Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tatjuska, uuh!!!! Toivotaan ja täällä on peukut pystyssä! [:D] Sulla tulee jännä viikko [;)].

Mimmu82, onko sulla ennen kierto venähtänyt tollee ilman syitä? JOS se nyt sittenkin olis sitä itteensä... koskas aattelit sitten testata? Mulla ei valitettavasti ole kokemusta venähtäneistä kierroista, joten en yhtään osaa sanoa mistä syystä johtuu tai mitä muuta se vois olla kuin sitä itteensä [:@][>:][8|][;)]. Toivottavasti teidän koiruli siitä paranee, eikä pane pahasti pahakseen sitä kauluria. Siitä miehen siittiöntuotannosta sen verran, että lääkäri meinasi että voi tosiaan hieman parantua, mutta ei ilmeisesti ole oletettavissa mitään suurempaa parantumista... niitä siittiöitä oli tässä näytteessä 1milj./ml ja liikkuvissa ei yhtään nopsaa, mutta hitaita sentäs 30%. Eli mahdollisuus on elintavoilla lisätä noita nopeita, mutta tuohon määrään ei ole kaiketi mitään keinoja.

Nymeria, saa kysellä meidän hoidoista, jos se helpottaa! Itse otin ainakin paaaaaljon asioita selville esim. just tuolta lapsettomuus-sivuilta ja graviditaksen sivuilta, ettei tule sellasta tunnetta että olis asian kanssa yksin tai ettei olis valmis siihen, mitä lapsen saamiseen nyt tarvitaan. Eniten mua kyllä otti päähän tässä hommassa se, ettei tuota miehen näytettä otettu jo vuosi sitten, kun ensimmäisen kerran menin gynelle kysymään näistä lapsenteko-hommeleista... tai sitten puoli vuotta sitten, kun käväsin uudestaan keskustelemassa et mikä voi mahdollisesti kestää ja mitä asian eteen voi tehdä. En tiennyt sillon, että miehen näytteen voi oikeasti käydä vaan viemässä yksityiselle, ettei siihen tarvita mitään lähetteitä. Ja siis mun mielestä (myös ennen tätä meidän diagnoosia) lapsettomuudesta voidaan oikeasti puhua vasta sitten, kun todetaan ettei lapsia voida syystä tai toisesta perheeseen saada. Mutta siis tällanen väliaikainen lapsettomuushan on aikas yleistä (kun pystytään paremmin tutkimaan) ja sitä ei pitäisi pelätä [:)].

saana_85, hyvää vapaapäivää [:D]. Toivotaan että tyttösi voi paremmin, lasten sairastelua on kamala katsoa, kun tuntuu ettei yhtään voi auttaa [&o].

MK81 en tiiä koska testaan, mutta aattelin tosiaan ootella ja testaan vasta sitten, jos jotain oireita ilmenee. Puolivuotta sitten en olis vielä tämmösestä heitosta ollut niin ihmeissäni, mutta nyt tosiaan on puoli vuotta kierto ollut säännöllinen, max heitto ollut pari pv. Joten tuntuu vähän ihmeelliseltä, että mikä taas on mennyt pieleen.
Siis ennen tätä esikoistamme, mulla oli kierto ihan hukassa saattoi olla joku 3kk tai pidempikin alkaen siitä kun jätin pillerit pois. Ja silloinhan selvisi, että mulla oli iso kysta halkaisija 7cm joka haittasi kuukautisten tuloa. Mutta synnytyksen jälkeen kesti joku reilu puoli vuotta, että alkoi kuukautiset ja sen jälkeen on tullut kuukautiset välillä säännöllisemmin ja välillä vähän pidemmällä kierrolla max 7vko. Mutta tosiaan nyt on puolisen vuotta ollut ihan säännöllinen kierto. Mutta elämä on [:(].

