Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juu jännää on maikkie.. Vielä ei ole tuhru alkanu, joten toiveita on... Toivottavasti sullakin inssi olis tuonu tärpin! Mä ajattelin testata perjantaina tai lauantaina koska sit viimeistään pitäis tätin tulla.. pitsi jos tuhru alkaa ennen sitä nii sit en viitti testiä tuhlata.. Huoh kun tää aika on pitkää!
 
sit ihan muita juttuja kysymys mobiilikäyttäjille:
Mulle tarjottiin sellasta sovellusta kuin "tapatalk" tämän foorumin käyttämiseen,ja asensin sen windows luuriini,mutta en luoja paratkoon ota mitään selvää siitä miten sillä ees pääsis tänne!!!
Kertokaas millasilla sovelluksilla ootte täällä?
Mulla on Lumia 925 jos se vaikuttaa johonkin (paljosta oon perillä,mutta nyt loppui ymmärrys ja tietotaito :D)
 
Siis apua kuinka paljon te käytte kirjoittamassa ja mä en pysy kärryillä :D

Olikos se nyt Maikkie kun laitto ton inssi selosteen, kiitos siitä tuhannesti! Olen miettinyt paljon mitä siinä oikeasti oikeasti tapahtuu, koska sinne on sitten seuraava ovi jos nyt ei mitään tapahdu.

Saiski
, nyt on niiin niin niiiiiiiiin jännäääää ! :)

Marikki,
toivotaan nyt että saat selvyyden testeillä, miksi se kroppa aina temppuileekin silloin kuin ei pitäisi! Ja tsemppia grafiaan :)

Gatusa
, kovin mukava kuulla sinustakin :) Nyt toivotan onnea tuleviin tutkimuksiin ja tuloksiin. :)

Sleepwalker,
ehkäpä teidän oviksenne on nyt hyödynnetty perusteellisesti tai ainakin toivotaan ;) Mutta ei kai se mies nyt parka ole jos saa peittoja heilutella :D meillä ei ainakaan valiteta :D

ON:
Laivareissu meni mahtavasti! Olen ihan varma jos en olisi lähtenyt olisin käynyt manalan taas läpi, mutta nyt pidin hauskaa oikein urakalla! Ja ihan itseni luvalla :grin

Kp. 6 taitaa olla ja 4. clomipäivä. Oireet ovat olemattomat, luojan kiitos, tällä kertaa. Ensi viikolla seurantaa taas. Ovis oli viime kierrossa päivällä 15 ja taas hoitaja puhelimessa tokaisi, että sulla näyttääkin olevan se noin myöhään.. Jos on sattunut luomu tulemaan niin ne on olleet kp. 17-18.. Mutta onko toi kp 15 sitten myöhäinen ovuloimis ajankohta? Toki menkat alko aikasemmin ku normisti, kp 29.. Ku kaikki vaan hokee et kierto on pitkä ja ovikset tulee myöhään mutta on jäänyt epäselväksi että onko se nyt huono asia...?o_O

Niin ja mies eilen mulle tokaisi että hän on ihan varma että ollaan raskaana ennen kesää. Ihanaa kun hän ajattelee noin "positiivisesti".. Mä tuun hulluksi jos ei olla siihen mennessä!! :smiley-angry017
 
mirmeli kiva että reissu meni hyvin, ei tuo ovisajankohta mikää myöhänen ol, mulla se valittas viel enemmä ku kp 19-22 ollu ovis yleensä ni mulla kierto ollu yli 30 päivää. nyt ootan mielenkiinnol kui pitkä mun kierto on ku kp 14 menos, eile vasemmalle sattu niin julmetust jonki aikaa mut meni ohi. toivottavast teillä tärppäis pian :)

saiski odottavan aika on pitkä...tsemppiä ja plussatuulia :)
 
Pelottavaa,mistähän tää älytön onnellisuuden tunne kumpuaa???
Tuntuu et koko sydämen alue on aivan pakahtua jostain aivan yliluonnollisesta onnesta.
Vaikka jos tarkastellaan konkreettisesti elämäntilannetta,niin stressii löytyy enemmän ku laki sallii,mutta en stressaa vaan leijun jossain pilvissä.

SCARY!

Viimeks kun olin tässä tilassa,niin seuraavana päivänä pamahtikin karsee draama päälle.Buaah,en jaksa ajatella.
Tänään sinne mammografiaankin meen ihan luottavaisin mielin.
 
nyt on käytetty tissit tiskissä ja terveiks todettu.
Oli mammo ja ultrakin,kyllä tiiras kauan ja tarkkaan,mutta eipä tuollasilla asioilla oo leikkiminen.
 
