Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Yritän nyt ihan pikaisesti muutaman rivin tänne naputella, koska olemme kohta lähdössä ½-vuotissynttäreille. Oikein ei huvittaisi mennä juhlimaan, koska itse olen eilen ollut hautajaisissa. Yrittäisin ehkä hieman tarmokkaammin piristyä, jos kyseessä olisi vaikka 1-vuotisjuhlat, mutta emmä tiedä pitääkö sitä jo puolta vuotta juhlia. Ehkä mä olen vain katkera ja kateellinen... Täytyy siellä nyt ainakin piipahtamassa käydä.

Kiva kuulla kaikkien teidän plussan saaneiden kuulumisia. Jaksamista tunteiden kanssa ja toivotaan, että kaikilla menee koko raskausaika hyvin. :)

Della_79: Tervetuloa joukkoon. Toivottavasti teillä tärppää pian. Tämä palsta on välillä hieman hiljainen, mutta ehkä se johtuu siitä, että näissä hommissa joutuu välillä vain odottelemaan ja ihan joka tuntemuksesta ei jaksa käydä avautumassa. :grin Toisaalta tämä palsta on välillä ollut suorastaan pelastus, kun on voinut käydä purkamassa sydäntään ilman turhia kaunisteluja. Ei tätä tilannetta oikein kukaan muu ymmärrä kuin toinen samassa tilanteessa oleva. Täällä voi rauhassa todeta sen, että välillä kaikki raskaana olevat ottaa päähän eikä täällä tuomita siitä. Täällä ymmärretään se, ettei ne tuntemukset kohdistu varsinaisesti siihen toiseen ihmiseen vaan johtuu omasta tilanteesta.

Gatusa ja Nine: Toivottavasti molemmat saa nyt sen plussan! Olinkin jo vähän kaipaillut Ninen kuulumisia.

Mihinhän se Saiski on kadonnut...?

Ja sitten ihan lyhyesti vielä omaa: Huomenna aloitan clomit ja varaan ajan sinne ultraukseen. Toivottavasti mun kroppa älyää reagoida suotuisasti niihin nappeihin. Ens viikonloppuna ehkä tulee yksi ystäväpariskunta käymään. Kun kysyin mieheltäni, että sopiiko se, niin hän sanoi, että meidänhän pitäisi silloin vaan tehdä sitä vauvaa. :laughing002 Totesin, että ovis tuskin on vielä silloin ja ne olis tulossa vaan käymään. Toivon kyllä, että tuo mieskin oikeasti tajuaisi, että nyt olisi syytä yrittää vähän tsempata ja tosiaan ainakin yrittää jaksaa hyödyntää se lääkityksellä tuettu ovis. Eihän se mitään takaa, mutta kai sitä on paremmat mahdollisuudet tärppiin, jos edes jokunen kerta puuhastellaan oikeaan aikaan... :grin
 
Kuinka kauan on "pidemmän kaavan kautta"??? Kuopus on 1v4kk eikä olla ehkäisty,mutta ei ole raskauskaan alkanut.Häntä itseään tehtiin vuosi tai 14kk,en enää muista.Joten kelpaanko joukkoon vai haenko jonkun muun ketjun?Oon uusi täällä kuten näkyy :)
 
kiitos kaikille tervetulotoivotuksista ja kivaa, että voin liittyä joukkoon :) ikävä kyllä jaan sen saman tunteen, että muiden raskaudet ahdistaa ja ärsyttääkin, vaikkei se sinänsä kenenkään ihmisen syytä ole, vaan eniten ärsyttää oma kroppa, joka ei toimi niinku pitäis. perjantaina käytiin tytön kans 1,5v. neuvolassa ja neuvolaterkkariki on raskaana ja jää syksyllä mammikselle! en edes osannut järkyttyä tai sit järkytyin, mutta ainoastaan koska hän on ollut niin kiva ja oisin halunnut pitää hänet meillä enkä ottaa sitä mun äitiysneuvolakäynneillä ollutta takaisin :/

