Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mimmu82: Pahoittelut negasta [:(] ja juu siis nimenomaan tänäänkin on pupuiltu jo [:D]

hh83: Hassu uni sulla [:)]

MK81: Varpajaiset vain lapsellisille? What... aika alkukantainen näkökanta asioihin olla kutsumatta muitakin kavereita kuin lapsellisia. En ymmärrä kyl yhtään. Mut häntä pystyyn [:)]

MK81: no huhhuh, onpa kummallista käytöstä. Kyllä on ikävää, jos aletaan kavereita pistää eri kasteihin sen mukaan, onko lapsia vai ei.

Mulle tuli vähän paha mieli perjantaina, kun olin töistä lähdössä. Valittelin siinä työkaverille, joka oli samaan aikaan lähdössä, että kylläpä väsyttää eikä jaksais salille enää mennä, mutta pakko kai se on. Työkaveri siihen, että "ootappas kun alat muksuja siekin tekemään, niin sitten se vasta väsyttääkin, kun työpäivän päälle on perhe huollettavana". Siis eihän hän pahaa tarkoittanut eikä tilanteestani tiedä, mutta kyllä teki mieli siihen paukaista, että kuule ei kaikki niitä muksuja noin vaan tee ja olisin onnellinen, jos olisi se perhe huollettavana. Tottakai tiedän, ettei se lapsiperheen elämä ole aina todellakaan mitään ruusuilla tanssimista ja väsymys on varmasti aika yleinen vieras, mutta nyt vaan kirpaisee tosi pahasti kaikki tuollaiset kommentit... Tiedätte varmasti tunteen.

hh83
: Et pitkästytä, minusta on mukava lukea teidän kaikkien juttuja ja unet ovat kiehtovia. Itse omaan aika mielikuvituksellisen unimaailman, joskus sitä todella aamulla ihmettelee, että olipa taas uni! Toivotavasti sinun unesi olisi ollut enneuni (tosin ilman niitä kamalia nimiä!). [:D]

Mimmulle pahoittelut negasta... Tulisi nyt sitten se täti edes ja uusi kierto pääsis alkuun. Voimia!

Tatjuska: Hyvä, että on kunnolla hyödynnetty ovisaika, ehkäpä se tuottaa nyt tulosta! Toivotaan!

Täälläkin on kyllä tällä viikolla ovisaika (jos se nyt oli edes, kun en saanut sitä samanvahvuista testiviivaa) hyödynnetty melkoisen kiitettävästi. Että ei ainakaan yrityksen puutteesta jää kiinni. Nyt sitten alkoi ne piinapäivät, jos kierto on 27 pv niinkuin kaksi edellistä, taitaa olla 9 päivää jäljellä...

Minä täällä taas. Yritin soittaa sinne gynelle ja vieläkään ei sinne saanut puhelua menemään. Ok, se hoitaja (jolle soitin reilu viikko sitten kun ei sinne gynelle saanut aikoja) puhuikin syyskuusta, mutta ajattelin, että josko jo nyt. Puuuhhh, kyllä on odottavan aika pitkä!! Toiveissa tietysti, että olis nyt tärpännyt eikä sinne gynelle tarviiskaan mennä, mutta epäillä sopii.

Tänään jatkuvat taas minun opinnot. Suoritan varkko-opintoja avoimeen yliopistoon, että tulevaisuudessa saisin pätevyyden omalle alalleni ja sitten voisin hakea pysyvää työpaikkaa. Nyt siis olen vain sijaisuuksia saanut, kun en ole paperilla pätevä. Rankka syksy tulossa, kun on työt ja opinnot, mutta onpahan ainakin muutakin ajateltavaa kuin raskautuminen!

Mukavaa viikkoa! Ja plussapuhureita! +++++

Mimmu82, voihan [:@]! Mut jos sulla olikin ovis viikon myöhemmin, niin ehkä plussa ei näy vielä iltavirtassa, vaan pitäis tehdä aamulla? Toivon niin että saisit nyt kuitenkin sen plussan![;)] niin kauan kun ei ole täti tullut, on toivoa..

