Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Elämä rupee taas voittaan :) on Tää kumma kun ensin rämmitään syvällä ja sit se toivo taas löytyy, josko tämä kierto ois meiän.. Ainoo ongelma on se et nyt en tiä laskenko kiertopäivät mistä kun ei Tuu kirkasta menkkavuotoa ollenkaan vaan enemmän semmosta ruskeeta, eikä siteeseen asti ollenkaan.. Joka kerta paperiin kylläkin. Se vaan et nostaako endo päätään vai onks nyt kp 2 ???? En taas tiä yhtään.. Clomit pitäs alittaa kp 3 et yritä tässä nyt si jotain ku ei itekkään tiedä :'( anteeksi omanapaisuus ja ällötykset ;)
 
Kyllä se Toivo aina jostain vaan tulee :) mä en osaa sanoa miten laskisit noi sun menkat mut kuinka tarkkaa clomien kanssa on, pitäiskö soittaa hoitsulle?

Täällä kp 10. Sain eiöen hevoskuurin antibiootteja sekä poskiontelotulehdukseen että korvatulehdukseen.. ja juuri tähän kohtaan kiertoa. Kai se hiivaki sieltä sitten tulee et jää sit pupuilutki.. ja jos kuurin alussa tulee ni diflucania ei saa syödä heti vaan loppu kuurista ettei uusi. :/ lääkkeinä antibiootit, burana 600mg, duact, diflucan tarv. Tärppi varmasti taattu :D
 
Hei Saiski87,
Mullakin tulee aina ennen menkkoja 5-3 päivää sellasta pikkusta vuotoa, ruskeaa tai sitten tosi vähän punasta, ei ikinä paperia pidemmälle. Mä en laske niitä ollenkaan vielä uuteen kiertoon, vasta sitten kun se menkkakipu alkaa ja alkaa "oikea" vuoto, lasken kiertopäivän 1. Aluksi olin kanssa ihan hukassa mikä on kierron alku, mutta siitä kivusta sen sitten lopulta tunnistaa...
 
Niin no siinähän se vika onkin kun kipuja kyllä ollut eilisestä alkaen, mut vuoto on semmosta olematonta.. Eikä ikinä ennen oo tämmöstä ollut. Yritystä takana jo 1v 9kk et oon kroppaanikin jonku verran oppinu ja nyt se sekos :(

plussatuulia ja voimia taistoon kaikille!!
 
saiski kuulostaapa kyl erikoiselta! mulla on nyt kahdessa edellisessä kierrossa alkanut tiputtelu hieman ennen menkkoja, viime kierrossa alkoi viikkoa ennen oikeiden menkkojen alkua, sitä edellisessä alkoi kolme päivää ennen menkkoja. en tiedä, mistä moinen johtui ja pohdin, että pitääköhän asioida lääkärissä, mutta sitten mietin, että mullahan tulee vuodenvaihteessa joka tapauksessa ajankohtaiseksi hoitojen aloitus, joten eiköhän tämän saa viimeistään silloin korjattua. toki, jos alkaa toistumaan, otan varmaan yhteyttä klinikalle ja kysyn neuvoa (ajanvarauksen tyypit on meidän klinikalla kätilöitä).

mulle sanottiin klinikalla, että menkkojen alku lasketaan ekasta kunnollisesta vuotopäivästä ja jos kunnon vuoto alkaa klo 18 jälkeen illalla, eka kiertopäivä on se seuraava päivä. mulla on nyt viime aikoina kipu alkanut vasta sinä päivänä, kun alkaa oikeasti vuotamaan, joko ennen vuodon alkua (jolloin sitten tulee tippa, pari paperiin/siteeseen) tai vuodon alettua. ja mun menkkakivut on synnytyksen jälkeen tuntuneet enemmän nivusissa kuin alavatsalla. olin siitäkin huolissani vielä keväällä, mutta gynen mukaan mitään vikaa ei ole, vaan arveli sen nivuskivun johtuvan siitä, että jotain turpoaa alakerrassa ja painaa nivusiin. endokipua se ei ole, endokipu tuntui mulla "veitsenviiltoina" ja ikäänkuin joku ois puristellut munasarjoja nyrkissä. uskon tunnistavani endokivut, jos ja kun niitä taas tulee.

