Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
afrikassa on tuollaset lämpötilat, kevät saapuu tänne jo hiljalleen :) juu minun juttuja ja toilailuja pysty helpost lukemaa ku päivittäin tulee kirjoteltua, porukka viel huolestuu jos en raportoi itestäni :) täällä plussaa toivotaa, monta rautaa tulessa työasioissa ja kohta pitäs harkita huonekalujen tekoa mikäli mies saa aikaseks käydä verstaalla hiomassa laudat jotka pihalla oottaa ja tietty hakee muut tarpeet että pääsen tekemäänki ne, mun hienot naulat on ruostees ku esikoinen vei ne ulos ja jätti ne sinne ja samana iltana tuli kaatosade. :)
 
Afrikassa, ihanaa! Missä päin? Miten olet mieheesi tutustunut? Olen muutamaan kertaan matkustanut Afrikkaan ja voi että siellä on kaunista! Luin juuri kirjan Valkoinen Masai kun olen Afrikkakaipuinen :) Käytkö ollenkaan Suomessa?
 
mä oon saanu tarpeekseni pohjolasta aika pitkälti et jos joskus jonnee muuttais ni mahollisest se ois sit tuonne lähi-itaa emiraatit tms. oon kyl iha ok viihtyn tääl afrikan pohjoisosassa. mies töissä euroopassa ja sillai tutustuttii, muutti suomee mut töitä ei ollu ja vanhemmat vanhoi ja sairaita ni tultii tänne et pidetää huolta heistä, onha hänel täällä siskoi ja veli mut eipä ne pistä kortta kekoon, meidän kontolle jää ruokien osto sekä meille että hänen perheelle.
 
Heipsanssaa kaikki!

On menny aika haipakkaa tässä ja en ole ehtiny istua koneella.. ja nyt on tullut 5 sivua uutta tekstiä, joten yleisesti kaikille kirjoittelen. Mutta Eetulalle onnea plussasta ja Meropelle tervetuloa ryhmään, toivottavasti et joudu kauan kiikkumaan täällä, meillö yritystä kohta 3 vuotta takana... Tsempit piinaviikoille, pahoitteluit tädeistä ja onnea matkaan kaikille! <3

Tänne ei tosiaankaan mitään uutta.. kp2 tänään.. Viime yönä valvoin jäätävien ylävatsapolttojen kanssa minkä luulen liittyvän näihin menkkoihin. On ollu ennenkin ja menkkojen aikaan yleensä.

Eilen turisin hoitajan kanssa puhelimessa ja ei oikein tainnut sekään tietää missä mennään. Tiedoissa luki inseminaatio kysymysmerkeillä, joten oletti hän että sinne päin ollaan menossa. Tästä kierrosta ei mitään joten yhdessä päätettiin että syön letrozoleja ny sitten kuitenkin vielä tämän kierron. Ja että meidän kanssa ollaan nyt sen takia niin kauan aikaa?? kokeiltu tätä mahdollisimman luonnollista menetelmää kun ikää on sen verran vähän ja kun on se selkeä ovulaatiohäiriö niin ollaan nyt vasta siirrytty letrozoleihin..? jos nyt oikein ymmärsin.. No ei me nyt kun puoli vuotta vasta oltu ovulaatioinduktiossa. Mutta toi "selkeä ovulaatiohäiriö" ensimmäistä kertaa sain kuulla jonkin selkeän syyn/diagnoosin nimettynä.

Olen ilmoittanut jos miehelle että kesällä yritetään taukoa, ei nyt kuitenkaan kesken hoitojen jos sellasia on mutta polikin on varmaan enemmän tai vähemmän huonosti auki niin hyvä aika hengähtää. On sellainen olo ettei nyt taas jaksaisi, kun se ei sieltä tule, niin se ei tule mutta ehkä ei luovuteta nyt. ? vai...?

Anteeksi omanapailu, yritän pysyä teistä paremmin kärryillä taas. Luen kyllä kaikki kirjotukset aina! :)
 
Muokattu viimeksi:
tsemppiä mirmeli, hyvä että sentää sait nimen tuolle tein ongelmalle nyt, toivon täydestä sydämestäni että saatte sen plussan pian jollain keinolla. varmasti rasittaa ku on jo jonki aikaa yrittän ja ainoo tulos on ollu nyt sit menkat. plussatuulia sekä oviksen metsästykseen kunhan menkat loppuu että myös raskaustestiin :)
 
Kiitos Gatusa, kiva kun jaksat olla positiivinen :)

En muista kuka muut täällä tokaisi ettei usko inseminaation voimaan ja mulla on tällä hetkellä samat fiilikset. Tosin meillä on "ihan riittävän hyvät" simpat ettei pitäisi olla siinä ongelmaa... No mutta ehkäpä se tästä. ei vaan jaksaisi. oli helpompaa todeta itselleen että meille ei tule lapsia ja sillä hyvä ja voisi mennä eteenpäin..
 
