Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
On Se hianoo että meillon Tää world wide web,että pääset sieltä käsin jutskaamaan äidinkielellä itsellesi tärkeistä jutuista!!!

Nyt voi tulla tökeröö kysymystä,mut oliko Se juuri islaminuskoisilla Se Mekkaanpäin kumarrus rukoillessa? Tuli vaan mieleen kun mie tälle kuopukselle nauroin Yks pv ku tinttaili,et kumarratko Mekkaan..hän oli kontillasn ja pää käsien välis maassa.näytti aivan rukoilevalle :)
Montako rukousta on päivässä?
Se on ihana tapa,koska rukouksen aikana jätät maalliset huolet ja rentoutuu ikäänkuin.Tekis hyvää monelle meikäläisellekin

Sent from my Lumia 925 using Tapatalk
 
nimenomaan me rukoillaan kasvot mekkaan päin. rukouksia on 5/päivä (fajr, dhuhr, asr, magrib, isha). ishan jälkeen rukoillaan vielä 2 ra'kaata saffa ja 1 rakaa witr. joilla suljetaan päivän rukoukset. rukouksissa me pyydämme yleensä anteeksi syntejämme ja pyydämme Jumalalta (Allah) armoa ja anteeksiantoa ja johdatusta. myös apua voi pyytää lisäksi jos haluaa. mashaAllah sinun kuopusta. :) Jumala suojelkoon ja johdattakoon sinua ja perhettäsi inshaAllah.
 
Jeps. :D

En ookkaan hetkeen käynyt täällä lueskelemassa.
Meillä alkaa huomenna vika pistoshoito, ei siis saatu tulosta aikaan viime kierrossa --> kaan.
En tiiä kerkiskö koskaan kypsyyn siis ees tarpeeks isoks ennen irrottamista.
Nyt nostettiin annosta ja katsotaan tuottaako nopeammin toivotun tuloksen.

Kesä tulee ja sen mukana siis myös kesä tauot, ja nyt ollaan siinä vaiheessa että jos tää kierto ei meille tuota tulosta jätämme lääketieteen ja lopetamme haaveilun toisesta lapsesta.
Päätöstä ollaan mietitty kauan, Mein ihana esikoinen kasvaa hurjaa vauhtia ja haluan olla täysillä mukana myös hänen elämässään, mutta jos murehdin ja oon jatkuvasti hormoneilla, niin ei se ihan onnistu.
Joten jos meille on tarkotettu lisää lapsia, se tulkoon nyt.

Itse epäilen vieläkin et mul on pcos:ssän lisäksi muutakin ongelmia, toki on ihmisiä joilla tää aiheuttaa täyden lapsettomuuden, mutta onneks me ollaan saatu yks ihana luomulapsi jo.
Toki haluaisin saada varmuuden ettei endoa ole, mutta minkäs teet..
Ovulaatio tuli, ja tuntui, kuitenkin sen jälkeen taas todella kovat supistelut, ja mistä se kertoo..
Ihan ko kroppa hylkis kaikki siipat pois..

Huomiseen.. huomenna siis taas tökitään..
 
Oliks täällä tamperelaisia? Mulla olis kaksi pakettia prygnyl:ä jääkaapissa jotka menee huonoksi 2015. joku sais jos haluaa kun ei viittis roskiinkaan heittää.
 
Mä oon tai no kangasalta,mut en tiedä tulenko tarviimaan..kun mulle Se puhu et jos tarvii,niin jotai pillereit...minen tiä noista lääkkeistä Viel mitään.Muuten voitas Kyl treffailla Eetula :D

Sent from my Lumia 925 using Tapatalk
 
Jaica :'(
Teil aika surullinen kohta täs yritykses.Surkeaa jos ei saa munista kypsymään.Pitääkö ne olla kypsii jos ne punkteerataa sarjoista?
Vetäkää henkee ja miettikää.Totta tuokin et esikko kasvaa ja aina huomioi menee muualle kun on hoitoo Ym.
Voimia!!!!!

Sent from my Lumia 925 using Tapatalk
 
jaksamista jaica ja nauttikaahan kesästä ja esikoisesta, inshaAllah kuitenki tulis nyt tulosta ja kesätauko tekis jotai mukavaa ylläriä teille.
 
Marikki; meille on annettu simppanäytteeseen ohje että 2-5 vrk pidättäytymistä. Samassa veneessä ollaan. Tänään aamulla testasin negan eli lugesteron nyt estää menkkojan alkamista. Mies käy ens viikon maanantaina antamassa näytteen ja sitten meillä on heti tiistaina lääkärille aika. Miehen kanssa tuossa juteltiin ja molempia vähän pelottaa ja jännittää kun ne hoidot nyt oikeasti alkaa. Jännittää että koska ensimmäinen mahdollinen inssi ja montako niitä tehdään ja kuinka pitkälle joudutaan menemään hoidoissa. Nyt se todellisuus iski, minä joka olen kuvitellut tulevani helposti raskaaksi niin hoitoihin joudutaan. Marikki minä oon ymmärtänyt että julkisella puolella on pidempi kesätauko hoitojen tekemisessä. Täällä Väestöliitossa on 2 viikon kesätauko. Odottelen että lääkärillä alkaa puhelintunti ja saan luvan lugen lopettamiseen. Phuuhh...
 
