Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mirmeli: Ei mulla ollut mitään oloja pregnylistä. Mutta älä tee sitä testiä ennen kuin antavat luvan.. kun eikö se voi näyttää väärää tulosta.. vai oliks se edes toi lääke... :rolleyes: dementtia iski kesken lauseen. o_O Mutta nyt mä lähetän sinne tarrasukkia, plussatuulia, potkuhousuja, vaippoja ja kaikkia millä kiinnittyminen tapahtuu ja alat odottamaan pientä vaippojen käyttäjää :Heartbigred:Heartbigred

Jaica: toivotan sulle pupuilua !! :sign19

Marikki: Koita jaksaa :Heartblue

Della: Miten voit noin muuten?
 
eiku nyt tuntuu et nää tuleekin niin nopsaan kun nuot menkat meinaa alkaa ihan ennen aikojaan :( Siitä on vasta 20pv kun käytii ensikäynnillä ja nyt jo tsekkaan labra-aikoja ja funtsin lääkkeen alkamista.

Satuin sitten kertomaan hyvälle ystävälle et mekin ollaan ny "lapsettomuus"tutkimuksissa ja hoidoissa,niin se oli aika närkästynyt että aika monta lasta teillä on ollaksenne lapsettomia :(
Juu,nyksän kanssa on kuopus ja jos oisin ollut hiukan nuorempi,oltais päästy julkisellekkin,koska on 1 yhteinen.Mutta juu,pahoitin mieleni kyllä.
Ymmärrän kyllä reaktion,ja senkin et heidän tustallaan(naisella 2 lasta aiemmasta liitosta ja saivat 2 lasta luovutetuilla simpoilla nykyisen miehensä kanssa) suhtautuminen tällaiseen "lapsettomaan" on vähän....
Hän tiesi kyllä et ollaan yritetty,eikö se nyt ole vain looginen jatke et hakeuduttiin tutkimuksiin/hoitoihin kun ei onnistunut?
Vai oisko minun tapauksessa pitänyt vain luovuttaa ja todeta että no ei sitten kun onhan noita lapsia jo.Emmie tiä.olin aika yllättynyt kommentista kyllä.
 
Jaica: Mulla osuu menkat Juhannukseen. Mulla on vasta kp 13 tänään.. Että taitaa mennä juhannus jännätessä. Vai oonko laskenu väärin.. :confused: laskujeni mukaan kp30 on juhannusperjantai tai jotai sinne päin. No jos täti tulee ni tiedän ainaki miten vietän loppu Jussin..-.- pitää varmaan ladata kaappi täytee varmuudeksi.

Eetula: mullakin olis tollanen käsitys että vois näyttää väärää plussaa. En oo enää ennen elokuun ekaa viikkoa yhteydessä poliin ni en oikeen tiiä tosta luvasta.. :/ Mulla on tullu menkatki nii säännöllisesti aina etten oo edes ehtiny miettii testaamista.. No teen sit tarvittaessa testin ja teen monta jos tulee plussaa ;D

Marikki: No kyllä oli tahditon kommentti ystävältä :( aikas ajattelematonta.. Mutta oon tässä oppinu että ei ne ystävät/kaverit aina mieti sanojaan loppuun.. En tiedä miten yksityisellä menee nuo testit mutta mä ainakin aloitin lääkkeet vasta seuraavasta kierrosta testien jälkeen. Tuloksetki sain vasta seuraavalla käynnillä ja kun se prolaktiini oli koholla, niin se kontrolloitiin taas seuraavassa kierrossa ja vasta siitä seuravassa aloitin lääkkeet. Eli siis elo- ja syyskuun kierrot meni testeissä ja lokakuun kierrosta alkoi lääkkeet.

Pälälä menipä sekaseksi ja varmaan toistan itseäni mutta tä känny juttu on hankala. Täällä pupuiltu ERITTÄIN onnistuneesti joten on hyvä alkaa nukkuu ;)

Sent from my GT-I9000 using Vau Foorumi mobile app
 
marikki jopas se päästi sammakon suusta tuo ystäväsi. toivottavast teillä tärppää vielä jollain keinolla, minusta siinä ei ol mitää väärää että hakee apua jos ei onnistu pitkästä yrittämisestä huolimatta vaikka ois ennestää lapsia.

mirmeli nukuhan hyvin ja hienoa että kaikki on menny hyvin siellä. :)
 
Marikki kyllä ikävästi suhtautui ystäväsi! ei sun pidä syyllisyyttä tuntea lapsen toivomisesta, vaan oot tehnyt ihan oikein hakeutuessasi tutkimuksiin ja hoitoihin. ja lapsettomuuteen ja sekundääriseen lapsettomuuteen voi olla monia syitä, ei voi vaan mennä töksäyttelemään että joku ei muka tarvii hoitoja jos on ns. liian nuori/vanha/on jo lapsia ennestään/ei ole lapsia.

