Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oliko se Mirmeli sinulla, kun oli panacodit ja muut kunnon pillerit kuulautiskipuihin? Minulle on tullut nyt tuosta panacodista "nokkosrokkoa" kasvoihin, rintaan, vatsaan ja selkään. Apteekissa käskivät lopettamaan käytön heti. Määräsivät histamiinia ja hydrokortisonivoidetta. Toivottavasti se auttaa tähän kutinaan ja kuumotukseen. Nyt vaan taas ollaan lähtöruudussa näiden kipujen kanssa :(
Täytyy soitella ensi viikolla polille ja kysyä olisiko jotain muuta jytyä lääkettä...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Hyi elämä noita menkkakipuja!!!!

Mulla alkoi menkat 11 veenä,kivut pikku hiljaa paheni vuosien myötä,niin että noin 13-16 vuotiaana olin usein ihan kipushokissa niiden takia.Vuoto ei niinkään ollut runsasta mutta ne kivut.Kerrn sitten vedin ensin burana 400mg ja parin tunnin päästä jonkun miranaxin tai vastaavan,taisi olla äiteen miggeen määrätty lääke.Soitin äiteelle töihin että vitsi että on omituinen olo,ja sit vintti pimeni.
Kaiken lisäksi olen vielä lääkeherkkä,samahan mulla kävi juuri tosta panacodista,jota annettiin kohdun tyhjennyksen jälkeen km aikana,niin vaan vintti pimeni.
Hyi elämä,muistan niin hyvin ne tuskanhikiset kiputunnit kun piti buranan voimalla koettaa selvitä.

Ei nyt sua Myy auttanut mitän,mutta tuli vaan niin selkeesti mieleen.

Miun menkkakivut loppu ekaan synnytykseen,jotain semmosta nipsimistä ja semmosta tunnen joskus,nykyisin en yhtään mitään.

Ootko Myy kuinkakin nuori vielä???vajaa 30 jos vuosiluvusta nimimerkin perässä laskee
 
Marikki: Ensi vuonna tulee 30 täyteen. Itse olin 10-vuotias kun kuukautiset alkoivat. Se oli aika shokki pienelle tytölle. Vielä kun kivut olivat kovat, niin jouduin olemaan koulusta pois. Silloin oksentelin kuukautisten aikaan, onneksi se on jäänyt pois. Kymmenen vuotta söin pillereitä ja se oli kyllä mukavan kipuvapaata aikaa. Nyt olen pari vuotta ollut ilman pillereitä ja nuo alkuaikojen kivut ovat palanneet.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
mä olin 15vee kun menkat alkoi ja kovat kivut ja vuotokin oli ihan hirveän runsasta alussa ja melko pitkälti jopa aikaan ennen ekaa leikkausta. ja epäsäännölliset ne oli myös ennen ekaa leikkausta. välillä oli vain 14vrk menkkojen välissä, välillä sentään 28vrk. eka leikkaus säännöllisti menkat ja sit alkoi jo olla toivoa saada lapsi. mull on myös taustalla koulukiusattuna olemista, ei sentään ihan fyysistä, mut se henkinen rikkoi mut melkei kokonaan. onneksi tajusin vaihtaa lukioon mennessä eri kouluun ja "aloitin puhtaalta pöydältä" ja sain olla oma itseni ilman niitä vanhoja tuttuja.

niin ja minäkään en aio kadota täältä, vaikka myönnänkin etten kovin usein aina kirjoittele. en kyl kirjoittele tonne elokuisiinkaan ihan hirveän syvällisiä enkä oikein hehkuttele liikoja tän raskauden kanssa. minä kommentoinkin tuossa jo aikaisemmin, että tää tila olla raskaana on pitkään kuumeilleelle ja paljon pettyneelle jotenkin outo tila, välillä on hyvä mieli, välillä mennään kohti syntyjä syviä, kun ei uskalla missään vaiheessa rentoutua kunnolla. missään muualla palstalla kukaan ei voi ymmärtää, millainen se tunne on enkä minä pääse mukaan mihinkään ihkutuksiin, kun joka toinen päivä pelottaa jokin asia. siksi kai minä olen täällä ja iloitsen mieluummin teidän onnistumisista, kun on itsekin kulkenut pitkän tien että saa edes yhden lapsen aluilleen ja nyt sit toisen, vaikken minä olekaan joutunut läpikäymään sitä kaikkea mitä te muut. mut pitihän endo mua lapsettomana kuitenkin monta vuotta ja vasta sen tokan leikkauksen jälkeen alkoi jo olla jotain mahdollisuuksia onnistua.
 
Apua nyt on tullut ihan sikana taas tekstiä ja Myy85 ja Myyh menee mulla nyt sekasin mutta koettakaa kestää! :D Mun hieno puhelinsovellus lopetti ilmotusten antamisen näköjään niin tippuilen jatkuvasti kyydistä.

