Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
tsemppiä Mirmeli ja Sleepwalker, toivottavasti teillä tärppää jo näissä kierroissanne!

on: mulla ei ole oikein mitään kerrottavaa, olin ovisajankohtana kavereiden kans risteilemässä ja oli kyl kivaa ja sain arvokkaan muistutuksen siitä, että on muutaki elämää :) no, se oli vain 22h risteily et varmaan ehdittiin hyödyntää oviskin, mutta kun en usko et tärppiä tulee niin ihanpa sama.

tällä hetkellä huolettaa eniten oikea kyynärpää, joka kipeytyi heti reissun jälkeen eikä lekurin määräämä kipulääkekuuri tunnu tehoavan. ensi viikolla kai sit uusi lekurikierros ja tiistaina alkaa varmastiki menkat, tuntemuksia on jo siitä.
 
Kauhee kun tuntuu ikuisuudelle,kun kävin täällä heipattamassa teitä.Vaikkei siitä ole kolema viikkoakaan.
No meillä on tapahtunut paljon,ja ehkä innostun nyt liikaa,mutta kävin lääkärissä,ja samalla käynnillä juttelin tästä raskaus-asiasta,koska liittyi vähän asiaan.Lääkäri oli heti juonessa mukana,ja muiden verikokeiden lisäksi määritetään naishormooni pitoisuuksia.Kokeisiin pitää mennä noin viikko oviksen jälkeen,joten juuri kun olin päättänyt että tikuttelut ym saa loppua,tuli vähän lääkärin määräys tikuttaa ja siitä sitten noin viikon päähän verikokeet.
Tuntui kivalle kun otti ees vähän kantaa asiaan.Kuun lopussa soitellaan.
Nyt vaan saisi se ovis tulla,tikkuun ekana.Kp 14 eikä oo viel tullut plussaa.Joissain kierroissa oon saanut jo kp 11 plussan.

Kotielämä on rauhoittunut,en osaa sanoo yhtä tiettyä syytä miksi,mutta no,tässä voisi taas pitää sellaisen henkimaailman katselmuksen mille se miun ja miehen yhteiselämä näyttää henkiseltä kantilta katsottuna.
Sen verran avaan asiaa,että eilen kun juteltiin ja kerroin milleen tän "näen",niin kerroin myös että miulle oli vinkattu (henkimaailmasta) ettei se pelkkä henkinen yhteys sitä vauvaa tee,että pitää siihen fyysiseen puoleenkin hiukka panostaa
 
Mukavaa kuulla että teillä menee hyvin! :) Kyllä nuo irtiotot varmasti tekisi hyvää kenelle tahansa. Olen ensi viikonlopulla lähdössä myös risteilemään mutta silloin juuri kp 30! Pitänee varmaan unohtaa alkoholilla rellestely (en ole tipan tippaa ottanut moneen aikaan) ellei sitten ole menkat jo alkaneet.. Paskaan aikaan kyllä. No mutta pääsee ainakin muihin ajatuksiin.

Marikki, mukavaa kun olette saaneet taas vähän tuulta purjeisiin ja asioita eteenpäin :) Ei kun tikuttamaan vaan! :P
 
