Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olishan se Eetula ihanaa jos olis :) jotenkin ei vaan uskalla toivoa. Viieme kierron keskenmeno kummittelee mielessä ja jotenkin semmonen olo että ei vaan onnistu mulla. En tiedä miksi noin nega fiilikset nyt iskenyt. Miettinyt sitäkin että koskahan meillä on ensimmäinen inseminaatio yms yms. Parin viikon päästä on aika Väestöliittoon.
 
myyh inshaAllah kuitenki se plussa tulis nytten, minä niin toivon että pääsisit oottaa mun kans pikkusta :) ja täytyyhä niille nutuille olla käyttäjäkin ja sille makuupussille :)
 
No moikka moi,huomenna on meillä aika,ja voi että ollaan saatu siitäkin melkein tappelut pystyyn.Mutta joo,meinaa alkaa arveluttamaan itseä,että näinköhän päästään vaan kotiin laihduttelemaan...
Työhaastattelussa käyn kumminkin siinä aamulla eli koko päiväksi on kauheesti menoa,kivaa vaaihtelua kyllä.
Palataan asiaan huomenna.
 
Myyh: Inseminaatiosta on aikaa nyt viikko, mitään kummallista sen suhteen ei ole :) . Koko aika on mennyt jännittäessä hammasleikkausta joka on vihdoin OHI!! Kolmesta viisaudesta pääsin eroon mutta yksi jäi vielä rikastuttamaan tätä järkeäni :p Toivon että oudot tuntemuksesi olisi juuri Sitä! :) Harmittavainen lääke kun tekee tuollaisia oireita, mutta hyvä tiedostaa ne kuitenkin. Ehkäpä yllätytkin :)

olo on kipeä ja nälkäinen, eilen aamulla syönyt viimeksi ns. kunnolla aamupalan mutta sen jälkeen vain pari desiä jogurttia ja yksi pala jäätelöä ja en olisi ikinä uskonut että syön joskus jäätelöä väkisin suussani kinkkuleivän maku!! :sad001 Nälkä on oikeasti todella kova ja mä en tosta makeasta nälkiintyneenä niin välitä.. No naapurimme ilahdutti meitä palkkiopitsalla kun ollaan autettu pihahommissa mutta enhän mä voi sitä syödä.. Nyt on perunat kiehumassa niin syön sitten jäähdytettyä perunamuussia...... ei oo helmee tämä. Onneksi loppuviikko sairaslomaa..

Marikille tsemppiä huomisee, sekä työhaastatteluun että polikäyntiin!! :)
 
tsemppiä huomiselle haastatteluun ja klinikkakäyntiin :)

mirmeli jaksamista, inshaAllah olo paranee pian sulla, ei ol kiva syödä nestemäisiä pitkän aikaa. inshaAllah tulis se plussa tässä kierrossa sulle :)
 
Päivitetään taas; mulla on vahvat menkka olot :sad001 ja siis normi kierrossa mulla on juurikin tähän aikaan alkanut menkat. On niin selkeät jomotukset mahassa että ei voi erehtyä eikä ole samanlaisia ku mitä tuo lugesteron on tehnyt. Että tais tämä kierto olla nyt sitte taas tämmönen. Mies yritti lohduttaa että puolentoista viikon päästä on aika Väestöliittoon että saadaan apua. No, ei se nyt tällä hetkellä kamalasti lohduta. Kai se on inseminaatihoidot meilläkin ensin edessä.

Mirmeli; mulla oli viime plussa kierrossa nukutus hammashoito. Se oli joskus dpo 7 mutta mullahan meni kesken se raskaus. Lääkärit kyllä sanoi että ei ole vaarallista vaikka oliskin alku raskaus. Tuli vielä paha tulehdus siitä ja jouduin 2 vahvaa antibioottikuuria syömään. Se hammas remppa oli pakko tehdä, sitä ei olis voinu enää siirtää. On se kuitenkin itsellä käynyt mielessä että olisko sittenki vaikuttanut. No, tuskimpa mutta sitä miettii kaikkee ja juurikin että mitä on itse tehnyt semmosta joka sen km on voinut aiheuttaa.
Jaksatko kertoa miten se tarkalleen tapahtu se inseminaatio. Pitikö sun käyttää jotain lääkkeitä ennen inssiä?