Marikki:
Voin halujen puolesta lohduttaa, että ei se ole ikäkysymys tässä pyörteessä. Mitkä ihmeen halut?? :eek: Mulla ei ole sellasia ollut moneen kuukauteen ja tuntuu tosi pahalta miehen puolesta.. hän kun on aika kröhöm.. aktiivinen?? :sad001

Myy: Mulla on ihan hirveät kuukautiskivut ja edelleen siis oksentelen (letrozolit muuten auttaneet kipuihin!! ) ja olen kipushokissa päivän pari. Mutta mulla on lääkkeenä burana 600mg + panadol 1g 3x päivässä. Noi nyt pitää ne semisti kurissa mutta auta armias jos unohtuu...

Ja se kuka kirjoitti siitä ihmisten välinpitämättömyydestä niin mulla itsellä ei ole kokemusta asiasta.. enkä tule varmaan kyllä kohtaamaankaan kun ainoat tukijat olette mulle TE. Toki on yksi ystävä jonka kanssa alettii kuumeilla yhtäaikaa ja monet lenkit meni höpisten vauvajutuista ja kysellen kuulumisia kun tiedettiin milloin toisella olis h-hetket. Hänen lapsensa on jo kohta 2vuotias, aina kun nähdään (kerran 4kkssa) hän kyllä kysyy kuulumisia ja jaksamisia mutta siihen se on jäänyt. Jos nyt ei puhuta samassa tilanteessa olevista, niin luulen että tä on ihmisille vaikea asia ja he eivät oikein tiedä että uskaltaako kysyä vai ei.. Musta ainakin tuntuu siltä. En nyt haluaisikaan kaikille vastaantulijoille selitellä mutta niin, no tä oli jo asia vierestä :p

Mitä mun viisuri leikkaukseen tulee niin edellispäivänä aukes tikit.. plah, nyt on hirvee avonainen haava poskessa/ikenessä ja joka aamu ihan turvoksissa ja menee tunti ennen ku suu taas antaa myöden. No toivotaan että menis nyt nopeesti..

Ja te ketkä sairastatte/allergisoitte, mulla kanssa lievää niiskuttelua mutta koittakaahan parantua ja jaksella tautienne kanssa. :confused:

:goodnight
 
mirmeli toivottavasti haava paranee pian koska toi ei ol kivaa. tuon takia oon kiitollinen ettei mulle ikinä ol tullu eikä tule viisureita jonki ihmeen geenivirheen takia. mä oon ollu pitkän aikaa ilman allergialääkettä ku ukko ei ol tuonu mulle. huomen sen ois tarkotus hankkia rautatablettei mulle hemoglobiinia varten et jos huimaus ja huono olo johtuis alhasest hemoglobiinista mahollisesti. en meinaa ol tänää meinannu päästä ees liikkuun ku huimannu ja oksettan koko päivän.

ei mullakaa ol muita tukijoita kuin te oikeastaan ku eipä mulla ees kavereita ole ja mies ei todellakaan ymmärrä näistä asioista yhtään mitään.
 
Hei ihanaiset pitkästä aikaa! :Heartred Oon tässä vaan taustaillut ja ollut hengessä mukana, kun oon onnistunut tekemään elämästäni todella kiireistä ja meillä kun on tämä yritystaukokin, niin oon yrittänyt välillä unohtaa kaiken kuumeilun. Ei se toki kovin hyvin onnistu, koska kyllähän tämä lapsettomuus seuraa mua joka paikkaan... :sad001

Täällä on nyt niin paljon tekstiä, etten millään pysty kaikkea kommentoimaan... Yleisesti siis kaikille hurjasti tsemppiä ja plussatuulia. Erityisesti jännään Mirmelin tilannetta. Toivottavasti siellä pukka plussaa. :Heartred Olit tainnut jo ehtiä kysellä mun peräänikin. Kiva, ettei mua oo kokonaan unohdettu. :) Toivottavasti sun suu paranisi pian.

Odottajille tsemppiä raskausajan vaivojen kanssa ja niistäkin huolimatta onnellista odotusta. Ihanaa, kun että ole unohtaneet meitä edelleen yrittäviä. :Heartred Rehellisesti sanottuna välillä kirpaisee nähdä täälläkin raskauteen liittyviä päivityksiä, mutta älkää missään nimessä lopettako niitä. Yleensä ne tuntuu vain kannustavilta, kun tietää, että onnistuminenkin on mahdollista. :Heartred

Gatusalle tsemppiä lepäilyyn. Ei ole varmaan ihan helppoa, kun tunnut yleensä olevan koko ajan puuhastelemassa jotain, mutta varmasti se pieni kasvava ihme antaa motivaatiota tekemään (tai tässä tapauksessa olla tekemättä) mitä tahansa. :Heartred

