Vihdoinkin mulla on hetki, että a) mulla on aikaa kirjoittaa tänne, b) en oo niin väsynyt, etten jaksaisi kirjoittaa ja c) mun mies ei istu koneen ääressä (saa nähdä kuinka kauan se malttaa pysyä muualla).
Ja varoitus jo valmiiksi, että tästä taitaa (taas) tulla pitkä ja sekava teksti...
Della: Onnea ihanista ultrakuulumisista.
Mirmeli: Viimeisimmät ampullit sain avattua ilman veren vuodatusta, mutta koska keskiviikkona oli huono päivä, niin pitihän mun jotain mokata ja onnistuin ensin neulan suojusta irrottaessa iskemään sen piikin peukalooni. Onneksi en sentään sitä ainetta ruiskuttanut samalla, mutta taas veri vuosi sormesta...
Mutta kai se sählääminen johtui mun mielialasta, joka oli polikäynnin jäljiltä aika masentunut...
Meidän kohdalla kanssa päätettiin siirtyä kovempiin keinoihin, mutta suoraan IVF:ään. Jostain syystä inssistä ei ollut enää edes puhetta... Me ei vaan suoraan päästä edes suunnittelemaan jatkoa, vaan mun pitää ensin saada hieman painoa pois ja luultavasti syksyllä vasta jatketaan... Se, miten se lääkäri tän kaiken ilmaisi, sai mut itkun partaalle. Olin mä tähän varautunut, mutta olisin toivonut hieman myötätuntoisempaa otetta siltä lääkäriltä... Se oli jotenkin kaikesta hymyilystään huolimatta jotenkin ärtynyt. Se tiuski sille hoitajalle ja mullekin ja sai mut tuntemaan itseni todelliseksi epäonnistujaksi... Mä toivon ihan hirveästi, että nyt tärppäisi, ettei tarvitsisi taas odottaa ja siirtyä rankempiin hoitohin, mutta toisaalta en hirveästi usko siihen, että nyt onnistaisi, kun ei ole aiemminkaan... Mä oon piikittänyt menopuria, jolla ymmärtääkseni kasvatetaan munista/muniksia ja pregnyliä, joka viimeistelee muniksen kasvun ja irrottaa sen. Mä saan välillä kanssa sellaista "kannustusta" mun mieheltä, että voisi olla parempi, että se olisi vaan hiljaa... Mutta mä ymmärrän sitä kyllä. Sen lapsuudenkodissa ei juuri lohduteltu eikä tsempattu. Mun mies kuitenkin yllättävänkin paljon näyttää tunteitaan, kun tietää sen lähtökohdat. Ei sen vanhemmat kamalia ihmisiä ole, mutta kai hieman pidättyväisiä tms. Toivottavasti saat ovistestiin pian hymyn. Ymmärtääkseni myöhäinen ovis ei vaikuta onnistumiseen. Kai... Ainakaan jos luteraalivaihe ei juurikaan lyhene. Useinhan se menee just niin, että menkat siirtyy myöhemmäksi, jos ovis on myöhemmin. Hirmuisesti tsemppiä ja plussatuulia!
Gatusa: Ihanan kuvan olit laittanut. :) Itekin jo odotan, että pääsisin laittamaan meidän pihaa kuntoon. Oon kyllä aika laiska puutarhuri, mutta toisaalta se on aika terapeuttistakin hommaa tehdä käsillä töitä ja unohtaa kaikki muu... Mä yritän täältä puhallella hirmuisesti plussatuulia sinnepäin. Olisit jo niin ansainnut plussan.
Nine: Kiitos tsemppamisesta.
Hehel: Onneksi saitte edes tämän kerran sovittua sairaalan kanssa tuosta pakastettujen simppojen käytöstä. On se aika pöljää, että toisaalta puhutaan, että kaikkia pitäisi hoitaa yksilöllisesti, mutta sitten kuitenkin julkisella puolella ollaan noin niuhoja. Te ootte näköjään keskustelleet mahdollisista IVF-hoidoistakin...? Toivottavasti teillä kuitenkin tärppäisi seuraavasta inssistä. Ja kiitos muuten lukuvinkistä. Mä tykkään lueskella kaikenlaista ja tosta kirjasta en ollut kuullutkaan. Pitänee sekin hankkia. Tsemppiä!
Eetula: Mä oon varmaan vähän pöljä, mutta mua kovasti liikuttaa toi sun tickeri raskausviikoista.
Toivottavasti niitä saadaan pian lisää. Ja pahoittelut, että oot menettänyt isäsi liian aikaisin.
Onnea tulevista häistä jo nyt. :)
Sissi: Pahoittelut sullekin, että olet menettänyt isäsi liian aikaisin, mutta onneksi sulla on "varaiskä". :) Mun isäni yritti joitain vuosia kovasti tästä maailmasta pois, mutta onneksi hän ei onnistunut ja niistä rankoista vuosista on vähitellen selvitty eteenpäin... Elämä on välillä niin kovin epäreilua. Mutta onneksi sullakin on jotain ihanaa mitä odottaa; Häät. :) Ja toivottavasti pian myös plussa. Tsemppiä oviksen odotteluun ja hyödyntämiseen.
Marikki: Oonkin vähän jo ehtinyt ihmetellä mihin olit hävinnyt... Mä aina välillä kaipailen muitakin "kadonneita", joita tosin osa täällä ei varmaan edes tiedä (Pirjel, Annuli jne.). :) Mulla on kanssa ongelmia mun painon kanssa. Sitä on ihan reippaasti liikaa ja se on yksi syy miksi viimeisin polikäynti muuttui todella masentavaksi. Julkisella puolella painosta ollaan ymmärtääkseni tarkempia, mutta se on ihan ymmärrettävää. Joidenkin mielestä ei kai ylipainoisia pitäisi lainkaan hoitaa... Yksityisella puolella se on kai enemmän lääkäristä kiinni mitä suostutaan tekemään. Mä oon oikeastaan koko elämäni kamppaillut painoni kanssa ja ei tuntunut kovin kivalta, että viime polikäynnillä se lääkäri alkoi tiukkaamaan miksen ole saanut reippaammin painoa pois vaikka aikaa mulla on ollut. Kyllähän mä sen kritiikin ansaitsin, mutta se lääkäri sai sen kuulostamaan siltä, että oon täydellinen epäonnistuja, joka ei saa mitään aikaiseksi ja sen takia polin onnistumisprosentti laskee tms. En oikein ymmärrä, että kuka siitä lääkärin kiukuttelusta hyötyi...
No, se lekuri oli kyllä muutenkin jotenkin pahalla päällä ja tiuski sille hoitajallekin. Mähän tästä painostani kärsin, ei se lääkäri. Oon kyllä taas todella tsempannut painoni kanssa ja onhan sitä lähtenytkin. Mun suurin haaste on saada myös pidettyä se pois...
Mutta se meille lähetteen laittanut gyne ja tähän asti polillakin on meitä tuettu ja autettu vaikka toki myös mun painosta on keskusteltu. Nyt sitten saan lähetteen ravitsemusterapeutille, jos saataisi sen avulla mun tilanne kuntoon. On mulla motivaatiota, mutta apu taitaa silti olla tarpeen... Kyllä apua saa hakea vaikka olisi minkä kokoinen tahansa! Kovasti voimia.
Nyt mä joudun kyllä lopettamaan, kun mun mies huutelee tuolla apua johonkin... Kai mun täytyy mennä sitä auttelee
vaikken omia kuulumisia ehtinyt hirveästi purkamaankaan... Yritän vielä tänään päästä kertomaan vähän niistäkin...