Mirmeli: :Heartred
voisin veikata että inseminaatio ois mullakin ekana luvassa sitten kun kesällä aloitetaan hoidot. ovis mulla kuitenkin todistettavasti tapahtuu.mies ei oo vielä simppatesteissä käyny ni ei tiietä oisko vika siinä.

nyt kuitenkin kp19 ja ovis oletettavasti oli to tai eilen. tänään vielä varuiks hyödynnettiin tilannetta ;)
sit vaan ootellaan..jälleen kerran.
:Heartbigred:wav
 
sissi: Jos ovuloit normaalisti niin miksi inssiin ekana? Me ollaan oltu hoidoissa jo vuosi ja ensin söin hormoneita puoli vuotta, tai tähän mennessä puoli vuotta :D
 
Heissan kaikille!

Gatusa: Kiitos tsempeistä. Pahoittelut negasta. Toivottavasti saisitte pian apua ja plussan. Stemppiä sinne kovasti! :Heartbigred

Eetula: Toivottavasti siellä menee kaikki loppuun asti hyvin. Onnellista odotusta. :Heartred Ja käy ihmeessä kertomassa kuulumisiasi.

Mymme: Kiva kun säkään et ole meitä unohtanut. :Heartred

Della
: Kiitos. :Heartred Just nyt yritän täällä pysyä rauhallisena (vaikkakin varsin huonolla menestyksellä) ja vaan odotella tuleeko täti vai ei... Mä alan olla niin sekaisin, etten oikein enää edes tiedä kumpaa toivon... Tai tiedän, mutta kun... Argh! Mutta siis kiva kuulla sunkin kuulumisia. :)

Jaica: Hurjasti plussatuulia! :Heartred Toivottavasti saat plussan. Joko testasit?

Sissi: Tsemppiä piinailuun. :Heartred

Myy: Pahoittelut tädistä ja tsemppiä kipujen kanssa. Toivottavasti niihin löytyy helpotusta. Tai siis ensisijaisesti toivottavasti plussaat pian ja menkkakivut sen myötä pysyvät poissa. :Heartred

Merope: Tervetuloa joukkoon. Toivottavasti et joudu kauaa täällä palstalla roikkumaan vaikka tosi ihanaa porukkaa täällä onkin. :Heartred Meillä yritystä takana kohta jo neljä vuotta. :oops:

Mirmeli: Voisin sulle kirjoittaa ihan saman tekstin kuin Myylle, mutta en sitä tähän toista vaan voit lukea sen tuolta ylempää... On varmaan ihan hyvä saada diagnoosi, mutta aika hassua kuulla se hoitajan suusta. Meillä oi-hoitoa alkaa olla takana puolisen vuotta, mutta meillä on kyllä ollut välillä taukoa lähinnä polin joulutauon takia. Meilläkin on inssiä välillä väläytelty, mutta koska miehen simpat on niin hyvät, niin ainakaan vielä ei sitä olla kokeiltu. Senkin avulla kuitenkin niitä plussia on saatu aikaan eli kai siitä simppojen pesusta voi olla apua, kun ylimääräiset "mössöt" putsataan pois... Luovuttaa ei saa, mutta joskus tauko voi tehdä hyvää. :Heartred Joskus se voi jopa tuoda luomuplussan. :) Toi ajatus, että "Kunpa joku sanoisi, että 100 %:n varmuudella lapsia emme koskaan tule saamaan, jotta voisimme lopettaa yrittämisen ja jatkaa elämää." on niin tuttu... :oops: Nyt elää vähän niin kuin välivaiheessa. Ei oikein osaa suunnitella tulevaa, kun tulee vaan jossiteltua... Luulen kuitenkin, että se on lähinnä itsensä suojelua, kun ei enää jaksaisi pettyä ja surra. :sad001 Mutta mä ajattelen niin, että ensin sellainen uutinen särkisi sydämen pieniksi pirstaleiksi, mutta siitä voisi alkaa toipuminen ja sitten voisi taas elää... Mä en vaan oo valmis vielä luovuttamaan, mutta nyt jo välillä tulee mietittyä, että kuinka kauan pää ja sydän tätä kaikkea kestää... :oops: Ja tohon Sissin mahdolliseen inssiin pitää sen verran kommentoida, että jos he päätyvät yksityiselle hoitoon, niin siellä ymmärtääkseni edetään inssiin varsin nopeastikin... Tämä on kyllä tällaista mutua, joten en sen enempää kommentoi vaan jätän sen Sissille, joka varmasti tietää omasta tilanteestaan enemmän kuin meikäläinen... :grin Näissä hoidoissa on häkellyttävän paljon poli/klinikka tms. kohtaisia eroja enkä usko, että kaikki selittyy sillä, että meitä pitää hoitaa tapauskohtaisesti. Joissain paikoissa hommat vain etenee eritavalla...

