Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
komppaan meropea mirmeli, älä heitä kirvestä kaivoon vaikka nyt tuntuukin siltä ettei mistää tul mitää eikä oikei voi tulla mitää ku ei tähänkää asti ol tullu. mulla on tänää vähä sama fiilis kuten sulla mut pakko se on yrittää ryhdistäytyä ja toivoa parasta vaikka hankalaa se onkin ja jos se plussa tulee ni sitä osaa kyllä arvostaa entistä enemmän etenki mikäli pysyy matkassa loppuun asti (tuo pätee mun kohalla hyvin)
 
Kuinka yksin voikaan kokea olevansa.. Mieheltä tuli vastaus: "ole vain ajattelematta asiaa". Luulin ettei noin sano kukaan muu ku sellanen ketä ei tiedä mitä tämä on. Mut nyt että se tuli mun vahvimmalta tukipilarilta. Että se on avain tähän.?? Mitä.. Joo tiedän että hänellä on omat tapansa käsitellä asiaa mutta.. en tiedä.

Kiitos teille tsempeistä :Heartpink Ehkä välillä vaan pitää tippua että voi taas kiivetä ylös.
 
noi on mirmeli noita tyypillisiä miesten viisauksia taas, ite saanu kuulla kans enemmän ku tarpeeks jopa keskenmenon jälkee niitä. ja kyllähä se on käytävä välil pohjal että voi kiivetä takas ylös, pätee kaikkeen elämässä aika pitkälti. mutta eihä me luovuteta eihän? me suomalaisetha ollaa tunnettui sisusta :) ja sen ku purat meille mitä mielessä on se helpottaa ja me oikeest ymmärretäänki noi tunteet ehkä hiukka paremmin ku miehet koska joudutaan naisina käymää ne läpi kerta toisensa jälkeen.
 
Mirmeli: tuo on kyllä turhauttavin asia, mitä voi sanoa tuohon tilanteeseen. Tietenkin sitä olisi miettimättä jos voisi, ei kai kukaan ehdon tahdoin halua stressata ja olla surullinen. Ajattele asiaa, mutta yritä miettiä vielä positiivista kautta. Kyllä se sieltä vielä tulee. Ja kuten Gatusa sanoi, kirjoita tänne kaikki ajatukset/tunteet. Me tuetaan. Tai ainakin yritetään.
 
Te täällä tiedätte mistä puhutaan. Oon tosi kauan ollu vahva ja jopa välinpitämätön. Ehkä tä oli ihan odotettavissa, ehkä ihan hyväkin välillä puhdistaa. En voi kun olla onnellinen siitä että olen kotona. Yksin. En vielä luovuta vaikka mieli tekisi. Nyt pitää vaan kerätä ne voimat takasin.
 
noin sitä pitää mirmeli puhista ittes eka ja mieles eli pura vaa meille ne ja sit keräämää voimat takas, kyllä se siitä :) sinäki oot minua monet kerrat tukenu ku oon ollu iha maassa ja saanu kokea ikäviä asioita ni tottakai minä kuuntelen ja autan parhaani mukaan :)
 
kiitos.. :´) Kaikkea sitä tässä miettii mutta ei saa kirjoitettua ulos. Murhe on suuri ja olo kurja, silmät kipeät itkemisestä.. Mutta kyllä se taas tästä. On näistä ennenki selvitty. :)
 
Me naiset ollaan Mirmeli yllättävän vahvoja :) ja täällä sulla on kokonainen lauma tukena :grin

Mullakin työkaveri palajsti pari viikkoa sitten että jää sitten suoraan kesälomalta äitiyslomalle. Hänellä esikoinen 1,5v. Onneks oli sellanen tilanne et oltiin siinä porukalla ni en joutunu väkinäisesti mitään onnitteluja siinä toivottamaan. tottakai tollaset uutiset on aina ihania, mutta tuntuu aina että joku iskis veitsellä suoraan sydämeen kun tollasta kuulee...

