neuvolassa käyty ja painoa on tullut koko raskausaikana jotain +12kg tähän mennessä. eli miten laskettukaan, n. kilo viikossa. ei kyllä sanonut neukkutäti et pitäs olla huolissaan tai vähentää herkuttelua, vaan on ihan ok kuulemma, kunhan ei ihan vikoilla viikoilla ois sama tahti. nojoo, äsif, tytöstäkin tuli painoa 20kg ja siitä lähti synnärillä 13,6kg et en kyl aio huolestua :) muuten oli kaikki ok, verenpainekin matalampi ku tyttöä odottaessa 123/73. hemoglobiini oli laskenut 113:n ja se on varmaan se syy, miksi väsyttää.. mulla oli lähtöhemppa 132 ja on tullut kyl alas, kun 16.4 hemppa oli vielä 129. aloitan rautakuurin tänään, kunhan pääsen kotiin tsekkaamaan, voinko vielä käyttää siellä jo olevat obsidanit. sykekin oli 145 tasaisesti, taisi vauva nukkua.
seuraava neukkukäynti on 24.6 et siihen on n. kolme viikkoa ja siitä seuraava on sit taas lääkärineuvola ja varattiin se 22.7. luulen, että noita käyntejä on vähennetty, kun tuntuu että tytön kohdalla ne käynnit oli näiltä viikoilta eteenpäin jo paljon tiheämmin. nythän väliä on 3-4 viikkoa. en tiedä meneekö ensisynnyttäjillä samallai. mulla vaihtui neuvolatätikin lennosta, tai siis ehdin käydä sillä omalla vain kerran, muuten on ollut joka kerta ihan joku muu kuin oman alueen terkkari. kuuntelin aikaani odotellessa terkkareiden juttelua ja ne puhui, et se mun oma terkkari ois saikulla eikä ole näillä näkymin tulossa takas. tänaamuinen terkkari oli sama kuin eka käynnillä, että sillai tuttu, mut tuntuuhan se ikävältä, kun ei pääse luomaan mitään suhdetta kehenkään terkkariin. oon mä asiani saanu toimitettua, mut ei mitään syvällisempiä keskusteluja tee mieli käydä, kun ei tiedä onko sama terkkari sit seuraavallaki kerralla :/
Eetula ton väsymyksen mainitsinkin et se on vaivannut koko ajan. parina aamuna käynyt niinkin, että tyttö on lähtenyt sängystään leikkimään olkkariin, kun en ole meinannut päästä hereille ja tänä aamuna tyttö murjotti eteisen lattialla, kun torkuin 20min herätyskellon soimisen jälkeen
no, josko lähtisi kohenee raudalla. muuten ollut liitoskipuja ja istuessa kipeytyy myös häntäluu nykyään eikä kävelytahtia voi nostaa, kun kylkeen alkaa pistää. oon kyl muuten ollut ihan hyväkuntoinen ja jaksoin alkuraskaudesta käydä afrotanssissa (n. rv 22 asti) ja sit mammapilateksessa kävin tän viikon ma asti. koitan nyt alkaa kävelee ja houkutella miestä et käytäis nyt kesäkuussa uimahallissa et saisi vähän jotain liikuntaa, kun afrotanssi jäi tauolle jo huhtikuussa ja mamapilateskin oli vain lyhyt kurssi. en pääse "isojen altaaseen", jos tyttö on mukana uimahallissa et siksi tarvii toisen aikuisen nii voi vuorotella. uusin vaiva on ummetus+peräpukamat ja joudunkin varmaan aloittaa siihen jonkun lääkkeen. oon kyl syönyt koko raskausajan vain täys- ja moniviljatuotteita sekä juonut joka päivä paljon vettä, mut ei näy auttavan kotikonstit. luumuja en ole vielä kokeillut, kun ne alkoi ällöttää jo tyttöä odottaessa. ehkä täytyy ottaa nekin vielä kokeiluun tai ehkä luumusose, kun se on vähän miellyttävämpää kuin ne kumiset kuivatut luumut.
kiitti
jaica! aika on tosiaan mennyt nopeasti. nyt olen vielä töissä et päivät menee nopeammin, mutta kunhan jään kotiin, voi tulla tylsempää. ehkä nyt kuitenkin tulee lähdettyä ulos ja kävelee, kun tyttökin jää kotiin samaan aikaan kuin minä ja hän on innokas ulkoilija. tsemppistä pupuiluun teille ja toivon myös, että tärppiä tulisi sinnekin :)
Mirmelille jaksuja oviskipujen kanssa! toivottavasti siellä napataan nyt kiinni kans ja tulee toivottu lopputulos!
Myyhille myös peukut pystyssä et tärppiä tulisi inssissä!
tästä tulikin romaani, toivottavasti muistin kaikille kommata jotakin. pitänee jatkaa nettisurffailua, kun töitä ei ole ja syömäänkin pääsee vasta n. klo 11 :)