Nymeria, tsemppiä opintoihin! Tekee kyllä hyvää saada ajatuksia muualle hetkeksi, ja kukas tietää vaikka se toimis teille lääkkeenä! Tylsää, että et saanut gyneä kiinni! Odottavan aika on piiiitkä..[:-]

Omaa.. Kävin tänään lekurissa päänsäryn takia. Sain migreenilääkitystä ja verikokeits otettiin kans. Mut ei tullut nelosia mukaan vaikka unessa niin olikin..[:D] nimistä muuten tuli mieleen, et keksin eilen mahtavan tytön nimen. Milla. Sitä pähkäilin koko eilisen illan sitten..[;)] pojan nimiä on päässä pyörinyt muutamia jo, mut tytön nimeä on ollut tosi vaikea keksiä. (kun on yksin kotona, niin on aikaa pohdiskella kaiken näköistä[;)])

Pikainen pyörähdys
Voitte laskia peukut alas. Täti tuli just oikeaan aikaan kylään ja niin vahvana ettei todellakaan tarvinnu epäillä valemenkoista. [:(]
Toisaalta hyvä et on näin säännölliset kierrot niin eipähän tuu turhia epäilyksiä eikä tarvi testaissä tuijottaa niitä negoja jos jotain positiivista yrittää hakea epäonnistumisista.

Voi pettymysten pettymys, Tiisalle pahoittelut [X(]. Ja Mimmu82:lle pidetään vielä salaa peukkuja, vaikka se perhanan testitikku jo masentaa varmasti.

hh83, mullakin on lapsille nimiä valmiina. On niin ihania nimiä tullut vastaan, että nyt pitää vaan pitää kieli keskellä suuta, ettei käy kuin Monicalle Frendeissä, et joku lähipiiristä ihastuu just sitten samaan nimeen. Milla on kyllä ihana nimi, suosikkejani [:D]. Harmi tosiaan etten omalle tyttärelleni voisi sitä laittaa, kun sitten meidän molempien nimet olisi melkeen samanlaiset. Itselläni on ollut pienestä saakka jokin fiksaatio Ella nimeen, harmittavasti on nykyään todella yleinen [8|].

Nymeria, uskon että kirpaisi se perjantainen. Eihän ne ihmiset sillä pahaa meinaa, mutta ihmettelen etteivät osaa katsoa omaa nenäänsä ja elämäänsä laajemmin. Tsemppiä, seuraavaksi bongaat sen plussan!!!

ON: eipä midistä. Hieman pyyhkiessä verta, joten kyllä se kierto tästä käynnistyy taas vääjäämättä. Se olis sitten 8pv siihen aukiolotutkimukseen ja siitä seuraavassa kierrossa toivottavasti eka ICSI.

Mk81; no jopas on tökeröä käytöstä! Onneksi kaikki ei toimi samoin. Jos toimis, niin mullakaan ei ois enää yhtään ystävää... (toisaalta karmeeta huomata et kaikki lähimmät ystävvät on jo perheellisiä)

Nymeria; täällä sama tilanne kuin sulla - kukaan ei vastaa naistentaudeilla puhelimeen!!! Siis ei edes sihteeri, kolme päivää oon sinne soitellu. Ainut mikä siellä on, niin vastaaja päällä, joka kertoo että aamu 8-9 voit varata ajan naistentaudeille. En mä prkl mitään aikaa halua vaan mun tulokseni! Mies tossa jo ehdotteli et soita 112:een ja sano, et naistentautien polilla taitaa olla joku hätä kun siellä ei vastata puhelimeen.... Taidan kohta oikeesti soittaa 112:een...[:D]

hh83: meilläkin oli keväällä jo nimi lapselle valmiina, siis pojalle ja tytölle. Ihanat nimet keksittiin, nyt vaan mietin et sit joskus kun onnistun raskautumaan, niin voiko niitä nimiä vielä käyttää? Vai tuoko huonoa onnea?

Mitään ihmeellistä ei tänne muuten kuulu, olla möllöttelen himassa lomaa vietellen. Toinen lomareissu peruuntui, kun teloin viikonloppuna jalkani. Tekevälle sattuu, onneksi ei vakavampaa - kipee se koipi vaan on eikä ihan priimakävelykunnossa.

