Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Junttura: Mitä kuuluu? Olen jännittänyt puolestasi.

On. Täällä kierukan laitosta reilut 1,5kk ja lähes joka päivä otan pitkävaikutteista kipulääkettä alavatsa särkyyn/kipu kramppeihin. Kerran on jo ultrattu ja kierukka hyvin paikallaan. En tiedä onko väärä paikka tästä purnata mutta selvyydeksi uusille että meillä ivf-tyttö 9kk ja kierukan otin hoidoksi endometrioosiin ja sen aiheuttamiin kipuihin. Mutta eipä juuri ole helpottanut, päin vastoin, kipua on nyt lähes päivittäin kun taas ilman oli rajut menkkakivut ja kivulias viikko keskikierrossa. Toinen lapsi kyllä toiveissa joskus saada että sen vuoksi nyt hammasta purren yritän pärjätä jos edes auttaisi mahdolliseen leviämiseen.. lähinnä TiikeriLuukas, jos on vinkkejä/kokemuksia niin kerro ihmeessä. Olo aika turhautunut..

Mirmeli, en varmaan paljoa pysty auttamaan, mutta tiedän endolaisia, joilla on kierukan lisäksi esim. Visanne-niminen lääke hillitsemään endokipuja. Itselläni ei ole tällä hetkellä mitään, kun on hienoinen toive, että tulisi se kolmas, mut lääkärihän mulle suositteli hillittömien vuotojen vuoksi hormonikierukkaa sitten kun yrittäminen on ohi tms. Kannattaa jutella asiasta lääkärin kanssa tai sit hakeutua endoon erikoistuneen lääkärin vastaanotolle, jos nykyisen lääkärin erikoisalaan ei kuulu endon tuntemus. Jos kuulut facen endottaret-ryhmään, sieltä voi kysyä vinkkejä oman paikkakunnan tai lähialueen endospesialisteista. Sieltä löysin sen, kellä itse kävin joulukuussa ja täytyy sanoo, että se käynti antoi enemmän tietoa kuin kaikki ne lääkärit yhteensä sen ekan parin vuoden aikana sain endon puhjettua ja alettua oireilemaan :)

Voi että oon unohtanu tänne kirjotella meidän kuulumisia. Meillä ei tuo toisen ivf:n tuoresiirtokaan tuottanu mitään tulosta. Menkat alko lutinusten läpi jo pp11. Elokuussa tehdään sitten ensimmäinen pas. Yhdeksän huurunenää on pakkasessa ja neljään yritykseen ne riittää. Ihan hyvillä mielin odottelen elokuuta, kesä menee aina niin nopsaan. :)

Junttura: voi kurja :( ihanaa kun olet siitä huolimatta hyvällä mielellä. Nauti nyt kesästä täysin rinnoin, menee nopeasti ja on muutenkin nautinnollisempaa tauottaa hoitoja kuin pimeämpänä kautena. Huurikset odottelee ♡

Heissan kaikki!!
Tulin utsimaan jotta kuinkahan pian pitää marevan vaihtaa klexaneen kun plussaa... jot kuin on päivän päälle...
eksyin teittii taas kurkkimaan samalla :)

en,en oo plussannut,fiilistelen tässä oloja vain ja pohdin kun mulle tuli elinikäinen Marevan hoito tammikuisen keuhkoembolian jälkeen ja marevan+ raskaus ei käy päinsä.
Yritystä/ toivetta kyllä on ( niinku ollut kaikki nää 4 vuotta...)

Voi, toivottavasti tärppäisi kuitenkin! Hyvä miettiä noita asioita silti valmiiksi! Mitä sinulle Ajna muuten kuuluu?

