Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oi kiitos Gatusa,nuo kohdat oli tosi liikuttavia ja puhuttelevia,tippa simmussa niitä luin.Kiitos!
Yritin lopettaa vauvakuumejuttujen seuraamisen,mutta tätä ketjua en sit kumminkaan :) luin kuulumisianne ;)
Sleepwalker,kehtaanko kysyy paljonko sun bmi on?ja millaisilla keinoilla oot yrittäny pudottaa painoo?
Ravitsemusterapeutit on Joo hyvä kanssa,itse koin että tarvin järeemmät aseet,fiksuun aikuispainoon matkaa ainaki 20 kiloo.reilustikki.Joten päätin seurata uutta g.n ohjeita kun 2 viikon omatoiminen keventely ei tuottanut tulosta,vaik oon luopunu kaikista herkuista.kaikista!mun namia on nykyään auringonkukan siemenet.Läskit on tiukassa mut olo ja mieli kyllä kohentunu joten sikäli ei turhaa.oon toiveikas,tälle painolle voin tehdä itse jotain vaik tolle raskausasialle en voikkaa.mie pelkään et meilläki pääongelma miehes...eikä mun vauvantekoon korkee ikä auta asiaa.

Vanhempien menetykset on ihan varmasti raskaita.vaikka mulla on uskoni ikuiseen elämään,maan päällä sekä henki maailmassa,niin eihän Se yhteydenpito ole samaa .miun työni on tässä joitakin auttaa jos niin on määrä toimia.mulla on vain isovanhemmat henki maailmassa,mut parhaan yhteyden saan äitini äitiin joka oli mulle mun lapsuudessa enemmän äiti kuin oikee äitini.mummo miut tälle tielle henkimaailman oppeihin johtikin,alusti eläessään ja varmisti siirtymisensä jälkeen että tajuan asian ohjaamalla ja näyttämällä sen kädestä pitäen.oon niin onnellinen tästä.

Kävin tänää sellasessa mielikylvyssä (googlaamal tietoo) oli Kyl ihana kokemus,taas on virtaa enemmn ku aikoihin.
Jospa päättäis Tän megastoorin.
Ihanaa että muistitte miut <3

Sent from my Lumia 925 using Tapatalk
 
No juu Sleepwalker, näinhän siinä kävi, että kun miehelle selkis että insseissä olikin niin "huonot" onnistumisprosentit ja kun se eka inssi tosiaan meni niinkuin meni, niin se alko puhumaan että jospa sittenkin yritettäisiin vielä ivf:t...
Itse en ole täysin vakuuttunut että a) kestäisin sen punktion kivun/epämukavuuden (olen tosi kipuherkkä... Ja juu.. Hulluhan sitä on kun ajattelee paljonko se itse synnytys sitten ehkä tulevaisuudessa sattuu) ja
b) kestäisin niitä lääkkeitä , nimittäin nyt jo nuo Femarit aiheuttaa mussa sellaista epämieluisaa kiukuttelua ja sisäistä stressaamista, oikein tuntuu kun se stressi kiinnittyy fyysisesti tähän kroppaan..
Siksipä hakeuduin sinne vyöhyketerapiaan, että vois vähän rentoutua.

Katsotaan nyt nämä inssit läpi jos ei tarttiskaan mennä ivf:iin saakka, sillä näin äkkiseltään en ehkä haluaisi niitä hoitoja käydä läpi, nyt jo on tarpeeksi vaikeaa tuon lääkkeen kanssa ja ponnistaa aina uudelleen ja uudelleen menkkojen alkaessa sieltä kaivosta... Entä sitten jos mahdollisuudet olisikin suuremmat ivf:ssä ja sittenkin epäonnistutaan, miten siitä selviää..?

