Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi ei Gatusa, otan osaa... tiedän tuon tunteen liiankin hyvin vuosien ajalta...
Tuohon aikaisempaan viestiisi liittyen, kyllä täällä tulee seurattua tuttujen tilanteita varmasti vielä pitkään :)
 
jep ärsyttää tällänen tilanne. menkat ei ol aljan vaan tiputtelua joka ei tule ees siteeseen asti. alkas ny menkat oikeest jos on alkaaksee et tietäs missä mennää.
 
Nyt olis sit vika luomu kierto menossa ja semmoset ovis kivut että terve vaan .. Ehkäpä se merkkaa sitä et nyt onnaa :)) pupuiltu on jo etukäteen varastoon ja illal lisää ;) Ikinä ennen en oo tuntenu ovista mut nyt saan olla melkein kaksin kerroin ku sattuu prkl!!

mitäs muille kuuluu??
 
tsemppiä saiski :)

on: menkatha tääl ekaa tai tokaa päivää, hypin melkei riemust ku vuoto alko tänää oikeest, ei mitäänsanomatont tiputteluu. josko se kroppa ois normalisoitun.
 
Hei kaikille.

Täällä on vietetty varsin kiireistä viikkoa. Työt pitää aina kiireisenä, mutta tällä viikolla siihen on lisätty hoitokoira. Se on kyllä ihana otus, joten eipä mulla tässä oikeastaan ole valittamista. :)

Poikanen? ja Goodhope: Molemmille oikein onnellista odotusta. Toivottavasti käytte välillä kertomassa kuulumisianne täällä. Varmasti on outoa siirtyä tuonne odottavien puolelle, kun on täällä joutunut viettämään niin kauan. Ei sillä, etteikö täällä olisi ihania tyyppejä, mutta kyllähän kaikki haluaisivat pikaisesti plussan.

Saiski87: Jospa siellä viimeinen luomukierto olisikin onnekas ja välttyisitte kokonaan clomeilta. Vieläkö sun pitää kauan piinailla?

Ainut: Siellä onkin näköjään plussattu! Lämpimästi onnea ja paljon tarrasukkia.

Gatusa: Toivottavasti kroppas alkais tosiaan normalisoitua ja sitten sitä plussaa, kiitos!

Catrionakin oli näköjään kirjoittanut tuonne raskausklubien puolelle. Hän on aina välillä ollut ajatuksissani. Se teksti oli kyllä ihan uskomattoman positiivinen. Ei oikeastaan voi kuin ihailla sellaista asennetta. Hänkin niin ansaitsisi pian oman nyytin.

ON: Täällä (ehkä) alkaa vihdoin tapahtua jotain uutta. Tänään ja huomenna pitäisi vielä ottaa terot ja sitten toivotaan, että täti/plussa ilmestyisi pian, että pääsen aloittamaan ne clomit. Hui sentään... Mieheni sisko oli kysynyt mieheltäni suoraan tästä meidän tilanteesta ja mieheni oli kertonut, että yrityksistämme huolimatta meillä ei vielä ole tärpännyt. En tarkkaan tiedä mitä kaikkea he olivat jutelleet, mutta mieheni sisko oli laittanut mullekin sitten viestiä asiaan liittyen. Pyysi anteeksi, että oli ollut niin suora, mutta ettei hän mitään pahaa tarkoittanut vaan haluaisi ennemminkin tarjota tukensa meille. Oikeastaan oli helpottavaa, että hänelle ei tarvitse enää esittää mitään. Vastauksessani kerroin myös hänelle sen, mutta totesin, etten välttämättä kovin usein halua näistä asioista puhua vaikka arvostan kyllä hänen tukeaan. Hänellä itsellään on kaksi suloista lasta ja molemmilla kerroilla on raskautunut helposti. Voi olla, etten tosiaan pysty ainakaan vielä täysin avoimesti hänelle lapsettomuudestamme puhumaan, mutta tuntuu kyllä ihan hyvältä, että hän haluaa tukea parhaansa mukaan. Saa nähdä mitä se sitten käytännössä tarkoittaa. Yritän kyllä ymmärtää senkin, ettei hän tosiaan itse tiedä miltä lapsettomuus tuntuu, joten täytyy yrittää vaan ymmärtää, jos hänkin sortuu niihin hyvää tarkoittaviin tsemppauksiin tyliin "Lopettakaa liika yrittäminen, niin kyllä te sitten onnistutte." Tulen sitten tänne avautumaan, jos alkaa liikaa ärsyttämään. :grin :grin :grin
 
