Pikkusen hätkähdin, että WTF... Mutta googlasin lisää ja nykyään noita käytetään myös lapsettomuushoidoissa, niillä ilmeisesti pyritään samaan tulokseen kuin clomeilla. Mitä luin keskustelupalstoilta ihmisten kokemuksia, niin ihan hyvät kokemukset taitaa olla ja moni on kehunut, että "toimii" paremmin kuin clomit eikä oo niin paljon sivuvaikutuksia. Vaikka kyllä lääkkeen tiedoissa aikamoinen sivuvaikutuslitania onkin. Nyt ärsyttää, kun en oikeesti tiedä, että joko se miun ovis karkasi toissa iltana, kun oli ne juilimiset vai onko se vasta tulossa. Ja ei siis oo harmainta aavistustakaan, millon pitäis seuraavia menkkoja ootella. Tänään on ihme limoja kyllä tullut. Ovistestit ei oo näyttäneet plussaa. Nyt oon käyttäny liuskoja, en viitsi ainakaan vielä tuhlata digitestejä.

Kiitos kovasti Nymeria, Miikka, Pirjel ja *Fenix*, taas olen hieman fiksumpi tässä asiassa. Ja itseasiassa kävin jo vähän lueskelemassa Felicitaksenkin sivuilta asiasta, tosin toivon ettei sinne asti tarvitsisi tässä asiassa mennä.

Pirjel: sitä mäkin tässä nyt ajattelen kun kuitenkin lähenen tuota maagista lukua ja tiedän, että lapsettomuus lisääntyy huomattavasti 30 ja ennen kaikkea 35 ylöspäin. Olisiko tämä siis teidän ensimmäinen lapsi?

*Fenix*: ymmärsinkö oikein, että teillä ei ole ollut käytössä mitään hoitoja missään vaiheessa?

Miikka: kiitos vinkistä, kävin tutkailemassa sivuja.

Voi olla että tässä toistan itseäni, mutta skipatkaa jos on jo liian tuttua. Eli meidäthän on siis jo tutkittu tuolla julkisella puolella, vaikkakin vasta 8/10 yritys on aloitettu. Kävin alunperin yksityisellä ihan vaan tsekkaamassa onko mulla kaikki ok lapsentekoa varten ja kehittymätön follikkeli hengaili sitten sen verran kauan toisessa ovariossa, että lääkäri teki lähetteen julkiselle. Tosin painavin syy tähän oli sairauteeni liittyvä lääkitys.
Tutkimuksissa verikokeet oli ihan buenot, samoin miehen simpat priimatavaraa. Ongelmana kuitenkin on epäsaannöllinen kierto, joka on pikku hiljaa alkanut löytää ehkä uomansa ja oviksen totaalinen puuttuminen. Olen ilmeisesti jotenkin harvinainen tapaus, koska menkat ovat kuitenkin aina tulleet ja vain 12-31pv kierroilla. Ei siis ole mitään huippu pitkiä ja lyhyitä kiertoja, mutta kuitenkin ovis on jäänyt jostain syystä tapahtumatta.
Noh.. nyt kun tosiaan tässä kierrossa olen ne testit jättänyt pois, en siis tiedä tarkalleen koska pitäisi tätiä odotella. Aikaisemmin kun olen sen kaksi kertaa oviksen bongannut, olen myös tuntenut kovan kivun alavatsalla. Nyt on siis menossa 14kp ja ei mitään kipuja, ei nippauksia, ei mitään.Näin siis kun tätä asiaa pähkäilee tädin pitäisi tulla aikaisintaan 28kp kohdalla tai myöhemmin.
Olen luonteeltani mulle-tänne-heti-kaikki-ja-nyt, joten tämä odottelu on mitä raastavinta. Niin kuin varmasti teillä muillakin! Tänään sitten petti hermot ja soitin polille ja varmistin, että onko se nyt tosiaan niin, että clomitkin aloitetaan sitten vasta syksyllä jos ei mitään ole tapahtunut ja näinhän se sitten on. Jotenkin tuntuu vaan niin turhauttavalta odottaa sitäkin sinne syksyyn. Teihin moneen muuhun verrattuna, olemme vielä toki aivan alkutaipaleella, mutta sairauteni vuoksi lasta ollaan "tähän väliin tähtäämässä". Nyt kun on ns.hyvä jakso menossa, raskaus olisi enemmän kuin suotavaa. Jatkossa jos sairauteen tulee muutos lääkitystä muutetaan, enkä voi tulla raskaaksi. Sairastan reumaa, ettei kukaan ihmettele miksi haluan lapsen jos olen vakavasti sairas. En ole vakavasti sairas, mutta lääkkeet tähän ovat nykyään sitä luokkaa ettei niiden aikana voi tulla raskaaksi. Nyt siis pähkäilen itsekseni, soitanko yksityiselle, jossa olisi clomit jo aloitettu ilman sitä tyhmää follia vai odotanko nyt vain vielä?? Miehen kanssa en ole vielä asiasta mitään puhunut, mutta toisaalta tunnen hänet ja kuten Pirjelkin sanoi miehestään, se on jotenkin vain aistittavissa kuinka paljon hän sitä lasta hiljaa itsekseen tahtoo. TIETYSTI asiasta hänen kanssaan puhun ja keskustelen, en kuulu niihin jotka tekee tälläiset päätökset yksin ja olettaa sitten miehen vain tulevan "perässä mukana".

