Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi kurjuus mame. Ainoa positiivinen puoli on, et nyt kun jotain "vikaa" löytyi, on se hoidettavissa. Toivottavasti hoito ei kestä tuhottoman pitkään... Ootko googeloinut noita kilpparijuttuja? Siis mitkä ne yleisemmät kilpparijokeet on ja mitkä nää, joilla sulta löytyi jotain häikkää? Mulle tää alue on ihan vieras, käsittääkseni nää peruskilpparikokeet on lapsettomuustutkimuksissa kuitenkin otettu. Ikävää silti. Sulle hirmusti sitkeyttä!

Hei kaikille! Fenix hurjasti onnea pienokaisesta!!! Olet sen ansainnut :) Tasapuolisesti kaikille uusille tervetuloa ja toivotaan jo täällä olevillekin pikaista poistumista tältä palstalta.

Pitkään aikaan ei ole huvittanut kirjoitella, olen käynyt lukemassa teidän kirjoituksia, mutta en kovin ajatuksella, niin en pysty nyt henkilökohtaisesti kenellekään vastaamaan..

Tässä kuussa tulee kolme vuotta yritystä täyteen... pitkä aika. Heinäkuun alusta olen syönyt DHEA nimistä hormonia, pitäisi "elvyyttää" omia toimintoja. No kierto on surullisen lyhyt 21 päivää ollu jatkuvasti punktioiden alettua. Vuoto on ollut runsaampaa, mutta muuta vaikutusta en ole huomannut. Viimeisen IVF:n suunnittelukäynti on syyskuussa, IVF todennäköisesti lokakuussa. Sen jälkeen mennään kai sitten luovutetuilla soluilla... Todennäköisyydet omaan lapseen on siis aika pienet. Pelottaa ihan v***sti.

Nine: Kiitos tsemppaamisesta :) Ne kilpparikokeet mitkä yleensä otetaan niin on TSH ja T4V ja niistä näkee sitten onko vajaatoimintaa tai liikatoimintaa. Alhaiset lukemat tarkoittavat liikatoimintaa ja korkeat vajaatoimintaa. Noin karkeasti sanottuna. Ja kyllä ne tosiaan pitäis lapsettomuustutkimusten alussa ottaa. Mut jos sullakin on ollut yhtä toope gyne kun mulla niin ne tulokset on saatettu tulkita ihan väärin. Soitappas ihan piruuttas labraan ja kysy mitkä ne sun lukemat on viimeks olleet! Tässä olis vielä ne viitearvot: TSH 0,35-5,00 (raskautta yrittävillä pitäis olla 1-2), T4V 9,0-19,00 (Tällä ei niin väliä kunhan viiterajoissa). Niin ja jos ei niitä pitkään aikaan oo otettu niin ne arvot voi olla jo muuttuneet, koska liikatoiminta ainakin vissiin tulee aika ylättäen viikkojen/kuukausien aikana...
Kuusityttö: Pahoitteluni, että olette joutuneet jo nuon kauan lasta yrittämään :/ Kovasti tsemppiä ja jaksamista sinulle. Toivottavasti tuo IVF tuottaisi tulosta ja sen oman pienin saisitte. Pidän peukkuja teille pystyssä!

Mame: voi itku, olen niin jännäillyt puolestasi! Joka tapauksessa, mielestäni on parempi kun tietää että missä vika on, niin sen pystyy hoitamaan. Kyllä pian raskaudut, siitä olen varma !

Pikkuisen ikävä tunne kertoa hyviä uutisia täältä päin.... Mutta joka tapauksessa, sain elämäni ensimmäisen raskausplussan täällä lomalla ! Reilut 11 kk kesti ja lääkitystäkin useamman kk ajan, mutta ilmeisesti femar lääke toimi meillä. Ja tosiaan ehkä myös se, etten ole täällä lomalla asiaa niin paljon miettinyt.