Moikka kaikille. Saakos sitä liittyä seuraan?
Olen kirjoitellut nyt aktiivisesti lähinnä tuonne toista vauvaa kuumeilevien palstalle, mutta täällä tuntuis olevan myös mukavaa porukkaa ja enemmän lapsettomuushoidoissa olevia. Niin ja ainakin Della ja Gatusa ovat tuttuja tuolta toiselta palstalta.
Kerronpa hieman itsestäni ja meidän tilanteesta muutenkin. Mulla tulee helmikuussa ikää täyteen 33 vuotta ja mies on mua 14 vuotta vanhempi. Meillä on nyt yksi poika (2/2012) ja toista pikkuista kovasti kaivataan ja kuumeillaan. Esikoinen sai alkunsa ihan luomuna, mutta ihan tuosta noin vaan ei sekään raskaus alkanut. Yritys aloitettiin 8/2009 ja 10/2010 sain vihdoin luomuplussan. Tuolloin olimme menossa hoitoihin julkselle puolelle ja odottelin juuri menkkojen alkua ennen aukiolotutkimusta. Noh, tutkimukset jäi tekemättä, kun plussasin. Valitettavasti se plussa päättyi keskenmenoon 12/2010. Sen jälkeen kierrot palasi onneksi tosi nopeasti takaisin ennalleen ja päästiin heti uuteen yritykseen. Esikoinen tärppäsi sitten 5/2011 melkolailla puoli vuotta km jälkeen.
Nyt pikkukakkosta ollaan yritetty 8/2012 lähtien tuloksetta. Mulla alkoi menkat n. 5kk synnytyksen jälkeen ja koko ajan ollaan ilman ehkäisyä menty ja mitään ei vaan tapahdu. Nyt ollaan sitten taas hoidoissa julksella puolella. Lokakuun lopussa oli ensimmäinen käynti ja siellä kartoitettiin tilanne. Ei tehty aukiolotutkimusta, koska mulla on jo yksi lapsi ja kuulemma on erittäin epätodennäköstä, että molemmat piuhat ois tässä välissä yhtäkkiä tukkeutuneet. Miehelle ei myöskään tehty uutta siemenneste analyysiä. Testi hänelle tehtiin syksyllä 2010, kun ensimmäisen kerran oltiin hoitoihin menossa ja silloin kaikki oli kunnossa. Kuulemma sen siemennesteen laadun näkee sitten inseminaatiossa, jossa näyte pestään ja valitaan parhaat siittiöt. Eka käynnillä minut ultrattiin ja todettiin, että hyvin todennäköisesti ovis oli tapahtunut juuri edellisenä päivänä.
Meissä kummassakaan ei ole mitään vikaa, joka selittäisi lapsettomuuden. Stressi varmaan.... Päädyttiin suoraan siihen, että mulle määrättiin clomit ja tehdään inseminaatio. Nyt mulla on menossa kp 8 ja clomit loppui eilen. Söin niitä yhden tabun päivässä viiden päivän ajan. Seurantaultra mulla on tiistaina ja luultavasti itse inseminaatio on sitten torstaina tai perjantaina. Jossain vaiheessa pitäisi se piikkikin pistää tai sitten se pistetään polilla. Minä asustan pohjois-pohjanmaalla ja käyn Oysissa hoidoissa. Ainakin toistaiseksi ollaan saatu hyvää ja asiallista palvelua eikä ole kovin kauaa tarvinnut odotella.
Ihan alkuun menin käymään papa kokeessa oman kunnan terveyskeskuksessa ja samalla juttelin lääkärille lapsettomuudesta. Lääkäri määräsi minut ensin verikokeisiin, jossa katsottiin ainakin kilppari ja prolaktiiniarvot. Ne olivat kaikki kunnossa ja sen jälkeen sain lähetteen Oysiin. Ajan saimme parin kuukauden päähän ja nyt sitten edetään hoidoissa.
Mulle ei ainakaan vielä ole clomit aiheuttaneet oikeastaan juuri mitään mainittavia oireita. Alamahaa noppailee välillä, joten toivottavasti siellä jotain on tekeillä. Parina viimeisenä yönä on kyllä ollut aika kuuma ja on pitänyt vähentää peittoa pois päältä.

Huh... tulipa pitkä romaani.
Anteeksi, että tuli pelkkää omanapaa tällä kertaa. Luin kyllä parisen sivua taaksepäin teidän juttuja ja yritän päästä jyvälle ja kommentoida sitten vaikka huomenna enemmän.

Meilläkin on hieman parisuhteessa matalapainetta. Tai ei oikeastaan muuten, mutta seksi tökkii. Mun halut on kadonneet kokonaan jonnekin. Ei paneta, ei edes oviksen aikoihin, joten melkoista pakkopullaa on lapsenteko puuhat. Ukko on kyllä hyvinkin suostuvainen aina, joten siitä se ei ole kiinni. Mä en vaan nauti siitä toiminnasta enkä saa siitä minkäänlaista tyydytystä. Ja kun tosi harvoin sekstaillaan (lähinnä 3-4 kertaa oviksen tienoilla) on ukko aina niin herkillä, että laukeaa joka kerta liian nopeasti mun tyydytyksen kannalta. Toisaalta se taas on ihan jees, kun ei mua ne sekstailut nyt niin kovasti innosta niin eipähän mene koko iltaa siinä hommassa.
 
tervetuloa tännekin Maikkie! samassa veneessä ollaan tälläkin puolella. tuli mulla taas yksi turha kierto plakkariin, kaikkemme tehdään (tai no melkein, kun en enää tikuta oviksia tms. enkä käytä vippaskonsteja enkä laske edes milloin on ovis saati kerro miehelle asiasta). nyt oli menkat vähän myöhemmin ja kierto oli pitkästä aikaa 28 päivää, sitä ennen ollut aika tarkasti 26 päivää. en kyllä melkein yhtään harhautunut luulemaan mitään, vaan odottelin ja päätin et kaikki oudot oireet liittyy menkkojen tuloon ja niinhän se olikin. itku tuli silti, kun ei taaskaan mitään, vaikka munkai pitäis olla tottunut jo tähän, samaa paskaa se oli ajalla ennen tyttöäki, kunnes turruin ja aloin uskoa, etten raskaudu. nyt on vaan hankalampaa saada samaa ajatusta mahtuu päähän ku oon kerran jo onnistunut. niin siis syytän tästä kyl omaa kroppaani, miehessähän ei vikaa ole ja hällähän on jo kolme lasta.