En oo varmaan teille kertonut mun synnytyksestä, enkä ole ihan varma haluatteko kuullakkaan. Mutta oon nyt tässä viime aikoina miettiny, että ehkä mun ei kuulukkaan saada enempää lapsia. Tää on nyt vähän ankeeta tekstiä ja älkää lukeko jos tuntuu, että on liikaa infoa [;)]. Eli meillä meni kaikki vaikeemman kautta tässä ensimmäisessä raskautumisessa ja myöskin synnytyksessä. Mulla ei lähteny synnytys käynnistymään ja se käynnistettiin kun oli 41+6 vkot. No aluks menin perjantaina synnärille, kun oli tarkoitus käynnistää sillon, mutta sitten päätettiinkin odottaa lauantaihin. No lauantaina menin uudelleen ja sitten päätettiinkin että ootetaan maanantaihin, että jos tulee komplikaatioita, niin on sitten henkilökuntaa paikalla. No maanantaina menin sitten taas ja sillon sitten synnytys käynnistettiin tipalla. No kaikki alkoi siinä puolen päivän aikaan ja lapsi oli maailmassa seitsemän aikaan illalla yli tunnin ponnistusvaiheen päätteksi [:)]. No siinä sitten mun supistukset laantui ja istukka ei irronnu ja mua lähettiin kiireesti viemään leikkaussaliin istukan irrotukseen. Sen piti olla nopee 15 minuutin juttu, mutta siellä tuli komplikaatioita ja mulla ei veren vuoto lakannu. Vuosin verta yli 7 litraa ja ihmisessähän on verta normaalisti n5 litraa ja raskauden lopussa n. 6litraa, eli sitä tuli enemmän ulos mitä kerettiin syöttää sisään. Siinä oli lääkärit jo päättänyt että aloitetaan kohdun poisto, mutta sitten viime hetkellä veren tulo saatiin lakkaamaan. No jouduin sitten teholle ja mut pidettiin nukutettuna seuraavaan aamupäivään asti, kunnes oli tila saatu vakaaksi. No miehellehän tää oli aika kova paikka, kun hänelle lykättiin vaan vauva ja ei kerrottu oikein mitään, kun lääkärit pelkäs pahinta. Mä olin onnellisen tietämättömässä tilassa. Mutta jälkeen päin tää iski sitten oikein urakalla ja siinä menikin vuosi, että ajateltiin, ettei meille enää koskaa tule lisää lapsia. Mutta aika kuultaa muistot ja n. vuoden päästähän sitä jo ajateltiin, että ehkä se toinenkin olisi kiva saada ja nyt seuraavassa synnytyksessä osattais varautua tilanteeseen. Päätettiin kuitenkin, että lapsi on tervetullut, mutta hoitoihin ei enää mennä, vaikka pakkasessa olisi vielä ollut 4 alkiota, mutta luovutimme ne kantasolu tutkimuksiin. No nyt oon sitten viime päivät miettyny, että jos tää ensimmäinen synnytys oli merkki siitä, että meijän ei kuulu saada lapsia enempää. En nyt haluu sotkee tätä mihinkään uskonto asiaan, vaan ihan vaan muuten merkkinä ajattelin. En mä tiedä, musta tuntuu että ehkä olis parempi antaa ajattelun olla ennen ku kuuppa sekoo[:D].
Sori tätä sepustusta ja toivottavasti kukaan ei saa mitään traumoja tästä[:)]. Ehkä tää ei oo ihan oikee paikka vuodattaa tälläsia, mutta tuntu että pitää saada ulos päästä ajatukset.

Kiitos että olette olemassa [:)]!

tatjuskalle tulin sitä sanomaan, että mullehan iski ihan kauhee flunssa ja keuhkoputkentulehdukset ja kaikki kiinnittymisen aikoihin[;)][;)]

Mimmu82, hienoa että jaksoit ja uskalsit jakaa tarinasi meidän kanssa! En minäkään ole uskonnollinen mihinkään suuntaan, mutta ajattelen, että luonto hoitaa kaikki asiat omalla tavallaan (siis samalla tavalla kuin eläimilläkin) ja oon monesti aatellut, että luonto tässä nyt tappelee meidän perhettä vastaan ja yrittää sanoa, että ei teille voi jälkikasvua antaa... siis ei nyt niin, että olisi mitään suurempaa "johdatusta" takana, vaan ettei esim. meidän geenit leiki nätisti keskenään. Teillä kuitenkin on jo yksi rakkauden hedelmä siellä sanomassa, että kyllä teistä vanhemmiksi on [;)][;)][;)]. Miksei siis myös useammalle muksulle!! Hienoa, ettei synnytyksestä ole jäänyt mitään niin hirveitä traumoja, ettetkö pystyisi henkisesti uutta raskautta handlaamaan.

