No joo, sairaala ei sitte ollutkaan ihan niin avoin ajatukselle.
Uhkasivat että joudutaan kokonaan pois kunnallisesta hoidosta kun näin "sooloiltiin"'. Ainakin ensin meinasivat että tämän kierron ultrakin pitäs itse hoitaa/ maksaa klinikalla, mutta olivat sitten laupeita ja sanoivat että tämän kerran, poikkeustapauksessa voidaan tehdä näin ja mennä sairaalalle kontrolliultraan, jossa sitten lääkärin kanssa keskustellaan (lue: lääkäri nuhtelee) että jatketaanko hoitoja kunnallisella puolella vai siirrytäänkö yksityiselle. Tottakai halutaan jäädä kunnalliselle näin IVFien alla.
Meni päivä muuten aika pilalle ton puhelun jälkeen...
Soitin sinne perään itku kurkussa, että siis vaarantaako tämä siittiöiden kertaluontoinen pakastus (siis joka me maksetaan itse! Onneksi vain se 330 eur) kunnallisen hoidon! Hoitaja sanoi, että lääkäri oli sanonut että nyt poikkeuksena tämä ok, mutta jatkossa ei sitten saa tehdä tällaista jos haluaa edelleen pysyä kunnallisen hoidossa..
Jumankeuta, että byrokratia tuntuu olevan tärkeämpää kun tämä raskaaksi tulo... Ei voi ymmärtää...
No, nyt sitten käytetään nämä pakastetut simpat tässä kierrossa mutta sen jälkeen on vain oltava työreissujen armoilla...ei auta..
Sori tämä napailu aina.... Yritän parantaa tapani
Mirmeli: tuo on aika musertavaa kun omalta mieheltä tulee noita tuollaisia kommentteja.. Mutta ne ei miehinä vaan kertakaikkiaan pysty ajattelemaan tätä asiaa niin kun me se koetaan... Meillä miehelle esim. nuo työmatkat ei ole sellainen asia mitä voisi edes kuvitella siirtävänsä tämän raskautumisen yrittämisen eteen.... Mulla ei riitä ymmärrys, mutta hänellä onkin jo lapsia entuudestaan, enkä voi pakottaakaan häntä jäämään kotimaahan ovis-viikoilla jos siellä reissua pukkaa..
Silloin tuntee kyllä olevansa yksin ja sekös vasta itkettääkin..
Mutta muista että täällä ollaan sun tukena!
Btw, ootteko lukenu tämän kirjan?
http://www.raskauskeiju.fi/ihmeet_tapahtuvat_muille_-lapsettomuuspivkirja
Luin ton ja se anto kyllä perspektiiviä ja aukas itku/tunne hanat viikonloppuna...