Hei kaikille ja kiitos lämpimästä vastaanotosta!

Täälläkin täti tulla tupsahti viikonloppuna niin selkeänä ettei jättänyt mitään toivon kipinää... Onpahan säännöllinen kierto jos tässä yrittäisi kuitenkin positiivisesti ajatella. [:)] Vaikkakin rehellisesti sanottuna itku siinä tuli. Ihan outoja ajatuksiakin tullu myös yhtäkkiä mieleen, kuten esimerkiksi olisinko edes hyvä äiti tai haluanko tätä riittävästi? Vaikka tiedän että haluan...

Aika hauskaa muuten lukea kuinka muillakin on jo nimet valmiiksi mietittynä, vaikka yritys vielä kesken. Mulla kun tuntuu olevan jo melkein tapana illlalla, jos ei saa nukuttua, niin lampaiden laskemisen sijaan miettiä nimivaihtoehtoja [:D].

Mimmu82 Mä niin pidin sulle peukkuja ja toivoin plussaa![:@] Voin vain kuvitella mitä piinaa tuo tädin odottelu on ollut ja on varmaan edelleen. Voimia sulle oikein paljon!

hh83 Tuntuu kuin olisit vienyt sanat mun suusta tuolla ulkokuoren sileänä pitämisellä. En haluaisi tästä tilanteestani edes lähipiirilleni puhua, sillä en usko kovin monen edes ymmärtävän. Tämä tuntuu olevan juurikin oikea paikka "purkaa paineita" [;)]

Tatjuska Ihailtavaa oviksen hyödyntämistä teillä! [:D] Mekin sovittiin, että tässä kuussa kyllä otetaan kaikki ilo irti toisistamme ettei ainakaan tarvi miettiä, että olisi siitä kiinni epäonnistuminen!

Eipä tässä kai sitten muuta kuin mukavaa viikonalkua kaikille!

Huomenta, naiset ihanaiset! [:)]

hh83: Kiitokset tsempistä! Eilen yritin aloitella opiskeluja, mutta voi perskules kun netissä vaan harhauduin koko ajan tänne ja myös noihin lapsettomuus/vauvakuumeblogeihin. En yhtään saanut keskityttyä siihen, mihin ois pitänyt... Myös minä olen miettinyt lasten nimiä. Milla olis minustakin ihana, mutta mies ei oikein lämpene. Höh. Mona ja Olivia ovat olleet pitkään suosikkejani myös, varsinkiin Olivia. Harmi vaan, kun se on nykyisin niin yleinen. Myös Helmi on viime aikoina alkanut tuntua sopivalta, kun kyllä meidän pikkuinen olisi oikea Helmi meille. Minä taas en ole poikien nimiä juurikaan miettinyt, minusta pojille on jotenkin vaikea keksiä nimeä...

Tiisa: Voi pahus sitä tätiä, mutta tosiaan, jos jotain positiivista etsii, niin onpahan edes säännölliset kierrot. Jaksuja sinne!

MK81:
Sulle kauuuuheesti malttia ja jaksamista odotteluun! Pääasia, että tutkimuksiin ja hoitoihin nyt pääset(te) ja asiaa viedään sillä tavalla eteenpäin. [:)]

Angervo:
Jooh, tänään taas yritän soittaa, puhelinaika ois klo 11:30-12:30. Veikkaan kyllä, ettei sinne vieläkään pääse. Meillä siis tilanne, että tk:n gyne jäämässä eläkkeelle ja siksi ei ole otettu nyt aikoja, mutta kuulemma syyskuun alusta pitäis taas alkaa antamaan kun saadaan uusi gyne. Jokos sait tulokset?

