Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Gatusa: Taitaa olla aika erilaista se elämä siellä kun täällä..? Eihän täällä mitään kohdunpoistoja tehdä jos ei enempää lapsia halua.. :confused: Millanen kulttuuri siellä on noiden asioiden kanssa, kuten tuolla sun miehen serkulla että saneleeko mies tahtonsa ja niin tehdään vai mites..?
 
kyllähä naiseltaki kysytään mut ehkäsyä ku ei halua käyttää, ei sitoa johtimia jne ni näemmä sit vaimo suostu tuohon. perinteisest täällä mies on se joka päättää ja jotku on kasvatettu sillai että miestä kuunnellaa kaikessa mut alhamdulillah ei kaikki ol sellasia. mä oon onnekas ku en sellaseen tilanteeseen joutunu :)
 
juu siis olen minäki itsepäinen ja itsenäinen, sen takia sanon alhamdulillah mun mies on avoin siis mieleltään. missä vaihees sä eetula tanskaan jo ehit? etkä meille kerton yhtään!!! :) pidä hauskaa ja onnea rv 13 johdosta :)
 
Mä lähin 9.5 ja tulin äsken takaisin ;) köpiksessä olin siskoni luona, meillä oli saran rippijuhlat eilen. Kävin toteamassa että tanskassa on edullista lastentarvikkeet.
 
sieltä varmaan sit hankit lapselle yhtä sun toista ku on aika :) köpis on ihana paikka mut sillo ku olin siel mä sairastin rajua vatsatautia ja olin heikos kunnos ja sisällä kokoajan, vast ennen lähtöä tulin kuntoo ja olin vähä kävelyllä.
 
en osta vauvalle vielä mitään...okei... yhden tutin oon tilannut mutta en muuta oo ostanut. Ehkä sitten syksyllä kun menen uudelleen, ihan vain hupimatkalle aapon kanssa. (aapo 7,5 v.) Joo mä oon viimeksi ollu köpiksessä kun aapo oli 9kk:tta joten en siellä kovinkaan usein käy..... en ehdi kun siskoni käy suomessa n. 5 krt/v. :):) selityksiä... en halua sinne matkustaa... ei oo niin hyvät välit. :oops::oops:


Huomenna on ultra! hihihiiii...


Mites sun raskaus etenee Gatusa?

Entäs mites muilla sujuu hoidot ja muutenkin elämä?

Entäs äitienpäivä, mites sujui? Tanskassa äitienpäivä ei oo samanlainen kuin meillä, sitä ei muisteta.
 
eetula mitäpä tänne, hikoilua ku on kuuma, uus asia mulle mut johtune kasvavasta verimäärästä, väsyttää, huimaa sitä normaalia liitos- kasvu ja kiinnikkeiden venymiskipujen lisäks...rv 8+1 on tänää ja oottelen että tulis kesäkuu ja ultra. nyt tiedän miks oppais lukee et rv 8+0-8+6 on pahin oireiden osalta, eile oli järkyttävä päänsärky iltaan asti, väsy, huono olo jne. tänää ollu armoton nälkä aamusta kuten joka aamu viime aikoina, väsy, huimaa, heikottaa jne. mies oli ihana ittesä ja alko valittaa ku oon väsyny. oon ollu viime päivinä hereillä siinä 02.50-3.30 välillä jo ja toissapäivänä ku ukko veti melkei puolille öin kestävät päikkärit ni sit pääsin nukkuu sen kälätyksen takia vast puolenyön jälkeen ja herättii klo 5 jälkee aamulla ni se alko jo siitä valittaan.
eikä ol hematooma vuotan ulos ni mul heräs epäilys et oisko se jotai muuta...

tsemppiä ultraan eetula sulla on vissiin se nt ultra huomenna vai joku extra ultra?
 
Gatusa: Ei oo extra ultra :grin vaan ne kaikki muut on niitä extra ultria... tää on ihan nt-ultra :) Mullakin on taas tuota väsymystä ja paljon... (tänään on surullinen päivä, poika ei sitä ihan niin ottanut kuin mä hyvä niin.... ex-anoppini on kuollut, olimme edelleen läheisiä vaikka olen eronnut ex-miehestä 4 vuotta sitten) no elämä jatkuu ja hän tiesi raskaudestani ja että olen menossa naimisiin.... :Heartbigred:Heartblue:Heartpink:Heartred:Heartbigred
 
otan osaa menetykseesi eetula vaikka olikin ex anoppi mutta jos kerran läheisiä olitte niin varmasti olet surullinen. jaksamista pojallesi ja myös sinulle.
tsemppiä huomiseen ultraan.
 