Mutta tänään oon ollu ihan yksin kun mies on työreissussa ja miehen lapset ei ole täällä... On ollu kyllä aika rentoa nukkua päikkärit, käydä kaupoilla, tehdä ja olla just niin kuin itse haluaa.. Kylläpä tämä elämä on hyvää näinkin...
 
marikki ite saan lohtua koraanista ja aattelin et voi ehkä auttaa vähän. ja kuten meillä lukee koraanissa tuossa surat baqarassa " ja kun heille (juutalaisille) tuli Kirja (Koraani) Jumalalta vahvistamaan se mikä heille on jo aiemmin lähetetty (Toora) ja Evankeliumi, kun aiemmin (ennen Muhammad, rauha olkoon hänen kanssaan, saapumista) olitte rukoilleet Jumalalta (Allah) selkeää ratkaisua uskottomia vastaan. Kun siis se minkä he hyvin tunsivat, saapui, he kieltäytyivät uskomasta siihen..." Surat Baqara jae 89. toisin sanoen samalta Jumalalta kaikki Kirjat ovat.
Tsemppiä äläkä luovuta, jos on tarkoitettu niin sinä saat lisää lapsia inshaAllah.

tsemppiä sleepwalker ja inshaAllah saat plussan kuitenkin. :)

hehei inshaAllah teilläki tärppää jollai keinolla mahdollisimman pian :)
 
KATAJA!! älää missään nimessä käyttäkö missään muodossa jos tahtoo raskauttuun!
Se tunnetuin vanhan ajan ehkäsy ja keskenmenojen aiheuttaja!

Enne vanhaan siis naiset jotka etvät halunneet lasta laitettiin kataja kylpyyn ja siitä sitten saatiin aikaan kesken meno.
Katajan oksat, katajan marjat, tuoksut kaikki EI LISTALLA!



En oo ite jaksanut kirjotella aikoihin,
Tää kierto vaan ootellaan joten oon koittanut unohtaan vaan koko asian,
Täällä viettetään sadepäivää kotosalla.
ja ens viikko taas hurjaa eteenpäin ainamista.
Pää kaipaa lomaa jota toivottavasti saa kuukaudenpäästä. :D
 
Muokattu viimeksi:
kiitos tiedosta jaica...tääl joku oli sanonu et se on hyväks...no jätänpä sen pois, en ol varma onko tuo kataja vai rosmariini.
 
Marikki: Mulla on painoa liikaa kolmisenkymmentä kiloa. Joskus mun BMI on ollut lähellä jopa 40, mutta nyt se pyörii 35-36 kieppeillä ja 35 olis se polin raja IVF:ään. Siitä ne ei jousta ja mä ymmärrän sen täysin. Tää on mun taisteluni ja kovin paljonhan mun ei tarvitsisi saada pois alittaakseni tuon polin rajan. Toki olisi parempi saada vähän enemmänkin pois ja se olisi myös tarkoitus jos kerran jonnekin elokuun lopulle asti tulee taukoa. Mä oon laihduttanut vaikka millä dieeteillä: kaalisoppaa, ateriankorvikkeita, Jutta G:n superdieetti (6 viikon dieetti toimi mulla hyvin, mutta kun se loppui, en osannut oikein pitää itseäni kurissa ja osa painosta tuli takaisin.), 5:2, joskus kauan sitten kävin jollain kurssillakin ja erilaisissa seurannoissa oon välillä ollut ja ruokapäiväkirjojakin on tullut täyteltyä... Mä saan kyllä laihdutettua, mutta sitten alkaa lipsuminen ja homma karkaa enemmän tai vähemmän käsistä... Mä oon jojoilija... Mä en usko, että se ravintoterapeutti pystyy kertomaan mulle kovin paljoa mitään uutta, mutta mä tarvitsisin jonkun, jolle on pakko raportoida tilanteen edistymistä. Mun äidille on tehty laihdutusleikkaus eli meillä on tätä suvussa ja kotoa saamani malli ei ehkä ole se paras mahdollinen. Toisaalta vielä ennen omille muuttoa kävin kahdesti viikossa tanssitreeneissä ja olin muutenkin aktiivisempi, mutta viimeistään nyt, kun teen pitkiä työpäiviä toimistolla ja työmatkoihinkin menee neljätuntia, niin mun pitäisi olla paljon tiukempi syömisteni suhteen. Nyt taas suunta on oikea. Mä yritän vaan saada itseni tajuamaan, että se on myös mun ainoa mahdollisuuteni. Kun katsoo mun historiaa, niin mä en sais hetkeksikään hellittää tässä asiassa. Mun on vaan lopetettava tekosyiden keksiminen... Tsemppiä sullekin taisteluun painon kanssa. Mulle lääkärit jaksaa muistuttaa, että pienikin painon pudotus voi auttaa raskautumaan. Se on aivan varmasti totta. Vielä, kun se uppoaisi munkin paksuun kalloon kunnolla. :rolleyes:

Hehel: Toivottavasti teillä tärppää inssin avulla, mutta ehkä ihan hyvä, että myös se IVF on teilläkin tarvittaessa harkinnassa. Siinä punktiossa saa ymmärtääkseni tarpeeksi tujut mömmöt, että sen kestää. Aion kyllä sen itse ainakin varmistaa, jos siihen joudun... Se on kai varsin pieni prosenttiosuus, joilla ei mitkään hoidot auta. Sitä ei kuitenkaan voi tietää etukäteen ja ite oon ajatellut sen niin, että onpahan sitten edes kaikki keinot käytetty. Tosin tämäkin on sellainen asia mikä aiheuttaa mussa paljon ristiriitaisia tunteita... Ja kyllä meidänkin elämä on aika hyvää näinkin... Voidaan mennä ja tehdä oman aikataulun mukaan eikä haittaa jos joskus ihan spontaanisti päädytään pupuilemaan vaikka vähän äänekkäämminkin... :p Oon valmis muuttamaan tapojani, jos lapsen joskus saan, mutta toisaalta oon välillä ihan onnellinen, että voin nyt vielä nauttia näistä meidän vapauksista... :wink Asioilla on aina (ainakin) kaksi puolta.

Gatusa: Kiitos. Ei tässä voi kuin toivoa parasta... Meille kaikille. :Heartred

Jaica: Kiva kuulla sustakin. :) Kovasti tsemppiä ja jaksamista! :hug013

ON: Unohtu eilen ihan kertoa siitä, että mullehan selvis polilla, että mulla ehkä onkin PCO. o_O Se jäi edelleen vähän epäselväksi. Oon kyllä sitä itse joskus vähän epäillyt, mutta ekalla polikäynnillä, kun siitä kyselin, niin siloin se lääkäri oli sitä mieltä, ettei mulla ole sitä. Nyt sitten kuitenkin viimeksi polilla se lääkäri vähän niin kuin sivulauseessa antoi ymmärtää, että siitä voisikin olla kyse. Koskahan se tilanne on oikein muuttunut...? o_O Mä olin silloin polilla niin romuna, etten saanut siitäkään siinä tilanteessa kysyttyä enempää. Eipä sillä oikeastaan ole merkitystäkään... Oli muuten vähän hassu fiilis, kun tajusin, että tänään oli oikeastaan meidän viimeinen "pakko"pupuilukerta. :rolleyes: Jos huomenna vielä innostutaan, niin hyvä, mutta talletuksia on sen verran saatu tehtyä, että mikään pakko ei taida olla... Tavallaan aika helpottunutkin olo. Nyt voidaan puuhastella oman aikataulun mukaan ja jos ei onnista ennen syksyä, niin sitten otetaan jo muut keinot käyttöön. Osaisinkohan mä nauttia tästä tauosta...? :rolleyes: TaI kyllähän mun ensin pitäisi toivoa tästä kierrosta plussaa, mutta jotenkin ajatukset on jo ensi syksyssä ja IVF:ssä...
 
Voi Ny piip.kp 28 ja mulla alkaa menkat!!!!!!normisti kierto 32,nyt loppuvuodesta saakka joka toinen alle 30,joka toinen yli 40.vikaako????joooo.mun bmi on melki 35.urakkaa piisaa.kevättakki kiristää mut en hitsivie osta suurempaa!!!!!!

Sleepwalker,hoitavat kumminkin muuten polilla,olitteks julkisel?