Mirmeli nyt koitat vaan relax ja odottelet juhannusta :) toivottavasti tärppää ja saatte iloisen yllätyksen :)

Gatusan ultrauutisia odottelen innolla ja stalkkaan varmuudeksi noita muitaki ketjuja sit sinä päivänä kun ultraan menette :D

minä lähden kohta neuvolaan. saa taas kuulla kuinka paljon enemmän painaa ja aattelin pyytää mittaamaan hemoglobiinin, ku oon jatkuvasti vaan niin väsynyt.
 
Della: kerrohan neuvolakuulumisia :) toivottavasti saat syyn väsymykseen :)

On. Täällä alkaa munat irtoilee, jessus sentää ku oon kipeä, kävely ja istumaan meno jo hankalaa ja tä on vasta alkua. Yh.. :confused: jos nyt töissä pärjäis kuitenkin ä. Tärähdyskipu on pahin.. :/ mutta onneksi jotain siellä tapahtuu ja toiv tällä kertaa oltiin ajoissa! Viime kierrossa nä kivut tuli inssiä edeltävänä iltana..

Sent from my GT-I9000 using Vau Foorumi mobile app
 
Kiitos lohdutuksista!!!mä luulen että sillä jotenki kihahti kun heillä oli tosiaan pakko mennä hoitojen ja luovutetun avulla,kun ei vaan ollu muuten mahdollista.Ja jotenkin olin mukana miten hoidettiin jne tiedän et suuri kärsimys ollut,niinku tiedätte ketä ivf.ssä ollu.mutta tosiaa,yllätyin...nyt en sit uskalla/halua sanoo sanaakaan aiheesta hänelle.

Mirmeli Joo,eli samalla lailla mul,Eka testit,sit saan alkaa heti lääkkeet.Kai ne soittaa jos tuloksia jotai outoo.täs kierros kontrolliultra,mut sanoi että voin kesällä ottaa kierron ilmankin,kunhan Ny nähdään et maltillisesti kasvaa...

Puhuttii noista 2-3 odotuksistaki,totes että mun iässä liki mahdotonta et kaksi lähtis,tuli olo et halua sanoo et kuhan Ny ees Yks...

Eli Tän viikon highlightit mirmelin inssin lisäks Myyh.n inssi ja Gatusan ultra,oliks muita?
Dellalle hyvää neukkukäyntii,kohtahan saat alkaa 2vko välein käyä,vai joko Se on säästösyistä lopetettu?

Sent from my Lumia 925 using Tapatalk
 
Ainii piti kertoo et oma.oireet sit kai kiusinu kun oon Nii kärtty ollu.eilen sit ihan piti tivata ukolta et mikä on kun hän on ku perseelle ammuttukarhu,niin yhdeks stressin syyks mainitsi Tän yrittämisen.se on ollu tollanen,sekos (huonossa mielessä) kun oli Se Eka raskaus jonka keskeytin,ja seuraava joka oli hartaasti toivottukin...niin mitähän nyt.ei oo kovin vahvalla psyykeellä varustettu ihminen.
ET mitä hittoo Se stressaa...ääh ärsyttävää.
Mainitsin sille muuten et alan potkii sitä oikeesti persiille niinku Gatusa kertoi tekevänsä :D mikä viehättävä ajatus


Sent from my Lumia 925 using Tapatalk
 
neuvolassa käyty ja painoa on tullut koko raskausaikana jotain +12kg tähän mennessä. eli miten laskettukaan, n. kilo viikossa. ei kyllä sanonut neukkutäti et pitäs olla huolissaan tai vähentää herkuttelua, vaan on ihan ok kuulemma, kunhan ei ihan vikoilla viikoilla ois sama tahti. nojoo, äsif, tytöstäkin tuli painoa 20kg ja siitä lähti synnärillä 13,6kg et en kyl aio huolestua :) muuten oli kaikki ok, verenpainekin matalampi ku tyttöä odottaessa 123/73. hemoglobiini oli laskenut 113:n ja se on varmaan se syy, miksi väsyttää.. mulla oli lähtöhemppa 132 ja on tullut kyl alas, kun 16.4 hemppa oli vielä 129. aloitan rautakuurin tänään, kunhan pääsen kotiin tsekkaamaan, voinko vielä käyttää siellä jo olevat obsidanit. sykekin oli 145 tasaisesti, taisi vauva nukkua.

