Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miksi pitää jotain rintasyöpälääkettä vetää?
Kuulostaa ihan karseelle!
Mulla oli kauheet kivut pe-la iltana,oviksesta...Täytyy sanoo että ihan ennätysmyöhänen ovis kp 25.on joskus vasta kp 19 näkyny tikussa mut Tää...jokohan mun vaihde vuodet tekee tuloa ja auttaa hormoonitoiminnan.
Gatusa,mee ite hakee testi,jännä kuulla onko r vai sama kun mulla.

Eilen tuli juhlittuu reippaammin,ooh,Sellanen on olikin..taijan jatkaa simmut ummes :)

Sent from my Lumia 925 using Tapatalk
 
marikki ei mul ol oviksen jälkee ollu ikinä supparei hyötyliikunnan jälkee mut viime yönä oli. joten ukko katto et pitäskö hakee testi mut mä nyt aattelin et katellaa viikko tai pari tuleeko menkat, tosin alkuviikost mennää ehkä mun lääkärille jo.
 
samaa mieltä Gatusa, hae itse testi niin päästään jännityksestä! :p

Marikki:
Kätilö sanoi että sama vaikutus kun clomeilla mutta kyllä ihmetytti ku rupesin tuoteselostetta lukemaan.

Tässä pätkiä:

Letrozolia käytetään rintasyövän hoitoon vaihdevuodet ohittaneilla naisilla, eli kuukautisten päättymisen jälkeen.

Älä käytä Letrozol ratiopharmia
- jos sinulla on vielä kuukautiset, eli et ole ohittanut vaihdevuosia.


Mitä ihmettä..! Ja jos on jokin noista mitä tossa oli ton lisäksi mainittu niin: älä ota lääkettä vaan keskutele lääkärin kanssa. No mutta kaipa he tietää mitä tekee.. o_O
 
Sori kun huutelen täältä laitamilta ketjuun kuulumattomana... Mutta alkoi kiinnostaa tuo letrozol ja ainakin wikipedian englanninkielisillä sivuilla sanotaan, että sitä on käytetty clomien sijaan munasarjojen stimulointiin vuodesta 2001, ja sillä olisi pienempi monikkoraskauksien ja epämuodostumien riski kuin clomeilla: http://en.wikipedia.org/wiki/Letrozole Tosin paljonkaan tutkimusta aiheesta ei ole, tulokset ovat ristiriitaisia ja letrozolia ei ole virallisesti hyväksytty hedelmällisyyskäyttöön. Summa summarum: Tosiaan eiköhän se lääkäri tiedä mitä tekee ja suosittelee :)
 
Sleepwalker: Pahoittelut tädistä ja tsemppiä uuteen kiertoon:Heartpink Toivon todella, että teillä tärppäisi pian!

Mirmeli: Toivottavasti uusista lääkkeistä olisi apua, vaikka ne kuulostavatkin aika hurjilta! Ehkäpä lääkärisi kuitenkin tietää mitä sinulle suosittelee. Itse yritän olla lukematta lääkkeiden tuoteselosteita (huonolla menestyksellä tosin), koska niissä on aina mitä ihmeellisempiä varoituksia yms.

Jaica: Talletuksia kehiin vain! Tsemppiä loppukiertoon:)

Marikki: Onpa myöhäinen ovis sinulla! Ihmiskeho on niin ihmeellinen kapistus... Nyt vain talletuksia kehiin ja plussaa pukkamaan!:grin

Gatusa: Hae nyt ihmeessä testi, että pääset (tai siis me päästään:p) jännityksestä!

on: kp 8/25-34 ja tänään oli ihan pakko jo tehdä ovistesti. Toisin sanoen menetin tänään ovistestineitsyyden:p Ostin siis Davidin liuska- ja puikkotestejä ja aloitin nyt tuolla liuskalla. Sain melko haalean testiviivan (mikä vissiin tarkoittaa, että ovishormoni ei ole vielä kohollaan), mutta olin silti superonnellinen. Minä sain testiin (hailakan) viivan aikaiseksi!!:grin Nyt kyselenkin tyhmiä...Eikös se kuitenkin ole ihan hyvä, että siihen testiin jotain viivaa tulee?!? Ei siihen kait mitään viivaa tulisi, jos ovista ei ole tapahtumassa...? Mä oon vielä niin pihalla näistä.
 