toivottavasti sleepwalker teillä tärppää pian :) juu kyllähän se ois kiva jos kroppa normalisoitus, mulla menossa kans lääkekuuri joka on progesteronia että sais menkat normaaleiks, mul oli vaa melkei heti lääkkeen alottamisen jälkee ovismaisia kipuja mut laskurin mukaa ovis ois vast kuun loppupuolella. saa nähä miten käy mut menkkoja odotetaa ens kuun alussa alkaviks. just muuton jälkee.
 
heips, täällä käyty kahdesti varhaisraskauden ultrassa ja viimisimmässä kaveri vilkutti ja potki sekä kuultiin sydänäänet... Meni kaksi päivää niin pelkotilat silti hyökkäs jälleen kimppuun... Yritän ajatella positiivisesti yms mutta silti jännittää... koko ajan... Nyt on ensimmäinen neuvolakäynti takana ja niskapoimu-ultraa odotellaan... Ryhmässä jossa kirjoittelen ilmeni parin päivän sisään kaksi tuulimunaa/keskenmenoa... Aloin itkemään kun itse muistin sen olon vielä niin hyvin... Onneksi menimme varhaisultraan, ja onneksi sielä näkyi kaveri... Vieläkään en ole ns laskenut kantapäitä maahan vaan elelen varpaillani päivä kerrallaan. Toivottavasti kesän lämpö tuo tälle palstalle lisää plussia ja odotuksia <3
 
Sleepwalker Juu! Kiitos onnitteluista. Viimeisestä "luomukierrosta" sitten näköjään plussa saatiin. Toivottavasti päästään loppuun asti. Pelottaa niin vietävästi.
 
uskon että pelottaa mut jokainen päivä minkä pikkunen pysyy sisällä ja kasvaa on jo pieni voitto. jos antaa pelolle vallan ni ei pysty nauttii mistää. tämä on mun ajatusmaailmaa ja pidän siitä kii jatkossakin vaikka onki käyny jo monta kertaa huonost.

onnittelut molemmille.

on: etoo, vatsa sekas, paikat kipeinä, otsa kuuma mutta ei ole flunssaa, ei pysty syömää ku täys olo kokoajan. ärsyttää. lääkkeet on ainaki tehokkaat ku samat sivuvaikutukset ku teroluteil kun aikanaa niitä söin. 7/10 menos lääkkeis joten kohta katotaa aukeeko hanat, muuton kunniaks varmaan aukee sit, pitäs aueta kesäkuun alussa noitten lääkkeiden avulla.
 
Hei pitkästä aikaa!

Täällähän on plussailtu :) Onnittelut siitä ja onnea myös odotukseen.

Poikanen?: Ihanaa kuulla, että saitte nähdä pikkuisen sykkeet :) Kyllä se mullekin oli taas oikein pysähdyttävä hetki ja tippa tuli linssiin. Ymmärrän tuon pelonkin oikein hyvin. En mäkään osaa olla pelkäämättä, vaikka varhaisultrassa kävin ja kaikista vähäisistä oireista huolimatta siellä oli alkio oikeassa paikassa ja ihan hyvin voivana. Oireita on tässä matkan varrella tullut lisää ja hieman se mieltä rauhoittaa, mutta vielä ei olla turvallisilla vesillä.

saiskin ovis kuulostaa oireiden perusteella oikein hyvältä. Mulla on myös ollut molemmissa tärppikierroissa tosi voimakas ja kivulias ovis :) Tosin reilun vuoden yrittämiseen mahtui kyllä muitakin kivuliaita oviksia :/ Oikein paljon tärppionnea!

