Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Marikki mä ainakin oon fabessa :wink

Hei nuo rahat ovat vielä "pieniä" :) Jotka olisin ite mennen tullen valmis uhraamaan, kun olin valmis urhaamaan melkein 10 000€ kokeiluun jos saisin vauvan, Kun yksityisellä meidän suunnitellut hoidot olisivat olleet ilman lääkkeitä n. 7000€ kerta. Mutta onneksi elimistö päätti että saan biologisen lapsen ! :Heartblue


ps. mä sain tänään migreenilääkkeet jeee..... Imigran ja panacod....

Cipralex varoiksi jos ei olo helpota pää sisällä....
 
Muokattu viimeksi:
Eetula, hyvä et saat helpotusta, mut heti tuli mietittyy miten noin vaffoja siulle..?
Tai ainaki ko ootin esikoista ni lekuri oli tosi tarkkana kaiken kanssa, ja laski annokset tosi pieniksi.

Täällä.. kp 7, pistos p 3
Niin sitä taas mennään, viime yö meni tutusti ilman unta, tai no muutama tunti tuli nukuttua jos sitäkään.
Muuten pyörin ja pyörin. näin tää menee nää unettomat yöt vaan tulee.
Tänään olis vaan ollut päivä et olis tarvinnut ajatella, mut eipä onnistunut, ei niin ollenkaan.
 
Eetula; mitkä hoidot olis maksanut noin paljon, vai oliko siihen varalta ajateltu useampi hoito? Mulla on migreeniin imigran mutta otan aina halvemman joka vaan eri kauppanimellä ja ovat puolet halvempia ku imigran. Toimii yhtä hyvin.

Mulla ei vieläkään kp 1 jota täällä nyt odotellaan. Sunnuntai iltana otin viimisen lugen joten kai ne nyt pian alkaa. Osaatteko sanoa kuinka pian lugen lopetuksen jälkeen teillä on menkat alkaneet???
 
Kiitti kaveruudesta eetula.
Mies menee tänään omaan testiinsä ja 27 pv kuulee tulokset.Mua alkaa Ny jänskattää,omat verikokeet Ym...
Eilen tuli vähän sanakopuu yhen kaverin kanssa,kun kerroin että oon alkanu epäilemään omaa jaksamista ja ihan kiinnostustakin aloittaa vauvaelämä vielä kerran.Hän ei halunnu hiffaa sitä,että Tää liki 2v yritys tekee sen,ettei oo vauva kuumetta enää,ja muutenkin ne ajatukset lapsesta muuttaa muotoaan.Että Se alun fiilis "Jee mullon vauvakuume" on Kyl kuopattu vuos sitte.Jos saamme alkaa odottamaan Viel vauvaa,meille tulee Se vauvakuume varmaan sitten vasta.Nyt ei kumpikaan jaksa enää hehkuttaa ajatusta kuopuksen pikkusisaruksesta.
Edes eteen laatikosta pöllähtäneet vauvan vaatteet ei liikauttaneet mua juurikaan.
Aikamoista tunteiden tappoa kyllä.

Saiks kukaan kiinni mun ajatuksesta?

Jaica,liittyykö unettomuus pistoksiin vai ylipäänsä tilanteeseen?
Kyl sie Nii tiukilla tunnut olevan,voi kun osais auttaa.

Kyselen teiltä nyt et onks toi pregnyl mistä eetula mainitsi vastaava ku clomifen pillerinä?

Sent from my Lumia 925 using Tapatalk
 
Kp1.... 2 tuntia aikaa miettiä miten jatketaan.. Kokeillako vielä uusi inssi vai rauhoittasko tilanteen.. Toisaalta, olis sit ainaki kaksi kokeiltu että vois varmemmin alottaa astetta rankemmat.. Anteeksi oma napailu, nyt on itku herkässä :( keräilen itseäni työpaikan vessassa..

