Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
MK81 ihanaa kuulla, että sujui hyvin. Tuo punktio on aika epämiellyttävä toimenpide, mutta pientä sen rinnalla mitä siitä seuraa [:D]. Pidän täällä kovasti peukkuja teille, että kaikki menis niin kuin pitää [:)]!

hh83 tsemppiä sinne [:D]

Mun ei sitten tarttenu ees ruveta miettimään testailuja, kun tämä kierto oli tasan sen 31pv. Hyvä niin, sillä viime kuussahan kierto venyi 48pv. On paljon kivempi, että kierto on säännöllinen. Nyt vaan hieman mietityttää, että tuleekohan mulla sitä ovulaatiota ollenkaan, koska gyne sanoi sillon kun kävin, että saattaa olla tulossa vähän pidempi kierto, kun ei oviksesta näkynyt vielä merkkiäkään[>:]. No mutta sanoi kyllä, ettei siinä vaiheessa kiertoa vielä välttämättä näykkään mitään, vaikka olis normaalikin kierto. Tiedä sitten häntä.

Mutta kaikille tsemppejä, missä vaiheessa kiertoa olettekin [:D]

Onnittelut MK81 onnistuneesta "sadonkorjuusta", toivottavasti tulosta syntyy heti kerralla! [8D] Ihana mielikuva tuo jakkupukulady purjoamassa metroasemalla...

Tsemppiä hh83, toivottavasti täti eksyis nyt tällä kertaa - raskaus on mun gynen mukaan ainakin yks parhaista endonhoitokeinoista [;)] siitä huono hoitokeino vaan et endo taas on ihan kohtalainen ehkäisykeino...

Mulla alkaa täällä melkein jännittää, vaikka yritän olla toivomatta liikoja: oon melkein varma et meidän tärppipäivät meni vähän huti, mut varma en voi olla kun en testaillut ovista. Nyt on ollut lämpöä (hiukan yli 37) jo viidettä päivää, öisin on pitänyt herätä pissalle pariinkin kertaan/yö ja tänään (kp 24) yhtäkkiä pari kertaa vihlaisi kohdun tietämiltä. Hetihän sitä luuli että kiinnittymiskipujahan ne... [8D] Mitään tissioireita tms ei kyllä ole. Nyt kun malttais ootella tätiä ainakin sunnuntaihin, mieluummin maanantaihin, että on varmasti menkat myöhässä ennen kuin testit taas heiluu. Tai sitten se täti kaikesta huolimatta tulee kylään. Se on kumma miten sitä aina vaan jaksaa kuvitella et nyt nyt nyt se on SE kierto, kuudentoista pettymyksen jälkeen...

MK81: Onnittelut täältäkin keräyksen hienosta tuloksesta [:)]! Voi että, toivon niin, että nyt onnistaisi teitä ja saisitte pikkuisen alkuun (ja siis ihan pysyväisestikin sinne kohtuun kasvamaan 9 kuukaudeksi). Jänniä aikoja! [:D]

hh83
: Kun endoa on vähennetty, niin varmasti raskautumismahiksetkin paranevat huomattavasti! Hienoa, että hoidetaan. Minäkin olen kuullut (kuten Bandidakin mainitsi), että raskaus on oiva keino endometrioosin hoitoon. Toivottavasti nyt sitten raskautuisit leikkauksen jälkeen ja mahdolliset jäljellejäävä endokin hoituisi sen mukana pois [:)].

Mimmu: No pääasia, että kiertosi on nyt lyhentynyt noista jumbopäivistä. Ja onhan se oviskin voinut tapahtuakin [:)].

