Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Della: Menen vielä tästä kierrosta, eli huomenna verikokeisiin kun mulla oli prolaktiini arvo 505 eli vähän viitearvoon nähden koholla. Samalla ottavat jonkun mikä littyy mun endo epäilyyn.. en tiedä sen enempää. Sitten ensi kierrosta olisi tarkoitus aloittaa clomifenit. Ultrien, aukiolotutkimuksen, verikokeiden, sperma-analyysin yms ronkkimisten kanssa ei ole toistaiseksi mitään syytä löydetty. Ovulaation tuloa epäilen vahvasti.. Ja ei nämä menkkakivutkaan ihan hyvältä tunnu... :/

Missä olette käyneet tutkimuksissa? Oliko se heidän päätös että loppu vuosi vielä luomusti? Ja kauan nyt olette sitten jo luomusti kakkosta yrittäneet?

Saiski olen pahoillani negasta :/ Tervetuloa tänne pohjamutiin, noustaan sitten yhdessä. <3

Alkavaa syksyä kaikille... Täälä ollaan kasassa ja te mielessä useasti... Kirjoittelin yhteen odotusryhmään jossa osallistuminen oli mitä oli, alkoivat kirjoittelemaan naamakirjaan johonkin suljettuun ryhmään jota en vaan tunnistanu omakseni, kasvottomana on vaan helpompaa... Teidän tekstejä kännykän kautta käyny lukemassa mutta kirjautuminen ei onnistunut kun vasta nyt kun sain oman tietokoneen uuden kodin seinään kiinni (tunnusluvut tallennettuina)... Täälä siis edelleen porskutetaan pelkotiloista huolimatta, kaikki on siis hyvin ja vihdoin ja viimein siis poika mahassa :) Paino nousee, hemoglobiini saatiin jo nostettua ylös mutta taas alkaa laskemaan joten lisempää rautaa kehoon... Viikkoja tuli maanantaina kasaan 27 mutta saa nähä joutuuko tässä aikaisin äitiyslomalle... Olen päivähoidossa töissä ja vatsa on alkanut vetämään kovaksi kuin myös mm outo oire joka on liimautunut kylkeeni... Joka kerta vessassa pissalla käynnin jälkeen, on pakko heti juoda iso lasillinen vettä, muuten alkaa vihlomaan vasempaan kylkeen... Olen kertonut tästä lekurille ja on alustavasti tutkittu virtsatietulehukset yms mutta nyt on viikko saikkua, torstaina ylimääräinen neuvolakäynti ja pelko persiissä että alkaako kohtu antamaan periksi... mutta kai se ois muulloinkin sitten kipeä...

Surua ja iloa on mahtunut tämänkin palstan kirjoituksiin näemmä <3 Älkää menettäkö toivoanne, tai kun menetätte niin raivotkaa ja kiukutkaa kuin pienet lapset, huutakaa, juoskaa, vetäkää lärvit, mitä tahansa jotta tulee se pohjimmainenkin epätoivo sieltä syövereistä, sen jälkeen jaksaa taas alkamaan yrittämään <3

me käytiin Väestöliitolla Helsingin klinikalla. me ollaan yritetty kesäkuusta 2012 lähtien, mut varsinainen laskennallinen yritys on alkanu lokakuussa 2012, kun mulla alkoi menkat (sitä ennen imetys piti ne poissa). ne halusi siellä klinikalla et me yritetään vielä, kun mitään syytä ei löytynyt, mutta sanoivat kuitenki, ettei mitään kovin pitkää aikaa laiteta meitä yrittämään just ton hormoniarvon ja mun endon vuoksi.. hormoniarvo kuulemma kohoaa pikkuhiljaa ja vaikeuttaa raskaaksituloa ja endosta ei ikinä tiedä et mieluiten tehdään hoitoja ennenkuin endoa joudutaan leikkelemään. toi hormonitasohan on mulla koholla just siitä syystä, kun multa on jo poistettu kahdesti leikkauksessa niitä endometrioomia munasarjoista ja aina leikkauksessa voi tuhoutua tervettä kudosta jne.

mulla on kierto aikalailla säännöllinen, ovulaatio tapahtuu ja munanjohtimet on auki et sikäli pitäs olla ihan hyvät mahdollisuudet raskautua. miehellä on hyvin uimareita ja liikkuviaki ovat jne. nyt kun mies vielä lopetti tupakoinninki se voi varmaan vaikuttaa positiivisemmin uimareihin, tiedä sit onko näin.