Ameli:
Pahoittelut tädistä! [:@] Kuulostaa niiiin tutulta. Itsellänikin on viime aikoina mieleen hiipinyt ajatuksia siitä, että jospa minusta ei edes ole äidiksi, kun näyttää olevan näin hankalaa. Jospa luonto yrittää viestiä jotain? Mieheni tosin tokaisi tuohon, että jos se noin menisi, niin ei narkkareilla ja alkoholisteilla ja muilla oikeesti äidiksi kyenemättömillä olisi siinä tapauksessa lapsia. Se tuntuukin tajuttoman pahalta, että moni sellainen saa lapsen ja jopa useita lapsia, joka ei sitten heistä osaa tai jaksa tai halua huolehtia. Ja sitten meille, jotka niin kovasti lasta kaipaisimme ja varmasti rakastaisimme, se tuntuu olevan niin vaikeaa... Tiedän, että kuulostan katkeralta enkä haluaisi myöntää olevani sitä. Mutta kai se on pikkuhiljaa myönnettävä, vaikka se minua hävettääkin. Katkeruus on nimittäin tunne, josta olen aina ennen ajatellut, että siihen en halua koskaan "syyllistyä".

Noniin, menipäs minun jutut nyt kurjiksi, toivottavasti en masentanut teitä kaikkia. Mutta kun nämä ovat asioita, jotka pyörivät päässä joka päivä. Nyt oviksen jälkimainingeissa kuitenkin jälleen taas on se toivonkipinä, että entä jos sittenkin tämä olisi nyt SE kierto. No, ensi viikollahan se on kai sitten nähtävissä. Kamalasti on ollut nyt kyllä ilmaa mahassa, semmoinen pallotunne tuolla alamahalla. Mutta siitä ei voi päätellä yhtään mitään, kun minulla noita mahaongelmia on välillä muutenkin. Ja olen syönyt parina päivänä liikaa synttärikakkua.

RASTI SEINÄÄN! Naistentaudeilla vastattiin mun puheluun!
Yllättäen olivat "unohtaneet" antaa mulle puhelinajan, mun tulokset olis ollut valmiina jo elokuun alussa -mrrr!!!!
Noh, siellä kätilö tulkitsi testituloksia, jotka hänen mukaan ovat ok. Lääkäri nyt sitten soittaa mulle vielä torstaina tarkemmin tuloksista ja jatkoista.
No mitkä on mun jatkot? Jos kaikki on ok, mut silti mun vauvat aina menee kesken, niin mitä tässä enää voi tehdä?!?!

Ameli ja Tiisa: Osanottoni tädin johdosta..[:(] Kyllä se pistää mielen synkäksi aina, ei sille mitään voi. Mutta uskoa vain täyty että ihan varmasti joku kierto on juuri SE kierto.[;)] Eli kovasti nyt vaan voimia molemmille uuteen kiertoon!

Angervo, vihdoin sait sitten vastauksia! Hyvä juttu! Ehkä sillä lääkärillä on sulle hyvät jatkosuunnitelmat. Uskotaan siihen![:)]

Mimmu82, onko uutta kerrottavaa?

omaa: vihdoin löysin tekstiä joka tukee mun ajatuksia endometrioosista.. siis että munasolun kiinnittyminen vaikeutuu endopesäkkeiden takia. Kiinnikkeet ja hormonaalinen tilanne vatsaontelossa aiheuttavan infertiliteettiä 30-40% sairastaville (munasolun normaali kiinnittyminen vaikeutuu). http://www.astro.fi/forum/index.php?topic=13118.0
Tuo linkki nyt on vaan keskustelupalstalta, mutta sen kirjoittaja taitaa olla lääketieteen opiskelija tmv., joten se herättää jonkinlaista luottamusta lähteeseen..[;)]

Tätä olen itse miettinyt tosi paljon, koska mun huimat kolme plussaa 19kk aikana ovat kaikki lopahtaneet heti siihen viikon kahden jälkeen hedelmöittymisen. Eli just kiinnittymisen aikoihin. Toivon ja toivon tosi paljon, että pääsisin siihen laparoskopiaan ja sit se ratkaisisi meidän ongelmat.. Sitä kohti elän nyt.. Täytyy toivoa, että ne poliklinikalla on samaa mieltä.. Onko kenelläkään muuten asiasta kokemuksia? Olisi tosi kiva kuulla!

