Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei,

Olen tuolla Raskaaksi 2014 -ryhmässä. Onko täällä ketään joka on ollut tutkimuksissa tai menossa? Meillä on ensikuuksi kutsu tullut TAYSin klinikalle jatkotutkimuksiin. Eli esitestit osittain tehty, vain miehen testit tekemättä.

Toistaiseksi ei mitään vikaa minussa. Minulla on jo teini-ikäinen tytär. Yritimme silloin exän (lapseni isän kanssa) vajaa vuoden verran toista lasta, mutta tätä ei kuulunut. Ei keretty tutkimuksiin kun exä totesi ettei tahdo enempää lapsia ja erottiin.

En ole vielä saanut mitään lääkkeellisiä apuja. Olisin muuten clomit saanut kuukausi sitten, mutta luteaaninen kysta vasemmalla puolen esti tämän. Odotellaan siis sitä että jos se häipyis itse. En kerkiäkkään stekkaus ultraan koska TAYSin kutsu tuli joten katsotaan se siellä sitten.

Mitähän kaikkea vaihtoehtoja voisi olla apunamme? Jänskättää paljon. Onko mitään hyviä ohjesivustoja mitä voisi odotettavissa. Jokainenhan on yksilöllinen joten ei voi täysin odottaa täysin samaa rutiinia läpi.
 
melissae mulle on tehty täällä ulkomailla tutkimukset 5 keskenmenon jälkeen (1 spontaani, 3 keskeytynyttä, 2 tuulimunaa) 4 peräkkäist ja alotettii tutkimukset, 5 peräkkäinen tuli viime syksynä. eipä mun osalta selvinny mitää verikokeet ja ultrat normaalit, ukon testit kuulemma oli vastaukset tulostaneen lääkärin mukaa normaalit, tulehus näky siellä ku oli eturauhasen tulehus testien teko aikaa.
mulla kokeiltii progesteronia, lovenoxia ( estää verta hyytymästä), mini aspiriinia eikä auttan.
jos jotai apukeinoi ni eka varmaa noit lääkkeit riippuen verikokeiden tuloksista esim. luget, terot yms. saatetaa kokeilla, suositellaa ehkä miniaspiriinia, jos ei lääkkeet auta ni sit saattavat suositella jotai vähä rankempaa kuten inssi tms.

toivottavasti et kuitenkaa hoitoihi joudu.
 
Pikapäivitys:
Tämän kuun alussa oli se munajohtimien aukiolotutkimus. Jumantsuikka että sattu..
Olin kyllä ottanut särkylääkkeet tuntia ennen tutkimusta, mutta silti se sattu, silleen ikävästi vihloi.
Onneksi kuitenkin molemmat oli auki.

Uusi työpaikka on pitänyt ajatukset hyvin pois kaikesta "yrittämisestä" enkä ole edes ovista tikuttanut taikka bongannut.
Viikonloppuna pitäs mennä ystävien luokse viettämään iltaa ja silloin on kp 23/26-30.
Vähän tuntuu siltä että vieläkin on sellaisia "haamukipuja" alavatsalla siitä tutkimuksesta... Mitä lie.
On kyllä nukuttanut ihan kamalasti, MUTTA uusi työkin varmasti on vienyt mehuja.

Mies tahtoo, että tehdään varmuuden vuoksi testi ennen pirskeitä, mutta eihän siinä vielä tuossa vaiheessa mitään näkyisi... Vai näkyisikö?

Seuraavassa kierrossa sitten tosiaan inseminaatioon ja aloitan seuraavan kierron 3. pv Femar-nimisen lääkityksen ovulaation induktioon.

Paljon plussatuulia kaikille!!
 
liuska ovistestiin tuli ihan ku ovisplussan viivat,mutta digi sanoo että ei ovista,voi pahna,mie jo luulin että ovuloisin toistamiseen,selittäis nää limat ja himotukset.
ei muuta tähtitaivaan alla.
 