Bandida: NIIN tuttua tuo, että kaikesta huolimatta sitä joka kierto kuitenkin hiipii mieleen ajatus, että jospa tämä nyt olisikin SE kierto. Mullakin edellisessä kierrossa ei mitään raskauteen viittaavia oireitakaan (ja niitäkin on pari ollut, että on jo ollut lähes varma, että nyt on tainnut tärpätä) ja silti taas elättelin toivoa, kunnes se täti tuli ja vieläpä vähän etuajassa. Mutta nyt peukut pystyyn, että tämä kuitenkin tällä kertaa olisikin sinun kohdallasi SE kierto. Pakkohan SE kierto on kuitenkin jossain vaiheessa tulla, eiks niin? Joten se voisi olla vaikkapa NYT! [:D]

ON: Mulla on nyt vähän epäselvyyttä tosiaan siitä oviksen ajankohdasta, kun vähän etuajassa tätskä tuli. Testailen tikuilla varmaan keskiviikosta lähtien. En tosin tiedä, että testaanko edes viikonloppuna kun ollaan siell kyläilemässä. Mies sanoi tänä aamuna ihanasti kun mainitsin, että saattaapi ovis osua just viikonlopulle kun ollaan kyläreissulla. Hän siihen, että "sitten pitää toimia perjantaiaamuna ennen lähtöä ja sunnuntaina heti kun ollaan tultu kotiin". Ihana <3 ! Huojensi mieltä, kun viime aikoina mies on ollut vähän torjuvampi näissä vauva-asioissa. Siis sessyilyyn on ollut "suostuvainen" aina oikealla hetkellä, mutta häntä selvästi ahdistaa tulevat tutkimukset ja mahdolliset hoidot. Eikä halua oikein puhua edes niistä. Siinä me ollaan niin erilaisia. Ahdistaa minuakin, mutta minä haluaisin purkaa sitä puhumalla, ja mies taas ei niinkään haluaisi noita ruotia. Ehkäpä sitten, kun ne asiat tulevat ajankohtaisiksi, asenne muuttuu. Toivottavasti ainakin. Onneksi voin puhua näistä muutaman ystäväni ja äitini kanssa. Sekä tietysti täällä [:)].

Puuh, milloinhan muuten meille tulee se kirje sieltä polilta. Siis se tieto siitä, että ovat vastaanottaneet lähetteen.

Bandida: jaksaa sitä toivoa/ajatella vielä yk 40 jälkeenkin [:D]

MK: onnea onnistuneesta keräyksestä!

omaa: oireita ei ole, siispä en ole testaillut vieläkään.. päiviä en ole enää jaksanut laskea,mutta tosiaan silloin syyskuun 2. päivä edellisen kerran alkanu tädin vierailut.. tosin tänään nyt iltasella vatsa on hieman arkana ja tuntuu että se on turvoksissa.. ketutus on polven osalta suuren suuri tällä erää. sain tänään viimein postissa sen b-todistuksen sieltä sairaalasta ja siitäpä sitten selvisi, että tuolla polven nivelraossa on rustonpehmentymä ja googlelta kun kyselin siitä, ei tullut kovin mieltä ylentäviä vastauksia.. jospa vielä varmentais asiaa soittamalla sille kirurgille.. tällä kertaa ehkä tajuaakin jotakin kun ei ole lääkepökkyrässä..

Ajattelin vain tulla pikaisesti kertomaan että tein huvikseni nytten illalla yhden testin ja siihen tuli testiajan sisällä silmällä erottuva viiva mikä oli hieman vaaleanpunainen, mutta ajattelin huomenna aamulla testata uudelleen ja sitten keskiviikoksi jää vielä testi  eli huomista aamua jännäillessä onko viiva vahvempi kun on aamu virtsasta tehty, oikeelta puolelta alavatsan ja kyljen seudulta on tänään nipistellyt aika lailla ihan kuin olisi ovulaatio tjn ja tänään oli lämpö 37, normaali mulla on 36,6. Mutta saa nähdä mitä aamuinen testi sitten näyttääkään. 

YK9

KP 21/23-27

Huomenta,

Minnuska89, oho!!! Toivotaan ja pidetään nyt peukkuja, että pysyy kyydissä b[:D]d (<- tuo on olevinaan peukkuhymiö) ja vahvistuu vahvistumistaan tämä onnenviiva!