Plussatuulia puhaltelen täältä..[8D]

Täällä taas kesätauon jälkeen. En jaksanut lukea koko ketjua uudelleen läpi [&o] joten tiivistetyt uutiset ovat tervetulleita. [:)]

Rankkaa. Huomenna tulee sitten täyteen se vuosi, kun ehkäisy jätettiin pois. Mitään ei ole tapahtunut, ei sitten niin mitään. Keväällä popsin ne terot kierron tasaamiseksi ja koko kesän olikin sitten hienosti se 35-36 päivää. Positiivista sekin. [:)] Tosin vähemmän positiivista on se, että aamu aloitettiin kiertopäivissä 42. Ei menkkaoireita, ei mitään. Aikaisemmin siis ollu vatsakivut ja muutamia päiviä ennen nännien arkuus. Nyt vähän oli muutama päivä sitten nännit arkana, mutta nyt arkuus vähentynyt. Lääkäri määräsi kp 40 kohdalla aloittamaan terot kahdesti päivässä ja niitä popsittu tässä nyt kaksi päivää ja tämän päivä aamu. Eikä mitään, ei edes vähäistä väriä vuodossa. Tosin ei kyllä mitään vuotoa edes olekaan. Eilen testasin päivällä (ja joo, olisihan se aamu varmempi, mutta kun ei silloin ollut testejä eikä testien kanssa malttanut odottaa seuraavaan aamuun [8|]) kaksi negaa. Ei siis mitään mahdollisuuksia plussaan, vaikka sitä testiä kuinka käänteli ja katteli - heti, parin tunnin päästä ja vaikka missä valossa. Nega mikä nega. Pah. Tapahtuisi edes jotain. Tai no, se jotain taitaa olla tässä tapauksessa menkkojan alku. Hiljalleen tämä alkaa naista syömään...

Täältä tulee nyt vaan omaa, anteeks, mut on ihmefiilis... kun mä toivoisin niin että TÄÄ ois nyt se kierto joka toisi sen kolmannen plussan ja joka sen toden sanoo että onnistuisi maaliin saakka... ja työtön kun just nyt oon (tosin siis omasta tahdostani tavallaan kun loparit otin itse) niin eilen sain kuulla että yks kesäkuussa hakemani paikka joka peruttiin onkin kai taas aukeamassa ja mä oisin ainoo kandi koko hommaan ja välitysfirma puoltaa että mut siihen palkattais, mut se homma saattaa alkaa vasta loppuvuodesta. Että mitä mä teen jos plussaan ja ne haluu mut siihen hommaan??? Yritänkö piilotella raskauden mahd pitkään vai jos oonkin vaikka jo kolmannen kuun ohi kun se duuni alkaa niin onko pakko kertoo etten oo siinä ku hetken..

Siis enhän mä oo ees vielä raskaana mut mietin jo näin hulluja.... kaikkee sitä ihminen stressaa vaikka mulle vaan hoetaan että kaikki menee niinkuin on tarkoitettu. Mut on tää tosiaan vähän hankalaa hakea töitä ja yrittää vauvaa ihan yhtä aikaa. Koska en oo sellanen tyyppi että haluaisin sitä uutta työnantajaakaan pettää tossa hommassa. Pöh. Enkä taas mistään hinnasta haluais sitä yritysajankohtaakaan siirtää. Onpa vaikeeta!?!?!?

Ja loppuun halit kaikille, pitää rientää koululle kun molemmat lapset on kipeinä ja tarvii hakee niiden läksyt. Kiva kun koulut alko niin molemmat on toista kertaa jo sairaana :(

Tatjuska: Mä sanoisin, että haet sitä työtä vaan. Eihän sitä koskaan teidä vauvauutisten ajankohtaa ja sitten jos mitään ei kohdallasi tapahtuisikaan moneen kuukauteen, niin harmittaisi vietävästi kun työtilaisuus meni ohi. Onhan se mukavampaa tehdä jotain päiväsaikaan, kun vain olla ja oleilla ja odottaa uusia plussauutisia. [:)]

Tulin vain pikaseen kertoon, että hengessä onn mukana ja käyn lukemassa teidän kirjoitukset, mutta en kerkee kirjottelee kauheesti. On siis työt alkanu ja sen kyllä huomaa, mutta ihan kiva, kun on tekemistä, niin ei kerkee vaan aattelee pientä kääröä jota niin kovasti haluaisi. Tilanne täällä ennallaan, menossa siis kierron päivä 41/31 ja ei merkkiäkään menkoista. Hermo menee, mutta menköön [:D][:@].