No niin nyt on käyty väestöliitossa ja heti seuraavassa kierrossa inseminaatioon. Väestöliitto paikkana oli tosi rento ja lääkärit mukavia! Miehen simpat oli ok siihen nähden että on saanut sytostaattihoitoa. Minussa ei ollut mitään "poikkeavaa", mutta tehdään aukiolotutkimus seuraavan kierron 6.-10 pv. Eli ensin kokeillaan muutama kerta inseminaatiota ja sitten siirrytään koeputkihedelmöitykseen. Nyt kp 26/30 ja kierron kolmas päivä alotan clomifenit. Hehel meillähän näyttäs kierto olevan melkein sama ja sinulla myös seuraavassa kierrossa inseminaatio :)
 
Tsemppiä helhel ja vempula hoitoihin! Toivottavasti niistä on pian apua <3

Marikki, oletko saanut oviksen bongattua?

Gatusa, miten puutarhajutut ja työkuviot?

Sissille tsemppiä piinaviikoille! :)

Mirmelistä ei ole kuulunut hetkeen, toivottavasti hauva-arki on sujunut hyvin! :)

on: kp 6/25-34 ja täti on lähtenyt. Eilen tilasin ekat ovulaatiotestit ja ne tulivat jo tänään. Nopea toimitus tuolla Raskauskeijulla! Nyt en malta odottaa, että pääsen testailemaan. :) Ostin molempia, puikko- ja luiskatestejä. Kumpia te mielummin käytätte?
 
myy puutarha voi hyvin, keskeneräinen vielä. työkuviot ok pitää yrittää löytää asiakkaita. ja tänää kp 34/32-X tuli ovistestiin plussa samantien joten raskaustesti vois olla paikallaan.
tsemppiä kaikille :)
 
oi että Gatusa,toivotaan teille raskaustestiinkin plussaa!!

Mulla tänään cb digi hymyili,siis että MITÄ HIISIÄ????? 8.2 oli mulla kaiketi OVIS,ja TAAS????Tein taas niin että tikkutesti eka,siihen rävähti heti kaks kirkasta viivaa,eli "ovis plussa" ,sit kokeilin sillä digillä ja hymynaama.Eilen sama setti,ovistestiin tuli minusta plussa mutta digi oli O , siis ei ovista.
Eli jotenkin musta tuntuu että mulla on siis 2. ovis nyt.Kaippa se eilinenkin digi ois hymyillyt jos raskaudesta kyse.Nyt siis kp 25/ 32? PIIP.ärsyttää!
 
Hei taas pitkästä aikaa...

Gatusa: Oi joi, kun on jännää... Mä pidän peukkuja sen puolesta, että plussaat. :Heartbigred

Vempula: Tervetuloa joukkoon. Toivottavasti pääset heti ekan inssin jälkeen tuonne raskautuneiden puolelle. :love2

Hehel: Sinne myös isot tsempitykset inssin onnistumiseen. :love2 Se voi hyvinkin kerrasta tuottaa tulosta. Se aukiolotutkimus voi kyllä olla todella kivulias. Mä olin useamman päivän sen jälkeen kipeä ja vuosin ihan kunnolla. Ja tuloskin oli hieman epäselvä, mutta ainakin toinen munatorvi pitäisi olla auki. Ja ehkä mä vielä nyt kuitenkin toivottotelen sulle tärppionnea, jos kuitenkin plussaisit jo tästä kierrosta. :love2

Marikki: Onpas jännä tilanne... Jospa kuitenkin enteilis tärppiä... :)

Sissille tsemppiä piinailuun. :)

Myy: Tsemppiä oviksen metsästykseen. :love2 Mä oon käyttänyt liuskoja. Puikoista ei oo mitään kokemusta. Välillä oon kyllä harkinnut digitesteihin siirtymistä, kun se viivojen tutkiminen on joskus niin hankalaa. Tosin nyt sen pregnylin käytön aloittamisen jälkeen en oo ovista tikuttanut ollenkaan vaan luottanut siihen, että pregnylillä se ovis varmasti tapahtuu.