Erittäin varovaisena mutta erittäin onnellisena, siirryn siis tuonne toukokuisiin.

Kaikille teille aivan hurjasti kiitoksia tuesta, ja hurjasti plussatuulia puhaltaen !!!!

-Mietintämyssy 2011- rv 3 + 4

Mietintämyssylle hurrrrrjasti onnea!
Kuusityttö, Itsekin aikoinaan lueskelin paljon näitä keskusteluja, kunnes rohkaisin itseni ja aloin kertoa omaa tarinaani. Paljon voimia sinulle ja toivotaan nyt, että pian tärppää!
Nine, mikä siellä on tilanne?

ON: Kolmas päivä Menopuria pistetty, eikä ihmeempiä sivuvaikutuksia ainakaan vielä ole ilmaantunut. Ehkä pientä hikoilua on havaittavissa  alkuviikosta on jälleen kontrollikäynti, viime käynnillä kaikki oli "niin kuin pitääkin" eli ilmeisesti edelleenkään mitään vikaa ei löytynyt.. Arviolta viikko vielä punktioon. Ihmettelen tätä rauhallisuuden tunnetta, ehkä tämä johtuu siitä, että tietää jo mitä edessä on.

Tämän kesän plussat tuo kummasti lisää toivoa omaankin tilanteeseen! Onnea vielä teille kaikille! :)
Kp.5/yk 68

mietintämyssy: Paljon onnea plussasta! Oot kans sen niin ansainnut. Toivottavasti koko raskaus menisi sinulla hyvin!
Mymme: Tsemppiä punktioon. Se on kyllä helpottava aina tietää mitä tuleman pitää. Itteä vähän jännittää mitä lääkitystä mulle nyt sitten määrätään kerta femaritkaan eivät toimineet.

Omaa: Tämä päivä muuttui sitten Yk 12 ja Kp 1. Kierto oli ensimmäistä kertaa sitten e-pillereitten jälkeen normaalit 28 päivää. Pieni masis päällä, mutta ehkä jytkymmät lääkkeet sitten tois kaivatun avun.

mame: iso haliritustus sulle <3 kuulostaa aina niin tyhmältä sanoa että hyvä asia että löytyi semmonen asia minkä voi hoitaa. Eiköhän ne kilppariarvot saada kuntoon mahdollisimman pian :) 

Kuusityttö: iso halirutistus sullekin <3 olis jo korkee aika saada teille se plussa. Oletko käynyt kontrolliultrassa tässä välissä kun olet syönyt tuota uutta lääkettä? Onko siitä ollut apua omaan hormonitoimintaan? Mielettömän paljon voimia ja tsemppiä teille <3

mietintämyssy: paljon onnea ja rutkasti tarrasukkia matkaan <3

Mymme: tsemppiä tulevaan punktioon <3

Nine: mikäs tilanne? <3

Maymmelle tsempitykset punktioon! Kerrothan yksityiskohtaisesti toimenpiteestä sitten kun se on koettu! Nimim. Sama edessä, jänskättää. Ihanaa Miksuliini nähä toi sun ticker, kuinka aikaa vaan rientää! Onko jo masua? Mikä olotila? Mamelle toivon asioden selkiytyvän lähiaikoina. Kilpparihommat kuntoon ja kohti tavoitetta! Pienellä mutkalla matkassa, mutta entistä sinnikkäämmin, eiks je! Vaikkakin toi kp1 näyttää (ja tuntuu) aina niin masentavalta. Kuusitytöllekin toivon vaan myötätuulta. Kolme vuotta on liian pitkä aika. Meilläkin se häämöttää. ON: olen taas keräillyt sisua, ja päättänyt (no joo) saada vauvan ensi kesänä. Kotona juteltu, ja menemme Väestöliittoon juttelemaan jatkohoidoista. Yhtä inssiä lääkäri aiemmin suositteli, katsotaan sitten. Itse (ja nyt mieskin) on suostuvainen rankempiin hoitoihin. Ainakin suostumuspaperit pitää käydä päivittämässä ja allekirjoittamassa. Tod.näk. toimenpide menee kuitenkin lokakuulle, kun miehellä on 2vk:n työmatka syyskuussa, just tietty sopivasti kierron puolessa välissä. Mutta jos jotain positiivista hakee tästä, niin eipähän tarvii olla paksuimmillaan talvella.