Saiski: Voi että teillä on nyt jännää. Toivotaan sitä parasta mahdollista lopputulosta. :)

Maikkie: Me ollaan nyt menty vaan ns. ajoitetulla yhdynnällä. Tammikuussa mahdollisesti sitten tehdään inssikin, jos ei ennen sitä tärppää. Se pregnyl on erikseen jauheena ja liuoksena ja ne pitää eka itse sekoittaa oikein ja sitten vielä pistää se mahaan. Meinasin ensin pyytää, että mun mies olis hoitanut sen pistämisen, mutta ite sit kuitenkin hoidin homman. Kyllä me ollaan oltu poikkeuksellisen ahkeria makkarin puolella (ja vähän muuallakin). :p Vaikka ite oon joutunu tekee töissä pitkää päivää ja mies on ollut flunssassa. Pitää kuitenkin vaan jaksaa yrittää ja toivoa parasta. Sinne kovasti plussatuulia. :)

Marikki: Onnittelut terveistä tisseistä. :grin Ei noiden asioiden kanssa tosiaan ole leikkimistä. Onneksi on mahdollista päästä tutkittavaksi jo ennen kuin patti tai muita oireita ilmenee. Ja aika ihanalta kuulostaa tollanen onnellisuuden tunne. :love017 Jospa se tietäis vaan pelkkää hyvää.

Mirmeli: Meillä mies on se joka ei ole niin innokas ehdottelija. :rolleyes: Tässä projektissa se on kyllä ollut hyvin mukana vaikka välillä on vähän pakon puolelle mennytkin. Mä oon kuitenkin se, jota ronkitaan ja joudun pistää itseäni yms., niin ei se kehtaa valittaa. :grin Nyt se on kyllä aika flunssainen, mutta jaksoi onneksi silti huhkia. Toivottavasti tulee tulostakin. Onneksi oot välttynyt pahemmilta sivuvaikutuksilta. Toivottavasti ultrassa kaikki näyttää hyvältä ja löytyy hyvän kokoinen munis (tai pari). Mulla oli ennen clomeja ovis kp 16-20 välisenä aikana. Ei kai se huono asia ole. Pääasia, että ovis tapahtuu. Tai näin mä maallikkona ajattelen. Etteköhän te raskaudu ennen kesää. Uskotaan ainakin siihen. :) Onneksi näitä apuja on nykyään saatavilla.

Gatusa: Toivottavasti kipuilu johtui oviksesta. :)

ON: Mä oon hieman hämmentynyt, kun tällä kierrolla ovis ei ole juurikaan aiheuttanut tuntemuksia, saati kipuja. o_O Ainakin mä oletan oviksen jo tapahtuneen, koska ovistestikin on jo ihan nega ja kyllä niitä vähäisiä tuntemuksia on ollut. Toisaalta ne tuntemukset voi johtua siitä kystastakin. Se on kai vasemmalla ja se johtofollikkeli oli oikealla. Tänään on sattunut aikalailla keskelle vatsaa. Ihan kuin olisi tehnyt vatsalihasliikkeitä. Emmä mielestäni ole kyllä niitä tehnyt ellen sitten ole jostain syystä poikkeuksellisen paljon pupuillessa jännittänyt lihaksia. Mä en ole täysin varma koska se ovis on tapahtunut. Todennäköisesti eilen tai viime yönä. Jos nyt pari viikkoa taas odottelisi, niin eiköhän se sitten selviä...
 
sleepwalker: juu no sit jos oli ovis ni on kuule mahis sille että ois uimarei hengissäki säilyny...ja pitäs yrittää olla raskautumatta kunnes saa tulokset. no käy miten käy sen näkee sit mut keskenmenoi tai tuulimunaa ei jaksais iha heti taas kokea vast selvinny viidennest...jos oikein oon lasken äkkiseltää. tsemppiä sinulle :)

marikki toivottavast ei draama iske päälle sit, hyvä että tuli hyviä uutisia mammost ja ultrast.
 