Sleepwalker: Tosi hienoa, että miehesi sisko on tarjonnut tukeaan. On helpottavaa, ettei ihan kaikille tarvitse pitää kulissia pystyssä. Toivottavasti miehesi sisko on luottamuksenne arvoinen ja osaa asettua teidän asemaan eikä lähde siihen "ei se liialla yrittämisellä tärppää" -meininkiin. Tsemppiä tähän kiertoon! Toivottavasti nyt alkais tapahtua :)

Täällä mennään rv 8+5 ja kuten poikaselle jo kommentoin, niin aika paniikissa olen vieläkin, vaikka varhaisultrassa pari viikkoa sitten oli kaikki ihan hyvin. Eli en mä osaa olla yhtään rennommin kuin esikoisen alkuraskaudessakaan. Jotenkin on tullut sellainen tunne, että voiko tähän kroppaan enää luottaa... Kun ei se meinannut sitten millään saada raskautta alkamaankaan, niin kuinka se voi sen sitten hoitaa kiitettävästi loppuun asti. Kerkesin jo asennoitua (kun jonotettiin tukimuksiin) niin, että ehkä mussa on jotain vikaa ja nyt tuntuu, ettei se vika ole mihinkään poistunut, vaikka plussa saatiin ja että mun kroppa vielä pettää mut :( Oli muuten hassua huomata, että edelleen tulee sellainen lievästi katkera olo, kun näkee raskaana olevia :O Siis jo pidemmällä olevia. Kun ei tästä omasta tilanteesta voi olla vielä varma. Meiltä kyseltiin jo juhannussuunnitelmiakin ja sanoin miehelle, ettei mene lupailemaan kenellekään mitään. Meillä kun on np-ultra juhannusviikolla. Mies ei tajunnut kuinka se meidän juhannussuunnitelmiin liittyy... No siten tietysti, että jos siellä ultrassa selviää jotain ikävää, niin musta ei ole lähtemään sukulaisten luo kuuntelmaan sitä "no koskas teille tulee toinen" -utelua. Eli tällaisia ajatuksia täällä... Käyn kyllä teidän juttujanne lukemassa edelleen :)
 
mukava kuulla sinustakin taas margeliini, onnea odotukseen ja tonnikaupalla tarrasukkia :) toivottavasti ensi kuussa saatte hyviä uutisia np ultrasta ja voitte sitten kertoa rauhallisin mielin perheellekin. ymmärrän hyvin että tuo pelko jäytää takaraivossa kokoajan. itelläkin oli sama juttu.

on: huoh odottavan aika on pitkä ens kuun alussa pitäs menkkojen alkaa näil lääkkeil kaiken järjen mukaan.
 
voisinkohan minäkin liittyä tänne?

takana on vajaa vuosi yrittämistä, tai no vuosi tulee kyllä täyteen kesäkuussa. meillä on ennestään yksi yhteinen biologinen lapsi s. 1/2012 ja miehellä kaksi aikaisemmista liitoista 11/1998 ja 6/2003. toista vauvaa olen kuumeillut tosiaan viime kesästä ja mieskin suostui vielä yhtä yrittämään. meillä on taustalla pitkä yritys tosta yhteisestä tytöstä, yritettiin siis nelisen vuotta ja tutkimuksiin + lapsettomuushoitoihin oli tarkoitus hakeutua, mutta sitten tyttö ilmoitti tulostaan ihan totaalisena yllätyksenä just kun olimme luopuneet toivosta saada yhteistä lasta :)

mulla on itsellä endometrioosi, joka diagnosoitu v. 2008. mulle on tehty kaksi laparoskopiaa v. 2008 ja v. 2010, joissa poisteltu endometrioosipesäkkeitä. viimeisimmän leikkauksen jälkeen sitten tulin tsägällä raskaaksi. endometrioosi on syy, miksi olen jo nyt (ennenkuin vuosi on tullut täyteen) hakeutumassa tutkimuksiin ja hoitoihinkin. nyt mun endo on rauhallisessa vaiheessa eikä oireile, mutta koska se on just niin veemäinen sairaus ku on, se alkaa ennenpitkää kasvattamaan taas pesäkkeitä. kävin gynellä huhtikuun alussa ja hän suositteli yrittämään nyt hankkia vielä sen yhden lapsen, sit sen jälkeen kun on yritetty aikamme/saatu ehkä pikkuinen, mun olisi hyvä aloittaa keltarauhashormoni pitämään endoa kurissa.

