Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä täti tuli taas kylään, niin kuin arvelinkin... :sad001

Gatusa
: Kiitos. Mäkin epäilen, että hormoneihin liittyy tuo niukka ja vähäinen vuoto. Siihen kai juuri sillä menopurilla yritetään vaikuttaa. Tällä kierrolla sitä on tarkoitus pistää useampana päivänä...

Mirmeli: Tämä yrittäminen on kyllä yhtä tunteiden vuoristorataa. :oops: (Mä taidan hokea tätä lähes jatkuvasti... :rolleyes:) Mäkin varsin usein haluaisin vaan luovuttaa, mutta en ainakaan vielä uskalla... Just nyt olo on aika surkea, mutta mulla on sentään jatkosuunnitelma selvä ja maanantaina taas soittelen aikaa polille... Täytyy vaan jaksaa toivoa, että ehkä jonain päivänä tärppää ja jos ei, niin toivon olevani jonain päivänä riittävän vahva selviämään siitäkin... :oops: Ja anteeksi, että kommenttini sai sut tuntemaan itsesi tökeröksi. Emmä sitä niin tarkoittanut... Ja oon muuten ite miettinyt, että pitäisiköhän mun polikäyntejä varten kirjoittaa mieltä askarruttavista asioista lappu, koska mäkin tuppaan unohtamaan siellä vastaanotolla kaiken mitä oon ajatellut kysyä. Vaikka olisi vain se yksi asia... o_O Vaikka polin molemmat lääkärit ja kaikki hoitajat ovat todella ihania, niin se itse tilanne jännittää välillä niin paljon...

Hehel: Hirmuisesti tsemppiä ja jaksamista. :hug013Mä pidän peukkuja, että teillä on tärpännyt. :Heartred Järjellä ajateltuna on varmaan juuri niin, ettei asioita pitäisi murehtia etukäteen, mutta mitä sitä kukaan tunteilleen voi... :oops:

ON: Mä taidan tämän päivän pysyä kotosalla. On meinaan itku taas aika herkässä. :sad001 Mutta huomenna soitan taas polille ja käyn apteekissa ja siitä se sitten taas lähtee... Tekisi mieli näyttää tämä olo ihan julkisesti kaikille, mutta tiedän että kohta katuisin sitä, joten nyt vaan turvallisesti kotona annan tunteiden tulla näkyviin ja huomenna taas pokerinaamalla jatkan elämää... Ja onneksi on tämä palsta. :Heartred
 
harmi sleepwalker, toivottavast tuo menopur nyt auttas tuohon sun ongelmaan. jaksamista,

on: hohhoijaa viimeisiä 3-4 piinapäivää viedään ku dpo 10 menossa. itellä mieliala heittelee iha liikaa näköjää vaihteeks, välil oon parkumaisillani ja yritän salata sen miehelt ja esikoiselt, sit nauretaa ja parutaa taas. ei kiva. voispa yhen päivän olla viikossa ees ajattelematta yhtään mitään. no huomen kuulemma mahollisest voi puut hoidetaa kuntoo ja sit alkaa rakennusprojekti.
 
Mirmeli: Meille, sanottiin ettei edes lähdetä koittamaan inssiä.
Siipat hyvät joten ei nähdä hoitoon järkeä.
Femar hoidonaikana 1 ovis, joten se lopettiin, nyt oli välitauko ja sain oviksen kp9 ja noh menkat nyt tulee.
Seuraavana pistoshoidot, jotka sit alkaaki jo ens viikolla.
Eli ovuloin kanssa tosi harvoin ja luultua pahaempi pcos näyttää olevan..

sleepwalker: Voimia

Sissi
: niin horpit ja inssit, kyl se siin järjestykses menee.
ja toki se miehen tsekkaus kuuluu heti alkuunsa niinko naisenki.

Eilen tein testin, nega oli. niinko osasin odottaa, toki toivo oli muualla.
Eli siis nyt kp 27 kääntyy kp 1 pyykäisillä punaista,
 
hehei: tsemppiä ja täällä pidetään niin toivoa yllä vuoksenne! :Heartpink

sleepwalker: Olen pahoillani tädistä.. :sad001 on joskus hyvä ottaa itselleen aikaa ja antaa kaiken tulla ulos. Se puhdistaa ja onpa sitten annettu tulla niin voi tosiaan taas jatkaa eteenpäin. Sinne on joka tapauksessa mentävä niin miksei sitten voittoisalla mielin. Siihen mäkin pyrin, kiitos vain ystävä tsempityksestä :Heartred Mä aloin nyt kirjoittamaan kalenteriin polikäynnin kohdalle niitä asioita mitä pitää kysyä ja mistä puhua. Jospa nyt muistaisin sitten mainita enkä vain jännittää tuloksia, tulevaisuutta.