Itselläni taitaa aika ajaa yrityksen ohi, tuli taas lyhyt kierto (melkein meni mun osalta huvipuisto-vesipuistoreissu pilalle, kun huomasin, että alkoi tuhruttaa, mutta sen verran elimistö sääli et sain uitua ja oltua sen päivän rauhassa ja seuraavana vasta alkoi menkat), edellinen jäi 22 päivään. Alkaa vauvakin olla jo niin iso, täyttää elokuun lopussa jo 2 vuotta ja oppii pian ilmoittamaan ettei ole vauva :laughing002 Yritystä meillä tällä haavaa vuosi ja kaksi kuukautta takana, tai tjottailuahan tämä tällä erää on, mutta ehkäisyä ei ole ollut kuopuksen jälkeen. Eli olen kyllä todellinen pitemmän kaavan mukainen kuumeilija, kun tärppiä ei voi koskaan tulla nopeammin :sorry: ja ikää tuli vuosi lisää ja käyn lähempänä 40 kuin 30 eli pitäisi varmaan uskoa jo ja lopettaa mokoma vauvanhaikailu!:sad001

no minähän olen mummoiässä oikeasti, mutta mun mieli ei vaan tottele ja usko sitä :cat:
tääl ei oo ehkäisyy ollut sitten kuopuksen syntymän 2/12, meil oli aktiivista yritystä vähän avustettunakin tuossa 2014- 15 mutta ei sitten plussan plussaa oo tullut.

Tänään pohdin jo kovasti hakisko testin, mutta eihhh...se mahan kipristelykin on jo laantunut,että kai tässä menkkoja oikeasti odotellaan,enkä todellakaan aio enää alkaa kuumeilemaan!!!! se on tulee jos on tullakseen- toivotaan, mutta ei hampaat irvessä.
Olin jo kohdun poistoakin hankkimassa,koska ton marevanin kanssa menkat on ihan älyttömät.
Luin jostain että jos vuotoo on koko menkkojen aikana yli 80 ml, on runsaat kuukautiset... Nooohh,mitäs ne sitten on kun yhtenä "häränkurkku-päivänä" tyhjennän kuukupin 10x,eli 30ml x 10 = 300ml ... Ja siitä seuraavana ehkä 5 ja sit 5.... Hb oli 105 kun sairaalassa mitattiin.nyt 3kk rautakuuri kahdesti päivässä otettava.

Muuten...oltiin 2kk erossakin miehen kanssa, kovaa vauhtia suunnittelin ja loin omaa elämää sinkkuna, meil jäi ihan auki kaikki asiat ja puhevälitkin meni.Sit vaan kävi niin että hän kerran tässä käydessään otti ja halasi mua, ja sen jälkeen hissuksiin taas päästiin jutuille ja alettiin selvittelee asioita. Kaikki on silleen tapahtunut taas nopeesti,mutta parisuhteen kunnostamisessa päätettiin edetä hissuksiin.

Sit mä ihastuin yhteen kunnostettavaan(peruskorjattavaan) taloon, ja käydään katsoo paljonko siel ois tekemistä...ja paljonko se maksais.Talo ois ihana hirsirunkoinen talo, ainoa mikä mietityttää on se et oisko meillä sit apuja kun on kumminkin vesiputkista ja lämmitysjutuista kyse. mä osaan kyllä tarvittaessa vaikka seinälevyjä naulata ja pintakäsitellä niitä, mut paljon muuta en.

Talossa ja ulkorakennuksessa ois niin paljon tilaa,ettei tarvisi miettiä,voinko mä aloittaa oman yritystoiminnan :rolleyes:
Rahaahan meillä ei tietty juurikaan ole,että pienen budjetin proggis ois.
Kuulostaa utopistiselle,mutta mä en olekaan tunnettu realistisuudesta :facepalm:

no se passaa!!! näillä näkymin parkkeeraan itseni siis takaisin vau-foorumille höpisemään :)

Kyllon pöhkö olo ja mies on aika sanaton,vaikka yhdessä haluttiin. 4v yritettiin,sit piti olla 2kk erossa ja heti tärppää.Voisko olla kiitollisempi!

Takaisin