Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moikka! Olen kirjoitellut tuonne äidiksi ensikertaa, mutta taidan siirtyä enempi tänne. Yritystä n. 1 vuosi 3 kuukautta ja eilen sain pcos diagnoosin. Ja nyt pitäisi saada painoa rutkasti pois, ennen kuin saa mitään hoitoja. Yritys väsyttää, mutta joka päivä asiaa silti ajattelee, eikä asiaa auta se, että mieheni veljen perheelle on tulossa kesällä vauva. Pcos diagnoosi on osittainen helpotus, kiva tietää lapsettomuuden syy, ettei tarvitse arvuutella, ihmetellä ja pelätä pahinta. Toivottavasti tämä on vain hidaste, eikä este! :)

Ihanaa kevättä kaikille! :)

tervetuloa starr, pahoittelut pcos diagnoosista mutta kuten sanoit ainakin syy on selvillä ja siitä on hyvä lähtä. mulla ehti tulla monta keskenmenoa ennen ku selvis et syy onki toises osapuoles mut juuri kun meille sanottii et luomust on turha yrittää ees ni tulinki juuri raskaaks, toissapäivänä tuli haamu 25 herkkyseen testiin.
tsemppiä ja plussatuulia.

kiitos starr...ihana ylläri kyllä ja näin illan kunniaks sit sain raudan maun suuhun yök. outoi muljahuksii tuntunu nyt ni mietin et millokoha mulla oli oikei ovis, no se selviää viikon päästä :)

Starr: 3,5 vuotta takana. Diagnoosi sekundaarinen lapsettomuus ja suoraan sanottiin etten saa enään omia biologisia lapsia eli vain luovutetulla onnistuu... kuitenkin luomu plussa 14.3 tehty. Eli toivoa on! Älä lannistu !!:signs003

Gatusa: Ei oo juurikaan oireita.... vain huimausta ja särkyjä. sekä väsymys. Kai se on ihan normaalia?! Niin no viime yönä oon käyny varmaan 5 krt wc:ssä :p

Muokattu viimeksi:
eetula sulla on sit suht helppoa tällä hetkellä. minä oon kerran oksentan mut sen jälkee en ol onneks laatannu enää, venymiskipui kyl löytyy vissii iha kiitettäväst tai jonkimoist kipua mut ei siis mitää menkkamaist. väsymys tajuton, nälkä usein ja vessas juostaa kans. näytän ku oisin pidemmällä ku on turvotust ja vatsa pysyy ympäri vuorokauden aiempaa ylempänä. olispa pidemmäl ku oletettu ja kaik hyvin... no onneks on oireit tai oisin paniikis enemmän.

Juu niin kai..... Mitä nyt tänään taas kramppaa alamaha ja sisäreidet.... Vuotoja ei oo

Tervetuloa mukaan starr :) yritystä mulla takana 1v ja 5kk,eli aika samassa junassa mennään. Elokuussa ois tarkotus aloittaa hoidot jos ei sitä ennen tärppää. :) Mielummin sitä itekin toivoo että saisi jonkun diagnoosin ni voitais paremmin hoitaakkin..

eetula mulla alavatsaa juilii kans ja tuli yks tosi ilkee pisto tuonne oikeelle munasarjan kohalle suunnillee ni säikäytti kunnol. mulla ei myöskää onneks vuotoi mut hirvee väsy ja vessas ravataa, lisäks muita oireita vaihtelevasti.

sissi eiköhä teille plussa tul tän vuoden puolel... :)

Jotenki taas alko nyppiin ko rustailin kalenteriin menoja..
ja tajusin samalla et ens viikon pe ja sit ma on pyhyä!!
Munarikasta pääsiäistä vaan, ja mäkun aattelin et mul on sillo pistoshoitojen alottaminen ja pistosopetus,
huh täytyy nyt oottaa noi menkat et ne alkaa ja soittaa sit heti polille et mitä tehdään.
Tai ehkä jo huomenna.
Viimeks sanottiin et pitää olla ultra kp. 3-5 ja hoidot alottaan kp.5
Nyt mul on teroi viel huominen jäljel, ja jos menee se kaks päivää et menkat alkaa ni ne alkaa ke..
ja jos pe on poli kii.. Tosin en ettimällä mitään löytänyt, eikä ne itekkään viimeks mitään maininnut..