Gatusa:
Sulle myös jaksamista, kuten sanoin sleepylle niin joskus on vaan hyvä päästää höyryt jotta voi taas jatkaa eteenpäin.

jaica:
Meillä nyt ilmeisesti on se inssi suunnitteilla.. Jotenkin jännästi se hoitaja sanoi että miehen näytekin oli ollut kuitenkin riittävän hyvä mutta näköjään sitä harkitaan. Siinä nyt oli jotain pientä juttua millä ei kuulemma ole mitään väliä, vain merkki sairastetusta tulehduksesta tms. Pahoittelut sinullekin negasta, sekä tädistä :sad001 toivottavasti nyt piikit auttavat teitä! :Heartred

ON: Kp 3, letrozol lähti taas tänään käyntiin. ollut ihan hyvä päivä, päästiin ensimmäistä kertaa uuteen, omaan saunaan! :hello2 Kerroin myös vihdoin esikoista odottavalle veljelleni hoidoistamme ja epätoivoisista yrityksistä kuitenkin vannottamalla ettei meitä saa alkaa varomaan millään lailla. Toivon että otti tosissaan. Haluan elää heidänkin onneaan :)
 
Hei mä olin lukevanani et miehen siittiöille ois hyväks seleeni ja sinkki? Ja tietty foolihappo ja gelee royale. Mut et joku väitti et siittiöi oli si enempi ja liikkuvampia!

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Moikka.
Uskaltaudun minäkin kirjoittelemaan, kun kerrankin löysin palstan, missä puhutaan meitä syvästi liikuttaneesta elämäntilanteesta. Useiden teistä tarinat kuullostavat kuin omalta elämältäni.
Meillä on mieheni kanssa takana 8 vuotta yritystä, hoitoja ja 7 keskenmenoa. Nyt olen sitten ensimmäistä kertaa raskaana viikolla 19. Ja tämähän on yhtä helvettiä, Ollut ja varmaan tulee koko loppuraskauskin olemaan. koko ajan pelkään. koko ajan odotan milloin vuoto ja krampit alkavat. milloin vauva kuolee kohtuun ja saan jälleen aloittaa surutyön.
On tehnyt mieli lyödä päin pläsiä onnittelijoita. Mitä helvetin onnea tässä kaikessa kauhussa ja kivuissa ja epätietoisuudessa on?!? En osaa olla onnellinen raskaudesta lainkaan. Pelottaa niin järkyttävästi koko ajan. Ja nyt kun mun pitäisi olla kiitollinen siitä että kerrankin olen raskaana. Tunnen itseni niin huonoksi ihmiseksi. Että en osaa nauttia ja heittäytyä naivisti tähän raskaushurmokseen ja hankkia pikkupikku nuttuja ja vauvantavaroita ja hehkuttaa onneamme. Miksi?!
 
Voi Sinisilmä! Tosi kurja ettet pysty nauttimaan. Vaikka hyvin sen ymmärrän. Todella rankat kuukaudet edessä, mutta minä ainakin pidän peukkuja ja lähetän tarrasukkia ja jeesusteippiä! Pysythän mukana palstailemassa ja päivität tilannetta?

Muistathan kuitenkin varovaisesti olla onnellinen, olette kuitenkin saanut ihmeen alulle. Hurjasti tsemppiä!

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
sinisilmä mmärrän hyvin miltä tuntuu meillä ei ole noin pitkää aikaa vielä takana yritystä mut keskenmenoi löytyy kyl enemmän ku tarpeeks meilläkin. vastikään saatii tietää syy vastoinkäymisiin ja se tulee miehen puolelta. pelko kyllä helposti ottaa vallan ihmisestä näissä asioissa. inshaAllah kaikki kuitenkin menee hyvin. teen du'aa että raskautesi sujuu hyvin ja pelkosi hieman hellittäisi. näistä asioista on hyvä puhua eikä pitää sisällä. tervetuloa meidän joukkoon.

on: täällä kp 21/23 menossa ja viime yönä uni että tein positiivisen testin, saapi nähä miten käy. yleensä mun kohalla ku nään näitä unia ni ei pääty hyvin todettu joka kerta. nyt ei onneks kyl muuttun testi verenpunaseks eikä muutakaan joten josko menis hyvin ku unessa olin yhes vaihees jo tokal kolmanneksellaki. inshaAllah kaik menee hyvin.
 