seuraava neukkukäynti on 24.6 et siihen on n. kolme viikkoa ja siitä seuraava on sit taas lääkärineuvola ja varattiin se 22.7. luulen, että noita käyntejä on vähennetty, kun tuntuu että tytön kohdalla ne käynnit oli näiltä viikoilta eteenpäin jo paljon tiheämmin. nythän väliä on 3-4 viikkoa. en tiedä meneekö ensisynnyttäjillä samallai. mulla vaihtui neuvolatätikin lennosta, tai siis ehdin käydä sillä omalla vain kerran, muuten on ollut joka kerta ihan joku muu kuin oman alueen terkkari. kuuntelin aikaani odotellessa terkkareiden juttelua ja ne puhui, et se mun oma terkkari ois saikulla eikä ole näillä näkymin tulossa takas. tänaamuinen terkkari oli sama kuin eka käynnillä, että sillai tuttu, mut tuntuuhan se ikävältä, kun ei pääse luomaan mitään suhdetta kehenkään terkkariin. oon mä asiani saanu toimitettua, mut ei mitään syvällisempiä keskusteluja tee mieli käydä, kun ei tiedä onko sama terkkari sit seuraavallaki kerralla :/

Eetula ton väsymyksen mainitsinkin et se on vaivannut koko ajan. parina aamuna käynyt niinkin, että tyttö on lähtenyt sängystään leikkimään olkkariin, kun en ole meinannut päästä hereille ja tänä aamuna tyttö murjotti eteisen lattialla, kun torkuin 20min herätyskellon soimisen jälkeen :( no, josko lähtisi kohenee raudalla. muuten ollut liitoskipuja ja istuessa kipeytyy myös häntäluu nykyään eikä kävelytahtia voi nostaa, kun kylkeen alkaa pistää. oon kyl muuten ollut ihan hyväkuntoinen ja jaksoin alkuraskaudesta käydä afrotanssissa (n. rv 22 asti) ja sit mammapilateksessa kävin tän viikon ma asti. koitan nyt alkaa kävelee ja houkutella miestä et käytäis nyt kesäkuussa uimahallissa et saisi vähän jotain liikuntaa, kun afrotanssi jäi tauolle jo huhtikuussa ja mamapilateskin oli vain lyhyt kurssi. en pääse "isojen altaaseen", jos tyttö on mukana uimahallissa et siksi tarvii toisen aikuisen nii voi vuorotella. uusin vaiva on ummetus+peräpukamat ja joudunkin varmaan aloittaa siihen jonkun lääkkeen. oon kyl syönyt koko raskausajan vain täys- ja moniviljatuotteita sekä juonut joka päivä paljon vettä, mut ei näy auttavan kotikonstit. luumuja en ole vielä kokeillut, kun ne alkoi ällöttää jo tyttöä odottaessa. ehkä täytyy ottaa nekin vielä kokeiluun tai ehkä luumusose, kun se on vähän miellyttävämpää kuin ne kumiset kuivatut luumut.

kiitti jaica! aika on tosiaan mennyt nopeasti. nyt olen vielä töissä et päivät menee nopeammin, mutta kunhan jään kotiin, voi tulla tylsempää. ehkä nyt kuitenkin tulee lähdettyä ulos ja kävelee, kun tyttökin jää kotiin samaan aikaan kuin minä ja hän on innokas ulkoilija. tsemppistä pupuiluun teille ja toivon myös, että tärppiä tulisi sinnekin :)

Mirmelille jaksuja oviskipujen kanssa! toivottavasti siellä napataan nyt kiinni kans ja tulee toivottu lopputulos!