ON: Täällä kp 30 ja pää hajoamispisteessä... :rolleyes: Aamulla tuli pyyhkiessä pari veriviirua paperiin, mutta sen jälkeen ei ole tullut edes tuhrua. Luulen kuitenkin, että se vain enteilee tädin tuloa. Mitään selkeitä oireita (kaikkea epämääräistä kyllä :rolleyes:) ei ole suuntaan eikä toiseen... Jos tänään ei tule muuta, niin ehkä huomenna testaan. Tai sitten en... En tiedä uskallanko... :oops: Tätiä mä odottelen, mutta vähän kyllä toivokin vielä elää. Viime maanantaina aamuyöllä heräsin taas sellaiseen kipuun kuin joku olisi puukottanut mua alavatsaan. Puolisen tuntia ainoa asento missä oleminen ei ollut aivan kamalaa, oli selällään jalat koukussa. Tuli heti mieleen, että oonkohan taas saanut kystan joka tuolloin puhkesi... En kuitenkaan saanut soitettua polille seuraavana päivänä. Täytyy muistaa tosta kyllä mainita, kun seuraavan kerran meen polille. Ärsyttävä kroppa! :sad001 Oon muuten miettinyt, että pitäisikö siitä huolestua, että mulla vuodot kestää nykyään vain muutaman päivän ja silloinkin vuoto on yleensä niukkaa. Jos täti ei viihdy tuon pidempään, niin kertooko se jostain jotain...? o_O Pitää varmaan tuostakin yrittää muistaa mainita polilla. Kyllähän silloin siitä siihen esitietolomakkeeseen kirjoitin eikä se lääkäri kommentoinut sitä mitenkään, mutta ehkä se kuitenkin jotain vaikuttaa...
 
Sleepwalker: Kiitos tsempeistä ja ymmärryksestä. Mitä lyhyisiin menkkoihin tulee, mulla on kans ollut näiden hormonien myötä + että kierto on lyhentynyt 3:lla päivällä. Ja joo, luovuttaa ei saa mutta joskus tekisi mieli. Ja nyt vaan taas se olo ettei millään ole merkitystä.. Mä haluaisin elää normaalia nuoren naisen elämää, tietty äidin elämää vielä enemmän mutta kun se ei nyt ole mahdollista, enkä olla kävelevä ihmisraunio joka ei koskaan käy missään. No, voinhan mä lopettaa hoidot ja kaikki ja elää sitä elämää mutta niin, eihän sitä voi! Jos ymmärrät(te) mitä tarkoitan. Toivon koko sydämestäni että saisit sen mitä olet niin kauan jo odottanut ja minkä sinä, kuten te kaikki muutkin, ansaitsisitte :HeartbigredOtat kivut puheeksi mahdollisella tulevalla polikäynnillä jos selviäisi sitten sekin ellei nyt ole muuta syytä :)

Ja mitä sissin tapaukseen tulee, en tiedä kuulostinko jotenkin tökeröltä vai miksi sain tuntemaan itseni sellaiseksi sleepyn kommentin jälkeen mutta tarkoitukseni ei siis ollut olla mitenkään sellainen vaan ihan vain kysyäkseni kysyin ja samalla toin omat kokemukset mukaan. Asettelu olisi voinut olla toisenlainen, anteeksi.. :shaking