meidän yritys alkoi 6/2012, vaikkei sitä sieltä alkaneeksi kai virallisesti lasketakaan vaan vasta 10/2012, kun olin vähentänyt imetykset murto-osaan ja menkat alkoi tulemaan. tammikuun puolessa välissä on ivf-aloitus, sinne asti olen ainaki laskenut kierrot ja hoitopaikka Väestöliitto. onneksi tulee hyvät veronpalautukset, kustannuksia tulee satavarmasti.
 
Maikkie: lla on aikataulut oikeastaan ihan samat ku mulla,kuopuksen syntymä 2/12 ja yrityksen aloitus periaattees heti koska ei olla ehkästy koskaan,mutta varsinaisesti 8/12 alkaen.

Täällä vissiin ovis plus eilen,mutta en ollu ihan täysin tyytyväinen viivan väriin,mut tänään oli kumminkin haaleempi hiukan.Verikoe mulla 18.11 missä katsotaan(sokerirasituksen ja kilpparin lisäksi) tää naishormooni pitoisiis,joka kuulema kertoo tapahtuiko ovis oikeasti.JÄNNITTÄÄ! Tulokset kuulen 25. pv. Jatkoista en tiä mitään,koska tämä alkujuttu sain ihan omalta tk-lääkäriltä,kun muis asiois menin ja tästäkin maukasin että hiton kauan ollaan taas ootettu.Kuopusta ootettiin alkavaksi olikse nyt 1v 2kk nyt menny jo enemmän...
Voin sanoo onneksi olis kyse viimeisestä vauvasta.aivan varmasti viimeisestä,koska ikää mulla 41v :)
Olis se niin uskomaton lahja,jos meijän pieni poika viitsisi tulla maan päälle fyysiseen kehoon,ja tuoda mukanaan ne asiat joita me voimme hältä oppia,ja jotka vain minä ja mies voidaan hälle antaa <3

Nyt sit alkaa kierron tyhmin vaihe,odotellaan van.
Ai niin seksihalut mullakin ihan nollissa,ihan vain sen takia jaksan useimmiten harastella,koska ainuu tapa raskautua omatoimisesti.

Mielenkiinnolla ootan saadaanko mitään apua tähän,vaiko jatketaan vaan kahdestaan puurtamista.Suoraansanoen inssiin "pääsy" ois aika helpotus...
 
Tervetuloa Maikkie porukkaan! Mulla varmaan aika pitkälti kaikki lukee tuossa profiilissa.. Eka clomikierto menossa.

Tsemppiä Marikki piinaviikkoon ja della. pahoittelut menkoistasi :(

Olo on niin toiveikas! Jopa liian toiveikas. Yli vuoteen en ole ollut näin varma että tämä on meidän kuukautemme. Ovulaation paljastuminen varmasti tekee olon liian varmaksi ja nyt pelkään että kuinka korkealta tulen tippumaan ensi viikolla :( Huomenna on dpo 10.. Rinnat ovat alkaneet viikonlopun aikana aristaa mutta niin ne tekee menkkoja edeltäenkin..
Kaveripariskunta sai vkl vauvan 6 vuoden lapsettomuuden jälkeen ja ekaa kertaa pitkästä aikaa olin oikeasti onnellinen ja katselin vauvan kuvaa vain ajatellen että meilläkin on tuollainen ihan kohta!

Apua siskot, repikää mut alas täältä pilvilinnoista ennen ku tipun kovaa ja korkealta!!
 
Iltaa!

Vauhdikkaan viikonlopun jälkeen ihan vain pikaisesti yritän nyt jotain tänne kirjoitella.

Maikkie: Tervetuloa joukkoon.

Marikki
: Tsemppiä piinailuun. Toivottavasti verikokeesta tulee sellaiset tulokset kuin pitääkin. Ja mukavaa, että teillä menee kotonakin taas paremmin.

Della: Ei niihin pettymyksiin koskaan totu. Hetkittäin saattaa olla turta olo, mutta sitten taas... Ei sitä tunteilleen mitään mahda. Toivottavasti kynärpääsi on jo paremmassa kunnossa.

