Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miikka, jokos alkaa tuloksista kuulua? Sie se olet niin ihana, kun jaksat aina tsempata ja etsiä meidän muidenkin puolesta hyviä puolia asioista! <3 Joo, kyllähän tuo opiskelu sinänsä ihan hyvää nyt tekee, kun siihen pitää keskittyä, mutta viime viikolla sain tietää, että minun pitäiskin tehdä aika paljon enemmän toukokuun loppuun mennessä kuin mitä olin alunperin tälle keväälle suunnitellut. Sitten on vielä nuo työt, soppari on tosin vain huhtikuun loppuun. Meinaankin töihin sanoa, että toukokuussa ei tarvi minua soitella töihin, kesällä sit taas olisin käytettävissä. Niin että miten kestää pää kasassa kun tulee niin kamalan tiukka kevät enkä oo ihan varma saanko kaikkea tehtyä mitä pitäisi (ja kun mulla on vielä sellaiset vaatimukset itelleni, että kaikesta pitää saada täydet pisteet). Kun on vielä tämä väsymys ja alakulokin tämmöistä. No, teen minkä pystyn ja sen pitää nyt riittää.

Tikru, voiiiii, nyt teille kovasti peukkuja!! emoticon Mikähän kumma siinä oviksessa tosiaan toisilla sitten voi olla, että testi näyttää plussaa niin lähellä h-hetkeä..? Ihan epistä, varsinkin kun nässä hoitohommeleissa se oikea ajoitus on hyvinkin avainasemassa.

Mulla meni tämä aamu päivystyksessä. Mullahan oli jo ekan inssin jälkeen viikon päästä niitä virtsisoireita, mutta silloin oli näyte puhdas. No, eilen illalla oireet tuli taas (eli taas viikko inssistä), mutta ajattelin etten tee asialle mitään kun on samat oireet kuin viimeksi, jolloin ei virtsistä kuitenkaan testistä voitu todentaa. Aamulla sitten järkytyin, kun pissatessa jäi vessapaperi ihan kunnolla punaiseksi, eli virtsassa oli verta. Eikun siis päivystykseen, jossa näytteessä olikin leukkarit nyt koholla. Sain antibiootit, joista mulle varmaan taas hiivakin sitten tulee, kun viimeksikin kävi niin (kun ehdin 3 tablettia kuurista aloittaa ennenkuin sain tietää virtsatestin tuloksen). Aika ihme homma minusta, että nää oireet tulee taas viikon päästä inssistä. Liekö ihan sattumaa vai voiko asioilla olla jotain yhteyttä. Ja miksihän viimeksi virtsanäyte oli puhdas..? Pitänee vähän polilla kysellä tästä.

Jos joku vielä lukee tätä tänään, niin: Hyvää naistenpäivää teille, ihanat naiset!!

Tikru82, Kävin yksityisellä ultrassa, sen yhden ultrakuvan mukaan pituutta olis 2,9mm mutta en tiedä sitten, voi olla että se lääkäri mittasi väärin. Se ultralaitekin oli niin vanha että siinä oli pieni ruutu ja lääkäri itse näki siitä mutta minä en ja olisin halunnut nähdä. No nytten olen 5+3 viikolla mutta silloin maanantaina olin tasan 5+0 viikolla kun kävin siellä yksityisellä. Viikon päästä kuulemman olis kontrolli yksityisellä mutta ei oikein innosta mennä sinne kun joudun vissiin taas maksamaan sen prkl 83€/ 30min. Ja lääkäri sanoi heti ennenkuin kerkesi alkaa kattelemaan kohtuun ultralaitteella että mulla on hiiva, ei kirjoittanut edes reseptiä että olisin saanut hakea siihen hiivaan puikot tjn.

Nymeria: koita nyt puseraa sen koulun kanssa, mutta silti yritä olla stressaamatta ihan älyttömästi (tiedän helpommin sanottu kuin tehty). En tiedä mitä opiskelet, mutta vaikka sun tulokset ei nyt olis ihan täydet niin ihan varmasti tulevaisuudessa pärjäät. Ootko koittanut mielialarentoutusta koskaan? Eli käyt esim.kirjastosta lainaamassa vaikkapa merenääniä, laitat sen soimaan, sammutat valot käyt istumaan/makaamaan lattialle ja kuuntelet. Ajattelet jotain parasta muistoasi matkaa yms. ja vain olet sen ajatuksen kanssa tovin. Kokeilepa josko auttais vähän rentoutumaan ja piristäis.