Marikille onnittelut hyvästä päätöksestä ottaa yhteyttä klinikkaan. Pelottavaahan se tutkimusten aloittaminen on, kun ei tiedä mitä kaikkea voi löytyä, mutta mä ite ajattelen sen niin, että vaikka tieto saattaa lisätä tuskaa, niin ainakin tietää tilanteensa... Ja toivotaan, että teille vielä se plussa saadaan jollain keinolla. :Heartred

Mä en nyt tosiaan oikein osaa kommentoida kaikille, mutta ootte kyllä kaikki ihan yhtä tärkeitä. Mä oon vaan ihan pyörryksissä tästä tekstimäärästä. :grin

Täytyy sen verran omasta tilanteesta kertoa, että siinä vaiheessa, kun meillä jäi hoidot tauolle, niin meillä jäi koko yritys todellakin tauolle. Siinä vaiheessa huomasi kuinka iso osa elämää ne hoidot oli... Ja jotenkin (en oikein edes tiedä miten sitä tilannetta kuvailisi) meidän suhteeseen astui läheisyyden pelko. Me ei tosi pitkään aikaan pupuiltu yhtään. Tavallaan oli aika helpottunut olo, kun tajusi kierron olevan lähestymässä loppuaan ja tiesi, että mitään mahdollisuutta tärppiin ei ole. Toisaalta olin tosi surullinen, että me ei oltu edes yritetty silloin, kun mulla oli ihan selvät ovisoireet. Onneksi meiltä ei hellyys toisiamme kohtaan kokonaan hävinnyt ja nyt elämä on vähitellen normalisoitumassa. Kai... Juuri nyt en halua edes ajatella ensi syksyä ja IVF-hoitoja. Tunteet hoitojen jatkamiseen on todella ristiriitaiset. Onneksi mä voin nyt vaan (yrittää) keskittyä muuhun. Aloin suorittamaan yhtä tutkintoa, joka tosin suoritetaan vain tenttimällä ja sitten oon täysillä aloittanut dieetin ja kuntoilukuurin. Yksi mun ystävä toimii mun personal trainerina. Saan käydä vaa'alla vain maanantaisin, joten tämän hetken tilannetta en tiedä, mutta viime maanantain tuloksen perusteella olen kovaa vauhtia matkalla kohti sitä rajaa, että hoitoja voidaan jatkaa. Voi olla, että alitan sen rajan jo ennen kuin poli jää kesätauolle, mutta ollaan jo puhuttu miehen kanssa, että joka tapauksessa jatketaan hoitoja vasta syksyllä. On vaan parempi mitä paremmassa fyysisessä kunnossa mä oon. Mun pt on sitä mieltä, että kunhan mut saadaan parempaan kuntoon, niin mitään hoitoja ei enää edes tarvita. Sen suhteen oon hyvinkin epäileväinen, mutta aika näyttää...

Hupsista... Nyt vähän nolottaa... En saa teille kommentoitua oikein mitään, mutta omasta tilanteesta avaudun oikein urakalla...
 
ihana kuulla sinusta sleepwalker, oli ikävä!!! onnea painonpudotuksesta ja tsemppiä projektiin ja jaksamista tenttimiseen. täällä lääkärin määräyksiä onnistu ees noudattaa ku eilen olin huonos kunnos ja juuri ja juuri pääsin liikkuun huimauksen ja pahoinvoinnin takia ni sain ukolta huudot. inshaAllah sun kaveris on oikeassa painonpudotuksen vaikutuksista ja toivon täydestä sydämestäni että kun olette valmiita miehesi kanssa ja jatkatte yrittämistä niin saatte sen plussan ja inshaAllah myös pienokaisen jota toivotte. nyt nautit kesästä nauttimiseen ja siihen opiskeluun ja painonpudotukseen. mä haluun kuulla sun projektien etenemisestä enemmän :)
 
marikki; yhdyn Gatusan mielipiteeseen. Kerran olet oviksen tikuttanut niin jotain kyllä tapahtuu. Mulle sano Väestöliiton lääkäri että se on todella hyvä merkki että ovulaatio tapahtuu. Joten älä vaivu ajatukseen että peli on menetetty. Se ensimmäinen lääkäri jonka luona käytiin ennenväestöliittoa oli semmonen vanha mies lääkäri. Sehän sai mut aivan epätoivon partaalle kun sanoin sille että olen ovulaation testeillä löytänyt joka kierrosta. Se lääkäri sanoi että sillä nyt ei ole mitään merkitystä. Sitte mentiin Väestöliittoon ja sanoin siellä lääkärille että sillä ei kuulemma ole mitään merkitystä että ovuloin joka kierrossa. Siellä lääkäri sanoi että tottakai sillä on merkitystä ja paljon. Että jos et ovuloisi niin se olisi huolestuttavaa.
 