välillä tää ahdistus "kaikkien muiden raskautumisista" vaan tosiaan vuotaa yli ja sit tarvii oikeasti ihmisiä, jotka on samassa tilanteessa. mä kuulun tammikuussa 2012 synnyttäneiden fb-ryhmään ja siellä oikeasti ahdistaa, koska taidan just nyt olla ainoa, jolla on vielä yritys päällä, kaikki muut ovat jo raskautuneet ja kirjoittelevat siellä ryhmässä onnellisina raskaus- ja vauvajuttuja ja minä en ahdistukseltani muuta voi, ku käydä tykkäämässä mahakuvista ja statuksista sekä onnittelemaan syntyneistä vauvoista, mihinkään muuhun en pysty :/ oon muuten huomannut et mulla on nyt kipeämpi juttu tää toisen lapsen yrittäminen, kestän kyllä aika hyvin sen, että jollakulla tärppää ekaa vauvaa yrittäessä. tyttöä yrittäessä olin vielä pahemmassa jamassa, en vaan kestänyt yhtään kavereiden vauvauutisia enkä halunnut luoda mitään suhdetta kenenkään vauvoihin, hyvä jos jaksoin edes iloita toisten raskautumisten tai vauvautumisten puolesta.. piilottelin fb:ssa vauvastatuksia päivittävien kavereiden statuspäivityksiä ja estin kuvien julkaisua mun seinällä. se teki vaan oikeasti niin kipeää se, että muut voi ja pystyy ja minä en, vaan menen vaan endoleikkauksesta toiseen. vieläki itkettää ku muistelee sitä aikaa.

Marikki tervetuloa! tulin itsekin tosin aika vasta tänne. mun tyttö on samanikäinen kuin sun kuopus, meilläkään ei ole ehkäisyä ollut eikä mitään raskauteen viittaavaakaan ole tapahtunut. tyttöä yritettiin tosiaan nelisen vuotta ja mun kiusana on endo.
 
Marikki: Tervetuloa joukkoon vaan. Alkuperäisessä Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet -ketjussa ajatus oli se, että kun itsestä tuntuu, että on yrittänyt pidempään, niin se riittää. Eiköhän samalla mallilla mennä täälläkin. :) Yleensä tänne ketjuun hakeutuvat ovat yrittäneet ainakin sen vuoden tai lähemmäs ja sitten on meitä joilla puhutaan jo vuosista. Just laskeskelin, että meillä taitaa kohta tulla kolme vuotta täyteen. :sad001 Mutta vielä ei ole syytä vaipua epätoivoon vaikka toivo onkin välillä vähän hakusessa...
 
Oi kiitos :cat
Mukavaa päästä johonkin porukkaan höpisemään näistä.
Me ei olla oltu missään tutkimuksissa,viime kierrossa olin jo varannut gyneajan,jonka jouduin perumaan perheessä alkaneen oksutaudin takia.Ja nyt taitaa tääkin kierto jäädä käymättä.Haluisin vaan kuulla,onko mussa jotain vikaa.Ja sit jos ei oo(muutaku ikä ja ylipaino),onko miehessä.Kun kestää ja kestää...
Laitoin tähän vau sivulle oikee viime menkatkin ja se laskee kiertopäivät,hassuu :rolleyes:
ja kertoo milloin ovis olisi.
Tutkaileeko tällä kukaan tikuilla ovista?

Tuntuu tutuille fiiliksille della sinunkin jutut,vaikka ymmärrän ettei se ole muiden vika että he tulee raskaaksi ja minä en,silti se polttava pettymys ja kateuskin,ottaa joskus ylivallan yllättäen,ja saa sydämen rypistymään kasaan surusta.
 
Marikki mä oon kahtena viime kiertona käyttänyt ovistikkuja ja nyt pohdin, tilaisinko lisää vai en. mulla kierrot ovat säännöllisesti olleet 26-28 päivää ja ovis on vaun laskurin mukaan n. kp 14, mut tikuttamalla on ilmennyt, että se onkin pari päivää myöhemmin eli n. kp 16. kävin muuten itse ihan samasta syystä gynellä, kun halusin selvittää, onko mussa jokin vika, kun kakkonen ei tärppääkään. miehellähän on nyt yhteensä kolme lasta, joten hankalaa kuvitella, että hänessä olisi vika, mut toisaalta hän elää meistä kahdesta epäterveellisemmin, kun tupakoi ja syö epäsäännöllisesti ja epäterveellisesti.
 