tulipahan nyt munkin puhdistettua mölyt mahasta
:rolleyes:
 
ai nii mä oon muute tässä maassa saanu kuulla että hunaja ja kataja on hyväks kans jos yrittää raskautua toimii molemmille... mä ku keitän teetä ni laitan katajan neulasia siihen ja iha makua tuomaa ni fenkolin siemeniä jotka auttaa poistaan ilmaa (toimii) inkivääri on kans ollu välil käytös jossai määrin teessä. minttu on vakiotavaraa koska rakastan minttua.
ootan että äippä lähettää mulle paketin jossa 2 eri porkkanan siemeniä, 2 eri herneen siemeniä, minttua (siemeniä), basilikaa (siemeniä), auringonkukan siemeniä, orvokkien siemeniä, pensaskrassin siemeniä ja köynnöskrassin siemeniä niina ja tietysti mansikan siemeniä :) meillä persikka tekee hedelmää, viikunat täynnä hedelmiä jotka aikalailla puolesvälis jo kypsymises, sitruspuu kukkii ja alkaa tekeen koht inshaAllah hedelmiä, mantelipuut täynnä mantelei, kirsikkapuu kukkii, päärynäpuita odotellaan kukkiviksi ja niin myös granaattiomenapuita. sit jos saa viel omaa satoa kunha pääsee kylvämää siemenet ni ai että on ihanaa... ootan että ukko ostais vesimelonin ja hunajameloninsiemeniä että saa niitäki kylvettyä ja kasvatettua :) mein viiniköynös tekee paljo lehtiä ja kohtaha alkaa senki kukinta inshaAllah :)

photo0203.jpg
 
No joo, sairaala ei sitte ollutkaan ihan niin avoin ajatukselle. :sad001
Uhkasivat että joudutaan kokonaan pois kunnallisesta hoidosta kun näin "sooloiltiin"'. Ainakin ensin meinasivat että tämän kierron ultrakin pitäs itse hoitaa/ maksaa klinikalla, mutta olivat sitten laupeita ja sanoivat että tämän kerran, poikkeustapauksessa voidaan tehdä näin ja mennä sairaalalle kontrolliultraan, jossa sitten lääkärin kanssa keskustellaan (lue: lääkäri nuhtelee) että jatketaanko hoitoja kunnallisella puolella vai siirrytäänkö yksityiselle. Tottakai halutaan jäädä kunnalliselle näin IVFien alla.

Meni päivä muuten aika pilalle ton puhelun jälkeen...

Soitin sinne perään itku kurkussa, että siis vaarantaako tämä siittiöiden kertaluontoinen pakastus (siis joka me maksetaan itse! Onneksi vain se 330 eur) kunnallisen hoidon! Hoitaja sanoi, että lääkäri oli sanonut että nyt poikkeuksena tämä ok, mutta jatkossa ei sitten saa tehdä tällaista jos haluaa edelleen pysyä kunnallisen hoidossa..

Jumankeuta, että byrokratia tuntuu olevan tärkeämpää kun tämä raskaaksi tulo... Ei voi ymmärtää...
No, nyt sitten käytetään nämä pakastetut simpat tässä kierrossa mutta sen jälkeen on vain oltava työreissujen armoilla...ei auta..

Sori tämä napailu aina.... Yritän parantaa tapani :wink

Mirmeli: tuo on aika musertavaa kun omalta mieheltä tulee noita tuollaisia kommentteja.. Mutta ne ei miehinä vaan kertakaikkiaan pysty ajattelemaan tätä asiaa niin kun me se koetaan... Meillä miehelle esim. nuo työmatkat ei ole sellainen asia mitä voisi edes kuvitella siirtävänsä tämän raskautumisen yrittämisen eteen.... Mulla ei riitä ymmärrys, mutta hänellä onkin jo lapsia entuudestaan, enkä voi pakottaakaan häntä jäämään kotimaahan ovis-viikoilla jos siellä reissua pukkaa..
Silloin tuntee kyllä olevansa yksin ja sekös vasta itkettääkin..
Mutta muista että täällä ollaan sun tukena!