Hyvää työviikkoa meille kaikille kuumeilijoille!

edit. siis sitähän mä alunperin tulin sanomaan että nää mun menkat oli taas tässä [:-].

Wastis: Kiitos kannustuksesta, toivotaan että on niin. Mun on melkein pakko mennä huomenna lääkäriin sillä mä pelkään jo keuhkokuumetta, sattuu niin kylkiin ja keuhkoihin tää yskiminen.

Mimmu: Luoja mitä oot joutunu kokemaan. Mutta ihan varmasti teille on suotu toinenkin pienokainen ja synnytykset on onneksi erilaisia. Oon mäkin joutunu kamppaileen asian kanssa että uskallanko enää kun ensin keskenmeno ja sit kohdunulkoinen jossa verenvuoto vatsaonteloon ja oisin voinu kuolla siihen. Että uskaltaako vielä ja sopiiko geenit miehen kanssa ollenkaan kun raskaaksi tulen mutta muuten ei onnistu. Mullahan siis kaksi ensimmäistä lasta eri miehen kanssa. Eli tän uuden miehen ja mun yhteensopivuudesta ei tietoa.

huomenta!

mimmu: sullahan on ollut yhtä "hauska" synnytys kun mullakin, tosin minulla ei ollut hengenhätää.. ylimääräistä kärsimystä kuitenkin, se minun tarina on tuolla synnytystarinoissa, jos joku haluaa sitä käydä kattomassa.. täti tosiaan tuli ja tulvimalla, jäi ikean reissut väliin kun piti päivystyksessä istua kolmatta tuntia, tytöllä molemmat korvat täynnä märkää ja minulla toinen.. pari lääkekuuria apteekista ja kasa särkylääkkeitä. huoh. no jospa tästä parantuis nyt ennen polvileikkausta kun sai lääkkeet? sekin alkaa pikkuhiljaa jännittämään, stressiä tuntuu olevan taas ainakin kahden ihmisen edestä, mutta jospa tuo sitten helpottaa kun saa koipiloisen kuntoon ja tytön terveeksi?

tatjuska: mene ihmeessä sinne lääkäriin ajoissa! ei oo kiva olla kohta jossakin osastolla saamassa antibiootteja suoneen.. mukavampi ne on kotona syödä? [:)]

nyt keittämään aamupuuroa.. sitten pitäis alkaa leipomaan aadan synttäreille kaikkea hyvää!

Mimmu: Huh, aikamoisen koettelemuksen kävit läpi! Ja minua ainakin kiinnostaa lukea toisten synnytyskertomuksia. Kun itseltä kokemus vielä puuttuu, on ihan mukava (riippuu tietysti kertomuksesta) kuulla erilaisista synnytyksistä. On kyllä ymmärrettävää, että mietityttää, mitä seuraava synnytys tuo mukanaan, mutta kuten Tatjuskakin tuossa totesi, synnytykset ovat erilaisia. Oma syntymäni aikanaan oli myös traaginen tilanne, synnyin etuajassa, kun äiti sai pahan raskausmyrkytyksen. Siinä meinasi molemmilta lähteä henki. Silti minulla on kaksi nuorempaa sisarusta, joiden kohdalla synnytys meni hyvin, tosin sektiolla ollaan kaikki tultu. Itsellä kun ei tuota synnytyskokemusta ole, on tosi tyhmää alkaa neuvomaan, mutta kuuntele kokeneempia ja anna palaa, jos/kun siltä kuitenkin tuntuu, että vauva saisi tulla. [:)] Tuota luontoäidin "vaikutusta" asiaan minäkin olen alkanut miettiä. Yrittääkö luonto sanoa, että meistä ei olisi vanhemmiksi, kun ei sitä ainokaistakaan vauvaa kuulu..? Järki tietysti sanoo, että höpönlöpön, mutta kyllä tässä vaiheessa alkaa jo kaikenmoisia ajatuksia pyöriä päässä... Niin, ja toivottavasti sulla ei se kysta ole uusinut ja olisi kyse jostain muusta, tietenkin mieluiten siitä parhaasta mahdollisesta vaihtoehdosta! [;)]