muoks. Poikanen näkyi kirjoittavan samaan aikaan :) ihanan pitkällä sulla raskaus ja onnea+iloa jatko-odotukseen :)

Onnea Poikanen? tulevasta vauvasta. Älä vedä itseäsi piippuun töissä. Se on rankka ala, itsekin alle 3-vuotiaiden ryhmässä työskentelevänä ja ei-raskaana olevana olen ihan poikki kaikki illat.

della Hyvä etteivät sitten kauhean kauaa odottele.. tiedätkö mitä hoitokeinoa sitten seuraavaksi lähdetään koittamaan ellei luomuyritys tuota tulosta?

Mulla on nyt viim. puoli vuotta menkat heittäny ihan häränpyllyä. ennen oli tasan kp 32 mutta nyt on ollut sitten 29 lyhin ja 37 pisin. tiedä siitä sitten..

Okei. meidän pitää nyt tehdä joku sopimus ettei seuraavaan kahteen kuukauteen oteta stressiä eikä vajota kuoppaan, jospa molemmilla sitten onnistuis. Pitää vaan keksi se tapa millä saa tämän pois mielestä ja pääsis jaloilleen taas.

joo, hyvä idea :) viimeksi me vaan päätettiin antaa olla sen yrittämisen kans ja itse päätin keskittyä itseni kehittämiseen eli omiin harrastuksiini jne. nyt mulla on kyl meneillään jo aika vilkas harrastussyksy et josko mä sit keskittäisin tarmoni siihen ja olemassaoleviin asioihin, kuten tohon perheeseeni. en haluaisi tällä kertaa ajatella luovuttamista, mut jospa luovutan siihen hoitoon saakka, ns. määräaikainen luovutus :D

Mulla kans noita harrasteita kyllä riittää pisin syksyä enemmän ja vähemmän. Yleensä enemmän. Olen nyt haalinut niitä tarkoituksella mutta tuntuu että jopa liikaakin. Mä yritän henkisesti nyt lopettaa yrittämisen vaikka nyt clomit alkaakin.. Pitäisi alkaa elämään nyt sitä elämää joka tässä jo on koirineen päivineen :)

Olen taas niin tyhmä! Huomenna aamulla pitäis olla se prolaktiinin kontrollinäyte eikä sitä edeltävänä iltana saisi olla yhdynnässä eikä rintoja saisi olla tutkittu tms.. ja arvatkaa vaan mitä me tehtiin puoli tuntia sitten.. voi idiootti minä..

mirmeli toivotaa ettei ois vaikuttan arvoihin liiemmi ja olis viitearvojen sisällä tuosta tein tutkiskelusta huolimatta. ite totesin miehelle että sinähä et niihi koske onko selvä!!! ku en halunnu et arvot rupee miehen takia nousemaan. kyllä se mukisematta totteli. :)

täällä ollaan pihalla ku lumiukko et mikä on homman nimi. repäsykipui, testissä tänää viiva sama ku kontrolliviiva käytännösottaen. pitää kinuta lääkäriltä että ultraa mut lauantaina ku miehellä ja nyt itelläki heräs epäilys et tuliko väärä diagnoosi. jos ois km/tuulimuna ni eikös viivojen kuuluis haalistua. sain flunssan ni kuume nousi ja nyt se sahaa sit ylös alas ku lääkkeillä alennettava ku sen verra korkee kuume ollu tässä eilisest lähtien.

Mä en osaa sanoa Gatusa noihin viivoihin muuta kun että kuulostais luontaselta että jos hormonit laskee ni laskis viivakin.. Pieni toivon ripe teidän puolesta <3

Kyllä toi mun koe nyt meni ihan päin mäkeä.. hereillä olis pitänyt olla 1-2 tuntia ennen sitä, ja mä olin juur yli sen tunnin.. Ja tosiaan pupuilut yms ei varmaan auta. Mutta pitääpi olla sitten rehellinen kun saa vastaukset :D

juu mirmeli kannattaa sanoo lääkärille et testi meni päin mäntyä ku olitte vähä innostun edellisiltana ja sit heräsit liian myöhää aamulla. mulla tuo 11/11 km oli tuulimuna mut mulle puhuttii spontaanist keskenmenost jostai syystä, tapahtu suomessa ja mulla ei arvot noussu näytti kokoajan digi 1-2vko raskaana.