Kertokaa nyt vielä mitä mieltä te olette. Ja varsinkin, jos olette clomeja käyttäneet, mitä mieltä niiden toimivuudesta yms.

Mä näköjään kirjoitan aina tälläsia romaaneja, tosin vähän harvemmin mutta kuitenkin
Ei muuta kuin uutta matoa koukkuun kaikilleemoticon

Heipparalla vaan kaikille ihanille naisille. Kevätaurinko paistelee ihanasti ja nostaa fiiliksiä tarpeettomankin korkealle :) Vaikka onhan tuo loskassa kahlaaminen sitten se ikävä kääntöpuoli joka ehkä pitää tunteet kurissa... Hirveästi on taas tullut kommentoitavaa tänne.

Kaikastakin kuulee pitkästä aikaa :) Kiitos kovasti tsempittelyistä. Ei tässä auta kuin odotella sitä syksyä...
Nymeria, sulla on kyllä aika hätäiset munikset, kun jo kp5 tuollainen folli - mulla ei oo lääkkeilläkään ollut aina kp 12 tms noin isoja... Tosin, mullakin oli lugejen jälkeinen kierto vain 22 päivää ja ovis oli karannut ennen kp10 ultraa, joten niillä on varmasti tuollainen vaikutus kun täälläkin näyttää useammalla siihen suuntaan viittaavan. Kannattaa testailla sitä ovista vielä viikonkin ensivihlaisujen jälkeen, mulla ainakin on vihlonut tukevastikin jo päiväkausia ennen kuin ovistestissä näkyy mitään, varsinkin jos vasta nyt oot bongannut limat. Aloitetaan meillä tosiaan ne lääkitykset jo hyvissä ajoin ennen IVF:ää, mennään pitemmän kaavan mukaan siis ja lääkkeillä sammutetaan oma kierto - mut se lääkkeiden aloitus pitää näköjään tähdätä oikeaan aikaan kiertoa ja suhteessa suunniteltuun ekaan ultraan, joten meillä on sellainen reilun viikon aikaikkuna johon pitäisi tietyn kiertopäivän (22) sattua...
Tikru, ihanasti on mies kyllä mukana yrityksessä ;) Sisustuspuuhat saa kyllä minutkin aina hyvälle tuulelle, olis vaan varaa vähän useammin laittaa paikkoja kuntoon... Noista hoidoista: Meidän tarina on kokolailla sama kuin pirjelillä; selittämätöntä siis. Miehen tulokset on olleet huippuluokkaa koko ajan, mulla on munasolun irtoamishäikkää (joskus irtoaa joskus ei) mut syytä siihen ei ole selvillä. Lievää munasarjan monirakkulaisuutta mulla on molemmin puolin, ja se voi vaikuttaa ainakin. Yli vuoden yrittämisen jälkeen käytiin tutkimassa molemmat ja yritettiin muutama kierto pelkillä clomeilla saada ovis kuosiin. Inssejä (eli miehen pestyt tuotokset ruiskutetaan oikeaan aikaan ennen ovista kohtuun) on käyty 2 ja kolmannessa olikin munis karannut ennen aikojaan, ja lääkärinkin mukaan inssit ei meille ehkä ole se oikea hoitomuoto kun vika on selvästi minun puolella. Inssit tehtiin kun oltiin yritetty n puolitoista vuotta, lääkkeillä tuettiin ovulaatiota (clomifen) ja mahd kiinnittymistä (lugesteron). Kaikki aseet siis oli käytössä kun ei tiedetä mitä pitäisi hoitaa... Nyt jonotetaan koeputkihedelmöitykseen, joka siis toivottavasti tapahtuu elokuussa.
