Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällähän on nyt oikein urakalla jännitettävää. Täällähän vois tulla oikein plussa-aalto. :) Se olis kyllä tosi mahtavaa. <3

Saiski: Toivottavasti se täti älyää pysyä poissa ja plussaat. :)

Gatusa
: Voi että sen sun miehes kanssa. Se varmaan pitäis taluttaa kädestä pitäen sinne testiin... Kyllä se varmasti on vaikea paikka miehille, mutta sittenhän asiat etenis. Ja toivottavasti saisitte apuakin.

Marikki: Mirmeli on lauantain kommentissaan jo oikeastaan avannut ainakin jonkin verran tuota ovulaatioinduktiota. Se on sitä nappien popsimista ja pistoksia. Lääkkeillä (tabletit tai pistoshoito) kypsytetään munasoluja ja kun munarakkula on tarpeeksi suuri, voidaan varsinainen munasolun irtoaminen laukaista toisella hormonipistoksella. Noita lääkkeitä on varmaan monia, mutta itellä on käytössä clomit ja pregnyl. Siihen OI-hoitoon voidaan yhdistää inssi tai sitten mennään ns. ajoitetulla yhdynnällä. Toivottavasti teillekin löytyisi apua ja saataisiin se täti häädettyä. Nuo yksityisten hinnat on aikamoisia, mutta eiköhän sen palvelunkin pitäisi olla vähän toista luokkaa. Ei mulla ole kyllä valittamista meidän polistakaan, mutta olihan ne yksityisen klinikan, jossa mun mies kävi simpat testauttamassa, tilatkin aika hulppeat verrattuna julkisen sairaalan tiloihin.

Maikkie: Mä pidän teillekin peukkuja, että saat plussan. :) Onneksi julkisella puolella noi käyntimaksut on aika pieniä vaikka kyllähän niistäkin kertyy maksettavaa. Toivottavasti teidän ei tarvitsisi enää siellä käydä. Paitsi tietysti alkuraskauden ultrassa, jos sellainen tarjotaan. Mä sain polilta tarvikkeet pistosta varten mukaan vaikka ite jouduin pistämään. Mulla ovis tosiaan on ollut. En osaa ihan tarkkaan sanoa koska (luultavasti viime tiistaina tai keskiviikkona), mutta lääkärin määräyksen mukaan hyödynnettiin se eli kai tässä vähän saisi taas toiveita elätellä. Selkeitä oireita tai viime kierron kaltaisia kipuja ei ollut, mutta kyllä se pistos on varmasti hommansa hoitanut. Kiitokset tsempeistä.

ON: Väsyttää, paleltaa ja päätä särkee. Taitaa siis olla flunssa tulossa. Vähän on tuntemuksia ollut vatsassa, mutta se nyt voi olla se kystakin mikä muistuttelee itsestään. Reilun viikon verran ajattelin odotella ja jos ei tätiä näy, niin sitten voisi testata. Jos se täti taas löytää mut, niin seuraava kierto onkin taas pakosta taukoa, koska poli on joulutauolla. Se lääkäri oli kyllä sitä mieltä, että tauko voisi tehdä ihan hyvää sille kystalle, jos se vaikka häviäisi. Vähän kuitenkin, ainakin hetkittäin, elättelen toivoa tärpistä. Saa nähdä...
 
Pelkkää omaa napaa... oireita on mut testi tänään puhdas nega :( en oikein tiedä mitä ajatella.. jos täti ei oo tullu perjantaihin mennessä niin sit soitan kyl mun gynelle et mitä tehään.. huoh kun on masentava aamu ku jotenki olin niin varma et se plussa tulis.. pitäis kai olla jo tottunu tähän mut ei...
 
voi plääh saiski!!!!Olen pahoillani!!Outoo kyllä.

Kiitos Sleepwalker,mä en hoksannut että siitä oli kyse Mirmelin tekstissä (tai lukikohan se siinä) oon niin harvapääkin ettei mitään rajaa.

