Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
kiitos della, pitäkää hauskaa lintsillä munki puolesta :) sillo ku sitä vähiten oottaa ni tärppää näköjään. mies sano eile illal et hänel oli luovutajan fiilis täs kierros.

saiski toivottavast sun vaisto on oikees, mähä sanoin kans miehelle et nyt muuten on tärpänny, mies ei uskon oikei ja oli kuulemma luovuttan jo.
 
Mukava kuulla hyviä uutisia. Nyt on täällä saiski kaikki sormet ja varpaat ristissä, että välimatkasta huolimatta onnistuisi nyt :)

Olen tänään tunnin verran lukenut palstoja ja lukenut hyviä ja ei niin hyviä uutisia, enkä vieläkään oikein muista tiedän kaikkien nimiä, mutta hengessä ollaan joka tapauksessa :)

Itse olen ollut koko viikon aivan hirvittävän väsynyt! Yksi ilta meinasin nukahtaa kesken hampaiden pesun :O joka yö nukun sen 8-9 tuntia ja sen lisäksi päikkäreitä, tänäänkin melkein 3 tuntia. Heräsin klo 19 ja olen edelleen niin poikki että pakko mennä nukkumaan. Mahtanee johtua todella rankasta työviikosta ja tuloaan tekevästä flunssasta :(

Kroppakin on aivan omaa luokkaansa tässä kierrossa: tissit on niin turpeat, että hyvä kun paikoillansa pysyvät :D mulla aina kipeytyy vain vasen rinta, en tiedä mikä siinä on mutta luoja se on taas kipeä ja tänään päiväunilla heräsin kovaan vihlaisuun alavatsalla ja sen jälkeen tuli välillä pieniä samanlaisia. Toivottavasti nämä olisivat nyt jotakin positiivista.. edes sitä että kierto on suunnilleen tasapainossa :)

Nyt hyvää yötä kaikille <3
 
tsemppiä mirmeli, toivotaan että siellä olis pikkunen tarrautunu. :)

on: hohhoijaa olipahan ilta eilen, mies huus ku hinaaja aurinkovarjosta ja oli peräti lähellä jättää minut, no aikansa raivottuaan hän rauhottu ja ku oltii käymäs nukkuu ni mä sit itkin iha kunnol ja hän tajus että hänen pitäs vähä miettii mitä puhuu ja miten käyttäytyy, hän siinä sit pyyteli anteeks ja aamusta pyyteli anteeks lisää ja halas mua ja selitti kuinka pahalt hänest tuntuu ja että hän raivostu ku kotia ei meinaa löytyy millää eikä kukaa anna hyvää vastausta. maanantaina pitää mennä näköjää minunki sousseen pistää siellä viraston henkilökuntaa ojennukseen ku me tarttetaa yks paperi sieltä ku oltii siel tehty kaupat vespasta ja tarvitaa kopio siitä ostosopimuksesta, mies ku soittaa ni ne ei eväänsä liikauta ni täytyy näköjää mun pistää sielläki ihmiset ojennuksee taas että saadaa se paperi.

mitä oloon tulee ni oireet lieventyn taas iha hirveest, no mulla iha hirvee stressi kans ni onko ihme mut heti säikäyttää et kävikö huonost, no katsotaan. josko tää on vaa jotai väliaikast, pitäs otattaa tai laittaa ite progesteronipiikki ku nyt on se 5pvä taas eli aika laittaa sekin.
 
En vain jaksa uskoa raskautumiseen ja sen oireisiin. Niin useasti mennyt halpaan ja taas pudonnut korkealta.. tuntuu mahdottomalta ajatukseltakin että minäkö muka raskaana. Ja ajatella että tämän ajatuksen kanssa oppii elämään.

Mitä se Gatusan mies nyt oikeen noin loppujen lopuksi pikkujutusta saa noin pahat pultit? Varmasti on kova stressi ja huoli mutta silti. Mutta hienoa kuitenkin että itse ymmärsi ja on pahoillaan. Koittakaa jaksaa, myrskyn jälkeen on pouta sää :) sellasen remonttihelvetin läpi käytiin että huhhei tässä keväällä/kesällä mutta nyt aurinko jo paistaa ja suihkukin löytyy!