Sent from my GT-I9000 using Vau Foorumi mobile app
 
Marikki ymmärrän hyvin (ehkä), mitä hait takaa. mulla oli ihan samanlaisia tunteita ja ajatuksia, kun yritettiin tyttöä ja ehkä ehti olla vähän ennen tätä kakkostakin. tyttöähän me yritettiin neljä vuotta ja kun mitään ei tapahtunut, alkoi turtua vauvakuumeen kanssa ja lopulta sitä ei enää voinut sanoa kuumeeksi, vaan nimenomaan turtumukseksi siihen, ettei mitään vauvaa ole tulossa. ei sitä osannut enää odottaa mitään ihmeitä, vaan piti alkaa keskittymään siihen, mitä on. tytön vauvatavarat me vietiin aikoinaan varastoon ja osan ehdin kierrättää siskoni pojalle "kun meille ei näillä näkymin ole toista vauvaa tulossa". me vain miehen kanssa odotettiin hoitoihin pääsyä. ei mulla kyllä nyt raskaana ollessakaan ole mitään erityistä vauvakuumetta, vaikka odotan kyllä innokkaasti ja pelonsekaisestikin tämän vauvan syntymää. ei ollut tyttöäkään odottaessa vauvakuumetta. enkä edelleenkään ole halukas ottamaan toisten vauvoja syliin ainakaan ensimmäisenä, mutta tarjoan apua, jos vauvaa tarvitsee pitää sylissä, että vanhempansa pääsevät tekemään jotakin.

jaica toivottavasti unettomuus helpottaa! tsemppiä pistoshoitoihin.

voi Mirmeli, en kyl yhtään tiedä mitä sanoa :/ puolensa toki siinäkin, että kokeilee vielä kerran inssiä ("ompahan ainakin kokeiltu ja voi sit siirtyä rankempiin"), mutta sekin riski, että siinä voi saada taas siipeensä käy ihan varmasti mielenterveyden päälle. itse ehkä kokeilisin vielä kerran ja sitten pieni tauko, mutta toisaalta ymmärrän hyvin, että on uupunut ja suru siitä, ettei inssistä ollut ainakaan vielä apua ja tauko houkuttaisi.

oli tuota keskustelua siitä lapsen hinnasta. ennen tärppiä me puhuttiin miehen kanssa, että yritetään kaikkemme (hinnasta viis) pikkukakkosen suhteen ja suunnittelin silloin joulukuussa veronpalautusten käyttämistä ivf-hoitoihin ja muuten jostain muusta tinkimistä. onneksi mullakin elimistö päätti vielä kerran taipua ja raskauduin.

kerron näin lopuksi omia kuulumisia.. nyt rv 27+6 ja työnteko alkaa puuduttaa. ei oikein kestäisi istumatyötä, mutta eipä oikein seisoskeluakaan eikä kävelyä. tavoitteena olisi olla töissä loppuun asti, mutta jos fysiikka alkaa brakaamaan, haen kyllä saikkua. nyt olisi vielä kaksi viikkoa lomaan (kaksi vajavaista viikkoa, kun ensi viikolla on helatorstai ja olen osahoitovapaalaisena perjantaisin kotona, ja sitä seuraavalla on normiperjantaivapaa ja torstaina kehittämispäivä). ei mulla enää oikein töitäkään ole, kun mulle ei kannata antaa mitään työksi, kun en ehdi enää tehdä. sekin siis puuduttavaa, kun ei ole mitään tekemistä.
 
Della: kiitos ymmärryksestä. Olen väsynyt, surullinen, turtunut.. Ehkä jo jopa liikaa. Mutta päätin etten voi antaa asian olla. Soitan polille kohta..

Marikki: Tiedän tasan tarkkaan mistä puhut! Kyllä tämä on jo ihan jotain muuta kun vauvakuumeen hekumaa.. Pelkään että tämä ajaa mut jo loppuun että muten jaksan jos onnistutaankin! No se ajatus meni taas kerran vielä kauemmaksi... :/

Sent from my GT-I9000 using Vau Foorumi mobile app
 
pahoittelut menkoista mirmeli, minä niin toivoin plussaa sulle jo. toi pettymyksen tunne ku menkat alkaa tai jokin menee uudestaan ja uudestaan vikaan on niin tuttu ja pistää maahan kyl niin tehokkaast. kannattaa rauhassa nyt miettiä mitä haluat tehä haluatko kokeilla viel inssin vai rankempia hoitoja ja miten oma jaksamisesi. puhu miehesi kanssa myös ajatuksistasi.

marikki kyllä se vauvakuume alkaa muuttua iha kaikeks muuks ku pitkän aikaa yrittää ilman tulosta tai pettymyksillä. inshaAllah kuitenki saisit hyviä uutisia pian.

della jaksamista olon kanssa. kannattaa iha oman jaksamisen mukaa mennä.

on: rv 9+3 tänää ja ootan et mies hakis paperin ja paketin kunha allekirjotan valtuutuksen. olot on kohtalaiset tällä hetkellä.
 