Minnuska89: okei, kuulostaa melko mielenkiintoiselta :) ja ennen kaikkea tuo viikon päästä kontrolli? Kontrolli mistä? Mitä varten? Sinuna en ehkä menisi ko.vastaanotolle enää. Onko paikkakunnallasi muita yksityisiä johon voisit mennä, jos siltä tuntuu? Ja tuo hiiva juttukin aika erikoinen. Eikö sinulla ole mitään oireita? Jos hän kerran sen heti näki? Kaikin puolin kuulostaa melko erikoiselta tapaukselta :), mutta älä huoli turhia varmasti kaikki on hyvin, kunhan saat tuon hiivan hoidettua pois.

Niin ja kiitos vaan Nymeria peukuista, niitä tässä tarvitaan! Eilen hermo petti ja tein r-testin ja negahan se oli. Mutta tuudittaudun nyt vielä hieman siihen, että se oli niiiiiiin ennen aikojaan tehty testi, että se ei vielä välttämättä tarkoita mitään. Tiesinhän sen jo testiä tehdessäni, mutta jotenkin vain tuli sellainen tunne, että hermot menee jos en sitä tee. Jotenkin vaan mun kaaliin ei mahdu se, että jos kerran kaikki on kunnossa, mussa ei ole vikaa ja miehessä vielä vähemmän ja tiedetään missä ovis on, tykit on ladattu oikeaan aikaa oikeaan paikkaan niin mikä siinä voi olla niin vaikeeta!!!?? Ei vaan pieni ihminen ymmärrä moista. Ja sitten joku tulee ja sanoo, että oho kävi vahinko unohdin yhden pillerin ja hups oon raskaana.

Sori nyt vaan, meni hermot!

AURINKOISIA PLUSSATUULIA JA TARRASUKKIA PUHALTELEN JA HEITTELEN TÄÄLTÄ TAAS emoticon

jou taas työkiireiden keskeltä,

Tikru hitto minkä meni tekemään, ei ihme että meni hermo! Onko mitä jatkosuunnitelmia?

Minnuska, jos et mee tarkistuttamaan sitä sijaintia ees julkiselle, niin pidä nyt sit kirjaa siitä mikä on olo. Kohdunulkoiset (myös ne kohdun suulla olevat) voi olla hengenvaarallisia ja johtaa jopa munatorven poistoon... eikä ne aina vuoda edes ulospäin vaan vatsaonteloonkin päin voi vuotaa. Toisaalta sulla on varmasti kaikki hyvin ja tämä alku on vaan tällanen pelkoherätys. Peukut on mulla edelleen isosti pystyssä teidän puolesta!

Juup, mulla olis ilmeisesti nyt iso O, vaan eipä siit kai meidän perheessä mitään hyötyä ole.

Hyi hurja miltä mun edellinen viesti näytti! Siis Minnuska tarkoitin sitä, että ei sulla varmasti mitään hätää ole, mutta olethan tarkkana tuntemusten kanssa, että osaat sitten tarvittaessa hakea apua
 emoticon

Miikka, no musta tuntuu vaan että kyllä kaikki on okei mulla ja papusella kun ihan normaalit on raskausoireet, ei mitään kipuja tai semmosia. Soitin silloin toissapäivänä omaan terveyskeskukseen ja kyselin että olisko päässy kunnallisella käymään ultrassa ja ne sitten kysy että onko mulla syytä minkätakia, no kerroin mitä lääkäri oli yksityisellä sanonut ja ne sano sitten siellä puhelimessa mulle että ei mun tarvitse mennä ultraan jos mulla ei ole todella kovia kipuja tai veristä vuotoa. Ja noitahan mulla ei ole, ei ole enään pahemmin menkkamaisiakaan kipuja ku joskus silloin tällöin ja ihan pieniä semmoisia että niiden kans oon pärjänny, pahoinvointia on kyllä ihan mahdottomasti ollut nytten, rinnat on kosketusarat, närästää ( ihan sama mitä syö ), sängyssä yöllä käännettäessä kylkeä saattaa vihlaista kohdun kohdalta, kun äkkiä käännyn kyljeltä toiselle, pitää hitaasti kääntyä :) Eli kyllä uskoisin että kaikki tuolla mahassa on papusella hyvin ja että ihan oikeassa paikkaa se on :)

