Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
pikaista paranemista sinne sinun nuorimmalle marikki ja plussatuulia josko vaikka saisit ylläriplussan :) kannattaa pokkana ottaa yhteyttä alan ammattilaisiin että saat selvyyttä tärppäämättömyyteen :)
 
Marikki; ihan rohkeasti vaan yhteyttä! Sulla on aivan samanlainen oikeus saada hoitoa kun kellä tahansa muulla! Minkä ikäinen olet? Ei oo pakko kertoo jos liian henkilökohtainen kysymys. Meillähän todettiin miehen sperma laadun olevan erittäin huono. Hänelle aloitettiin siihen klomifeen. On nyt syönyt pari kuukautta sitä ja ilmeisesti on auttanut kun viime kierrossa tulin raskaaksi mutta meni kesken. Nyt mullekkin määrättiin lugesteron kaiken varalta. Huih, tämä on nut viiminen mahis meillä ennenku aletaan jotain hoitoja suunnitteleen.
 
ihana kuulla myyh että onnistun piristämää...mä haluun noit 56cm-x cm projektei ja miksi ei sinullekin jotai vaikka väritoiveilla :) mä ku oon nopea noissa projekteissa :) nyt vuodelevossa ollessa aika menee hitaasti ni mä varmaa tekisin päivässä housut tai takin, kuten tuo mitä aloin tekee housui vauvalle ni ois ollu paris päiväs valmista ellei lanka ois loppun, mies pääsee ostaan lankaa lisää :) koko on 56cm, takki tehty jo aiemmin mutta housut alotettu hiljan ja lanka loppu, miehen lankaostoksia odotellessa :)

photo0249.jpg
 
Myyh,ihanan positiiviselle kuulostaa tuo teidän suunitelma,eli 3kk yritetään parantaa laatua ja kokeilla viel ja sit jotain hoitoapuja?

Mä täytän lokakuussa 42v jotta kyllä tässä viimesiä vedellään tän projktin suhteen.Miulle vastattiin graviditakselta,että "mun iässä on vielä melko hyvät mahdollisuudet raskauteen" joten sen puoleen ei pitäis ihan toivoton tilanne olla.
Kun vaan uskaltais ottaa sen ekan askeleen...mutta siis tääl Treella ei ole graviditasta,mutta oon miettinyt Ovumiaa...

Eetula,onko sulla suosituksia jostain paikasta?
 
marikki kuten klinikalta ilmotettii myös hyvät uutiset ni älähän luovuta äläkä epäröi :) kyllä se plussa tulee kun on oikea aika inshaAllah :)

äh näitä kasvu- ja liitoskipui!!! iha tajutont mut pistää nauraa ku ei saa vatsaa vedettyy sisää enää ja näytän joltai 4-6kk olevalta jo.
 
Marikki; juu, kolme kuukautta on se aika kun miehen pitää syödä klomeja ja sitten katsotaan paljonko on vaikuttanut laatuun. Meillä on sellainen tilanne että toukokuun lopussa on Väestöliittoon aika ja ilmeisesti inseminaatio hoidoilla lähdetään liikkeelle. Tuo ajan kohta otettiin siksi että mies on ehtinyt sen 3 kk käyttää klomeja. Meitä on jo tutkittu väestöliitossa, mulle tehty aukiolo tutkimus ja miehen näyte kaks kertaa tutkittu. Ennen sitä tulevaa käyntiä mies käy antamassa näytteen jotta sen vastaukset on lääkärillä käytössä. Siellä kävin myös nyt keskenmenon jälkeen ja määrättiin Lugesteron mulle. Lääkäri sanoi että siksi ensin inseminaatio kun siinä saadaan pestyä miehen spermasta ne parhaat ja virkeimmät yksilöt. Onko teillä päin Väestöliittoa? Voin kyllä suositella lämpimästi. Tehän voisitte jo hyvin ottaa johonkin klinikkaan yhteyttä kun suositus on että jos naisella ikää 40 ja yli niin puolen vuoden yrittämisen jälkeen on suositeltavaa hakeutua tutkimuksiin ja mahdollisiin hoitoihin.

Mää jännään täällä et miten Mirmelillä on mennyt inssi tänään. Toivottavasti hyvin ja tuottaa toivotun tuloksen. Ja kuulen mielellään mitä kaikkea siinä tapahtuu.
 
Täältä on näemmä väestöliitto lopettanut jo monta vuotta sitten :(
Mutta tuo Ovumia toimii TAYS sairaalan kupeessa ja tekevät yhteistyötä,näin ymmärsin,joten se me sitten varmaan valitaan.

Juu kyllä mäkin tiedostin sen 6kk jutun että kannattaa yli nelikymppisenä jo siinä kohtaa reagoida...Mä olin 39v 4kk kun sain kuopuksen,ja koska ollaan oltu koko ajan ilman ehkäisyä,niin..olishan sitä voinut paljon aiemminkin luovuttaa tän luomuyrittelyn.Tosin kaikenmaailman vitamiinikuureja,reflexologiaa ym ollaa kokeiltu.
Mutta juu,tällaista tällä hetkellä.
 
