Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
voi ny piip piip piip piip...mulla on alkamassa menkat,verilimat tuli.kp 28.normaalisti mul alkaa kp 33 eli kierto 32.Ja enitenhän mua ketuttaa se,että mulla oli kp 11 ovissoireita,mutten USKONU niitä....vaan tyhmänä ootin että ovis ois taas tikussa näkyvillä kp 17 niinku normisti.
PIIIIIIIIIIIIIIPPPPPPPPPP.tää kierto meni niin ketuilleen.Huokaus.
Eli taas alusta.
TAAS!

hyvää juhannusta täältäkin! meilläki on cityjuhannus, käytiin tosin tossa n. 10km päässä miehen veljen perheen mökillä grillaamassa ja saunomassa.

onnea sleepwalker näin myöhässä toivotettuna. täällä jännäillää sun puolesta nyt urakal :)

on: täälä kp jotain en pysy laskuissa ku sain tänää nettitikun taas lainaan. alkaa ovis näemmä lähestyyn mikä on positiivista sit pitäski varmaa todennäkösest tulla joko se plussa tai nega ramadanin alussa siihe on enää 2vko. täytyy sanoo et taitaa tulla mega kierto taas vaihteeks...tuhruilu loppu tuos joitai päiviä sit. uusia tuloksia ei ole viel, odotellaan.

onnea sleepwalker näin myöhässä toivotettuna. täällä jännäillää sun puolesta nyt urakal :)

on: täälä kp jotain en pysy laskuissa ku sain tänää nettitikun taas lainaan. alkaa ovis näemmä lähestyyn mikä on positiivista sit pitäski varmaa todennäkösest tulla joko se plussa tai nega ramadanin alussa siihe on enää 2vko. täytyy sanoo et taitaa tulla mega kierto taas vaihteeks...tuhruilu loppu tuos joitai päiviä sit. uusia tuloksia ei ole viel, odotellaan.

Mikä tilanne, Gatusa? Saitko ikinä niitä loppuja labratuloksia? Joko ovis on ohitettu?

nine ovis ei ole ollu viel, labratuloksia ja tk:ssa käyntiä odotellessa... eli saapi nähä mikä on homman nimi. äkkäsinpä tänää et hei näköjää mun tuttavasta tuli sekä äiti että mummi ku kokoajan pistän kuva vauvasta naamakirjaa ja että hänen nuorin lapsi oli alus mustasukkanen, kaikki kuulu hälle ei pikku prinsessalle. sai tyttärensä kans samassa kuussa lapsen ja olivat samankokosetki viel 80g oli painoeroa. se oli tälle vaa 5. lapsi ja toinen tämän nykyisen miehen kans josta aina sano mulle et hän vihaa häntä ja haluu eron onneks saivat asiat näköjää kuntoo. olen onnellinen hänen puolest mut vähä surettaa ku aina itelle käy huonost. millokoha sitä ite saa lisää lapsia ja saako edes.

tänää mennää kattoo yhtä taloa joka on iso ja siin on iso piha, rannan tuntumassa. pakko saada talo missä tilaa ja piha, ei jaksa olla sisäl tyylii 24/7 melkei.

mitenkäs sinun voinnit?

Voisin uutena hypätä tänne mukaan kun tuolla varsinaisella lapsettomuuspuolella tuntuu olevan aikas hiljasta.
Täällä ollaan menty todella pitkän kaavan mukaan kaiken kaikkiaan 17 vuotta. Mieskin on kerenny välillä vaihtua. Toisinaan yritetty enemmän toisinaan vähemmän, lääkkeillä ja ilman. Hoitoihin lähdettiin 2009 ja nyt ollaan siinäkin loppusuoralla. Vuosi sitten tuli km rv 17+ ja sen koommin ei ole näkyny kun kemiallisia.
Huomenna ois taas jännitysnäytöksen paikka ja aamupäivästä soitellaan kuinka meidän pikkunen selviää sulatuksesta. pakkasessa on hurjat kolme 6 päivän ikästä blastoa, jospa niistä edes jku huomenna saatais kyytiin o_O

tervetuloa Tähtitomu! toivottavasti teillä käy pian onni ja saisitte vauvan!

olen itse aika uusi tulokas täällä, tokaa yritetään. eka yhteinen sai alkunsa neljän vuoden yrityksen jälkeen ihme kyllä luomusti huolimatta mun endometrioosista. olen itse tutkimusvaiheessa, endo vaikutti rauhalliselta ku lekuri ultrasi munasarjoja jne. ja nyt mulle tehdään kuukautiskierron kartoitus ja mies menee simppanäytteeseen.

nyt vaan oottelen et tän kierron menkat alkaa et pääsen antamaan alkukierron verinäytteet ja mies sit pari viikkoa myöhemmin menee siihen simppanäytteeseen.

tervetuloa tähtitomu, sulla onki yrityst pitkän aikaa ollu ja valitettavast vastoinkäymisiäkin, voimia.

on: täällä ovista odotellaan ja katotaa et tärppäiskö tällä kertaa ku nyt kroppa ainaki tuntuu jotenki normaalilt.

