Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heipä hei!

Kirjottelenpas minkäkin tänne, tuolla odottavien puolella (joulu 2014) jotakin jo kirjottelin, kun raskaana pitäisi olla rv 6+3.
Tilanne kyllä varsin epäselvä kun toistamiseen tulee vuotoa ja mielessä keskenmenon pelko, mikä vahvasti viime kierron keskenmenon vuoksi mielessä :(

Enemmän nyt tuntuu, että tänne pitkän kaavan yrittäjiin kuuluisin. Meillä siis yritystä 7/2012 luomusti reilu 1v. Tehtiin perustutkimukset (ultra, simpat, s-progesteron) yksityisellä, mistä saatiin sitten lähete kunnalliselle. Kunnallisella sitten tehty aukiolotutkimus ja verikokeita. Hoitona tähän mennessä on ollut kahdessa kierrossa clomifen + fostimon pistokset - ei raskautumista. Välillä kierron luomusti (joulun vuoksi) ja sitten uudella lääkärillä käynti tammikuussa. Tämä lääkäri ei suositellut inssiä, koska oli sitä mieltä että onnistumisprosentti niin pieni ja suosittelikin alustavasti IVF:ä. Kerroin sitten omia pohdintoja kuukautista edeltävien tiputteluvuotojen syystä (keltarauhasen vajaatoiminta?) ja sen vaikutuksista kiinnittymiseen. Lääkäri totes, että voidaan kokeilla keltarauhaslääkitystä ja katsoa mitä tapahtuu.

1. kierto keltarauhastuella (aloitus 3. vrk ovulaatiosta) ja tuloksena plussa (helmikuu -14), mutta valitettavasti meni kesken.
Nyt heti km:n jälkeen uusi yritys keltarauhashormonin tukemana ja plussa...ja pitäisi olla siis rv 6+3, mutta epäilyttää kovasti verisen/ruskean vuodon vuoksi.

Epäilin tämän kerran onnistumista niin, että varasin meille jo ajan Väestöliiton klinikalle. Nyt kuitenkin peruin vaikka hieman epätietosissa fiiliksissä, kun pelottaa ett kuitenkin mennyt kesken. Väestöiiton hoitaja, joka perumisenkin otti vastaan oli hirmu ymmärtäväinen ja mukava - kovasti kannusti ja toivo meille onnea. Tämä kertookin jo paljon, miten eri tavalla erityisklinikoissa/yksityisellä osataan kohdella asiakkaita!

Tällainen meidän tarina tähän mennessä. Ihana oli ketjusta lukea, että monta on viimein onnistanu!
 
inshaAllah taruh kaikki menee kuitenki hyvin ja joulukuussa saat pienokaisen syliin. tuo vuotoki voi johtua monesta asiasta mutta kannattaa tarkastuttaa jos oot huolestunu.
 
eetula olet onnekas etä oelt oireeton. minä kävin eilen lääkärissä ja ultra paljasti että kuten aluperin oletin olen rv 5+4 sydänääniä ei kuunneltu mutta raskaus todettiin oikeassa paikassa. ensi viikolla perjantaina uusi ultra, eka kolmannes vuodelepoa, koko raskauden ajan pitää ottaa lääkkeitä. enoxa 4000 anti-Xa verenhyytymist estävä lääke ruiskeena, progesteronia suppona, mini aspiriinia ja foolihappoa. mies on onnensa kukkuloilla ollu eilen ultran jälkeen ja on ollu niin hoivaava, nyt aamusta laitto mulle sitte tuon enoxa (enoxaparin sodium) piikin.
 
ihania ultrakuulumisia Gatusa! ja hyvä, että miehesi hoivaa sua :)

Eetula eihän oireettomuus ole välttämättä paha asia, ja tilannehan voi muuttua parissa päivässäkin, tai siis mulla ainakin on muuttunut tän raskauden aikana, kun eka ei ällöttänyt juuri mikään ja sit tuli pari viikkoa, kun en kyennyt syömään lämmintä ruokaa

hain itse eilen selän tukivyön lainaan paikallisesta fysioterapiasta. noi nivuskivut on välillä ihan jotain hirveitä, joten toivon, että toi tukivyö auttaa niihin.
 