Myyhille myös peukut pystyssä et tärppiä tulisi inssissä!

tästä tulikin romaani, toivottavasti muistin kaikille kommata jotakin. pitänee jatkaa nettisurffailua, kun töitä ei ole ja syömäänkin pääsee vasta n. klo 11 :)
 
della ylihuomista odotellessa sitten :) ihana että kaikki hyvin ja tosiaa tuo hemppa voi aiheuttaa väsymystä ku matala. toivottavasti olo paranee pian :)
 
Marikki: niin siis mä sain alottaa lääkkeet vasta kuukauden päästä testin teosta. Mä ymmärsin ettei lääkkeitä saa alottaa ennen ku on tulokset selvillä...? Onpa hyvä että miehesi kertoo stressaavansa. Meillä taas huomasin hoitojen alkutaipaleella että miestä hermostuttaa/stressaa yhtälailla mutta ei sanonut siitä mitään. Se on mun kallioni... <3 mä päästelen sitä sitte poikien iltoihin hyvillä mielin tuulettumaan ;D (vaikka ei me toistemme menoja kielletä muutenkaan)

Della: no johan on hemppa tippunut! Nyt vaan kuuria niin jospa se auttaisi :) minäkin olen kuvitellut että neuvolakäyntejä olisi paljon enemmän :eek: no nyt on muutenkin säästölinja et jos he sit vähentää....? Ja kiitos tsempistä. Nyt jo helpottaa. Ja on hyvä fiilis, tällä kertaa ei ainakaan voi syyttää siitä etteikö oltais yritetty tarpeeksi! ;)

Sent from my GT-I9000 using Vau Foorumi mobile app
 
sinne se ny valuu tää kierto,huomenna kp 1,kun kunnolla alkaa.
siis sanonko mä jotain...mua ketuttaa aikasmoisesti,en tiä miksi tää oli jotenkin niin maginen kierto ja sit tää loppus 27 päivään kun normaalisti 32.
Mies sanoi kun mä kirosin vessas että mikä ...ttu tätä kroppaa riivaa,että no se alkaa vaa käyä vanhaks.THÄNKS!

Ystäväni josta eilen kerroin,niin tänään tuli facessa viel jutuille.Marmatti kuinka kasvattaminen on työlästä nykyään ja eikö teillä nyt ole jo riittävästi ja varaudu siihen ettei enempää tule.
Hyvänen aika miten tuntu ilkeelle.Mä en tajuu miksi se noin...aiemmin kun ,silloin ku me alettii yrittää,se oli mukana innolla ja povas meille pian vauvaa jne.Mutta nyt kun sanoin taikasanat "lapsettomuus" ja minähän en oo lapseton,niin huh huh.Ja edelleen mie ymmärrän,ymmärrän sen ettei miun pitäis vinkuu pätkääkään kellekkään ja että oon vaan saamarin itsekäs kun haluumme viel yhen vauvan.Ihan totaalisen omahyväinen ilmestys,niin.

Miehen kanssa ollu vaikeaa ja taas se nukahti kuopuksen vieree,ei pääse taaskaan puhumaan,ja mie huomaan että mun höyrypannu sisällä ei kestä enää tätä painetta,pakko ois saaha purkaa,mutta kun ainoo aika millon ehitää kommunikoimaan on hänen työaika!!!! whatappi laulaa ja me jopa riidellään sen kautta.Himassa ei oo aikaa eikä rauhaa puhuu,mies menee nukkumaan ajoissa,kun töihin menee.Äääää,oon niin keskustelu orientoitunut ihminen,mei yhteiselämän alkutaipaleella kun me mentii sänkyyn,me juteltii ainakin tunti ennenku päälle päätteeks harrastettii rakkautta.Mä kaipaan niitä aikoja ihan sikana.No mies oli kyl työtön silloin,ei ollut velvoitetta töihin menoon.

Anteeks tää purnailu!!!

Missä Eetula luuraa??????
 
Mirmeli:
nooh 13-15 vrk oviksen jälkeen alkaa yleensä menkat. :)
ja mul on menny just siihen 13, siis viimeks meni. Eli tieto tääö ainaki aikasemmi,
Ainaki mun laskuilla, vai laskenko muka jotenki ihan väätin.
Pregnyl voi antaa positiisen tuloksen 11 vrk. :D

Marikki:
Olipa ilkee ihminen... :/ No jotkut vaan ei tajua todellakaan mitä ne suustaan päästelee.
Oon kullut just kans tota et no onhan sulla jo lapsi ole onnellinen siitä.
Tottakai olen, mutta todella haluasin että perheemme kasvaa vielä yhdellä.
Voimia ja harmillista ko menkat taas alko.. no kesä tulee,
toivottavasti kesä tois mukanansa myös jotain ilon aihetta! :)
Meillä myös mies on ollut tosi stressaantunut hoitojen alettua, jotenki konretisoitu tää et mä en oo helppo pala, ja mua ei saatetakkaa niin vaan raskaaks.
Miehelle olis ihan ok vaikka ei tulis enempää lapsia, mut toivoo silti sisarusta pojalle ko ite on ollu ainkoainen. Ollaan puhuttu, välillä tapeltu todella paljon, ja välillä tosissaan tuntuu et täst ei vaan tuu mitään. Nyt on ollut parempi jakso.. Onneksi!!

