Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tervetuloa Annastiina! Rankka on teidänkin yrityshistoria :oops: Olen myös ns. vanha yrittäjäksi, ikää tuli tänä kesänä 37vee. Mietin samoja asioita, että olenko liian vanha jo, mulla ongelmana on, ettei tärppiä tule. Kaksi lasta ennestään, saman miehen kanssa ja miehellä omia ennen noita yhteisiä kaksi. Minussa on ollut se vika koko ajan ja ikä ei ole helpottanut.

Onko sillä klinikalla jokin suunnitelma, mitä jos geeninne eivät jotenkin pelaa yhteen? Toivon, että ihme tapahtuisi vielä sekä teillä että meillä ja saataisiin ne pikkuisemme :) Meillä se mahdollinen yhteinen kolmonen olisi viimeinen, mutta olen miettinyt, että 40vee on oma takarajani, sitten hyväksyn etten vaan enää raskaudu.

Ai niin, meillä yritystä takana hieman yli vuosi.

Annastiina tervetuloa! Jossain näistä ketjuista (olikohan keskenmenoja kokeneiden ryhmä...) kirjoittelee henkilö, jolla oli myös toistuvia keskenmenoja ja nyt on saanut joltain klinikalta apua näihin toistuviin keskenmenoihin. Toivottavasti muistan nyt oikein... eli kyllä teillekin voi olla saatavilla apua. ISO sydän!

Meillä oli toistuvia keskenmenoja, vikaa ei löytynyt. Raskaudet saatiin onnistumaan klexanepistoksilla+primaspanilla.

Tervetuloa munkin puolesta kaikille uusille! Tänne kyllä vain palaa aina uudestaan, oli se elämän tilanne mikä tahansa. Nämä ihmiset täällä ovat olleet kovassa paikassa tuki ja turva johon voi aina luottaa. :Heartpink Uskomaton tsemppi!
Lyhyesti: Meillä esikoinen täyttää viikon päästä vuoden! Yritettiin 5 vuotta, joista 4 täysillä ja 2 lapsettomuuspolin avustuksella. Loppujen lopuksi IVF hoidolla raskaus saatiin alkuun ja se on ollut mun ainoa raskaus.

Ajna: Nyt vasta olen koneella ja nään noi teidän allekirjoitukset.. Mitä on tapahtunut?

On. Eipä me juuri olla tässä varoiltu saati käytetty mitään ehkäistääksemme asiaa.. Kaikki ajatukset on käsittelemättä mutta olen kuitenkin aika otettu pari päivää jyllänneestä ovulaatiosta! Kroppa ainakin näyttäis toimivan vaikka ei mulla ole käryäkään kiertopäivästä. Valitettavasti jos se lasketaan kierukan poistosta josta mulla alkoi hanavuoto niin valitettavasti ollaa jo kp 22 eli ovis olis taas liian myöhään :( No mutta kaipa tämä sitten on sitä tjottailua? Annetaan mennä omalla painollaan hetken aikaa.

Mirmeli niinhän siinä vaan kävi,että keskeytynyt km. Meen keskiviikkona tyhjennykseen. MUTTA periksi en anna kun kerran "linjasto" on nyt auki,niin saa sitten luvan tärpätä uudelleenkin :cat:
Eihän mulla oo ku loppuelämä aikaa :wink

Kiitos Gatusa pahoitteluista. Eilen olin aika shokissa mutta tasaannuinkin hyvin mieheni hyvällä tuella

Ajna: Ei mulla ole sanoja :( olen todella pahoillani.. :( <3 tsemppiä huomiselle! Niin toivon teille tärppiä uudelleen.

Kiitos kiitos ja tässä ei olla yhtään luovuttamassa, ei toddddd :)
Huominen vähän mietityttää kun huono kokemus lääkkeellisestä,tai siis ei mun km:ja oo muuten hoidettukaan eli oon vissiin aika harvinainen tapaus ettei yhtään kaavintaa esim oo tehty.