MK81: Mie olen mietiskellyt tässä sitä, että olisiko pahempi, jos olisi kyse selittämättömästä lapsettomuudesta vai sitten siitä, että jommastakummasta tai kummastakin joku vika löytyisi. Kumpikaan ei ole tietenkään kiva vaihtoehto, mutta jos tässä tutkimaan lähdetään, niin kai sieltä sitten jotain selviää tai sitten ei. Miten lie, olisiko helpottavaa tietää, että jossain mättää vai se vaihtoehto, että mitään ei löydy. Ehkä "mukavin" vaihtoehto olisi joku semmoinen pikkujuttu, joka olisi helposti korjattavissa. Onko teillä mieskin tutustunut noihin lapsettomuus-sivuihin tai muuhun materiaaliin? Miun mies on tähän asti vaan minulta kuullut, mitä olen kertonut, ei ole itse ottanut selvää. Huomaan, että välillä sitä ahdistaa aihe eikä aina halua edes puhua tästä. Ymmärrän kyllä. Mutta kyllä jossain vaiheessa minusta hänenkin pitäisi ottaa aktiivisempi ote tähän ja ottaa itsekin selvää asiasta. Vai mitä mieltä muut olette asiasta?

Tatjuska: huh, sulla vieläkin tauti jyllää! Sitkeessä on, mutta josko ois sitten kerralla sairastettu syyslenssut. Voimia!

Omaa: Normaalisti tässä vaiheessa kiertoa olisin jo ihan pähkinöinä, että tuleeko täti vai ei. Nyt olen ihan satavarma, etten ole raskaana. Ei oireen oiretta. Lisäksi se viime viikkoinen gynen hoitajan kanssa puhelu vahvisti epäilyksiäni siitä, että minussa tosiaan jotain häikkää olisi eikä raskautuminen siksi onnistu. Nyt vaan odotan sitä ylihuomista gynekäyntiä. Viime kierron mukaan tädin pitäisi tulla just ylihuomenna, kunpa kuitenkin malttaisi odottaa siihen asti, että olen siellä ultrassa käynyt.

Mukavaa viikkoa kaikille! [:)]

Täällä taas! Tosin nyt nimimerkillä Imj, koska lmj lakkasi vain toimimasta ja muuttui ongelmalliseksi salasanojen suhteen. [>:]

Eli edelleen niitä menkkoja odotellaan. Nyt olisi menossa kiertopäivä 48/35 ja lisähormonia tykitetty jo viimeiset 9 päivää tupla-annoksella. Eikä mitään. Viime viikollä kävin gynellä ja se totesi että kohdun takana nestettä ja epäili kystan puhkeamista. Tehtiin kuitenkin varmuuden vuoksi raskaustesti verestä ja negatiivinenhan se oli. [:(] Eli väärä plussa myös siihen clearblue:kin tuli. [:(][:(] Nyt kovasti odotellaan että täti tulisi kylään. Tänään ehkä vähäisiä oireita kipujen suhteen, mutta ei merkkiäkään mistään edes hailakasta vuodosta. Aina aikaisemmin on ollut niin, että tuleen ensin hailakkaat värit ja sitten vasta kivut. Tällä hetkellä lääkäri on sitä mieltä, että hormoniepätasapaino olisi syynä mun oikutteleviin kiertoihin. Pitäisiköhän sitä malttaa vielä se 3kk terojen kanssa vai aktivoitua saman tien tuonne kunnalliseen...

Nymeria, miten teillä lähtee eteneen noi lapsettomuushoidot? Olettaen siis että olette menossa niihin. Olisi mukava kuulla aikatauluja yms, koska tässä itsekin taidetaan samassa tilassa olla. Vaikka lääkäri nyt sanoikin että testataan vielä 3kk terojen kanssa kunnon annoksella ja lyhentäen kp:ä. Mutta jotenkin usko pelkkiin teroihin on mennyt jo aikaa sitten... Ja jännä juttu sinänsä, että myös sä kärsit ainoastaan oikean puolen oviskivuista! Sama täällä! Vaikka kuinka sitä olisi "tunnustellut" niin en ole oikein kipuja vasemmalta löytänyt.