Mirmeli pikaista paranemista! kunnon hevoskuuri sulla, toivottavasti pääset niistäkin pian eroon. ja toivottavasti tärppäisi napeista huolimatta!

hehel mulla ovistikkuihin tuli eka haaleampi plussa ja sit se katosi päiväksi, pariksi ja palasi tummempana. en tiedä mistä johtuu. toinen vaihtoehto oli, että ovistikku näytti useamman päivän plussaa (niin kauan, että kyllästyin tikun dippailuun ja lopetin tikuttelun ehkä jopa kesken). nyt en tosiaan tikuttele, joten luotan vain tuntemuksiin.

on: tonne toiseen ketjuun kirjoittelinkin pohdintojani hoitojen aloituksesta ja kelan maksukatosta. mullahan tuomiona on ivf sitten loppuvuodesta/vuodenvaihteessa. aloin tässä pohtimaan ja kun olen lueskellut vähän niiden piikitettävien lääkkeiden hintoja, että mitenkä mahtaa mennä kelan maksukatto? mulla on käsitys, että kalenterivuosi kerrallaan ja maksukaton täytyttyä lääkkeet saisi halvemmalla jne. no, pohdin siis, että jos me aloitetaan hoidot joulukuussa, joudun ostamaan ekan lääkesatsin joulukuussa ja maksamaan niistä x määrän paljon rahaa eikä maksukatto tietty heti täyty. kun en usko, että tärppiä edes heti tulisi hoidoissakaan, joudun tietty tammikuussa ostamaan uuden satsin x hintaisia lääkkeitä ja ne menisi sitten kerryttämään vuoden 2014 maksukattoa. ja niin edelleen sitten seuraavat kuukaudet, kunnes maksukatto tulee täyteen. pohdinkin siis, olisiko hoidot sittenkin järkevää aloittaa vasta tammikuun puolella, jotta saisi maksukaton nopeammin täyteen ja lääkkeet halvemmalla? miehelle esittelin myös ideani ja hän kuulosti melkei pettyneeltä, kun sanoin että ehkä on järkevämpää aloittaa hoidot vasta vuodenvaihteessa. vetosin myös miehen joulunajan työkiireisiin. mähän en myöskään tiedä kierrostani mitään, koska mulla tulee sitä tiputtelua, mutta jos esioletuksena on, että kierto on edelleen 26 päivää niinkuin tässä viime kuukausina on ollutkin. osaisiko joku jo hoidoissa oleva kertoa noista hinnoista ja maksukatoista enemmän?

muuten mulla on tää alkukierto päällä, menkat loppui lauantaina ja nyt sit ovista ootellen. kiinnostaa kyl yhtä paljon ku kiviä ja oonki tässä päättänyt, etten ala kummemmin rehkimään tän kierron eteen, ei siitä ole mitään hyötyä. mä uskon niin, että hoitoihin mennään.
 
Kiitos naiset vastauksistanne!

Mä päätin kun tänään alko kunnon vuoto, mut kivut tuli jo eilen et tänään on kp2, meni syteen tai saveen :D ja sit jäin viel tyhmänä miettiin semmosta et kun nyt tänään paperiin tuli semmonen "napanuoramainen" klöntti, et olikohan siellä kumminki yrittäny joku kiinnittyä, vaik ei plussaa testiin tullutkaan o.O mene ja tiedä, mut samalta näytti ku eka keskenmeno :(

Missäs vaiheessa muitten hoidot/kierrot/odottelut on ?