Heipähei kaikille!

Olen tähän asti pörrännyt tuolla Raskaaksi 2012 puolella, mutta nyt kun on aika "juhlia" yrittämisen ensimmäistä vuosipäivää niin ajattelin vähitellen ujuttautua tännekin puolelle. Vaikkei taida kierrot vielä olla mitään verrattuna monen muun täällä kirjoittelevan kiertoihin. Virallisesti tänään starttasi yk 11 eli yrityskertoja ei sen vuoden edestä ole. Väliin onnistui änkemään pari pidempää kiertoa 75 mittainen ja +40 mittainen. Silloin sain Terot käyttööni, mutta nyt olen jo pari kiertoa ollut niitäkin ilman ja kierrot ovatkin vihdoin tasaantuneet oiken mukaviksi 29 päivän mittaisiksi. Nyt tuli 32 mittainen ja oireet puhuivat niin vahvasti plussan puolesta ja oikeastaan eilinen vuotoilukin, mutta viivaa ei mihinkään piirtynyt. Lienikö hormonituotanto tyssähtänyt siitten hyvinkin alkuunsa. Nooh sitä turha pohtia sen laajemmin, jäi vain lähinnä sellainen toivonkipinä tulevaa ajatellen, ehkä siis tämä oli ensimmäinen onnistuminen ja lisää tulossa =)

Tosiaan kun kiertoja ei vielä ole kertynyt vuoden vertaa, niin en tässä vaiheessa vielä ole ajatellut tutkimuksiin hakeutua. Perus verikokeita on otettu ja hormonitilanteet pitäisi olla kunnossa. Kilpirauhasta seurattu muiden asioidenkin tiimoilta ja se on normaali ollut aina. Eli siltä puolelta pitäisi onnistua. Keväällä ultrassa näkyi munasolujen ketjuuntumista, mikä ei vielä tarkoita välttämättä mitään (kun kyseessä oli se megakiertokin), mutta vähitellen ajattelin mennä tarkistuttamaan asiaa ja katsomaan samalla sopivalla ajankohdalla miltä näyttää silloin kun omasta tuntemuksesta voisin päätellä ovulaatioajankohdan olevan hollilla.

Plussapuhureita ja pyörremyrskyjä kaikille tavalla tai toisella =)

Perhoskalle tervetuloa joukkoon tummaan...

Hurjasti onnea mietintämyssylle plussasta!!! Mukavaa että saadaan plussiakin välillä :)

Mixuliini: En ole käynyt kontrolleissa välillä. Vaikutuksista en osaa siis sanoa mitään. Sanoivat että kolmen kuukauden syömisen jälkeen vasta nähdään tehoavatko. Mutta ainakin menkkojen runsastuminen on ihan hyvä merkki, vaikka kierto ei olekaan pidentynyt.

Valmistaudun henkisesti jo siihen että lasta ei meille suoda, aika vaan loppuu kesken, vaikka ikää ei olekaan kuin 29. :(