Voihan harmi, Tikru!!! Isot tätipahoittelut ja lohtuhali! Jeps, hermot tässä on menny ja varmasti tulee menemäänkin yhden jos toisenkin kerran, se on vaan luonnollista, vaikka helevetin ikävää. Pitää antaa itselleen lupa myös raivontunteisiin. Ei tätä muuten järjissään jaksa.

Minnuska, kyllähän ainakin minusta tuo sinun tunne, että kaikki on hyvin, on jo hyvä merkki. Minä en niin tiedä noista alkuraskausjutuista miten ne menee (Miikka ja Tikru varmaan paremmin tietävät), että siinä mielessä en mene ottamaan kantaa. Jos alkaa mieltä vaivata, niin  sitten kannattaa mennä uudelleen ultrattavaksi sinne yksityiselle kun on viikkoja vähän enempi kasassa. Tsemiä!!

Tää on nyt töistä poissa ens viikon perjantaihin asti! Kävin torstaina siellä polin terapeutin juttusilla ja sanonpa vaan, että kyllä kannatti mennä. Helpotti kummasti ja nyt ehkä jopa uskallan ajatella niin, että nyt on oma jaksaminen etusijalla, mikään muu ei ole tärkeämpää. Terapeutti (hän on siis koulutukseltaan kätilö, seksuaaliterapeutti, ja pian psykoterapeutti ja ollut lapsettomuuspolilla 20 vuotta) sanoi, että nyt tarvii hengäshdystauon. Mulla on tämä väsymys/masennustila nyt siinä vaiheessa, että vielä just ja just oon kasassa, mutta yhtään huonompaan suuntaan ei oo varaa mennä. Nyt pitää nipistää jostain pois ja töistä se käy helpoiten. Nuo opiskelut on pakko hoitaa. Onneksi esimies ymmärsi ja sanoi, että on ok, jos tulen vasta ensi viikon perjantaina töihin seuraavan kerran. Kamalan huono omatunto silti tuli, kun töissä on aika katastrofaalinen tilanne, paljon porukkaa pitkillä sairaslomilla ja tiiän, että ne voi olla ens viikola pulassa. Mutta toisaalta kun nyt töissä on aika stressitilanne, niin minulle tekee just hyvää muutaman päivän poissaolo siitä ympyrästä. Tänään en edes opiskelujuttuja tee, vaan vietetään miun kivapäivä! Lähdetään miehen kanssa shoppailemaan (joo, uhrautui ihan minun takia <3) ja käydään syömässä ja illalla saunotaan ja mies lupasi tehdä pizzaa.

Isosti nyt silti varjostaa se, kun eilisestä lähtien on ollut menkkaoireita. Jos ne jo nyt viikonloppuna alkaa, niin sitten kierto taas lyhenee. :( Mullahan on Luget, ja joillakin niillä saa kiertoa pidennettyä (menkat alkaa vasta kun lopettaa Luget), mutta sitä vaan mietin, että voiko Lugejen kanssa menkkaoireet tulla, vaikka ne ei sit alkaiskaan ennenkuin lopettaa ne? Onko kellään näistä kokemusta?

Mukavaa viikonloppua, ihanaiset!

Huomenia naiset.

Nymeria, mun mielestä on erittäin hienoa että sä tunnistat itsestäs uupumisen merkit ja osaat varautua sen mukaisesti. Toivottavasti teillä oli kiva Nymerian-kiva-päivä.
 emoticon Noista Lugeista, mullahan niitä oli käytössä molempien ICSIen jälkeen ja ekalla kerralla tuli menkat läpi 8 päivää siirrosta. Tokalla kerralla ei sit tullukkaan ja ne menkkafiilikset alko samana päivänä ku testasin, eli joku 10 päivää siirrosta.