Itse täällä ihmettelen ja kiukuttelen että mihin kettuun MUN menkat on nyt jääny???VOI PAHVI!
Koska yhtä veemäistä ois että se ovis ois ollutkin silloin testiaikaan (johon se keltsilukema viittas) mutta kun ei olla harrastettu mitään,niin aivan turhaa.
Nyt riepoo suhteellisen rivakasti kyllä.
Mutta opetus: testaa testaa testaa kunnes selvä plussa,ja sitten sitä hiivatin pakkoseksii jokatoinen pv.Voin sanoo että mun on nykyään van ihan järkyttävän vaikeaa innostua! Ja siksikin mä mietin että hormooneissa vika,mutta eipäs sit ollutkaan.ÄÄH....
 
Voi ei Saiski :( olen pahoillani. Ilmoittele nyt miten tässä käy.

Marikki: joo siitä ovulaatioinduktiosta puhuin, mulla ei vaan ole pistoksia käytössä. Pelkkiä clomeja syön toistaiseksi.

Maikkie: nyt jännätään sinua vielä! Nyt en muista olitko se sinä kun kysyit clomien syömisestä mutta mulla on nyt vasta toinen clomikierto menossa ja viime kierrosta saatiin positiivinen ovistesti + kaikki mahdolliset oireet limoineen ja kipuineen :)

On. Tänään seurantaultra. Vasemmalla johtomuna 19mm ja oikealla pikku seuralaiset 15mm ja 11mm. Nyt odotellaan ovista ja pyöritään lakanoissa. lTällä hetkellä ainakin täälläkin se on pakko pullaa mutta niin tuntuu olevan kaikki muukin. Olen tappoväsynyt kaiken aikaa, aamusin ei pääse sängystä ylös, päivisin särkee pää väsymyksen takia Ja illat menee sohvan nurkassa mieli maassa. Usko ja Toivo ovat hukassa eikä niitä tunnu löytyvän. Yksi ilta tässä pakkopupuilun jälkeen meinasin hajota täysin. miksi vaivauduttiin kun ei siitä mitään hyötyä kuitenkaan ole?? Komensin miehenkin muualle lohduttamasta koska olin sitä mieltä että se ei tähän nyt auta. Eikä autakkaan mutta olin silti kohtuuton :/ Miten tämä voikaan niellä elämästä kaiken... anteeksi negatiivisuuteni mutta pakko sanoa nyt ääneen teille että mä olen loppu. En jaksa :,(

Ehkä se pitäisi kertoa myös kotona..
 
Täällä ilmoittautuisi mukaan 27v ensimmäistä yrittävä :) vuosi yritystä tuli tässä kuussa täyteen ja eilen gynellä juttelemassa jatkosta.. laittaa lähetteen julkiselle puolelle,eli muutama kuukausi pitäis sitten kunnon tutkimuksiin pääsyä odotella. yksityiselle ei nyt ainakaan vielä tässä vaiheessa olla menossa..lähinnä sen rahapuolen takia :(
mun pitää tällä viikolla käydä verikokeessa, missä katottiin ainakin se joku aivolisäkkeeseen vaikuttava juttu..? meni vähän ohi eilen ku lääkäri selitti :D ja mies käy jossain vaiheessa sperma-analyysissa.
odottavan aika on pitkä.. :whacky011
 
tervetuloa _sissi.. jääköön visiittisi lyhyeksi :)

Mä soitin tänään sit sinne gynelle ja sieltä tuli niinkin ihana vastaus kun et odota VIIKKO ja tee sit uus testi jos ei tätiä näy.. mulla on ollu tuskaa odottaa kahta päivää!! noh mut siel oltiin kumminki viel positiivisella mielellä ja totes puhelun lopuks et älä vielä luovu toivosta !

Mirmeli: Joskus se auttaa se asioitten ääneen sanominen! toivottavasti pian helpottaa! Tsemppiä!
 