Marikki; varmasti kaikki kuule menee hyvin ja saatte apua :) toivon todellakin niin!!! Sulla on jännittävä päivä kun on vielä haastattelukin siinä. Onnen potkut sulle :wink
 
Marikille paljon peukkuja ja onnea sekä työhaastatteluun että klinikka-ajalle! ei Väestöliitto ainakaan tyrmännyt meitä, kun mentiin eikä meilläkään ehtinyt olla ihan vuoden yrittämistä (meidän mielestä oli, kun päätetttiin kesäkuussa 2012 yrittää kakkosta ja lääkäreiden mielestä yritys alkoi vasta lokakuussa 2012, kun mulla alkoi säännöllinen menkkakierto synnytyksen jälkeen). meidät otettiin tutkimuksiin ja hoidothan oli sitten vasta määrä aloittaa vuodenvaihteessa, hoitoja ne ei olisi aloittaneet aikaisemmin.

Myyh mua kannatteli silloin jatkuvan pettymyksen keskellä se tieto, että hoitoihin pääsy lähestyi. tiedän, että tuntuu kamalalta jos joutuu taas pettymään, mutta onneksi on takaporttina Väestöliitto.

Mirmeli toivottavasti inssi olisi tuottanut tulosta! tsemppiä viisaudenhammasleikkauksesta toipumiseen! mulla poistettiin opiskeluaikana kaksi viisuria yhtä aikaa ja molemmat ylärivistä :( olin kamalan kipeä enkä juuri pystynyt syömään mitään kuin etuhampailla nakertamalla. jälkeenpäin yksi toinen hammaslääkäri sanoi, ettei olisi missään tapauksessa poistanut vain ylä- tai alaleuan viisureita yhtä aikaa, vaan jos olisi ollut pakko kaksi, olisi poistanut jommankumman posken puolelta. viimeiset kaksi poistettiin hieman myöhemmin eri ajankohtina ja toisessa jouduttiin ompelemaan tikit. se olikin pitkään kipeänä.
 
myyh jos ei menkat ala tänää tai huomen ni mitäs meinaat tehä, mul oli kunnon menkkakivut juuri niinä päivinä ku piti olla alkamaisillaa mut tiesin jo sillo plussasta tosin mut luulin et on menos kesken mut eipä ainakaa vielä ol menny alhamdulillah. mua jännittää sun puolesta kyllä niin paljon. ja vaikka tuo ajatus inssistä ei houkutakaa varmaan paljoo mut jos sen avulla saatte pienokaisen ni on se sen arvosta eikös? tsemppiä ja minä oottelen sun päivityksiä :)
 
kiitoksia taas kaikille!
Eilen oli soitettu kahdesti,mutten vastannu,tänään vastasin kun se oli kumminkin yritysnumero,ja mitä kuulenkaan,miulle soitetaan että tuutko työhaastatteluun.No ompa tääkin päivä ny nähty!

Mirmeli,varmaan karsee olo ton hammasleikkauksen jälkeen,miulta poistettiin aikoinaan kaksi yhdel kertaa,ja suu ja naama oli nii tunnoton,että vasta kauppaan kun menin toimenpiteen jälkeen,hissin peilistä katsoin niin verivana valu molemmist suupielistä,olin ku mikäkii dracula :D Pian sä toivut ,vettä vaa juopottele ettei nestehukka tuu.

Myyh,tylsää!!!Mä en kyl oo ikinä tunnistanu menkkajomoja raskaudesta että siihen nähden älä luovu toivosta.

Gatusa,onko syndet sulla,onnee oikeen paljon!!!!(paljonko täytät??)

Meil oli eilen hupaisa Kissa-rescue tapaus,kun meitin yks kissa oli juossu naapurin hoitokoiraa pakoon puuhun ,noin 4m korkeuteen,eikä uskaltanut tulla alas.Onneks oltiin juur vkl tehty terassia....
mamma ideoi ja 17v poitsu toteutti...

https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net...305_880319508664384_9207690811428876965_n.jpg
https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net...4850_880319538664381_900406927607044099_n.jpg
 
Gatusa; jos ei ala tänään eikä huomenna niin varmaan lauantaina teen testin. On kyllä niin kaikki menkka oireet tullu tänään eikä ole hellittänyt että oon asennoitunut siihen että ne alkaa ennen lauantaita.
On toki tuo aika Väestöliittoon hyvä asia ja ollaan valmiita siihen miten sitten päättävätkin edetä. Onneksi ollaan menty sinne asiakkaiksi niin ei joudu tässä kauaa odottamaan että jotain aletaan tehdä.
 