En ala enää taas kuukautta venaamaan.
Noita odotuskuukausia on nyt vaan ollut liki jo liikaakin!!

Jaica: millainen tilanne teillä on hoidoissa? Nyt alkaa ivf:t vai?
Millaisia lääkkeitä sulle on määrätty?
Kiinnostaa näin pian ivf:iin siirtyvänä...

inshaAllah kukaa ei pahoita mieltää mut ajattelin tulla kertomaan että äsken reilun tunnin pidätyksen jälkeen tuli vahva viiva testiin eli hormonit nousee kunnolla ja pikku ninja on tarrautunu kiinni <3 mikäli ei ketää haittaa pysyn tein kans täällä viel ja tsemppaan teitä parhaani mukaan :)

Mahtavaa Gatusa!! Olette sen ansainneet <3
Nyt vaan tarrasukkia matkaan!

ON:
Saatiin tänään miehen kanssa puhuttua vihdoin noista reissuista IVFää silmällä pitäen. Pelkäsin ottaa asiaa esille kun niistä ollaan tapeltu niin monta kertaa aiemminkin. Asia on kuitenkin vaivannut mua vaikkei se olekaan vielä ajankohtainen (ja toivon tietysti ettei tarttis mennä sinne saakka hoidoissa, mutta....) osasin kuitenkin esittää asiani provosoimatta eikä tappelua tullut.
Sanoin, että hoidon aloituksessa täyyy katsoa että mies on varmasti paikalla kun punktio tapahtuisi (ymmärtääkseni sen voi aika hyvin laskea), jos työmatka on jo kalenterissa ko. ajalle, en edes aloita mitään lääkitystä. Jos kalenterissa on tyhjää, siihen laitetaan varaus ettei siihen mitään sitten tule. Saatiin aikaan kompromissi, mutta se voi tarkoittaa ettei me päästä aloittamaan hoitoja ihan heti kesän jälkeen. Tärkeintä kuitenkin on, että kun aloitan lääkityksen, voin luottaa siihen että mies on mun tukena punktiossa ja läsnä antamassa oman osansa... Niin rankkoja hoitoja kun ei turhaan haluaisi itselleen..

kiitos hehei onnitteluista :) hyvä että saitte puhuttua asiat halki ilman riitaa ja ootte samalla aaltopituudella. toivottavasti saatte pian plussan :) mulla on ens viikolla eka lääkärikäynti ku ei tiä millo oli ovis ja viime viikolla tuli jo plussa mut ei noin vahva. katotaa et onko oikees paikas ja minkä kokonen mahollisest. on kyl nyt niin luottavainen olo tällä hetkellä tähä raskauteen et voipi olla että joulukuussa tulee meille vihdoin yli 2v yrityksen ja monien pettymysten jälkee pienokainen.

Marikki: Pahoittelut tädistä. Toivottavasti toi työhomma vie ihan mukanaan sillai positiivisessa mielessä ja saisit ihan muuta ajateltavaa. :Heartred Mäkään en haluaisi haluta omaa lasta, mutta minkäs teet, kun tuntuu siltä, että jotain puuttuu... :sad001 Täytyy vaan toivoa, että se aukko vielä täyttyy. Jollain...

Gatusa: Mä lähettelen sinne... Hhmm... Sanotaanko vaikka hyvää energiaa. :) Ne on mun pienia "rukouksia" (en osaa niitä sen tarkemmin kuvata) sen puolesta, että sulla menee tämä raskaus niin kuin pitääkin. :Heartred Ja käy toki kertomassa kuulumisiasi täälläkin.

