Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nymeria, miehet on tosiaan vähän hitaampia puhumaan noista hoidoista ym. Meillä se olen lähinnä ollut minä joka on puhunut ja pohtinut ja tunteillut. Mies on lähinnä käytännön asioista kysellyt, jos on jotain sanonut.. Meillä vasta sen ekan lapsettomuusklinikan käynnin jälkeen mies alkoi enemmän pohtia asioita. Luulen, et se johtui suureks osaksi siitä, että se käynti oli eka jolla mies oli mukana, joten hän joutui siinä oikeastaan vasta julkisesti keskustelemaan asiasta ja se teki koko lapsettomuuden jotenkin todellisemmaksi. Mullehan se oli ollut todellista jo yli puoli vuotra, kun olin käynyt omalla gynellä puhumasta asiasta. 
Nymeria, milloin te saitte lähetteen? Ja saanko kysyä missä päin asutte, eli mihin sairaalaan odotatte kutsua? Odottavan aika on kyllä piiitkä!!

MK81, teillä kyllä todelliset piinaviikot menossa!! Varmaan ihan eri fiilis, kuin luomukierron lopussa, koska nyt siellä olis satavarmasti yksi alku tarjolla!:)

Minnuska 89, onpas jännää! Teitkö sen aamutestin jo?;)

Tiisa, tsemppiä hoitojen alkuun! Milloinkas teillä lähtee homma pyörimään? 

Omaa, täti sitten kuitenkin löysi paikalle,vaikka MK81, yrittikin estellä. Kiitos kuitenkin!;) mut tosiaan, tässä nyt alkoi yk1, koska endoleikkaus on tulossa kp12. Siinä on sit vielä aikaa yrittää käyttää ovis hyväksi.;) aion ostaa ovistestejäkin nyt jotta seuraavat kierrot tulis varmasti käytettyä hyväksi. En oo niitä nimittäin muuten käyttänyt, kun oon aika hyvin osannut tunnistaa oviksen. Mutta nyt ei jätetä mitään sattuman varaan!;)

Tänään kolahti postilaatikkoon kirje sieltä lapsettomuuspolilta. Eli hh83 ollaan menossa P-KKS:aan (Joensuussa siis ollaan). Lähete sinne oli lähteny noin 2 viikkoa sitten, kun kysyin siitä soittaessani nuo sukupuolitautitestien tulokset. Seuraavaksi pitää soittaa sinne ajanvaraukseen ja sopia aika siihen spermanäytteenvientiin ja ensimmäiseen pariskuntakäyntiin. En tiedä, miten pitkälle aika menee, toivon hartaasti, että tämän vuoden puolella päästään. Mutta miun pitää myös papaan varata aika, kun tuossa oli, että pitää viedä alle 1 v aikana otetun papa-kokeen tulokset ja mulla on viime papasta yli vuosi aikaa.

Vähän jännittää, että miten mies suhtautuu kun tulee töistä. Ovistikuttelut tänään taas aloitettu tältä kierrolta.

MK81 ihanaa ja nyt vaan peukut pystyyn, että kiinnittyy [:D] !!! Tsemppiä uudenlaiseen piinailuun ja tiedoks sä oot tällähetkellä raskaana [;)] <3

hh83 onnea yk1 [:D]

Nymerialle tsemppiä ja kiva kun asiat etenee [:D]

väsyttää.. koko päivän väsyttäny.. voisin nukkua vaikka koko ajan (jos vaan eräät antaisi sen tehdä).. ja palelee, villapaita päällä ja villasukat jalassa kahden peiton alla meni päikkärit tänään.. ja eilisilta kuulkaas.. ai stana ku otin tissiliivit pois, tuntu, että tissit lähtee irti tjkn ku kävi kipeesti [:D] ellei nämä ole jo jotaki oireita niin johan on kumma. voi tosin olla, että olis se täti tulossa.. tällasia oireita ollu ennenki ennen tätiä, mutta elättelen taas toiveita toiseen suuntaan.. KP 42/28 vissiin menossa.. hih, tämä taitaa lähteä hakemaan huomenna apteekista testin samalla kun tuolle pikkuiselle räkänokalle särkylääkettä.. aada päätti sitten tulla kipeäksi, kauhea räkätauti ja valittaa korvia ja silmiä, että on kipeänä..