mulla alkoi menkat vasta viime vuoden lokakuussa synnytyksen ja imetyksen jälkeen, mistä lähtien oon pystynyt laskemaan kiertoni ja nykyään tunnen jopa oviksetkin. mun kierrot ovat säännöllisesti 26-28 päivää, jopa kellontarkasti. oon jo monesti ehtinyt kuvitella olevani raskaana, kun mun nykyiset pms-oireet muistuttaa alkuraskauden oireita. en ole ollut eikä tietääkseni mulla ole ollut varhaisia keskenmenojakaan, koska testaan vasta, kun menkat kunnolla myöhässä (viimeksi tytöstä olivat kaksi viikkoa myöhässä ennenku suostuin testaamaan).

toivottavasti saan jäädä tänne palstalle, olen kirjoitellut tuonne toista vauvaa kuumeileviin, mutta siellä tuntuu, että kaikki onnistuvat luomusti raskautumaan ja uudet lähtee yhtä nopeasti kuin tulivatkin. :)
 
tottakai della voit olla tääl mein kans, tervetuloa :) ollaa samoil palstoil oltu pitkää jo, tääl saa ehkä viel paremmi tukea ku ollaa aika lailla samas tilantees eli yrityksestä ei ol puute mut joko ei tärppää tai sit menee kesken syystä x.

on: maanantaina kuulemma ois mahis saada tulokset verikokeist, ke pitäs viimeistää menkkojen alkaa ku sit on viikko keltarauhashormonikuurista. eli menkkoiha mulla ei varsinaisest ole ollu maaliskuun jälkee mutta raskaana ei ole missään muotoa. lääkäri kirjotti keltarauhashormonia 10pvä ja nyt on pari päivää oltu ilman lääkettä. väsy on tajuton, mies kyseli jo et oonko raskaana, onko raskautunut olo. totesin et varmaanki kunnon pms oireet päällä.
 
Tervetuloa Della! Hiljastahan täällä on, kaikilla tuntuu olevan odotteluvaihe päällä, mitä sit kukakin odottaakaan. Margeliinille tänne paslstalle tulo teki ainakin hyvää ;).
 
totta margeliinille teki hyvää täällä käyminen ku plussakin tuli nopiast sen jälkee :) alhamdulillah hänellä näyttäs kaikki olevan kunnossa ja toivottavasti kaikki menee hyvin jatkossakin hänellä ja pienokaisella. :)

yllättävän hiljasta kyl ku vertaa mitä tääl oli tuos alkuvuodest tai viime vuoden puolella. tosin nythä on istutus ja kylvö aika joten kiirettä varmaa pitää pihan huoltamisen kans joillai ja mökkeily jne vie aikaa kans ni ei ehi tääl oleen niin paljoo :) kohta iteki aika kiireinen, huomen omaan kotiin (tosin vaan väliaikasee kunnes löydetää parempi) ja sit alkaa päivittäinen siivous ku hiekkaa tulee kuitenki sisää, ruuan laitto, pyykkäys käsin jne. mut kyl mä tääl vapaa-ajalla käyn, tähä mennes ollu ns vapaa-aikaa toosi paljon ku ei saa pitää ääntä ja pitää pysyy omal nukkumapaikal.

mitäpä ninelle kuuluu?

on: menkkoi ootetaa jos alkais ku oikei keltarauhashormonikuuril olin, nyt ollu 2 pvä ilman lääkettä mut ovis oli ku kuuri alko ni en tiä miten kävi. kumpiki tulos on toivottu, eli tuli plussa tai menkat oon tyytyväine kunha kroppa normalisoituu.
 
Tervehdys!
Kiva Gatusa lueskella sun kuulumisia, tosin plussakuulumiset olis vielä kivempia. Ootko saanut uudesta kämpäsyä tehtyä jo kodin? Kävitkö jo kuulemassa labrojen tulokset?

