Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
varmasti jännittää inshaAllah huomena löytyy syke ultrassa ja kaikki hyvin :) mä ootan sitä että saisin testin, sanoin ukolle mut tuskinpa se tuo.
 
Jaica: pahoittelut, että olet joutunut kokemaan tuollaisen lääkärikäynnin. Ihmiset voivat joskus olla niin tunteettomia. Minulla on myös vasemmassa munasarjasta 3cm kysta joka siis diagnosoitiin endometrioosiksi. Ja sitä ei leikata, koska se on sen verran pieni. Harmi vaan, että endo vaikeuttaa raskaaksi tulemista ja ainoa luonnollinen hoitokeino siihen tautiin on raskaus. Hmmmm... Yritetään kuitenkin molemmat olla huolehtimasta kystistä, vaikka se koko ajan mielessä onkin. Tsemppiä <3

Hehel ja sissi: hitsin täti kun löysi molempien luokse :(

Gatusa: kuulostaa lupaavalta! Lähetän hurjat plussatuulet teilläpäin! <3

Eetula: Tsemppiä ultraan <3

on: kp 14/25-34 ja huomenna pitäisi aloittaa taas terot. Vähän nyt emmin, koska ovistestin viiva ei ole vahvistunut vielä. Pitäisikö jättää yksi kierto välistä? Syöttekö te muut terojen käyttäjät joka kuukausi vai pidättekö välillä taukoa?


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Myy
Sillon ko sain sen ekan plussan ovistestiin femareilla ni en syöny teroja, mut viimeks sit soin vaikka sainki, ja kyl ne terot se menkat sai taas käyntiin. en tiiä olisko muuten tullut ko ilmeisesti ei ollut mitään kuitenkaan irronnut..
Tossa pidin vuodenvaiheessa teroista taukoa ja menkkoja ei tullut kierto vehänti ihan älyttömäksi. ja sit piti taas teroilla käynnistää.
Mullaki alkaa noi tero päivät lähestyy..
Mites sitte sen kystan kanssa, miten se on vaikuttanut...?
en siis nyt vaan millään muista et ootko hoidoissa?
Mä sain kyllä sen käsityksen et hoidoissa ei mennä eteenpäin ennenko se häviää.

Kohtu on jatkanut supisteluja ja päivittäin tulee kipeitä supistuksia.. :/
ja vasen munasarja aina välillä vihloo,, jos se möhkylä nyt kummisku poistuis ja päästäis vihdoin ens kierrossa alottelee ne hoidot..

Mieli on vähä viikonlopun aikana parantunut, oon tosissaan unohtanut sen viime viikon käynnin ja keskittynyt ihan kaikkkeen muuhuun, kuinka sit tää kevät ja aurinko on vaikuttanut.
ulkona ollaan paljo oltu.
Niinhän se on et elikatki sikiää keväällä ko luonto herää, kävispä niin meillekki. :)
 
Jaica, ei olla missään hoidoissa. Gyne noita teroja määräsi kolmelle kierrolle. Mun kierto on 25-34 päivää ja joka kuukausi kuukautiset kyllä tulevat. En sitten tiedä miksi hän noita minulle määräsi. Ja nyt terojen kanssa kierrot ovat olleet 25 ja 29 päivää. Kaipa minä sen yhden satsin tänään aloitan ja katson millainen kierto tämä on.
Kysta välillä vihloo, tuntuu kuin joku puukolla viiltäisi. Ja minulle se saa aikaan järkyttävät kuukautiskivut.




Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Myy: Veli suhtautui ihan hyvin :) Oli kiitollinen kun kerroin eikä mennyt mitenkään lukkoon miten jotkut. Mulle annettiin ohjeeksi ottaa 1g panadol+600mg burana 3x päivässä. Mutta noi ylävatsapoltot on niin kamalia ettei niihin uskalla ottaa buranaa. Minäkin kävin silloin oissa hormonikokeissa, ne otettiin ennen kun mentiin itse lapsettomuuspolille. Samoin miehen simpat. Tulokset saatiin sitten polilla ja mulla heitti yksi arvo mikä sitten kontrolloitiin vielä kerran. Niissä oli ettei saa harrastaa seksiä tai "tutkia" rintoja edellisenä iltana/samana aamuna ja arvaa vaan muistettiinko kumpanakaan kertana :p no toinen tulos oli normaali :rolleyes: Muistan tuon sanan lapsettomuus merkityksen myös kun hoidot aloitettiin. Monet kerrat toistin itselleni et ollaan nyt virallisesti lapsettomia ja voi luoja se tuntui pahalta. Mutta äkkiä siihenkin sitten tottuu... :confused: Tsemppiä :Heartpink