MK81: onnea raskaudesta! [:)] (ja toivotaan, että se kestää seuraavat 9kk)

Oli pakko tulla kuokkimaan... [:D]

MK81

Paljon onnea sinne <3
Nyt kyllä pidän kaikki varpaat ja sormet pystyssä, että pikkuinen ottais kiinni ja tarrais sinne oikein kunnolla! [:)]
Ja nyt vältä stressiä, ettei vaan oo liikaa, syöt hyvin ja nautit elämästä! [:D] Se on varmaan parasta mitä voi tässä vaiheessa pikkuisen eteen tehdä, jos kiinnittyis lujemmin, kun äiti nauttii [;)] Heh.
Ihmisliimaa ja tarrapukuja triplakerros ja enkeleitä matkaan sinne [:)]
Kurkin kyllä testituloksetkin sitten [;)]
Ja kun plussan oot saanut, onko sitten milloinka ultran aika? Sen jälkeen kyllä häippäät odottajiin [;)] ONNEA! <3
PLUSSATUULIA [;)]

Muillekin kaikille plussapuhuri täältä päin lähti kiertämään! [:)]

Huomenia ja isot kiitokset kaikille supertuesta! Teillä taitaa paeta jo veri peukuista (ja hiuksista) kun niin pidätte niitä pystyssä! Tuki tuntuu tosi hyvältä ja toivotaan että nopsasti pääsen palauttamaan peukutukset teille kaikille.

Saana_85, hui uusintatestaukset edessä!! Mä oon niin tosissani siitä, että NYT se kaiffari siellä testissä jo näkyy... Edellinen oli liian aikaisin tehty, näin olkoon.

nymeria, mitä mieltä mies oli? Kai sitä luontaisesti tulee vähän vastustusta, mutta eiköhän se mene sitten sen yhteistapaamisen jälkeen ohi! Mies saa kysyä avoimesti häntä askarruttavia kysymylsiä.

Kukas on seuraavaksi hoito/testausvuorossa? Tiisa?

kuten Mimmu82 sen ihanasti totesikin, mähän oon raskaana kunnes toisin todistetaan :) Mies sen oli jo ilmeisesti sisäistänyt, kun kyselee ja soittelee koko ajan et mikä tunne... Toivottavasti ei pety jos toisin nyt sitten parin viikon sisään todistetaan.

MK81: kyllä teille jo on ansaittu tuo onni! ei todisteta toisin, sovitaan niin! [:)] luulis näkyvän testissä ku testissä kun jos nyt olen raskaana niin viikko 7 alkaa vissiin ihan kohta.. kesävauva saataisiin, kesäkuulle olis laskettuaika, en enää muista mille päivälle.. Ahdistaakin jossain määrin, en haluaisi tehdä sitä testiä, kun pelkään sitä negaa minkä olen aina tähänkin asti siitä saanut.. pakko se vissiin on kuitenkin.. viime yöstä tuli ihan aadan vauva-ajat mieleen kun tyttö heräili parin tunnin välein niistämään ja yskimään ja kitisemään.. Ihme, ettei tällä hetkellä väsytä enempää.

Tänne on yön aikana satanut LUNTA. ihanaa! hieman huolettaa miehen puolesta, kun ei olla vielä talvirenkaita vaihdettu.. Huoh. jästipää on jästipää. eilen vielä sanoi, ettei sitä lunta nyt vielä tule kun meri on vieressä ja lämmittää. jospa se tänään iltasella sais vaihdettua ne kun ensin luistelee tuolla tämän päivän autollansa.. Aamulla (oli vielä pimeää, tuumaili, että vettä siellä sataa, mie kiusasin, että kattoppa rakkaani vähän tarkemmin ku maa valkosena..) [:D]

MK81: Ihanaa, onnea! Sie tosiaan olet nyt raskaana! Ja niitä peukkuja pidetään, vaikka kuinka veri pakenisi [:D]! Nyt vaan kaikki mahdolliset liimat ja tarrat ja mitä niitä ikinä onkaan ja pikkuinen pysyköön kyydissä ensi kesään asti! [:)]

Joo, eihän se mies mitenkään ilahtunut ollut tuosta kirjeestä. Siis tiesihän toki, että se tulee, mutta sitä jotenkin ahdistaa koko homma. Sillä on nyt työstressiäkin aika lailla, niin luulen senkin vaikuttavan. Ja tiedän, että pettynyt on siihen, kun ei olla vauvaa saatu alulle "normaalilla tavalla", niinkuin itse asian ilmaisi. Olen miekin tosi pettynyt siihen, mutta toivoisin, että mies olisi pikkuisen positiivisempi. Mie en oikeesti nyt kaipaa pelkkiä negatiivisia kommentteja aiheesta kun muutenkin jännittää ja pelottaa. Haluaisin, että oltaisiin tässä hommassa yhdessä toistemme tukena eikä vähän niinkuin vastakkain. Toivon todella, että asenne muuttuu. Jos hoitoihin lähdetään, mie tarvitsen tukea ja tsempparia. No, ehkäpä se tästä.

