Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
tsemppiä mirmeli inssiin mä täällä jännään sun puolesta :) juu kyllähä ne voi aikasin tuntua etenki uudelleen raskautuneella, mulla esikkoki ilmotti itestää jo siel rv 14 aikoihin et aikasia alkajia ovat näköjään. tietty kohdun asentoki vaikuttaa esim taakse kallistunu ni ei tunne helpol eikä raskaus näy nopeest. ja sit potkujen suunta esim jos etee ni tuntuu mut taakse ni et tunne mitää ja istukan paikkaki vaikuttaa.
 
onnea täältäkin inssiin Mirmeli!

ja Marikille verikokeisiin ja toivottavasti teillä nyt kävisi peikkomainen flaksi :)

ja jaicalle oviksen hyödyntämiseen ja toivottavasti sitä kautta myös tärppäämiseen :)

myy multa otettiin aikoinaan se prolaktiini klo 10 jälkeen aamulla, heräämisestä en muista, oliko puhetta et kuinka paljon aikaisemmin pitää herätä. omalla kohdalla piti herätä aikaisin, kun klinikalle on kotoa matkaa n. 25km ja julkisilla mentiin.

sleepwalkerille hyvää ja rentouttavaa yritystaukoa :)

Gatusalle ja Eetulalle mukavaa odotusta ja liikkeiden tuntemusta :)

on: perjantaina poksuu rv 30+0, ei siitä sen enempää. odottelen kesälomaani kuin kuuta nousevaa, alkaa meinaan mehut olla jo aika vähissä. mitään suuria suunnitelmia ei ole kesäksi, matkataan parin viikon kuluttua Muumimaailmaan tytön ja siskoni perheen kanssa, juhannusta vietetään varmaankin siskolla ja yhdet häät on tiedossa :) kesä menee kai kotimaisemissa, ei ole tiedossa mitään isompia reissuja eikä kyllä haluakaan lähteä pitkille automatkoille.
 
Kivaa della kun tervehdit meitä,täältä se oot sieki ponnistanut,ja Gatusa,Eetula,ketä nyt on raskaana,ehkä se ihme tapahtuu meille muillekkin :)

Vai peikkomainen flaksi :smiley-angelic001 no sietäis käyä!!!
Vaikka tässä juuri kesäloman aloittaneena meinaa hermo repeentyy näiden kesälomalaisten temppuilujen kanssa.

Pitäis kaivaa nyt noi klinikan paperit esiin sekä resepti ja verikoe lähete,soittaa ja tarkentaa sitä verikoe aikaa.Mut arvatkaas mitä,on vähä siivottu,en löydä niitä!!!
Että mä taas kiroon sitä että menetin työpöytä paikkani kun muutettiin tällaiseen pieneen koloon.
Mulla oli vanhassa kodissa oma työpöytä jossa mapit ym sai olla siinä,nyt kun mapit on jossai lipastossa ei näkyvillä,niin kaikki paperit tulee nakattuu vaan johonkin mihin ne nyt käsistä irtoaa,ja tää on sit lopputulos.
Tai vaihtoehtoisesti laitan ne mielestäni johonkin fiksuun paikkaan,enkä muista sitä sit sen koommin :smiley-angry002
Voitteko oikeasti ymmärtää,että tää on ihan totuus meikäläisen orientoitumisesta nykyään.

sleepwalker,upeaa että oot saanu laihdutettuu ja toi liikunnan mukaantulo on kyl ihan mahtavaa!!!
Ihanaa taukoiluu teille,rentoutukaa.
 
Kiitos della ja gatusa tsempeistä! Täällä mä vieläki odottelen vaikka ajan piti olla klo 11.. Pissat tulee housuun :D

Della: vitsit et aika menee nopeesti! Miten voit olla jo noin pitkällä.. Mites nä helteet mitkä oli ja toivottavasti tulee, onko tuskasta? Automatkat varmaan on inhottavia.. Kivoja kesäsuunnitelmia, mullakaan ei oo mitään muuta kun nauttimista "vapaasta" ja ehkä vois vähän festareilla käydä jos nyt ei tärppää.