kerroppa della,millainen käynti se oli???varatessa kerroitko asian?Otettiinko ultraa ja minä kierron päivän menit?Kun mietin näitä kaikkia,että olisi optimaalisin aika käydä...
Tuntuu että seksihalut on kadonneet miulta :sad001 ja tästä sitten tietenkin mietin että onko mun hormoonitoiminta romahtanut..huh huijaa kun miettii,vauvaa "pitäis" yrittää,mutta se tekeminen ei nappaa,komee on yhtälö :excited001
 
varasin ajan gynekologiseen tutkimukseen ja kohdun ja munasarjojen ultraan (Terveystalossa kävin meidän omassa lähiössä ja hintaa tuli hippasen päälle 90 eur, ne eikai automaattisesti ultraa, jollei sitä erikseen pyydä). papa-kokeen otatin terveysasemalla ja ehdin saada vastauksenki ennen gynelle menoa. en ihan tarkkaan muista mikä kiertopäivä silloin oli menossa, oisko ollut viikko oviksen jälkeen ja gyne näkikin ultrassa et oikealta oli munasolu irronnut ja kohdun limakalvo paksuuntunut et menkat oli odotettavissa (en tiedä ottavatko sinne menkkojen aikaan). puhuttiin sit samalla käynnillä näistä pikkukakkoshaaveista ja gyne kehotti yrittämään nyt, kun endo on rauhallisemmassa vaiheessa.

mulla niin aaltoilee toi haluaminen, viime aikoina on kiinnostanut, oviksen aikaan lähinnä vituttaa, mut sit positiivinen ovistesti herättää yrityshalut ja sit ollaanki vähän aktiivisempia. blaah, mut eikai sitä yrittämättä saa mitään aikaan, vaikkei näköjään saa yrittämälläkään :/ no, anyway tilasin lisää ovistikkuja et saa siitä ainakin positiivisen tuloksen, kun raskautta ei pääse testaamaan.
 
Marikki: Mä oon tikuttanut ovista jo varmaan ainakin vuoden ajan. En kyllä ihan joka kierrolla. Mun kierrot on varsin epäsäännöllisiä, mutta olen mielestäni saanut ovisplussan joka kierrolla, kun olen vaan jaksanut testata. Lääkärin kanssa tuli kyllä puheeksi se, ettei se täysin takaa sitä, että ovis oikeasti tapahtuu, jos munis on lh-huipun aikaan vielä liian pieni tms. Mulla ei halujen kanssa ole ollut ongelmia vaikka yritystä on jo kauan takana. Mies on se, jota joutuu nykyään enemmän houkuttelemaan touhuihin. Onneksi sekin vähän enemmän tsemppaa, jos mainitsen sille, että ovis on ihan kohta. Ei kyllä aina silloinkaan... Onhan se mua hieman vanhempi ja meidän suhdekaan ei ole enää ihan tuore, mutta välillä ottaa päähän ettei se aina jaksa olla tässä projektissa ihan täysillä mukana... Tai ainakin tuntuu siltä...

Della: Mäkin aloitin tutkimuksiin hakeutumisen aikanaan yksityiseltä gyneltä. Ensin tuntui, ettei hän ollut kovinkaan huolissaan siitä, ettei meillä ollut tärpännyt vaikka yritystä taisi jo silloin olla takana vuoden verran. Hän kehotti yrittämään aktiivisesti vielä puolisen vuotta ja senkin jälkeen vielä kesän yli ennen kuin suostui kirjoittamaan lähetteen jatkotutkimuksiin julkiselle puolelle. Olisihan sitä voinut yrittää hakeutua tutkimuksiin toistakin kautta, mutta jotenkin sitä halusi uskoa, että ammattilainen tietää paremmin kuin mä...

ON: Toinen päivä clomeja nappaillen eli kp 4... Onneksi ei ainakaan vielä ole tullut mitään erityisempiä haittavaikutuksia. Sain eilen varattua ajan myös sinne seurantaultraukseen. Viikon päästä katsotaan miten clomit on muhun vaikuttaneet. Mä en haluaisi ajatella, että nyt kyllä onnistutaan, kun mitään takeita siihen ei ole. Ärsyttää alkaa toivoa turhia... Toisaalta pitäisi yrittää pysyä positiivisena. No, jos sitä olisi sitten ensi tiistaina taas hieman viisaampi. Pitäisi kyllä kiittää meidän polia, että viitsivät ultrata mut vaikka poli oikeastaan onkin jo ensi viikolla kesätauolla. Toinen niistä lääkäreistä on kuulemma vielä paikalla ja ehtii tarkistamaan mut. Jos ei nyt sitten tärppää, niin saa nähdä saadaanko jatkaa clomien kanssa itseksemme vai jatketaanko niitä vasta syksymmällä.
 
heis kaikki, muutaman päivän tauko tuli ku ei nettiä. no niin muutettu on kotiuduttu on menkat alko eilen kuten vähä uumoilinki mut kyllä mä silti optimistisest aattelin et josko sittenki ja ma tein illal testin joka puhas nega. no uteen kiertoon, ainaki voi sanoo et on menkat ku kunnon kivut ja sidettäki joutuu vaihtamaa.
että tällaista täällä.

mitäpä muut? tsemppiä kiertoon :)
 
Tässä yrittäisessä on se huono puoli,että sitä "elää" tälle- ei voi ottaa alkoa lähellä menkkoja "jos onkin raskaana",ei voi ottaa alkoo viksen aikaan "ettei vaurioita munasolua/haittaa hedelmöittymistä",suunnitella muutaman kk päähän menoja "jos oon raskaana" jne.
Pitäis vaan unohtaa,touhuilla kuin jänikset ja yllättyä iloisesti,toivottavasti.