juu kyllähä se helpotti ku lääkäri totes raskauden ja viel oikeessa paikassaki. viimeks meni kauan ennen ku entine lääkäri totes tuulimunaa mut nyt siel näky pussit jne. mut alko mietityttää et ihmeen täyden näkönen se lapsivesipussi vai mikä se olikaa...iha ku siel ois ollu 2 ruskuaispussia. no ensi perjantaina näemme montako tuolla asustaa ja onko sydänäänet :)
toi lääkitys on tuonu kyl inhottavat krempat sivuvaikutuksina...mulla on alaselkä kipee, nivusii sattuu ja alavatsa kipee. no ainaki tietää et käyttää progesteronia ynnä muita, paras vaa olla varovaine ettei saa mistää haavaa ku tuli mini aspiriini ohentaa verta ja sit injektiomuodossa hyytymist/paakkuuntumist ehkäsevä lääke. lisäksi vuodelepoa kunnes ollaa tokalla kolmanneksella ei saa lääkärin mukaa tehä mitää.
 
Gatusa: Ihana kuulla että kaikki on hyvin, Olen niiiiiiiiiin onnellinen sun puolesta :Heartred

Kp 4 täällä. En enää tiiä mikä on se maksimi, nä letrozolit on sekottanu mun koko kropan ja laskin just et jos ovis taas myöhästyy sinne kp 17 niin tulee vkl väliin jolloin tietty inssikin jää tekemättä. Ei kauheesti oo uskoo siihen mutta kokeillaan nyt kuitenkin. Taas mul on antibioottikuuri päällä ja silmätulehdukset yms. hitto! Katotaa vaan ni se hiivaki sieltä sit tulee taas juuri h-hetkelle.. Oon niin täynnä tätä touhua ja tämän vaikeutta. Miksei vaan vois mennä niin ku muillakin.. huoh. Mä roikun täällä kyllä silloin tällöin ja pidän itseni ajantasalla teidän kuulumisistanne. Tällä hetkellä vaan on sellanen olo ettei jaksa vatvoa tätä pysähtynyttä lapsiasiaa.. :sad001
 
Hienoja uutisia Gatusa! Sullaki tuet raskauteen, vähän massiivisemmat kyllä kun mulla (vaan tuo prog.). Toivottavasti pysyy/pysyvät matkassa koko matksn ajan!!

Mulle ei lepoa määrätty, mut ite ajattelin (samoin mies), et otan varoiks rauhallisesti kun näyttäs olevan haraanlaiset nää mun paikat :/

Eetulan oireettomuudenki "vaivaamisen" ymmärrän! Kyl nää oireet, vaik ei aina ookkaan kivoja, antaa varmuutta siit et on raskaana!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
taruh jo on outoa, yleensä jos on vuotoa ni sillo pitäs kyl tulla vuodelepo mut sulla ku menos kans eka kolmannes ni suomes näköjää sit ajatellaa et menee kesken jos on mennäkseen, tääl mun uus lääkäri oli heti että sinähä et tee mitää, ainoastaa lepäät sängyssä kunnes ollaa turvallisil vesil, ei matkustelua ei liikuntaa ei mitää. ainoa matkustelu on lääkäriin aina ku tulee käsky.
inshaAllah kaikki menee hyvin sulla loppuun asti kuitenki :)

kiitos mirmeli, inshaAllah noi lääkkeet nyt vihdoin auttas ja saisit plussan :) mä lähetän mein myrskyisät lämpimät tuulet tuomaa plussaa sinne :)
 
Hyvät on tuet raskauteen Gatusalla.Mie alotin vaan Ton ensiavun hyytymiseen heti oviksesta.se kierto marraskuussa josta plussasin ,niin käytin tota samaa,primaspania.Ois hienoo olla jonku lääkärin seurannas että Sais noin hyvin apuja.Tehän ette virallisesti lapsettomuushoidossa ole vaikka tuntuu hyvä lekuri siel olevan.onko minkä hintasta toi lääkärikäynti siellä?