Kaikille jaksuja!!!

Täältä työmatkalta vaan nopsasti minäkin päivittelen kuulumiset, ei siis menkkoja vielä täällä... 4+1 menossa, testannu en ole ja turhaahan se mun tilanteessa olisikin.

Luin teidän tekstit ja kommentoin paremmin illalla, ajatuksissa ootte kuitenkin!

Moi kaikille

Ameli: Pahoittelut myös sulle tädistä. Meneepä meillä kierrot samaan tahtiin, ko mullaki tuli täti kylään viime viikonloppuna. Älä kiusaa tuollasilla ajatuksilla itteäsi kyllä sä varmasti olisit sopiva äidiksi. Vaikka täytyy myöntää itekki oon noi ajatukset läpi käynyt kun ei sitä raskautta ole alkanut.Häntä vaan pystyyn kohti uutta kiertoa [;)]

Nymeria: Sunkin ajatukset kuullostaa niin tutulta kun kerroit noista narkkasi ja alkoholisti vanhemmimmista. Itekki oon joskus miettinyt katkerana miks jotku sellaset saa lapsia jotka käyttää ties mitä aineita ja me jotka oikeesti haluttais niin ei sit vahingossakaan saa alulle sitä ensimmäistäkään. On se vaan niin väärin tai siltä se ainakin tuntuu. Et kaippa tähän lapsettomuuteen kuuluu vähän jonkin sortin katkeruus jolle ei voi mitään. Jaksamiset sulla piina viikolle[:)]

Tatjuska: Kyllä mäkin kehottaisin sua vain ottamaan työ vastaan jos kerta sellanen olisi tarjolla. Mulla on tuttava joka pääsi töihin vaikka ihan selkeesti oli raskaana ja vieläpä hän sai vakinaisen viran et ei se raskaus oli este jonka takia ei vois päästä töihin. Sehän on ohi menevä "tila" ja kyllä ne jonku saa tuuraamaan sinua siksi aikaa kun hoitelet vauva äippälomalla. [;)]

lmj:Valitettavasti tervetuloa takaisin kesätauon jälkeen.Kyllä vetää sanattomaksi sun tilanne jotain haluais sanoa mutta ei vain tule sanoja ulos.Sun tilanteessa kuiteskin olisi hyvä jos se täti suvaitsis tulemaan niin saisit jotakin selkoa sun kiertoon.Nytkö on vuosi yritystä takana niin suosittelen heti varaamaan aikaa kunnon lapsettomuus tutkimuksiin niin saisit tietoa mahdollisesta syystä pitkiin kiertoihin.

Mimmu82: Onnea työn alkamisesta.Toivottavasti siitä on hyötyä ko et kerkiä miettimään tilannettasi ties vaikka jotain merkkejä ilmaan tuis näkösälle vaikka sitten menkkojen muodossa. Jaksamiset sulle [:)]

Omaa:kp5 menossa ja mä päätin eilen et nyt kokeilen vielä kerran clomifen kuuria ennen ivf tai icsi hoitoja.Lääkäri kirjoitti keväällä valmiiksi reseptin et jos syksyllä vielä kokeiltais yhtä hoitoa kertaa (ehdotus oli vapaaehtoinen) jota silloin vähän epäilin ja ajattelin etten ryhtyisi siihen, mut tässä sitä ollaan apteekissä käyty ja ensimmäinen pilleri syöty. Jos nyt tärppäisi niin pääsishän tässä paljon helpommalla ja kivuttomammin mitä ivf tai icsi hoidoissa. Et nyt kaikki peukut ja varpaat pystyyn [;)][;)][;)]

Nääh, nyt oon ite toista päivää kuumeessa, räkä lentää ja yskittää. Että on sit kolme neljästä kaatunu tähän syysflunssaan meidän perheessä.

Mitäs tarkoittaa kun tänään on alkanu tissit kutiaan aivan hirveesti???