Jaica: Toivottavasti se kysta on nyt hävinnyt eikä pääsiäinen sotkisi pistoshoidon aloittamista. Tsemppiä. :Heartred

Myy: Plussatuulia sinne. Toivottavasti kesä toisi monen monta plussaa... :Heartred

Hehel: Hienoa, että ootte saanut kotona keskusteltua hoidoista. Ne on kovin vaikeita asioita, mutta koska sitä toisen tukea tarvitsee, pitää yrittää päästä yhteisymmärrykseen. Toivottavasti kuitenkin plussaisitte ennen rankempia hoitoja. :Heartred

Sissi: Pahoittelut tädistä. Tsemppiä uuteen kiertoon. :Heartred

Starr: Tervetuloa joukkoon. Toivottavasti et joutuisi kovin kauaa täällä roikkumaan. :love2 Mä kanssa taistelen painoni kanssa. :oops: Ollaan nyt siirtymässä OI-hoidoista yrittämään IVF:n avulla ja sen takia munkin pitäisi saada painoa pois... Meillä yritystä kohta jo neljä vuotta takana. Mutta vaikka meillä nyt siis on edessä tauko hoidoissa, niin en mä kokonaan ole vielä luovuttanut. :)

ON: Mä olin vielä lauantaina siinä uskossa, että mun pitää odotella ensi viikonloppuun ennen kuin kannattaa alkaa edes pohtimaan miten on mahtanut käydä... No, eilen sitten alkoikin tuhru vaikka oli dpo 7 tai 8. :oops: Kai mä jo siinä vaiheessa tajusin, että tuskin meillä on tärpännyt vaikka kyllähän mä vähän vielä toivoa elättelin... Tänään alkoi ihan kunnon vuoto. :sad001 Jostain syystä siis mulla tällä kertaa jäi luteaalivaihe varsin lyhyeksi. Nyt meillä sitten alkoi tauko hoidoista. Jospa mä ihan oikeasti pystyisinkin unohtamaan yrittämisen aikalailla kokonaan. Emmä täältä varmaan osaa pysyä pois ja aion lukea sen Ihmeet tapahtuvat muille -kirjan loppuun, mutta en tikuta ovista tms. Vähän kai kuitenkin pitää kiertopäiviä laskeskella, että pysyy sitten kartalla miten käy kierron säännöllisyyden... Mulla on taas aika ristiriitaiset fiilikset. Jotenkin oudosti on tosi rento olo, kun ei tarvitse kytätä kiertopäiviä, mutta toisaalta myös tosi surullinen. Itku on välillä varsin herkässä. :sad001 Jos ei mitään ihmettä tapahdu, niin meillä on edessä IVF-hoidot. Keskiviikkona meillä on neljäs hääpäivä ja se tarkoittaa sitä, että myös yrittämisen aloittamisesta on ihan kohta neljä vuotta... :sad001 Reilun kahden kuukauden päästä mä täytän 30 ja se luultavasti tulee olemaan varsin vaikea hetki, kun todella iskee päin näköä se, että mä en ole edes raskautunut ennen kolmeakymppiä vaikka mä aina kuvittelin olevani jopa äiti ennen sitä. :oops: Onhan siihen vielä pieni mahdollisuus, mutta emmä jaksa enää siihen uskoa... Emmä vielä ole kokonaan luovuttanut, mutta tollaset "rajapyykit" erityisesti muistuttaa meidän tilanteesta... :sad001

Sleepwalker: tulehan kertomaan mielipiteesi kirjasta..
Ja anna itsellesi nyt lupa päästää irti tästä aiheesta ja yritä nauttia siitä tauosta. Mulla ainakin oli ihanaa tammi-helmikuussa olla tikuttelematta ja pitää sellainen mini-tauko. Odotan itse tosi kovasti kesän hoitotaukoa (jopa enemmän kun plussaamista kun alkaa usko loppua). Sähän olet vielä tosi nuori (ittellä ikää 33) aikaa on vielä.

pahoittelut vuodosta sleepwalker, tiäkkö se tikuttamisen jättäminen vähäks aikaa voi olla hyvä idea, mullaha ei ole ovistestei täällä ku käytin vikat tuolla helmikuussa muistaakseni, sit maaliskuussa tuli huonot uutiset miehen osalta ja siitä kierrosta sitten ku mentii sillä että puuhaillaa ku tekee mieli eikä stressiä niinkää ni tuli plussa samassa kierrossa ku huonot uutiset. inshaAllah saat plussan pian ja kiitos onnitteluista ja tsempistä :)

Pääsetkö Gatusa vielä testaamaan uudestaan vai odotatko ultraa? Milloin ultra on? Millanen vointisi on? Hyviä vointeja ja kaikkea parasta sulle!

Meillä tänään ivf-vauvan 3kk-neuvola jo, niin tää aika kiitää!

Takaisin