Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mirmeli, tuli mieleen et onko sulla koskaan epäilty endoa? meinaan se ei välttämättä näy ultrissa ja etenkin menkkojen aikaan kivut on jotain ihan hirveitä. mulla on itselläni endo ja ennen tyttöä kärsin ihan infernaalisista kivuista ja vedin 3 x panadol forte 1000mg päivässä eikä sekään helpottanut. raskauden ja synnytyksen jälkeen mun endo rauhoittui ja nykyään kuukautiskivut on aika siedettävät et pärjäsin hyvin 600mg buranalla.
 
Gatusa: jos seuraava matkalainen pysyis sit kyydissä! :) aika hurjaa et joku yrttikin voi aiheuttaa keskenmenon.

Mirmelille haleja <3 ei pitäis kenenkään joutua kärsimään tuollaisista kivuista :(
 
kylläpä kuulostaa hyvälle della,että testit "edistyy" siis näyttää vahvempaa viivaa,iih!!!


Pyörsin puheeni ja testasin piruvie oviksen niin samantien rätkäs vahvat viivat,oli kp 12 lauantaina.Jäi miettimään että oisko jo perjantaina näkyny,onneks puuhailtii silloinkin.
Että onko se ovis ollu sit su,kun kerran la tuli plussa?
Limaa pukkaa tänään...
pihalla.com

Ja taas nostettiin toivo,että tällä viisiin.(paitsi olipa kivaa pitkästä aikaa puuhailla,2vko olikin väliä,huh)
 
Pitää nyt vaan yrittää murtaa ittensä läpi sinne julkiselle..

Della: Oon aina itse epäillyt endoa, koska on ajottain myös ylävatsa polttoja menkkojen aikana mut kaikki ovat tähän asti sanoneet, että mikään ei viittaa siihen ja melkeen samassa lauseessa sen, että se on todella hankala todeta :D joten en ymmärrä.. kivut olivat eilen sitä luokkaa että meinasin jo lähteä sairaalaan.. kamalinta oli, että olin keskellä kävelykatua enkä kotona tärisemässä.

Onneksi tänään on jo helpottanut, heti kun avaa aamun buranalla..

Marikki: Itse ovulaatio tapahtuu yleensä 36 tunnin sisällä plussasta, paras olisi kuulemma pupuilla ennen sitä, tässä tilassa siittiöiden pitäisi selvitä sisällä päiviäkin. mulla on nyt aina tullut ovis kp 15, joten alotellaan jo kp 10 kohdalla :D

Gatusa: Aikas jännä toi yrtti juttu :eek:! Ilmeisesti sun mies ja anoppi ei tiennyt tästä mahdollisuudesta, kun sitä sulle tarjosivat. Toisaalta, olisi tuo selitys parempi kun mikään omasta kehosta johtuva tms.
 
Muokattu viimeksi:
Mirmeli, mä jouduin itse kahdesti sairaalaan ennenku endo todettiin. ekalla kerralla vietiin umppari, kun luultiin et sen tulehdus aiheutti kivut, mut se oliki ihan viaton. tokalla kerralla menkkojen aikaan mulla nousi tulehdusarvot ja kuume ja jouduin neljäksi päiväksi sairaalaan antibioottitiputukseen. lopulta sit diagnosoitiin endo ekassa laparoskopiassa.

mä luulen et lääkärit ei tunne endoa kovin hyvin, joten he eivät yksinkertaisesti osaa diagnosoida sitä. jännä juttu, etteivät edes epäile noita kipuja! mun siskolleki yritettiin selittää, ettei hällä vois olla endoa ja kehotin kertomaan mun endosta ja lopulta joku uskoi ja siskollaki todettiin endo. sunkin kannattaa taistella, kyllä joskus löytyy joku joka kuuntelee ja uskoo, jopa julkiselta puolelta :)
 
Kyllä mä nyt meinasin että otan sen puheeksi, piti ottaa jo 2 kk sitten mutta sitten kun viime menkat oli ihan jees niin jäi sekin sitten.. ja nyt seuraava kerta on ehkä joskus helmikuussa..? kannattaisko mun soittaa sinne hoitajalle ja selittää niin kauan kun tämä kokemus on vielä tuoreessa muistissa..
 
Mirmeli: toivottavasti olosi helpottaa ja saat selville miksi sinulla on niin kovat kuukautiskivut:oops:

Gatusa: melkoisia yrttejä...