Sleepwalker: ihana kuulla susta!! Hienoa että olet löytänyt sisältöä elämääsi, tiedän että lapsettomuuden viitta kulkee selässä joka hetki, kuitenkin hyvä jos sen pystyy edes hetkeksi päivässä unohtaa. :) Uskon että onnistut tavoitteissasi ja toivotan sinulle paljon paljon onnea!! :) haluaisin niin tsempata enemmänkin kuin pystyn täältä toiselta puolelta ruutua. Mitä taukoihin tulee, meille ehtisi luultavasti yksi inssi vielä ennen virallista kesätaukoa. Tänään yritettiin, kyllä, yritettiin pupuilla. Halutkin syttyi mutta lääkkeet tekee limakalvot niin kuiviksi että kaikki meni vaan rikki :( ja eilen yritin olla tutun tupareissa, istuin yksin 1,5 tuntia sohvalla kun kaikki muut juhlivat, juttelivat ja nauroivat. Ennen olisin mennyt mukaan porukkaan ja tutustunut uusiin ihmisiin mutta nyt ei mitään kiinnostusta. Lähdin kotiin ja itkin koko automatkan, mihin olen kadottanut itseni.. :( näiden juttujen jälkeen vaan jotenkin ajattelin että nyt riittää ja ehdotinkin miehelle että tämän kierron loputtua aloitetaan jo kesätauko. Syksyllä olisi meillekin sitten se ivf ajankohtainen? mutta nyt tuntuu että on paukut loppu. Haluan olla iloinen ihminen ja nauttia miehestäni ja meidän yhteisistä hetkistä edes hetken ilman että se viitta painaa hartioita. Ehkä olisi vain aika antaa aikaa itsellenikin..?

Sent from my GT-I9000 using Vau Foorumi mobile app
 
mirmeli kannattaa antaa itselle ja miehelle aikaa ja jos siltä tuntuu niin pitää se tauko se voi kuule yllättää ku ei tartte kokoajan miettiä inssei jne. nautitte yhessä kesästä ja toisistanne ilman paineita. mulla toi progesteroni on tehny muute iha saman eli mulla ei tul yhtää valkkaria. inshaAllah kuitenki saatte plussan mahdollisimman pian ja oman pienokaisen :)
 
Hei,onko noi klinikat kiinni kesän vai miks nii monet puhuu kesätauosta?

Mä oon ihan pöllöiloinen kun meilläki "onnistunu" pupuilut pari krt.Naurettavaa,mulla ei ole ollut ennen tätä yrittämistä ongelmii halujen kanssa :( No nyt ihan tietoisesti rentoutin ajatus ja tunnemaailmaa,ajattelin miten ihanaa mennä oman raikaan läheisyteen...en mä nyt mitää neonvaloja kokenut mutta tuntui "koskettavalle" :) Minua pitää henkisestikkin koskettaa,ei siitä muuten Tuu ku sanomista.

Nyt meil alkoikin selibaatti ku torstaina on miehen Se simppatesti.Kun ei tiietty lasketaanko Se testipv yhdeksi pidättyvyyspäiväksi..no toiv ei ovis Ny livaha ohi,sit kyllä vaihtuu testipv jos ovisplussa tulee.Tuskin Se mikää ongelma on.

Sent from my Lumia 925 using Tapatalk
 
Ainakin silloin kun oltiin taysissa hoidoissa, oli kliniikka juhannuksesta kuukauden kii. Ne pitää kaikki silloin kesälomat pois!! Meillä saatiin pidettyä vain 4 päivää selibaattia ja hyvin saatiin tulokset....
 
marikki huomisest on selibaatti pääl teil, meil oli sama juttu eli sunnuntain piti olla aktiivinen ku to oli testi. mut se oli viime vuonna... :) plussatuulia sinne :)
 
Joo no me aktivoitii aamul ja nyt sit selibaattii,ok.Ukkoo jännittää Se meno.ja mie mietin miten Se saa ittesä innostettuu siihe ;)

Sent from my Lumia 925 using Tapatalk
 
Meidän polilla on kesätauko juhannuksesta elokuun alkuun. Meillä noi simppanäyte selibaatit menee leikiten.. Eipä paljoo peitot heilu :( pitää kohta hommata sijainen itselleni että sais tuo miesparka toteuttaa itseään... ;)

Sent from my GT-I9000 using Vau Foorumi mobile app
 
Voi Mirmeli sinnuu,hali täältä :) kyllä sen kuulee että oot Nii väsynyt.Toivon että hoidot auttaa Ny pian!!!

Gatusa,paljonko kello siellä? Tääl päälle 22 ja meikkis kohta tilttas kämpän viimeisenä

Sent from my Lumia 925 using Tapatalk
 
Takaisin
Top