Sent from my Lumia 925 using Tapatalk
 
Gatusa: Kiitos. :Heartred Samaa toivon sulle. :Heartred

Marikki: Harmi, että sulla kierto nyt temppuilee. Mullakin on aina ollut kierto epäsäännöllinen ja siihen sain apua jo ekalla gynekäynnillä ennen kuin edes lähetettä jatkotutkimuksiin saatiin. Me ollaan julkisella puolella hoidossa. OI-hoitoihin ei ollut mitään BMI-rajaa, mutta IVF:ään on. Tosin meidän polilla se on musta ihan reilu. Oon kuullut, että joillain julkisen puolen poleilla ei saisi mitään hoitoa jos BMI on yli 30. En tiedä varmuudella pitääkö se tosiaan paikkansa, mutta noissa BMI-rajoissa on kyllä vaihtelua. Johtuisikohan se lähinnä eri yksiköiden resursseista...?
 
Sleepwalker: En voi muuta sanoa kun voi p**** sun polikäyntiä :sad001 Toi on niin hemmetin epäreilua että kaiken tämän kestämisen jälkeen saadaan kohdata vielä lääkäreiden omat hiekat väärissä paikoissa. Harmittaa teidän puolesta. Uskon että tauko tulee tekemään teille hyvää, ehkä sen luomuplussankin? Voisiko toi PCO epäily johtaa siihen, ettei inssiä tehdä, vaan mennään suoraan IVF:ään? Mitä tuohon taukoon tulee niin odottelen itse kesää, jos ei mikään ihmeellinen ole kesken ja polikin kiinni, niin aion nauttia kesästä täysin rinnoin, ilman lapsihuolia ja elää niin kuin ei sitä edes yritettäisi. Pystyn niin samaistumaan suhun, kun sanoit että olet väsynyt tähän kaikkeen. Niin olen minäkin. Joten tauko voisi olla se juttu. En tiedä. Voi olla että kaikki puheet tauon tuomasta luomuplussasta voi taas tehdä tepposensa mielelle ja muuttaa odotuksia vääräänkiin suuntaan mutta yritän ainakin nauttia. Toivon että ravitsemusterapeutista olisi sulle apua ja saisit tukea tehtävääsi. Ei sulla olisi ketään ystävää kenen kanssa voisit lähteä vaikka lenkkeilemään? Koiranomistajista saa hyviä lenkkikavereita :wink Ja yksi vielä missä huomaan tekeväni pidempiä lenkkejä, on puhelimessa puhuminen :grin Siinäkin menettää ajantajun totaalisesti :confused: Itselläni ei nyt ole mitään paino-ongelmia, mutta silti välillä yksin lenkille lähtö on kovin hankalaa vaikka on koiria kolme talossa. Mutta seuran kanssa tulisi mentyä vaikka millaisia lenkkejä. Mutta oon yrittänyt itse miettiä, että jos tekee 3 kertaa viikossa (itse teen ainakin kerran päivässä) 30min reippaan lenkin, niin se on loppujen lopuski todella vähän mutta voi saada ihmeitä aikaan! :) ja mitä tuhoon Ihmeet tapahtuvat muille- kirjaan tulee, niin suosittelen myös lukemaan. On todella ajatuksia herättävä mutta mun kohdalla myös hyvällä tavalla. Ensi viikolla haen Ei kenenkään äiti- kirjan vielä. Ja muista: Sinä, eikä kukaan meistä, ole epäonnistuja!

hehei: Mulla on samat ajatuksen IVF:stä kuin sulla. Pelkään kipua ja lääkkeiden vaikutukset ovat olleet jo niin hirveitä. Meillä nyt ei ehkä ole ajankohtaista vieklä, vaan mennään niihin insseihin mutta se olisi sitten seuraava JOS niistä ei saada tulosta. Mutta ymmärrän kyllä sun ajatukset. Toivotaan nyt kuitenkin että te saisitte insseillä tuloksia :)

Marikki: Pahoittelut tädistä :sad001 Joskus kroppa tekee kepposia ja täälläkin nyt keppostelua on havaittavissa..