Maikkie: Valtavasti onnea ja tonnikaupalla tarrasukkia. :talk017

Saiski: Pahoittelut negasta, mutta niin kauan kun tätiä ei näy, on vielä toivoa. Toi on tosi tylsä juttu, että viikko pitää jaksaa odottaa ennen kuin suostuvat selvittelemään tilannetta. Sitten varmaan jo on päästävä verikokeeseen. Kaverille aikoinaan sanottiin, että pitää odottaa kaksi viikkoa ennen kuin suostuvat tekemään testin labrassa. Luulisi ettei se nyt niin kallista/hankalaa ole ja eikö me niitä verojakin maksella juuri siksi, että terveyspalvelut pelittää. Tsemppiä! :hug013

Marikki: Täällä saa kysellä niin paljon kuin haluaa. Ehkä joku osaa myös vastata... :grin Kurjaa, että se täti nyt antaa odotuttaa itseään. Vai voisiko siihen olla hyvä syy? Meilläkin meinaa nyt mennä hommailut aika pakkopullaksi. Tai nyt on kyllä ollut taukoa, kun ovis on jo mennyt. Kun asioihin tulee pakko mukaan, niin kyllä se vie ainakin osan innostuksesta ja halusta. Tsemppiä! :hug013

Mirmeli: Ultran tulos kuulostaa hyvältä, mutta kurjaa, että muuten olosi on tuollainen. Ymmärrän sua kyllä erittäin hyvin. Mä meen välillä mieheltä piiloon itkeskelemään, kun tuntuu että pitäisi jaksaa olla vahva, mutta kun aina vaan ei jaksa... Tää kaikki aiheuttaa tunteita, joita ei aina itsekään ymmärrä ja hallitse. Kyllähän sen oman kumppanin kanssa on hyvä yrittää näistä asioista puhua, mutta kun nämä jutut on niin *piip* vaikeita. Mä oon joskus sortunut kirjoittelemaan miehelleni ajatuksistani tekstareilla, kun en oo ääneen saanut sanottua. Joskus voi olla hyvä myös ensin purkaa sydäntä tänne ja sitten vasta sille kumppanille, niin ehkä on vähän saanut ajatuksiaan koottua. Voimahalit sinne. :hug013

_sissi: Tervetuloa joukkoon. Komppaan Saiskia ja toivon, että visiittisi jää lyhyeksi.
 
voi Maikkie miten ihana uutinen,ihan mahdottoman upeaa,onnea!!tonnikaupalla

mie kattelin illal yksin tallenteista apua meille tulee vauva- ohjelmia.On noi tollaset vaan puhuttelevia.Mulla vihloo häpyluun vasenta puolta ja tunne et menkat alkaa ihan just.mut pyyhkies ei ees tuhruu ei limaa,mitään.Tavallaan tunne ettei menkat tuliskaan,jostain syystä.Tai sit ne kurvaa päälle ihan järkyllä rytinällä...kassellaan.

Mirmeli,on niin tutut fiilikset,Se suorastaan raivo joskus,et miksi edes vaivautua.ja sitte sen pakkopullan jälkeen kääntää selän ja itkee niin ettei toinen nää,tai joskus näkee ja kuulee...
Mulla on tapana Kyl kirjoittaa melko heti fiiliksistä miehelle,Se on helpompi niin.ainahan hän ei osaa kuin lohdutella mut toisinaan yllättää sillä,et osaa luoda toivoa.Ja kun on kirjoittanut,niin illalla helpompi jatkaa juttua kun toinen tietää vähän mistä kyse.

mies ei Kyl ole mitenkään innoissaan hoitoonmenosuunnitelmista.en oo Viel haastatellut että miksi.Mulla on vain yksi syy- meidän perheessä satSenkin lisämeno kuussa voi suistaa talouden nurin.pelkään ajatellakkaan mitä monta sataa tekee...että onko Se sit niin että raha on syy ettei päästä hoitoon.Aika raaka peli :(
 
Onnea Maikkie! Ihan mahtavaa :hello2

Täällä kp6/33..tai jotain sinnepäin :D eilen tuli taas tilattua kasa ovistestejä. viime kierrossa en ainakaan saanu koko plussaa,mut jospa nyt..
 
