Tervehdys kaikille. Ihan uusi tulokas täällä kirjoittelee. Kirjauduin tänne ihan vertaistuen takia, en tiedä kuinka kauan oma pää tätä yritystä ja keskenmenoja jaksaa.
Taustaa siis, olen jo 38-vuotias eli hieman vanhempi yrittäjä ja minulla on edellisestä liitosta 2 lasta, tyttö ja poika, jotka ovat jo kouluikäisiä. Nyt uuden mieheni kanssa meillä on yritystä takana juurikin 2 vuotta nyt elokuussa. Tähän kahteen vuoteen mahtuu 3 keskenmenoa. 09/2014 alkanut tuulimunaraskaus joka todettu vasta viikolla 12 np-ultraan mentäessä, 8/2015 varhainen km viikolla 5 sekä 2/2016 alkanut raskaus joka todettiin yksityisellä ultrassa viikolla 7+3 kuolleeksi.
Miehellä ei lapsia edellisestä liitostaan, yritystä kyllä ollut. Lapsettomuustutkimukset on aloitettu jo 2015 syksyllä: sperma-analyysi oli normaali sekä minusta otetut kokeet normaalit, mitä nyt juuri niissä verikokeissa todettiin ettei ovulaatiota ollut sitä kuukautena tapahtunut. Kiertoni on epäsäännöllinen 28-36. Lapsettomuustutkimukset keskeytettiin keväällä 2016, koska olin raskaana. Keskenmenon jälkeen toivotettiin tervetulleeksi takaisin tutkimuksiin kesällä 2016 kunhan kierto on taas tasaantunut jne. Tarkoituksena ehkä tehdä geenitutkimuksia sovimmeko yhteen tai onko meissä jotain vikaa sekä ehkä pohtia kiertoani. Sen enempiä ei ilmeisesti tehdä, koska minulla ei ole ongelmia tulla raskaaksi, koska 3 raskautta on tullut 2 vuoden sisään eikä miehen spermassa ole vikaa.
Emme kuitenkaan ole soittaneet lapsettomuustutkimuksiin aikaa, koska minä en sitä halunnut. Mitä minä teen meidän geenitiedoilla? Muuttaisiko se asiaa mitenkään? Toinen syy miksen ole aikaa varannut on se etten tiedä miten psyykkeeni enää kestää. Viimeisin km otti todella koville jonka seurauksena pelkään hieman raskaaksi tulemista, tai lähinnä sitä neljättä keskenmenoa. Parisuhdekin on tiukilla asian takia. Tämän vuoksi olemme nyt päättäneet olla yrittämättä yrittämällä vaan pyrimme ajattelemaan että antaa tulla jos on tullakseen. Ei ole helppoa tuo, kuitenkin aina alitajunnassa asia pyörii. Nyt kp 4, luulin olevani raskaana kun oireita oli paljon, mutta oireet loppuivat ja kuukautiset alkoivatkin. Ehkä olinkin.
Eli siinä meidän taustoja vähäsen. Niin ja noita edellisen liiton lapsiani yrittäessä ekassa söin teroluteja epäsäännöllisen kierron takia ja yritystä oli vuosi, sitten toinen tuli ihan 2kk yrittämällä. Toki nyt mietin olenko jo liian vanha lapsien saantiin kun noita keskenmenoja on niin paljon ollut...
Ilmeisesti tämä on nyt minulle sopiva ketju johon voi kirjoitella näitä ajatuksia koskien yritystä ja haaveita siitä omasta pienestä iltatähdestä :)