ON: Tänään kp 17 ja sain vihdoin ja viimein CB:n hymyilemään! Toivottavasti ei vaan ole nyt liian myöhään sitten mutta on tullut ja tulee hyödynnettyä varmasti. :) Oon tällä viikolla saanut taas kahteen otteeseen kommenttia muustakin lisääntymisestä kuin koirien osalta. Töissä yhden lapsen isä tokaisia että "joko sä oot alkanut lisääntymään?!" katsoin vatsaani ja totesi että "Dämn!!" -_- Ja eilen kaupan pihalla nähtiin yksi tuttu kun palluutti koiranpentuamme ja totesi että "voisitte tekin alkaa jo niitä ihmislapsiakin tekemään!" Ja taas tiedä miten olisi suhtautunut.. Olisi pitäny vaan kommentoida että eipä ne vain päättämällä tule. :sad001
 
mirmeli on se kurjaa ku tulee tuollasii kommenttei, me saadaa millo koulus, millo suvult ja millo tarhast vastaavaa kuulla ja se kirpasee kyl. ukko kyl hoitaa vastauspuolen yleensä ja todennu et kyllähä sitä yritetää.
 
Mirmeli: Kiitos sympatiasta ja kannustavista sanoista. :Heartred Onnittelut hymynaamasta. :) Nuo muiden ihmisten kommentit saa mulla ainakin vähän niin kuin "jauhot suuhun" ja kommentointi jää sellaiseksi epämääräiseksi mutinaksi tai sitten tulee heitettyä joku "vitsi". Vaikka harva tarkoittaa mitään pahaa, niin itseen ne kolahtaa ja kipeästi. Ei se mun lisääntyminen kuulu kellekään muulle. Ei, vaikka mulla ei olisi lapsia sen takia, etten vaan halua niitä. Ehkä jonain päivänä tahaton lapsettomuus on sen verran tunnetumpi asia, että suurin osa kommentoinnista jäisi pois ilman, että edes tarvitsee kertoa omasta tilanteesta... :rolleyes: Ainahan se luomuplussakin voi päästä yllättämään vaikken enää kaikkea toivoa sen varaan uskallakaan jättää. :oops: Eikä tarvitsekaan, kun apua on tarjolla sitten tauon jälkeen. Kyllä kai PCO:stakin kärsiville tehdään inssejä, mutta ehkä lääkärien mielestä me ei vaan saataisi riittävästi hyötyä niistä. Mä en siellä polilla saanut oikein mistään kyseltyä, mutta voinhan mä sinne soittaa, jos tää oikein alkaa mua askarruttamaan... o_O Toisaalta mä oon ihan valmis siirtymään suoraan IVF:ään. Kyllä muakin pelottaa se mitä se sitten tulee tarkoittamaan mun kropalle, mutta mä yritän olla miettimättä sitä vielä. Täytyy kyllä sitten sitä suunnitteluaikaa varten kirjoittaa valmiiksi kaikki kysymykset ettei mitään jää kysymättä. :oops: Ei mikään ihme, että itse kukin väsyy jossain vaiheessa tähän kaikkeen. On tämä niin uuvuttavaa etenkin tunnepuolella. :sad001 Mulla ei oikein täällä ole lenkkikavereita. Oon muuttanut tänne mun miehen takia ja vaikka siitä on jo pieni ikuisuus, niin edelleen suurin osa mun ystävistä/kavereista asuu hyvin kaukana. Mun miehen siskosta on tullut kyllä vähitellen hyvinkin läheinen, mutta meillä aikataulut menee niin ristiin, että vaikka hän on itsekin painoa pudottanut ja nykyään urheilee aktiivisesti, niin samaan aikaan ei oikein päästä minnekään. Mutta täällä on kyllä hyvät lenkkeilymaastot, joten ei kai tässä auta kuin vetää lenkkarit jalkaan ja lähteä ulkoilemaan. Mun täytyy nyt vaan ryhtyä tuumasta toimeen. :) Mä oon viime syksynä alkanut kävelemään osan työmatkasta ja se on jo vaikuttanut positiivisesti myös omaan jaksamiseen. Koira olisi siitä hyvä, että sitten olisi pakko lähteä lenkille, mutta meidän aikataulut on välillä sellaiset, että aikaa koiralle ei ole... Tilasin muuten tänään tuon Ihmeet tapahtuvat muille -kirjan. Ei kenenkään äiti multa jo löytyykin.
 