Marikki: voi ei :( kyllä ne jostain sitten vastaan tulee! Mulla on sama juttu kaiken tärkeän kanssa ja nytkin oon hukannu 55e edestä kulttuuriseteleitä! No sovin mun laumaani ja jätän asiat kun kun koira kakkansa... -.-

Sent from my GT-I9000 using Vau Foorumi mobile app
 
no nyt on paprut ajan tasalla,eli löyty.
Mikä on fhs? se on toinen testi ja lh on toinen.
kp 10 käskettii alkaa ovistestaailut ja ultra kp 11-13 ja jos tuloo o+ ennen ultra-aikaa nii pitää kiiruusti otta yhteyttä klinikkaan.
Jännään et miten pääsen tonne laabraan jossei oo aikoja varattavana kun alkaa menkat ja jos sinne pitää jonottaalla mennä,nii muksut mukaan,jee?
 
Mirmeli helteet, olleet ja tulevat, tekee tuskaa.. hikoilen kuin sika, joka paikkaa kolottaa enemmän helteillä, janottaa koko ajan ja väsyttää. autossa matkaan puoli-istuvasti ja siinäkin joutuu vähän katsoo, ettei lyttää tytön jalkoja, kun hän on pitkäkoipinen kuten vanhempansakin ja jalat jää tietty jumiin, jos mä vedän penkkini selkänojan kovin alas. noi Muumimaailma- ja se hääreissu on parin sadan kilometrin päässä, joten automatkat varmaan menee hyvin, kun tauottaa jne.

Marikki hyvä, että liput ja laput löytyi :) mulla oli muuten lapset mukana labrareissulla. meni ihan hyvin, heitä oli vain kaksi ja isoveli katsoi kiltisti pikkusiskon perään sen aikaa, että multa saadaan näytteet otettua. oli sen näytteenottohuoneen ovikin auki, että sain itsekin tarkkailtua, et mitä puuhaavat. en kylläkään joutunut jonottamaan, kun oli kesäaikana vissiin hiljaisempaa. meidän lapset viihtyivät vesiautomaatin kanssa, joten eivät oikeastaan tarvinneetkaan mitään kummoisempia virikkeitä :D

olikohan toi fsh se follikkeleja stimuloiva hormoni? lh en kyllä muista, piti googlettaa ja näkyisi olevan luteinisoiva hormoni (älä kysy mitä se on :D ). muistan omista verikokeista sen, että mulla oli toi fsh viitearvon yläpuolella viitearvo on x-10, ja mun tulos oli 11 ja kuulemma pitemmän päälle kasvaa ja hankaloittaa raskaaksi tuloa. mulla vissiin vaikutti noi endometrioomien poistot leikkauksella siihen et oli viitearvon yläpuolella.

on: tää aika on tosiaan vain mennyt jonnekin, vaikka tuntuu, että jatkuvasti vain odottaa jotakin: ultraa, neuvolaa, verikoetta ym. ja lopulta synnytystä. tosin opin viime kerralla, että laskettua aikaa ei kannata odottaa, mullahan napsahti tyttö yliaikaiseksi ja lähti syntymään vasta käynnistyksen kautta.
 
Della: voin uskoa :/ ja kaipa se matkustaja jo vähän kyydissä painaakin. Meillä on muumimaailma melkein naaourissa. Itsekki rakastan muumeja js odotan että saan jonku kenet voin sinne viedä.:)

Sent from my GT-I9000 using Vau Foorumi mobile app
 
mites della,oliks teil jotain apuja raskautumiseen?

mei pitäis muumimaailmassa käydä tänäkin kesänä,viime kesänä oltiin ja sieltäkö lie tarttui viime kesänä siis 1v4kk olleeseen kuopukseen muumi-fanitus,joten onhan se käytävä katsoo miten tohkeissaan on tänä kesänä.Viime kesänä hän tykkän tutkii sen kattilapään ,mikä sen nimi onkaan,pörröistä häntää,ja tuumi vaan että "kissa" :)

juu huomenta vaan,nukahin kuopuksen viereen kun päikyille vein,tervemenoo pv-rytmit taas täältä päivää.
 