Sent from my Lumia 925 using Tapatalk
 
Heippa taas kaikille :)

Mulla vähän jänskättää tuo ultra joka on maanantaina. Sehän on tarkastus että kohtu tyhjentynyt mutta samalla haluan että katsotaan näkyykö johto folliikkelia kun on kp 8 silloin. Viime kierrossa näkyi kp 7, 11 mm. Toivottavasti nyt kroppa pelittää normaalisti. Aion itsekkin kysyä että voisiko lääkäri määrätä jotain tukemaan tota luteraali vaihetta, keltarauhasta esimerkiksi. Vähän myös siitä haluan keskustella että miten meidän kohdalla on ajateltu lähteä liikkeelle sillon toukokuun lopussa kun on se käynti siellä. Sen vaan tiedän että ennen sitä käyntiä otetaan mieheltä näyte jossa nähdään Klomifeenin vaikutus.
Digitaalisia ovis testejä myös tilasin vaikka niitä on mulla vielä kaapissa. Onpahan sitte varalta niitä jos joutuu hakemaan ovulaatiota. Raskaustestejä en tilannut vaikka lähellä oli.... niitäkään en jatkossa tee ku digitaalista, oli niin tuskaa niitä haamuviivoja kattella ennenku tein digin joka näytti Raskaana 1-2. Saas nähdä kuinka kauan tuo päätös pitää...:wink
 
marikki iha tk lääkäri jos on terveydenhuoltokortti ni maksaa 5 dinaaria eli n. 2,50€ sis ultra yms tutkimukset, verikokeista velotetaa erikseen sit mut ei nekää hirveis hinnois ol (tutkimukset keskenmenojen selvittämiseks eli kromosomitutkimukset, veren hyytymistekijä tutkimukset jne n. 14€ eli sellai 28 dinaaria, miehen tutkimukset ei ollu kalliita myöskään).yksityiset sit velottaa iha eri tavalla eli ultra on sellai 80-120 dinaaria eli sellai 40-60 euroa suunnillee ellei enemmän. eli täällä on käytännösottaen ilmasta verrattuna sinne. lisäks jos ens perjantaina ultras näkyy syke ja kehitystä ni mulle kirjotetaa todistus joka viedää tuonne pääapteekkiin jotta mä saan koko raskauden ajan ilmasin nuo lääkkeet :)

hupaisinta on et yks lääkäri sano ettei luomust tule plussaa eikä lasta miehen takia. ei se lääkäristä ol kiinni vaan Jumalasta sanon minä kun samasta kierrostaha mä tulin raskaaks ku saatii huonot uutiset.
 
Moikka, oon ollut niin omis maailmois etten oo kerennyt postaileen.
Nyt vähä päivitystä. Lueskelin kans tein juttuja just läpi, mut en lähe nyt erikseen kommentoimaan.


Torstaina oli lekuri,
Vasen munasarja oireillut ja aattelin et siel ollaan valmiita jo mut...
mut eipä vielä näkynyt mitään, Huoh. turhauttavaa...
Toisessa munasarjassa oli jotain pientä aluillaan, ehkä kaks kypsymässä, mut ei viel voitu sanoo yhtään enempää oli kuulemma niin pienii ettei voi varmaks sanoo... Kummallista miun mielestä!!
Ei siis vielä sitä mitä odotettiin. Kohdun limakalvo ok...
Kypsyttelyä jatketaan ja katotaan mitä saahaan aikaan.
Labratki otettiin, ja ko soittoa tullu pe ni ilmeisesti arvot vähä alkaneet jo nouseen ja annosta ei nostettu...
Joten pistoksia jatketaan ainakin viel huomenna ja ma on taas lekuri mis ultraillaan ja labrat..

Kp nyt jotain ja jotain.. eipä oo nyt tullut ees laskettua ko on vaan pistospäivillä menty.