Maikkie!!!! Upea uutinen! Reilun parin viikon päästä varhaisultraan? Kuuluuko se teillä nk. "pakettiin"?

Kaikille muille voimia ja tsempityksiä!

Nine, 30. raskausviikon keskeltä
 
Kiitos kaikille <3

Joo, varhaisultra kuuluu pakettiin. Mulla on vaan niin hankalasti työvuoroja, etten tänään kerinnyt soittaa polille ja varata sitä aikaa. Jospa huomenna ehtisin.

Hypätkäähän nyt muutkin plussajunan kyytiin. Ois niin kiva saada tuttuja tuonne odottajien puolelle :)
 
Ei näy tätiä.. mut aamulla taas testi oli nega.. josko nyt siot jo malttais ens keskiviikkoon.. vaiks hullukshan tässä tulee! Mä yritän Maikkie seurata sua kyllä.. testit ei vaan tykkää musta tai jotain ;)
 
Marikki: älä vielä luovu toivosta...itellä yks keskenmeno takana muutama vuosi sitten ja sillon näytti plussaa vasta ku menkat oli viikon myöhässä.ja ainoona oireena oli aamuinen närästys.

Ovistestit tuli eilen postissa,mut ei ihan vielä kp7 viitti alkaa testailemaan :angel8
 
Saiski ja Marikki: Ehkä se täti ei löydä teidän luo, koska se on tainnut eksyä tänne... Toivottavasti täti pysyy poissa syystä. :)

Sitten vaan törkeästi omaa... Täällä siis tosiaan taitaa täti tunkea kylään vaikka mun laskujen mukaan sen olis pitänyt tulla vasta ensi viikon lopulla. o_O Se kystakin voi aiheuttaa vuotoa, mutta tuskin tämä siitä johtuu... Sen verran flunssaa nyt puskee, etten jaksais tätiäkin. Ei taida vaan mun haluamiset vaikuttaa tähän asiaan. Täytyy nyt vaan seurailla mihin tämä tilanne etenee. Nyt sitten vaan joulutaukoa viettämään. Mä hetken jo toivoin, että joku tulis ja pystyis kertomaan 100 %:n varmuudella, että mä en ikinä saa lasta. Kyllä mä hajoaisin ja varmaan siitä toipuminen veisi pitkään, mutta sitten voisi ehkä päästä jatkamaan elämäänsä. Nyt sitä sortuu pohtimaan, että voiko tehdä sitä tai tuota, kun jos silloin onkin raskaana... Nyt on kyllä mieli varsin maassa, mutta eiköhän se tästä taas. Vastahan tässä on yritetty reilut kolme vuotta. Joko alkais riittämään...? Tälle vuodelle tiedossa siis yksi luomukierto, joten enpä usko että enää tänä vuonna onnistaa, mutta jos sitten ensi vuonna... Tai sitten ei... No eipähän tarvitse nyt miettiä käytänkö veronpalautukset itseeni vai vaikkapa pinnasänkyyn. Arvaatte varmaan kumpaan mieluummin, mutta minkä teet...http://forum.vau.fi/threads/pidemmän-kaavan-mukaan-yrittäneet-vol-2.1577480/page-34#
 
sleepwalker tsemppiä!! Toi taitaa olla kaikille aika tuttu tunne et voinko nyt jos kumminki.. Joo toivotaan et täti on eksyny oikeesta syystä, mut Sais eksyä Kyl sunkin luota ! Voimia taistoon :)
 
ei Se täti sitten ollu eksyny.. Tänne Se pärähti aamulla :( voin kertoa et nyt on takki tyhjä :( pidän pari päivää taukoa ja sit palailen takasin.. Nyt ei jaksa mitään...
 
Takaisin
Top