[:D]Dodiin, kotona jälleen. Oma sänky on OMA sänky [:)]

Voi hitsi, missä palstan plussat viipyy??? Ja mä kyllä ihmettelen miksi noi r- ja o-testifirmat ei käytä tätä palstaa R&D alustana... Me oltas täydellisiä tuotetestaajia! Nojoo, siis tämä alustuksena sille, että suuren ihmeen toivossa testasin sen negan herkällä liuskalla (testikauppa muistaakseni) ja edelleen ihmettelen, että miks ihmeessä ees testasin.

Alkais nyt menkat ni pääsis sinne aukiolotutkimukseen ja pisto-opetukseen et sais viimein sen mahdollisuuden raskautua!!! iCSI here I come.

ADDITION,
tässä edelleen odotellaan menkkoja. Panahinen saisi tulla jo, vaan ei ole pariin päivään edes tiputellut. Ainoa menkkaoire on älytön hikoaminen, hikoan kuin pieni sika. Jäämme odottelemaan...

MK81, kylläpä on täti taas keksinyt uuden kiusan... Yleensä kun sitä ei toivo tulevaksi niin sehän kyllä tulee, joskus jopa etuajassa - mutta annas olla kun se jo sais tulla että pääsis hoitoihin niin piruuttaankin jättää tulematta! [:@] Noh, pidetään vielä peukkuja et sulle olis käynyt kuten muutamalle muullekin aiemmin että se ylläriplussa tuliskin juuri ennen kuin hoidot pitäis aloittaa... [;)] Voisit kyllä oikeestaan plussata ihan jo vaikka siksi et tällekin palstalle viimein plussa saatais pitkästä aikaa. Tuo olis varmasti hyvä idea testifirmoille etsiä testaajia tuotteilleen juuri tämmöisten keskusteluiden kautta, ihme etteivät oo huomanneet ite... heh. Kiitos hintavastauksista, meillä lienee miehen hormonikokeet ja "keinosiemennys" seuraavat kustannettavat... Onpas muuten kavereillas menny lapsensaanti huppuun. Luulis että hyvät ystävät on omista perhetilanteistaan huolimatta yhtä tärkeitä ennen ja jälkeen lapsen saamisen. Noh, mä uskon vakaasti sun hikoaminen on ihan muuta kuin menkkoja ja että kohta pääsette 'kostamaan' [:D]

Pikaista paranemista Tatjuska, meillä on isäntä ollut superflunssassa, valitellut kaikkea mahdollista pumppuoireista lähtien (!), joten on jäänyt uuden kämpän sisäänajo vähän vajaaksi... Joskohan se tänään jaksais sitä jatkaa? Mulla kutisi kans tuossa parissa keirrossa tissit/nännit ihan hirveästi, mutta ei se näyttänyt mitään meinaavan. Kutina alkoi aika pian oviksen jälkeen ja kesti melkein menkkoihin saakka. Tuolla toisella palstalla taisi useammalla kutista tissit ennen plussausta, mutta mun kohdalla se ei siis pitänyt paikkaansa, ja alkoikin liian aikaisin että mitään olis voinut ollakaan. Minä myös oon koittanut käyttää kaikki keinot ja makoilla jalat pystyssä seksin jälkeen - vaikkei siitä hyötyä oliskaan niin ei ainakaan haittaakaan [:D] Painiskelen myös samanlaisen ongelman kanssa kuin sinä, oon hakenut paikkaa jonka todennäköisesti saan mutta se alkaisi vasta myöhään syksyllä - eli jos kerkeän siihen mennessä raskautua niin pitäisikö siitä kertoa? Tulin itse siihen tulokseen että jos raskaus on kovin alussa sopimuksen kirjoittamisen aikaan, voin hyvällä omallatunnolla ottaa homman ja ilmoittaa raskaudesta vasta myöhemmin - eihän siitä muutenkaan koskaan tiedä, jatkuuko raskaus jne... Eli ota työ vaan vastaan jos sen saat ja kerro sitten koeajan jälkeen että lähdet äippärille [8D]

Voi ei, mimmu82, missäs se sinunkin täti luuhaa jos ei kerran plussaakaan anna?!