Btw, ootteko lukenu tämän kirjan?
http://www.raskauskeiju.fi/ihmeet_tapahtuvat_muille_-lapsettomuuspivkirja
Luin ton ja se anto kyllä perspektiiviä ja aukas itku/tunne hanat viikonloppuna...
 
hehei kyllä oli kauheaa kohtelua mutta onneks suostuvat edes tämän kerran tuohon, inshaAllah tulee plussa tuosta sulle :)

ja nyt kaikille mua jännääville päivitys...me haetaan mulle testi :)
 
ette kyllä usko tätä...minä hypin raivosta täällä ja parun ja oon iha turhautunu eli ei ollukaa ovis sillo ku oletin, puhas nega testattu. mies lupas 2vko päästä testin jos ei menkat ala.
 
voi Mirmeli! älä luovuta! niin kauan on toivoa, kun kukaan ei sano, et toivoa ei ole :) miehet ei kyl yhtään ajattele, mitä suustaan päästää. sun mies ehkä tarkoitti hyvää, mut hänen tyylinsä lohduttaa ei kyl ihan onnistunut :/

hehel, onpa inhottavasti sanottu sieltä klinikalta! onneksi kuitenkin saatte hoidettua tuon kerran ja samalla voi miettiä, saisiko parempaa palvelua muualta.

Gatusalla on ihana kasvi :) mä istutin myös chilejä ja puutarhamansikkaa kukkaruukkuihin :) me jatketaan pojan kans samaa viimevuotista puutarhainnostusta ja koitetaan saada ne sit partsille kesällä, kun meillä ei ole omaa pihaa, minne istuttaa.

-sissi, voimia sinnekin, muistan kyl hyvin, miten noi raskausuutiset aina osui ja upposi! nyt yritän olla itse varovainen oman hehkutukseni suhteen, kun muistan vielä ja tulen varmasti aina muistamaan, miten muiden raskautuminen sattui kumpaakin raskautta yrittäessä.
 
hehei: Voi ei, harmi kun jäi paha mieli sairaalan puolelta mutta onneksi nyt ymmärsivät kuitenkin edes tämän kerran! Jaksamisia :Heartpink Kiitos ymmärryksestä ja joo, eihän ne miehet tätä niin ehkä raskaasti ajattele kuin me, tai mistä sen tietää. Hän on meillä aina se vahvempi puu.:) Mutta silti en haluaisi kuulla häneltä vähättelyä ja loukkaannun mutta saatiin juteltua ja hän ymmärsi ja pääsin kainaloon. Ja tuota kirjaa, tai oikeestaan mitään kirjaa en ole lukenut ja nyt aion ne hankkia: Tuon Ihmeet tapahtuvat muille, Ei kenenkään äiti ja Hiljaa toivotut - dvd:n. Voi olla ihan terapeuttista?

della: Kiitos. Puhuttiin miehen kanssa ja hän pyysi anteeksi vähättelyään. Kerroin että loukkaannuin ja en halua kenenkään suusta sitä kuulla koskaan enää. Kyllä rakkaaltani tuli sitten kuitenkin se lämmin syli mitä tarvitsin ja rohkaisevia sanoja :Heartred

Gatusa:
Voih, olen pahoillani! :sad001 Sä sen mulle joskus sanoit, että niin kauan on toivoa, kun ei ole vuotoa. Mutta aivan ihanan kuvan sinä jaoit. :)

On. Mieli on parempi, kiitos teille ihanat kaikille. Myös mieheni, rakkaani, ymmärsi yskän ja saatiin juteltua. Hän on hieman sitä mieltä että otan tämän liian raskaasti, mutta mun näkökulmasta otan tämän raskaammin kuin hän. Tai ehkä ero on siinä että hän uskoo ja toivoo, kun mä taas ehkä menen sillä pessimistin asenteella. mitä enemmän uskon ja toivon, sitä pahemmin petyn ja putoan. Ehkä se on itsensä suojaamista. Tulisi se plussa sitten mukavana yllärinä kun on varautunut tätiin..?
 
Gatusa, kiitti kysymästä, hyvää kuuluu. Lue: hektistä arkea luomulapsen ja kauan yritetyn & odotetun ivf-vauvan kanssa. En muistanutkaan kuinka kädet on täynnä hommia pienen kanssa.

Toivon teille kaikille myötätuulta tilanteissanne!
 
Takaisin
Top