Meillä ei nyt sit hyödynnetty O:ta, vaikka olis ollu tuhannen taalan paikka. Jotenkin otti päähän se et joutuu oikeen motivoimaan tota äijää sänkyyn, niin päätin että olkoon... ei aina jaksa. Johan tässä on kohta kaks vuotta ite ollu se alotteellinen aina O:n aikaan ja tuo äijä kun aloittaa sen "hard to get-leikin" niin siit on ilo kaukana.

Mukavaa alkavaa viikkoa!

Miikka, joo tuo kalenteriseksi on kyllä niiiin persiistä. Sekin on niin epäreilua, miten toiset tulee hups vaan raskaaksi mitään päiviä laskematta ja tiettyä ajankohtaa tiiraamatta. Voi huoh sentään... Tuosta uupumisesta, kun minä olen nuorena sairastanut vaikean masennuksen, niin siitä on nyt ollut se hyöty, että tunnistan alkavat masennuksen oireet. Siksi osasin ja halusin hakea apua ajoissa. En missään nimessä halua, että tämä tästä repsahtaa kunnolla masennuksen puolelle. Nyt taistellaan sitä vastaan!

Testasin sitten puhtaan negan tänä aamuna, nyt siis pp 14, kp 27. Mutta eipähän tuo ollut yllätys, kun tosiaan perjantaista asti ollu menkkaoireet päällä. Oon ihan varma, että ne ois alkanu jo viikonloppuna ilman Lugeja. Nyt siis pitäis vielä niitä kuitenkin jatkaa ja ylihuomenna testata uusiks (ellei vuoto ala), vaikka kyllä tiedän ettei se tulos siitä miksikään muutu. Ainoa positiivinen asia tässä nyt on, jos ne menkat alkais aikasintaan ke, niin sitten sais kiertoa pidennettyä varmaan niin, että inssi ois mahdollista seuraavaan kiertoon tehdä. Mies kun on ensi viikolla taas työreissulla, joten inssi ei silloin oikein onnistu.

Miikka: ei sen suurempia jatkosuunnitelmia ennen syksyä. Jos syksyyn mennessä ei plussaa ole näkyvissä mennään takasin klinikalle, mutta siihen asti mennään ihan vaan yrittämällä.

Tässä kierrossa jätin ovistestit ostamatta ja sen sijaan ositn LadyvitanMama-vitamiinit, aamuisin juon greippi-appelsiinimehun ja yritän syödä entistäkin terveellisemmin ja lisään liikuntaa. Ja lisäksi käyn ammentamassa viikon sisällä syntyvästä miehen siskon lapsokaisesta kaiken mahdollisen vauva-plussa-energiat itseeni :)

Eli kuten huomaatte hermot meni ja nyt ne on koottu tulevia koitoksia varten kasaan!

Lähipiirissä on luvassa kevään aikana useampikin vauva, mutta vain muutaman kanssa olen aktiivisesti tekemisissä. Ihmisillä kun on niin monenlaisia tapoja raskauden suhteen. Kuten esimerkiksi niin, että on jo raskaana, reilusti 30+ viikoilla, eikä siitä ole silti kerrottu minulle, en oleta että minunkaan silloin kuuluu kauheasti asiasta kysellä/olla tekemisissä. No jokainen tietysti tyylillään.

Nymeria: hieno juttu, että olet sinut asian kanssa sillä tavalla, että tunnistat itsestäsi jo noita piirteitä, jolloin tietysti on asian kanssa helpompi elää. Nyt vaan otat vähän aikaa lungimmin ja kyllä se siitä sitten taas helpottuu ajan kanssa.

PLUSSIA JA TARRASUKKIA emoticon

Heipsan kaikille taas pitkään aikaan. Oon ollut vähän taka-alalla, kun on itellä vähän ikään kuin telakalla hommat ja odotellaan sitä klinikalle pääsyä...