Mirmeli: Toivottavasti teillä on tärpännyt. Kyllä sitä saa olla toiveikas... Pettymys ehkä sitten kirpaisee hieman enemmän, mutta ei tätä jaksaisi, jos ei enää jaksaisi olla toiveikas. Tsemppiä!

ON: Kp 2... Ei mahda mitään. Oikeastaan olo on kyllä ihan positiivinen, koska saadaan tämäkin kierto yrittää clomien avulla. Todennäköisesti tiedossa on myös se yksi pistos. Huomenna pitäisi taas soittaa polille. En vain ymmärrä sitä miksi vuoto on taas mitä on... Varsin niukkaa ja nyt jo tuntuu loppuneen. Voisi nyt edes tässä asiassa kroppa toimia normaalisti, mutta kun ei niin ei... Ehkä mä vielä testillä varmistan huomenna (varsinkin jos vuoto tosiaan nyt on loppunut kokonaan) ettei tosiaan ole tärpännyt niin kuin nyt vahvasti näyttää olevan, koska clomit ei kai tekis kovin hyvää jos... Ihan vaan oman mielenrauhan takia. Ärsyttävä kroppa!!! Onneksi viikonloppu on tosiaan ollut täynnä toimintaa, joten hirveästi en ole näitä asioita ehtinyt miettiä/surra. Nyt on sentään löytynyt se lääkeyhdistelmä, millä mulle saadaan ovis varmasti aikaan. Eiköhän se plussakin vielä onnistuta saamaan... Ja jos ei näin onnistuta, niin sitten yritetään muuta. Vielä ei ole aika luovuttaa. Nyt täytyy kyllä tältä erää lopettaa. Väsymys alkaa painaa eikä ajatuksetkaan enää pysy kasassa...
 
Huomenta! Taidat sleepwalker olla oikeassa. No nautin olostani vielä pari päivää kunnes... viikonloppuna laivalle risteilemään että saa ajatuksia muualle heti. Kauanko oot syöny noita clomeja? Mulla on eka kierto menossa mutta kun otin sen ekan sillon kierron kolmantena päivänä niin vuoto loppui lähes seinään ja normaalisti vuoto kestää sen 7 päivää ja on runsaat ainakin 5. päivään asti.. mietin vaan että onko noilla clomeilla joku vaikutus vuotoon..?
 
Mirmeli ja Sleepwalker: Mullakin on nyt ensimmäinen clomikierto menossa ja havaitsin saman kuin tekin. Menkat oli aika niukat ja loppivat kokonaan kp5. Yleensä mulla on vuoto kestänyt kuitenkin 5-6 päivää ja sem jälkeen vielä tuhruillut päivän-kaksi.

Marikki: Tsemppiä verikokeisiin. Toivottavasti tulokset ovat sellaiset kuin pitääkin. Vaikka toisaalta, mulla itsellä se ainakin vaan lisäsi epätoivoa, kun mistään ei löydy mitään vikaa ja silti vaan mitään ei tapahdu, vaikka kuinka peittoja heiluttelisi.

Della: On tämä lapsettomuus vaan vaikea asia eikä asiaa paranna yhtään se, että on jo yksi lapsi entuudestaan. Samoja asioita miettii kuin ennen esikoistakin. Entä, jos en koskaan saakaan toista lasta, entä jos en jaksakaan pitkiä lapsettomuushoitoja ja entä jos ja entä jos... Aina sitä vaan miettii, että mitä pahaa mä olen tehnyt, miksi en ole ansainnut sitä lapsen saamisen onnea. Silti pitää vaan yrittää jaksaa uskoa siihen mahdollisuuteen, että kyllä me vielä saadaan ne pikkukakkoset. Ollaan saatu jo yksi lapsi, joten se on ihan mahdollista. Vaikeaa se uskominen välillä on, mutta ei kait tässä muukaan auta.

On: Ei mitään uutta tänne. Huomenna clomikierron seurantaultra ja selviää inssin ajankohta. Menkoista vielä... Mulla on ollut aikaisemmin aika säännölliset menkat ja on ne vieläkin suht. säännölliset 24-30 päivää. Suurimmaksi osaksi kuitenkin 26-28 päivää. Synnytyksen jälkeen menkat alkoi noin 5kk päästä ja heti aikalailla säännöllisinä. Viime keväänä alkoi sitten ärsyttävä 2-3 päivää kestävä tuhruilu ennen menkkoja ja sellaista ei sitä ennen ollut koskaan. Nyt siis joka kierrossa... paitsi tässä kierrossa ei tuhruillut, kun yhden illan ja seuraavana aamuna hanat aukes ihan kunnolla. Kaikki verikokeet on olleet kunnossa, missään ei mitään vikaa.
 