Artemis, tervetuloa - vaikkei se koskaan mukavaa ole et pitkään yrittäneiden puolelle joutuu... Muistankin sinut tuolta toisesta ketjusta aikoinaan. Vaikuttaa varmasti himoihin kummasti jos toinen osapuoli kesken kaiken pillahtaa itkemään... Itselläkin tuo tunteiden vuoristorata on tosi tuttua, välillä on innokas ja toiveikas, välillä maan alle masentunut ja vittuuntunut, välillä taas välinpitämätön tai jopa epäilevä...
Miikka, Jee! Hyviä uutisia! Hirmuisesti peukkuja uuteen yritykseen emoticon
Fenix, toivottavasti teillä tarttui ihanalta lomalta tuliainen mukaan, kun ajoituskin hyvin passasi. Mulla on myös itteni kuntoonsaattoprojekti meneillään - jotainhan sitä on tehtävä kun ei sitä lastakaan saa aikaan :D Oon syksystä saanutkin muutaman kilon pois ja tuota vararengasta pienemmäksi. Nyt tavoitteena olis liikunnan roima lisäys, tähän astinen muutos on ollu pääasiassa ruokavaliossa. Tuo loskapaska vaan tekee lenkkeilystä paljon ikävämpää nyt...
Pirjel, me ei varmaan lähtä tekeen sitä inssiä ainakaan nyt vielä. Ehkä touko-kesäkuussa jos rahatilanne on OK ja jaksaa. Tosin ne IVF-lääkkeet maksaa nekin satoja euroja joten vois säästää niihnkin. Nyt on kevään aikana hirveesti kaikkea maksettavaa, lähinnä auton ja moottoripyörän vakuutuksia, huoltoja, renkaita, jne, joten ei viitsi käydä nakkaamassa taas 400 eur kankkulan kaivoon... Kumpikaan meistä ei oikeen jaksa luottaa meidän kohdalla tuohon inssien tehoon. Voimia sulle kovasti, on ollut raskaita aikoja. Ihana kun mies on noin mukana yrityksessä, kyllä se saa sinutkin autettua 'kuopasta' ja lähdette siihen kolmanteen inssiin sitten... Mulla oli kans lugejen aikaan hirveitä mielialan heittelyitä, niillä vaikuttais olevan aika paljon sivuvaikutuksiakin. Jos kohta ei mitään vakavaa... Ihanan pervo hymiö tosiaankin :D

Meillä vaan oleskellaan ja odotellaan. Ollut myös aika raskaita hetkiä lähiaikoina, ystävällä oli kohdunulkoinen (heilläkin yritystä takana pitkään, ja tämä oli ensimmäinen plussa) joka jouduttiin leikkaamaan, munanjohdin meni siinä sitten samalla. Lisäksi sisko muutti meille asumaan, hänelle tuli ero, joka ei sitten ole mennyt oikein sopuisasti vaan erimielisyyksissä puhuivat niin sanat kuin nyrkitkin joten haettiin hänet 'turvaan'.  Ja pidetään täällä kunnes saa oman kämpän, takaisin ei tartte mennä nyrkkeilysäkiksi. Siinä onkin sitten ollut selviteltävää ja huolehdittavaa. Kaikesta tästä huolimatta mä (varmaan kevään hullaannuttamana) silti huomaan laskevani päiviä siihen kun voisi testata... Nyt kp31 jo, mutta kun ovis oli kai joskus kp21->, vielä pitää odotella. Ihan kuin olisi mitään syytä testailla, kyllä se täti sieltä kuitenkin tulee ilmoittamaan et hukkaan meni...