Tähtitomu, sinullapa on "meriittejä" tälle palstalle, huh. En voi kun kuvitella vuosien fiiliksiä. Ja toivoa sydämestäni onnistumista. Tervetuloa palstalle. Sulla siis PAS tulossa juuri. Meillä onnistui (koko pitkä tarina toisaalla) 1. IVF:n 2:n PAS. Tai tällä hetkellä ollaan sillä kannalla, että onnistui.

Dellalle tsemitykset labroihin! Kerrohan, kun kuulet jotain!

Gatusa, kunpa taloasia edistyisi mieluisalla tavalla, ja saisitte oman ihanan kodin! Onnenpotkuja sullekin tässä kierron vaiheessa!

Itsellä tänään 7&0, huonoa oloa ihan hetkittäin ja välillä nippailee masua. Loppuviikosta Väestöliitossa varhaisultra, sittenpä tietää missä mennään.

Onnea kaikille projekteihinne!

ihana kuulla nine että sulla kaik hyvin, kiitos tsempistä tässä tosiaa toivon et tärppäis itelläki ja kaik menis hyvin. ja tietenki että se oma tilava ja viihtyisä koti löytyis ettei tarttis muutella liiemmin enää koska on tullu iha tarpeeks elämän aikana muuteltua.

Hienoa Nine, että kaikki on hyvin.
Meillä ois nyt tulossa 2.ICSI:n 1.PAS. Jotensaki ei toiveet oo korkeella mutta silti ehkä ajatukset parhaimmat tähän astisista siirroista. Johtunee varmaan oista "lumelääkkeistä" joita tässä nyt on roppakaupalla :D kirjottelinkin tonne millä auttaa raskautumista ketjuun meidän listaa jal iekö edes kaikki siihen tullu :smiley-ashamed008

tähtitomu toivotaa nyt parasta että onnistuis ja kaikki menis hyvin loppuun saakka :)

mulla yrityst ei läheskää yhtä kauan mut meil taas jostai syyst pikkunen ei pysy matkassa. reilus vuodes oli 4 keskenmenoa joista 2 oli keskeytyneit keskenmenoja. nyt tutkitaa mistä johtuu, kardiopiini oli normaali muita tuloksia ei ole tullut viel mun tietoon, miehelt ei mitää näytteit ole ees otettu ku automaattisest näyttävät olettavan että naisesta se johtuu aina.

Niinhän siinä sitten ettei siirtoon päästy. joten nyt odotellaan polin kesätauko ja elokuussa TAAS uuteen yritykseen.
Gatusa, meillä on tänä vuonna ollu jo kaks vai kolme kemiallista ja yks puhdas nega. Lakis niinku riittää yhdelle vuodelle nämä vastoinkäymiset :/

aloin tossa pari päivää sitte miettimään, et mitäs jos mussa ei ookaan mitään vikaa vaan vika onki miehessä? oon ihan automaattisesti aina ajatellu et tää pitkä yrittäminen oli "mun vika", koska mullahan se endo on ja miehellä on nyt jo kolme lasta.. tutkimuksissahan toi kaikki kyl selviää, mut oon alkanu tässä miettimään, kun minä nyt vaikutan ihan ovuloivan ja kiertoki on normaali, mut mitään ei tapahdu (tai sit oon vaan hätäinen :confused004 ) mitä sellasissa tilanteissa tehdään, jos miehellä liikkuu pari siimahäntää siinä litkussaan? yritettiin tänään kaverin kans miettiä et kai siihen joku keino on et vois ehkä käyttää omia sukusolujaan. mä en tiedä näistä asioista mitään, pohdin jo et me joudutaan ottaa jonku vieraan äijän spermaa jne., mikä ei mua tietty haittaisi, omahan se lapsi silti olisi..

ei ol sul helppoo tähtitomu. kurjaa et noit kemiallisia on tullu noin monta kyl se kunnon raskaus ois jo paikallaa, inshaallah sit ku pääsette uutee yrityksee ni teil onnistuis ja saisit sen kauan toivomasi pienokaisen.

itel ei noit kemiallisia ole ollu mut 2 iha alkuraskauden km spontaanist ja 2 rv 7+, toinen todettii rv 12+ jotai et oli ollu jo 5vko kuolleena, olin sinä ajankohtan käyny sairaalas pyytääs apua tiputteluu mut mua ei kuunneltu eikä tutkittu, siitä sain komplikaatiot ku tehtii kaavinta ja vuosin 3kk ilman taukoa niin paljo et henki oli vaarassakin mut sairaalas ei tehty mitää, onneks ei käyny kuitenkaa mitää vakavaa loppupeleis väärän diagnoosinki sain ku ottivat koepalan ku jotai oli kohdus sisäl. no onneks kuitenki loppu hyvin kaikki hyvin, sit vuodenvaihtees kuunneltii taas sydänääniä ja pari viikkoo myöhemmin pikkunen oli menehtyny ja uus kaavinta ku ei tullu ulos ite. vika todettii rv 10+ et oli 8+1 vastaava. miniaspiriinia kokeiltu, ei auttan viimeks.
nyt sit tutkitaa mikä vikana.

della oon miettin muute samaa suoraa omalle miehelle päin naamaa muutamaa otteesee ku kysyny et miks me ei saada lasta. itel ei ol pco:ta, ei endoa tai muutakaa, hyytymistekijöiden pitäs olla normaalit ainaki kardiopiini oli just mitä pitiki. veriryhmä ei vaikuta joten voisvat tutkia miehen. la tai ma mennää varmaa terveyskeskuksee kysyy vastauksii kilpparitesteist et onko vajatoimintaa vai ei.