Mirmeli: Toivottavasti sulla on onnellisempi kierron loppu ku mulla vaikka nyt kyllä oon ihan täynnä taistelutahtoa. :) Maanantaina polille ja toivottavasti saan taas luvan pistokseen. Vaikka niitä oviskipuja en odota, niin ne sentään kertoi, että jotain todella tapahtuu. Viime kierto oli mun toinen clomikierto, mutta eka jolla saatiin oikeasti yrittääkin. Ekalla kerralla mulla oli liian suuri annostus ja kypsyi liikaa muniksia ja kohdun limakalvo ei paksuuntunut toivotusti. Sillä nyt tosin ei olisi ollut merkitystä, koska lääkäri kielsi meitä silloin yrittämästä. Sitten tulikin kesätauko, mutta nyt sitten mennään taas täysillä. Ne clomithan voi vaikuttaa limakalvon kehittymiseen niin miksei sitten vuotoonkin... Mulla kyllä minipillerit sotki hormoonitoiminnan ja kierrot ja kaiken... Jos olisin tiennyt mitä niistä seuraa, niin en olisi suostunut niitä käyttämään. Kyllähän ne ehkäisynä toimi, mutta tuntuu ettei vielä yli kolmenkaan vuoden jälkeen kroppa oo palautunut siihen mitä se oli ennen pillereiden aloitusta... Toisaalta turha sitä on enää surra. Sitä teki silloin niin kuin silloin oli parasta...

Maikkie: Ihan hyvä tietää, että on muitakin joilla vuoto on muuttunut clomien myötä. Mulla kyllä vuoto loppui jo eilen illalla eikä tänään ole tullut edes tuhrua vaikka on vasta kp 3. Toivottavasti sulla clomit toimii niin kuin pitääkin ja annostus on oikea. Mulla oli ensin liian suuri annostus ja niin kuin tuossa Mirmelille jo kommentoin, niin se kierto ei mennyt ihan putkeen. Se oli varsin turhauttavaa, kun vihdoin alkoi asiat edetä ja sitten tulikin täyskielto yrittää. Mieluummin kuitenkin niin kuin pahimmillaan nelosraskaus. Mulla meinaan oli niitä muniksia tyrkyllä jopa se neljä... Kyllä me vielä niistä nelosista oltas ehkä selvitty, jos ne olis selvinneet, mutta mä epäilen, että jos sellainen raskaus olis lähtenyt alkuun, niin se luultavasti olis päättynyt surullisesti... Täälläkin on saanut sen huomata kuinka se valtavan suuri onni voikin muuttua musertavaksi suruksi. Mä en tiedä kestäisinkö mä sellasta. Kai, jos vaan olisi pakko, mutta ehkä on parempi olla uhmaamatta kohtaloa... Se on nyt kuitenkin ollutta ja mennyttä ja nyt vaan uutta yritystä kohti. Jännä muuten miten erilaisia toimintamalleja on eri kunnissa. Meinaan vaan, kun meille ei kai inssejä aiota edes yrittää. Mun miehen simpat on hyviä, mutta vois luulla, että inssissä tärppimahdollisuudet olis kuitenkin vielä jonkin verran paremmat. Viimeksi se lääkäri jutteli jotain sellaista, että yritetään nyt vielä jonkin aikaa näillä OI-hoidoilla ja sitten aletaan harkita IVF:ää, jos ei tärppää. Varmaan noi hoidot on myös tapauskohtaisia.

ON: Aamulla testasin puhtaan negan. Emmä oikeastaan muuta odottanutkaan, mutta nyt asia on varma. Tänään siis aloitin taas clomit ja nyt jo tuntuu jotain nippailua. Hiukkasen hirvittää, että taasko mulla kypsyy liikaa muniksia... Maanantaina se sitten selviää. Soitin tänään polille ja oli muuten viimeinen vapaa aika sille maanantaille. Onneksi mulla on mahdollisuus ottaa mikä aika tahansa ja olla töistä saldovapaalla. Mulla on sen verran pitkä työmatka, että lääkärireissujen takia joudun olemaan aina koko päivän pois. Välillä jo mietin, että mitä sitten jos niihin IVF-hoitoihin joudutaan, niin paljonko sitten tulee poissaoloja. Eiköhän sekin sitten jotenkin järjesty vaikka töissä en kyllä halua tästä yrittämisestä mitään kertoa. Nytkin jo välillä tuntuu, että ne siellä pohtii näitä mun poissaoloja. Ehkä ihan hyvä, että mulla on ihan julkisesti ongelmia verenpaineen kanssa, niin voin sitten siihen vedota, kun joudun lääkäriin menemään. :grin Vaikka mulla on tosi mukavat työkaverit ja paljon ne musta tietääkin, niin tämä on liian vaikea juttu jakaa julkisesti. Ehkä sitten joskus... Tai sitten ei...
 