jaica: Voi vitsit sentään! :sad001 Oon pahoillani huonoista uutisista, kyllä teidän osaltanne ne saisi jo loppua. Ja tiedän tuon tuotantolehmänä olon.. Viime kerralla oli nuori naislääkäri joka kysyi multa ekan kerran että "Mitä sulle kuuluu, miten voit" Ja se oli todella huojentavaa kuulla. ja ultran jälkeenkin vielä jutusteltiin eikä vaan sanottu kiitos ja hei. Jaksamis haleja lähettelen :Heartpink

hehei: Pahoittelut menkoista :sad001 Kurja juttu :/ mutta eteenpäin sano mummo lumessa! :p

Gatusa: Nyt jännätään, laita se kakslahkeinen nyt sinne testikauppaan et saadaan tietää! Paljon onnen tuulia teille :Heartred

Eetula: oot varmaan käyny jo ultrassa mut tsemppiä silti! Täällä me odotellaan :p Ja muokataas heti: Hienoja uutisia!! Ihanaa että nyt sait kevennettyä oloa ja nähdä jotain niin ihmeellistä. vau :grin

On. 11/29. Eipä mulla mitään uutta. Kotona makaan flunssassa nielutulehdukse kourissa. Huomenna polille niin ehkä mulla sitten on jotain kerrottavaa, tai sitten ei.. :oops:
 
Eteenpäin kyllä!
Pakastaminen on klinikan puolesta ok, sairaalan puolelta vielä varmistetaan, mutta ei luulis olevan mitään ongelmaa kun me se kuitenkin maksetaan (330 eur) ... Klinikalta sanoivat että kannattaa pakastaa kaksi satsia simppoja kun ei aina tiedä miten se pakastuksesta selviävät... Miehen siimahännät on tosin priimakamaa, joten toivon että kestävät pakastuksen... Nyt vaan jännitetään maksaako lysti 330 vai 660 kun pakastetaan toinen satsi varuiksi, MUTTA ihan sama, koska näin on ainut keino meidän päästä hoidoissa eteenpäin miehen työreissujen takia ennen kesätaukoa...
Mies vähän nikotteli hinnasta, mutta en suostu luovuttamaan... Mitäs matkustaa saatana just sillä viikolla kun olis ovis...
 
Hehel: Pahoittelut tädistä, mutta tosi hienoa, että simppojen pakastaminen onnistuu eikä teidän tarvitse miehesi työmatkojen takia pitää taukoa. Ja vaikka tämä kaikki onkin varsin hintavaa, niin jos lopputulos on oma lapsi, niin tuskin sitä enää ajattelee paljonko hoitohin upposi rahaa. Tsemppiä! :Heartred

Eetulalle
onnittelut hienoista ultrakuulumisista. Nyt vaan onnellista odotusta. :)

Ja Gatusalla näyttää olevan taas jännät paikat. :wink Toivottavasti plussaa pukkaa.

Merope: Toivottavasti täti älyää pysyä poissa.

Myy: Hyvä, että teillä asiat etenee. Mäkin oon käynyt niissä hormoniverikokeissa. Toivottavasti saat käytyä niissä eikä pääsiäinen sotke suunnitelmia. Toki toivon teille ensisijaisesti plussaa ennen sitä. Meillä on näköjään yhteistä myös nuo kystat. Mulle ei oo edes mainittu, että ne vois liittyä endoon. Ne munkin kystat on olleet 3-4 cm ja hävinneet itsestään. Välillä ne aiheuttaa kyllä ihan jäätäviä kipuja... Oon tällä kierrolla syönyt kp 3-7 clomeja ja eilen aloitin pistokset. Keskiviikkona meen polille ja katsotaan sitten miten jatketaan... Oon ite syönyt teroja ennen, kun mulla aloitettiin clomit. Sen jälkeen mun ei oo tarvinnut niitä syödä, koska noilla muilla lääkkeillä ovuloin ja pari viikkoa siitä tulee täti. Välillä ihmetyttää, ettei mulle ole määrätty loppukiertoon mitään, koska mulla on ollut keltrauhashormonin kanssa jotain häikkää. Mä söin aikanaan puolisen vuotta teroja ja sitten kokeiltiin onko mun kierto yhtään tasoittunut. No, ei oikeastaan ollut ja sitten mulle määrättiin lisää teroja. Söin niitä siihen asti, että pääsimme ekalle polikäynnille. Kyllähän niillä teroilla hieman kierto tasoittui, mutta vasta myöhemmin mulle kerrottiin, että jos terot aloittaa ennen kuin on ovuloinut, voi ovis jäädä kokonaan pois siltä kierrolta. Mulla oli niihin aikoihin varsin myöhäiset ovikset, joten voi olla, että useampanakin kiertona sotkin oviksen teroilla... Jotkut on tehneet niin, että eivät ole aloittaneet teroja lääkärin ohjeen mukaan, vaan kokeilleet joko oma hormonituotanto on alkanut toimia niin kuin pitäisi ja aloittaneet terot vain, jos täti ei saavukaan ja kierto vaan venyy...