Tatjuskalla on jo 8 viikko menossa [:)]. Näin se aika menee! Juttelin sen mun lääkärin kanssa [:)] ja se sanoi, että jos alkuraskauden ultrassa on kaikki hyvin, niin keskenmenon riski laskee 5%:n, eli 95%:n todennäköisyydellä kaikki menee hienosti. Tämä viikon 12 pelko kuulemma juontaa juurensa niistä ajoista, kun kunnollisia ultrakoneita ei vielä ollut ja viikkoon 12 mennessä tuulimunat poistuvat.

hh83, totta! YK1 alkaa teillä, eli ihan uusi aikakausi! Ja tuon putsauksen jälkeen tosiaan tsänssit on ihan erilaiset [:D][:D]. Ja tämän aikakauden viimeinen kierto ei ole vielä luovutettu, ennen kuin tädin ferrari kaahaa paikalle... mä yritän laittaa sille esteitä tielle, jotta ei tarttis sun edes mennä endoleikkaukseen vaan saat sellasen luonnollisen 9kk:n endonpoistajakuurin pikku palkinnolla [;)].

Mimmu82, tosiaan epämiellyttävähän se oli, mutta pientä verrattuna tähän jännittämiseen... en ole yhtään jännitäjätyyppiä, mutta jotenkin kutkuttaa tuo kello 9:n puhelinsoitto! Voi kun siellä olisi pienet minimeitsit hienosti aluillaan ja päästään siirtoon. Sitten saakin jännätä sitä onnistumista. Ei näitä yhtään turhaan kutsuta piinaviikoiksi [8|]. Sun kiertohan on tasoittumaan päin! Ehkäpä teillä tämä stressin poisto kuumeilusta toimiikin positiivisesti ja saa sun kropan relaamaan [:)]. Sehän kuulemma toimii positiivisin tuloksin [;)][;)].

Bandida, UUUH! Nuohon on niitä OIREITA! Kiinnittymiskipuja selkeesti!!!! Tai niin toivon ja luotan sun puolestasi [:)]. Olkoon 16:sta tai ensimmäinen kierto, sehän aina alkaa alusta, joten peukut on niiiiiiiiiiin pystyssä teidän perheelle!!! Niistä tissioireista en osaa sanoa (aika ihme, vai mitä [8|]) mutta kun tuikkasin sen Pregnylin niin seuraavana päivänä nännit oli silleen hellänä. Eli 5000 yksikköä teki mulle pelkästään herkät nännit.... joten eiköhän tuo tissioireilu ole yksilöllistä ja ihan daisareiden koosta riippuvaa!

Nymeria, kanstii testailla ajoissa tai sitten vaan toimia [;)]. Ihanaa että mieskin osoittaa tukensa kuitenkin parhaalla mahdollisella tavalla ja oikealla hetkellä. Ei sitä turhaan sanota, että miehet kasaa nuo hommat sisällensä ja eivät osaa tunteitaan ihan sanoiksi pukea. Hyvä mies sulla jokatapauksessa <3. Kiva että sulla on noin läheiset välit äitiisi, että voitte yhdessä purkaa tätä asiaa!

Saana_85, siis mitä! Sähän olisit normikierrolla viikolla 6! Testasitsä viikonloppuna? Mitäs tämä tällainen nyt on [>:]. Toivottavasti nuo polvilääkkeet ei sekoittaneet sun kiertoa [8|]. Mä pidän kyllä peukkuja sulle sen tuplaviivan puolesta mielummin [:D]. Kandee kyllä varmaan soitella sinne kirurgille siitä polvesta, mä en ainakaan ymmärtänyt mun epikriisistä mitään muuta kuin nuo dramaattisimmat kohdat ja missasin ymmärryksessä ihan kokonaan sen osan, missä puhuttiin sen vaikutuksista, joten voihan olla ettei sun tilanne ole oikeasti niin kamala, kuin luulit!

OMAA: puolisen tuntia puhelinsoittoon! Tulen sitten päivittämään mitä kuului ja oonko kuinka murtunut/iloissani.

Minnuska: Huhhuh, tuloksia kehiin! [:D] Ainakin hyvin lupaavalta kuulostaa. Nyt peukut pystyssä, että viiva vahvistusi!

Mites pitkään meinasit saana odotella tätiä? Siis meinaan, että ennenku testaat? Äh, polvet on kyllä tosi riesana, kun niistä jotain menee rikki. Ei mullakaan tämä polvi ole palautunut ennalleen sen jälkeen, kun siitä se kierukanpala poistettiin. Eikä tulekaan. Jotain puoli vuotta meni, että edes kunnolla pääsi taas salille ja jumppaan uskaltauduin vasta keväällä (leikkaus oli viime vuoden heinäkuussa). Toivottavasti sulla nyt paranee eikä ainakaan tulis mitään uusia toimenpiteitä vaativia juttuja...