Maikkie tavoitit kyl kirjoituksellasi just sen saman, mitä itsekin mietin! jotenki tää on kyl vielä raskaampaa kun ajalla ennen tyttöä, silloin mä vaan jotenki hyväksyin et lapsia ei sit tule ja kestin jotenki muiden vauvaonnet tai sit en kestänyt ja vetäydyin omiin oloihin. ja nyt on taas sama tilanne! mä mietin kans jaksanko hoitoja ja miten kauan haluan yrittää ja miten pitkälle olen valmis menemään. en usko et ekalla hoidolla tärppää ehkei tokallakaan, mut entä jos ei ollenkaan? jos alanki olla liian vanha? (olen 34vee)

Sleepwalker ensinnä, pahoittelut negasta! niin, ei se pettymys päästä hampaistaan vaikka oiski turtunut ja luulisi tottuneensa siihen. jotenki sitä vaan selviää yli ja saa nostettua itsensä taas suosta. oon muuten itseki miettinyt tota hoitoihin menevää aikaa.. en halua kertoa töissä mitään hoidoista enkä haluaisi olla huomiotaherättävästi poissa ja luulen et se voi olla helppoakin, kun klinikalle pääsee työpaikalta metrolla ja ehkä ratikallakin. mä en oo myöskään valmis julkisesti jakamaan tätä tietoa hoitojen aloituksesta tai edes yrityksestä, nykyään kuittaan aiheen vaihtamalla puheenaihetta. kerroin raskaudestaki vasta ekan ultran ja tokan neuvolan jälkeen ku pelkäsin pahinta, joten mahdollisen tulevan raskaudenki kans aion odottaa vähintään rakenneultraan ja voi olla etten puhu hoidoista mitään.

Marikki tervetuloa takas! tsemppiä teillekin sinne ja toivottavasti lääketiede auttaa teitä!

Mirmeli toivottavasti clomeista on teille apua!

on: kyynärpää ei parantunut, joten menen työterveyshuoltoon valittamaan sitä perjantaina. mun lekuri-isä epäilee et sieltä ois joku palanen irronnut ja kiilannut kyynärpään niin, ettei se suoristu ja aiheuttaa kipuja. kehotti vaatimaan röntgeniä ja pyytämään lähetettä ortopedille. en tiedä, mitä tälle nyt sit tehdään. en pysty treenaamaan, tanssitunneilla käyn ja varon kättä, samoin tytön kans joogassa. kotona ei pysty kaikkea kotitöitä tekee ym. tää kipu haittaa pupuiluaki, mut loppuviikosta pitää yrittää jotenki jotaki.
 
Sleepwalker: Pahoittelut negasta! Millaista annostusta clomeja sulla menee? Sulla vissiin vähän erit kun esim. mulla. Mä söin niitä kp 3-7. Ja aiheuttivat kyllä nippailuja mahaan. Kerron omanapaosuudessa enemmän.

Della: No juuri noin. Tämä tosiaan tuntuu nyt paljon raskaammalta kuin ajalla ennen esikoista. En mä kyllä silloinkaan hyväksynyt sitä, ettei me välttämättä saada lapsia. Olin heti alusta asti valmis menemään hoitoihin ja niissäkin yrittämään kaiken mahdollisen. Ja varmasti olen nytkin valmis aika pitkälle menemään hoitojen kanssa, mikäli se sitä vaatii. Kyllä se lapsenkaipuu on vaan niin kova. En silti tiedä, miten mun henkinen kantti tämän kaiken kestää. Yhden keskenmenon kokeneena minäkin pelkään pahinta. Ihme kyllä esikoisen raskausajan olin ihmeellisen seesteinen eikä kertaakaan tullut semmoista oloa, että jokin voisi olla vialla. Jospa voisin olla yhtä levollisin mielin sen mahdollisen seuraavankin kanssa.

On: Tosiaankin, tänään oli polilla sitten se seurantaultra eikä yhtään liian aikaisin. Yksi 18mm johtofollikkeli siellä näkyi ja kohdun limakalvokin oli kuulemma oikein rehevä 10,6mm. Inssi tehdäänkin jo huomenna. Mun lyhyt kierto (26-28 päivää) varmasti on myös vaikuttanut tuohon, että munis on kypysynyt jo näin pian. Huomenna mulla siis kp12 vasta! On kyllä tosissaan alamahaa nippaillut jo monta päivää ja mä olin aika varma siitä, että muniksia ois kypsynyt useampikin. Mutta yksihän riittää kuitenkin. Papereista katsoin sen verran, että oli yhteen sarakkeeseen merkattu myös 9mm, eli oiskohan siellä sitten ollut toinenkin munis... Noh, huomenna sitten inssiin. Odotukset on kyllä aika korkealla, vaikka toisaalta en kyllä jaksa pätkääkään uskoa, että heti ekasta kerrasta tärppäis. Yritän asennoitua jo valmiiksi siihen, että menkat tulee.
 