Nymerialle tsemppihalauksia täältä, hienoa kun hait apua ja sait sitä. Tuo on kyllä monesti melkoinen pelastava oljenkorsi kun pääsee asiantuntijan kanssa juttelemaan asioista - monella on vaan turhan korkea kynnys sitä lähteä tekemään. Voi olla että itselläkin olisi vaikka olisi tarvettakin... Hyvä että sait töistä hiukan lepotaukoa ja miehelle taputukset olkapäälle piristyspäivään osallistumisesta emoticon  Jospa pienen paussin jälkeen jaksaisi taas jatkaa kun huhtikuun loppuun ei niin pitkän aikaa kuitenkaan ole, ja sitten saat panostaa opintoihin pelkästään hetken.
Miikka, tuo kalenterin/testitikun mukaan aikataulutettava seksi osaa kyllä olla aika raskasta - varsinkin jos toiselle osapuolelle seksi kelpaa kyllä aina muulloin mutta juuri silloin muuttuu hankalaksi houkutella kun olisi tärppipäivät... Omakin mies joskus meinaa omata sellaisia piirteitä, ja tuntuu melkein väkisinmakuulta kun sen raahaa sänkyyn. Joskus kun jaksaa panostaa sitä vaan koittaa houkutella sen ajankohdista puhumatta pöydälle, matolle, sohvalle tai muualle, mutta tosi on että ei sitä kyllä aina jaksa panostaa...
Tikrulle tsemppiä ja pahoittelut tädistä. Hienosti oot kuiten kasannut ittesi ja suunnitelmat vaikuttaa selviltä :) Mitäpä sitä muiden odotukseen osallistumaan (tai itse en ainakaan viitsi) jos ei asioista toisen suunnalta minulle kerrota - itse oon sen luontoinen etten hirveästi viitsi alkaa utelemaan ja kaivelemaan jos ei toista kiinnosta asiasta puhua.
Mun hyvä ystävä kertoi viikonloppuna että ovat päättäneet alkaa yrittämään lasta miehensä kanssa - ja että on pelännyt kertoa siitä mulle ja varsinkin pelottaa et mitä jos heillä tärppääkin luvattoman nopeasti..? Sanoin että turha pelätä, käyttäytyy vaan normaalisti ja kertoo mitä haluaa kertoa ja puhuu mitä haluaa puhua. Et mulle on helpompi itellekin se asia käsitellä jos hän puhuu siitä sitten normaalisti jos/kun näin iloisesti käy ja saan sitten sen lopputuotoksenkin kanssa värkätä joskus :D Ei salailua tai välttelyä kiitos...
Itsellä ei iloisia perhetapahtumia edelleenkään odotella... Testien mukaan olisi varmaan isot O:t täälläkin pikkuhiljaa lähellä (varmaan tuossa kp 22->), tulossa sentään vaikka myöhään. Mut mies on kipeenä ja ärtyisä (tiijättehän te nämä miehet jotka on pikkulämmöissään kuoleman kielissä sohvalla ja kärtyävät joka asiasta mitä heiltä menee pyytämään ymmärtämättä että hän on nyt SAIRAS :D ), joten saattaa olla et jää tärppipäivät käyttämättä... Ei uutisia klinikalta/IVF-jonosta :(

Tikru, hienoa, siellä siis on asenne kohdallaan ja suunnitelmat valmiina! Samoilla linjoilla olen, että jos toinen ei raskaudestaan itse halua puhua, niin mitäpä siitä sitten kyselemään. Itsekin Bandidan tavoin haluan, että pysyn ajan tasalla mitä ihmisille kuuluu enkä halua, että vältellään tai salaillaan. Silti on nyt myönnettävä, että tällä hetkellä muiden raskaus- ja vauvauutiset ottavat tosi koville enkä niitä haluaisi kuitenkaan kuunnella. Ristiriitaista, eikö! Esim. miehen pikkusisko saa kesäkuussa toisen lapsensa (kahden vuoden sisään), se on mulle kova pala. Jo etukäteen murehdin, että miten mie jostain ristiäisistä selviän, jos oma tilanne silloin vielä tämä. Toisaalta taas hyvän ystäväni raskaudesta voin olla vilpittömästi onnellinen, koska heillä oli myös pitkä odotuksen odottaminen ja tutkimukset tehtiin. "Vika" vaan oli pienempi ja raskaus alkoikin sitten kun vähän autettiin. Toivottavasti en ajan myötä katkeroidu tähänkin, että miksi meillä sitten on tällainen suurempi ongelma ja raskautta ei kuulu.