Terveeee.
Johan oli reissu eilinen. Klo 7.50 olin jo odottamassa, klo 8 ilmoittauduin ja 8.30 mut noudettiin huoneeseen.
Tippaa ei taaskaan saanu kukaan muu ku narkkari laitettua,vaati aika monta pistosta,mutta no pientähän se oli kaiken eessä. 9. 30 vasta ekat 4 cytoa nassuun. Samalla kippauksella meni panacod ja primperan (pahoinvointilääke) Sit vaan jäin siihen istuksimaan ja juttelemaan aivan hurmaavan 66v huonekaverini kanssa, joka oli harvinaisen valoinen ihminen,ja oli mielenkiintoista jutella hänen kanssa, joka asui liki erakon elämää jossain pirkanmaan perämettässä. Respect!!

Kätilö kävi tämän tästä kysymässä vointia, ja kysyi joko on portatiivilla käyny. No en kun ei ollu tuntunu et tarvis. No hän sit antoi mulle toisen satsin cytotecii (2 tabua noin 4 tuntii ekan jälkeen) ja kun olin ne ottanu, niin ajattelin et käyä ny vaikkei tuntunutkaan.No kun ylös nousin niin jo vain alkoi pulputa ja ulos pötkähti nyrkin kokoinen veripaakku- ties paljonko sitä verta oli vuotanu ja se oli hyytyny kohtuun kun "teillä monisynnyttäjillä tuo kohtu venyy niin helposti ja kerää sen veren sisään" Cool.

No sit alkoi ne napit jo sattuu mahaan eli supistuksii, kävin vähän useemmin pöntöllä ja veriklimppei sai aikaan. Sit mulle kävi ekan kerran se ikävä juttu eli olin siin hääränny ylhäällä,siivoillu vessaa omista sotkuistani ja ollu seisomassa kun tuskanhiki puski päälle ja maailma alkoi keikkua. Vähän aiemmin siinä oli just käyny ihan perushoitaja joka sanoikin että ootko huono vointinen,kai se näki hikitipan nenässä ja kalpeuden naamassa... No kätilö tuli parahiksi kun mä hoipertelin viime hetkillä maate, mittas paineet... 104/50...vouuuhh.. vähän säikähdin. Eiku elpymään siinä,en pyörtyny mutta ei paljosta vaille.itan tittirii oli olo.

Siitä sit elpyilin ja varmaan jo puolen tunnin päästä sama uusiksi. Alla oli jo suht kipeet krampit ja tuskanhiki päässä ja paineet ei noussu enää yli 120:een. Verta oli siis menny jo sen verran. Mut tän jälkeen kun pääsin ylös ja vessaan niin ne supistukset vimein oli irrottanu raskausmateriaalin, eli portatiiviin lumpsahti sitten harmaata kalvoo ja istukkaa jne. SEn jälkeen kivut loppu ku seinään, myös vuoto loppui tosi nopsaan taii siis hiipui tosi niukaksi. Ihan ku synnytys, siinäkin mulla loppuu kivut siihen kun kohtu tyhjenee. No totesin itsekin asian että no siellä se pesä nyt on joka kasvoi jonkun viikon sisälläni.En tuntenut mitään muuta ku helpotusta.

Sain vielä 2 cytotecii, jotka ei enää tehny muuta ku nipisteli kohtua takaisin kuosiinsa.

Olokin alkoi korjaantua aika hyvin. Onneksi mulle oli arkarreltu se tippa heti alkuun käteen, sillä saivat ringerillä nostatettuu mun painetta ja nesteytettyy kun se vuoto oli melkoista.

Pääsin kotiin 21.45 .Koska asun niin lähel sairaalaa. 14 tuntii siis kesti mun sairaalaseikkailu- samassa ajassa ois synnyttäny 2 vauvaa ;)

hb jäi 117

Nyt aamulla eilisestä muistuttaa vaan päänsärky ja side housuissa. Vuoto on tosi vähäistä.