dpo:
Miten laskette sen, ovistestista vai sitä seuraavasta päivästä?
Ite oon siis laskenut ovistestin seuraavasta, sitä ko tunnen oviksen.
Eli nyt olis menos dpo 2 :D
 
Muokattu viimeksi:
Jaica: en normisti laske noita dpo vaan ihan kiertopäiviä.. Nyt ku laskin ni mulla alkaa menkat lähes aina dpo 16-17 ja kp menee 30-32 ja nyt osuu siihen jussiin. Et tuskin väärin lasket, mulla vaan on liian pitkä kierto :D no muistelinki et siin.pregnylis oli joku tollanen juttu.. Höh.. Pitäskö tehdä testi ni saisin ihka ensimmäisen plussani :D no heh..mut hyvä tietää. En kyllä muutenkaan koskaan testaa ku tiiän reilu viikon etukäteen onko onnannu vai ei. Tähän asti on osunu oikeeseen :(

Marikki: pahoittelut kp1.. :(.mutta nyt ainakin pääsette alkuun ja ehkä jo kesällä tulee hyviä uutisia? :) ja nyt oon jo pahoillani puolestasi :/ ystäväsi on nyt väärässä ja hänellä ei ole mitään oikeutta tuomita sun valintoja! Ihan kysyisin nyt että mikä hänellä mättää. Ystävien kuuluu ennemmin tukea (mitä en kyllä itsekkään oo saanut) eikä tuomita. Mä sain just kuulla että oon "vanhus" kun mua ei koskaan enää nää missään/saa mihinkään. Ja kun vastasin ettei viihteellä nääkkään mut kyl mä kotona olen jne kaffee keittelen niin taas sama juttu ja huokailua.. (ei ku kerroiks mä tän jo? :D) ja mitä mieheesi tulee niin nyt neuvoisin antamaan hänelle aikaa. Ainakin täällä käyttäydytään mun silmin välinpitämättömästi kun asiat huolettaa ja yritetään pitää se näkymättömänä. Vai..? Ei hän varmasti tarkoita sua loukata vaikka, tiedän, tuntuu kuin jäisi yksin kaikkien asioiden kanssa :( nyt jätätte ne whatsappailut ettekä kuluta energiaa siellä kinaamiseen. Jospa päivän hiljasuuden jälkeen jaksaisi hetken jutustella morsmaikun kanssa ;) Koitahan jaksella! Alku on aina hankalaa vaikkei tä eteneminenkään helppoa ole :/

On. Hitsit, flunssaa pukkaa ja huomenna+la pitäs lähtee festaroimaan! Argh.. Ja väsymys vaivaa :( onko se tä stressi vai mikä mutta oon koko ajan niiiin väsynyt ettei täst nyt tuu mittää. Aamusin ei pääse käyntiin yms.. Tässä mä vielki tönötän keittiössä vaik pitäs olla jo koirat pihalla ja lähtee töihi 30min päästä.. Mä en vaan jaksaaaa!!! No kai se täst taas :D hauskaa päivääää! ;)
Sent from my GT-I9000 using Vau Foorumi mobile app
 
marikki pahoittelut menkoista, inshaAllah tulis tärppi pian. teen du'aa inshaAllah että teillä tärppäis. :)

jaica sinulleki teen inshaAllah du'aa että saisitte kaipaamanne plussan ja pienokaisen :)

mirmeli jaksamista, inshaAllah tässä kierrossa tulee nyt se pysyvä plussa :)

on: eipä ihmeitä, aamuetomista, pitkästä aikaa join teetä ja oli hyvää, harmittelin vaa ettei ole leipää kotona eikä mies ol käyny hakees et saisin leipää ja appelsiinimarmeladia ku tekee mieli. huomenna nt-ultra inshaAllah. mitä mein pihaan tulee ni persikat alkaa olla kypsiä, kurkut kasvaa nopeasti, viikunoita on puu täynnä ja kokoajan kypsyy, syöty joka päivä viikunoi sitä mukaa mitä kasvaa, vesi-ja hunajamelonitki kasvaa ja tekee hedelmää, viinirypäleet kypsyy. voispa antaa teille mein pihalta hedelmiä... :)
 