Perhoska, tervetuloa turisemaan :)
Nine, minullehan on jo vuosi sitten tehty yksi punktio. Mielessä pyöri hirvittävät kauhukuvat toimenpiteestä.. Mutta loppujenlopuksi, se ei ollutkaan yhtään kamalaa. Aamulla mentiin polille, vaihdoin päälleni sairaalavaatteet ja samantien olinkin jo tipassa ja pöydällä pitkälläni. Hetkessä humahti 8 promillen känni päälle ja lääkäri oli jo täydessä vauhdissa. Oikealta puolelta solujen kerääminen sattui enemmän, koska joutuivat viemään neulan kohdunkaulan läpi. Itse toimenpide kesti ehkä viitisen minuuttia. Kipulääkettä olisivat varmasti antaneet ihan niin paljon kuin potilas vaan pyytää! Oli jokseenkin veikeää seurata ruudulta miten minun sisältä imuroidaan tavaraa pois :p Tuloksena oli 11 follia, joissa kaikissa oli myös solu! Nuo uutiset sai silmät hieman hikoilemaan :)

Kaksi päivää myöhemmin menin alkionsiirtoon, 11 munasolua oli kuihtuneet 4 hedelmöittyneeseen alkioon. Mutta parempi sekin kuin ei mitään! Alkionsiirtoa ei tuntenut laisinkaan!

Kp.6 yk 68

Vautsi! Tämä palstahan on alkanut virkistyä kun yhden päivän aikana on tullut jo paljon tekstiä. :) Toisaalta aika harmi että meitä pidempään yrittäneitä on näinkin paljon :/

mixuliini: Kiitos halirutistuksesta <3 Toisaalta on kyllä helpottavaa että on sellasia vaivoja mihin on lääkkeitä. Asiat voisi olla paljon huonomminkin.
Nine: Kiva kun teillä asiat etenevät! Kyllä mä tästä masiksesta vielä jossain vaiheessa tokenen :D Nää syksyt vaan on muutenkin mulle aina tosi hankalia aikoja ja sitten kun on vielä tällästä vastoinkäymistä niin tuntuu siltä ettei oikeen riitä voimat enää mihinkään.
Mymme: Kiva kuulla kokemuksia punktiostakin, kun ei sitä koskaan tiedä jos sellanenkin joskus vielä on itelläkin edessä.

Omaa: Kp 2 ja menkat ovat olleet tosi niukat. Yksi normi tamppooni olis varmaan imeny kaiken tähän asti tulleen vuodatuksen. Tämä hyvin outoa, koska yleensä mulla on ollut kunnon niagaran putoukset.

Nyt on clomit syöty ja ultrassa käyty ja ihme ja kumma ni oli vain yksi, mutta suuri... Kirjottelin käynnistä blogiin joka näkyy aina tossa kirjotuksen alla... Huomenna siis treffit neulan kanssa... Saa nähä tirvasenko ukkoa vahingossa vai juoksenko katolle...

mame: eikä :( toivottavasti löytyy kunnon lääkkeet jotka kanssa auttaa <3

Kuusityttö: mietinkin tossa yksi päivä että mitäköhän sulle kuuluu... Ei ihmekään ettei jaksa kirjoitella. Voin vain kuvitella tuota kolmen vuoden rajapyykkiä, meillä kohta "vasta" kaksi...

mietintämyssy:!!!!! jeeeeeeee!!! Tai no varovaisesti jee :)

Perhoskalle tervetuloa, toivottavasti visiittisi on lyhyt :)

Nyt yritän ottaa rennosti ja syödä herkkuja jotta pystyy huomenna olemaan mahd rennosti kun ukko lähestyy neulalla... Jaksamisia naiset <3

Poikanen? Muistan ne väristykset, kun avasin Pregnyl-paketin ja näin sen neulan! Meinasin kakkia housuuni :D Varsinaiset pistokset tehdään tosiaan huomattavasti pienemmillä piikeillä!
Minulle sanottiin keskiviikkona, että Pregnyl on koko maassa loppu, eikä maahantuojallakaan sitä ole. Minä joudun ostamaan vastaavaa lääkettä, joka on kymmeniä euroja eikä tietenkään KELA-korvattava. Mutta minkäs teet..

Hei vaan kaikille!

Mietintämyssy: Onnittelut plussasta!