ON: Nyt menossa kp 19/26-34 ja oletettu ovis ollut lauantaina (testattu ei ole; kalenterin avulla oletettu, mutta viime viikolla oli kyllä pieniä nipistäviä kipuja vasemmalla puolella alavatsaa). Tänään kuitenkin alavatsassa on molemmin puolin ollut nipistelyä/menkkamaisia kipuja. Oon nyt ihan pihalla kehostani. Toki olen tässä kuussa alkanut vielä enemmän "kuuntelemaan" kehoani ja erinäisiä merkkejä, koska olen kyllästynyt siihen, että meillä ei tärppää. Jos tästä kierrosta ei tärppää tule, aion ensi vuonna tuhlata ovistesteihin. Toki toivoisin, että nämä olisivat jotain muita oireita, mutta ei ne vissiin ihan noin nopeasti ala ovulaatiosta. Ellei se sitten ole jo ollut aiemmin.o_O
Niin ja flunssa alkaa olemaan voiton puolella. Huh.
 
joo, kannattaa ja joskus kannattaa vähän suurennellaki juttuja et otetaan vakavasti. tai en usko et sun tarvii suurennella, ihme et oot tolpillasi pysyny niissä kivuissa! pystyn hyvin kuvittelemaan, millaisia kipuja sulla on ollut, meinaan munkaan kroppa ei ole unohtanut endomenkkakipuja :/
 
Mulla on ollut tälläset aina, ihan ensimmäisistä menkoista asti.. Sillon teini-ikäisenä en päässyt edes sängystä ylös, oksensin vain kivusta.. Pillerit kun sain, niin ne piti kivut ihan kohtuullisina, mutta nyt kun olen ollut ilman niitä sen 3-4 vuotta niin pahemmaksi vaan menee.. Olis vaan pitäny eilen lähteä sinne sairaalaan -.-

Myy, kiva kun olet parantumaan päin. :) Sun oireet voi johtua ihan siitä ovulaatiostakin, ainakin mulla nippailee ihan kivasti siinä molemmin puolin ovulaatiota, toki voi johtua noista clomeistakin. Ovulaatiotestit on ihan hyviä, pysyy paremmin kärryillä itsestää, toisaalta tuo myös taas enemmän sitä kehon tarkkailua ja hermoilua tekopuuhista.. mulla ainakin.. Mutta kiva tietää että jotain edes tapahtuu.
 
Onko muilla kokemusta Womanlog-sovelluksesta, minkä saa ladattua älypuhelimiin? Sovellukseen saa lisättyä kuukautisten alkamis- ja loppumispäivän sekä oireet ja mielialat.
Latasin sen itse kuun alussa ja ainakin omasta mielestäni se on ihan kätevä, koska se ennustaa ovulaation ja kertoo hedelmälliset päivät yms.
 
mie latasin joitakin sovelluksii mutta en mä jaksanut /muistanut niihin laittaa mitään mielialoja tai tuntemuksia vallankin kun ne oireet oli englanniksi niin en ihan täysin tajunnut(niin ja sanakirjaa ei voi käyttää ;) )

Gatusa- karmeaa jos joku tollanen yrtti aiheuttaisia keskenmenon...mihinköhän se perustuisi?
Pepperoniahan kai sanotaan myös että aiheuttaa supistuksia
Kyllä noiden yrttien kanssa silleen pitää olla tarkkana,koska ihan oikeastihan luonnolta löytyy lääke kaikkeen,ja käytetäänhän länsimaisessa lääketieteessäkin osia jostain,mutta kun ne on kuitenkin niin laimeina pitoisuuksina.
No esim mä oon nauttinut merilevä puristeita koska niissä oli jotain tosi hyödyllistä raskaaksi tuloa ajatellen,mutta raskaana ollessa niitä ei saa käyttää jonkun vaikutuksen takia.Aikoinaan tiesin paljonkin näistä yrteistä jne,kun harrastin luontaislääketiedettä opiskelun merkeissä,mutta nyt on paljon unohtunut jo.Mutta kiehtovaa se on,kun miettii että parannus voi löytyy takametsästä!
 
saan tietää ku kysyn mun lääkäriltä kun nään marikki...mut ukolle sanoin että sen on turha kuvitella että mä enää psisaa söisin. tsemppiä marikki ja plussatuulia :)

mirmeli toivottavasti kivut on helpottanu ees jonkin verran, vaadi ihmees tutkimukset itelles että saat tietää mistä nuo kivut johtuu.
 