Marikki ei me tarvittukaan apuja, vaan kävi samallai ku tytönkin kohdalla aikoinaan et raskauduin ku lopetin stressaamisen. tai no, tällä kertaa oli helpompaa, kun endo ei ehtinyt villiintyä ja muuten kaikki molemmilla oli ok. meillä oli sopimus klinikan kanssa, että yritetään luomusti vuoden 2013 loppuun ja jos tärppiä ei tule, ois aloitettu ivf-hoidot. ne meinasi siitä fsh:sta et pitkään ei voida odotella raskautumista, kun se arvo kuulemma nousee.

meidän piti mennä viime kesänä muumimaailmaan, mutta se sitten jäi ja tänä vuonna ollaan jo päiväkin päätetty et milloin mennään nii tulee kans lähdettyä :) tyttö on jo kovasti innoissaan ja ollaan youtubesta katseltu muumimaailman esittelyvideoitaki :)

Mirmeli mulla on tullut painoa jotai 10kg mut ei tää vielä paina pahasti. toki etukassi alkaa olla jo iso, mut ei se vieläkään ole ihan valtava. tyttöä odottaessa olin loppuajasta enemmän valtava. mulle on selitetty taas et mulla on synnyttäjän lantio ja että vauva viihtyy lantiossa. eikai se enää kauaa siellä mahdu majailee ja aina välillä tuntuu epämukavalta, kun vauva ojentelee itseään joko suoraksi kroppaa vasten tai sit mahanahkaa vasten.

on: nyt oiski sit työpäivä pulkassa (tein ihan töitäkin, vaikkei niitä juuri ole eikä anneta) ja ois 10 työpäivää jäljellä eli kolme vajaata viikkoa :) kai ne menee vaikka päällään seisoen :D
 
Marikki: juu ajotus on kunnossa, mut niin se oli viimeksi..
Jos 1/4 oviksesta johtaa raskauteen, ni nyt se olis mein vuoro täs kahen vuoden aikana! :D

Mirmeli: Onnea ja tsemppiä piinailuun, mennäänki siis tosi samoilla päivillä, nyt se pariviikkoo
 
Mirmeli: Kiitos. :) Mulla on onneksi tällä kertaa hyvät tukijoukot tässä projektissa vaikka itehän sitä toki joutuu kaiken työn tekemään... Meillä ei ole vielä mitään aikaa varattuna ja juteltiin miehen kanssa, että ei edes varata sitä ennen kuin vasta sitten elokuun lopulla. Se toki voi sitten viivyttää sitä hoitojen alkamista, mutta toisaalta varsinkin mun mies haluaa nyt unohtaa tämän yrittämisen kokonaan joksikin aikaa. Mä en ite onnistu siinä kovin hyvin, mutta yritän edes hetkittäin olla ajattelematta näitä asioita... Mä niin toivon, että teillä nyt tärppää! :Heartred

Jaica: Pupuiluintoa ja tärppionnea. :Heartred

Gatusa
ja Eetula: Ihanaa, kun siellä viikkoja kertyy kummallakin. :Heartred

Della: Kiitos. :) Jaksamista olojen kanssa. Sulla onkin jo komeat viikot kasassa. :Heartred