Della : Mäkin kyllä oon sitä mieltä et maksukatto on kalenterivuodelta. Tekisin varmaan itekkin niin et alottaisin vasta tammikuussa, vaikka se odottaminen on syvältä!
 
kävin sit viel lukeen kelan sivuilta niin ne sanoo näin :

Maksat itse aina osan lääkekuluistasi ns. omavastuuosuutena. Jos saman kalenterivuoden aikana korvatuista lääkkeistä, kliinisistä ravintovalmisteista ja perusvoiteista maksamasi omavastuuosuudet ylittävät 670 euroa kalenterivuodessa, sinulla on oikeus lisäkorvaukseen. Vuotuisen omavastuuosuuden täytyttyä maksat jokaisesta korvattavasta lääkkeestäsi 1,50 euroa.

siinä mielessä olis järkevää odottaa sinne tammikuuhun, mutta koskas näissä vauva toiveissa järkeä on ollu :DD ei mulla ainakaan koskaan :p
 
Moikka kaikille. Mä liityn joukkoon :)

Kävin täällä vaussa kuumeilemassa jo vuosi sitten kesällä ja syksyllä, mutta oli pakko lähteä ja ottaa aikalisä, jottei pää hajoa. Nyt palaan suosiolla tänne pidemmän kaavan ryhmään :)

Meillä on yritystä takana puolitoista vuotta ja koska meillä on jo yksi lapsi, joka tuli nopeasti, niin tyhmänä kuvittelin saavani toisenkin tuosta vaan ja olevani raskaana jo vuonna 2012. Eihän se ihan niin mene ja sen tajuaminen otti aika koville.

Meillä on siis kyseessä sekundäärinen lapsettomuus. Keväällä, vajaa vuosi yritettyämme päätin mennä lääkäriin kyselemään, että missä vika. Pelkäsin saavani vastaukseksi jotain tyyliin mene kotiin ja laihduta tai sulla on jo lapsi, olisit siihen tyytyväinen, mutta onneksi ei :) Lääkäri otti asian vakavasti ja laittoi mut tutkimuksiin. Verikokeissa ei löytynyt mitään. Kilpisrauhanen yms kunnossa, joten sain lähetteen ultraan. Ultrassa ei löytynyt mitään, joten sain lähetteen lapsettomuusklinikalle. Sinne aika ensi kuun alkupuolella. Mies kävi purkittamassa näytteen alkuviikosta. Tuntuu hyvältä, että asia etenee ja meidät tutkitaan. Vähän mietityttää mitä kaikkea on edessä.

Mä kannan edelleen raskaukiloja esikoisesta, joten ylipainoa on jonkin verran. Koitan sen kanssa taistella, jos syytä on siinä. Tuntuu tosi vaikeelta.
Koitin tikuttaa oviksia aika ahkerasti viime syksynä, mutten koskaan saanut haamua kummempaa testiin. Lopetin senkin, koska alkoi olemaan liian rankkaa. Voi siis olla, etten ovuloi.

Mä lueskelen ja koitan päästä kärryille teistä muista. Tsemppiä ja plussatuulia! :)
 
tervetuloa Nella^! ollaan samassa tilanteessa, täällä myös toista yritetään ja varmaan aikalailla samassa pisteessä ollaan, meillä on tutkimukset takana ja hoitojen aloitusta odotellaan. mulla oli muuten samallai et kuvittelin kakkosen saavan alkunsa nopeasti, vaikkei meillä ykkönen tullutkaan kovin helpolla, mut nähtävästi yhtä tiukassa on, jollei sitten saavuttamattomissa.
 
tääl kans sekundäärisesti "lapseton"
Kuopusta tehtiin 1v2kk
eka yhteinen alkoi nopeesti(2-3kuussa),mutta jouduin keskeyttämään sen :(
Ja nyt on toi 1v2kk taas täynnä
En uskalla mennä mihkää tutkimuksiin koska oon jo niin vanha ja ylipainoinen
Tuo plussa mikä mulla käväisi juuri,antaa toivoa,ettei me ehkä olla toivottomia,ehkä me voidaan saada luomusti vauva
Uusperhe meilläkin,niin miehelle tärkeää nää yhteiset.