Tänään ollaan agilityilty hienolla suorituksella pitkän tauon jälkee ja kohta takasin kisakentälle :)
 
Nyt on taas tälle kierrolle tehty kaikki mahdollinen.. Ovia huippu siis oli eilen, mut ei pystytty pupuileen.. Torstaina ja tänään kylläkin et toivottavasti riittää *pidän sormet ristissä* eilen yöllä vihlo vähän mahaa vasemmalta et luulen et sillon irtos munasolu, toivotaan et osu kumminki paremmin kohdilleen... Että on sit niitä veijareita vastassa ;)

ja mirelin toivottavasti sun oireet johtuu kyytiläisestä!
 
tsemppiä piinaviikoille saiski, inshaallah saat plussan kierron lopussa :)

mirmeli mun mies on sellai et se hermostuu nopeest ja melkei kaikest mahollisest, oon tottunu mut kyl mä sille oon suorat sanat sanonu useampaa kertaa ja nyt raskaana ei jaksa hirveest valitust siltä ja huutoa ku ite pitäs välttää stressiä ja hermostumista. lisäks esikoisella iski myöhässä kunnon uhmaikä.
no maanantaina sentää tehää sopimus talosta inshaallah joten muutto edessä toivottavasti.
 
tsemppiä piinaviikoille saiski, inshaallah saat plussan kierron lopussa :)

mirmeli mun mies on sellai et se hermostuu nopeest ja melkei kaikest mahollisest, oon tottunu mut kyl mä sille oon suorat sanat sanonu useampaa kertaa ja nyt raskaana ei jaksa hirveest valitust siltä ja huutoa ku ite pitäs välttää stressiä ja hermostumista. lisäks esikoisella iski myöhässä kunnon uhmaikä.
no maanantaina sentää tehää sopimus talosta inshaallah joten muutto edessä toivottavasti.
 
Saiskille tsempit ja Gatusalle myös talohankkeessa. Ehkä siinä sitten stressit laskee molemmilla niin ei tarvitse kinastella sitten :)

Kyllä mulla taitaa kierto tehdä loppuaan.. tissit on niin kipeät että täti taitaa olla tulossa. Nyt vielä iski kova syysflunssa, onneksi ei kuumetta vielä kun ei oiken töistäkään voi pois olla :( tänään on kp26 ja kierto on heittäny 29-37 päivän välillä.. viimeksi oli 29 päivää joten en yllättyisi jos olisi nytkin..
 
Onpas tänne tullut uutta tekstiä oikein urakalla. Hieno juttu. :)

Nine: Kirjoittelin viimeksi kännykällä ja se oli näköjään korjannut huomaamattani sanan unohtanut sanaksi johtanut. Hupsista. :grin On tosiaan kiva, että te plussanneet käytte täällä kertomassa kuulumisia.

Mirmeli: Toivottavasti saisit kuitenkin plussan. Tuo on niin tuttua, että sortuu antamaan itselleen luvan toivoa ja uskoa oireisiin ja sitten joutuukin pettymään. Nykyään sitä joka kierto päättää, että nyt en kyllä pohdi oireita ja ala toivoa turhia, mutta kuitenkin kun kierto lähestyy loppuaan, alkaa se tunteiden myllerrys. Välillä oon yrittänyt miettiä, että miltä sitten tulee tuntumaan, jos jonain päivänä sen plussan saa. Nyt kun on testaillut r-testillä, niin yleensä sitä jo testiä tehdessä joku tuolla takaraivossa kuiskuttelee, että mitä säkin muka luulet sen testin näyttävän. Ei se kuitenkaan voi positiivinen olla. Silti pitää jaksaa toivoa, että jos ei nyt, niin ehkä seuraavalla kerralla. Onneksi on kaikenlaisia hoitoja joten ihan äkkiä ei tarvitse toivosta luopua.

Marikki: Toivottavasti me kaikki voitas lopettaa oviksen metsästys. :) Ei se 40 euroa kertainvestointina juuri tunnu, edes sillai kerran kuussa, mutta jos niitä joutuu käyttämään vuodesta toiseen (turhaan), niin se ehkä jo vähän kirpaisee. Mä oon välillä hankintoja tehdessäni vedonnut juuri siihen, että maksaahan ne miehen röökitkin ja mä taas en polta. Tosin nyt mun mies on päättänyt lopettaa ja aloitti tupakkalakon joitain päiviä sitten. Olin melkoisen yllättynyt siitä päätöksestä, koska hän on polttanut paljon. Oon kyllä tosi ylpeä, jos hän pystyy lopettamaan tai edes vähentämään, mutta mun pitää varmaan kanssa yrittää tsempata enemmän omien tapojeni kanssa enkä voi enää vedota siihen että hänkin tuhlaa rahaa turhuuteen. :grin

Saiski: Hienoa, että saitte oviksen hyödynnettyä vaikka se meinasikin ensin olla karkuteillä. :) Mulla se yksi kierto clomien kanssa vaikutti useampaankin kiertoon eli oviksen ajankohta on vaihdellut. Tsemppiä piinailuun ja tärppionnea.