Gatusa: on tää aika uskomatonta. Vaikka ei ollutkaan suuria odotuksia inssin.suhteen mutta silti Ekaa kertaa itkin töissä äsken... Työkaverin silmät kostu ensin kun yritti keksiä lohdutuksia...

On. Eli kp1.. Inssiin mennään tässä kierrossa vielä ja sitten alkaa kesätauko. Meillä kestää kesätauko kaksi kuukautta, juhannuksena alkaa ja 21.8 on IVF-suunnitteluaika. Päätin nyt katsoa vielä toisen inssin että tulee sekin nyt sitten kokeiltua. Kyllä voi olla murskaava olo.

Sent from my GT-I9000 using Vau Foorumi mobile app
 
Murmeli...suuret pahoittelut minultakin Tän ekan inssin epäonnistumisesta,mut hyvä ettet nyt antanu sen estää jatkoja.

Mä sain tänää kirjeen jossa mun amh-vastaus.Tulos on käsittääkseni normaali 2.2 koska alentunut fertiliteetti määritellään alle 1.3 arvosta 0.2 saakka.Postmenopaussi alle 0.2.Mutta lekuri selvittäköön paremmin soittoajalla

Sent from my Lumia 925 using Tapatalk
 
mirmeli uskon että on murtunut olo, inshaAllah tää toka inssi nyt tois toivotun tuloksen että saisit alkaa nauttia kesästä raskaana eikä tarttis niihi rankempii hoitoihi mennä. itelläki riipasee sydäntä ku kuulee huonoi uutisia sinulta ja muilta jotka yrittää ja kokee pettymyksen. teen duaa sinun puolesta inshaAllah.

marikki hyvä että noi arvot on normaalit joten yksi huoli vähemmän inshaAllah.
 
Mirmeli; suuret pahoittelut. tiedän että ei varmasti ole sanoja jotka tuossa hetkessä paljoa auttaa. Kyllä se on niin että sitä puutuu tähän yrittämiseen. On niin turhauttavaa vaan pettyä ja pettyä uudelleen. Meilläkin se inssi edessä ja en kyllä siihen kamalasti toiveita laita. Kuullut vaan niin paljon niiden epäonnistumisesta. Mies on toiveikkaampi sen suhteen mutta oon yrittänyt puhua että ei lataa kamalasti toiveita. Sitte ollaan viisaampia kun on suunnittelukäynti tehty.

Marikki; hienoja uutisia!! Koska lääkäri soittaa sulle??
 
27.pv on vasta soittoaika jolloin kuullaan miehenkin tulokset.

Ja anteeks MIRMELI kun kirjoitin sut taas murmeliksi...kun luurilla kirjoitan niin välin kirjoittaa korjauksia ilman että huomaankaan.

Nyt alkaa Viel enemmän mielikuvitus laukkaamaan kun mietin mitä vikaa meist löydetään ja miten voi auttaa.Ihan juuri ovisaika alkaa kolkutella,jospa ehittäis Se ihme saada tällä kiertoo.Jos tulis niin la ois niin et kuopus täyttäis samassa kuussa 3v.

Sent from my Lumia 925 using Tapatalk
 
Kiitos kaikille. Vaikka mun odotukset oli alhaset niin kyllä nyt kovilla vaan lyö.. Itkin koko kotimatksn ja nyt pihalla muut uurastaa tulevien tuija-aitojen kanssa mut mä en vaan saa tätä loppumaan.. Plus et oon punasen turvonnut koko naamasta ja tiettykää naapurit ei tiedä mitään näistä asioista..

Marikki: älä huoli, murmeli on ihan hyvä :) kiva että sait hyviä tuloksia. Kyllä teille se kuopuksen kuopus vielä tulee! <3

Sent from my GT-I9000 using Vau Foorumi mobile app
 
Voi Mirmeli... Pahoitteluni ja iso lämmin voimahali. :hug013 Musta itestä on tuntunut, että hoitojen aikaan ne pettymykset on jopa rajumpia kuin silloin, kun on luomukierto. Tulee sellainen olo, että eikö tämä mitenkään onnistu... Vaikka syö ja pistelee itseensä kaikenlaista, niin ei vaan tärppää... Mutta kyllä inssilläkin voi onnistua! Mä pystyn heti nimeämään ainakin pari tällä palstalla kirjoitelleista, jotka on onnistuneet inssillä. Toivottavasti teillä toisella inssillä tärppäisi. Mä pidän teille peukkuja. :Heartred