Mirmeli: Isot voimahalit sinne. :hug013 Onneksi hauvavauva vie edes välillä ajatukset muualle. On rankkaa, kun järki sanoo, että pitäisi olla toisen raskautumisesta onnellinen, mutta tunteet on jotain ihan muuta. :sad001 Silloin, kun me aloiteltiin yrittämistä, sai mieheni pikkuveli vaimoineen esikoisensa. Silloin sitä jaksoi ihastella uutta tulokasta ja salaa haaveilla, että kohta meilläkin on oma. No, se pikkuinen täyttää kesällä neljä ja sen pikkuvelikin jo kaksi. Lisäksi miehen siskon perheeseen on tänä aikana syntynyt kaksi lasta. Odotan vain, koska omat pikkusiskoni alkavat lisääntymään, koska niistä vanhempi on kohta "jo" 27 v. ja nuorempi 24 v. Ne kyllä tietää meidän tilanteesta ja välillä oon miettinytkin, että lykkäävätkö ne omaa yrityksen aloitusta siksi. Toivottavasti ei! Vaikka se varmasti olisikin tosi rankka paikka, niin en toivoisi heidän jättävän yrittämisen aloittamista niin pitkään, että joutuvat sitten kokemaan samaa piinaa kuin mäkin. Onhan heillä toki vielä aikaa, mutta ei loputtomasti... Se tässä kaikessa ehkä on juurikin rankinta, että haluaisi olla iloinen ja onnellinen muiden puolesta, mutta silti oma sydän aina särkyy ja sitten tulee syyllisyys siitä mitä tuntee. :oops: Vaikka ei toki pitäisi potea huonoa omaatuntoa. Ei omille tunteilleen voi mitään... Tsemppiä!

Melissae
: Tervetuloa joukkoon. :) Meitä on täällä useampia joilla on tutkimukset tehty tai meneillään. Meillä miehen simpat testatusti kunnossa. Mustakaan ei mitään selkeää vikaa ole löytynyt, mutta ilmeisesti jotain ongelmia on ovuloinnissa eikä molemmat munatorvetkaan ole 100 %:n varmuudella auki. Toinen vähintään pitäisi olla, mutta *piip* kipeää tehneestä tutkimuksesta huolimatta ei varmuutta saatu. Mulla otettiin ensin käyttöön clomit, joiden kanssa ensin piti vähän hakea oikeaa annostutta. Nyt oon joutunut myös pistämään itseäni. Mulla on välillä ollut myös kystiä, mutta oon silti saanut jatkaa lääkityksiä suunnitellusti. Onneksi apua on tarjolla ja toivoa on... :love2

ON: KP 1... Taas... :sad010 Ei kun leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. :sad001 Vaikka jotenkin koko ajan oli sellainen olo, että tuskin on tärpännyt, niin kyllähän tänään on tullut vähän itkeskeltyä. :oops: Sunnuntaina aloitan siis jälleen clomeilla ja sitten kp 11 ultrattavaksi ja varmaan sitten taas pistoksilla jatketaan. Saa nähdä tarjotaanko meille nyt inssiä... Ainakin ne miehen verikokeiden tulokset on tulleet ja ne on varmaankin olleet ok, koska mitään muutakaan tietoa ei olla saatu. o_O Huomenna on taas tiedossa lastenvahtihommia... Voi, kun vielä joskus saisi omaakin hoitaa eikä aina vaan sukulaisten muksuja...
 
pahoittelut menkoista sleepwalker. mulla sama mieliala ku sulla koska tänää ovistesti näytti negaa ni olin et jaa onko kyseessä sit kenties ovis eikä raskaus, no eipä ol hyöynnetty joten menkkoi ootellessa. ei kai kierto yhtää veny taas, "vain" sen 15pvä näköjää ku normi 32 ja nyt ovistestii plussa kp 34 eli onko mun kierto nyt sen 47.:smiley-angry003:smiley-angry017
 
kp 12-17 etitty ovista,, ei löytynyt ei.
vaikka kp 12 ultrassa näky iso munasolu ja arvio oli et irtoo piakkoin..

