Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Marikki: Heh, täytin vasta 25 :angel5 On sulla rankkaa vaan, onneks sulla on huolehtiva mies ja ai että kun kuulosti hyvältä toi sauna+siideri, me kun vielä odotetaan omamme valmistumista, huoh :rolleyes: Kyllä sut kuntoon saadaan, ihan varmasti :) jaksamisia ystävä :smiley-angelic003
 
Sissi: En ole koskaan syönyt mitään kuureja ja se tässä varmaan eniten jännittää. E-pillereitä tuli syötyä melkein 10 vuotta ja toivon todella, että joku olisi minulle sanonut jo monta vuotta sitten, että lopeta ne. Toki kuukautiset oli ihan lastenleikkiä pillereiden kanssa: vuoto alkoi joka kerta samana päivänä ja kivut kestivät ehkä päivän kaksi. Toisin se oli ennen ja nyt jälkeen pillereiden. En toki syytä pillereitä siitä, ettei vauvaa ole meille kuulunut, mutta kyllä se vähän pistää miettimään...

Marikki: On sinulla ihana mies, kun noin tietää mitä tarvitset. Haleja sinulle:rolleyes:

Suklaakeskustelu: en ole tänään syönyt suklaata yhtään...:happy118 Eilen vetelin meinaan taas puoli levyä... Yritän vähän vähentää, vaikka vaikeaa se tulee olemaan. Suklaa on minulle kuin huume. Taidan siis olla sokerikoukussa!

on: kp 9/26-34 ja luulen, että jonkin sortin ovislimaa on jo tullut. Myöskin vasemmalla alavatsassa on ollut monena päivänä vihlovia kipuja. Olen kohta kaksi kuukautta syönyt mama-multivitamiineja ja vehnänalkioöljyä joka päivä. Ei niistä kai haittaakaan ole, mutta en ole niin varma hyödyistäkään.
 
Mää söin suklaata tänään :oops: Mut ihan vähän vaan.. hih. Mä syön vaan foolihappoa ja ihan multivitaa. Mulla on tänään kans kp 9 ja aamusta saakka nännit on kutisseet. Pitää alkaa varmaan ovista alkaa etsimään vaikkei pitäis vielä tulla.. ehkä halpistestit ensin, ei ole clearblueta kun se muutama tikkunen kaapissa.
 
heis kaikki ihanat mitä kuuluu? meillä oli pitkä nettipimento mutta vihdoin tänä aamuna alkoi mein uusi netti toimia (melkei vuorokauden myöhässä ku sopparis luki 24h sisään sopparista alkaa toimia mut eipä alkanu toimimaan)
oli kyl ikävä teit kaikkia :)

ensinnäkin onnea tuhannesti pikku prinsessasta nine olen niin onnellinen puolestasi :)

sleepwalker kiitos kohteliaisuudesta, en tiä miten oisin kestän kaikki vastoinkäymiset ilman tein kaikkien tukea. mulla kroppa iha sekas en tiä mikä vaihe ees menossa kp on jotai/X. millanen olo sinulla on? varmasti oot superonnellinen kun pienokainen on siel vihdoin kasvamassa, kärsivällisyys palkitaan :)

sissi täällähän minä taas, mitäpä sinulle kuuluu? onko uutisia minulle? :)

jos uusia tullu tänne niin tervetuloa ja plussatuulia kaikille :)

on: kp X/X talvipäivä on ku yöstä lähtien satanu, mut nyt pitää taukoa. minä oon ulkona puuhastellu, kylväny kyntäny, kitkeny, treenannu välillä ja ottan aurinkoa kun sää sallinu. alkaa olla kullanruskee väri jo pinnassa mikä on ihan kiva itsessään koska en viitti olla mein valkosen seinän värinen ympäri vuoden. oiskohan kohta peräti tiedossa talven loppu täällä ku ens viikolle luvattu hyvää säätä ja asteita sellanen 19-22 :) pitääki ottaa viiniköynnöksest oksa muute ja istuttaa se että sais kasvatettua uuden viiniköynnöksen, koska en tee valkosta puuaitaa kasvimaan ympärille, päätin istuttaa mein lyhytkasvuisia aurinkonkukan siemeniä aidaks, tulee nätti jos ne kasvaa vain sellasen 40cm korkeiks ku etee laitan kasvamaa orvokkei kunha saan siemenet jos äippä laittaa tuleen. oon niin vaativa ku jotai suunnittelen et kaiken pitää olla just niin ku mä haluun, pyysin äippää lähettää orvokin siemeniä ja sit jonku kukkaköynnöksen siemeniä jossa ois lilat tai tummanpunaset kukat ja sit sellasen kukan siemeniä jossa on tummanpunaset kukat ja kasvaa mieluiten pensasmaisesti ku tulee mein valkosen muurin eteen ni antaa kauniin kontrastin siihen. ukko ei osais ostaa sellasia kasveja joista mä tykkään sen tiedän jo valmiiks. pitääki tehä joku päivä valmiiks sit sellasen amppelin ripustimet narusta ja koristella ne et sit ku saa siemeniä ni saa laittaa amppelit roikkumaa kunha eka kukat kasvaa niissä :)
 
Heissan taas kaikille!