Tatjuskalle kovasti peukkuja! Toisi se vähän edes valoa risukasaa, jos joku täältä onnistuisi niitä plussia saamaan. [:)]

Mimmu82 Voisikohan olla niin, että tällä kertaa raskaus olisi oireeton? Itselläni on aikakin muutama tuttu, joilla raskaus on ollut oireeton vaikka edellisissa raskauksissa olisi ollut vahvatkin alkuoireet. Ja minäkin utelen, että koska meinaat testaa?

Mimmu, hienoa että jaoit kokemuksesi kanssamme. Ihan oikeassa paikassa vuodatit. [:)] Itse olen työskennellyt teholla, ja tällä hetkellä hoidan heräämössä myös sektioäitejä. Luin tarinaasi miettien, että miten osaisi hoitajana itse suhtautua tämän kaltaisiin tilanteisiin paremmin, ja olla siinä tukena. Vastaavia tilanteita kun tulee harmi kyllä ajoittain, kohtu on niin verekäs elin ja vuotaa herkästi. Tuollaisessa runsaassa vuodossa kohdunpoistohan on hengen pelastava toimenpide, mut jos tilanne ei ole niin vakava, vuotoa voidaan tyrehdyttää myös "tukkimalla" jokin verta kohtuun kuljettava suoni röntgentähystyksessä. Mutta hienosti ovat osanneet ammattilaiset sinut hoitaa.

Ymmärrän, että sinua huolettaa seuraava raskaus, mutta ensi kerralla hoitohenkilökunta osaa varautua ennakkoon eri tavalla, kun tietää tilanteesi. Joillain ihmisillä puuttuu esim. verta hyydyttävä tekijä verestä, tai siis sitä on hyvin vähän, ja heille suunnitellaan synnytystapa ihan eri tavalla. Puhu asiasta jollekin ammattilaiselle, jos sinua pelottaa seuraava raskaus, ja mitä vaihtoehtoja kohdallasi on seuraavan lapsen synnytykseen. Rohkeasti eteenpäin. [;)]

Imj, meillä ei ole vielä tietoa aikatauluista sun muista. Ensin nyt pitää selvittää, että onko minun oikeassa munasarjassani jotain häikkää, siksi olen ultraan menossa ylihuomenna. Kävin siis viime joulukuussa, jolloin sanottiin, että normaalilta näyttää, mutta nyt kun soittelin gynelle viime viikolla kysyäkseni jatkosta, kun raskautta ei ole kuulunut ja menkkojen ja oviksen välinen ruskea tuhruvuoto jatkuu edelleen, sainkin kuulla, että siellä ultrassa oliskin näkynyt oikeassa munasarjassa jotain nestekertymää. Ja sain siis kuulla tästä VASTA viime viikolla, vaikka ultra oli joulukuussa. Gynen hoitaja painotti, että keskiviikkoinen käynti on normaali gynekäynti, ei lapsettomuuskäynti. Mutta sanoi kuitenkin, että ehkä hän voi samalla jo meille lähetettä laittaa labroihin, kehotti muistamaan miehenkin sotun, että hällekin sais sen lähetteen sitten. Eli ei ole jatkosta vielä tietoa. Ensin pitää saada se lähete sinne lapsettomuuspolille, jossa sitten tutkimukset alkaa. Käsittääkseni sitten vasta, kun syy tiedetään (jos sitä ylipäänsä löytyy), päätetään hoidoista.

Jaksamista sulle tuohon tilanteeseen! Jotain nestekystaa tms. miekin olen tässä vähän uumoillut omalla kohdalla. Tosin mulla menkat on olleet suht säännölliset, yleisimmin kierto 25-27 pv, pari kertaa on venähtänyt vähän pidemmäksikin, ei kuitenkaan yli 33 päivän.