Tikru82: Onko teillä muuten ennestään lapsia? Aloin vain miettiä tuota reuma-juttua. Meinaan, että lähipiirissäni on yksi myös reumaa sairastava äippyli, joka on tällä hetkellä kunnostautunut 5 lapsen äitinä, 3 on vielä aika pieniä (1 vauva, 2 taaperoa) niin voisin vähän urkkia tuosta lääke-jutusta, että onko hänellä minkälaisia kokemuksia..? Noi lääke-jutut on aina niin ikäviä, kun oman terveyden takia niitäkin täytyy syödä, mutta sitten jos ne estävät tai ovat haitaksi raskaudelle niin kyllähän se laittaa ketuttamaan. Tsemppiä ihan kauheasti! emoticon
Fenix ja Nymeria: Teille kanssa kauheasti peukkuja, josko ois plussat ja ovikset tiedossa. Niin kauan kun tätiä ei näy niin toivossa on hyvä elää emoticon

Bandida: Ompas teillä nyt kovasti ollut surua lähipiirissä emoticon Muistathan kuitenkin pitää myös itsestäsikin huolta, kun annat lohduttavaa olkapäätä.

Omaa: Miehellä on ollut taas pitkä työ-putki joten kaikenlainen intimiys on rajoittunut niihin muutamiin haleihin ja suukkoihin työpäivän jälkeen ennen kuin toinen pyyhältää omiin töihinsä. No nyt ollaan edes nähty, välillä ei sitäkään keretä kun se on jo lähtenyt töihin ennen kuin minä olen omistani kerennyt kotiin. THAT SUCK'S. No vklp:nä on kummallakin vapaata. Jos sitä lähtisi ihan paineettomalle linjalle niin voisi pitkästä aikaa nauttia loppuun asti tuolla kammarin puolella emoticon  Ilman itkuja, tällä kertaa emoticon
Kävin eilen shoppailemassa  masikseeni ja hääkenkien lisäksi mukaan tarttui koruhattu. Hei, pitäähän sitä rahaa johonkin saada tuhlattua kun se ei toistaiseksi mene vaippoihin ja piltteihin! Vai mitä?

Jou vaan kaikille, vihdoinkin koneen ääressä ilman tuhansia työjuttuja niin voi vähän kirjoitella tuntemuksia.

Saikos Minnuska sen ajan julkiselle? Mua huolettaa Minnuskan puolesta, niin että edelleen peukut on pystyssä!

Muutkin täällä kärsii pienimuotoisesta kevät ahdistuksesta! Mulla samaa liikenteessä. Yhtäkkiä mä huomasin et on maaliskuun loppu ja mitään en o saanu aikaiseksi. Lisäksi koko ajan olen jotenkin ajatellut, että kaikki järjestyy kun heti hoidoista ollaan taas raskaana. HÄH, kuka mulle on niin sanonut, että muka joka ICSIllä raskautuu... ihan höhlä olen siis ollut emoticon .

Odottelee nuo Gonal-F:t jo kaapissa ja kohta sitä ollaan taas täynnä ylimääräisiä hormoneja ja mies taas tykkää hirviöstään, kjäh kjäh.

Artemis vuorotyö on kyllä parisuhteessa berberistä, mutta voihan sen tietty nähdä voimavaranakin... ei ehdi kyllästymään puolisoon emoticon

Bandida, mä laskeskelin et lyhyellä kaavalla nää mun lääkkeet tuli viimeks maksamaan jotain 350 euron luokkaa Kelan vähennysten jälkeen, mut mullahan oli sitä Gonalia sillon (niinku nytkin) melkeen kaksinkertaisina annoksina... ja se maksaa tietysti tuplasti!

Jaahas, mulla oli paljon asioita mitä piti kirjottaa mut sit unohdin. Heh, jatketaan siis ens kerralla.

Artemis: Ei ole entuudestaan lapsia. Ja ainahan sitä kysyä voi. Sen verran tiedän, että reuma sinällään ei ole este raskautumiselle ja että joillain reuma helpottaa raskauden ajaksi ja joillan taas pahenee, riippuen siitä mitä reumaa sairastaa. Minulla on juveniili oligoarthriitti ja tämän ei pitäisi pahentua raskauden aikana.