Myyh ja kaikki muutkin tietty siinä samassa :D Inssi meni hyvin, ei se nyt mitään mukavinta puuhaa ollut mutta eipä se liian pahaakaan. :) oviskipujen takia ultraus sattui ja vielä kun sanoin kivuista niin syynäsi oikein kunnolla. Ennen kuin aloitettiin niin lääkäri kyseli että ollaanko puhuttu jatkosta ja ivfstä. Että se taitaisi olla nyt seuraava askel sitten. Vielä kun tarkemmin juteltiin niin ehdotti ivfää jo kesätauon jälkeen heti, jos ehditään, niin ennen taukoa tehtäis vielä yksi inssi mutta melkein heti alkusyksystä otettais heti uusi suunnittelukeskustelu. en ihan näin nopeasti ajatellut ja mua pelottaa :sad001
 
hienoa että meni hyvin, inshaAllah saat plussan kierron lopussa eikä tarttis ivf:n mennä. mä lähetän oikein kunnolliset plussatuulet sinne :) mä oon koko päivän bongaillu et josko sinä saavut kertoon kuulumiset. :)
 
Kyllä me nyt yhteistuumin Mirmeli raskautetaan,eiks niin?
Tähtien asennot on oikeat ja kunnon munasolu sulla siellä vastassa jne,kaik nappiin,näin me päätämme!!!
 
Marikki: Hihi :p Toivotaan, ainakin yritetään. Haluaisin vaan uskoa enemmän mutta onneksi mulla on teidät taustatukena :') Nyt vaan otat rohkeasti yhteyttä sinne klinikalle! :)

Gatusa: Voooii kiva kuulla että minuakin odotetaan :p Yritin päivällä tulla kännyllä jo mut ei tuo huono rikkinäinen toimi sen vertaa että saisi mitään järkevää aikaiseksi.
 
Tässä on nyt jonkin aikaa ollut mielialat vähän laskusuhdanteessa kuten ootte varmaan huomanneet? Ja taas tuli se epötodellinen olo että tapahtuuko tämä oikeasti.. :( ja biologin puheita mietin paljon. Hän oli miehen kanssa käynyt monia asioita läpi ja puhuneet mm. ivf lasten terveydestä. Jos syntyy vammainen ivf lapsi niin ei pystytä osoittamaan johtuuko hoitomuodosta vai vaan geeneistä.. Ja geenitkin voi olla se syy miksi keho ei raskaudu normaalisti. Tätä jäin miettimään erityisesti.. Mitä jos mun keho yrittää kertoa jotain? Ehkä mun ei kuulukkaan tulla koskaan äidiksi..

No mutta se mitä piti kysyä teiltä oli se että oletteko käyneet juttelemassa ammatti ihmisen kanssa lapsettomuuden tuomista ajatuksista/tunteista ja oliko siitä teille apua? Mulle tarjottiin sitä polilla mutta en toistaiseksi ottanut vastaan. Jäin pohtimaan että olisko pitänyt... Nytkin pidättelen itkua töissä :/
 
Mirmeli; hirmu tuttuja on sun tunteet :love022 meillekkin tarjottiin mahdollisuutta käydä keskustelemassa asioista mutta ei vielä ole menty. Oon miettinyt että jos tämä asia venyy niin täytyy varmaan käydä. Tämä alkaa olla henkisesti aika helvetin raskasta. Se keskenmeno veti jalat alta, tuntu ettei sitä halua hyväksyä. Olen itsekkin miettinyt että jos nyt jostain syystä meidän ei kuulukkaan saada lasta. Mutta en ole valmis luopumaan ajatuksesta ja haaveesta. Muakin jotenkin pelottaa se meidän meno klinikalle kuun lopussa, tulee fiilis että tässä tilanteessako me nyt ollaan.

Toivon todella että teille nyt riittäisi tämä inssi ja pieni tarttuis matkaan!!
 
mirmeli ja myyh, meille lääkäri sano päin naamaa viimeks ku käytii ultras et kromosomit on varmaanki syynä tai mun veri, itelle tuli sellai olo et siis täh, kromosomit just eli oisko jotai niissä sit häikkää ja toki alkaa pelottamaa et mitä se voi tuoda taas tullessaan. ootan et ukko hakis tulokset sairaalast ja yliopistosta et sais selvyyttä. sit noi puhu et mun veri on varmast paksua ni pitää ohentaa, en ol ikinä kuullu et mun veri ois paksua. no nyt ootellaa ja katotaa mitä tuleman pitää. älkää luovuttako vaikka tuntuuki kurjalta ja pelottaa, noist kannattaa puhua, täällä ei ol ketää kelle puhua eikä kukaa kyl ymmärräkää mua tässä maassa.
 
Takaisin
Top