Gatusalle Onnea synttäreiden johdosta!! :Heartpink:Heartpink

Della ja Marikki: Multa poistettiin molemmat yläviisurit, jotka lähtivät suht helpolla, toinen oli puoliksi piilossa että leikkauksen riski siinäkin oli mutta ei onneksi ja sitten leikattiin vielä toinen alaviisuri ja tikit suussa. Olisivat poistaneet myös toisen alaviisurin jos olisi ollut lähetteellä. Olisin antanut poistaa senkin, olen niin hammaslääkäri pelkoinen että mielummin kärsin ku olisin jännittänyt uudestaan sinne menemistä. Heidän 10mg diapam annoksestaan ei ollut mihinkään :sad001 Mutta nyt se on tehty ja kipeä olen mutta eiköhän tästä selvitä.

Myyh: Ennen Inssiä pitää antaa HIV ja hepatiitti näytteet. Mitään uusi lääkkeitä en syönyt, vain niitä samoja letrozoleja kierron. 3.-7. päivä, mitä ovulaatio induktiossa oon syönyt (ensin söin clomeja 4 kiertoa, nyt noita 3 kiertoa). Kp 13 käytiin ns. normaalilla seurantaultra käynnillä jossa samalla kirjoitettiin hoitoonsuostumus kaavakkeet ja ultrattiin se komea folli sieltä :p Sitten vaan mittailtiin ovulaatiotikulla, no mä sain sen plussaksi heti seuraavana päivänä mitä lääkäri enteilikin. Soitin polille ja varattiin aika taas seuraavalle päivälle.
Inseminaatioaamuna mieheni vei simppanäytteen 07.30-8-00 välillä sinne labraan ja se näyte pestiin. Minä menin sen pari tuntia perässä. Virtsarakon piti olla täysi, kuulemma helpottaa tekemistä. Se ei ollut helppo tehtävä, olen pissajännittäjä :p Mulla oli ollu kauheat kivut edellisenä iltana, joten lääkäri ultrasi vähän perusteellisemmin ja todettiin että kivut on vain oviksesta. Hoitaja näytti mulle spermaputkiloa ja kysyi näyttääkö tutulta, meni hetki ennen ku tajusin että tarkotti sotuja :grin Spekula sisään ja katetri perille. Ei sattunut, vähän tuntui sellanen epämääräinen nipistys jossain alempana. Meni ehkä 20sek niin se oli valmis :)
Toivottavasti sait selvää, meni vähän sekaseksi :D
 
kiitos mirmeli ja marikki, nyt 29 mittarissa.

inshaAllah mirmeli tulis plussa tuosta inssistä sulle :)

marikki tsemppiä haastatteluun ja klinikalle inshaAllah kaikki menee hyvin :)

myyh elä luovuta ja me kaikki ollaa tukena sulle ja hengessä mukana :)
 
Marikki; tulehan kertomaan kun ehdit miten meni klinikka käynti :) toivottavasti nyt nopeasti alkavat selvittään asioita.

On; täällä odotellaan koska alkaa vuoto. Ei ole menkkaoireet hellittänyt vaan voimistuneet on vaan eilisestä. Laitoin jo siteenkin kun tuntee että ihan koska vaan alkaa :sad001 Laskeskelin että meillä ehtii ainakin yks luomukierto olla ennen kun Väestöliitossa ehditään mitään tehdä. Mieskin oli tosi pettynyt kun sanoin että menkat alkaa aivan varmasti. Viime plussakierrossa oli kans menkkojen alkamispäivänä menkkamaisia kipuja mutta ei ollut lähellekkään näin voimakkaat kun nyt ja ne loppu yhdessä illassa. Että kyllä täällä on heitetty toiveet pois plussasta tässä kierrossa.
 
onko sulla myyh nyt se dpo 11 vai 12 ku en muista. inshaAllah loppuis kivut eikä tulis vuotoa vaan se plussa, mä varmaa jännitän enemmän ku sä kohta täällä :) jaksamista ystäväiseni :)
 
onko sulla myyh nyt se dpo 11 vai 12 ku en muista. inshaAllah loppuis kivut eikä tulis vuotoa vaan se plussa, mä varmaa jännitän enemmän ku sä kohta täällä :) jaksamista ystäväiseni :)
 
Gatusa; nyt on dpo 10 tai 11.. mutta ei hellitä nuo kivut. Tämä on sitä ärsyttävää kun tuntee että menkat kovasti tulossa mutta tuo lugesterol saattaa niitä siirtää. En uskalla uskoa plussaan kun viime plussa kierrossa tuli kans menkka kivut sillon ku piti alkaa mutta ne meni ohi yhdessä illassa. Nyt tuntuu välillä että vaan yltyy nuo jomotukset ja vihlomiset. En siis osaa sanoa onko dpo 10 vai 11 kun ovis oli positiivinen lauantai iltana 3 pv ja vielä sunnuntaina päivällä 4 pv. Jos laskee sen mukaan että ovis lauantaina niin sitte on dpo 11 ja jos laskee että sunnuntaina niin sitte on dpo 10.