Huomenna pääsen jo neuvolaan jotta sen myötä pääsen varhaisultraan sitten loppu viikosta. :Heartpink Kerroin faktat ja terkka sano että laittaa huomenna lähetteen. Ettei tarvii panikoida, niin paljon stressaa että jäin 2 vk saikullekin.
 
hyvä eetula että sut otetaa tosissaan nyt eikä tartte miettii mikä on tilanne, kyl se aina ihmeest rauhottaa ku kuulee sydänäänet tai näkee näytölt. :)
 
Joo sais tietää missä rv edes mennään... siis jos ei sydän vielä syki selvittäväthän ne sen sitten uudella ultralla. tai jos jotain on pielessä sekin selviää... ja ainiin olin tänään verikokeessakin niin saan sekin sitten tietää huomenna
 
eetula eiköhä kaikki ol hyvin siellä ja kyl varmaa sdänääne voi nähä jo mul on iha sellai tunne nyt :)

hohhoijaa noita mun viimeaikaisia unia, eiliset päikkärit oli kyl jotai iha uskomatonta siis unien puolest ku oli niin todentuntust mut oli kyl ihana uni ei siinä mitää. ja viime yönä oli kans sit uni. alhamdulillah ei ole onneks ollu painajaisia. vauvakuume on vaa liian kova vissii.
 
Täällä taas... Oon lomalla, niin kerrankin mulla on aikaa kirjoitella tänne oikein urakalla... :grin

Gatusa: Kiitos. Toivottavasti nyt plussaat. Tsemppiä piinailuun. :Heartred Mäkin näen välillä unia raskaudesta ja vauvoista jne. Ne ihanat unet on siitä todella inhottavia, että kun herää ja tajuaa kaiken olleen vain unta, niin se tuntuu niiiiin pahalta... Ja pahat unet... Ne on vaan pahoja...

Jaica: Kiitos. Voimia myös sinne. :Heartred Kyllä se täti saisi jo ymmärtää jättää meidät rauhaan... :oops: Tsemppiä pistoksiin. Kyllä niistä selviää, kun ajattelee minkä takia sen kaiken tekee.

Mirmeli: Kiitos. Te täällä palstalla tosiaan tunnutte oikeilta ystäviltä, koska meitä yhdistää tämä kamppailu tahattoman lapsettomuuden kanssa. Ei haittaa yhtään, että oikeastaan mitään emme toisistamme tiedä. On helpompi purkaa tunteitaan suoraan, kun ei tarvitse pelätä sitä mitä toiset ajattelevat ja tietää saavansa ymmärrystä ja tukea. :Heartred Mun muutama ystävä tietää tästä meidän tilanteesta, mutta eipä näistä asioista silti viitsi kovinkaan paljon avautua heille. Hienoa, että sait kerrottua veljellesi tilanteestanne. Vaikka toisten on varmaan vaikeaa täysin ymmärtää miltä tuntuu, kun toisaalta on iloinen ja onnellinen toisen raskauden puolesta ja toisaalta se särkee oman sydämen pieniksi palasiksi (noin niin kuin yksinkertaistettuna), niin kyllä mun ainakin on helpompaa olla niiden ihmisten kanssa, joiden kanssa ei tarvitse jokaista sanaansa varoa. Esimerkiksi mun tekisi kamalasti mieli linkittää Arttu Wiskarin Ikuisesti kahdestaan -biisi Facebookin, mutta toisaalta se olisi varmaan jo liian selkeä vinkki tästä meidän tilanteesta, ettei se varmaankaan olisi kovin viisasta... En jaksaisi sensuroida itseäni, mutta kai se on viisaampaa, kun oma järkikin (yleensä) sanoo, ettei ole viisasta ihan koko maailmalle tästä kuuluttaa... Hirmuisesti tsemppiä tähän kiertoon. Toivottavasti teitä nyt onnistaa. :Heartred

Merope: Mä oon kanssa kuullut, että miehen olisi hyvä huolehtia sinkin ja seleenin saannistaan. Jollain tälläkin palstalla taisi tärpätä, kun mies alkoi syömään enemmän sinkkiä... Mä en kyllä taida saada miestäni syömään mitään lisäravinteita ellen syötä niitä sille salaa. :grin