Della, luin toisaalta, että varasit ajan Väestöliittoon. Helsingin toimipisteeseenkö? Me ollaan siellä asiakkaina, ja siellä on aivan ihanaa porukkaa töissä. Tsempit! Kävittekö sillon esikoisen yrityksen aikaan labroissa tai muualla tutkimuksissa? Vai oliko se se endo, joka mahdollisesti vaikutti silloinkin.

Omaa: nyt viimenen piinaviikko menossa PAS:n jälkeen. Kävin siis alkuvuodesta munasolujen keräyksessä, ja tehty yksi tuoresiirto ja yksi PAS (pakastetun alkion siirto). Nyt siis toinen PAS menossa, noin viikon sisällä pitäis menkat alkaa. Mitää, siis ei mitään, tuntemuksia. Katsellaan...
 
käytii siivoomas tai no mies itseasias siivos ku mä vahin esikoista ettei käy mitää. en tiedä tuloksia viel mut näin unta yöllä et kaikki oli kunnossa. tässä oottelen et plussaanko vai saanko menkat kumpiki käy kuha kroppa normalisoituu.
tänää muutto vihdoin ja päätettii et herkutellaa ku päästää omaa kotii sen kunniaks ettei tartte nähä miehen perhettä. eile miehen sisko alko valittaa ku mies toi kalaa ja katkarapui heille eukko meinaan ei tykkää kalasta ois pitän saada kanaa tai lammasta, sais olla kiitollinen että toi edes ruokaa, tästä lähin ei ole enää meinaan heille tarjolla ilmasta ruokaa koska me asutaa omassa kodissa. :)

on: tällä hetkellä nippailee alavatsaa, eilen oli oksu lentää, väsyttää. muutama päivä jännittämist ja sit näkee alkaako menkat keltarauhashormonikuurin jälkee vai aiheuttiko lääke tärpin meille. ei kyl ol yhtää menkkaoireit ellei kaikki mun edellä mainitsemat oireet ol niit pms oireita. keskiviikkona tulee viikko ilman lääkkeitä eli sillo viimeistää pitäs alkaa ellei plussaa tule.
 
Kauako Gatusa teillä on ollut yritys päällä? Siis tän toisikon? Entä kauanko yritystä oli ennen esikkoa?
 
nine: esikoises ei menny kauaa 4kk suunnillee. kakkosta ollaa yritetty 04/11 lähtien eli kauan ja ainoot tulokset on ollu nuo keskenmenot. mitenkäs sulla, kuinka kaua yritetty jo?
kyl täs on ollu hermot kireellä ja meinannu makuki mennä monee kertaa ku käyny huonost, saa nähä mitä kilpirauhasarvot kertoo, jos vajaatoimintaa ni syy ongelmiin löytyny. sit vaa lääkitykselle loppuelämäks.

on: samperin reflux ku aiheuttaa kunnon pahoinvoinnit, tuntuu pala kurkus kokoajan ja hapot tuntuu nousevan kans visii taas vaihteeks. jos joskus täs raskaudutaa ni tiedossa on erittäin ihanat pahoinvoinnit tuon samperin refluxin takia ku päätti äityä vuosien hiljaiselon jälkeen. nyt on dpo 11 menos tai dpo 12 en tiä jompi kumpi. koskaha uskaltas testailla ku ei tiä et miten pitkää pitää oottaa et menkat alkaa ku luin et 2-7pvä viimisest lääkkeest menossa 3 päivä lääkkeen loppumisest.
 
Nine joo, Helsingin toimipisteeseen varattiin aika :) arvoin hetken Felicitaksen ja Väestöliiton välillä, mut päädyin Väestöliittoon, koska se on halvempi. ainakin puhelimessa siellä kuului olevan mukavaa porukkaa :) me ei ehditty edellisenä yritysaikana mihinkään, kun aina vaan piti ootella et ois enempi rahaa ja lopulta sitten tyttö saikin alkunsa ihan luomusti. ei meillä ehtinyt olemaan mitään labrojakaan eikä mitään tutkimuksia. ennen tyttöä endo tosiaan piti kaikki yritykset tuloksettomina, noiden mun leikkausten välihän oli vain 1,5 vuotta ja sinä aikana endo ehti villiintyä uudelleen. sen toisen leikkauksen jälkeen ei onneksi ehtinyt :)
 
Takaisin
Top