Nymeria kuulostaa tutulle tuo häikkä oikeassa munasarjassa. Itselläni tehtiin löydös oikeasta munasarjasta ja se oli toiminnallinne kysta (jos oikein muistan). Lääkäri sanoi, että ei ole vaarallinen ja että niitä voi syntyä, jos hormonitasapaino ei ole ihan kunnossa. Joten toivoa kait tässä on. Voisihan se hyvin olla, että sullakin olisi tuota samaa ongelmaa..? Oletko käynyt julkisella puolella noissa lääkäreissä? Itse olen käynyt yksityisellä, kun toiminta on nopeampaa ja nyt mietin, että sieltä sitä lähetettä pitäisi alkaa kyseleen tuonne tutkimuksiin. Yksityisellä kun noi tutkimukset voivat ottaa pahasti rahapussin päälle. Lääkäri tosin puhui, että kokeiltaisiin nyt tuo 3kk vielä terojen kanssa, mutta jotenkin itse en usko että niistä apua enää on (kun eipä ole ollut sitten viime tammikuun...). Tai kuitenkin olisi mukava, jos ne käynnit saisi edes jotenkin startattua siellä julkisella lapsettomuuspuolella, niissä kun noi aikajanat tuntuvat olevan hyvin pitkiä. 

Imj, julkisella olen käynyt, ei oikein nyt ole kauheesti ylimääräistä, kun puoli vuotta sitten tuli otettua asuntolaina. Varsinkaan sitten, jos lapsettomuushoitoihin lähdetään, ei yksityisen hintoihin ole varaa eikä lainaakaan oikein viitsisi ottaa tuon asuntolainan päälle. Multa otettiin silloin viime joulukuussa hormonitestejäkin (kilpirauhas, prolaktiini, joitain testosteronijuttuja ja lisäksi maksa-arvot ja paastosokeri) ja ne kaikki oli ok. Saas nähdä, ottaisko ne nyt jotain lisää. katsotaan nyt, mitä siellä keskiviikkona sanotaan. Voihan se olla, että jos menee hermo tuohon julkiseen puoleen, että kävis sit sieltä yksityiseltä vain sen lähetteen kunnalliselle lapsettomuuspolille "hakemassa". Aika lailla samassa vaiheessa siis mennään. Eikös teilläkin ollut vuosi yritystä takana?

Kiitos teille ihanat ihmiset, te saatte aina olon NIIN paljon paremmaks [:D]. Ja kiitos ihanista sanoistanne ja kannustuksesta.

Tatjuska noi on tosi pelottavia asioita ja siinä joutuu miettimään tosissaan valintoja. Mutta uskon, että teille vielä se oma pienokainen suodaan. Mun äidillä oli tosi vaikea saada mun pikkusisko uuden miehen kanssa, mutta koettuaan seitsemän keskenmenoa, sai viimein alkunsa mun pikkusisko joka on nyt 11v. [:D].

Nymeria mäkin jo odotan täällä sun keskiviikkoista gynekäyntiä, tuu sitten heti kertoo mitä selvis.

Imj voihan se periaatteessa olla niinkin, että olisin raskaana. Mutta kun olen jo kolme testiä tehnyt ja kaikki on ollut negoja, niin alkaa usko loppumaan ja vielä kun ei tosiaankaan ole mitään oireitakaan. Tosin ensimmäisessä raskaudessani oireet alkoivat muistaakseni viikolla 7, joten ei vielä välttämättä oliskaan mitään oireita. Mutta en vaan millään viittis enää elätellä toiveita, kun oon tosiaan ne kolme negaa jo tehnyt.

paapero kiitos sanoistasi, on kiva saada ammattilaiselta tukea [:D]. Itseasiassa pyysinkin päästä juttelemaan synnärille lääkärin kanssa. Mutta sieltä tuli vastaus, että vasta siinä tapauksessa jos tulen raskaaksi. On vissiin resurssit tiukilla [>:]. Nyt ole ajatellut että pyytäisin täydellisen raskauskertomuksen potilasrekisteristä ja menisin yksityiselle sen kanssa, jos sieltä saisi vähän infoa. Tokihan synnytys on pelottava ajatus kokemani jälkeen, mutta jotenkin se aika tosiaan kuultaa muistot ja vauvan kaipuu on niin kova, niin jotenkin sitä kuitenkin on valmis siihen seuraavaan raskauteen ja sitähän on tässä jo yritetty parisen vuotta [:)]. Mutta ainahan se olisi kiva kuulla lääkärin mielipide asiasta.