Sinisilmä: Mä toivon, että vielä löytäisit onnen tunteen tuon raskautesi suhteen. Sen niin soisin sulle, koska olet jo joutunut kärsimään ihan liikaa. :Heartred Jos tänne palstalle kirjoittelemisesta on sulle mitään helpotusta, niin sen kun annat tulla... Eikä sulla ole mitään syytä tuntea itseäsi huonoksi ihmiseksi. Ei kukaan tunteilleen mitään voi ja pelko varsinkin niin helposti puskee esiin. :oops: Oon täälläkin kai joskus todennut, että vaikka tältä palstalta saa valtavasti tukea ja voimaa, niin toisaalta täällä olevien tarinat on kyllä avanneet mun silmät ja kyllä tieto lisää tuskaa... Vaikka sitä tärppiä niin hartaasti toivon, niin toisaalta se pelottaa ihan kamalasti. :oops: Ja kyllä vaikeamman kautta raskautuneellakin on täysi oikeus pelätä ja valittaa oloista jne. eikä vaan olla kiitollinen raskaudesta. Toivottavasti sulla on hyvä neuvolatäti, jolle voit puhua tai edes joku... Mutta ehdottomasti voit käydä purkamassa tuntoja myös täällä. Hirmuisesti jaksamista ja tsemppiä! :hug013

Eetula: Mä pidän peukkuja, että neuvolassa ja ultrassa todetaan, että siellä on kaikki niin kuin pitääkin. :Heartred

ON: Kp 2 ja enää tulee vähän tuhrua. Ja se eilinenkin vuoto oli varsin niukkaa. Ei tämä kyllä oikein normaalilta vaikuta, mutta jospa noilla pistoksilla saataisin asia korjattua. Tänään sain varattua ajan polille ja huomenna aloitan clomit. Apteekissa lupasivat tilata mulle menopuria, joten sekin asia on hoidossa. Tästä se taas lähtee... :)
 
Sinisilmä, noi sun ajatukset on mulle ihan tuttuja! olin ihan hermoraunio tyttöä odottaessani ja pelkäsin ihan koko ajan kaikkea. enkä ole liiemmin rauhoittunut vieläkään, vaikka kyse on toisesta raskaudesta. meillä oli ennen tyttöä neljä vuotta yritystä, ei yhtään raskautta vain endo ja sen leikkelyt. sit kävi onnenkantamoinen ja tyttö sai alkunsa ihan luomusti ja voi h..vetti sitä pelkoa! mut ei tullut keskenmenoa, ei kohtukuolemaa eikä kätkytkuolemaakaan. tyttö on nyt 2 vuotta ja olen aika samoilla viikoilla raskaana kuin sinäkin. ei tää kakkonenkaan helposti saanut alkuaan, yritystä oli 1,5 vuotta ja ehdittiin käydä tutkimuksetki ja ivf olisi aloitettu tammikuussa. pelkään nyt ihan samoja asioita ja mietin, jaksanko yrittää uudelleen, jos menetän tämän jostain syystä. mulla ei oo ollut mitään ongelmia, mutta silti pelottaa enkä uskalla hehkuttaa tätä raskautta enkä kertoa perheenjäseniä laajemmalle joukolle. ehkä sitten, kun vauva syntyy. luulen, että nämä ajatukset on tuttuja kaikille pitkään yrittäneille ja keskenmenoja kokeneille. ihan normaaleja siis mun mielestä, mut joku muu voi tietty ajatella toisella tavalla. mä kyllä suolaan aina sellaset jotka tulee selittää et ku oon niin nuori ja raskaudun helposti jnejne.
 
erittäin hyvä että nousee. sun viikotha suurinpiirtein pystyt kattoo sieltä pesun linkist jonka aiemmin laitoin, siel on hormonipitosuudet myös mitä keskimäärin on eli ylin ja alin arvo niillä viikoilla :)
http://metku.net/~pesu/faq.php tuon mukaa oisit viikoil 7-8 eli hedelmöityksest sellai 5-6vko.
 