Niin ja kyllähän tuo shoppailu, on se sitten mitä tahansa, aina vähän mieleä piristää ja pitää ajatukset ainakin hetken ajan muualla emoticon

Miikka, juu lähete on laitettu äitiyspolille kunnalliseen että ei tarvitse yksityiselle mennä uudelleen. Aika tulee sitten postissa varmasti jo ensviikon alussa ja varmasti jo ensviikolle :) En usko että siellä mitään vakavaa on kun on normaalit oireet ollut edelleen :) Olinpas tiistaina pitkästä aikaa örkkätaudissa, viiteen vuoteen en ole ollut, vähän pelotti kun raskausviikkoja on kuitenkin päälle 7 ja kun en ole esikoisesta ollut oksennustaudissa mutta hyvin se meni kuitenkin :)

Oikein ihanaa kevättä ja keväisiä plussapuhalluksia teille ihanaisille :) +++++

Tikru, vaikea sanoa, mitä sinun pitäisi nyt tehdä. Ehkä olisi viisainta kuunnella omaa oloa asian suhteen, itse olet kuitenkin oman itsesi paras asiantuntija. Ja jos mietityttää, niin voiko sinne yksityiselle soittaa ja pyytää vaikka soittoaikaa lääkärille ja kysyä mielipidettä sieltä? Vai onko siellä sellainen mentaliteetti, että joo hoitoon tänne vaan nyt heti ja rahat pois (noin niinkuin karrikoidusti ilmaistuna :D)? Tarkoitan siis, että saako sieltä varmasti just sinun tilanteeseesi parhaan arvion. Tsemppihali!

Bandida, lohtuhalaus emoticon ! Kauhee tilanne siskollasi ja ymmärrän kyllä huolesi. Jos minun pikkusiskoani joku kohtelisi noin, olisin kyllä myös tiikerin lailla puolustamassa ja auttamassa. Mutta kuten Artemiskin jo sanoi, muistathan huolehtia myös itsestäsi ja siitä, että sinullakin on olkapää, johon tukeutua tarvittaessa! Mullakin viimeistä edellisessä kierrossa oli folli 14 mm kp 9, joten tosiaan ihmetytti tuo 15 mm kp 5 tässä kierrossa. Lugeilla varmaan tosiaan tekemistä tuon kanssa.

Artemis, ihanaa yhteistä vapaaviikonloppua teille! Toivon niin puolestanne, että onnistuisi se sänkyelämäkin ilman itkuja. Parhaimmillaan kuitenkin se yhteys, minkä oman rakkaan kanssa voi kokea, on elämänvoimaa lisäävä tekijä. Jotenkin kun voisi muistaa sen, että kyse on myös muista asioista kuin "vauvanteosta". Haleja sinnekin!

Miikka
, anteeksi huonomuistisuuteni, mutta siis olikos teille jo suunniteltu seuraavan ICSIn ajankohta? Halejaaa!

Minnuskallekin
halit ja jaksamista ultraodotukseen!

Huomaatte varmaan, että mulla taitaa olla halipula! emoticon Mies palaa tänä iltana reissusta, siitä se varmaan johtuu, kun oon ollu niin monta päivää ilman halauksia. Halailen sit teitä, vaikkakin virtuaalisesti! Harmi kun me ollaan niin levällään ympäri Suomea ilmeisesti. Olis niin ihana tavata teidät upeat naiset ihan oikeastikin. Nyt seuraa pitkä tilitys, en tiiä jaksatteko lukea. Jos joku osaa auttaa tai kertoa milipiteensä, niin olisin kiitollinen! Hitsi vie tätä miun ovulointia!! Oon testaillut pitkin viikkoa. Mulla oli käytössä ekaks vain viivatestit, kun ajattelin, etten halua tuhlata kalliita digitestejä ennenkuin viiva vahvistuu halppistestissä. No, torstaiaamuna viiva oli vielä ihan olematon, haamunhaamu. To-iltana se olikin yllättäen tosi tumma, ei kuitenkaan yhtä tumma kuin kontrolliviiva (mulla ei ikinä oo noilla viivatesteillä ja siksi en niihin oikein luotakaan). Päätin sitten pe-aamuna testata digillä, mutta ei positiivista. Eilen sitten testesin yhteensä 3 kertaa, ei hymynaamaa, mutta testin viiva oli kyllä tumma. Tänä aamunakaan ei näyttänyt plussaa ja viivakin oli haalistunut. Eilen illalla mulla oli järkyttävät kivut oikeella puolella (jossa se follikin oli). Ei oo ikinä noin pahoja oviskipuja ollut (oviskivuiksi siis tulkitsin), oli ihan pakko ottaa särkylääkettä ihan. Voisko siis olla niin, että se torstai-illan viiva olis kuitenkin ollut plussa? Harmittaa, kun en digillä silloin testannut. Eilen oli kp 9, joten jos ovis oli silloin, tulee kierrosta varmaan tosiaankin superlyhyt. Mikä kyllä nyt sopisi mulle vallan mainiosti, että pääsis uuteen yritykseen hoidossa. Ja että ehtis hoitaa hommat ennen pääsiäisen 4 pv:n polin kiinnioloa. Mutta en mie tosiaan nyt oo ihan varma. Se kuitenkin taitaa olla varmaa, ettei mulle riitä se 1 krt /vrk oviksen tikutus, kun mulla taitaa se LH-huippu nousta ja laskea tosi nopeesti. Mies palailee siis illalla reissusta, pitänee yrittää vielä sitten kotikonstein täälläkin hyödyntää tämä kierto, vaikka taitaa vähän myöhäistä jo ollakin.