Koiran hankinnan myötä tulee kyllä ulkoiltua/liikuttua kummasti enemmän :grin oma hauva nyt 6vee ja en ees enää muista mimmosta se elämä on ollu ilman sitä.

Mirmeli: onnea oviksen bongaamisesta! pitäis kans ite saada tässä muutaman päiivän sisällä ovisplussa. :flower
 
jaahas, mies päätti et vois kokeilla pitkäst aikaa testaamist et oisko tarpeeks kaua oviksest ku ei tiä oviksen ajankohtaa, tuo kuulemma liuska testin. millokoha uskaltas testata...
 
Kerrohan Gatusa testailun tulos!

Kaikille ivf:ään mahdollisesti meneville: minulla punktio ei ollut paha, ja siihen saa (ainakin yksityisellä) niin paljon kipulääkettä kun haluaa. Piikkejä oli minunkin opittava kestämään (entisenä piikkikammoisena), sillä hoidoissa, raskaana ollessa & synnytyksessä (keisari) niitä oli pakko kestää. Yritin ajatella tulevaisuudessa häämöttävää vauvaa, ja olla ajattelematta koko piikitystä. Ja hengissä selvisin. :)
 
Täällä oli toisen inssin kontrolliultra tänään ja vasemmalla olis yksi 23 mm folli tyrkyllä, muutama pienempi oikealla jotka eivät tähän kiertoon ehdi...
Sairaalan lääkäri (kolmas hoitojen aikana) oli ihan jees sen pakastamisen kanssa, eli ihan hyvä mieli täällä....
Nyt sitten vyöhyketerapiaan, loistava ajoitus inssiä silmällä pitäen (sikäli mikäli simpat kestää sen sulatuksen...)

Mites elo teillä muilla?
 
Sissi: Tsemppiä oviksen bongaukseen ja hyödyntämiseen. :)

Nine: Kiitos kannustavista sanoista. :love2

Hehel: Toivottavasti simpat kestää sulatuksen ja inssillä onnistutte saamaan plussan. :Heartred Mitäs tykkäsit vyöhyketerapiasta? Oon itekin sitä välillä harkinnut. Jos ei siitä muuten hyötyisi niin, jos se edes auttaisi tähän stressiin...

Gatusa: Kovasti tsemppiä sinne. Toivottavasti pääsisit pian testaamaan ja saisit sen plussan. :Heartred

ON: Mikähän mun kroppaa nyt vaivaa...? :sad001 Aamulla, kun tein lähtöä töihin, niin yhtäkkiä tuntui kuin tulinen hiilihanko tms. olisi työnnetty keskelle mun alavatsaa Hetken jo mietin kykenenkö lähtemään liikenteeseen ollenkaan... Kyllähän mä sitten varovasti lähdin kävelemään bussipysäkille ja onneksi vähitellen olokin helpottui. Vähän on päivän aikana ollut kipuilua lähinnä vessassa käydessä o_O, mutta ei oikeastaan enää. Mietin sitäkin vaihtoehtoa, että jos mulla olikin ovis vasta nyt, mutta sekään ei kai ole kovin todennäköistä, koska pregnyl-pistoksen jälkeen oviksen pitäisi tapahtua 36 tunnin kuluttua ja jos oikein laskin, se raja tuli täyteen jo sunnuntaiaamuna. Toisaalta taas mahdollista kiinnittymistä ajatellen taitaa olla aivan liian aikaista... o_O Ei kai tässä auta kuin odotella ja jos noita kipuja tulee uudestaan, niin sitten ottaa yhteyttä poliin. Kystiinkin liittyvät kivut on olleet erilaisia... Ääh, en mä tiedä... :confused:
 
kiitos tsempistä sleepwalker :) inshaAllah sun kivut loppuu ja johtuis jostai positiivisest kuten kyytiläisen matkaa tarttumisesta :)
 
Takaisin
Top