Myy: multa löytyy kans tuo womanlog iphonesta ;D on ihan kätevä. yhdyntäkerrat jaksan merkata, mut en koskaan mitään mielialoja sun muita :D

tänään tuli kutsu lapsettomuustutkimuksiin.kunnalliselle puolelle siis..helmikuussa on vasta aika,mut nopeeta toimintaa kyl oli.lääkäri meinaa sanos et menee varmaan keväälle et saa ajan :) mukana tuli pino esitietolomakkeita, mulle labralähete ja miehelle lähete sperma-analyysiin. eli täytyy ne sit muistaa hoitaa pois alta ennen tuota poliklinikkakäyntiä. helpottunut olo jotenkin :) jos ei tästä kierrosta tai seuraavast tärppää ni päästään sentään tutkimuksiin!
 
Täällä jo paremmat oltavat :) Luojan kiitos.. Onneksi noi clomit muuttaa kiertoa niukemmaksi ja ja lyhemmäksi.

Sissi: mekin saatiin silloin yllättävän nopeasti lähetteen laitosta! Nyt toivotaan ettette koskaan tuonne joutuisi..

ON: kp3 ja clomit taas alkaa.. just oon saanu palautetta sekä kotona että töissä ku oon niin vittumainen ja kypsä koko ajan... huoh.. Ja taas on koirakuume päässyt valloilleen.. tä on kamalaa!! Kaksi niitä jo tästä talosta löytyy mutta kyllä se yksi turri vielä laumaan menisi... :D
 
Mirmeli: hyvä, että olo on helpottanut! Minkärotuisia koiria teillä on?

_sissi: toivottavasti teidän ei tarvitsisi mennä lapsettomuustutkimuksiin...pidetään peukkuja :)

Gatusa: miten testitulosten kanssa kävi?

Voiko olla mahdollista, että ovulaatio tapahtuisi vasta kp20 tai jälkeen? Tänään ollut melkoista juilintaa ja mm. niistäessä on ollut äkkinäistä vihlontaa alavatsassa. Jotakin jämäkkää limaa myös tullut vessassa käydessä. Mä oon ihan sekaisin!
 
Villakoiria meillä pyörii ja kolmas kovin tekee tuloaan..piti jo syksyllä tulla mutta tulin toisiin aatoksiin hoitojen takia. Nyt tas kuume herännyt henkiin ;)

Kaipa se ovis tuolloinkin voi olla, mulla oli jos luomusti tuli ni kp18 mut on myös pitkät kierrot. Ovis lima on juoksevaa ja läpikuultavaa. Voiskohan olla jotain muuta? ;)
 
Mirmeli: en uskalla toivoa vielä mitään, etten joudu taas pettymään :wink
Tosin tein huomion, että tässä kierrossa olen ollut jotenkin tosi rauhallinen tän kaiken suhteen. Tiedä sitten johtuuko se siitä, kun olen tullut tänne pölisemään teidän kanssa. Puhuminen tuntuu auttavan samassa tilanteessa olevien kanssa:)
 
Myy: oon kanssa huomannu et aina jotenkin kummasti helpottaa kun käy täällä turisemassa :)

Mirmeli: täällä myös yksi eläinrakas! <3 löytyy cockerspaniel neiti ja kissaherra. toistaiseksi kyllä riittää tuo yksi hauva..mut toiveissa olis seuraavaksi sit hankkia joku isompi rotu esim. berninpaimenkoira tai rotikka.

Kp 26/30..aamulla tein negan davidin testillä :(. onko joku muu käyttänyt noita testejä? että kuuluisko ees vielä tässä vaiheessa niissä näkyä mitään...noh.henkisesti olen jo asennoitunut tädin tuloon.
 
Sissi mulla kans toiveissa isompi mutta on ollut tekemistä puhua mies noihin puudeleihin.. mulla on ollut aina koiria :)

Mulla ehkä on noita testejä.. joskus oon tehny kp27/30 eikä nega oo tähän mennes valehdellu mutta en tiiä sot jos oliski raskaana. Nyt en oo enää testannut ennen menkkoja enkä edes aio..
 
Takaisin
Top