Mist: Miten meni ultrassa? Toivottavasti kaikki on niin kuin pitääkin.

Mame: Ikävää, että oot saanu noin huonoja uutisia. Mutta onneksi apua on tarjolla. Eiköhän teillekin se plussa vielä saada. Tsemppiä!

Kuusityttö: Täällä on kyllä kädet kyynerpäitä myöten ristissä sen puolesta, että teillä tuo seuraava IVF onnistuu toivotusti. Kolme vuotta on ihan liian pitkä aika. Tuntuu pahalta teidän puolesta... Mutta vielä ei saa luovuttaa! Toki tuon asenteesi ymmärtää. Tämä yrittäminen on välillä niin kovin raskasta. Ja pelkoja herättävääkin... Hirmuisesti voimia ja jaksamista.

Mymme: Tsemppiä piikittelyyn. Toivottavasti niitä sivuvaikutuksia ei enempiä ilmestyisikään. Toivottavasti tulee oikein paljon muniksia kerättäväksi.

Mixuliini: Ihanaa kun käyt täällä vielä tsemppailemassa meitä. Tuota tickeriäsi on tosiaan mukava katsella. <3

Nine
: Hienoa, että siellä ollaan miehen kanssa samaa mieltä jatkosta. Tsemppiä!

Perhoska: Tervetuloa joukkoon.

Poikanen?: Tsemppiä huomiseen. Siis treffeihin piikin kanssa.

ON: Täällä odotellaan taas ovista. Tai odotellaan ja odotellaan... Jotenkin sellainen olo, että on ihan sama yritetäänkö enää vai ei. Siis luomusti. Toisaalta, jos ei edes yritä, niin sitten ei ainakaan onnistu. Enää ei ole pitkä aika siihen, että pitäis soitella sinne gynelle. Kävi vaan sillälailla ikävästi, että miehellä loppui työt ja nyt pitäisi sitten osata tarkemmin harkita mihin on varaa. Kai sitä silti voisi tutkimuksiin lähteä. Mietitään sitä jatkoa sitten tilanteen mukaan. Tää elämä vaan saisi edes joskus olla hitusen helpompaa...

Niin, kyllähän sitä mielellään olisi positiivisella asenteella ja pitäisi yllä toivoa, mutta jossain vaiheessa täytyy vaan hyväksyä todellisuus. Minullahan on hedelmällisyys lähes loppu, vain viimeinen pieni hönkä jäljellä. Vaihdevuodet tulossa ihan korkeintaan 10 vuoden sisällä. Ei se mukavalta kuulosta, mutta niin se vaan on. Tuntuisi itsepetokselta olla edelleen vahvasti siinä uskossa, että kaikki onnistuu. Kyllä minulla on vielä pieni toivonkipinä jäljellä, mutta sekin hiipuu koko ajan. Jos lapsettomuuden syynä olisi jokin muu kuin mikä se on, uskon että toivoa olisi helpompaa pitää yllä.

Jaksamista ja paljon voimia kaikille teille :)

Poikanen?: Luin blogisi ja nyt hirmu tsempitykset tulevaan inssiin että oksat pois! <3

Sleepwalker: Aion käydä täällä tsemppailemassa teitä kaikkia kunnes potkitte mut pihalle :D Muistan kun itse kuumeilin ja jännitin omaa tilannetta, niin sit kun jollakin onnisti niin se valasi uskoa ja toivoa omaan kurjaan tilanteeseen :) Ja kun uskoi siihen että kyllä se meilläkin vielä onnistuu niin en halunnut luovuttaakaan niin helpolla, se vaan kasvatti asennetta ja voimia :) Ja olin valmistautunut siihen että se voi viedä aikansa ja lopulta se aika palkitaan :) Ja älä sinäkään luovuta, yritätte omin voimin niin kauan kunnes pääsette tutkimuksiin ja hoitoihin :) Voi tuntua turhalta, tiedän kokemuksesta, mutta kun ei sitä koskaan tiedä jospa onnistuukin... Kurjaa että miehelläsi loppui työt mutta asioilla on tapana järjestyä, uskokaa siihen <3 Voimia ja tsemppiä teille <3