Gatusa: Ihanalta kuulostaa noin sun suunnitelmat. Täällä saa varmaan vielä pitkään vaan haveilla siemenluetteloa tutkien. :rolleyes: Mä aina suunnittelen mitä kukkia haluaisin istuttaa, mutta mulla tuppaa jäämään suunnitelmat vaan haaveiksi ja pihalla tehdään vaan pakolliset. No, jos sitä keväämmällä saisi vihdoin esim. meidän pienen suihkulähteen kuntoon. :) Tylsää, että sulla kierto temppuilee. Mä todella toivon, että meidän, kuten kaikkien muidenkin, kärsivällisyys vielä palkitaan. Fiilikset on nyt taas ihan positiiviset vaikka tiedossa ei olekaan vielä inssiä vaan vain lisää pistoksia. Toki niidenkin avulla voi onnistua. :)

Mirmeli
: Voi ollapa vielä 25 v. :grin Mä kai vähän poden kolmenkympinkriisiä vaikka en onneksi pahasti. Eniten se kolmekymmentä ahdistaa siksi, että olin niin kuvitellut olevani äiti tai vähintäänkin raskaana viimeistään silloin. No, se raskaana ennen kolmeakymppiä on vielä mahdollista, mutta kunhan joskus edes tärppäis, niin se riittäis. Ja kyllähän tämä on niin paljon tärkeämpää kuin työt, mutta mä en halua kertoa siellä miksi hyppään lääkärissä. Eihän sitä syytä tarvitse kertoa, mutta kai ne siellä jotain spekuloi... :oops: Mä oon välillä ohimennen maininnut jotain epämääräistä verenpaineista tai kystistä. Ja joskus voi olla vaan "lomalla". Hankalaa, kun pitää salailla, mutta emmä halua töissä näistä asioista mitään selitellä...Toivottavasti teillä nyt tärppää. :) Mulla nyt säädetään lääkityksen kanssa (vaikka inssiä ei vielä tehdäkään) ja se tietää lisää pistoksia.

Myy: Kiitos tsemppaamisesta. :) Uutiset eivät olleet parhaita mahdollisia, mutta ei hirveän huonojakaan... Sulle myös tsemppaukset gynekäyntiin. Toivottavasti saat apua kierron kanssa ja plussaat pian. Mäkin oon muuten miettinyt kuinka paljon pillereiden syöminen on vaikuttanut siihen, että sitä tärppiä ei vaan kuulu. Googlasinkin ne pillerit mitä olin syönyt ja kyllähän mä aikamoisia kauhutarinoita löysin. :sad001 Tosin mikä tahansa lääke voi jollekin aiheuttaa ikäviä asioita. Nykyään vaan tuntuu, että lapsettomuutta on enemmän kuin ennen ja nythän kai juuri ne sukupolvet, jotka on pillereitä käyttäneet, yrittävät lisääntyä. Mistä sen tietää mitä ne pillerit on saaneet aikaan, mutta toisaalta sille ei enää mahda mitään ja nyt pitää löytää keinot korjata oma hormoonitoiminta. :)

Marikki: On varmasti ihanaa, että mies tajuaa noin hyvin itsekin mitä milloinkin kaipaat eikä aina tarvitse olla pyytämässä. Eiköhän se niin ole, että meissä kaikissa on niitä raivostuttavia piirteitä, mutta myös niitä rakastettavia. :grin Ja jos niitä rakastettavia on enemmän, niin suhteetkin kestää. Se on sitten jokaisesta itsestä kiinni, mitkä luokittelee raivostuttaviksi ja mitkä rakastettaviksi. :p Eiköhän sullekin sieltä lääkäristä jotain apua löydy. Kukaan ei anseitse jäädä yksin näissä asioissa. Tsemppiä!

