Hehel: Pahoittelut tädistä, mutta tosi hienoa, että simppojen pakastaminen onnistuu eikä teidän tarvitse miehesi työmatkojen takia pitää taukoa. Ja vaikka tämä kaikki onkin varsin hintavaa, niin jos lopputulos on oma lapsi, niin tuskin sitä enää ajattelee paljonko hoitohin upposi rahaa. Tsemppiä!
Eetulalle onnittelut hienoista ultrakuulumisista. Nyt vaan onnellista odotusta. :)
Ja
Gatusalla näyttää olevan taas jännät paikat.
Toivottavasti plussaa pukkaa.
Merope: Toivottavasti täti älyää pysyä poissa.
Myy: Hyvä, että teillä asiat etenee. Mäkin oon käynyt niissä hormoniverikokeissa. Toivottavasti saat käytyä niissä eikä pääsiäinen sotke suunnitelmia. Toki toivon teille ensisijaisesti plussaa ennen sitä. Meillä on näköjään yhteistä myös nuo kystat. Mulle ei oo edes mainittu, että ne vois liittyä endoon. Ne munkin kystat on olleet 3-4 cm ja hävinneet itsestään. Välillä ne aiheuttaa kyllä ihan jäätäviä kipuja... Oon tällä kierrolla syönyt kp 3-7 clomeja ja eilen aloitin pistokset. Keskiviikkona meen polille ja katsotaan sitten miten jatketaan... Oon ite syönyt teroja ennen, kun mulla aloitettiin clomit. Sen jälkeen mun ei oo tarvinnut niitä syödä, koska noilla muilla lääkkeillä ovuloin ja pari viikkoa siitä tulee täti. Välillä ihmetyttää, ettei mulle ole määrätty loppukiertoon mitään, koska mulla on ollut keltrauhashormonin kanssa jotain häikkää. Mä söin aikanaan puolisen vuotta teroja ja sitten kokeiltiin onko mun kierto yhtään tasoittunut. No, ei oikeastaan ollut ja sitten mulle määrättiin lisää teroja. Söin niitä siihen asti, että pääsimme ekalle polikäynnille. Kyllähän niillä teroilla hieman kierto tasoittui, mutta vasta myöhemmin mulle kerrottiin, että jos terot aloittaa ennen kuin on ovuloinut, voi ovis jäädä kokonaan pois siltä kierrolta. Mulla oli niihin aikoihin varsin myöhäiset ovikset, joten voi olla, että useampanakin kiertona sotkin oviksen teroilla... Jotkut on tehneet niin, että eivät ole aloittaneet teroja lääkärin ohjeen mukaan, vaan kokeilleet joko oma hormonituotanto on alkanut toimia niin kuin pitäisi ja aloittaneet terot vain, jos täti ei saavukaan ja kierto vaan venyy...
Jaica: Pahoittelut, että jouduit kohtaamaan noin tylyn lääkärin... Nämä on ihan riittävän vaikeita asioita muutenkin... Meillä polilla on ihana henkilökunta, mutta jos ei olisi, niin kyllä mekin varmasti harkittaisiin siirtymistä yksityiselle puolelle. Sielläkin on varmasti kaikenlaisia lääkäreitä, mutta sitten jos saa huonoa kohtelua, voi äänestää jaloillaan ja vaihtaa lääkärin toiseen. Mullakin noita kystiä (3-4 cm) on ollut ja tuntemuksista päätellen tälläkin kierrolla taitaa sellainen olla tullut. Se selvinnee keskiviikkona polilla. Mulla ei suunnitelmia ole muutettu vaikka niitä kystiä on löytynytkin. Yhden kierron jouduin pitämään taukoa, mutta se tauko olisi ollut edessä joka tapauksessa joulun takia. Munkaan kystille ei oo tehty mitään vaan ovat itsestään puhjenneet. Toisen puhkeaminen aiheutti ihan jäätävät kivut, mutta se toinen hävisi ihan kivutta. Toivottavasti pääset vielä aloittamaan pistokset ja niistä olisi apua. Tai voihan teitä kohdata ihan luomuyllärikin. Aina saa toivoa. :) Hirmuisesti tsemppiä sinne.
Meillä on takana yritystä kohta jo neljä vuotta enkä edelleenkään ole valmis luopumaan toivosta vaikka välillä se helpommalta vaihtoehdolta tuntuisikin... Pitäisi kai itsekin hankkia noita muitakin "mömmöjä" kuin mitä lääkäri määrää... Mielenkiintoista kuulla teidän kokemuksia niistä.
Sissi: Pahoittelut tädistä, mutta ei muuta kuin tsemppiä uuteen yritykseen.
Mirmeli: Paranemista sinne! Toivottavasti saat polilta hyviä uutisia.
Me mennään näköjään taas aika samoissa. Mulla kp 9 ja poliaika keskiviikkona. :)
Hhmm... Toivottavasti tuli nyt sanottua kaikki mitä pitikin...
Kaikile vielä tsemppaukset ja plussatuulia!
ON: Nyt kp 9. Vikan clomin otin lauantaina ja eilen aloitin pistokset. Ilmeisesti mulla on taas kysta vasemmalla puolella... Ainakin tuntemukset on sellaisia. Asia selvinnee keskiviikkona polilla. Samoin kuin se montako pistosta mun vielä pitää itseeni tällä kierrolla tökkiä... Eilen onnistuin viiltämään komean haavan sormeeni avatessani toista lääkeampullia. Se taitaa olla mulle se vaarallisin osuus noissa pistoshommissa.
Muuten mä selviän niistä jo ihan hyvin. Pitäis vaan opetella vielä avaamaan ne ampullit oikein...