jee, Eetula, onnea nt-ultraan! vaikka tuskinpa sitä tarvitsette, eiköhän siellä Hirmeli ole voimissaan :)

Gatusalle tsemppiä raskausoireiden kanssa, mulla taisi just noille viikoille ajoittua inho lämpimiä ruokia kohtaan :P

muille tsemppiä siihen missä olettekin menossa yritysten ja hoitojen kanssa!

en tämän pitempiä kirjaile, mulla jälkikasvu keksi tänään, että mahanahkan läpi on kiva ojennella raajoja.. ei tunnu sinänsä kipeältä, vaan lähinnä epämukavalta. bussimatkalla etenkin, kun koko 45min yritän istua ja toinen sohii raajoillaan :) tänään kävin antamassa vasta-aineseurantanäytteen numero kaksi, vielä kolmas edessä. mulle ei mitään ihmeitä kuulu, enää tää ja kolme viikkoa mun viikon kesälomaan, sit oon vielä kaksi viikkoa töissä ja sit on eka kesäloma ja sit alkaa mammis.. melkein siis aamukamman paikka :D
 
della voi että kun voiski tuntea. kuvitteles ku täällä tänää kuuma tuuli ja +36 astetta ni millai olo mulla ollu ku öisinki on jo niin inhottava olo ku yrittää nukkua ku on liian kuuma vaikka yöt ei ol kuumia mut mulle on nyt ku on raskaana. etomista, väsymyst, kuuma kokoajan, kohtu painaa rakkoa, mielialat heittelee ja nyt kannattimet taas löystyy lisää ni on tunne et sukkapuikkoa työnnetää tuolla alhaalla ja siihe liitos ja kasvukivut päälle. huomen lämpötilan pitäs pudota sellai n. 10 astetta ja sen jälkee mennää 23-27 asteessa.
 
mä muistan Gatusa sen lämmön sieltä Soussen viikolta.. en ollut edes raskaana silloin, mutta raskasta oli ja nukuttiin miehen kans joka päivä siestaa, kun ei muuten selvitty kuumuudessa.. toi 23-27 astetta kuulostaa jo heti inhimillisemmältä :)
 
eetula älä vielä sano katotaa jos sumes on kesäl yli 30 lämpötilat mitä sit sanot... nyt tääl alko hiekkamyrsky ja tuuli on myrksylukemissa ja voimistuu vaa entisestää.

niinpä della raskaana on viel rankempaa olla näis lämpötiloissa.

pakko kyllä todeta että hyvä että nyt on ekal kolmanneksel eikä sit kesällä ku lämpötilat on siel 30-50 yötä päivää. sit vaan maataa ja juodaa nesteitä. jaahas kohta alkaa olla aika harkita varmaa uusia liivejä ja mielellää pidän yötä päivää kohta vaikka onki kuuma, rinnat on tullu nyt sen verra kosketusaroiks kauttaaltaan ja kasvanu... tuleeki miehelle nyt sit kosketuskielto ku meinaan parkasta ku oma käsi osuu rinnan sivuun.
 
Mä rakastan lämpöä ja olen aapon jo kerran odottanut helle kesässä joten musta ei kuumuus oo kamalaa odotusaikana... Nyt kuitenkin oon nuhassa... kurkku kipeä ja hengenahdistusta ja nenä vuotaa eikä jaksa mitään.... olo on tosi epämiellyttävä.

Mites muut ootteko säästyneet nuhalta?
 
Marikki; oletteko jo käyneet klinikalla? Mitäs muuten kuuluupi :)

Mirmeli; Onko sulla vointi mimmonen? Kauanko siitä inssistä nyt onkaan? Toivon kovasti sulle plussaa!!

Mitäs muille kuuluupi? Gatusalle tulee läheteltyä yksityisviestejä niin en sen enempää kysele täällä :)

Itsellä vähän outo fiilis ollu tässä kierrossa. Noi lugesteronit tekee oireita, jomotuksia alamahaan ja välillä vähän rinnat kosketus arat. Välillä ei ole juuri mitään tuntemuksia. Toki joka päivä sitä miettii että onko plussa kierto mutta jotenkin ajatukset jo tulevassa Väestöliiton käynnissä. Ton lugen takia ei uskalla alkaa kovin toiveilemaan mitään kun tekee samoja oireita ku alkuraskaus. Nyt menossa dpo 9. Aiemmissa kierroissa olen tässä vaiheessa jo malttamattomana testeillut mutta nyt en. Laitoinkin vasta tänään tilaukseen 2 digi testiä että on sitte viikonlopuksi jos tulee tarve testata. Mies jaksaa uskoa plussaan mutta itse en nyt jotenki uskalla lähteä ajatuksella kamalasti leikittelemään.
 
Takaisin
Top