Taidetaan Joo Myyh samoja latuja hiihdellä Joo.Ja mullehan oikee kettuiltiin siitä kuin helposti raskaudun,niin on sekin muuttunut täysin...piti tääkin ääripää kokea.Tuloksista riippuen tietty mennään,mutta kun meille lääkäri heitti ivf kortin heti tiskiin.glup.
Mieheltä kysyin et mitä hän ajattelee hoitoihin menosta,totesi että 2000€uroako Se vauva siis maksaa (ivf) ,en sit sanonu että niin eikä Se välttis ees ekalla kerralla auta ...

Sent from my Lumia 925 using Tapatalk
 
Juu kyllähän se kallista on. Täällä Väestöliitossa yks inssi on 350 ja ivf reilu 2000. Rahaa menee mutta tässä kohtaa sitä ei parane ajatella. En halua sitten jonkun vuoden päästä katua ettei kokeiltu. Mies sanoikin että onko se kallis kun ajattelee mikä se lopputulos voi olla. Soitti väestön lääkäri ja luge pitää nyt lopettaa. Sanoi sen verran jo nyt että luge tulee pysymään tukilääkkeenä joka tapauksessa. Eli vaikka meniskin jonku verran aikaa ekaan inssiin niin tuon lääkkeen kans ollaan nyt naimisissa. Jokaisen ovulaation jälkeen aloittaa se, oli se sitten luomu tai hoito kierros.
 
No kyllä tuntuu hinnat kalliilta ja pakko sanoa kyllä että mulla ei olisi ikinä varaa vaikka kuinka haluaisin! Toisaalta, en nää meille mitään syytä mennä yksityiselle kun täällä ainakin on sujunut todella joutuisasti. Eka poli käynti oli viime heinäkuussa ja siitä lähtien joka kuukausi on tapahtunut jotain ja kiertoni mukaan on menty! Ivf jonot on ilm jossain aiheuttanut odotusta mutta meille ainakin sanottiin että alkais alkusyksystä, ei puhuttu jonoista mitään. Mutta sen kai näkee sitten. Se ero niissä vissiin on että yksityiset etenee hoitomuodoissa nopeammin? Me ollaan kuulemma vähän poikkeustapaus OIn kanssa kun ollaan 6kk menty ennen inssiä, kuulemma se yhdistetään siihen jo 3kk jälkeen viimeistään. Mutta ollasn haluttu yrittää mahdollisimman luonnollista keinoa kun ei mull ole "kun tuo ovulaatiohäiriö".. No se häiriö on nyt osoittautunut sitkeemmäksi koska oon lääkkeillä ovuloinu 6/7 kiertoa ;)

Sent from my GT-I9000 using Vau Foorumi mobile app
 
Mirmeli,meidän syy yksityiselle menoon on mun ikä.Jos oisin ollut 39,oltas päästy vie julkiseen,tai siis ois kai pitänyt olla 38,raja on 39 tai jotain.
Joten ei paljon jäänyt vaihtoehtoja,muuten ois julkinen kyllä kelvannut meillekkin.
Ja joo,ei oo varaa meilläkään,vaan nyt se on oltava varaa.Heipparallaa eläkevakuutus ;)
 
Joo siis ei mun tarkotus ollu siis arvostella yksityisiä tai siellä kävijöitä, tottakai menisimme myös jos pätäkkää olisi :) pointtini oli että olen ollut tyytyvöinen julkiseen eikä ole lainkaan niin huono kun väitetään :p

Sent from my GT-I9000 using Vau Foorumi mobile app
 
kyllä mie ymmärsin Mirmeli :)
Ja niinku sanoin meillekkin ois kelvannu julkinen hyvin,eikä vähiten sen hinnan takia,mutta ollaan aina muutenkin saatu ihan hyvää palvelua ja hoitoa julkisella,että tää kyl tuntuu niin "ökyilylle" että me,aikuiset,käyää yksityisellä.Edes lapset ei käy,vaan kiltisti jonotellaan päivystykseen tai viiään yliopistollisen päivystyspolille
 
Nyt oon ihan puulla päähän lyöty. Kävin siellä hormoniverikokeissa nyt aamulla. Lääkärin ohjeistus oli ennen kymmentä (kilpirauhasarvojen takia). Eilen kun yritin soittaa aikaa labraan, niin siellä hoitaja sanoi, että pitää käydä 8-9 välillä jonkun hormonin takia (en lyhenteestä ymmärtänyt mikä). Menin sitten heti puoli kasilta jonottamaan vuoronumeroa labraan, että varmasti ehdin ennen yhdeksää. Ennen kahdeksaa olikin sitten jo neljä putkea verta luovutettu, mutta sitten tämä labrahoitaja alkoi kyselemään, että miten lääkäri ohjeisti prolaktiinin kanssa. Kerroin sitten, että lääkäri sanoi ennen kymmentä. Ja en kyllä muuta ohjetta sen kanssa saanut, kuin että ei saa kosketella rintoja edellisenä päivänä/samana aamuna. Hoitaja oli jotenkin nuiva ja sanoi vaan, että prolaktiinin kanssa se aika on tosi tarkka. Ei sitten sanonut mihin aikaan se pitäisi ottaa. Netistä kun tutkin niin se ois nyt sit pitänytkin ottaa kai vasta kymmenen jälkeen.
Anteeksi omanapailu, mutta mä oon nyt ihan ihmeissäni...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
myy, mulle sanottiin aikanaan Väestöliitossa et prolaktiiniverikoe pitää ottaa klo 10-12 välillä ja sain siitä ohjelapunkin mukaan.
 
Täytyy soitella loppuviikosta polille ja kysyä samalla tuloksista ja niistä kipulääkkeistä. Ärsyttää vaan kun joka paikasta tulee eri tietoa.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Takaisin
Top