Marikki: Onneksi paperit löytyi. Mä oon kanssa aika hyvä laittamaan kaikkea "talteen". :grin Ja siitä Lh-hormoonista... Sen määrässä tulee selvä piikki ennen ovulaatiota (sitä niillä ovistesteillä yritetään testata) eli kai se stimuloi munisten irtoamista.Wikipedia väittää seuraavaa: "Naisilla hormonin tehtävä on stimuloida munasolun irtoamista, sen jälkeen keltarauhasen kehitystä ja ylläpitää keltarauhasen hormonituotantoa. Ovulaation aikana pitoisuus nousee moninkertaiseksi." FSH:sta löytyi seuraavaa: "FSH edistää kuukautiskierron alussa munasolun ja munarakkulan kasvua sekä lisää munarakkulan tekemää hormonien eritystä" Wikipedia ei ehkä ole se maailman luotettavin tietolähde, mutta varmaan tollasta tietoa löytyy joltain virallisemmaltakin sivustolta...
 
Eetula: Kiitos! Inssi meni ihan hyvin paitsi et meinas tulla pissat housuun.. :grin Kyllä se silti on aina kauheen jännää sinne mennä haarojaan availemaan ja kaikenmaailman tavaraa työnnetään sisään.. Tässä vuoden aikana vaan on kummasti huomannut sen miten tämä rutinoituu... :sad001

Sleepwalker: Hienoa että on tukijoukkoja niin saa sitten helpommin (helpommin ja helpommin) tehtyä sitä duunia, tsemppareita tarvitaan aina! :) Mulle vaan tuo aika tarjottiin, en edes tajunnut vaan otin vaan. Toisaalta olen miettinyt että pitäisikö pyytää vielä pari inssiä väliin, ei niitä nyt ole tehty kuin kaksi.. Tosin onnistumisprosentti on niin pieni ja mulla tekee nä hormonit tiukkaa että pitäskö vaan jatkaa eteenpäin. Mitä tuohon taukoon tulee, Juhannuksena saadaan joko menkat tai ilonen yllätys, itse tietenkin olen varma menkoista ja ajatukset jo syksyssä, mutta kyllä mä odotan sitä parin kuukauden taukoa sen jälkeen! Voi että, et arvaakkaan kuinka paljon. Ja sillä lomalla aion itseni pitää ja oikeasti yrittää unohtaa koko jutun.. Pitää varmaan ottaa palstastaki sitten kesätauko :grin No mutta helppo se on näin sanoa, voipi olla ettei onnistukkaan.. :rolleyes:

Jaica:
taidetaan aikas samoissa mennä, huih.. meillä olisi Juhannuksena joko syytä juhlaan tai vaihtoehtosesti (ja valitettavasti mun mielessä se todennäkösin vaihtoehto) itsensä rippeiden keräystä lattialta.. Mutta sitten alkaisi se tauko.. :rolleyes:

gatusa:
Onkohan mulle joku sanonut joskus että mun kohtu olisi taaksepäin menevä.. en ole varma mutta sellanen käsitys mulla on..

Della:
Heh, vai sellanen :p Voi että, on se jotenkin niin hurjaa ajatella että vatsassa voi olla pieni ihminen mikä ojentelee ja venyttelee siellä. hih :p Nä on näitä käsittämättömiä asioita mitä en kyllä ole pitkään aikaan enää miettiny.. :)

ON: Kp13/30-32.. Inssi meni hyvin, olivat myöhässä 30min ja meinas kyl rakko räjähtää varsinki itse toimnepiteessä.. :cool: Nyt alkaa se 2,5vk piinailu ja kuten jo jaicalle ja sleepwalkerille kerroin niin Juhannuksen on se h-hetki.. Toistaiseksi en aio lupailla kenellekkään mökkivierailuja, jos joutuu nuolemaan haavojaan kotona. Sitten alkaisi se parin kk tauki ja kyllä se tulee tarpeeseen. Ehdottomasti.
 
tsemppiä mirmeli, minä lähetän täältä kunnon plussatuulet sinulle että se plussa tulee vihdoin inshaAllah :) jos sulla on tuo tilanne kohdun kans ni voipi mennä kauemmin ennen ku liikkeet tuntuu ja kasvu näkyy kunnolla. minä pääsen jännää sit juhannukseen asti et miten sulle käy, tuleeko plussa mulla on sellai tunne että plussa tulee inshaAllah :)

äh tuntuu et laatta lentää kohta ollu koko päivän tälläi olo ja ilmeisesti nyt sit kivutki alkaa aktivoitumaa kuten esikosta. mikä olo...no ainaki pikkunen on siel inshaAllah.
 