Kyllä tuo sinun rivisi aikamoinen on :/ Kyllä pitäisi jo olla teidän vuoronne saada onni.
Ole nyt siihen lääkäriin yhteydessä. Parempi se kuin se että mietit sitä yksinäs kotona. Vaikka tulis sama vastaus mutta on se silti epätietoutta parempi.

Gatusa kyllähän se kannattaa varmentaa, ettei sittenkin ole pikkuinen kyydissä. mua jäi ihmetyttää et eikös teillä jo kerran näkynyt siellä jotakin siis siinä tokassa ultrassa? ainaki sydämensyke?

Mirmeli toivottavasti onnistuisi kuitenkin se testi! meidänki klinikalla piti käydä antaa se testi just klo 10-12 välisenä aikana, hereilläoloajasta ei puhuttu mitään, mut meillä noi ipanat herää jo kukonlaulun aikaan et pitivät huolen et minäki oon ajoissa jalkeilla.

on: taisinki mainita siitä flunssasta.. no nyt ollaan kotona, meinaan tyttö tuli kipeäksi ja oksensi eilen. eikä siinä vielä kaikki, jouduttiin äsken pukeutuu ripirapi ku koira vinkui ulos ja se kun pyytää ulos, on ihan oikea hätä. niinpä se sit melkei heti joutui tarpeilleen ku maha on sekaisin. onneksi toi tyttö jaksaa jo vähän kävellä, et saatiin puolet lenkistä tehtyä ja lopun matkaa kannoin häntä. miehelle soitin töihin et tämmöstä ja nyt toivon et poika ehtii tulla koulusta ennenku koiralla on uudelleen hätä. tytön voi meinaan jättää hetkeksi pojan kanssa et koira pääsee metsänlaitaan.

en jaksa edes ajatella vauva-asiaa, vituttaa ja vituttaa seki et tää flunssa pilaa harrastusjutut. töistä poissaolo ei niinkään harmita, mulla ei onneksi ollut mitään ihmeellisiä.

Siis mikä testi teillä della tuohon aikaan otetaan? Mä oon ollut siinä prolaktiini testissä ja se on aamulla klo 7-9 välillä koska vaatii yöpaaston. Ei kai kukaan nyt 10-12 asti voi olla syömättä :O

Mä olen edelleen myös kotona flunssassa, töissä olisi kova härdelli ja porukka pois.. Nyt on hirveä päänsärky ja lämpö nousussa mutta silti mietin että uskallanko olla vielä 3. päivän poissa.. :( tosin 2 viikkoa vedin siellä jo kovassa lenssussa ilman vessataukoja puolikuntoisena kun muut sairasti..

Toivottavasti teillä nyt parantuu sekä kaksi, että nelijalkaiset.

juu kyllähä tuossa vastoinkäymisii löytyy ja on se lääkärii otettava yhteys et saa tietää miten edetää jos ei itestää ol tulos ulos, mitä pidemmälle etenee sitä pahemmat kivut, voin sanoa kokemuksesta.

Mirmeli multa otettiin sekä prolaktiini ja kilppariarvot samaan aikaan (klo 10-12) eikä vaatinut paastoa, kysyin vielä erikseen, pitääkö paastota. en sit paastonnut kun ei sitä vaadittu. en muista liittyikö se kilppariarvoihin se kellonaika vai mihin.

Outoa.. Mulla lukee oikein ohjeet tätä varten.. :O No mut voi tosiaan johtua muistakin testeistä ja voihan noita ottaa vaikkei olisi menkkojakaan.

kiitos mirmeli!

Gatusa <3

Mää en ymmärrä nyt taas mun kroppaa.. kp 28/29 tyylipuhdas nega ja nyt ei tapahdu mitään.. ei menkkoja, ei tuhrua, ei menkkoja edeltävää päänsärkyä.. Ajattelin nyt kyl sit odotella rauhas, ja jos ei ala perjantaihin mennessä niin sit meen tekeen tervariin verikokeesta sen testin..

tsemppiä tasapuolisesti kaikille!

Takaisin