Mieli on aika pskana juuri nyt,ei jaksais taas.
Mutta pakko kai jaksaa....
 
marikki älähän nyt kyllä se aurinko sinullekin vielä paistaa vaikka paha olo nyt onki ja kaikki vaikuttaa synkältä. :)

multa kyseltii onko käyty lääkäris, viime la käytiin, pussi pienentyn entisestä huomattavast mut ei ol vieläkää tullu ulos välil pikku supparei ja vihlasui, ei sen enempää. haluun kii normaalii elämää taas ja nukkua rauhallisin mielin ilman huolta että onko sänky ja vaatteet aamulla veressä. sais päiväsaikaa tulla pois ja pian et pääsee siitäki vaivast eroon.

tsemppiä piinailijoille ja pahoittelut tädin kohdanneille.

PLUSSATUULIA KAIKILLE!!! :)
 
Marikki, älä vaivu epätoivoon. Kyllä sinä jaksat vaikka välillä raskaalta tuntuukin. Jaksuhaleja!

Gatusa ei varmasti helppoa sinullakaan. Toivottavasti pääsette pian taas eteenpäin.

On: tänään kp 15. Ovista ollaan tikutettu kp 11 asti mutta ei mitään ainakaan vielä. On kyllä ollut pupuja makkarissa muutenkin ;) on ollut todella hyvä viikko flunssasta huolimatta. Paljon ollut koirajuttuja ettei ole ehtinyt murehtimaan. Riita miehen kanssa latisti eilen mutta asia sovittu :) ainakaan vielä ei hiivaa ole tullut mutta tiedä sitten miten muuten tuo lääkemäärä vaikuttaa kehoon ja kun vieläkin jatkuu. Tukkoisuus ei vaan ole hävinnyt :(

Mitäs teille muille kuuluu?
(
 
toivottavast paranet pian mirmeli :)

eipä täällä ihmeitä, kotitöitä, illal peltotöihin ku pitää istuttaa siemeniä ja mikäli perunois itui ni perunoi kans. hyttyset syö elävältä mut koht, on niin paljo pistoi ettei jaksa ees laskee. jotta kestän jokaisen päivän haasteet toivon ja ajattelen et josko ens vuonna pääsis muuttaa tanskaan, takas sivistykseen. mä oon saanu tarpeekseni tästä maasta.
 
Sunnuntai-iltaa kaikille!
Täällä tänään about dpo 7-8 ja tänään alkoi sellainen alaselän kipu/jomotus, sellainen kun menkat olis alkanu, mutta ei niiden pitäs alkaa vielä yli viikkoon. Tiputtelu alkanee ensi viikonloppuna ja menkat sitten vasta viikon päästä keskiviikkona. Tietysti olen googletellut koko viikonlopun, voisiko tämä olla oire.... Nyt täytyy yrittää olla stressaamatta ja olla ajattelematta koko asiaa (niiiin helpommin sanottu kuin tehty)...

Plussatuulia kaikille ja tsemppiä ja jaksuhaleja!
 
tsemppiä hehel piinailuun, toivottavast saat iloisen yllärin kuitenki tällä kertaa.

ite pidän kuumeilust yms taukoo, vähä vaikee kuumeilla ku oottaa tyhjentymist ja pitää toipua kaikest eka, lisäks mies tutkitaa ennen ku mitää ees puuhaillaan, haluun tietää onko hänen kromosomit syynä sit näihi vastoinkäymisiin. saapi nähä onko mein ongelmaan hoitoa kunha eka saa ongelman selville.
 
tsemppiä hehel ja toivottavasti tietäisi oireet hyvää teille :)

Gatusa onneksi miehesi tutkitaan ja toivottavasti kuumeilutauko tekee hyvää. pidän itsekin kuumeilutaukoa, pää ei kestä enää mitään jännäilyjä, joten nyt ollaan sit rennosti ja keskitytään siihen mitä on.