Gatusa: Toivottavasti sulla tukilääkitys tekee tehtävänsä ja kaikki menee hyvin. Toivottavasti nyt pääsisitte muuttamaan kunnon kotiin ja mieheskin jaksais ajatella ennen kuin avaa suunsa. Sillon ei ehkä ihan niin helposti tule päästettyä suustaan typeryyksiä. :)

Della: Olis kyllä hienoa, jos saisittekin sen plussan ennen hoitojen aloittamista. Itekin usein ajattelee, että on ihan turhaa tikuttaa ja yrittää pupuilla oikeaan ajankohtaan, kun ei sitä luomuplussaa kuitenkaan saa. Mutta jos ei edes yritä, niin sitten ei ainakaan voi onnistua. :) Ja vaikka välillä tuntuu ettei jaksaisi enää odottaa ja haluaisi jo pian päästä hoitoihin, niin toisaalta aika menee tosi nopeasti. Tätäkin vuotta on jo takana enemmän kuin edessä... Kohta huomaat, että teillä on jo hoidot täydessä vauhdissa vaikka nyt tuntuukin, että joutuu vaan odottamaan. Ja ehkä elämä ehtii tässä vielä yllättämään plussalla ennen sitä. :) Emmäkään ajattele niin, ettette saisi hankkia kaikkea sitä apua mitä on tarjolla saadaksenne lapsen. Tuskin lapsenkaipuu on sen helpompaa kestää vaikka olisi jo yksi tai useampi lapsi ennestään. Ei toisten onnistuminen ole muilta pois (edes silloin kun raskaus alkaa helposti) vaikka joku kokisikin sen takia negatiivisia tunteita. Mua ehkä vähän hämmentää ne, jotka kärsii siitä etteivät saa tiettyä sukupuolta olevaa lasta vaikka muuten helposti lapsia saisivatkin. Kuitenkin sekin on tuskallista niille ihmisille. Ei kenenkään tunteita saa vähätellä. Ei vaikkei niitä aina voisi ymmärtääkään... Sama kun keskenmenon tai pahimmillaan useamman saaneelle sanotaan, että sähän sentään raskaudut. Se varmaan helpottaakin sitä tilannetta... Etköhän sä joudu ihan samanlaisista tunnemyllerryksistä kärsimään ku me muutkin täällä...

Kuusityttö: Kiva kuulla susta vaikka toki olisit mieluummin saanut tulla kertomaan plussauutisista. Toivottavasti pian pääset niitäkin täällä kertomaan. Mahtava sisko sulla! Ei varmaankaan ole niitä helpoimpia päätöksiä vaikka siskoaan rakastaiskin ja haluais auttaa. Toivottavasti nyt onnistaa. Hirmuisen isot tsempit sulle ja siskollesi ja toki kaikille jotka teitä tukee. Itellä on kaks nuorempaa siskoa ja vaikka niiden kanssa välillä on ollut jotain kärhämää, niin vaikeissa tilanteissa kyllä on huomannut kuinka iso voimavara ne on. Teitä tulee yhdistämään jokin aivan ainutlaatuinen asia. :love2 Mä pidän teille peukkuja, että nyt kaikki menee toivotusti.

ON: Mä odotan kauhulla ens keskiviikon hammaslääkäriaikaa. Luultavasti multa poistetaan hammas... Laskeskelin et ovis saattaa osua samoille päiville joten saa nähdä onko musta pupuilemaan. Tälle(kään) kierrolle en kyllä kovasti aseta toiveita, mutta kai sitä silti haluaisi yrittää... Mies yrittää lopettaa tupakointia ja saa nähdä miten se vaikuttaa sen mielialoihin. Ei se kyllä ainakaan vielä ole juurikaan näkynyt sen käyttäytymisessä... Tossa flunssaa potiessa eksyin muuten lueskelemaan erilaisia nettikeskusteluita. Muistin taas miksi niitä kannattaisi yrittää välttää. Ihmiset osaa olla tosi julmia asiasta kuin asiasta. Tahaton lapsettomuuskin on sellainen asia, että jos ei ole sitä joutunut kokemaan, niin ei siitä hirveästi näytetä ymmärtävän. Onneksi on tämä palsta ja te jotka ymmärrätte!
 
