Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mulla menee hyvin ilmapallona täällä pomppinu oon, ihme ettei lääkettä piikittäes eukko alkan lentää :) aika normaali olo tällä hetkellä mitä ny väsymys, vessas ravaaminen ja minimuotonen etominen vaivaa, viikon päästä ois nt-ultra inshaAllah ja alkaa jännittää onko pikkunen elossa :) ukko on huomannu mun kasvamisen siitä että se katto vau sun rinnat on kasvan ja tietty siitä että kun halaa ni eka mikä seistessä tulee vastaan on vatsa. :)

mikäs sinun vointi on?
 
Kääk,nyt vasta tajusin että toi lääke mitä mullekki määrättiin on rintasyöpälääke!!!!!pakkausselostees lukee ettei pidä käyttää vasta ku vaihdevuosien jälkeen...apua,Mirmeli onko sulle selitetty miks tätä käytetään lapsettomuushoitojen yhteydessä?



Sent from my Lumia 925 using Tapatalk
 
Gatusa: on turvotusta, ummetusta, väsymystä, nälkä kokoajan... Tissit arat, masu kasvaa...
Kyllä siellä elossa ollaan.. taitaa olla sellainen taistelija sielläkin :Heartblue:Heartred

Marikki: Lääkkeillä on yleensä monta vaikutusta... esim. synnytyksen käynnistyslääke on mahahaavaan tarkoitettu
 
Mariikki:
Joillaki kypsytellään se alta viikko toisilla taas jopa 3 viikkoo,
Tuntuu et meil mennään niin pienil annoksilla et seki hidastaa tätä prokkista.
Lekuri sano sitä et oon niin pieni, ettei sen takii voi ottaa isompaa annosta ettei ne villiinnyt ja tuu tuplii.. ja oon siis ihan normikokonen on ne piemmätki luomikaksosia saaneet.
Mut mielummi olis se kaks kypsymäs ko on tää vähä jo venähtänyt.
ja ottaisin kaksoset erittäin mielellään sillä tähän touhuun en enää uudelleen rupee.

ja mikä lääke sulle on määrätty?
Mulla oli Femar käytössä, just kypsyttämässä munasarjoja,
Eka kiero tuotti oviksen, mut sittemmi ei mitään vaikka tuplattiin annosta.


Eetula:
Voi ei tsemppiä, toivottavasti ruokavalio auttaa!
Ittelläki kohonneet riskit raskaus
Gatusa:
Eiköhän siellä oo pienellä kaikki kunnossa. :)
Te hoidoissa olevat:
Tehäänkö teille lekurissa suunnitelmat aina eteenpäin, varmuudeks vai katotaanko kierto kerrallaa.
Meillä siis vaan koitetaan kypsyttään, joten suunnitelmat aina tehään kierto kerrallaan.
ja alkuun just ei ollu suostuvaisii noihin pistoshoitoihin, mut ko ei ollut muustakaan apua..

Huomenna siis Lekuri ultra ja labrat ....kumpa päästäis irrotteleen.
Alkaa oleen toi masu ko neulatyynyllä, eilen laskeskelin et näky 6 mustelmaa ja muutama reikä, nyt alkaa onneks mustelmat jo laskemaan..
ja saas nähä mitä käy.. toivottavasti siel oottais nyt yks tai jopa kaks et pääsis irrotteleen..
Kroppa on huudellut eilisestä ovista!! :D
Paripäivää sit valahti kunnon veriset limat,
mut sen jälkeen on alkanut tissit aristuun ja halut koveneen..
Saas nähä kuis käy.

ettei menis pelkäks valittamiseks nii tää päivä tuli erittäin tarpeeseen. :D
Sain järkkäiltyä kotia uuteen malliin, ja siivoiltua turhaa pois. voi että ko niitä turhia papereita löyty pelkästään makkarin hyllyistä säkillinen!!
 
Muokattu viimeksi:
Meillä tehtiin koko hoitosuunnitelma. Ja sopimus on että kaks inssiä ja sitte keinohedelmöitys. Se mua itteeni jännittääkin ku on vaan kaks inssiä. Mutta lääkäri sanoi ettei enempää kannata kun rankemmissa hoidoissa prosentit raskaudesta niin paljon paremmat. Sanoi että jos menee pitkän kaavan kautta niin jos jaksaa kolme alkion siirtoa niin 80 % sillä määrällä tulee raskaaksi.

Mua se vaan niinku vähän jännittää. Välillä semmonen epätodellinen olo että tässä sitä nyt oikeasti ollaan. Ja että miten nuo hormoonit muhun vaikuttaa. Sunnuntaina viiminen clomi ja maanataina pistän Menopurin ja tiistaina folliultra. Sitte katotaan tarvitaanko irrotuspiikki. Viimeistään perjantaina inssi.
Mies tulee onneksi piteleen kädestä inssiin. Käy ensin antamass oman näytteensä ja sitte mennään yhdessä inssiin.
 
kiitos jaica tsempistä, inshaAllah teillä tulis toivottu tulos vihdoin :) mitä tulee tuoho neulatyynyfiilikseen ni voin sanoa että tiedän miltä tuntuu iteki pistän fragminia joka päivä vatsaan ni iha mustelmilla ja reikiä näkyy. tosin päätin vetää huumorilla senki ku nyt kärsin ilmavaivoista et kas ku en lähe lentoo ku pistän lääkkeen vatsaa...vatsa täynnä ilmaa ni oon ku ilmapallo...