Ja kaikille ovista odotteleville intoa sen hyödyntämiseen ja tärppionnea! :smiley-bounce005:love022

ON: Terveiset polilta. :) Ainakaan tässä kierrossa ei inssiä tehdä. Oikeastaan ihan ok niin. Ja kysta oli sentään hävinnyt. :dance011 Mun olisi ensi viikolla ollut vaikea keksiä hyvää selitystä miksi mun on pakko saada taas lomapäivä. Mun miehen simpat pitäisi kuitenkin olla sen verran reippaita, että ne jaksaa hoitaa osuutensa vaikkei niitä pestäisikään. Lisäksi mulla oli limakalvo "luvattoman" ohut, joten clomit ei oo täysin toimineet niin kuin pitäisi. Munis kyllä kasvaa niin kuin pitääkin. Sen takia joudun pistämään tästä päivästä alkaen kolmena päivänä menopuria ja sitten pregnylin. Mä en tykkää piikeistä yhtään, mutta minkäs teet kun on pakko... :oops: Oli muuten ihan kiitettävän kallis lääke toi menopur. Tai ainakin meidän rahatilanteessa se tuntuu siltä. Kelakorvauksenkin jälkeen se pienin pakkaus, jossa on viisi annosta, maksoi noin 95 €. o_O Pieni hinta se toki on, jos sillä saadaan tärppi. Saan siis taas leikkiä pikkukemistiä, kun ne lääkeaineet pitää sekoittaa keskenään ennen pistämistä. Enköhän mä näistäkin pistämisistä selviä, kun oon niistä aikaisemmistakin. Kaikkeen tottuu. :)
 
juu kyllähän tässä sleepwalker on puuhaa tiedossa, äippä osti yllärinä mulle mansikan, pensaskrassin, auringonkukan (kasvaa 180cm-2m korkuseks), ja sokeriherneen siemeniä, viel aikoo kuulemma hommata orvokin ja yhen toisen kukan siemeniä että saan kunnon puutarhan eli hän lähettää ne mulle :) meillä kasvit sen ku kasvaa nopeammin kokoajan ihanaa :)
 
olikos täällä joku joka käyttää klexane pistoksia?Tuli vaan Sleepwalkerin pistosjutuista mieleen.Vitsi kun en muista,jossain törmäsin johonkuhun joka pistää.
Toi klexane on siis tulppia ehkäisevää,useimmiten pistetään ison leikkauksen jälkeen ,mutta sitä käytetään myös epävarmoissa tapauksissa pitämään veri hyytymättömänä jos on taipumus tulppiin ( mulla on joku V Leiden mutaatio,joka saattaa aiheuttaa raskaudes ongelmaa,siks piikitin sitä viime raskaudessa)

Onko niissä piikeissä ees ohuet ja terävät neulat???
Kyllä nääs kirosin kun tota klexanee pistin,paksu ja tylppä neula,pitkäkin,äää,Polillakin sanoi kätilö samaa,pahoitteli että mahahan siinä mustaksi menee,niinku menikin.Samaan aikaan iskin inskaa nahkaa,siinä oli sentäs pieni ohut neula,aivan lasten leikkii.On se sellasta,ja kallista,sitä se oli.Mäkin muistaakseni laskin et 200e kuussa tuli klexanet maksamaan.

Eipä täs muuta,onneks toi vuoto tajuu hiipua,mutta senkin eestä uuvuttaa.En oo löytäny kyliltä reflexologii,mut ens vko voisi lekuriaikaa itselle varailla.
Ja mun vitamiinitkin on muuton jäljiltä ties missä,lääkepussin kaivelin juur tänään ja saa apteekkii viä vanhat insuliinit ja paljon muutakin.

Millasii pakkasii ollet missäkinpäin?
Mä meinaan hajota ku mittarissa -14,-16...brrrr.Viiem talvena tais olla pahin joku -30 tääl pirkanmaalla.
En oo jääkarhu,en tykkää.
Taijan ottaa vastaan työtarjouksen Espanjasta :)
 
marikki mulla oli viimeks käytössä lovenox joka vastaa tuota lääkettä minkä mainitsit. piikitetää kerran päivässä ite vatsaan. mun lovenox piikit oli valmiit annokset ja lyhyt ohut terävä neula mikä helpotti asiaa todella paljon. kannattaa kysellä lovenoxia jos et tykkää tuosta lääkkeestä.
 