Onko kelleen käny niin et olis ovuloinut oikeesti vaikka cb olis muuta väittänyt...?

Toooosi turhauttavaa,, pitkästä aikaa oli kierto et saatiin ottaa taas femarit tuplana käyttöön, mut mut..
inssiin ei julkisella suostuttu, miehellä niin hyvät siipat.. ettei katsota et voitais mitenkään hyötyyn.
mut eihän täst tuu yhtään mitään näinkään jos mä en vaan ovuloi.
 
Heipä hei Ystävät! Täällä ollaan taas. hauva-vauva arki on pitäny kiireisenä mutta on se ollut mukavaakin. Harmi vaan kun vanhempi urokseni ei ole vielä sujut asian kanssa ja kämppä täynnä aitoja/portteja etteivät pääse tekemisiin. No mutta päivä kerrallaan :) Olen päässyt pahimman yli veljeni raskautumisista.. Ovat nyt olleen matkalla niin ei ole tarvinnut oikein olla tekemisissä.. Eräs vanha ystäväni sai tytön maanantaina ja facebook täynnä kuvia ja juttuja sai mut kyllä taas aika tolaltaan ja voin tunteeni nimetä: Kateus.

Nyt on menossa kp3.. eli ei tärppiä 4kk clomien jälkeen. :sad001 Nyt on jotenkin sellainen olo etten jaksaisi mitään uutta ja voisin ihan unohtaa koko lapsenteon, en oikeasti jaksa tätä surua ja murhetta ja stressiä.. Mutta eteenpäin, sano mummo lumessa! Sain uudet lääkkeet nyt: Letrozol. Onko tuttu jollenkin? Lääkettä käytetään rintasyövän hoitoon??

Sitten te:

Sleepwalker: Pahoittelut tädistä :/ Koitahan jaksella. :smiley-angelic003 Kiitos tsempistä ja ymmärryksestä. Teidän ansiosta, en ehkä sittenkään ole niin paha ihminen.. :)

Jaica: Voi kakka. Laittakaa talletuksia silti! :) Voi olla että on mennyt ohikin vaan :p

Marikki: jospa sun kroppa hakeekin jotain tasapainoa hormonimuutoksiin??:p

Gatusa:
Yritä nyt vaan tehdä se raskaustestikin! :) Mä en usko noihin ovistestien raskausmittauksiin lainkaan, mulla näyttäis sit aina raskautta! :grin

Myy:
Mä käytän cb digitaalisia nyt kun poli "vaatii" kunnon testejä. Mutta kun olen tehnyt liuskalla, niin on lähes samat tulokset tullu vertaillessa! :)

hehei ja vempula: nyt tsemppiä teille jatkoon!! :rolleyes:

Melissae:
tervetuloa joukkoon! :) Me ollaan oltu hoidoissa nyt vuoden verran, 4 kk oon syöny clomeja ja nyt vaihtu lääke, kuten yllämainitsin. http://www.simpukka.info/fi_fi/etusivu/ tuossa linkki lapsettomien yhdistykseen, jossa on tietoa kaikesta! Me ainakin saatiin polilta myös nippu papereita ja esitteitä joista on ollut apua paljon. Jaksamista!
 
Mirmeli toi mikä miulla on niin se on kans rintasyöpälääke..
ja joo en kyllä tykkää syyä yhtään tuota turhaan..

Talletukisa on tehtykin, ja tänään on pikkisen nippaillut kummaltakin puolelta,
mut tosin noi limat oli toosi pienet.


ja voimia kaikille hoitoihin...
Tää ei vaan oo oikein.
 
Takaisin
Top