Pistospäivä 9 nyt alkaa oleen pää niin täynnä tota tökkimistä.
Masussa pienenpieniä onneksi kivuttomia reikiä, ja muutama mustelma. Tää alkaa jo ärsyttään. (PISTÄMINEN)
Rutiinilla menee, mut ei mukavaa oo, mies saa hoitaa tuon puolen.... onneks!!

Mielialat heittelee, itku, suru, ilo, onni, epätoivo. Onneks on Aurinko paistanut ja on voinut vetää pitkiä lenkkejä!
Kolmas ja neljäs päivä meni pään säryn kanssa iltasin, Huono yö uni ja masua välillä vihloo.
Pienemmät oireet ko femareilla.. paitsi toi ite operaatio...

Toivon todella et olis jotain jo ma lekuriin mennes tapahtunut et päästäis irrotteleen,
ja lopetteleen pistoksia. Tosin tuo kuurikin juts loppuu joten saa nähä joutuuko käydä ostaan uuden liki 150e putkilon.
Limat on noussut, huh, taitaa vaan tulla jo kaikki ulos... :/
Eilen mieskin iloitsi super kosteista paikoista, mut nyt on niin niin :D :D
Ei viel tarvis kuitenkaan...
 
jaica toivottavast saisit hyviä uutisiä lääkäriltä huomenna jos kerran sillo ultra, juu toi pistely ei ol maailman hauskinta mulla sitä on ohjelmas koko raskauden ajan joka päivä. kyl sulle toivoo jo sitä plussaa ja omaa nyyttiä oikeestiki ku oot joutun paljo kestää jo. tsemppiä. pistellää sit yhessä noit lääkkeit eikös juu? :)
 
kp16. ovis oletettavasti oli ja meni ja ainakin on hyödynnetty :talk017

Plussatuulia kaikille tasapuolisesti! :wink
Päästäis jo pikkuhiljaa tonne odottajien puolelle...
 
Päivitetäänpä tännekkin. Tänään oli väestöliitossa ultra, tarkastus että kohtu tyhjentynyt keskenmenosta. Kohtu oli puhdas ja näköjään ovuloin jo tässä kierrossa. Se mikä oli mun mielestä outoa että molemmissa munasarjoissa oli lähes yhtä suuri johto follikkeli. Nyt on kp 8 ja follikkelit oli noin 10 mm. Lääkäri sanoi että ovuloin nyt päivän tai pari myöhässä edellisiin kiertoihin verrattuna. Määräsi mulle Lugesteronin tukemaan jos vaikka raskaus alkais. Tuli helpottunut olo, onneksi kävin. Lääkäri kysyi mitä vitamiineja käytän ja käytänkö luontastuotteita. Sanoin että mama vitamiineja ja että aloitetaan maca. Suositteli etten aloita macaa. Sanoi että liian vähän on tutkimustietoa miten vaikuttaa eri hormooneihin vahvat luontaistuotteet. Enpä sitten aloita. Tehdään nyt just niinku lääkäri käskee.

Itsellä vähän huimas kun lääkäri oli niin toiveikas että nyt tärppää uudestaan ja oli ihan vakuuttunut että ollaan raskaana ennenku meillä on sinne aika toukokuun lopussa. En kyllä uskalla niin toiveikkaaksi alkaa. No, laskeskeltiin että ovis sattuis olemaan just sillon kun meillä on miehen kanssa vapaat joten päästään kunnolla hyödyntään.

Onko muuten kellään kokemusta Lugesteronista? Kuulisin mielellään. Luin jo että saattaa aiheuttaa raskauden kaltaisia oireita eli turvottaa rintoja ja myöhästyttää menkkoja. Täytyy pitää mielessä ettei turhia toiveita noista oireista elättele.
 
Myyh, tsempit! Luget tosiaan aiheuttaa aika yleisesti raskaustyyppisiä oireita. Mulla kuus satsia niitä hoitojen yhteydessä plus sitä ennen käytin puolisen vuotta nostamaan loppukierron hormonitasoja.

Gatusa, miten meneeee!?!
 
Takaisin
Top