Muokattu viimeksi:
Sinisilmä: Tervetuloa joukkoon!! :) yhdyn aika pitkälti sleepwalkerin tekstiin, tänne olet tervetullut juuri sellaisena kuin olet ja pahimmat pelotkin saa täällä sanoa ääneen, ilman että kukaan sinua tuomitsee. Voin hyvin samaistua sinun pelkoihisi ja olen jopa varma että itsellänikin ainakin aluksi olisi vaikea nauttia alkaneesta raskaudesta koska ne vuodet kuitenkin tuolla koputtelee ihan varmasti. Mutta silti toivotan sulle hirveästi tsemppiä ja voimia tuleviin kuukausiin. Ehkä vielä uskallat luottaa kehoosi ja nauttia ihmeestänne :Heartpink

Sleepwalker:
Mun muutaman ystävät kanssa tietävät tästä, mutta eipä heidän kanssa tule puhuttua juurikaan. Eivät he varmaan osaa kysyä enkä mä osaa kertoa. Tukea voi saada keneltä vaan sitä antavalta mutta kyllä sen parhaan tuen saa siltä, ketä tietää mistä toinen puhuu. Ja niitä ystäviä multa puuttuu.. :sad001 Mutta onneksi mulla on teidät täällä :rolleyes::Heartpink Tuo Arttu Wiskarin kappale on mun pahin painajainen.. Se on jollain tapaa ihana kuulla mutta se osuu ja uppoaa todella lujaa :sad001 olen todella tarkka facebook päivityksistäni, harvemmin laitan mitään sen henkilökohtaisempaa kuin agilitymenestyksiä tai muuten koira/remonttipäivityksiä. Mutta onhan se niin että jos joku laittaa jonkin biisin tai muuten vihjailevan päivityksen niin kyllä sitä alkaa miettimään että onko kyseinen tilanne kirjoittajalla päällä. Että jos tuon laittaisit niin uskoisin todella monen laskevan 1+1 hyvin nopeasti:wink Mulla on nyt kp 4 ja eilisen jälkeen ei voi vuotoa enää edes turhuksi sanoa, joten hormoni taas pelissä mukana.
Oikein mukavaa ja nautinnollista lomaa! Me tärpitetään kaikki meneillä olevista kierroista! :p

Gatusa: Hui kun jännää sulla on meneillään :p Mitä noihin uniin tulee, niin mä olen edellis yönä synnyttänyt kaksoset. Tosin supistukset loppui ensimmäisen jälkeen ja pääsin jonnekin keski-aikaiselle osastolle tuskasta huutavien naisten keskelle. :confused: Sieltä sitten tekstasin miehelleni että: "Jos ne kysyy, niin se on sitten Ilona" Eli ilmeisesti taas tyttö, aina unissani on tyttövauva, pieni sellainen, joskus jopa keskonen. En tiedä onko mitään enteilevää mutta tuo Ilona mut kyllä sulatti unen jälkeen. :Heartpink

Eetula:
Hyvältä kuulostaa! Mukavaa että sut otettiin tosissaan ja pääset katsomaan/kuulemaan mitä ihmeitä sisälläsi oikein tapahtuu :) Täältä lähtee kaikki onnen toivotukset ja mahdolliset tarrasukat matkaasi mukaan :Heartpink

Merope: Kiitti infosta! Täällä siis hankitaan miehellekin oma dosetti! :p (ei mulla oikeesti oo)

Della:
Mitä sulle kuuluu? Kiva kun jaksat pyöriä vielä täällä ja kertoilla tuntojasi :) Oot varmaan kertonut kuulumisiasi jossain tuolla ylempänä ja yritin etsiäkin mutta kone jumittaa niin ettei lataa kaikkea kunnolla :cool:


ON:
Kp4, alkaa letrot kulkemaan kehossa taas. Oon ollut koko päivän ku ahteriin ammuttu karhu, mutta silti oon löytänyt myös puhtia lenkkeilyttää koirat kahdella erillisellä lenkillä, oon siivonnu -> pyyhkinyt pölyt, pessy lattiat, imuroinut.. ei toi muuten mikään urakka olis mut meil on vähän tätä remontti hässäkkää täällä niin tuntuu ihanalta saada siistiä! Kaiken lisäksi olen ollut töissä aamu kuudesta puoli neljään. :confused: Alavatsa nippailee ikävästi oikealta puolelta, kaipa se taas kuuluu tähän asiaan. Toivon nyt enemmän kuin mitään että migreeniputki jäis tässä kierrossa pois, oli aika kamalaa viime kierron ne 10 pv.. :sad001 Mutta nyt kyllä tämän pöllön puhti loppuu ja pakko painua sänkyyn. :goodnight
 
Takaisin
Top