Mun äitihän oli sitten soittanut mun miehelle ja pitänyt sille kauheen puhuttelun ettei hän saa vaatia minulta vauvaa. En tiedä mistä moisen ajatuksen keksinyt edes.
Minulle laittoi viestinä samaa paatosta.

Mä ymmärrän, ymmärrän tottakai mun äidin huolen,ja ei se ihan tuulesta temmattu huoli tokikaan ole. Sehän vallan villintyi kun mies oli tyhmänä kertonu mun paineiden laskusta, kyllä ne siellä jo olivat ajatelleet että kuolen tähän.

Mä olen luottavainen, niinkuin tähän saakka elämässä aina. Uskon hyvään,en voi elää sellaisessa "entäs jos nyt jotain sattuu"- elämää. Toisinaan se tietty iskee päälle, mutta vain sellasissa kohdissa missä annan pelon karata käsistä, kun huolehdin esim jonkun mun lapsen puolesta.

Emme aio ehkäistä edelleenkään, mutta nyt meillä on myös suunnitelmia, jotka toteutuessaan vie meidän huomiota näppärästi 2-3kk muualle. Mun kroppa ottaa vastaan raskauden kun sen aika on, jos on. Voihan se olla että tämä fyysinen matkanpätkä riitti sille meidän viimeiselle lapselle kokemukseksi maanelämästä.

Terkkuja taas! Kunnallisella puolella nyt saatu tutkimukset loppuun ja mitään syytä lapsettomuuteen ei löytynyt :( Sellaista sitten ja juupa juu. Oli kyllä pirun ikävä tunne se aukiolotutkimus! Mutta koska mulle iskikin sitten se kuuluisa 30 kriisi niin oon saanut huijattua itseäni, että "elämä on paljon helpompaa kun on vaan yksi lapsi, enhän mä mitään toista ede halua" taktiikalla :D

Hyvää viikonloppua!

Ninjaana: Toisaalta varmasti huojentavaa kuulla mutta tiedän myös että sitä selitystä niin kuitenkin kaipaisi. Mulle on jossain hoitojen lopussa vasta sanottu sivulauseessa ovulaatiohäiriö.. Muttamutta miten teidän kanssa nyt asiassa edetään?
Ja aukiolotutkimus... niiin kipeä kokemus ja olin muutaman päivän sairaana :s

tääl oli puhetta toistuvista keskenmenoista, itellä on kokemusta ku 5 kertaa putkeen kävi näin ennen ku tyttö sai alkunsa, itellä oli lovenox, mini aspiriini ja progesteroni käytössä ekan kolmanneksen ja sit rv 36 asti oli enoxapariini (lovenox, enoxa) ja mini aspiriini ja loppuun asti sit enoxapariini injektiot.

tsemppiä kaikille ja plussatuulia. meille ei annettu toivoa ennen tyttöä yhtää toivoa luomulapsesta mut niin vaa tyttö tuhisee ja ikää 1v8kk mashaAllah.

Moi. Olen eetuha mutta en vain yksinkertaisesti muistanut enään tunnuksiani. Me yritetään nyt miehen kanssa toista yhteistä lasta tai ollaan yritetty jo kohta 1,5vuotta.

Mitäs kaikille kuuluu tänne ?

heis eetuha pitkästä aikaa, plussatuulia :) täällä ei mitää ihmeitä, menkkoi odottelen parin päivän pääst alkavaks.

Me emme tule pääsemään hoitoihin kunnalliselle puolelle, koska meillä on jo yksi ja miehellä muutama lisääkin. Täytyy tässä miettiä lähteekö yksityiselle puolelle hakemaan hoitoja ja koska. Avioliitto on kriiseillyt tässä koko kesän, on riidelty, meillä on aika stressaava elämäntilanne muutenkin :/

Takaisin