Varasin tänään ajan gynelle 18.9, kun sillon vasta tulee gyne meijän kylälle. No katotaan miten etenee ja koska sorrun seuraavaan raskaustestiin [:D].

Voi mimmu82, millanen synnytys sulla on takana... [:o] Toivotavasti pääset tosiaan juttelemaan tuosta lääkärinkin kanssa - kyllähän tuollainen varmasti jonkunlaisen trauman jättää (miehellekin, kun tuollai 'yksin' jätetään). Hyvä se olis päästä ammattilaisen kanssa juttelemaan selväksi niin ettei se sitten seuraavan synnytyksen lähestyessä palaa kummittelemaan oikeen kunnolla. Kyllähän sitä aina miettii itsekin, että yrittääkö se luontoäiti tai jokin muu kertoa tällä raskautumisen vaikeudella juuri tuota ettei meille lasta pitäisi tullakaan... Mutta tuolla logiikalla tuntuisi kyllä että esim. alkkisäitien tai väkivaltaisten vanhempien jälkeläiset jäis ennemmin tulematta: Vaikea kuvitella että olisi itse huonompi valinta vanhemmaksi kuin henkilöt jotka omalla toiminnallaan aiheuttaa lapsilleen vakavia vaurioita... Pidän sulle täällä hulluna peukkuja, en suostu uskomaan että ne sun menkat olis noin pitkään poissa ilman sitä toivottua syytä! [:D]

Nymeria, sulle on kyllä taas sattunut kohdalle julkisen puolen parhaat puolet... Ihan uskomatonta että tuollai voidaan unohtaa kertoa tutkimusten tulokset ja jatkotoimenpiteet potilaalle, varsinkin kun siellä jotain olisi ollut kerrottavanakin (muuta kuin kaikki okei). Mä olisin kyllä pistänyt pienet avautumiset kehiin - anna ihmeessä kunnolla palautetta tuollaisesta toiminnasta huomenna. Turhaan hidastaneet tutkimuksia, ja vieneet teiltä pahimmassa tapauksessa monta yrityskiertoa jos ei esim ole ollut raskautumisen mahdollisuuttakaan... [:@] Hyvä puoli tuossa nyt on edes se, että jos siellä olisi jotain oikein hälyyttävää ollut niin tuskin ne olis sitä kontrollia sitten unohtaneet. Meillä on kanssa hurja asuntolaina tällä hetkellä, kun maksetaan kahta kämppää (tällä viikolla onneksi pitäisi olla kaupanteko toisesta, ja pääsee osasta lainasta eroon...), joten ei nyt alkusyksystä raski lähteä hoitoihin, vaikka yksityiselle olis päässyt jatkamaan heti tästä kierrosta. Mutta ei ne toisaalta niin älyttömästi maksa vielä tässä vaiheessa, meillä kaikki mahdolliset tutkimukset on olleet jotain 400 eur tähän asti, ja jos nyt siihen keinosiemennykseen mennään 1-2kk päästä, se on toinen mokoma. Sitten jos joudutaan meneen pitemmälle niin mekin siirrytään julkisen jonoihin, ei enää näiden asuntopyöritysten jälkeen oo niin paljon säästöjä että voitais maksaa tuhansia euroja hoidoista.

MK81, kiva että täti tuli käymään! Mukava kun kerrankin voi sanoa noin [:D] Ja mukava kun annat meille muillekin jännättävää noiden teidän hoitojen kanssa, kiva kun pääsee näin 'läheltä seuraamaan' miten ne etenee kun ne voi itelläkin olla muutaman kk päästä edessä...

Saana-85, tervetuloa minunkin puolesta mukaan! Ihan hurjan kauan teillä on yritys nyt jatkunut, ja hurjan hyvin teillä on hermo pitänyt - itse paukasin tutkimuksiin ja hoitoihin heti kun se oli mahdollista... Nyt rahatilanteen takia vähän joutuu rauhoittamaan tilannetta [;)]

Wastis on jo huisan pitkällä! Tuo on niin mahtavaa kun joku meistä onnistuu [8D] Minäkään en vielä tohdi sulta tilata niitä testejä kun elätän toiveita että tän kierron jälkeen niitä ei enää tarvittais...