Sleepwalker: Näinhän se on.. ja kun niitä r-testejä on tässä tehnyt jo parisen vuotta ilman sitä toista viivaa niin eipä sitä edes odotakkaan enää.. Ei mulla ole pienintäkään toivoa että sellaista tässäkään kierrossa tulisi. Oikeastaan odotukset on vain kk päähän jolloin hormoniarvot on kontrolloitu ja saan clomit tueksi tähän touhuun. No onneksi on alkanut taas agility kausi ja vapaa-ajoilla on tekemistä, töissäkin on niin kiire, että elämän täyttää muukin kuin tämä.

Ja tämä lapsettomuus on asia jota ei todellakaan ymmärrä ellei sitä ole kokenut tavalla tai toisella.. aika yksin tässä oltais ilman tätä foorumia. "onneksi nykyään on hoitoja" "olette niin nuoria että teillä on aikaakin" "kyllä se sieltä vielä tärppää ja jos saatte apuakin" se nyt ei vaan ole ihan noin yksinkertasta ja huoletonta itselle..
 
Mirmeli ihana runo sulla tossa allekirjotuksessa ja kuinka osuva, sopis meillekkin :)

Sleepwalker tsemppiä hammaslääkäriin, se on aina yhtä "ihanaa" päästä sinne.

Mä täällä odottelen et päivät kuluis johonkin ensviikon jälkeen et vois testailla, tai menkat alkais. Mä niin vihaan tätä piinailua ja varsinkin kun ei oo mitään hajua omasta olosta, kun tännekkin iski syysflunssa.

plussatuulia kaikille!
 
huomenta ihanat, täällä on muutettu uuteen kotiin ja se on aivan ihana ja sopimus aluksi 1v joten ei tartte heti muuttaa, mies on rennompi paitsi että lautasantennilla ei saatu kanavia viel pelittää telkkarissa. vois itkee onnesta tää koti on niin kaunis ja vähä ku sisustaa ni tulee viel kauniimpi.
 
Onnea Gatusalle uudesta kodista! Ihanaa kun olet onnellinen <3

Saiski: Runo on joskus osunut ja uponnut pahasti ja ajattelin sen nyt tännekin laittaa.. ehkä sen saa vielä joskus muuttaa onnellisempaan päin :)

Tällä viikolla luultavasti sitten jo selviää taas tämän kierron päätös. sen verran tänään on vatsaa juilinut päivällä että taitaa olla tätimäinen loppu. taas...
 
kiitos mirmeli onni taitaa vaa loppuu lyhyee ainaki raskauden osalta, oon tehny parina päivänä testin ja plussa haalistunu kokoajan eli pelko takamukses nyt et miten käy. mies soittaa lääkärille ja kysyy mitä tehää ja pääsiskö kontrollii aikasemmin kattoo onko elämää vai loppuko se elämä jo. sellai fiilis et jos tää menee kesken ni mä en enää ees yritä raskautta enää liian tuskallista tulla raskaaks ja saada joka kerta keskenmeno, pää ei kestä sitä tuskaa.
 
Mä sulle Gatusa jo kirjottelin toiselle palstalle ja olen todella pahoillani puolestanne :( Nyt vain toivotaan että kaikki menisi hyvin ja asioille olisi selitys. paljon jaksamishaleja <3
 
Gatusalle voimahali täältäkin.. Toivottavasti pian selviää mikä tilanne!!

on: viikko pitäis viel piinailla ja tuntuu oudolta ku nyt en oo ees vielä kuvitellu mitään oireita.. Noh asenne on se et täti tulee, mut en kuitenkaan ihan kokonaan o luovuttanu..
 
Jos tä nyt tulee toiseen kertaan ku luulin kirjottavani sen jo :O Mutta omaanapaa rustailin näin:

ON: kp 29/29-37 :)D) Eilen alkoi vatsakivut.. täti tulossa kylään..? Yöllä heräsin vatsakipuihin.. laitoin suojat ja otin buranan. Rinnat ovat normaalia kipeämmät. Ja tänään uutena oireena alaselän kipu, samaan tyyliin kuin issias vaivaisi.. Normaalisti voi särkeä laajalti mutta nyt on ihmeen väsynyt/kipeä.. Mutta ei vieläkään vuoda. Vatsa on kipeä melkein koko alueelta.. aina en ymmärrä omaa kroppaani :D Mutta vuoto voisi odotuttaa vielä vähän kun pitää mennä prolaktiini kontrolliin 3.-5. vuotopäivien aikana ja viikonloppuna ei oikein onnistu..
 
Takaisin
Top