saana: Nyt kyllä on jo lupaavia oireita. Toivottavasti testikin on samaa mieltä!!! Peukkuja huimasti! [:D]

Soitin muuten tänä aamuna terveyskeskukseen, kun piti varata aika papa-kokeeseen. Sain ajan 8.11. lääkärille, hyvä että kuitenkin jo tuohon. Tuskin sitä klinikka-aikaa ainakaan ennen tuota saadaan. Hauska oli se sairaanhoitaja puhelimessa: Minä: "Olemme menossa lapsettomuuspoliklinikalle tutkimuksiin, kun on vauvaa yritetty eikä ole tullut ja sen takia pitäisi nyt papa-koe ottaa", sairaanhoitaja: "Mikäs ehkäisymenetelmä teillä on käytössä?". Hah, selittelin sitten, että eihän meillä ole, kun sitä lasta yritetään. Hihhih, onkohan tuo niin rutiinikysymys papa-koetta kysyttäessä, että se tulee automaattisesti riippumatta siitä, millä asialla ollaan. No, aika kuitenkin siis saatiin. Huomenna ois kai tarkoitus soitella sitten sinne polille. Siellä on perjantaisin puhelinaika vain puoli tuntia 8.30 alkaen. Toivottavasti pääsee tuossa ajassa läpi. Mietin vaan, että kannattaa molempien olla siinä aikaa varaamassa, kun molempiahan se koskee ja varsinkin miestä, kun sille sperman viemisellekin pitää varata oma aikansa.

En tiiä kiinnostaako ketään, mutta mulla takana rakenneultra.
Kaikki oikein mallikkaasti niin kuin kuuluukin <3
Ja haaroista bongattiin palleroisia, eli mitä ilmeisemmin poika tulossa.

kaikille hirmusesti plussatuulia, ja onnea hoitoihin ja muihinkin.
Ikinä ei saa luovuttaa, joskus se vaan ottaa aikansa.
Meilläkin tuo pikkuinen on tosissaan se yk21 tuotos<3

hh83: kiitos tsempeistä. Meillä hoidot alkaa maanantaina (18.10) nenäsumutteella [;)]

MK81: Hismusesti tarrasukkia et pikkunen alkio kiinnittyisi tiukasti.[:)]

Nymeria: Onnea kirjeestä siitä se alkaa matka kohti raskauteen jako nopeesti tai sit pienen mutkan kautta.Ja kyllä se mieskin innostuu kun tulee tietoa asiaan enemmän.

W.astis: onnea hyvistä uutisista rakenne ultrasta ja tietenkin mahd. pojasta. [:D][:D][:D]

mk81 tossa kyseli kuka olisi seuraava testaaja? kyllä se on ensin mk81 tai saana_85.
 Mun testaamiset menee vasta marraskuun lopulle jos hoidot menee hyvin.Meillähän tosiaan vasta aloitelleen ensi viikolla hoidot ja pidemmän kaavan mukaan et ensin sumutellaan nenäsumutetta ja sit vasta pistellään ja tilannetta seuraillaan ultralla.
Nyt pitää lähteä töihin... moi kaikille[:)]

w.astis: onnea pienen pojan tulevalle äidille! [:)] kyllä se kiinnostaa näin hyviä uutisiakin aina lukea, ainakin minua, en muista mene sitten tietämään [:D]

omaa: apteekkiin siis illalla. oireet on ja pysyy, tämän päivän saldoa lisänä ihana päänsärky ja vatsan turvotus/nipistely välillä.. jos nämä nyt ei ole raskausoireita, niin kyllä on täti tuloillaan sitten kahden kerran edestä, kauhistuttaa vaan ajatuskin semmoisesta! minut saa kyllä varmaan viedä kipupiikille päivystykseen miljoona kertaa jos 2xkipeät on.. normaalistikin menee särkylääkkeitä aikas lailla lämpöpussien apuna, että liikkua pystyy.. noh, enpä stressaa tuosta vielä. katsoa ensin mitä se testi näyttää. ilmoittelen huomenna miten siinä kävi. ajattelin sen aamulla tehdä, niin ei ainakaan tule sitä ongelmaa, että ei olisi tarpeeksi hormooneja mukana..

w.astis: tottakai kiinnostaa! Superonnittelut pikkuisesta pojasta! Siellä se kasvaa ja kehittyy äidin turvallisessa huomassa. [:)]

Tiisa: Mitäs hoitoja nuo nenäsumutteet on? Jotain hormonijuttuja ilmeisesti? Aika jännää. Pitkää pinnaa syksyyn! [:)] Perässä vissiin tullaan...