Sleepwalker, oli kyllä kiva kun tulokset kuuli heti kun lääkäri ne tulkitsi!!!Tosta rinnasta jossa ollut niitä tuntemuksii,otettii 4 kuvaa,oireettomasta vain 2.Kaikki kysyy kauhuissaan,sattuiko.No ei mua ainakaan sattunut tottakai se puristus oli napakka,mutta oon tottunut kokemaan niin paljon kipuu ettei tollanen oo mitään.Mutta se maanantainen verikokeen pistokohta kipuilee ja tuikkii edelleen.Hermot kasvaa 1mm kuussa joten katotaan kauanko kstää korjaantua tuo.Ekassa synnytyksessä tullut hermovamma epiduraalista kesti parantuu 7 vuotta :)

Mulla oli muuten myös ärsyttävän oireeton ovis,tai ehkei sitä sitten ees tapahtunut???Kivaa arpapeliä!!!!

Aamun tokasta pissasta tyylipuhdas nega,en mä kyl oikeen tiedä missä kohtaa mun kiertokaan on,mutta laskin et JOS oli ovisplussa 9.11 niin ois näkynyt jos näkyäkseen.Onneks lekuri soittaa mulle maanantaina verikokeiden tuloksii niin taatusti kinuun jatkoja.On tää ny jukoliste kumma ettei yks eukko raskaudu!!!!
Kattelin hintoja yksityisillä klinikoilla insseille ym,ja kyllä niin kurkkua kuristi,että en tiä onko sit oikeasti rahaa...jos meidän taloudessa tulee esim 300e yllättävä meno,niin sit me kyllä syödään kynsiä puolikuukautta.On se niin mukava epäsuhta tässä kohtaa kun itse kotona,mies duunissa ja kela katsoo paperilla että oottapa hyvätuloisia,ei teille mitää tukia tarvii maksaa.
 
pikainen omanapa.. Aamulla tein testin joka oli kai nega kun Se oli jotenkin ihan outo.. Siis ei tullu viivan paikkaa tai mitään haamuun viittaavaa mut siin kohas mihin Pitäs tulla Se toinen viiva Nii noin milli reunoista ja Juu molemmista reunoista näky punasta viivan paksusesti, mut sit Se näytti siltä ku siin keskel olis liikaa sitä ainetta must ne tikut on tehty.. En tiä.. Ehkä mä nyt sit vaan odottelen tätiä ja jos ei ens viikon alussa oo näkyny Nii sit meen ostaan apteekin testin..
 
sulla on saiski nyt jännät ajat sit, toivottavast sieltä se plussa tulis sulle ja kaikki menis hyvin loppuun asti, plussatuulia :)

marikki inshaAllah sullaki plussaks muuttus siellä testi. plussatuulia sinnekin :)

täällä ukon testiaika siirty taas ukon takia ku myöhästy melkei 3 tuntia...
 
Saiski,kyllä toi minusta enemmän plussalle kuulostaa,siin on vaa joku värivika :P mut mielenkiinnolla kuuntelen uuden testin tulosta!!!

Mirmeli,siis mikä idea clomeilla on?Vaikuttaako ne siis ovikseen jotenkin?

oon siis aivan tietämätön kaikista tollasista jutuista,ihmeissäni vaan luen mitä apuja muillaon

Mulla teköö menkat tuloaan,tuttu "bensa lopussa"-fiilis,oon mä saanu silti pakattuu tänään ja lajiteltuu kamaa kun mies lähti kahe nuorimman pojan kanssa pois.Pari jätesäkkii ja pari laatikkoo tehty.Eihn se paljon oo ,mut jotain kumminkin.

Ens kierrossa lupaan olla aktiivisesti mukana ja pupuilla kiltisti ja paljon :D ja toivon että mulla ois ees vähän kättä pidempää tätä vauvajuttuu ajatellen sit maanantaina lääkärin soiton jälkeen.Että ois ees toivoo....
 
Marikki: clomella tehdään ns ovulaatio-induktiohoit ja clomifenit kypsyttää munarakkuloita ja edes auttaa irtoomista. Ja mulla ei tota ovulaatiota tosiaan luomusti tullut kun joskus ja jouluna.
 
vielä näyttää hyvältä täällä tilanne :) Kahvi etoo ja tätiä ei näy :) Ens viikolla sit testiä kehiin ! tuun kyl heti kertoon ku tiän miten käy.. varmaan tiistai tai keskiviikko testailen..
 
Mulle sais nyt antaa sit suosituksia edullisen hinnan lapsettomuushoitopaikoista.Ei tästä tuu nyt omin neuvoin mitään.En ole ees ovuloinut tässä kierrossa.Vaihtoehdot täällä on tälläset: Vestöliitto,Ovumia ja Fertinova (ilmeisesti entinen Ava-klinikka,koska sen nimellä kun hain niin tonne meni)
 
Marikki me ollaan Väestöliiton Helsingin klinikalla ja oon kyl tykänny :) tarvittaessa saa laskun mukaan, jos ei ole just silloin rahaa kun on käynyt, on voinut ottaa laskulle ja maksaa sit ku on. valitsin Väestöliiton hintojen perusteella, oli äkkiseltään katsottuna halvin.
 