Jaica: Pahoittelut, että jouduit kohtaamaan noin tylyn lääkärin... Nämä on ihan riittävän vaikeita asioita muutenkin... Meillä polilla on ihana henkilökunta, mutta jos ei olisi, niin kyllä mekin varmasti harkittaisiin siirtymistä yksityiselle puolelle. Sielläkin on varmasti kaikenlaisia lääkäreitä, mutta sitten jos saa huonoa kohtelua, voi äänestää jaloillaan ja vaihtaa lääkärin toiseen. Mullakin noita kystiä (3-4 cm) on ollut ja tuntemuksista päätellen tälläkin kierrolla taitaa sellainen olla tullut. Se selvinnee keskiviikkona polilla. Mulla ei suunnitelmia ole muutettu vaikka niitä kystiä on löytynytkin. Yhden kierron jouduin pitämään taukoa, mutta se tauko olisi ollut edessä joka tapauksessa joulun takia. Munkaan kystille ei oo tehty mitään vaan ovat itsestään puhjenneet. Toisen puhkeaminen aiheutti ihan jäätävät kivut, mutta se toinen hävisi ihan kivutta. Toivottavasti pääset vielä aloittamaan pistokset ja niistä olisi apua. Tai voihan teitä kohdata ihan luomuyllärikin. Aina saa toivoa. :) Hirmuisesti tsemppiä sinne. :Heartred Meillä on takana yritystä kohta jo neljä vuotta enkä edelleenkään ole valmis luopumaan toivosta vaikka välillä se helpommalta vaihtoehdolta tuntuisikin... Pitäisi kai itsekin hankkia noita muitakin "mömmöjä" kuin mitä lääkäri määrää... Mielenkiintoista kuulla teidän kokemuksia niistä.

Sissi: Pahoittelut tädistä, mutta ei muuta kuin tsemppiä uuteen yritykseen. :love2

Mirmeli: Paranemista sinne! Toivottavasti saat polilta hyviä uutisia. :Heartred Me mennään näköjään taas aika samoissa. Mulla kp 9 ja poliaika keskiviikkona. :)

Hhmm... Toivottavasti tuli nyt sanottua kaikki mitä pitikin... :p Kaikile vielä tsemppaukset ja plussatuulia!

ON: Nyt kp 9. Vikan clomin otin lauantaina ja eilen aloitin pistokset. Ilmeisesti mulla on taas kysta vasemmalla puolella... Ainakin tuntemukset on sellaisia. Asia selvinnee keskiviikkona polilla. Samoin kuin se montako pistosta mun vielä pitää itseeni tällä kierrolla tökkiä... Eilen onnistuin viiltämään komean haavan sormeeni avatessani toista lääkeampullia. Se taitaa olla mulle se vaarallisin osuus noissa pistoshommissa. :p Muuten mä selviän niistä jo ihan hyvin. Pitäis vaan opetella vielä avaamaan ne ampullit oikein... :grin
 
juu sleepwalker onha täällä jännät paikat ja oon melkei hyppin seinille, käyny kaikki paikat kotona läpi jos löytäsin yhen testin ees mut en löytän.
toivottavast noist lääkkeist on apua sulle ja saisit plussan vihdoin :)
 
onnea della hyvistä rakenneultrakuulumisita ja poika ennusteesta mashaAllah :) mä muistan kuinka joka ultrassa mun esikoinen oli selkä ja takamus ultraa kohti vaikka kuinka töni vatsaa, hoitsu sano et katotaa pää-perämitta ni muksu pisti joka kerta takaliston suoraa etee et mittaa sit mun perä mitta. :)

on: hajuaisti herkistyn kunnol, väsy, mielialat heittelee ja parun tosi herkäst kaikesta ukko jo sano et taasko tää on tätä että parut joka asiasta jos oot raskaana. eilen kirjotin säännöt ja esikoisen aikataulun, mieheltä ei kysytty mitään vaan sanoin et koskee myös häntä nuo säännöt. äksyilin tänää ukolle ja sen veljelle. vessassaki saa jo ravata jonki verran ja oon vissii nielly sit pallon. millokoha sais testin...
 