Niin ja, ME PÄÄSTÄÄN KOHTA OMAAN SAUNAAN!! :smiley-bounce016
 
En loukkaantunut.ei huolta! :happy9
en ole tosiaan koskaan noissa hoidoissa ollut, joten olen tietämätön. Ajajttelin lähinnä siltä kantilta jos esim miehellä olis vaikka 2% tavarasta hyvä laatusta niin eikös silloin usein saateta tehä inseminaatio(?)ja rankataan ne parhaat yksilöt .voi olla että olen ymmärtänyt täysin väärin :D

ja yksityiselle(väestöliittoon) ollaan varmaan hakeutumassa häiden jälkeen juuri siksi, että saisi nopeasti asiat rullaamaan.:happy6
 
sissi eli periaatteessa jos tein tilanne ois sama melkei ku meillä, tosin mutha tutkittii ja kunnos oon mut miehel 2% normaalei. meille puhu yks lääkäri IVF/ICSI mut eiköhä joillai ekana kokeilla inseminaatiota. ens viikollaha sitä saa kuulla mitä on tehtävissä, mitä kokeillaan ukolle.
 
Niin siis mä oon ite kunnallisella ja kun meissä ei nyt ole todettu vikaa, muuta kun tuo "selkeä ovulaatiohäiriö" jonka kuulin eilen ja ollaan nuoria niin ollaan kokeiltu sitä mahdollisimman luonnollista ja halvinta keinoa vielä ensin. Olenhan mä sen tienny että mulla on ovulaation kanssa häikkää kun sain positiivisen testin kerran, kaksi vuodessa mutta ei mulle ketään sitä ole ennen tuolta noin sanonut :) Mutta yksityisellä varmasti edetään nopeammin jos vain raha liikkuu. :) Itsellä ei sitä ylimäärästä niin kauheasti ole ja remontit sun muut tässä kesken niin päätettiin reilu vuosi sitten mennä julkiselle kun ei niin kiirekkään ollut mutta en silloin tottapuhuakseni uskonut ettei sitten onnistutakkaan..
 
sleepwalker: en ole menossa mihinkään täältä..... Kökötän täällä vielä kun toivottavasti vauva on maailmassa :p Koska jos lähden täältä pois tapahtuu varmasti jotain ikävää :rolleyes: Okei... tyhmä ajatusmaailmani! :mad:

Käyn joka päivä lukemassa mutta en juurikaan kommentoi :grin Mutta kun en tunne oloani kotoisaksi raskaana puolella vielä...pysyn täällä :excited001:taunt014
 
Niin ja Myy: Mulla myös tosiaan normaalielämän estävät menkkakivut ja juuri viime yönä valvoin polttojen kanssa :/ Useasti joudun olemaan sairaslomalla kun oksennan vaan ja kivut niin kovat ettei pysty istumaan, kävelemään.. Olen tästä yrittänyt nyt montamonta vuotta puhua, nuorempana tumpattiin vaan e-pillerit käteen että ne auttavat ja nyt sain ohjeeksi 1g panadol+600mg burana 3x päivässä (auttanut oksentamiseen). No niitä sitten vetelen ja kivut tulevat läpi :/ Mutta kun menet lääkärille niin ota puheeksi. Niin mäkin aion tehdä, taas. Mulla vaan aina unohtuu ne sitten kun jännitän jo tulevaa ja sitä mitä seuraavaksi mutta nyt pitää taas muistaa viime yö.:confused:
 
Nyt kysytään voimaa… Nimittäin henkistä voimaa…
Piinaviikot on menny tähän aamuun saakka suhteellisen maltillisesti ja rauhallisesti, muita asioita pyöritellessä, MUTTA tänään aamulla kamelin selkä katkesi..
Masentaa ja itkettää ja pelottaa. Menkkojen mahdolliseen ( ja omasta mielestäni tietty todennäköiseen) alkuun on enää 2 päivää. Tämä kierto kun on siitä erilainen edellisiin verrattuna kun oli se eka inssi ja odotukset väkisinkin suuremmat kun sais olla… Pelkään että tiistaina tiputaan korkealta ja kovaa.
Just kyllä tämän aamun lehdessä oli juttu että ei pitäs antaa surulle ja henkiselle stressille tilaa ns. etukäteen, miksi maksimoida kurjuutta sellaisten asioiden takia mitkä eivät ole tapahtuneet kun tänään kaikki on hyvin? Voi kun pystyis jotenkin harjoittamaan itseään niin että voisi nauttia tästä hetkestä ja käsitellä sitten ne surut ja pettymykset niiden omalla ajalla… Pitäs kasvaa ihmisenä.. Huoh..
 
hehel niin kauan ku vuotoa ei näy on mahikset hyvään lopputulokseen, toivottavasti täti pysyy pois ja inssin seurauksena saat sit pienokaisen syliin :)
 
Takaisin
Top