Kovasti onnen potkuja teille!!
Onko toi inssi siis sellanen ns.tuoresiirto???Tuollasen termin oon kuullut sen yhteydessä.
Otatko jonkun irrotuspiikin että munis varmaan irtoo?
Jännää!!!!
 
tervetuloa Maikkie! toivottavasti visiittisi on lyhyt !

Mä oon kyllä käyny lukeen teiän kuulumiset, mut meillä lahos kone ja nyt vast saatiin uus hommattua nii en oo puhelimella jaksanu kirjotella..

on: täällä mennään taas siin vaihees kiertoo et ens viikolla pitäis alkaa menkat. En tiedä olenko ovuloinu vai en, joten menkkoja odottelen. Vaikkakin elättelen hiukan toiveita, koska pari päivää sit istuin sohval ja ihan keskel kohtua tuntu semmonen hento nippaus/kipu josko se olis ollu kiinnittymiskipuja :) on aina kiva tippua korkeelta! Ja siis ei muuten mut jos olisin liikkunu nii tuskin olisin edes huomannu sitä tunnetta.

Tsemppiä ja plussatuulia kaikille!
 
Della: Voi höh sen sun kyynärpääs kanssa. Toivottavasti saat apua perjantaina ja käden kuntoon. Ja pupuiltua. :)

Maikkie: Miten meni inssi? Toivottavasti tärppää. Mä syön clomeja ihan samoilla kiertopäivillä, mutta ekalla kerralla mun piti ottaa niitä kaksi tablettia. Lääkäri oli silloin sitä mieltä, että mun ei kannata edes yrittää pienemmällä annostuksella, koska terojakin mun piti ottaa kaksi nappia kymmenen päivän ajan, että täti löysi perille. Kierto tosin on tasoittunut sen jälkeen, kun mulla on saatu varmuudella ovuloimaan. Koska se kaksi tablettia saikin aikaan liian rajun reaktion, niin nyt otan vain yhden tabletin kp 3-7. Se liian iso annostus kyllä tuntui vaikuttavan seuraaviinkin kiertoihin, koska testien mukaan ovis siirtyi aikaisemmaksi ja kierto lyheni. Ihan hyvä niin. Mulla on nyt tuntemuksia molemmissa munasarjoissa, mutta voihan olla että siellä vain yksi iso kehittyy ja muut jää vielä pienemmiksi. Maanantaina se sitten selviää...
Marikki: Jos en oo ihan väärin ymmärtänyt, niin tuoresiirto liittyy IVF:ään/ICSI:in. Inssissä simpat pestään ja ruiskutetaan kohtuun, mutta IVF:ssä siirretään vasta se alkio. Eka siirto on tuoresiirto ja jos jotain jää pakkaseen, niin sitten voidaan tehdä vielä pakastealkioiden siirtoja (PAS). Meille tuli sellainen opaskirjanen ennen ekaa poliaikaa, niin siitä oon näitä juttuja opiskellut. Ja onhan täällä palstallakin tullut vietettyä jo pari vuotta, niin sinä aikana on vähän nämä termitkin tulleet tutuiksi. On tässä ehtinyt jo "nähdä" vaikka minkälaisia tarinoita. Onneksi monella on käynyt hyvin. :)

Saiski: Kiva kuulla sustakin taas. Toivottavasti teillä on tärpännyt. <3

ON: Tänne ei nyt vielä mitään uutta kuulu. Molemmin puolin on tuntemuksia, joten eiköhän mun sisällä jotain taas tapahdu. Ovis on luultavasti ensi viikolla. Ainakin jos saan taas tökätä sen pistoksen mahaan. :confused: Onneksi mieskin tajuu, että sitten on pupuiltava, kun lääkärikin niin määrää. :p
 
nyt onki paljon peukkuiltavaa ku tuntuu et menette kaikki niin jännissä kohdissa :) mulla on alkanut ihan joku uusi ahdistus, joka liittyy tähän uuteen kiertoon. ei huvittais alkaa yrittämäänkään mitään, kun tietää, ettei kuitenkaan onnistu. pessimistihän ei pettynyt, kai.
 
voi della suakin :(
Kyllä sitä vaan voi tälläpuolen samaistua niihin turhautumisen fiiliksiin.
Kun on viety se tunne,että tulen raskaaksi piste. Sen tilalla on jo tulen ehkä raskaaksi tai sitten en.
Eli huoh.
Mut ei oo hei väärin relailla kierto,pari,kunnes fiilis iskee.Ja raskaus voi alkaa vaikkei fiiliksii oiskaan :)

Mua jänskättää verikokeet(ens ma) tulokset kuulen 25.11.
oon varmaan jauhanu samasta joka viestissä :)
Ihanaa ja jännää.Mielenkiintoista.