Omaa; Ovis bongattiin (jee!) ja hyödynnettiinkin miehen taudin sallimissa rajoissa [8D] Pitäis olla ollut siimahäntiä rivissä odottamassa kunnes munis suvaitsi saapua... Nyt vaan tässä odotellaan seuraavat pari viikkoa, argh. Kattelin tuossa kalenteria kun suunnittelin koska tuparit pidetään ja mietin jo kuinka huijaan vieraita jos sattuis niin onnekkaasti etten enää niissä kemuissa boolia voisi nauttia [:D]

Ihan varovaisesti täältä kuiskaan, ettei täti kuule, mut mulla on jännää tissiarkuutta. Ei mitään nännikipua vaan tiedostan tissien olemassaolon normaalista poikkeavasti, ne ikäänkuin on turpeat ja vähän arat... Lämpöilykin vaan jatkuu ja meikä nukkuu, ja nukkuu, ja nukkuu...

Jee, Tatjuska, mä yritän olla kiljumatta ettei täti kuule mutta innoissani täällä pidän sulle peukkuja!! Kuulostaa hyvältä - ja se sun flunssakin on vaan peittänyt alleen positiivisista uutisista johtuvat flunssaoireet.

Tornion kuulumisia taas.. Saatiin molemmille siis antibioottikuurit ja toivottavasti tässä nyt parantuu sekä minä että tyttönen.. Neitosen 4-vuotissynttärit painaa päälle sen normaalin stressin, jota minä otan ihan joka asiasta.. Miettinyt monta päivää, mitä tarjoaisi vieraille.. Neitipä tuonkin asian sitten ratkaisi kun kysyin siltä itseltään. Nakkisiili oli toivomuksissa ja prinsessakakkua.. [:D] Tädin kaksi pahinta vierailupäivää ovat jo ohi ja elämä alkaa taas voittaa! Bandidalle kiitokset toivotuksista, hermojen pitävyys kasvaa lapsen ollessa 2-4-vuotiaan uhmassa [:D]! Ja Tatjuskalle pidetään peukkuja mahdollisen onnistumisen johdosta! olen jostakin syystä tänään erikoisen hyvällä tuulella!

Jotenkin ihanan rauhallista, tyttönen päiväunilla, omani keskeytti postinkantaja, joka tunki luukusta 3 pakettia kauhealla kolinalla, tyttöselle tuli iki-ihana siilikaulahuivi ja miehelleni pari peliä ps3:seen.. Sitä tietää, mitä ilta katsotaan telkkarista kun Tuomo kotiutuu töistä... no onneksi on itsellä tekemistä, kun innostuisi lähtemään kauppaan ostamaan leipomistarvikkeet! Nyt päiväkahvit, ettei kofeiiniriippuvuus iske päänsäryllä, jonka saan jos en juo kuin aamulla kahvia.

Nymeria, piti vain nopsasti tulla huikkaamaan, että kyllä meillä isäntä ottaa näitä selville, mutta minun kauttani. Eli tietää hyvin, että olen parempi käyttämään tiedonhakuvälineitä ja sillä tavalla osallistuu selvittämiseen kysymällä kaikkea mieleen tulevaa minulta. Ja jos en satu tietämään jo valmiiksi, niin yhdessä siinä sohvalla googlaillaan. Siellä lääkärillä mies oli kyllä enemmän äänessä ja kysyi ihan kaikkea mitä mieleen juolahti. [:)]

Kiitoksia Bandida sanoistasi ja peukuista [:)], mutta nyt on sellanen juttu, että mulla on kp1. Eli täällä täti kurvasi paikalle ja edellinen kierto oli sitten 47 pv. Mutta hyvä kun tuli ja alkaa uusi yritys. Toivottavasti kierto palautuis normaaliksi ja jäis nää piinailut vähän vähemmälle. Toivossa on hyvä elää [:D]

Tatjuskalle kanssa täällä kuiskailen, että lupaavaa [;)].

Takaisin