Hei Bandida pitkästä aikaa! Njäh, toivottavasti mies tuosta toipuu ennen tärppipäiviä. Tunnistan kyllä hyvin tuon kuvailemasi tilanteen, kun mies on niin SAIRAS :D. No okei, eihän se kiva oo sairastaa pienestikään, mutta suhteellisuudentajuakin voisi olla. Mitenhän monesti oon miettinyt sitäkin, että miehet ei kyllä kestäisi menkkoja ja menkkakipuja! Miunkin mies inhoaa verta ja kaikkea sellaista, ja aika kipuherkkäkin se on. Toisaalta onkin ihan hyvä, että nämä lapsettomuushoidot kohdistuvat enempi meihin naisiin, meillä ehkä tätä kestävyyttä tällaisiin hommiin löytyy enempi kuin rakkailta uroksiltamme. Vaikka se epäreilulta välillä tuntuukin.

Mulla on nyt menkkatuntemukset taas, eilen ne loistivat poissaolollaan. Toivottavasti ne ei nyt kuitenkaan ala ennen huomista. Tosin jos tänäänkin alkaa, niin ehkäpä se inssi ois sit ensi viikon jälkeen vasta. Tiedättekö, voiko niillä lääkityksillä yrittää tuupata ovulaatioajankohtaa myöhemmäksi? Mietin, että huomenna soitan polille alkoi vuoto tai ei. Jos aloitetaan lääkkeellinen kierto, niin eihän mulla ole mitään piikkejä ja ruiskuja, reseptejä eikä ohjeita mihinkään. Ja kuitenkin ne piikitykset vissiin aloitetaan alkukierrosta(?) Että ehdinköhän minä edes mitään suunnitteluaikaa saamaan. Puuh, nyt pitäis keskittyä opiskeluhommiin.

Mitenkäs Nymeria, vieläkö täti piinailee - vai olisiko päättänyt olla kokonaan tulematta? ;)

Mä nyt tulin vaan raportoimaan et saatiin sit aika IVF:ään... Elokuulle. emoticon  Eipä hirveesti lämmitä just nyt. *huoh* Lisäksi vähän vaikeuttaa ajoitusta kun nuo mun kierrot seilaa miten sattuu, aika vaikea laskea monen kk päähän miten vois ajat passata, voi siis olla et tuotakin pitää vielä siirtää (tai sit kiskasen kysymättä pillerikuurin vielä kesällä, sen jälkeen ainakin tietää koska seuraava kierto alkaa ja voi oikeaan aikaan aloittaa ne nenäsumutteet). Kyllä meinaa masentaa, kohtahan tuo 2v rajapyykkikin kilisee... Sain mä miehen piristymään taudistaan huolimatta hyödyntämään tärppipäiviä, vaikka ei kyllä yhtään jaksa uskoa et siitä mitään hyötyä olis - mut pakko on jatkaa yrittämistä, ei osaa luovuttaakaan.

Mä tulin lukasemaan Bandidan kuulumisia, kun näin nimen forumin etusivulla.
Kurjuus, ettö meni noin pitkälle tuo IVF :-C

Tässä sinulle ja Nymerialle voimahalaus!Hali

Ja tietenkin kaikille muillekkin(- nämä nimet vaan muistan 1,5 vuoden takaa.)!!

Bandida, kyllähän tuossa vielä odottamista on, kun elokuulle saitte ajan. Mutta nyt sentään aika on tiedossa ja kesähän menee tunnetusti aina nopeesti! Jos sulla on siis IVF-aika tiedossa, niin eikös niitä lääkityksiä kuitenkin aloiteta jo hyvissä ajoin ennen sitä? Tehdäänkö teille pitkän vai lyhyen kaavan mukaan? Tarkoitan, että eikös sinun kiertoa siis yritetä kohdistaa just oikeaan ajankohtaan? Kiva kun saitte ison O:n ajankohdan kumminkin hyödynnettyä, ei ne petipuuhat koskaan pahaa tee! emoticon

Heippa Kaika pitkästä aikaa ja iso kiitos voimahalauksesta! :)