Teretulemas Ameli... Niinhän se on että vuoden ne kehoittaa yrittämään ellei ikä tai kierto-ongelmat viittaa siihen että aiemminkin kannattaisi tutkia. Ja sullahan ei kumpikaan (onneksi) ole vastuksena... Kokemuksesta tiijän kuinka hankalaa on noudattaa moisia neuvoja (itsekin samanlaiset neuvot joskus lääkärissä sain), vaikka järkeähän niissä olisi: Ei se ottanahka rytyssä lapsen tekeminen oo yhtään sen tehokkaampaa kuin se stressitön hauskanpito oman miehen kanssa, jos ei mitään muita ongelmia ole. Sitten jos niitä on tai on aihetta epäillä olevan, joudutaankin ottamaan kaikki keinot käyttöön... Meitä on täällä monta samassa tilanteessa joten täällä voi kyllä avautua kaikesta - ymmärrystä löytyy... Peukkuja pidän että sulla tämä kierto olis nyt SE oikea ja pääsisit odottajien puolelle ilman enempiä tutkimuksia ja isompaa ruljanssia!

Nymeria, kyllähän sen puhjenneen munarakkulan pitäisi ultrassa näkyä, käsittääkseni. Mutta jos ne ei sitä erikseen kattoneet niin eivät varmaan kommentoineetkaan... Mulla on kanssa 'helposti huomattavat' ovislimat, vuotoa on niinä päivinä joskus niin paljon että tuntuu et 'jotain' lorahtais housuunkin - tosin, ne limat tulee joka kierrossa enemmän tai vähemmän, myös niissä kierroissa kun testiin en oo saanut kuin haamuviivaa koko kierron ajan. Et kai ne ovislimat tulee (ainakin mulla?) joka kierrossa kun hormonitasot kohoaa ja kroppa valmistautuu ovikseen - mut hormonit ei kohoakaan tarpeeksi eikä itse h-hetki koskaan koitakaan...(?) Joko sait ajan gynelle? Nuo 'hyvää tarkoittavat' kommentit lapsien tekemisestä ja perheellisen elämän vaikeuksista on lapsettomille kyllä aika ajattelemattomasti sanottu. Kyllähän sitä tietää että elämä ei oo enää entisensä ikinä lapsen saamisen jälkeen mutta kyllä ne asiat on kerennyt tässä jo muutamaan kertaan miettiä... Mä oon alkanu vastaamaan tyypeille jotka puolihuolimattomasti heittää tyyliin "jokos teille kohta lapsia tulee kun ootte naimisissakin jo pitkään olleet" että ai mä en tiennytkään että niiden tulemisen ajankohdan voi ihan ite päättää, kerros mistä niitä saikaan tilata? Alkanu niin tympimään et ihan sama jos pitävät katkerana akkana tuon jälkeen [:D]

hh83, mulla on niin päin et keksin kivoja tytön nimiä joka viikko mutta pojan jos saisin niin en tietäs mikä siitä tulee... [8D]

Angervo, onpas taas kommunikaatio tökkinyt julkisella... Ei enää yllätä kyllä. Jospas sillä lääkärillä olis ässä hihassa tiedänkin varalle - kyllähän useimmille se oikea 'lääke' löytyy ajan kanssa. Loppujen lopuksi aika pieni se prosentti jolle ei apua ole, valitettavasti niitäkin on, mutta sinähän et heihin kuulu!

lmj:kin liittyi tuohon kadonneiden menkkojen kerhoon... [:'(] Onneksi sulla on nyt se kriittinen vuosi täynnä niin pääset kunnon tutkimuksiin.

Tiisa, täälläkin on peukut pystyssä että tämä 'viimeinen' yritys ennen hoitoja tuottaisi tuloksen!

Omaa: Ovista tikutellaan ja odotellaan. Tänään alkanu nippaileen (aina vasemmalta!) munasarjasta, et vaikka testi negaa näyttääkin niin kai se siellä ovista valmistelee...

edit: kauhee romaani!! Ei pitäs pitää monen päivän taukoja kirjoittelussa, vaikka nyt oli hyvä syy kun on muutto vähän kesken [8D]

Takaisin