Heissan taas.
Tänään oltiin mieheni siskon tyttären 1-vuotissynttäreillä. Ihanaa, mutta toisaalta niin rankkaa...
Della: Tiedän niin sen tunteen, kun ei jaksaisi enää edes yrittää. Onneksi teillä alkaa jo hoidot häämöttää. Ite oon ainakin saanut ihan uudenlaista taistelutahtoa, kun vihdoin saa jotain apua tähän yrittämiseen. Ja voi kurjuus sen sun kyynärpäänkin kanssa. Toivottavasti saat siihen apua eikä mitään vakampaa löytyisi.
Marikki: Toivottavasti ne verikokeiden tulokset on niin kuin pitääkin. Toivottavasti saatte pian vielä sen yhden pienokaisen. (Toivo on näköjään päivän sana.
) Hienoa kyllä, että sulla on muutakin elämää kuin vain tämä yrittäminen. Mulla muuten sama juttu tuon toisen tuskan kokemisen kanssa. Mä itse ahdistun valtavasti, kun en pysty kunnolla auttamaan. Sitten alkaa hävettää, että tuntee niin, koska pitäisi olla vahva sen toisen takia. Mun lähipiirissä on paljon mielenterveysongelmia (mm. pikkusiskolla kaksisuuntainen mielialahäiriö, isä toipuva masennuspotilas, myös miehen suvussa kaikenlaista) ja oon aina sanonutkin, että kun voisi edes osan taakasta ottaa itselleen. Nyt tämä lapsettomuus on tuonut mullekin taakkaa, mutta mulla on onneksi mies ja muutama muukin läheinen, jotka tietää tästä ja jaksaa olla tukena. Ja sen mitä ei voi sanoa ääneen, voi purkaa tänne...
Maikkie: Hienoa, että inssi meni hyvin. Yksi uimarihan siihen vain tarvitaan, että tärppää. Mä pidän teille peukkuja ja varpaita pystyssä. Tsemppiä piinailuun.
Nine: Kiva, että et ole unohtanut meitä. Onnellista odotusta.
Ja kiitos onnenpotkuista.
Mirmeli: Pahoittelut tädistä. Toivottavasti reissu on sentään ollut mahtava ja tauko arkeen.
Catsie: Kiva kuulla sustakin taas. Teillä on ollut kyllä tosi hyvä ajoitus. Toivottavasti tätiä ei ole näkynyt. Mun mies on Dellan miehen tavoin nyt ollut tupakkalakossa. Yhden kerran repsahtanut, mutta taas hyvin tsempannut sen jälkeen. Silloin, kun se kävi simpat testauttamassa, niin se vielä poltti ja ihan reippaasti. Simpat on kuitenkin hyviä ja hedelmöittämiskyky hyvä. Tosin lääkäri silti suositteli tupakoinnin lopettamista, koska joka röökillä sitä kiskoo sisäänsä hirveän määrän myrkkyjä ja ne ainakin jossain määrin aiheuttaa vahinkoa. Kyllähän kuitenkin tupakoijatkin saa terveitä lapsia...
Gatusa: Toivottavasti miehes sais käytyä siellä testissä. Se voi olla aika pelottavaa miehelle. Ei varmaankaan se itse testi, mutta ne tulokset... Mun appiukko kerran isoon ääneen totesi, ettei se ole mies eikä mikään, joka ei eukkoaan saa paksuksi hetkessä. Teki mieli älähtää, mutta sille ei kyllä haluta kertoa tästä meidän kamppailusta. Se on muutenkin mielipiteissään aika jyrkkä ja on turhaa tahallaan pahoittaa omaa mieltään keskustelemalla tietyistä asioista sen kanssa. Mä niin toivon, että teillä pian taas tärppäis ja vihdoin tarinalla olisi myös onnellinen loppu.
Saiski: Mikä siellä on tilanne?
ON: Heräsin viime yönä neljän aikaan aivan järkyttävään alavatsakipuun, jota kesti sitten puolisen tuntia. Vähän epäilyttää, että oon siis jo ovuloinut vaikka tänään on vasta kp 9. Huomenna se varmaan siellä lääkärissä selviää. En oikein tiedä mitä pitäisi ajatella. Alavatsa on edelleen hellä ja nippailuakin ajoittain tuntuu. Tänään "pakotin" miehen pupuilemaan
,
että jos tosiaan ovis oli jo nyt, niin ei ihan missata sitä. Huominen siis hieman jännittää. Eipähän tarvitsisi sitten pistää, jos munis on jo irronnut, mutta mutta... Voiko tässä vaiheessa limakalvo olla edes niin paksu, että jos vaikka tärppäiskin, niin se alkio pystyisi kiinnittymään kunnolla...? Nyt on kyllä ajatukset aika sekaisin, mutta varmaan aika turhaa pohtia näitä asioita kamalasti ennen kuin se lääkäri on kurkannut mun sisään. Tänä vuonna on ehkä vielä yksi mahdollisuus yrittää ennen kuin tulee pakollinen joulutauko. Toivottavasti saan valmiiksi uuden reseptin clomeja varten ettei ainakaan tablettien loppumisen vuoksi tahti hidastu... Muistaakseni niitä saa puolivuotta käyttää yhteen menoon ja sitten on pakko ainakin pitää tauko. Varmaan parempi, että yritän vaan rauhassa odotella huomista lääkäriaikaa ja sitten katsotaan miten asiat etenee...