Heippa!

Wastis; on ihanaa kuulla että sulla ja vauvalla on kaikki hyvin!!! Musta on kiva kun käyt kertomassa täällä kuulumisia - kun sentään olet täällä alusta asti ollut ja mekin kohtalotovereita ja näitä asioita pitkään vatvottu yhessä.

MK81; tsemppiä, tsemppiä, tsemppiä! Eipä oikein muuta voi sanoa. Peukutan oikein kovasti täällä teille että kiinnittyminen onnistuu!

Omaa; oon ollut pari päivää koulutuksessa enkä ole ehtinyt ajatella koko asiaa, mut mulla on huomenna se ultra..... En tiedä saanko nukuttuakaan, jänskään sitä asiaa niin. Onneksi on se jo aamulla, niin ei tarvitse elää koko päivää piinassa.... Tuun sitten viestittää tänne jossain vaiheessa - oli tilanne mikä tahansa. Valmistaudun pahimpaan....

wastis: onneee piekkusesta poitsusta....

Angervo: itekkin tässä jännäilen ku menin varaan toisesta paikasta ultran ku sain halvemmalla ja se on jo tiistaina ni et tuleeko hyviä vai TAAS huonoja uutisia.... mut on siula varmasti kaikki sielä hyvin.... peukut on pystys ja niiin hirveesti tarrasukkii ja pukuiki sinne lähetetään....

Tulin vaan omanapaisesti ilmoittamaan, että nyt ois klinikalle aika varattu. Jee! [:D] Tosin ikävää, että vasta 12.1. saatiin aika, on kuulemma pulaa gyneistä heillä. Kolme kuukautta siis pitää vielä odottaa... Spermatutkimuksen aika on kuitenkin jo 29.10. ja miekin voin käydä hormonikokeissa jo ensi kierron ekoilla päivillä. Pääasia, että varattu on.

Nyt pitäis miehen vaihtaa talvirenkaat autoon (tullut yöllä reippaasti lunta) ja sitten autonnokka kohti Etelä-Suomea, viikonloppu ystävien seurassa tiedossa. [:)]

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Nymeria kuulostaa ihan suunnitelmalta [:D][;)]. Ja kyllä se mieskin ehtii asiaan tottua! Meilläkin meni juuri niin, että ensin oli se kieltovaihe, sitten säälivaihe ja loppujen lopuksi ollaan tässä "onnellisia että voidaan auttaa asiassa"-vaiheessa.

MUTTA ENNENKAIKKEA, MIKÄ OLI SAANA_85:n TULOS?????? Haluaa tietää hän.

Se pikkuinen on elossa!!!!!!! Siellä pieni sydän monitorilla sykki, ääntä ei niillä laitteilla voitu kuunnella. Viikkoja oli vähemmän kuin itsekään kuvittelin, kuvittelin olevani viikolla 7+0, mutta mitat vastasivat viikkoja 6+2. Onnen itku pääasi, nyt toivotaan parasta myös jatkossa!!

Todellakin Angervolle ja mini-Angervolle toivotaan jatkossakin yhtä hyvää raskautta, kuin tähänkin asti!!! Eli LA siirtyi minne?

Muistuttaisin myös arvon naisia, että tänään on "pukeudu pinkkiin"-päivä, hyvän asian vuoksi!

MK81: Joo, nyt helpottaa, kun asiat todella etenevät. Ja mieskin ollut nyt ohan ok, vaikka kyllähän sitä hermostuttaa. Mutta se nyt on ihan luonnollista.

Suuret onnitteluhalaukset, Angervo!! Ihania uutisia!

ja saanan uutisia odotellaan! Voi olla, että en ehdi lukemaan niitä, puolen päivään mennessä yritetään lähteä.

Ja roosa nauha koristaa ainakin meikäläisen rintapieltä! [:)] Jos pukeutuisin oikeesti pinkkiin, veisivät miut varmaan jo hoitoon. Oon niin pinttynyt mustiinpukeutuja, jotta johan muut säikähtäis, jos pinkissä paidassa yhtäkkiä esiintyisin! [:D][:D]

Takaisin