della_79
Asioista perillä oleva
kiitos kaikille tsemppauksesta! mullaki on ollut masennusta aika ajoin, mutten ole koskaan varsinaisesti käynyt missään juttelemassa. mulla oli puoli vuotta pojan meille muuton jälkeen kuukauden tai parin "musta jakso", kun just ja just jaksoin käydä töissä ja illat itkin ja makasin sängyllä. sain silloin työterveyshuollosta mielialalääkkeet ja puhuin asiasta perheneuvolassa (käytiin silloin muutama tukikäynti) ja sieltä sanottiinki, että mulla ois ikäänkuin synnytyksen jälkeinen masennus. söin mielialalääkkeitä n. puoli vuotta ja sit lopetin ne enkä ole sen koommin syönytkään niitä. meidän aviokriisin aikaan mulla oli myös alakuloa ja unettomuutta ja sain nappeja nukahtamiseen, mut neki lopetin sittemmin. käytiin me silloin perheneuvojalla ja jokusen käynnin kävin yksinki siellä.
nyt mulla ei oo pitkään aikaan ollut mitään eikä mikään ole oikeastaan aiheuttanut mielipahaa. tytön syntymän jälkeen ei tullut mitään alakuloa tms., olin kai jo niin tottunut siihen jo pojan tultua, että lapsia on ja aika menee pitkälti heihin. toki masensihan tää endodiagnoosi, mut jotenki pääsin siitä yli, vaikka tietty alkuun itkinki et miksi just minä. ajalla ennen tyttöä itkin kyllä lapsettomuutta ja mieli oli maassa, mutta jotenki mä vaan sain itseni ylös siitä suosta. nyt tää tärppäämättömyys syö myös, vaikka yritänki huolehtia itsestäni liikkumalla jne. sanoin eilen miehelle, että oon vähän maassa ja itkuinen sekä väsynyt. mietittiin, et tää vuodenaika on sellainen et se vaan lisää alakuloa.
nyt mulla ei oo pitkään aikaan ollut mitään eikä mikään ole oikeastaan aiheuttanut mielipahaa. tytön syntymän jälkeen ei tullut mitään alakuloa tms., olin kai jo niin tottunut siihen jo pojan tultua, että lapsia on ja aika menee pitkälti heihin. toki masensihan tää endodiagnoosi, mut jotenki pääsin siitä yli, vaikka tietty alkuun itkinki et miksi just minä. ajalla ennen tyttöä itkin kyllä lapsettomuutta ja mieli oli maassa, mutta jotenki mä vaan sain itseni ylös siitä suosta. nyt tää tärppäämättömyys syö myös, vaikka yritänki huolehtia itsestäni liikkumalla jne. sanoin eilen miehelle, että oon vähän maassa ja itkuinen sekä väsynyt. mietittiin, et tää vuodenaika on sellainen et se vaan lisää alakuloa.