Gatusa: Kiitos, oot niin ihana positiivisuuden valaja :Heartpink Toivottavasti nyt sun olo åparanis, ei ole kivaa tuollainen :/

Hei te kaikki jotka olette käyttäneet Pregnyliä!! Mitäs vaikutuksia siitä on odotettavissa nyt, luin jostain että raskauden tyyppisiä oireita olis tullut? Mites mieliala? Yms.. etten vaan sit ala elämään missään pilvilinnoissa... Muutenki vkl kutsuis ehkä festarit ja sinne kun nyt sitten kuivin suin mennään tietty mut helpottas kummasti jos mielialat ei leimuais :grin
 
kyllä ny näyttäs että hemmetin menkat tekee tuloaan...nyt sitten arvon että varaanko jo labraan aikaa jne jne...Vähän kyllä ottaa pattiin ny,tai siis ei,aika paljonkin.Labras pitää käyä kp 2-5 aikana ja lääkkeen saa alkaa vasta kun käyny antaa näytteen,ja lääke pitäis periaattees alkaa kp 3.Juma et menee vaikeeksi!!!

Ainoa positiivinen asia tässä on se,että uusi kierto tarkoittaa sitä että voi ees kokeilla jotain apuja eli niitä lääkkeitä ny.
Miks tää nyt löi mut näin suruun,en tykkää.Käi mää idiootti sit aloin ajatella jo et jospa oiskin tärpänny!
 
Mirmeli:
Miten niin juhannukseen piinailua...? Juhannuksena ei kyl oo enää epäilystäkään miten kävi :D
Tai no mul ainaki menee juts se 13vrk oviksesta,
ni alkaa menkat ja se tarkottais sitä et alta kahen viikonpäästä. Viikkoo ennen juhannusta.
ja Jussina olis jo menkatki ohi. ja kerkeis tekeen juhannus taikoja, toki tuloksii ei viel vois saahakkaan..
Oon laskeskellu silleen et teen testin pe-su 13-15...
ja jos se on nega ni lähen sit juhliin itteni vanhenemista sillo viikonloppun,
ja jos se on jotain muuta niin iloitsen ihan suuresti ja ja ja... :D :D
ja noista mielialoista ja pregnylistä, tänään on ollut välillä ihan paska olo. Siis ei ihan käy oviksen kans yhteen, mut jooh tälläne fiilis vaan nyt on.. ja jätkä uhmailee kotona ja mies kitiseee! :/
Täytyy antaa sille viel illalla kyydit jos olis vaikka paremmalla tuulella sit.

Omanapailu..
Aamun jomotteli, ja päivällä oli viel jomotuksii,
mut sit ne loppu ko seinään tuolt vasemmalt puolelt eli munikset lähti liikkeelle. Tosin oikee puoli on nyt vähä vihlonu. ja toki mietin et onks siel nyt jotain kehittymäs. toki viimeks siel oli ihan tyhjää.
Masu turvonnu ko ilmapallo, ja tissit taas kipiät... huh!!

....Hui kissa nauku ulkona, ja rämpytti ovea, saipa ite sen auki ja mönki sisään! :D


Della:
Onnea, aika menee kyl tooosi nopiaan!!

Marikki:
Juu hidasta aina se alottaminen, labroja, tutkimuksi, keskusteluja ja erilääkkeitten koittamista.
Voimia kuitenkin siihen..
 
Takaisin
Top