kiitos elmiina,vastasit juuri siihen mitä oisin seuraavaksi kysynyt,eli MIHIN tarkoitukseen se on ,se rintasyöpälääke.Mut täytyy kyllä todeta,ettei ne lääkäritkään "aina tiedä",ovat vaan tietävinään.Nuo kemialliset lääkkeet on oikeasti aika mystisiä,synteettisesti valmistettuu hormoonia ym,pelottavaa oikeastaan.Ihan hiljattain mua kehotettiin lukemaan farmaseutiksi vahvan luonnontieteellisen suuntautumisen vuoksi,mutta totesin että oma etiikkani ei salli sitä,en voisi työskennellä kaiken maailman myrkkyjen kanssa,koska olen luontaislääketieteeseen kallellaan.Juurikin luin mielenkiintoisia artikkeleita miten yksinkertaisesti hoidettu vakaviakin sairauksia ihan vitamiinein.Ja oman intuition perusteella kun miettii mitä elimistö tarvii,niin ravinnon kuin lisävitamiinien/hivenaineiden tarpeen kannalta...

Omasta extramyöhäisestä oviksesta sen verran että toivon että luteaalivaihe tulee olemaan ihan normaali.Ja siis mullahan oli ovis jo vajaa 2vko sitten...ja tiistaina kun tuli sitä verensekasta limaa,mietin että ois voinut olla kiinnittymisvuotoo jo.Mutta näin,kummallinen kierto,todellakin.
 
Mirmeli,

Mulla on kanssa tuo lääke, oli se halvempi versio sille Femarille.. Sisältää samaa lääkeainetta.

En oo vielä yhtään ottanu, nyt kp 24/26-30 joten viikko vielä ja uudesta kierrosta lähgis sitten ne messiin.

Onko sulla tai muilla ko. lääkettä syöneillä tullut mitään sivuoireita?
 
myy hakisin jos voisin, toivottavasti pääsen alkuviikosta käymää mun lääkärillä kuten ukon kans puhuttu ni voipi saada vähä valaistusta.
 
Mirmeli, juus siis femareissakin on vaikka mitä haittoja, just noi vaihdevuosi sepostutkset jne..
Femarit oli kyl tosi kallis keikka se reilu 100e, mut kiva et on joku halvempiki vaihtoehto.

Myy yleensäkki siihen tulee joku haalea viiva, ei toi harmi vaan tarkota mitään.
yleensäkki jotain haaleeta tulee, näin mulla.
Kertokaa jos jollain mulla erilailla...?
mut oottelet et vahvistuu ja peitot heiluun. :D
ja luistakesteissä ei kande odottaa et se testiviiva on tummepi ko se toinen, ainakana ite en ikinä saanut niist samanvärisii enkä varsinkaan tummempaa. Vaikka olinki ovuloinut sillo.. :/

Femar rintasyöpälääke,
käytetään myös ovulaatio induktioon, joillain toimii joillain ei.
joskus siirrytään clomeista tähän jos clomit ei anna vastetta ja taas jos ei voi ottaa clomeja niinko mä niin sit tää tai muut vastaavat.
Sivuoireina, väsymys, huono nukkuminen, hikoilu, ekas kierros särki luita.
Ärsytys!
yhtään turhaa kuurii en enää halua!