Mulla on fiilikset taas ihan pohjamudissa, ei onnistu oikein keskittyminen opiskeluunkaan. Menkat ei oo kunnolla alkaneet, ruskeeta tuhrua tulee. Testasin toisen negan aamulla. En tosin mitään muuta tulosta odottanutkaan. Soitin polille, pitää uudelleen soittaa kunhan vuoto alkaa kunnolla ja sit katsotaan mitä tehdään. Rehellisesti mulla on nyt vähän semmoinen fiilis, että vois vaikka huilikierron pitää hoidosta. Meillehän on suunnitelmissa ottaa lääkkeet avuksi seuraavaan inssiin. Mies on taas ensi viikon reissussa ja ei ois siis kuskailemassa minua polille seurantaultriin ja mullakin täysi työviikko, niin on vähän nihkeetä bussilla kulkea kun sitten tulee pidempiä aikoja pois töistä kesken päivän. Ja muutenkin kun on nyt aika alakuloinen olo, niin tähän vielä hormonipistokset päälle... Mutta ongelma on se, että sitä seuraava kierto mulla sit tod.näk. menee niin, että just kriittiset päivät osuu pääsiäisen aikoihin, jolloin poli on 4 pv kiinni. :( Joten pitää kysellä, että miten paljon sitä ovulaatiota sitten voi venkslata niillä lääkkeillä. En siis oo nyt yhtään varma, että jatkuuko hoidot nyt heti vai vasta kuukauden päästä.

Heippa vaan kaikille parin-kolmen viikon tauon jälkeen!Lukaisin pikaisesti viimeiset kuulumiset, erityistsempit Nymerialle ja Bandidalle, sekä Tikru82, hienoa, että asennetta löytyy, vaikka täti kävikin kylässä. Tsemppiä myös kaikille muille kuumeilijoille ja kevättä rintaan! emoticon

Itse olen ollut ulkomailla lomailemassa, teki niin hyvää päästä vaihtamaan maisemaa hetkeksi. Alkoi olla hermot niin kireällä niin duuniin kuin kaikkeen tähän arkielämään, joten pieni katkos teki tosi hyvää. Ja itse asiassa eka ovis tuli reissussa bongattua joulukuisen km:n jälkeen, joten ehkä tää tästä taas... Kalenteriseksistä puheenollen, niin sitähän se täälläkin on, varsinkin nyt, kun tuli toi ovis bongattua, niin hyödynnettiin päivät huolella. Tosin lomailla ollessa se oli pitkästä aikaa jopa hauskaa, kun ei ollut kiire mihinkään... emoticon Tunnelmaan tietty autto varmaan hyvä kynttiläillallinen ja pari lasia vii niä, jotka sallin itelleni. emoticon  Mikäs oliskaan sen ihanampaa, kuin pieni "lomatuliainen" 9 kk päästä emoticon . No toivossa on hyvä elää ja sehän selviää parin viikon sisään...

Kattelin tossa nopeasti jo lomakuvia, ja on kyllä aika täälläkin ottaa itseä niskasta kiinni ja panostaa omaan hyvinvointiin hieman... Meinaan näkyy jo naamataulusta, että ei oo hetkeen jaksanu oikein huolehtia itsestä ja kuntoilla riittävästi... emoticon  Se on niin helppoo masentuneensa käydä jääkaapilla ja hakea lohtua herkuista... Ärsyttää vaan, kun olin saanu itteni mielestäni ok kondikseen, että oli jopa joskus ilo katsoa omia kuvia, mut nyt kilot salakavalasti hiipineet takaisin. Mälsää!  

Mutta mua ainakin piristää kovasti kevään tulo ja aurinko! Saisi vain lumet ja jäät sulaa pois, niin pääsis paremmin lenkille. Vedin meinaan ennen matkaa semmoset lipat jäisellä kadulle, että oli onni, ettei mikään paikka hajonnu.
 Joten eiköhän aloteta nyt kevään korvalla kunnon plussa-aalto eli hormonit hyrräämään vaan, naiset, niin saadaan niitä hymynaamoja testereihin!  emoticon

Aurinkoista päivänjatkoa kaikille!!!

Ciao vaan kaikille taasen!

Täti teki siis temput ja tuli kylään oikein reippaalla otteella, mutta sitä kesti vain pari päivää. Yhteensä 5päivää. Testit siis jätin tässä kierrossa kokonaan pois ja otin vitamiinit ja greippi-appelsiinimehushotin tilalle. Peittojen heiluttelussa pyritään pientä taktikointia suorittamaan, mutta siitäkin huolimatta se on ollut ihan antoisaa eikä mitään "pakkopullaa". Katotaan sit mitä kierto tuo tullessaan.