pääsikö saiski aloittaa clomit?

tsemppiä Mirmeli ja toivottavasti ovis ilmoittautuisi! kuulostaa kuitenki hyvältä, että muilla elämänalueilla riittää äksöniä, mua itseäni se auttaa ja auttoi viimeksikin, kun vaan antoi olla vauvakuumeilujen ja keskittyi ihan muihin juttuihin.. toivottavasti nytkin auttaisi :)

tsemppiä myös Marikille ja häntä pystyyn, mitään ei ole vielä menetetty! jos et mitään muuta, sait ainaki varmuuden, että kroppa toimii ja raskautuminen on mahdollista :)

on: kaikesta päätellen ovis, siis ainaki oireiden perusteella. eipä siitä sen enempää ku ei se mulla tarkoita mitään muuta kuin et juilii, vituttaa ja panettaa :D
 
Gatusa, kiva kuulla susta.. Sulla on kyllä niin ihailtava asenne! Voimia tutkimuksiin ja toivottavasti saatte apua, oli syy sitten mikä tahansa! on toi aika hurja toi sun listas meinaan. En usko et ite olisin enää järjissäni! Kaikkea hyvää sulle!

Della, juu clomit on syöty ja ovista odotellen.. sulle tsemppiä oviksen hyödyntämiseen. Mulla ei toiveet niin kauheen korkeella oo, kun menkat oli niiin oudot ja en tiä alotinko clomit oikein, mut katotaan kuin käy ;)

Hehel, toivottavasti olis oire :) sais täällä puolella taas jo tulla plussauutisia! tsemppiä piinailuun!
 
kiitos saiski elämä on välil rankkaa ja vastoinkäymisii tulee sille ei voi mitään valitettavasti. tääl ootellaa et tyhjentyis mut ei ol näköpiiris testin mukaan tyhjentyminen ku testiviiva tummempi ku kontrolliviiva. ärsyttää tietää et nyt ois rv 9 menossa mut siel ei ol mitää eikä se tyhjä pienentyny/hajonnu pussi vauvaks muutu millään. pitää soittaa lääkärille et antaa mulle tyhjennyslääkkeet et pääsee tästäki eroo ja kii normaaliin elämään.

tsemppiä sulle ja toivottavast se plussa tulis sulle vihdoinkin :)

della vaikee kuumeilla ku hormonitasot nousee eikä pussi ol tulos pois millää ilveel, pupuilukaa ei auttan. ei huvita kyl hirveest pupuillakaa ees tän jälkee varmaa ku tietää et saattaa tulla raskaaks mut riski keskenmenolle tai tuulimunalle on todella korkea, korkeampi ku todennäkösyys et kaikki menis hyvin ja ois normaali raskaus.
 
Kiitos hei kaikille tsempeistä.Tuntuu nii pölhölle,sitä kiukuttelee itselleen toisinaan ku pahaane pentu,että en jaksa enää,en haluu,viitti,mikää ei kiinnosta,oikee klassiset itku-potku raivarit sille,ettei vaan tuu raskaaks,samperi!
Mut kyllä mä taas reflexologilleni varasin ajan torstaille,oiskos se kp 10 ja pe alan tikuttaa taas kiltisti ovista.Ja lauantaina biletän huolettomasti kamujen kera meillä (mies ja lapset potkitaan muualle) ja otan mussukalta talletukset sitä ennen ;) hahaa,kuulostaa suunnitelmalle :cheers
 
marikki hyvä suunnitelma. itelläki on kokemust noist raivareist enemmä ku tarpeeks, ihme et mies on jaksan mua. nyt vaa tän kierron relaat ja nautit syksyst ja kaverien seurast :) elämä on täynnä yllätyksiä.

täällä neulotaan ja vihdoin puoliväli saavutettu villatakin takakappaleessa jipii!!! :)
 
Takaisin
Top