Nyt ittellä kp. 19.. pientä ovis tuntemusta oli paripäivää sit,
mut en oo kolmeen päivään saanu syötyy just mitään. muutama suklaa palanen, pikksen smoottii,
Ei vaan mee ruoka alas.
Ja supistelut taas tullut riesaksi..
jos tänään sais ruuan syötyy ja tehtyy, ko on vähä nälkänen olo jopa.
 
elmiina: kiitos infosta! Luotan kyllä lääkäriin mutta en ole ollut hänen kanssaan missään tekemisissä, joten en ole saanut lääkkeestäkään sen enempää tietoa. Ainut tieto tuli tuosta pakkausselosteesta ja mua kiinnostaa mitä mömmöjä sisälleni laitan.

Sivuvaikutuksia kuulemma pitäs olla vähemmän kuin clomeilla ja hieman heikompia. Mulla ainakin hikoilu alkoi heti, mieliala ollut todella suruinen ja nyt on hirveä päänsärky/migreeni. Mutta ovat niin yksilöllisiä tietty eikä nyt voi sanoa että johtuvat lääkkeestäkään. :)
 
Gatusa: tsemppiä lääkärikäyntiin! Toivottavasti saat tietoa ja apua epäsäännölliseen kiertoon.

on: Ovistestien viivat pysyneet yhtä hailakoina viimeiset kolme päivää. Epäsäännöllisien työvuorojen takia en pääse testaamaan joka päivä samaan aikaan, mikä vähän harmittaa.
 
myy: ovistuulia sinne! :angel7

Mirmeli: toivottavasti nuo sivuoireet ei enää kauaa oo sun riesana :angry2

on: dpo14 ja aamulla testattu nega.kyllä tässä touhussa alkaa pikkuhiljaa pää hajoomaan.noh, ei auta muu kuin uskoa että kyllä se plussa vielä joskus tulee.
:angry8
 
kiitos myy ei päästy lääkärii ku vespa hajos keskellä ei mitää, onneks saatii kyyti. pyysinpä ukkoo ostaa mulle testin ku ei lääkärii pääse.
 
Onko kellää mennyt kierto tosi lyhyeksi femareilla, clomeilla tai vastaavilla?
Femarit siis kp 3-7.
Mul on nyt kp 20
oikeestaan taas kp 1.. ja päivällä alko vuoto.. ei nyt vielä suurta, mut alko kumminki.
Alkuun tuli mieleen kiinnittymusvuoto, mut ehkä ei sittenkään jo jatkuu vielki ja suurentunut..
tarkottais siis et olis ovis ollut jo kp 5....?
Huomen piti mennä loppukierron labroihin, mut soitanki aamulla jos saisin vihdoin sen soittoajan mitä oon eilisen ja tän päivän jo oottanut..
 
heis ihanat, lääkäriin asti ei päästy ku vespa hajos 10km ennen päämäärää. no saatii n. 6km kävelyn jälkee kyyti kotiovelle ilmasin tuntemattomalta ihmiseltä. ukko haki testin ja piina jatkuu ku olin näkevinäni super hailakan viivan tai sit oli viivanpaikka. katon seuraavat 9pvä et alkaako menkat vai ei, jos ei ala 9-10pvä sisää ni sit uskaltaa ehkä sanoa jo että oli positiivinen :)

mitäpä muille kuuluu?
 
Paha olo.. 24/7 :sick006. Mutta en valita, kyllä tän kestää kaikkien näiden vuosien jälkeen..! Ylihuomenna olisi se ultra, ihme kyllä en ole hyppinyt seinille sitä odotellessa :D
Vastustuskyky mulla on tipotiessään, yleensä en sairasta juurikaan, nyt ennätin antibioottikuurinkin tempasta! Saako mennä takas nukkumaan..?
Gatusa, mieli tekisi varovaisesti onnitella sinua :Heartbigred
 
Hoi kaikille!
Tänään se sitten päätettiin lopullisesti; jos insseistä ei ole apua, ei me lähdetä hoidoissa pidemmälle.
Melkein jo olen luovuttanut... En laita mitään toivoa näihin insseihin, kokeillaan nyt niin ollaanpahan sekin kokeiltu. Alkaa vähitellen hiipiä tajuntaan, että ei taida tästä naikkosesta tulla äitiä...
 
Takaisin
Top