Onnea della! :angel1

Toivotaan gatusa että saat testin piakkoin.pääsisit tosta epätietoisuudesta.

on: kp4. ei muuta. :grin

Lukiko joku muu tuolta etusivulta sote-pommi jutun? Että ensi vuonna synnytys voi maksaa jopa 10 000 euroa jos tarvi kaikki mahdolliset epiduraalit yms? eihän kenelläköään normaalilla ihmisellä oo tommosia rahoja.ihan sairasta. :sad001
Toivottavasti ois ollu joku aprillipila toi juttu
 
Sleepwalker: kiitos kiitos :) me näköjään pyöritään samoissa koko ajan, heh :p Älä nyt satuta itseäs niillä ampuleilla, ei siinä kohtaa kuulu vielä sattua :wink Oon pudonnu vähän kärryiltä taas mut mitä sä nyt siis itseesi pistelet?

della: Onnea ihanista uutisista! :Heartpink

sissi: Eiköhän tuo ole aprillipila :wink

Gatusa: Voi että, voi että! Jännätään. Nyt toivon tosiaan että tämä on sitä totisinta totta! :Heartred

hehei:
Aikas huimia hintoja, mutta kaiken se vaatii :) se on hyvä että saa asioita hoidettua noinkin, ettei tarvitse sen vuoksi odotella.

On. Kp 12/29. Tänään tosiaan oli se polikäynti.. En edes muista mitä se luetteli kätilölle mutta kaksi n. 15mm mahdollisuutta olisi, yksi oli 14mm ja sitten oli lukuisia pieniä. Irrotuspiikkiä ei voinut sen vuoksi antaa kun oli niin monta miniä matkassa. Eipä ole koskaan näinkään ollut, aina ollut se yks max kolme. Mutta joo, tosiaan, suurella todennäköisyydellä mennään insseihin ensi kuussa. Ja nyt se lääkäri sanoi että näin kauan ollaan kokeiltu näillä hormoneilla että jos tästäkään ei tärppää niin on mentävä eteenpäin. He vielä keskustelee meidän jatkosta ja soittelevat sitten perään jos ja kun täytyy mennä niihin hiv ja hepatiitti testeihin.

On vähän tunteet vielä sekasin.. Onko tämä nyt sitten hyvä vai huono juttu. Olo on jotenkin kovin pettynyt.. Eipä tätä omalle kohdalle olisi uskonut. Ja jotenkin tuntuu että kaikki eteenpäin vievä hoito taas jotenkin vetää kuitenkin niin taaksepäin. Mikä mussa on vikana :sad001
 
mirmeli harmi ettei tässä kierrossa voi sitä inssiä tehä eikä irrotuspiikkiä käyttää, inshaAllah kuitenki nyt tärppäis yllättäen ku on kerran ainaki ovis näköjää lähestymässä noitten koosta päätellen?

itellä tänää joku ihmeen mikää ei huvita mikää ei toimi fiilis. vissii käy hermoille ja stressaa tietämättömyys tilanteesta, mulla oli kaikki ovisoireet jo kp 9-10 ja sit viikko oletetusta oviksesta oli kova kipu keskel alavatsaa. menkkoi ei näkyny viel joten tässä ihmetellää missä mennää oliko ovis vai ei. ukolle oon sanon et hommaa testin, ite käänsin paikat ylösalasin eilen et jos löytäsin ees yhen liuskatestin muttei löytyn. eikä täält pysty tilaa netin välityksellä ku ei ulkomailt saa tilattua mitään.
 
Niin. Toivossa on hyvä elää. Mut miks se nyt sitten tärppäis kun ei ole tärpännyt tähänkään asti. Anteeks negatiivisuus.. oon pohjalla :sad001
 
Voi Mirmeli! Kyllä se sieltä vielä tulee. Mieti, miltä tuntuu, sitten kun aika on! Ja kuinka paljon enemmän arvostat sitä plussaa. Ja koko ajan on enemmän yritystä. Tsemppiä!
 
Takaisin
Top