Juu en mie enää tarvii tota,Se oli rask.aikana.Jäi laatikollinen käyttämättä,ei kehtais piiskaa heittää,tai siis apteekkiin palauttaa kun ei niistä rahojakaan takas saa

Sent from my Lumia 925 using Tapatalk
 
Marikki: Onneksi sitä itse pistämistä varten vaihdetaan ruiskuun pieni ohut neula. Sillon kun siellä polilla hoitaja esitteli miten se aine sekoitetaan ja pistäminen hoidetaan, niin sen sekoitukseen käytettävän neulan kohdalla hetken jo epäilin, ettei siitä itse itsensä pistämisestä kyllä mitään tule. :oops: Mutta tosiaan se neula vaihdetaan pienempään eikä se oikeastaan kamalasti miltään tunnu. Lähinnä vähän nipistää. :p Enemmän ahdistusta aiheuttaa se, että mun täytyy itse saada se neula läpi mun ihosta... Olen todennut ettei se ole niin kamalaa, kuin mitä olen kuvitellut, mutta silti joka kerta hiukan ahdistaa. :oops: Niistä pakkasista... Tänä viikonloppuna on ollut vain sellasta 4-6 astetta pakkasta täällä Kanta-Hämeen puolella tällä alueella. Tänä talvena on hetkellisesti käyty jopa -25 ja se on ihan kamalaa, koska sisälläkin lämpötila romahtaa ja meillä on vanha ja vetoinen talo. Välillä mietityttääkin, että miten meidän kotiin voisi edes mitään pientä ihmistä tuoda, mutta onhan sitä joskus muinoinkin selvitty. Taitaapi kyllä olla ikkunaremontti edessä lähivuosina. Vanhat talot on mun mielestä ihania ja persoonallisia, mutta niissä on kyllä aina jotain rempattavaa... :rolleyes:

ON: Tänään vielä yksi menopur-pistos ja huomenna pregnyl-pistos ja sitten vaan pupuilemaan... :love022 Ja taas piinailemaan... o_O Niin kuin tuohon Marikille jo sepustinkin, niin ei se pistäminen ole niin kamalaa, kuin mitä olen aina kuvitellut, mutta silti aina vähän ahdistaa. :oops: Hieman on alavatsa ollut kipeä eli kai siellä jotain tapahtuu. :confused: Ymmärtääkseni kuitenkin vain yksi munis siellä oli riittävän iso, että se edes näillä pistoksilla kasvaa tarpeeksi suureksi. Täytyy toivoa, että se limakalvokin kasvaa tarpeeksi. Eipä mun varmaan kannata ovista tikuttaa, kun kyllähän sen näillä lääkkeillä pitäisi tulla ja meillä on se lääkärin laatima "aikataulukin" noudatettavana. :wink Mun miehelle taitaa tulla enemmän stressiä noista aikatauluista, kun mulle. Onneksi sekin kuitenkin on jaksanut olla tässä mukana. :) Eilen sille yritin vitsailla, että ei mua kamalasti harmita, jos näilläkään pistämisillä ei tärppiä saada, koska sainpa sentään "hienon meikkilaukun" polilta. Sain siis ne pistostarvikkeet sellaisessa lääkefirman sponssaamassa pussukassa. Ei kyllä kamalasti jaksanut naurattaa tuo "vitsi" kumpaakaan... :sad001 Mutta oon kyllä varsin onnekas, että mun mies jaksaa olla tässä mukana ja tukea. Sehän voisi ilmoittaa, että sen tulokset on kunnossa, joten se etsii jonkun muun jonka kanssa lisääntyä. Vaikka me varmasti olemme yhdessä muistakin syistä kuin siksi, että haluamme perustaa perheen, niin onhan tämä valtavan rankkaa myös miehille vaikkei niitä niin kamalasti tutkimuksissa ja hoidoissa sörkitäkään. Sellaisia pohdintoja tänään... :)

Kaikille valtavasti tsemppiä ja plussatuulia!
 
Tänään on jotenkin taas sellanen päivä että usko on pakkasella :( Vaikka menkkojen jälkeen pupuilu piristikin,mutta huomaan että siihenkin on tullut sellainen surumielinen kaiku,joka kertaan,vaikkei ole tärppiaikakaan tietenkään käsillä vielä.
Oon tykännyt että mulla on hyvä sietokyky vastoinkäymisille,mutta kai siinä käy niin,että sekin loppuu aikanaan.
Ihailen naisia/pareja jotka kestää vuositolkulla raskauden odottamista.Mulla alkaa näin 1,5vuoden kohdalla pää hajoamaan ja psyyke repsahtamaan.En ikinä olisi voinut uskoa tätä!Toki noin 1v2kk meni ton kuopuksenkin "tekemiseen",kaikki häntä aiemmat siis 1-7 tyypit ovat lähteneet 1-6kk kuluessa.Kai mä sitten paukuttelin henkseleitä liikaa,ja mua rankaistaan näin.Tai sitten ton miehen simpat vaan ei oo kunnossa,koska hänen kanssa tää ongelma alkoi ilmetä.
Anyway,oon kohta pönttölääkärinkin tarpeessa.