Mä en jotenkaan meinais uskaltaa mennä ees gynelle,jos sanookin että nou vei....

Gatusa,onko nämä tickerillä olevat siis sun keskenmenoja?Millä viikolla?
 
juu keskenmenojahan ne. eli 2 oli n. vko 5-6 ja 2 viimist siel 7+ ja 8+0. toivottavast sais pian verikokeiden tulokset ni näkis onko kenties siel selitys keskenmenoihin. mun elämän ekaa km en ol laittan se tapahtu aikoinaa rv 19+6.
jostai syyst pienokaiset on luovuttan vaa sydänäänten kuulumisen jälkee. kolmas keskenmeno oli tosin viedä hengenki enkä ees liiottele. tuli hiukka komplikaatioi.

mutta se siitä ja nyt vihdoin kroppa näyttää toimivan normaalisti eli lääke tehos hyvä niin nyt vaan sit uutta yritystä :)
 
mä en käytä alkoholia ollenkaan ja mieski on vähentänyt rutkasti siitä, mitä se oli. lopetin alkoholinkäytön neljä vuotta sitten syystä että se ei vaan sopinut mulle enkä hallinnut sen käyttöä, joten päätin et on parempi olla ilman. ja niin mun suoraansanottuna onki ollut :) ei varmaan pieni määrä vahingoita mitään, ehkä enemmänki sellanen jatkuva humalahakuinen ryyppääminen on haitaksi yrittäessä. mun mies on kertonut, että pojan äiti joi alkuraskaudessa (sen ekat kolme kuukautta, kun salasi raskauden sinne 12. viikolle asti), mut pojalle ei onneksi ole käynyt kuinkaan, ihan fiksu poika hän on, mitä nyt poikamaiseen tyyliin vähän keskittymisvaikeuksia :) ja käyhän monelleki niin, että ennen kuin raskaus tulee tietoon, on ehtinyt juoda humalatkin.

alkoi muuten eilen ärsyttää täällä töissä, kun näin aulassa pikkuvauvan ja kommentoin työkaverille että mun "Iinu" oli isompikokoinen vastasyntyneenä, niin muuan toinen työkaveri alkoi kyselee, et millos meille tulee toinen :/ kommentoin heti et vastahan mä tulin takas ja työkaveri komppasi, ettei täältä ilman lupaa voi lähtee. vituttaa noi jotkut täällä, kun mua kyttäävät et nyt se syö välipalaa onkohan se raskaana ja sit kyttäillään ja udellaan :( kommentoin parille läheisemmälle työkaverille, että pikkuhiljaa alkaa vituttamaan toi jatkuva kyttääminen ja utelu.
 
Heh,siis oikeastaan hassu esimerkki mulle tuo alko,koska tosiaan toleranssi on sitä luokkaa että 2-3krt vuodessa muutama sidu.Viimeisin kokeilu oli 1 sideeri ruuan kera,ja kaamee olo,eli mulla on kanssa se,ettei se käy mulle.Mutta siis koitin havainnollistaa sitä "odotusta" ja ehkä-elämää :)
Jollain tavalla teen luopumista.Ostin kuopukselle uudet vaunut,jotka myin toissa viikolla,vaikka vois ajatella,että kun toiveessa on pikkusisarus,ois säästänyt.Ei,mä en halunnut jättää mitään "ehkä tarvitaan" tänne roikkumaan.Kaikkee saa uusia jos tarvetta ilmenee.

Miten teijän miehet suhtautuu tähän projektiin?
Me keskustellaan aika paljonkin tästä,ja vaikka molemmilla ajoittain väsymystä sen suhteen että oikeaan aikaan ois aika tarpeellista olla liikenteessä,niin ollaan vaan koitettu tsempata että saa kylvöt tehtyy :angel4

Mutta mä koen,että se juttelu avoimesti tunteista,siitä turhautumisesta ja pelosta jos ei enää saakkaan...on tosi tärkeä osa,muuten leviis pää.