MK81 oli ehtinyt myös väliin, ja voi vitsit, puoli tuntia tosiaan! Nyt jännittää. Sitten olen ysin jälkeen täällä kurkkimassa, että jokojokojoko! [:D] 

testaan perjantaina mikäli ei ole täti tullut kylään. näin just päätin [:D] jos mulla on nyt se rustopehmentymäsairaus niin se ei parane eikä siihen ole hoitoa.. helpottaa sitä voi tähystyksillä tapahtuvilla puhdistuksilla... tiedä häntä sitten. aion tämän viikon nauttia olostani enkä ajattele mitään ikävää enempää [:)] yritän opetella tässä olemaan stressaamatta. . . ja tosiaan jos olisi oireita, epäilisin vahvasti olevani raskaana, mutta kun ei mitään.. enää ei edes väsymystä, olo on periaatteessa parempi ku aikoihin, lukuunottamatta n. 2 tunnin välein tapahtuvia heräilyjä öisin kun on pakko käydä mutka käveleksimässä tuolla kintulla, tai se on niin juntturassa aamulla kun herää, ettei sillä kävele vasta ku iltapäivästä sitten..

2 kypsää joista molemmat hedelmöittyivät ja toinen niistä jopa priima-luokkaa. Luultavasti päästään siis huomenna tositoimiin.

ONNEKSI OLKOON, MK81!!

Ihan parhaita uutisia [:)][:)][:)]! Mahtavatko ne laittaa molemmat vai vaan toisen..? Teillä on kyllä nyt niin hyvät mahikset, että onnistuu. Jännä syksy edessä. Kohta siun sisällä kasvaa pikkuinen! Ihanaa!

Kiitos Nymeria, fiilikset on huikeet ja vaihe 3/4 selvitetty! Tuo neljäs vaihehan on tuo jännittävin [;)]. Oon siis itselleni jakanut tämän onnistumisen mukaan vaiheisiin
1) Munasolujen kehittäminen lääkkeillä *check* 4+1
2) Punktio, eli löytyy munasoluja rakkuloista *check* 4 kpl
3) Hedelmöittäminen *check* ICSI, 2 kypsää, 2 hedelmöittynyttä
4) Raskauden jatkuminen

Lääkäri puhui aikaisemmin kovasti vain yhden alkion siirron puolesta ja sanoi että vain tapauksissa, joissa on hyvin huonoja alkioita tarjolla, voidaan siirtää 2 kappaletta. En nyt tiedä, että jos toinen alkioista on huono ja ei todennäköisesti selviä sulatuksesta, että mitä järkeä sitä olisi laittaa pakkaseen? Ja taas siihen en suostu, että pois hedelmöittyneen munasolun heittäisivät. Jää huomiselle nähtäväksi!

Mahtavaa MK81!! Onnea jo nyt tuosta ja onnea matkaan myös huomiselle! (eipä vähän pitäny kyttäillä et koska päivität tilanteen... hih) Ja eihän sitä toista hukkaan saa heittää, jos ei tod näk selviä pakastuksesta niin miksi ei sitten kokeilla silläkin... [;)]

Saana_85, mulla on kans rustonpehmentymä polvissa, tosin suht lievä tapaus. Oon syönyt kaiken maailman nivelille tarkoitettuja lääkkeitä/luontaistuotteita (löytyy apteekeista, voin muistella niiden nimiäkin jos haluat) ja fysioterapeutin ohje oli pitää reiden lihakset huippukunnossa: Ne tukee polveakin ja auttaa kipuihin vaikkei ehkä niiden syyhyn. Mulla on ainakin toiminut, kun aloin tarkoituksella varsinkin etureittä tekemään punttisalilla urakalla niin nykyään pystyy useimmiten juoksemaan ilman kipuja. Ennen sitä se oli max 1-2km hölkkää ja tuntui et polvet pettää alta... Mut jos sulla kovin paha on tuo pehmentymä niin puhdistaahan sitä pitää. [&:]

Nymeria, ihana et mies kuitenkin ilmaisee olevansa täysillä mukana juonessa, vaikka ei asioista oikein osaa puhuakaan. Meilläkin mies menee aina aika hiljaiseksi kun alan jutella hoidoista. Siis on se mukana asiassa ja kyseleekin, mut kun muuten se on niin kova puhumaan ja pohtimaan et eron kyllä huomaa kun aihe vaihtuu - et se ei vaan vissiin "osaa" puhua noista vaikka kiinnostunut onkin...