Ja lisää, käväisin välillä vessassa. !Ällövaroitus! Oli tullut tummankeltaista (!) valkovuotoa ja limakökkärettä. Siis vähän niinkuin ovislimaa, mutta miusta se oli vähän kiinteempää. Siis mitä hemmettiä? Tummankeltaista, ehkä vähän rusehtavaakin joukossa. Vieläkö ne viime kierron Luget tässä kummittelee vai mikä ihme..? Ei miulla oo koskaan ennen tuommoista tullut.

Lyhyestä virsi kaunis, tai vähemmän kaunis: täti tuli kylään ja nyt vituttaa!!!!! emoticon
Ei siis toivoa lomatuliaisesta, joten ma soitto yksityiselle ja aikaa varaamaan, mulla ei enää järki yksinkertaisesti kestä, jotain PITÄÄ ruveta tapahtumaan... emoticon Alan oleen henkisesti aika loppu.

Tikru, sulle vielä vastaus, niin me ei ikinä ehditty hoitojen aloittamiseen asti kun tärppäs luomusti. Ehdittiin perustutkimukset käydä läpi. Joten kai tässä pitäis osata ajatella positiivisesti, että kun kerran tärppäs, niin eiköhän toisenkin, mut juuri tänään ei ole positiiviset ajatukset mielessä... emoticon

Voimia ja kimppahali emoticon  kaikille, mä ryven tän viikonlopun itsesäälissä. Kiitos ja anteeksi!

Sunnuntaista iltaa!

Täti saapui kylään, juhuu! Piikittelyt alkavat siis huomenna ja n.12 pv:n päästä punktio. Nymeria, me ollaan siis yksityisellä, eli ICSI tehdään heti kun mahdollista omalle keholle... eli en siis suotunut odottamaan enää ylimääräistä kiertoa. Hyvin ehditään ennen pääsiäistaukoa, koska mennään lyhyellä kaavalla (ei mitään nenäsumutteita ja oman hormonitoiminnan pysäyttämisiä). Pitkä kaava ei kuulemma muutenkaan sopis mulle, kun niitä muniksia ei mun keho kuulemma tuota määräänsä enempää... ei siis myöskään hyperin vaaraa. Viimeks Gonal-F annoskin tais olla 260IU, normi on sellanen 150IU.

Niistä aikaisista ovulaatioista piti mainita, että oon kyllä itsekin malliesimerkki niistä! Ennen KM:ää ovis oli about kp8-9 viimeistään. Ei kuulemma haittaa kunhan kierton loppu on sitten tarpeeksi pitkä kiinnittymiseen ja limakalvot ovat yli 6mm (tämä vaan siis mun gynen mielipide). Tsänssissä on Nymeria siis mahdollisuus emoticon

Bandida, toivottavasti sisko on jo toipunut ja näkee tulevaisuuteen ilman tuollaista mänttiä pask*kasaa taustalla. Onni on huolehtiva perhe, halaus Bandidalle.
 emoticon

Voi Fenix, tädin paholainen. Ota ihmeessä homma omiin käsiin ja soita klinikalle. Se on ollut ainakin mun elämän parhaita päätöksiä! Ikinä ei muuten oltas saatu tietää ettei meille toimi kuin ICSI ja mieskin on nykyään sitä mieltä, että lapsia voi ihan hyvin saada myös avun kanssa... arvaa vaan mikä oli mielipide kun ensimmäisen kerran sanoin, että nyt riittää tämä odottelu. Toki teillä on niitä tsekkauksia tehty jo, mutta tiiä vaikka saisitte hoidot nyt nopsasti uudelleen alkuun emoticon

Kaikille oikein hyvää viikon alkua!!!

Takaisin