Gatusa,näyttää sille että tulet raskaaksi,mutta miksei se kestä?onko sulla veren tukostaipumusta tutkittu?
 
mun mies hyväksyy sen, että mennään tutkimuksiin ja hoitoihinki, varmaan sille helpompaa hyväksyä se, kun mulla on jo valmiiksi endo-diagnoosi ja tytönki saaminen oli niin nihkeää. muuten ei pahemmin puhuta oviksesta tai sen aikaan ajoitetuista puuhailuista. me ollaan eletty se "pakkoyrittäminenki" eikä se johtanut mihinkään. me ollaan puhuttu, että toivotaan vielä toista yhteistä ja sit ois lapsiluku täynnä, mut jollei saada, sit tyydytään siihen mitä on. oon kuitenki sanonu miehelle, että haluan yrittää kaikkeni raskauden eteen ja jos se tarkoittaa tutkimuksia ja hoitoja, sit se on niin. mun raja menee kuitenkin munasolun luovutuksessa eli jos mun omat tuotokset ei kelpaa lapsen tekoon, sit ollaan ilman. mä en jotenki kestäisi ajatusta, et jossain ois joku joka on mun lapsen ns. biologinen äiti, vaikkei siinä tietty mistään äidistä puhuta, vaan luovuttajasta. mun mies on hyväksynyt tämän projektin ja ainoa mistä hän niuhottaa on se, että nytki mennään ekalle käynnille hänen työajalla ja ensi kerralla en saa varailla tuollaisia aikoja.

mä en enää juuri puhu miehelle synkimmistä ajatuksista, oon kyllä sanonut, kun menkat alkaa, ettei me taaskaan saatu vauvaa. mä jotenki onnistun rämpimään itseni pois sieltä synkimmästä suosta, muistan että mulla on yksi biologinen lapsi ja toinen sosiaalisesti oma ja sit keskityn muihin juttuihini, niinku urheiluun.
 
marikki mulle tehtii täydelliset tutkimukset mut nyt ootan tuloksia. jos jossai mättää mulla mahollisest kilpirauhanen ku sukuvika. ei kyl ennen ole ollu mut äippä ku kerto et hänel vajaatoiminta ni päätin et kinuan neki testit.

della voi elämä noit sun "työkaverei" uskon että ottaa päähä kympillä ku kokoajan kyttäävät ja utelevat, meil oli vähä sama tuol anoppilas. menet vessaa jaahas ootko raskaana, jos on nälkä ootko raskaana, käyt lääkäris ootko raskaana... kyl se alkaa ärsyttää. sit viel ku pms oireet muistuttaa niin paljo raskausoireita ni ei tiä missä mennää.
 
kp 16,ei näyttänyt ovisplussaa.Normisti ollutkin kp 17 plussapv. Toi vaun laskuri sanoi että mun ovis ois vasta 10.6.Kun on 32pv kierto,niin onko se niin et 2vko ennen menkkoja ois ovis?
 
jep marikki eli ovis on yleensä sen n. 2vko eli 10-16pvä ennen menkkoi. koska luteaalivaihe kestää sen pari viikkoa.
niin ja tervetuloa tänne höpisemään mein kans.

täällä ei mitää ihmeitä menkat tekee lähtöä, eipä ol tullu muutamaa yöhö nukuttua miehen ja esikoisen takia. päädyn lattialle aina jossai vaihees joten hiukka väsy. saas nähä millai kierto nyt tulee.
 
äh, mulla tuli postissa ovistestit ja pitäs alkaa testailee, mut tossapa ne vielä pyörii keittiön pöydällä. josko sitä jo tiistaina alkaisi testaamaan, en ihan viitsi liian aikaisin, etteivät mene hukkaan. mulla kuitenki varmaan loppuviikosta vasta näkyy ovisplussa, mut eihän sitä koskaan tiedä.
 
Tervetuloa Marikki! Ja muille kaikille hirmuisetsti onnenpotkuja persuksille!

Itse siirrän oman persukseni odottajien puolelle, sillä neljän vuoden ja 1. IVF:n toisen PAS:n jälkeen testi näytti plussaa (eka plussa evö esikoisen jälkeen). LA menee jonnekin helmikuun alkupuolelle.

Voimia kaikille! Ja siskot, hakeutukaa tutkimuksiin/hoitoihin mielummin liian aikaisin! Turha odotella, aikaa menee vaan hukkaan. Eikä hoidoissa tapahdu mitään hetkessä.

Nine
 
Takaisin
Top