myyh hyvä että suunnitelmat on tehty valmiiks, inshaAllah tää inssi ois se tein inssi ettei tarttis rankempii hoitoihi mennä vaikka mitäpä sitä ei tekis pikkusen eteen...sinäki pääset vissii tutustuu neulatyynykerhoon nyt :)
 
Marikki: Ei oo selitetty enkä kyllä oo kysellykkää :D aika järkytys oli mullekki ku luin pakkausselostetta mutta kyllä ne tohtorit tietää mitä tekee :)

Jaica: ei meillä ole sen varmempia suunnitelmia tehty koskaan mutta alussa esim sanottiin ettei clomeja syödä ku max 6kk mutta vaihdettiin lääke 4kk jälkeen. Uudella lääkkeellä ei puhuttu kuinka monta kiertoa mentiin mutta 2. jälkeen todettiin että toimii ja alotettii inssit. Insseistä puhuttiin että yleensä tehdään 3-4 mutta kuitenkin ekalla kerralla päätettiin että tehdään toinen jos ehditään ja syksyllä ivf. :D aikas haipakkaa mut toisaalta jos olis joku tarkka suunnitelma ja ns deadline niin uskoosin että olisin.stressannut enemmän liian tarkalla aikataululla!

Myyh: hienoa että asiat etenee. Mä oon ollu aina yksin ultrissa ja inssissä ja olen seuraavassakin.. Olis mies varmaa tullut mutta turha sen on ottaa poissaoloa töistä sen 10 min takia :) se on todella nopea juttu vaikka tietty ikävää niin ku kaikki muutki gynejutut. Kaikkeen meki joudutaa :D tsemppiä!!!

On. Kp 9/29-32. Ei uutta... :D

Sent from my GT-I9000 using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä sattuu tuleva inssi niin että miehellä on vapaat menossa. Mutta jotenki sain semmosen käsityksen miehestä että haluaa kovasti sinne mukaan että tuntee ns. kuuluvansa projektiin. Että helposti tulee ulkopuolinen olo kun käy vaan oman näytteensä antamassa. Tänään hain Menopurin ja irrotus piikin. Ostin sen nyt samalla ettei tarvii ens vkl lähtä hakeen jos sitä tarviiki. Onneksi on työn kautta tuttua tuo pistäminen ja lääkkeiden sekoittelu.

Muniksia jomottelee välillä. En tiedä tekeekö clomit väsymystä mutta oon tänäänkin ollu kamalan väsynyt. Yleensä en saa päivällä edes unta niin tänään nukuin päivällä melkein kolme tuntia. Muita oloja ei oikeastaan clomit oo tehnyt.
 
Jaica: Muistan sanoneeni miehelle alkuraskaudessa että ihan varmaan on raskausdiabetes... joten vaikka potuttaa ei tää yllätyksenä tullut... Tosiaan mulla on kaikki ne jotka lisäävät riskiä eli 1. Ikä, 2. Paino, 3. suvussa sokeritautia.

Niin ja miehen isä on kuollut sokeritautiin kuten myös isoäitinikin.

Gatusa: Sanoinkohan tossa joskus että tunnen potkut.... no ne tais olla paukkuja... mutta kyllä tota kotidoppleria niin paljon kengitään että kyllä kohta pitäs ruveta tuntemaan.. mutta eihän viikkojakaan ole vasta kuin huomenna rv 16 :happy093 Ja sulla on kohta rv 11 :hug007

Myyh: Tsemppiä hoitoihin!!
 
eetula oot jo noin pitkällä. juu maanantaina vaihtuu numerot taas viikoissa inshaAllah :) eiköhä sulla ne liikkeetki mahollisest välil tunnu, ite maltan tuskin oottaa että tuntisin liikkeet.
 
Gatusa: niin se voi olla mutta mulla on tossa päällä läskiä niin paljon että se vaimentaa kyllä tuntemuskai.. ja muistaakse kaverini sanoi että rv 17 hänkin vasta alkoi tuntea kunnolla joten onhan tässä aikaa...dopplerista tiedän että hengissä hän siellä on....
 
mä aloin tästä tuntea liikkeitä/ pieniä tönäisyjä jotain rv 14, esikoisesta tuntui liikkeet vasta rv 20->. eka ajattelin, että ovat suolen liikkeitä mut olivat sittenkin erilaisia kuin normit mahan liikkeet :)
 
mä tunsin esikosta rv 14 maissa jo ja neuvolan hoitaja oli että et sä voi mitää tuntee ni olin että voinpas. saas nähä tästä millo alkaa.
 
niihä siitä on eetula, minäki välillä oon et mikäs toi tunne oli mut sit muistutan itteäni että vielä ollaa rv 10 puolella eli ei toivoakaa tuntemuksista ja ilmaa on vatsas enemmän ku laki sallii vois varmaa kaasupullonki täyttää helposti ni ei tasan ol viel mulla liikkeit vaan vatsantoimintaa...
 
Takaisin
Top