Kävin kuopuksen kanssa munuaispolilla tänään,hällä on synnynnäinen monirakkula-munuainen,siis toimimaton.Sitä tsekkaillaan että kutistuu pois ja vastaavasti toisen pitää kasvaa reilumpana.Verenpainetta seurataan,mut kaikki ollu hyvin koko ajan.Ei tarvii viel suunnitella leikkausta.Mukava reissu oli kaikkineen.Ja nyt kun kotiin pääsin ja rauhoittuun tähän ja miettimään kaikkia juttuja,niin nousi ihania oivalluksia elämästä.
Huomaan että mua auttaa nyt tämä että mulla on paljon paljon puuhaa ja uusia juttuja tulossa koko ajan,ja niihin tietty innolla käyn käsiksi ja mietin ja saan oikeasti jotain muuta funtsittavaa kuin tää ikuisuusprojekti...se sit tärppää ku tärppää,ja jos ei niin sit se vaan on tarkoitettu niin.
Itsekästähän se on haluta vauvaa vielä,kun on jo yllin kyllin lapsia saanut.Mut kerran vieläSe on se mun "puuttuva palanen" :flower

Oikeesti kivaa kun oon vähän ulalla missä kohtaa kierto menee,mutta pääasia että laskin että verikokeisiin meen oikeena päivänä,se on tärkein!
Ja loppu on tulevaa historiaa :love7
 
Marikki: Montako lasta sulla on? Minusta ei kyll ole yhtään väärin haluta lisää lapsia. Kyllähän se lapsenkaipuu/vauvakuume voi iskeä ihan kenelle tahansa eikä se katso sitä onko entuudestaan yksi, kaksi vai kymmenen lasta. Niin ja Sleepwalker tuossa jo vastasikin tuohon kysymykseen eli inssissä todella siirretään pesty siemenneste suoraan kohtuonteloon.

Della: Mulla oli juurikin keväällä 2011 melkoinen lapsentekoahdistus päällä ja olin jo huhtikuussa päättänyt, että seuraavan kierron jälkeen mulla alkaa kesäloma kaikesta lapsentekoon liittyvästä. Yritin parhaani mukaan pysyä poissa netin vauva-aiheisilta sivuilta ja lopetin kaikki päivien laskemiset ja kalenterin kyttäämisen. Ja olin suunnitellut, että koko kesä mennään ihan vaan fiilispohalta ja jos ei huvita niin ollaan vaikka selibaatissa koko hemmetin kesä. No, mut sitten kävikin niin että 31.5 pärähti plussa tikkuun.
Kyllä pieni tauko voi tehdä välillä ihan terää. Ei kait tämmöistä touhua kukaan jaksa vuositolkulla. Tsemppiä kovasti sinne!

Saiski: Toivotaan, että se hento nippaisu todellakin olisi just sitä itseään ja sinne olisi matkalainen tarttunut oikein lujasti kiinni!

On: Inssi meni oikein hyvin. Siemennesteen laatu oli ihan hyvä. Hieman enemmän siinä olisi voinut olla A ja B liikkuvia siittiöitä, mutta kuitenkin näyte oli hyvä. Itse toimenpide oli ohi muutamassa minuutissa ja kokonaisuudessaan olin varmaan 20 minuutin päästä jo ulkona. Ovis ei ollut vielä tapahtunut, joten täti tökkäs irrotuspiikin mahamakkaroiden sekaan ja sekin kävi niin äkkiä, etten ehitinyt juuri edes reagoida koko asiaan. Ihan hyvä vaan, vaikken mä mikään piikkikammoinen olekaan. Nyt sitten vaan peukut ja varpaat ja kaikki pystyyn plussan puolesta.
 
Tsempitykset Maikkielle täältä takavasemmalta! Muistan elävästi omat fiilikset ekasta inssistä keväältä '12. Tuuthan kertomaan tuntemuksista! Toivottavasti pieni on tarrannut kiinni!

Muille kanssa onnenpotkuja persauksille!!
 
Takaisin
Top