Nymerialle ja muillekin tsemppiä nyt vaan kovasti tähän talven ja kevään taitteeseen! Tämä on monille, Kummelin Jackpot elokuvasta lainatakseni "se oli sitä sekvaa aikaa", koska hormonitasot vaihtelee kummasti pimeyden ja valon välillä. Minulle itselleni tämä aika vuodesta on ihanaa odotusta kevättä kohti, mutta samalla jostain syystä veto on pois. Ei vaan jaksa eikä kiinnosta oikein mikään. *Fenix*in tavoin olen päästänyt itseni rapakuntoon ja kotiin kun pääseen ei tahdo enää lähteä mihinkään. Jääkaappi on ystävä. Liha on siis heikkoa. Mutta tästäkin huolimatta eteenpäin on puserrettava ja niinpä lähdenkin huomenna sisustusshoppailemaan Ikeaan ja aion laittaa kaksi makuuhuonettamme vihdoinkin kuntoon. Ja vaikkei niitä lapsia meillä olekaan, toiseen huomeeseen tulee minun vanhoille satukirjoille ja pehmoleluille ihan oma paikka emoticon

TSEMPPIÄ JA JAKSAMISIA KAIKILLE!

Noniin terveisiä gyneltä ja hoidot päästään aloittamaan heti seuraavista menkoista, JEE JEE JEE! Pääsiäisenä voi siis olla jälleen kerran uusi elämänvaihe.

Kävikö se Minnuska tsekkauksessa vai onko vasta menossa?

Tällä kännyllä on inhottava kirjoitella, joten empä turise enempää, mutta luen kyllä sujuvasti kaikkien kuulumiset päivittäin.

Iltaa Naiset!

Pitkästä aikaa... emoticon

Lueskelin tuossa teidän kuulumisia, ja hirmuiset tsemppihalit ihan joka ikiselle leidille.

Bandida
lle ivf aika selvinnyt -- varmasti tuntuu, että elokuuhun on pieni ikuisuus,mutta ei kuitenkaan tarvi enää epätietoudessa elellä sen suhteen. Aiotteko miettiä inssiä tähän keväälle, vai odotteletteko elokuulle..?

Miika
lle hyviä uutisia gyneltä, mahtavaa.

Nymeria
lle erityisrutistus, jaksamista toivotan. Hyvä, että oot käynyt juttelemassa terapeutin luona, ja tunnistat/huomaat itse uupumisen -- toivottavasti elämä alkaa näyttämään valoisammalta hiljalleen.

Tikru
lle ja Fenixille myös keväistä mieltä ja tsemppiä toivottelen!

Mä oon täällä -- jälleen kerran -- miettinyt ja pähkäillyt kaikkea, ehkä vähän liikaakin. Meillä on ollut kaikenlaista surua ihan lähipiirissä; yhteen kuukauteen on mahtunut kolmet hautajaiset, töissä on ollut haastavat ajat ja viime viikko meni ihan kauhiassa taudissa, kuume huiteli neljässäkympissä. Voimat on olleet aika vähissä ja nyt ne mietteet siitä, että 'mitäs jos musta ei ikinä tulekaan kenenkään äitiä' ovat pyörineet päässä. Se on ihanaa, että tuo mun mies se vaan jaksaa uskoa meidän raskautumiseen ja jaksanut kompata, kun välillä on ollut tosi huonoja päiviä. Liekö ne luget tai tää mielentila (vai kummatkin), mutta mun kiertokin meni sekaisin; melkein kaksi viikkoa tuhruttelua ja sitten kierto jäi 24 päivään. Taidanpa tarvita tulevan kierronkin paussia hoidoista sun muista, jo pelkästään siksi, että saan toivottavasti kierron takaisin normiksi. Mies on edelleen kolmannen inssin kannalla, ja mä edelleen epäilevä-erkki. HUOKAUS. Sorry naiset tää mun synkistely -- eiköhän sitä tämänkin kuopan pohjalta taas ryömitä jossain vaiheessa ylös.

No, loppukevennys: muistatteko kun joskus naureskeltiin täällä noita jotain hymiöitä, että jotkut oli ehkä hieman pervoja..? Foorumi taitaa olla tosissaan uudistunut:  emoticon  ......!!!! 

emoticon Mukavaa viikonloppua, naiset.

Takaisin