Noh,jaksuja kaikille kumminkin,toivon ettei kukaan muu tähän surun suohon nyt vajoa.
 
Hei kaikki täällä ollaan. :) Luin kyllä teidän kaikkien tekstit mutta nyt on niin pää tyhjä etten edes yritä vastailla teille henk.kohtasesti. Mulla kp apua.. :D öö..? 13 vai..? oon ihan sekasin tästä ku en pidä lukua. cbtestejä on vaan kaks enää, joten olis parempi hymyillä!! niin ja ei oo kyl muitakaa testejä. No mutta lauantaina saadaan pieni poika kotiin :) Muistas vaan pupuilla nyt edes joka toinen päivä! hih..
 
tsemppiä mirmeli, toivottavast nyt tärppäis sulla :)

on: en tiedä yhtää kierron vaihetta, ehkä ollu ovis vähä menkkojen jälkee tai sit on vast tulossa jossai vaihees. yskä iha hirvee.
 
Mirmeli: onko tullut jo ovisplussa? :)

Täällä kp 9 ja aloitan tikuttelun varmaankin viikonloppuna..
eilen päätettiin miehen kanssa et siirretään sitä polille menoa häiden jälkeen.tuntuu ettei pää kestäis nyt kahta isoa juttua samaan aikaan..tänään sitten soitin osastolle ja siirrettiin elokuulle aika.yksityisellekin saatetaan mennä jos sinne vaan saa aikasemmin ajan :) mutta ensin siis hoidetaan häät ja sitten hedelmöityshoidot jos niitä tarvitaan.
toki jatketaan luomuna yrittämistä.. laughing1
 
Sissi: voi olla ihan hyväkin päätös teillä ja kunnioitettavaa päättäväisyyttä. Silloin kun me saatiin poli aika niin en olisi ikimaailmassa pystynyt sitä perumaan ja siirtämään. Sinne oli päästävä ja mielellään heti. Mutta toisaalta kun nyt vuoden asiakkuuden jälkeen miettii niin olisi menneet häät pilalle. :)

ON: Kp 14 (kai) ja ei vielä ovisplussaa mutta pikkarit märkinä ja vatsa on kipeä ja nipistellyt että kyllä ne clomit jotenkin tällä kertaa toimii! :) Harmi vaan kun toi pupuilu ei kiinnosta sitten yhtään, väkisin pakolliset talletukset ja on kovin kivuliastakin :/ En ymmärrä mihin halut ovat hävinneet.. harmittaa kovasti ja ei tietty miehellekkään ole kivaa.
 
Heipä hei kaikille!

Omanapailen nyt röyhkeästi, vaikka kaikkien viestit kyllä olen lukenut ja mieleeni painanut. :)

Eli siis tänään kp 14/26-34 ja oli se jännittävä käynti gynellä. Perustutkimusten jälkeen lääkäri halusi vielä tehdä ultrauksen (itselle siitä laitteesta tuli lähinnä kaalimato mieleenlaughing7) ja vasemmasta munasarjasta löytyi kysta; oikea munasarja näytti hyvältä ja kohdunlimakalvotkin olivat kunnossa. Sain lähetteen verikokeisiin ja kolmen kuukauden terolut-kuurin. Lääkäri veikkasi endometrioosia, mutta odotellaan vielä verikokeiden tulokset ennen kuin jatketaan tutkimuksia. Olen oikeasti tosi huojentunut (vaikka se hölmöltä kuulostaakin), että jotain löytyi. Tästä on vain suunta ylöspäin! :rolleyes:

Siinä lääkärin edessä maatessa tuli yhtäkkiä mieleen: "tilulilei, nyt se on auki ja nyt se on kiinni" :p Sain kuitenkin pidettyä naaman peruslukemilla.

Tsemppiä kaikille tähän kiertoon!
 
Myy: ymmärrän sua hyvin. Itsekin olen sanonut että jos ei tässä koskaan tärppuä tule tai menee kauan niin olisi helpompaaitselle saada joku selitys ku se et jäs selittämättömäksi. Tällä hetkellä kärsitään "ilman syytä", ainakaan sitä ei olla vielä löydetty. Tosin tota endoa oon epäillyt itselläni 7v.. mutta ihanaa kun olet noin positiivinen vaikka olen kovin pahoillani vuoksesi :/ tsemppiä tulosten odotteluun ♥

On. Tänään CB hymyili oikein leviästi ja taas kp 15 ;) onneksi ollaan talleteltu pari viimestä päivää.
 
Takaisin
Top