Mullakin on sellainen käsitys, että väestöliitto on halvin. Ellei kunnallista puolta lasketa. Ei sekään tosin ilmainen ole. Me ollaan nyt siunailtu tuota kunnallisen toimintaa. Ekasta käynnistä, jossa siis oltiin molemmat, tuli meille molemmille oma lasku. Siis vaikka oltiin siellä yhdessä. Sit tietenkin jokaisesta käynnistä tulee erikseen lasku. Onneksi ne sentään tuli kummallekin sen mukaan, miten siellä kävi. Mutta kaikkineen meillekin tuli nyt siitä 5 käyntimaksua (27,50€/kpl) ja sitten ne lääkkeet siihen päälle. Apteekissa olivat kyllä tosi ystävällisiä ja sen 20kpl clomifen reseptin pystyi jakamaan osiin ja ostin vain 5 taplettia ja ne maksoi jotain parisen kymppiä muistaakseni. Pregnyl ei maksanut juuri mitään ja piikkejä ei tarvinnut ostaa itse, kun mulle se pistettiin polilla.

saiski: Jännää, jännää. Mikä siellä on tilanne? Onko täti pysynyt poissa? Ollaan molemmat yhtä jännän äärellä. Mulla samat testipäivät ellei täti tuu ennen sitä. Ja nyt se ihan varmasti tulee, kun menin sen "ääneen sanomaan".

Mirmeli: Onko sulla saatu clomeilla aikaan toivottu tulos, eli tulee ovulaatio? Kuis kauan sä olitkaan nyt niitä syönyt?

Mites sleepwalker: Ovis oli ja meni? Saitteko hyvin hyödynnettyä? Luin kyllä, että oli vissiin vaikeuksia sen bongaamisessa.... nyt sitten piinailua siellä. Tsemppiä siihen ja toivotaan, että täti kurvaa muille maille vierahille.

On: Huisia, ylihuomenna tulee inssistä kaksi viikkoa ja sillon saa testata. Oon kyllä ihan satavarma, että täti tulee ennen sitä ja en pääse testaamaan ollenkaan. Meinasin testata jo eilen, mutta maltoin mieleni kuitenkin. Tuntemuksia ei oikeastaan ole. Satunnaisia nippailuja ja jomotteluja, mutta niinhän niitä aina on ennen tädin tuloa. Muutamana iltana oon muka ollut huomaavinani, että ihan kun rintoja aristais pikkuisen, mutta sitten kun olen enempi asiaa tutkinut, niin ei ne kyllä arista. Yleensä mulla ei koskaan arista rintoja, ei oviksen aikaan eikä sen enempää ennen menkkojakaan. Raskaana ollessa aristi kyllä jonkin verran. Niin ja tänä aamuna oli ihan karsee jano, mutta se nyt ei tähän kyllä liity mitenkään.
 
Juu Maikkie tätiä ei oo näkyny ja hyvä niin ! :) Sulle kans tsemppiä viimeisiin hetkiin :)

Marikille tsemppiä. en osaa noista hoitopaikoista sanoa, mut toivottavasti löytyy teille paras :)

ON: tänään olin kaverilla kylässä, jolla koira ( husky) eli siis ei ihan mikään sylivauva, mut kovasti se tunki syliin ja seuras vessaan mitä ei oo mulle tehny ikinä :) hyviä enteitä siis!
 
Ärsyttävästi noita hintaeroja on paikkojen välillä.
Postia laitoin Ovumiaan josta kerrottiin että "Varataan 60 min. Hinta lääkärin vastaanotto enintään 60 min Kela korvauksen jälkeen 93.50€, yleensä tehdään myös UÄ 72€."

Ovumia 165,50€
Väestöliitolla hinta 178€
Fertinova (ent.Ava) 138€

Mutta nuohan vaan alkuhinnat ja sitten kaikki tutkimukset päälle mitä tarvii...

Onko kellään tietoo mikä on ovulaatio induktio????

Tällaisin fiilarein tähän aamuun,ei oo alkanu menkat viel,sekin nyt ärsyttää kun tietää että tulossa ne on joka tapauksessa....mrrrr
 
Takaisin
Top