Tähtitomu, miksi ette päässeet siirtoon?

Della; inssissä (inseminaatio) sperma "pestään", eli siitä saadaan kuolleet /elottomat simpat pois tieltä, jolloin tärppi% paranee. Sperma pruutataan sen jälkeen h-hetkellä (luomukiertoon tai hormoneilla buustattuun, jos tarve) oikeaan paikkaan. Meillä noita muistaakseni 4 takana.

Jos miehen tavara tosi heikkolaatuista, suositellaan suoraan jo IVF:ää tai ISCI:ä. Katso googlesta tarkemmin. IVF:ssä hyvät simpat laitetaan kerättyjen munasolujen kanssa samaan astiaan, ja luonnonvalinnan mukaan nopein simppa hedelmöittää munasolun. usein näitä kasvatellaan (riippuu keräyksen viikonpäivästä) päivä, pari, ja siirretään h-hetkellä kohtuun. loput pakastetaan myöhempää mahdollista tarvetta varten (maksaa aivan sikana!). Meillä takana yksi tuoresiirto ja kaksi pakasteun & sulatetun siirtoa. Jälkimmäisessä labrahoitaja valitsee parhaiten liikkuvan pikkukaverin, ja yhdistää luupin alla munasoluun. Tästä meillä ei kokemuksia.

kiitti tiedoista Nine! oon niin pihalla kaikesta, tuntuu jotenki et sillon ekalla käynnillä kuulin ja tulin edes ajatelleeksi sellasta vaihtoehtoa et josko miehellä ei ookaan kunnolla simppoja :) pitänee perehtyä noihin termeihin tarkemmin :)

Hei taas pitkästä aikaa ja kiitokset onnitteluista. :) Yritän nyt muutaman rivin naputella vaikka väsymys onkin melkoinen. Johtunee tästä kuumuudesta ja huonosti nukutuista öistä...

Marikki: Kylläpä se täti sun kohdalla päivän osas valita... Pahoittelut siitä.

Gatusa: Voimia taas piinailuun. Toivottavasti saisit pian niitä tuloksia ja kaikki olisi hyvin. Vai olisiko sittenkin parempi, että löytyisi joku selkeä syy, joka voitaisiin sitten hoitaa...

Tähtitomu: Tervetuloa mukaan. Tosi kurjaa, että ette nyt päässeetkään siirtoon asti. Ihan liian kauan olet joutunut odottamaan omaa nyyttiä ja joutunut kovia kokemaan. Toivottavasti elokuussa onnistaa. Iso tsemppirutistus sinne.

Nine: Teillä taitaa varhaisultra olla ihan kohta. <3 Ihanaa varmaan nähdä pikkuinen. Toivottavasti siellä on oikein kunnon jumputukset käynnissä. :)

Della: Nine sulle vastaskin varsin kattavasti tohon mitä sitten tehdään, jos miehen uimareissa on vikaa. Me saatiin silloin ennen ensikäyntiä siinä kutsun mukana opaskirjanen missä noita hoitoja oli esitelty yms. Netistä löytyy varmasti tietoa niin paljon kuin vain jaksaa lukea... :) Siellä on varmaan ihan videopätkiäkin niistä toimenpiteistä. Ainakin siellä meidän polilla oli sellainen esite, missä mainittiin sellaisista. Ite oon kyllä vielä tyytynyt pelkkiin piirroskuviin. :grin

ON: Toivottavasti en ole kirjoitellut ihan höpöhöpöjä. Väsymys on tosiaan viime aikoina vaivannut, mutta luultavasti se johtuu kuumuudesta, huonosti nukutuista öistä ja työstressistä. Yritän olla ajattelematta, että se voisi olla joku oire. Tuntemukset vatsassa kuitenkin herättävät välillä toivon. Tai emmä edes tiedä toivonko, että nyt olisi tärpännyt... Tai siis juu, mutta emmä toivo, että niitä pikkuisia olisi sitten ainakaan kahta enempää... Välillä on huono olo ja pyörryttää, mutta se voi johtua kuumuudestakin. Mulle nää helteet alkais jo riittää... Ehkä... :grin Sunnuntaina voisi ehkä testailla, mutta en tiedä uskallanko. Tuntemuksia on, mutta on niitä ollut aiemminkin... Jos nyt vielä jonkun aikaa menisi vain päivä kerrallaan... Jännittää, pelottaa, ahdistaa mutta myös hieman toivon, että jos nyt kuitenkin olisi tärppi käynyt. Taidan olla sekoamassa. :confused: :excited001 :eek: o_O

Takaisin