Gatusa: Kiitos kauniista sanoista. :) Toivottavasti sun miehes ymmärtää tukea sua selviämään raskauden läpi. Sä kuitenkin kannat sisälläsi jotain korvaamattoman arvokasta. :Heartred Mun seuraava tentti on vasta syksyllä ja nyt vaan jännään menikö eka tentti läpi. Painon putoaminen on hieman alusta hidastunut. Kroppa selvästi alkaa laittaa hanttiin. No, mähän en aio luovuttaa. Onneksi mulla on hyvät taustajoukot, jotka potkii mua eteenpäin. :)

Marikki: Täällä on jo vastailtukin sulle samalla tavalla, mutta julkisella puolella varsinkin polit menee joksikin aikaa kesällä kiinni. Lääkärit lomailee vaikka me ei oikein voida lomailla tästä lapsettomuudesta... Mutta kai se tauko tekee ihan hyvääkin. Kyselit Jaicalta siitä munisten punkteeraamisesta, mutta mä törkeästi vastaan hänen puolestaan: Kyllähän siinä punkteeratessa saattaa joukkoon eksyä myös epäkypsiä muniksia, mutta ne ei pysty hedelmöittymään... Mä opin tän yhdestä dokumentista... Ja sitten vielä pregnylistä. Mulle määrättiin se irrotuspiikiksi eli ensin söin clomeja ja sitten pistin pregnylin, joka kypsytti muniksen loppuun ja irrotti sen. Jos mä oikein muistan niin clomeilla "huijataan" kroppa tuottamaan enemmän tarvittavaa hormonia, kun taas noi pistokset on sitä hormoonia. Mä oon näköjään jo aika hyvin unohtanut mitä oon itseeni pistänyt. :grin Toivottavasti teillä tärppäisi ennen kuin tarvitsee mitään hoitoja aloittaa. :Heartred

Jaica: Voi, kun teillä nyt tuottaisi pistoshoito toivotun tuloksen. :Heartred Ymmärrän todella hyvin tuon, että vaikka toive (toisesta) lapsesta on suuri, niin sitä haluaisi myös elää ja nauttia siitä mitä on... Tsemppiä.

Myyh:lle ja Myy85:lle myös tsemppaukset. :Heartred

Della
: Jaksamista viimeisiin työviikkoihin. :Heartred

Eetulalle
myös jaksamista olojen kanssa. :Heartred

Ei kai tällä kertaa muuta... :) Taidan siirtyä peiton alle, että jaksan huomenna herätä puoli viisi, että ehdin käydä lenkillä ennen töihin lähtöä... Mä niin vihaan aikaisia herätyksiä, mutta nyt ei ole vaihtoehtoja...
 
Marikki:
Unettomuus liittyy siis noihin hormooneihin. Sama oli Femareilla ja niin nyt kans pistoksilla, Tietyt kierron päivät menee tosi heikolla unella. ja tää loppu enne loman alkuu pitää vaan jaksaa painaa.
Moni prokkis painanut päälle, mut onneks tänään sai viimesen ison valmiiks. Ens viikkoon jää viel muutama pienempi. mut sit onki piiitkä loma. :D

Mirmeli: Voimia.. Tiiän todellaki mitä tunnet ja mitä käyt läpi, tai ainaki uskon tietäväni.
Toivottavasti uus kierto saa sen aikaan mitä odotetaan. <3

Kiitos kaikille tsempeistä.

Tosissaan vuodet menee tässäkin niin nopiaan, sillon aattelin et kerkeen samalla hoitopalla saaha toisenki,
mut onneks en odottanut enää toista vuotta vaan lähin ite taas kehittään itteeni.
Kohta ensimmäinen vuos takana, vaikka vuos on ollut rankka.
Oon saanut ihanasti aikaa itelleni. ja oon oikeesti saanut ajatella muutaki ko sitä perhettä ja yrittämistä.
Eli vaikka stressaa ja hommia on välillä liikaaki ni kyl se kannattaa.

KESÄ TULEEE!!!! <3
 
kiitos sleepwalker, inshaAllah tilanne paranee ja tämä raskaus menee hyvin. nyt vaa tuli virtsarakon tulehus tänää ni piti alottaa syömää amoksiliinia. tsemppiä sinulle projektien suhteen :)

jaica tsemppiä projektien suhteen sinullekin ja plussatuulia :)
 
Takaisin
Top