Nine: Hienoa että miehesi on suostunut jatkohoitoihin :) Nyt vaan katse eteenpäin <3 Täällä olotilat kuten ennenkin, pahonvointia ja väsymystä, toki vähän lievempänä mutta en ole päässyt niistä eroon :) Masu vielä piilossa oman ylimääräisen kerroksen alla mutta eiköhän se sieltä kohtapuoliin putkahda esiin :D Masu kyllä kasvanut jonkin verran mutta ei näytä ihan vielä vauvamasulta, mutta eiköhän se pian... :)

Hei, rohkenen ilmottautua tänne teidän pariin kirjoittelemaan. Aiemmin olen kirjoitellut tuolla Raskaaksi 2012 ketjussa, mutta ikäväkseni en pidä kovin realistisena raskautua  enään tänä vuonna. Haaveillut olen lapsesta jo useamman vuoden, mutta maaliskuussa 2011 jätin pillerit pois, ajatuksella tulee kun on tullakseen. Mies oli aluksi ehkä hieman hitaammin lämpeävä, mutta nykyään molemmat olemme suorastaan epätoivon partailla lisääntymisemme suhteen.
Takana on kaksi keskenmenoa, nyt viimeisin vajaa 3 viikkoa sitten. :( Nyt sitten odotellaan kuukautiset alkaviksi ja aloitetaan yritys. Kovin nopeasti raskautuvaa tyyppiä en koe olevani vaan useammat kierrot on pikkuinen meitä aina odotuttanut, jonka vielä kestäisi, mutta että loppu tulos tämä niin vetää naaman vähän mutrulle!

Pelko lapsettomaksi jäämisestä raastaa sisimpääni ja olenkin ajatellut hakeutua tutkimuksiin selvittääkseni ettei mitään selvää syytä keskenmenoihin ole. Julkisella puolella kahden keskenmenon jälkeen ei tietysti mitään tutkimuksia saa, mutta olen ajatellut joko Väestöliittoa tai sitten Tampereen Ovumiaa? Onko kellään kokemusta paikoista? Julkisella puolella myös  varoittelivat että tuskin mitään syytä tullaan löytämään, mutta en halua jättää mitään sattuman varaan.

Lapsettomuus, on kamalin asia mitä elämässäni olen koskaan kokenut, koen että keskustelu samantyyppisessä tilanteessa olevien kanssa auttaa, vaikka eihän tähän taida olla muuta lääkettä kuin pieni tuhiseva nyytti, jonka toivon kaikkien meidän saavan. Tsemppiä ihan hirmuisesti kaikille tasapuolisesti. Ja upeaa huuomata, että täällä on plussiakin tullut mukavasti pitkän matkan taivaltajille! Onnea niistä!

Mame: Pahoittelut tilanteestasi. :`( Olisit kyllä ansainnut plussan, miten jatketaanko teillä vielä Femareilla kokeilua, vai yritetäänkö saada kilppari arvot ensin kuntoon? Jaksamista sinne!

Tervetuloa pikkutonttu! Itse koen, että heti kun vähänkin lapsettumuus alkaa vaivaamaan, niin tutkimuksiin vaan. Harmittelen itsekin, kun en aiemmin miestäni raahannut tutkimuksiin, nyt kun siis jo kolmen vuoden rajapyykki lähestyy. No minkäs teet. Helsingin Väestöliitto on ollut mielestäni hyvä, yhtä hyviä varmasti kaikki yksityiset. Ainoa miinus on järkyt hinnat. Olen täälläkin kommentoinut, etten ole uskaltanut laskea mitä tää lysti on jo nyt maksanut.

Takaisin