Gatusa: voi kuulostaa ihanalta teidän hedelmätarha!! Voi kun saisitki tänne lähetettyä kesän herkut! Tsemppiä huomiseen ultraan ja tuu heti kertoo kuulumiset :) voisit suomentaa noi sun rukoukset, vai miksi niitä kutsutaan, kun on niin monia erilaisia.:p

Sent from my GT-I9000 using Vau Foorumi mobile app
 
dua tarkoittaa sitä että rukouksen yhteydessä tai sen jälkeen kummin haluaa kiitetään Jumalaa ja samalla voi pyytää apua ja neuvoja sekä johdatusta. tässä plussakierrossa tein sitä enemmänkin ja plussa tuli. jotkut pyytää lapsille menestystä kokeissa, jotku pyytävät että saisivat lapsen mikäli niin on tarkoitettu. jne. itse en usko liiemmin lääkärien puheita jos sanotaan että juu ette saa lapsia esimerkiksi. jos Jumala haluaa että minä saan lapsia niin hän päättää milloin tulee lapsi. näin sanotaan koraanissakin joten minä tukeuden asioissa uskoon inshaAllah. "yksikään nainen ei ole raskaana Hänen tietämättään eikä yksikään nainen synnytä Hänen tietämättään." uskovien suura jae 11 mikäli oikein muistan ulkoa näin äkkiseltään jakeen.

rukousta meillä kutsutaan nimellä salat. oon oppinu ulkoa yhestä mun kirjasta joka on pitkälti dua kirja niin todella monta sivua arabiaksi kun ne on kirjoitettu meidän kirjaimilla, miehlle latelin mitä sanon aamuin ja illoin ni totes että ei hän oo ees kuullu osasta mitä luettelin, totes et iha ku sheikhia (imaamista seuraava) kuuntelis. meillä on myös monta du'aa joita voi tehdä niille jotka eivät ole muslimeita :)

inshaAllah tarkoittaa suomeksi mikäli Jumala niin haluaa/jos Luoja suo. Alhamdulillah kiitos ja ylistys Jumalalle. MashaAllah tarkoittaa Jumala antoi sen tapahtua, yleensä sanomme noin jos jollekin tapahtuu hyvää ettei kukaan saa ns. pahaa silmää eikä mitään harmia tapahdu henkilölle. jos joku raskautuu tai saa lapsen sanon aina mashaAllah ja alhamdulillah koska niin on tarkoitettu tapahtuvaksi. meille kun näyttää tulevan esim. hyvä sato tänä vuonna inshaAllah sanon aina alhamdulillah ja mashaAllah kun katson hedelmäpuita ja muita kasveja kun ne kasvavat. me muslimit kiitäme aina Jumalaa kaikesta ja mitä ikinä tapahtuu sanomme alhamdulillah koska asiat eivät ole meidän käsissä ja Jumala on päättänyt asiat meidän puolesta jo, asiat voisivat olla huonomminkin joten parempi olla kiitollinen.

esimerkki koraanista: kahdella miehellä oli hedelmätarhat, niiden välissä oli puro josta sai vettä. toinen miehistä eräänä päivänä sanoi naapurille "minulla on parempi perhe, olen rikkaampi ja puutarhani on parempi kuin sinulla eikä Jumala ota sitä minulta ikinä pois ja vaikka ottaisi paratiisissa saan paremman". Naapuri sanoi "miten voit sanoa noin ja olla kiittämättä Jumalaa (eli miksi ei sano alhamdulillah ja inshaAllah), ehkä olet rikkaampi ja perheesi on isompi mutta jos Jumala niin haluaa (inshaAllah) Hän antaa minulle parempaa paratiisissa kuin tämä. kiittämättömyytesi takia Jumala saattaa tehdä puutarhastasi kuivaa palanutta maata missä ei kasva mikään." Mies ei uskonut ja niin Jumala rankaisi häntä lähettämällä tuulen joka teki hänen hedelmätarhastaan kuivaa kuollutta maata, mies meni katsomaan hedelmätarhaansa ja alkoi tuskittelemaan miksei hän kiittänyt Jumalaa siitä mitä hänellä on, nyt hän on menettänyt kaiken.

juu tulen kertomaan huomenna inshaAllah mitä ultrassa näkyi ja onko kaikki hyvin. mulla oli tänää sellai olo ettei patjalta ylös päässy ku heikotti ja eto, mies teki leivän jossa appelsiinimarmeladia, pistin poskeen sen ni heti parani olo, tuo pikku ninja ku tykkää siitä :) ruoka mulla ei yleensä poista etomista mut tuo auttaa ihmeesti :)
 
Takaisin
Top