Kovasti odottelen Marikin kuulumisia klinikka käynnistä :)
 
Heipparallaa hassukaiset!
Myyh :) peräänki kyselly.

Juu,oli kiva käynti,tuntui mukavalle paikalle.Mulle pikku järkytys oli kun lääkäri tekikin mulle tutkimuksen heti.Onneksi sanoi niin menin käymään vessassa,ja pesut tein.arvatkaa mitä sähläsin siellä...en ikinä,ikinä oo tota tehnyt,mut onnistuin kastelee housuni :smiley-ashamed008 :angel4 sillä suihkulla siis.Ei vitsi että repeilin siellä vessassa jo ennenku oltii ees lääkärii ehitty kätellä.Onneks kastu haaroista nii ei näkyny :rolleyes:

Munasarjoja ei saanu oikeen näkyviin...sanoi että aika "tiukat".Kohtu ja limakalvot näytti kaikki hyvälle,eli mitään ylimäärästä ei näkynyt.Musta otettii joku verikoe joka kertoo munasarjojen kunnosta silleen että siis onko toimintaa vai mitä..ihan saksaan saakka pitää lähettää.Ens kierron alkuun ohjelmoitiin ainaki kaks verikoetta,lähetteen sain ja saan mennä omaan labraan,tätä kiittelin kovasti kun näin mahku,hoitajakin sanoi että joo tottakai säästetään asiakkaiden rahoja.Mies menee simppatestiinkin ens vko,minähän sen nyt ilmeisesti "halusin" kun mietin ääneen että luulin että miehen simpatkin tutkitaan heti.Sanoin sitten nolona,ettei me haluta hukata aikaa :confused005
27.pv on soittoaika,jolloin saadaa tietää simppatulokset ja mun verikoe.Sitten kuulema suunnitellaan lisää...

Oli kyl kauheen kiva,napakka lekuri,mutta sympaattinen.Nolona kerroin että hannasin tänne tuloo puoli vuotta,ja se sanoi että se on ihan normaalia ja vallankin kun on jo lapsia,niin jostain syystä kynnys kasvaa.No totta meidän tapauksessa ainakin.

Ja painoasiassa se oli ihan laupee,sanoi että kyllä se vaikuttaa sukusoluihin ja raskautumiseen,ja todella kauniisti ja ystävällisesti ohjasi siihen että tiputtaisin painoo siihen ainakin missä viimeksikin olin kun aloin odottaa kuopusta.Tosin sanoi ettei me voida jäädä odottamaan laihtumista,koska mie vanhenen koko ajan.Elikkä käynti oli kiva,tunsin tulleeni kuulluuksi ja ymmärretyksi,ja saimpa näemmä ilmaistua malttamattomuutenikin kun lekurikin sanoi kun kysyin että niin eikö me nyt muuta tehdä tässä kierrossa,sanoi että ensin tutkitaan ja sitten hutkitaan :smiley-bounce022

No hyvä fiilis!!!!

Eipä mulla taas muuta.
Niin joo ja unohin sinne heti paperit ja ne joutu soittaa perään,mutta laittavat postitse reseptin vahvaan fooliin,1mg,kun sanoi että kun on diabetesvaara ja ylipaino,niin kannattaa ottaa suurempaa annosta, ja sit jotku lääkärin kirjaukset korkien tätä käyntiä.

Miten voikin tulla näin iloiseksi yhdestä lääkärikäynnistä (taijan ol pimee)

Myyh:lle toivon menkkojen poissapysymistä :flower
 
Mahtavaa!! Arvasin että kuule teillä menee käynti hyvin ja saatte apua :) eikö ole helpottunut olo. Mulla jännitti kamalasti se ensimmäinen yhteyden otto klinikkaan mut sitte tuli helpotus kun oli eka käynti ohi.
 
Takaisin
Top