ON: Täällä oon järkeillyt ja tullut siihen tulokseen et pissalla juokseminen alkoi niin aikaisin ettei se voi olla mikään oire [8D] Mut tämä lämpöily kyllä on ja pysyy, joko se on sitä itteään tai sit mulla on joku sitkas tauti ilman muita oireita...

Sovitaan Bandida, että se on sitä itteään eikä mitään muuta [:D]!

Meneekös se MK81 sitten niin, että kun huomenna siirto tapahtuu, niin siitä 2 viikon päästä voi tehdä raskaustestin?

HH83:Onnea tulevaan endoleikkaukseen.Toivottavasti sen jälkeen tulis toivottu tulos raskauden suhteen ko ei "endo mörköä" ole siellä kummittelemassa.[;)]

Mk81: Hieno homma et muniksien keruu onnistui ja se hedelmöitys myös.Ja yks priima sehän riittää raskauden aikaan saamiseksi.[:D] Nyt vain peukut ja varpaat pystyyn et loppukin menee yhtä hyvin kuin tähänkin asti on hoidot menny. Kiva kuulla ettei se punktio ollut niin kivulias homma. Mihin voisit verrata?

Minnuska89: Teitkö testin aamulla? Kerro kerro jo miten kävi...[;)]

Nymeria:Meillä vähän sama tilanne kuin teillä. Itse haluaisin puhua tulevasta hoidosta,mut mies ei halua puhua. Meillä auttoi ko en hössöttänyt koko asiasta vaan annoin mennä vain omalla painollaan niin mies oli sit miettinyt itsekseen asioita koko viikon ja loppu viikosta pienen rohkaisu ryypyn otettuaan purkasi pään mietteeet.Et kyllä niitä miehiäkin ahdistaa mut jotenkin ne käsittellevät eritavalla mitä me naiset.

tsempit myös muille kuumeilijoille [:)]

Omaa: Mä olen ollut vähän taka alalla ko oottelen vain hoitojen alkua.Kyllä osaa mennä aika hitaasti ko odottaa jotakin tiettyä päivää.
Eniten mua mietityttää ne mahd. oireet miten pystyn oleen asiakaspalvelu tehtävissä töissä jos on oikein huono-olo päällä niin hymyile siinä sitten ko mietit vain minne kehtaa juosta oksentamaan. [&:]

Nymeria, joo menee silleen et siirron jälkeen 2 viikkoa ja saa testata... laitoin tuon oman tickerini sen perusteella millon menkkoja voi ootella. Eli "Oviksesta" 14pv (siirrosta 12pv siis, jolloin solurykelmärakas on sen 14 pv ikänen).

Tiisa punktio ei mun mielestä tuntunu niin pahalta kun sen kämmenselkään laitettavan kanyylin laitto. Tosin päinvastaisiakin kokemuksia oon kuullut. Mulla on korkea kipukynnys, mutta kyllä siellä hyvät lääkkeet annetaan, joten ei mitään huolta. Toivottavasti saatte piakkoin alkuun ne hoidot!

NYT ON pienoinen kyydissä! Toinen soluista oli ilmeisesti kromosomipoikkeavainen (epäilivät näin), joten se yksi täydellinen 5-soluvaiheinen siirrettiin. Kysyin vielä tuosta testaamisesta ja kuulemma pp14 pitää testata ja sen pitää jo siinä näkyä! Eli saa testata pp8 alkaen, koska silloin ei ole enää Pregnyliä elimistössä, mutta pp14 pitää viimeistään testata ja soittaa tulos.

Takaisin